abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24536661
quote:
Dit kan je nooit van te voren weten.
Als een analfabeet of een niet opgeleid persoon kan slagen kun je net zo goed de inburgeringscursus afschaffen
quote:
Of gewoon zorgen dat je Non-EU partnertje een ander EU pasje weet te krijgen en dan als EU burger hierheen verhuizen, toch? Genoeg die het gaan doen, een jaartje of twee in Belgie gaan wonen of een ander EU land met minder strenge regels, EU pasje op zak en dan vrolijk de Nederlandse grens over wandelen, niks integratie o.i.d. en Nederland kan er geen fuck aan doen en we zijn weer terug bij af.
En jij denkt dat dat gaat lukken?
quote:
Hou gewoon vast aan eerlijke, rechtvaardige, doch strenge regels en zorg ervoor dat de integratie gewoon goed verloop
Streng zijn ze in iniedergeval zeker niet.
quote:
En nu mag die meid van jou misschien opgeleid zijn, er zijn er velen die niet opgeleid zijn, maar wel van deze sluiproute gebruik gaan maken.
Mails kun je sturen JoseLuis@espana.com, Lula@brazil.com, Ricardo@chile.com, Nestor@Argentina.com als je het daar niet mee eens bent.

Waarom precies heeft mijn vriendin een Nederlands paspoort nodig?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24541737
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 20:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Als een analfabeet of een niet opgeleid persoon kan slagen kun je net zo goed de inburgeringscursus afschaffen
Je bent pas Nederlander met een universitaire opleiding?
quote:
En jij denkt dat dat gaat lukken?
Als jij het al voor elkaar kan krijgen...
quote:
Streng zijn ze in iniedergeval zeker niet.
'tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk niet
quote:
Mails kun je sturen JoseLuis@espana.com, Lula@brazil.com, Ricardo@chile.com, Nestor@Argentina.com als je het daar niet mee eens bent.
Ik niet mee eens ben? Ach, ik zie mensen liever op de normale manier, via de IND, binnenkomen. Dat jij liever de grenzen op de normale manier dicht wil hebben, maar sluiproutes wel goed vind, zegt meer over jouw redenaties dan over mijn mening....
pi_24542056
quote:
Je bent kan pas Nederlander worden met een universitaire opleiding?
Ik heb de hinderlijke typfouten er effe uitgehaald
quote:
Als jij het al voor elkaar kan krijgen...
Lijkt me niet dat jij aan mijn capaciteiten hoeft te twijfelen
quote:
Ik niet mee eens ben? Ach, ik zie mensen liever op de normale manier, via de IND, binnenkomen. Dat jij liever de grenzen op de normale manier dicht wil hebben, maar sluiproutes wel goed vind, zegt meer over jouw redenaties dan over mijn mening....
Ik vind inderdaad dat alle Surinamers, Antillianen en Indiers hun Nederlands paspoort in moeten leveren want daar hebben ze geen recht op ondanks dat hun ouders of grootouders wel eerst Nederlanders waren, oh wacht dat was bij het gros het geval niet want die zijn nooit geen Nederlander geweest.

Goh dat ik dat niet snapte joh.

Als je niet begrijpt waarom Argentijnen makkelijk toegang krijgen tot Spanje of Italie dan houdt het op.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 13 januari 2005 @ 09:14:09 #104
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24542098
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik vind inderdaad dat alle Surinamers, Antillianen en Indiers hun Nederlands paspoort in moeten leveren want daar hebben ze geen recht op ondanks dat hun ouders of grootouders wel eerst Nederlanders waren,
En nazaten van genaturaliseerde Belgen, Duitsers, Spanjaarden, Italianen, Grieken, Noren, Denen, Zweden, Russen, Chinezen enzovoort enzovoort? Ook maar hun paspoort laten inleveren dan? Blijven er weinig echte Nederlanders over vrees ik. Of gaan we Himmler-maatregelen nemen en moet iedereen kunnen bewijzen, dat hij afstamt van mensen die al in 1500 in deze gebieden woonden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24542155
quote:
nazaten van genaturaliseerde Belgen, Duitsers, Spanjaarden, Italianen, Grieken, Noren, Denen, Zweden, Russen, Chinezen enzovoort enzovoort? Ook maar hun paspoort laten inleveren dan? Blijven er weinig echte Nederlanders over vrees ik. Of gaan we Himmler-maatregelen nemen en moet iedereen kunnen bewijzen, dat hij afstamt van mensen die al in 1500 in deze gebieden woonden?
Ad1: Je quote maar half
Ad2: Je hebt het duidelijk niet begrepen
Ad3: Zo moeilijk is het niet te begrijpen waarom Argentijnen makkelijker naar Spanje of Italie kunnen dan naar andere landen
Ad4: Je kan alleen je vraagtekens zetten waarom in Spanje en Italie tot in de 2e graad(grootouders) een paspoort kan bemachtigen als kleinkind en dit in de meeste andere landen maar slechts tot de eerste graad kan. Maar die vrijheid hebben ze nu eenmaal
pi_24542692
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik heb de hinderlijke typfouten er effe uitgehaald
Het was geen typefout (jouw typfout dus overigens wel).

"Je bent pas Nederlander met een universitaire opleiding?" is een prima Nederlandse zin.

Ik weet wel waar jij naartoe wilt, voor jou is inburgering en integratie alleen iets wat bereikt wordt met een universitaire studie o.i.d., echter inburgering en integratie is niets meer en niets minder dan het Nederlands kennen, weten hoe je in deze maatschappij voor jezelf moet zorgen en het leren van de normen en waarden in deze maatschappij.

Daar is niets hoog opgeleids voor nodig, beweer je dat wel, beweer je dus dat zo'n 80% van de Nederlandse bevolking niet ingeburgerd en geintegreerd is.
quote:
Lijkt me niet dat jij aan mijn capaciteiten hoeft te twijfelen
Gezien je geringe kennis van de materie, heb ik alle redenen om te twijfelen.
quote:
Ik vind inderdaad dat alle Surinamers, Antillianen en Indiers hun Nederlands paspoort in moeten leveren want daar hebben ze geen recht op ondanks dat hun ouders of grootouders wel eerst Nederlanders waren, oh wacht dat was bij het gros het geval niet want die zijn nooit geen Nederlander geweest.
Boude uitspraak, zeker met betrekking tot de Antillianen, aangezien de Antillen nog steeds grondgebied van ons koninkrijk zijn. Eigen burgers ook al een paspoort afpakken...jij durft.
quote:
Als je niet begrijpt waarom Argentijnen makkelijk toegang krijgen tot Spanje of Italie dan houdt het op.
Om dezelfde redenen waarom Antillianen, Surinamers, etc Nederlandse pasjes weten te krijgen, maar die wil je wel afpakken, terwijl je er geen enkel probleem mee hebt dat jouw Argentijnse vriendinnetje een Spaans pasje afhaalt. Hypocriet ten top!
pi_24552247
quote:
Daar is niets hoog opgeleids voor nodig, beweer je dat wel, beweer je dus dat zo'n 80% van de Nederlandse bevolking niet ingeburgerd en geintegreerd is.
Je begrijpt duidelijk het verschil niet tussen een Nederlander van geboorte en iemand die Nederlander wil worden.
quote:
Eigen burgers ook al een paspoort afpakken...jij durft.
Vanwege het feit dat ze hun Nederlandse nationaliteit volgens jou via een sluiproute hebben verkregen(je eigen woorden wederom)
quote:
Om dezelfde redenen waarom Antillianen, Surinamers, etc Nederlandse pasjes weten te krijgen, maar die wil je wel afpakken, terwijl je er geen enkel probleem mee hebt dat jouw Argentijnse vriendinnetje een Spaans pasje afhaalt. Hypocriet ten top!
Ik reageerde alleen maar om te laten zien wat voor een enorme plaat je voor je kop hebt, zo te lezen ben ik daar prima in geslaagd

Begrijp je inmiddels dat als Argentijnen vanwege het feit dat ze een kolonie waren van Spanje niet het recht hebben om in Spanje te wonen en de nationaliteit te verkrijgen dit ook niet geldt voor de inwoners van de Nederlandse kolonien?

Nog afgezien van het feit dat de meeste Argentijnen directe (familie) banden met Spanje of Italie hebben en daar vaak familie hebben wonen.(Oom woont in Spanje, vader in Argentinie bijvoorbeeld)

Je zou ze niet graag te eten willen geven, mensen die zowel in Spanje/Italie en Argentinie zijn opgegroeit
pi_24552501
Een Argentijnse met Spaanse grootouders of een Antilliaan die nog nooit van zijn eiland is geweest en waar de Antiliaanse overheid vanaf wil.

Zie jij het verschil Vhiper? Ik mag hopen van wel anders begin ik serieus te twijfelen aan je verstandelijk vermogen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24552755
Vhiper wil dat 1 miljoen illegalen waaronder 90.000 Argentijnen in Spanje uitgebuit worden en ver onder het minimumloon betaalt worden, gelukkig denkt de PSOE daar anders over en zorgen zij ervoor dat mensen die de zelfde taal spreken en uit de zelfde cultuur komen niet meer uitgebuit worden en minimaal het minimumloon verdienen door ze na 1 jaar een Spaans paspoort te geven naast hun andere nationaliteit.
pi_24560544
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je begrijpt duidelijk het verschil niet tussen een Nederlander van geboorte en iemand die Nederlander wil worden.
Jawel, wilde alleen ff weten of jij inderdaad onderscheid maakte op afkomst, dat is bij deze bevestigd...Verbaast me niets.
quote:
Vanwege het feit dat ze hun Nederlandse nationaliteit volgens jou via een sluiproute hebben verkregen(je eigen woorden wederom)
Pardon? De door mij genoemde sluiproute heeft betrekking op Non-Eu burgers, die EU paspoorten opvragen om in een ander EU land dan waar het paspoort van is, te gaan wonen.

Hoe jij dit in vredesnaam doortrekt naar Antillianen, die hun Nederlanderschap hebben opgedrongen gekregen door de Nederlanders, die zo'n 500 jaar geleden hun eilanden bezetten en welke eilanden nog steeds deel uitmaken van ons koninkrijk, is mij werkelijk een raadsel.
quote:
Ik reageerde alleen maar om te laten zien wat voor een enorme plaat je voor je kop hebt, zo te lezen ben ik daar prima in geslaagd
Gezien jouw ontbrekende kennis van zaken en jouw werkelijk op niets slaande en onjuiste argumenten, denk ik dat je je eigen plaat ziet, in plaats van de mijne.
quote:
Begrijp je inmiddels dat als Argentijnen vanwege het feit dat ze een kolonie waren van Spanje niet het recht hebben om in Spanje te wonen en de nationaliteit te verkrijgen dit ook niet geldt voor de inwoners van de Nederlandse kolonien?
Argentinie is een onafhankelijk land, de Antillen niet. Een indonesier of Surinamer krijgt bij de IND ook nul op rekest als ze een Nederlands paspoort komen aanvragen, dus waarom zou een Argentijn zomaar een Spaans paspoortje moeten kunnen afhalen en dan ook nog eens in Nederland meer rechten krijgen dan een autochtone Nederlander?!
quote:
Nog afgezien van het feit dat de meeste Argentijnen directe (familie) banden met Spanje of Italie hebben en daar vaak familie hebben wonen.(Oom woont in Spanje, vader in Argentinie bijvoorbeeld)
Dus? Tig Surinamers en Indonesiers in Nederland hoor. Denk je dat die ook zomaar hier binnen mogen wandelen?
quote:
Je zou ze niet graag te eten willen geven, mensen die zowel in Spanje/Italie en Argentinie zijn opgegroeit
Arme mensen he? Maar met mensen die tussen Nederland en een ander land zitten, heb jij weer geen enkele medelijden. Het typeert je hypocrisie.
pi_24560614
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vhiper wil dat 1 miljoen illegalen waaronder 90.000 Argentijnen in Spanje uitgebuit worden en ver onder het minimumloon betaalt worden, gelukkig denkt de PSOE daar anders over en zorgen zij ervoor dat mensen die de zelfde taal spreken en uit de zelfde cultuur komen niet meer uitgebuit worden en minimaal het minimumloon verdienen door ze na 1 jaar een Spaans paspoort te geven naast hun andere nationaliteit.
Gaan we dan alle ook in Nederland wonende illegalen toestemming geven om legaal te mogen werken en ze na een jaar de Nederlandse nationaliteit geven?

Oh, nee, dan doen we niet, maar laten wel gewoon Spanje 1 miljoen illigalen de mogelijkheid geven Nederland zonder blikken of blozen binnen te wandelen.

Gelijke behandeling is in de EU dus nog ver te zoeken....
pi_24560676
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een Argentijnse met Spaanse grootouders of een Antilliaan die nog nooit van zijn eiland is geweest en waar de Antiliaanse overheid vanaf wil.

Zie jij het verschil Vhiper? Ik mag hopen van wel anders begin ik serieus te twijfelen aan je verstandelijk vermogen.
Yup, ik zit niet te wachten op die Antilliaan, maar die Antilliaan woont wel op Nederlands grondgebied en heeft de Nederlandse nationaliteit. Wil je ze niet, geef je die Antillen maar onafhankelijkheid, klaar.

Een Argentijnse met een Spaans paspoort gaat maar lekker in Spanje wonen, die krijgt wat mij betreft geen EU recht om zich in Nederland te mogen vestigen. Autochtone Nederlanders krijgen dat in eigen land ook niet. Ophouden met het discrimineren van eigen burgers! (Alhoewel ik liever gewoon zie dat Nederlanders ook gewoon onder het EU recht vallen. Zij zijn immers ook EU burgers!!)
pi_24560886
quote:
Jawel, wilde alleen ff weten of jij inderdaad onderscheid maakte op afkomst, dat is bij deze bevestigd...Verbaast me niets.
Zo werkt alles in de wereld nu eenmaal.
quote:
De door mij genoemde sluiproute heeft betrekking op Non-Eu burgers, die EU paspoorten opvragen om in een ander EU land dan waar het paspoort van is, te gaan wonen.
Een Surinamer met een Nederlands paspoort kan ook in Spanje gaan wonen.
quote:
Hoe jij dit in vredesnaam doortrekt naar Antillianen, die hun Nederlanderschap hebben opgedrongen gekregen door de Nederlanders, die zo'n 500 jaar geleden hun eilanden bezetten en welke eilanden nog steeds deel uitmaken van ons koninkrijk, is mij werkelijk een raadsel.
Spanje bezette Iber-America niet wil je dus zeggen?
quote:
Een indonesier of Surinamer krijgt bij de IND ook nul op rekest als ze een Nederlands paspoort komen aanvragen, dus waarom zou een Argentijn zomaar een Spaans paspoortje moeten kunnen afhalen en dan ook nog eens in Nederland meer rechten krijgen dan een autochtone Nederlander?!
Souvereiniteit van Spanje en Italie
quote:
Tig Surinamers en Indonesiers in Nederland hoor. Denk je dat die ook zomaar hier binnen mogen wandelen?
Na de onafhankelijkheid wel. Nu gelukkig niet meer, al is het nog steeds makkelijk.
quote:
Het typeert je hypocrisie.
Niks hypocriets aan want in mijn geval gaat het om 2 bekende landen waar je een band mee hebt en niet om slechts een bij jou
quote:
Gaan we dan alle ook in Nederland wonende illegalen toestemming geven om legaal te mogen werken en ze na een jaar de Nederlandse nationaliteit geven?
Ik hoop het niet
quote:
Gelijke behandeling is in de EU dus nog ver te zoeken....
Klopt.
pi_24561000
Iemand uit een voormalige Spaanse kolonie zonder geldige verblijfstatus kan na 1 jaar een Spaans paspoort ophalen als hij gedurende die periode een baan heeft gehad, een Braziliaan na 2 jaar en een Marokkaan na 10 jaar.

In Spanje hebben ze wel goed begrepen dat je onderscheidt moet maken wie je wel en niet in je land wil hebben.

pi_24561032
quote:
(Alhoewel ik liever gewoon zie dat Nederlanders ook gewoon onder het EU recht vallen. Zij zijn immers ook EU burgers!!)
Vallen ze ook, een Spanjaard kan gaan wonen in Nederland en andersom een Nederlander in Spanje
pi_24561138
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand uit een voormalige Spaanse kolonie zonder geldige verblijfstatus kan na 1 jaar een Spaans paspoort ophalen als hij gedurende die periode een baan heeft gehad, een Braziliaan na 2 jaar en een Marokkaan na 10 jaar.

In Spanje hebben ze wel goed begrepen dat je onderscheidt moet maken wie je wel en niet in je land wil hebben.
Die regelgeving klopt niet, delen van Marokko zijn ook Spaanse kolonies geweest, en voor zover ik weet heeft de Spaanse regering laatst nog een soort pardonregeling aangenomen waardoor duizenden (o.a.) Marokkanen een verblijfsstatus kregen.
pi_24561291
Verblijfstatus is wat anders dan een nationaliteit en de Marokkanen die op dit moment in Spanje zijn kunnen op de zelfde manier legaal worden.

Spanje heeft kolonies in Marokko(Mellia en Ceuta) en verder is Marokko volgens mij ook een kolonie geweest van Spanje maar zijn daar nooit veel Spanjoolen naartoe getrokken of het moeten de Moslims zijn geweest die ze in de 16e eeuw de middenlandse zee hebben overgezet nadat Granada viel.
pi_24562514
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zo werkt alles in de wereld nu eenmaal.
quote:
Een Surinamer met een Nederlands paspoort kan ook in Spanje gaan wonen.
Een surinamer krijgt geen Nederlands paspoort zoals een Argentijn deze in Spanje krijgt. Hier zijn de regels VELE malen strenger, voor jou nog niet streng genoeg, maar over Spanje niets dan lof voor jou vanwege je vriendin...Moet ik het woord hypocriet weer laten vallen, of weet je het nu eindelijk?
quote:
Spanje bezette Iber-America niet wil je dus zeggen?
Selectief quoten is je niet vreemd, je liet het belangrijkste argument weg: Argentinie is nu onafhankelijk, de Antillen niet. Iedereen op de antillen heeft dus de Nederlandse nationaliteit. Vergelijk Argentinie liever met Suriname of zo, die Surinamers komen hier ook niet zomaar binnen.
quote:
Souvereiniteit van Spanje en Italie
Ja ja, maar als zometeen duizenden Turken via cyprus ofzo binnenkomen, sta jij weer te gillen, dan is het plotseling allemaal misbruik enzo
quote:
Na de onafhankelijkheid wel. Nu gelukkig niet meer, al is het nog steeds makkelijk.
quote:
Niks hypocriets aan want in mijn geval gaat het om 2 bekende landen waar je een band mee hebt en niet om slechts een bij jou
Wat is dit nu weer voor bullshit? Omdat opaatje uit Spanje kwam en Omaatje uit Italie mag van jou een Argentijnse hier zonder enige integratie komen wonen?

Dus een Turkse met een Duitse vader en Belgische moeder mag van jou hier zonder enige integratie komen wonen? Nee he? Komt dat H-woord weer!
quote:
Ik hoop het niet
Dus jij hebt er geen probleem mee dat Spanje een miljoen illegalen in Europa los laat, maar als Nederland hetzelfde zou doen met een paar duizend illegaaltjes, loop jij te zeiken.

Heb jij nou echt de illusie dat je nog serieus te nemen bent???
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:24:54 #119
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24562554
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
verder is Marokko volgens mij ook een kolonie geweest van Spanje maar zijn daar nooit veel Spanjoolen naartoe getrokken of het moeten de Moslims zijn geweest die ze in de 16e eeuw de middenlandse zee hebben overgezet nadat Granada viel.
De Moren hadden wel iets meer in handen van Spanje dan Granada, hoor. Spanje is een groot deel van de vroege Middeleeuwen een kolonie van Marokko geweest.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24568006
Meneer de geschiedenisleraar, vertel eens als je het beter denkt te weten aan mij welk gebied en welke stad de Moren in 1492 nog in handen hadden?

Verder kun je beter eerst leren lezen als je geschiedenisleraar wil worden

[ Bericht 4% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 14-01-2005 19:29:48 ]
pi_24568242
quote:
Moet ik het woord hypocriet weer laten vallen, of weet je het nu eindelijk?
Leuk voor je dat je het woord hypocriet gevonden hebt in de dikke Van Dale. Misschien dat je nu kan gaan proberen te gaan onderbouwen?
quote:
Vergelijk Argentinie liever met Suriname of zo, die Surinamers komen hier ook niet zomaar binnen.
Argentijn komen wel zomaar binnen in Spanje en in Italie. Ze hoeven alleen een ticket te kunnen kopen voor een van de vele luchtvaartmaatschapijen
quote:
Omdat opaatje uit Spanje kwam en Omaatje uit Italie mag van jou een Argentijnse hier zonder enige integratie komen wonen?
Het voorbeeld ging over iemand die in beide landen is opgegroeit en aan beide kanten van de plas familie heeft
quote:
Heb jij nou echt de illusie dat je nog serieus te nemen bent???
Ik moet me pas zorgen gaan maken als jij me serieus neemt.

P.S. Leuk overigens dat je op de knopjes kan drukken om een smilie op het scherm te krijgen, maar waren de argumenten op?
pi_24568351
quote:
Dus jij hebt er geen probleem mee dat Spanje een miljoen illegalen in Europa los laat, maar als Nederland hetzelfde zou doen met een paar duizend illegaaltjes, loop jij te zeiken.
Is Nederland net zo dichtbevolkt?
Spreken de illegalen in Nederland Nederlands?
Leveren de illegalen in Nederland nauwelijks problemen op?
Hebben de illegalen in Nederland de zelfde cultuur als Nederland?
Hebben de illegalen in Nederland een baan?

Als op al deze vragen ja geantwoord wordt mogen ze van mij zo binnen komen en een Marokkaan, Turk Surinamer of Antiliaan valt daar dus niet onder een Zuid Amerikaan voor Spanje wel en ook met Marokkanen zijn er qua integratie minder problemen dan in Nederland al is dat wel wat anders dan na 11 maart
  zaterdag 15 januari 2005 @ 10:05:32 #123
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_24577058
Helaas weten mensen altijd wel weer middelen te vinden om uit te komen onder de restrictieve maatregelen die een overheid stelt:
quote:
Huwelijksmigratie
Doomernik vindt in zijn onderzoek steeds meer bevestiging dat het huidige overheidsbeleid onbedoelde migratie in de hand werkt: ‘Ik durf de stelling aan, dat een groot deel van de huwelijksmigratie veroorzaakt wordt door het restrictieve migratiebeleid. Het is de enige manier waarop je hier legaal iemand naar Nederland kunt laten komen en een vestigingsvergunning kunt garanderen. Het is opvallend dat in een cultuur waar normaliter de vrouw bij de man intrekt na een huwelijk, het bij allochtone vrouwen in Nederland precies andersom is. Mensen gaan hun gedrag aanpassen aan de interventie van de overheid. Ook in termen van de integratie is overheidsingrijpen vaak contraproductief. Bijvoorbeeld de eis dat bij gezinshereniging de hier gehuisveste partner 120 % van het minimumloon moet verdienen. Zo’n maatregel is gericht tegen de overkomst van bruiden uit het land van herkomst. Wat je nu ziet is dat de jonge allochtoon zijn opleiding uitstelt, en eerst probeert die 120 %van het minimumloon ergens te verdienen. Dat kan in het informele circuit gemakkelijk geregeld worden: een oom zet hem op de loonlijst voor dat bedrag, en onder de tafel krijgt hij het geld weer terug. Of erger: een malafide, ‘professionele’ aanbieder zorgt voor zo’n constructie, en creëert daarmee een schuldrelatie. De gevolgen van dergelijke afhankelijkheidsrelaties zijn duidelijk. Zo’n gemeenschap participeert niet in de gewone samenleving.’
bron: http://www.fmg.uva.nl/psy(...)612-A9F2230BF42F1A4C
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_24577236
Gelukkig heeft de Spaanse houding tov. immigratie uit landen als Argentinie ook z'n goede kanten:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/4173215.stm
  zaterdag 15 januari 2005 @ 11:16:30 #125
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24577681
Ik vind dat Nederland alleen de grenzen moet open stellen voor mensen uit onze voormalig kolonieën. Dus mensen uit voormalig Nederlands Indië en suriname zouden dezelfde rechten moeten hebben als mensen uit andere EU landen.. als we dat gebaar maken ,dan verbeteren we ook onze banden en treed er bovendien veel meer menging op tussen de rasen wat weer ten goede komt aan de banden die wij met die landen hebben.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')