abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24536661
quote:
Dit kan je nooit van te voren weten.
Als een analfabeet of een niet opgeleid persoon kan slagen kun je net zo goed de inburgeringscursus afschaffen
quote:
Of gewoon zorgen dat je Non-EU partnertje een ander EU pasje weet te krijgen en dan als EU burger hierheen verhuizen, toch? Genoeg die het gaan doen, een jaartje of twee in Belgie gaan wonen of een ander EU land met minder strenge regels, EU pasje op zak en dan vrolijk de Nederlandse grens over wandelen, niks integratie o.i.d. en Nederland kan er geen fuck aan doen en we zijn weer terug bij af.
En jij denkt dat dat gaat lukken?
quote:
Hou gewoon vast aan eerlijke, rechtvaardige, doch strenge regels en zorg ervoor dat de integratie gewoon goed verloop
Streng zijn ze in iniedergeval zeker niet.
quote:
En nu mag die meid van jou misschien opgeleid zijn, er zijn er velen die niet opgeleid zijn, maar wel van deze sluiproute gebruik gaan maken.
Mails kun je sturen JoseLuis@espana.com, Lula@brazil.com, Ricardo@chile.com, Nestor@Argentina.com als je het daar niet mee eens bent.

Waarom precies heeft mijn vriendin een Nederlands paspoort nodig?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24541737
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 20:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Als een analfabeet of een niet opgeleid persoon kan slagen kun je net zo goed de inburgeringscursus afschaffen
Je bent pas Nederlander met een universitaire opleiding?
quote:
En jij denkt dat dat gaat lukken?
Als jij het al voor elkaar kan krijgen...
quote:
Streng zijn ze in iniedergeval zeker niet.
'tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk niet
quote:
Mails kun je sturen JoseLuis@espana.com, Lula@brazil.com, Ricardo@chile.com, Nestor@Argentina.com als je het daar niet mee eens bent.
Ik niet mee eens ben? Ach, ik zie mensen liever op de normale manier, via de IND, binnenkomen. Dat jij liever de grenzen op de normale manier dicht wil hebben, maar sluiproutes wel goed vind, zegt meer over jouw redenaties dan over mijn mening....
pi_24542056
quote:
Je bent kan pas Nederlander worden met een universitaire opleiding?
Ik heb de hinderlijke typfouten er effe uitgehaald
quote:
Als jij het al voor elkaar kan krijgen...
Lijkt me niet dat jij aan mijn capaciteiten hoeft te twijfelen
quote:
Ik niet mee eens ben? Ach, ik zie mensen liever op de normale manier, via de IND, binnenkomen. Dat jij liever de grenzen op de normale manier dicht wil hebben, maar sluiproutes wel goed vind, zegt meer over jouw redenaties dan over mijn mening....
Ik vind inderdaad dat alle Surinamers, Antillianen en Indiers hun Nederlands paspoort in moeten leveren want daar hebben ze geen recht op ondanks dat hun ouders of grootouders wel eerst Nederlanders waren, oh wacht dat was bij het gros het geval niet want die zijn nooit geen Nederlander geweest.

Goh dat ik dat niet snapte joh.

Als je niet begrijpt waarom Argentijnen makkelijk toegang krijgen tot Spanje of Italie dan houdt het op.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 13 januari 2005 @ 09:14:09 #104
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24542098
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik vind inderdaad dat alle Surinamers, Antillianen en Indiers hun Nederlands paspoort in moeten leveren want daar hebben ze geen recht op ondanks dat hun ouders of grootouders wel eerst Nederlanders waren,
En nazaten van genaturaliseerde Belgen, Duitsers, Spanjaarden, Italianen, Grieken, Noren, Denen, Zweden, Russen, Chinezen enzovoort enzovoort? Ook maar hun paspoort laten inleveren dan? Blijven er weinig echte Nederlanders over vrees ik. Of gaan we Himmler-maatregelen nemen en moet iedereen kunnen bewijzen, dat hij afstamt van mensen die al in 1500 in deze gebieden woonden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24542155
quote:
nazaten van genaturaliseerde Belgen, Duitsers, Spanjaarden, Italianen, Grieken, Noren, Denen, Zweden, Russen, Chinezen enzovoort enzovoort? Ook maar hun paspoort laten inleveren dan? Blijven er weinig echte Nederlanders over vrees ik. Of gaan we Himmler-maatregelen nemen en moet iedereen kunnen bewijzen, dat hij afstamt van mensen die al in 1500 in deze gebieden woonden?
Ad1: Je quote maar half
Ad2: Je hebt het duidelijk niet begrepen
Ad3: Zo moeilijk is het niet te begrijpen waarom Argentijnen makkelijker naar Spanje of Italie kunnen dan naar andere landen
Ad4: Je kan alleen je vraagtekens zetten waarom in Spanje en Italie tot in de 2e graad(grootouders) een paspoort kan bemachtigen als kleinkind en dit in de meeste andere landen maar slechts tot de eerste graad kan. Maar die vrijheid hebben ze nu eenmaal
pi_24542692
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik heb de hinderlijke typfouten er effe uitgehaald
Het was geen typefout (jouw typfout dus overigens wel).

"Je bent pas Nederlander met een universitaire opleiding?" is een prima Nederlandse zin.

Ik weet wel waar jij naartoe wilt, voor jou is inburgering en integratie alleen iets wat bereikt wordt met een universitaire studie o.i.d., echter inburgering en integratie is niets meer en niets minder dan het Nederlands kennen, weten hoe je in deze maatschappij voor jezelf moet zorgen en het leren van de normen en waarden in deze maatschappij.

Daar is niets hoog opgeleids voor nodig, beweer je dat wel, beweer je dus dat zo'n 80% van de Nederlandse bevolking niet ingeburgerd en geintegreerd is.
quote:
Lijkt me niet dat jij aan mijn capaciteiten hoeft te twijfelen
Gezien je geringe kennis van de materie, heb ik alle redenen om te twijfelen.
quote:
Ik vind inderdaad dat alle Surinamers, Antillianen en Indiers hun Nederlands paspoort in moeten leveren want daar hebben ze geen recht op ondanks dat hun ouders of grootouders wel eerst Nederlanders waren, oh wacht dat was bij het gros het geval niet want die zijn nooit geen Nederlander geweest.
Boude uitspraak, zeker met betrekking tot de Antillianen, aangezien de Antillen nog steeds grondgebied van ons koninkrijk zijn. Eigen burgers ook al een paspoort afpakken...jij durft.
quote:
Als je niet begrijpt waarom Argentijnen makkelijk toegang krijgen tot Spanje of Italie dan houdt het op.
Om dezelfde redenen waarom Antillianen, Surinamers, etc Nederlandse pasjes weten te krijgen, maar die wil je wel afpakken, terwijl je er geen enkel probleem mee hebt dat jouw Argentijnse vriendinnetje een Spaans pasje afhaalt. Hypocriet ten top!
pi_24552247
quote:
Daar is niets hoog opgeleids voor nodig, beweer je dat wel, beweer je dus dat zo'n 80% van de Nederlandse bevolking niet ingeburgerd en geintegreerd is.
Je begrijpt duidelijk het verschil niet tussen een Nederlander van geboorte en iemand die Nederlander wil worden.
quote:
Eigen burgers ook al een paspoort afpakken...jij durft.
Vanwege het feit dat ze hun Nederlandse nationaliteit volgens jou via een sluiproute hebben verkregen(je eigen woorden wederom)
quote:
Om dezelfde redenen waarom Antillianen, Surinamers, etc Nederlandse pasjes weten te krijgen, maar die wil je wel afpakken, terwijl je er geen enkel probleem mee hebt dat jouw Argentijnse vriendinnetje een Spaans pasje afhaalt. Hypocriet ten top!
Ik reageerde alleen maar om te laten zien wat voor een enorme plaat je voor je kop hebt, zo te lezen ben ik daar prima in geslaagd

Begrijp je inmiddels dat als Argentijnen vanwege het feit dat ze een kolonie waren van Spanje niet het recht hebben om in Spanje te wonen en de nationaliteit te verkrijgen dit ook niet geldt voor de inwoners van de Nederlandse kolonien?

Nog afgezien van het feit dat de meeste Argentijnen directe (familie) banden met Spanje of Italie hebben en daar vaak familie hebben wonen.(Oom woont in Spanje, vader in Argentinie bijvoorbeeld)

Je zou ze niet graag te eten willen geven, mensen die zowel in Spanje/Italie en Argentinie zijn opgegroeit
pi_24552501
Een Argentijnse met Spaanse grootouders of een Antilliaan die nog nooit van zijn eiland is geweest en waar de Antiliaanse overheid vanaf wil.

Zie jij het verschil Vhiper? Ik mag hopen van wel anders begin ik serieus te twijfelen aan je verstandelijk vermogen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24552755
Vhiper wil dat 1 miljoen illegalen waaronder 90.000 Argentijnen in Spanje uitgebuit worden en ver onder het minimumloon betaalt worden, gelukkig denkt de PSOE daar anders over en zorgen zij ervoor dat mensen die de zelfde taal spreken en uit de zelfde cultuur komen niet meer uitgebuit worden en minimaal het minimumloon verdienen door ze na 1 jaar een Spaans paspoort te geven naast hun andere nationaliteit.
pi_24560544
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je begrijpt duidelijk het verschil niet tussen een Nederlander van geboorte en iemand die Nederlander wil worden.
Jawel, wilde alleen ff weten of jij inderdaad onderscheid maakte op afkomst, dat is bij deze bevestigd...Verbaast me niets.
quote:
Vanwege het feit dat ze hun Nederlandse nationaliteit volgens jou via een sluiproute hebben verkregen(je eigen woorden wederom)
Pardon? De door mij genoemde sluiproute heeft betrekking op Non-Eu burgers, die EU paspoorten opvragen om in een ander EU land dan waar het paspoort van is, te gaan wonen.

Hoe jij dit in vredesnaam doortrekt naar Antillianen, die hun Nederlanderschap hebben opgedrongen gekregen door de Nederlanders, die zo'n 500 jaar geleden hun eilanden bezetten en welke eilanden nog steeds deel uitmaken van ons koninkrijk, is mij werkelijk een raadsel.
quote:
Ik reageerde alleen maar om te laten zien wat voor een enorme plaat je voor je kop hebt, zo te lezen ben ik daar prima in geslaagd
Gezien jouw ontbrekende kennis van zaken en jouw werkelijk op niets slaande en onjuiste argumenten, denk ik dat je je eigen plaat ziet, in plaats van de mijne.
quote:
Begrijp je inmiddels dat als Argentijnen vanwege het feit dat ze een kolonie waren van Spanje niet het recht hebben om in Spanje te wonen en de nationaliteit te verkrijgen dit ook niet geldt voor de inwoners van de Nederlandse kolonien?
Argentinie is een onafhankelijk land, de Antillen niet. Een indonesier of Surinamer krijgt bij de IND ook nul op rekest als ze een Nederlands paspoort komen aanvragen, dus waarom zou een Argentijn zomaar een Spaans paspoortje moeten kunnen afhalen en dan ook nog eens in Nederland meer rechten krijgen dan een autochtone Nederlander?!
quote:
Nog afgezien van het feit dat de meeste Argentijnen directe (familie) banden met Spanje of Italie hebben en daar vaak familie hebben wonen.(Oom woont in Spanje, vader in Argentinie bijvoorbeeld)
Dus? Tig Surinamers en Indonesiers in Nederland hoor. Denk je dat die ook zomaar hier binnen mogen wandelen?
quote:
Je zou ze niet graag te eten willen geven, mensen die zowel in Spanje/Italie en Argentinie zijn opgegroeit
Arme mensen he? Maar met mensen die tussen Nederland en een ander land zitten, heb jij weer geen enkele medelijden. Het typeert je hypocrisie.
pi_24560614
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vhiper wil dat 1 miljoen illegalen waaronder 90.000 Argentijnen in Spanje uitgebuit worden en ver onder het minimumloon betaalt worden, gelukkig denkt de PSOE daar anders over en zorgen zij ervoor dat mensen die de zelfde taal spreken en uit de zelfde cultuur komen niet meer uitgebuit worden en minimaal het minimumloon verdienen door ze na 1 jaar een Spaans paspoort te geven naast hun andere nationaliteit.
Gaan we dan alle ook in Nederland wonende illegalen toestemming geven om legaal te mogen werken en ze na een jaar de Nederlandse nationaliteit geven?

Oh, nee, dan doen we niet, maar laten wel gewoon Spanje 1 miljoen illigalen de mogelijkheid geven Nederland zonder blikken of blozen binnen te wandelen.

Gelijke behandeling is in de EU dus nog ver te zoeken....
pi_24560676
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een Argentijnse met Spaanse grootouders of een Antilliaan die nog nooit van zijn eiland is geweest en waar de Antiliaanse overheid vanaf wil.

Zie jij het verschil Vhiper? Ik mag hopen van wel anders begin ik serieus te twijfelen aan je verstandelijk vermogen.
Yup, ik zit niet te wachten op die Antilliaan, maar die Antilliaan woont wel op Nederlands grondgebied en heeft de Nederlandse nationaliteit. Wil je ze niet, geef je die Antillen maar onafhankelijkheid, klaar.

Een Argentijnse met een Spaans paspoort gaat maar lekker in Spanje wonen, die krijgt wat mij betreft geen EU recht om zich in Nederland te mogen vestigen. Autochtone Nederlanders krijgen dat in eigen land ook niet. Ophouden met het discrimineren van eigen burgers! (Alhoewel ik liever gewoon zie dat Nederlanders ook gewoon onder het EU recht vallen. Zij zijn immers ook EU burgers!!)
pi_24560886
quote:
Jawel, wilde alleen ff weten of jij inderdaad onderscheid maakte op afkomst, dat is bij deze bevestigd...Verbaast me niets.
Zo werkt alles in de wereld nu eenmaal.
quote:
De door mij genoemde sluiproute heeft betrekking op Non-Eu burgers, die EU paspoorten opvragen om in een ander EU land dan waar het paspoort van is, te gaan wonen.
Een Surinamer met een Nederlands paspoort kan ook in Spanje gaan wonen.
quote:
Hoe jij dit in vredesnaam doortrekt naar Antillianen, die hun Nederlanderschap hebben opgedrongen gekregen door de Nederlanders, die zo'n 500 jaar geleden hun eilanden bezetten en welke eilanden nog steeds deel uitmaken van ons koninkrijk, is mij werkelijk een raadsel.
Spanje bezette Iber-America niet wil je dus zeggen?
quote:
Een indonesier of Surinamer krijgt bij de IND ook nul op rekest als ze een Nederlands paspoort komen aanvragen, dus waarom zou een Argentijn zomaar een Spaans paspoortje moeten kunnen afhalen en dan ook nog eens in Nederland meer rechten krijgen dan een autochtone Nederlander?!
Souvereiniteit van Spanje en Italie
quote:
Tig Surinamers en Indonesiers in Nederland hoor. Denk je dat die ook zomaar hier binnen mogen wandelen?
Na de onafhankelijkheid wel. Nu gelukkig niet meer, al is het nog steeds makkelijk.
quote:
Het typeert je hypocrisie.
Niks hypocriets aan want in mijn geval gaat het om 2 bekende landen waar je een band mee hebt en niet om slechts een bij jou
quote:
Gaan we dan alle ook in Nederland wonende illegalen toestemming geven om legaal te mogen werken en ze na een jaar de Nederlandse nationaliteit geven?
Ik hoop het niet
quote:
Gelijke behandeling is in de EU dus nog ver te zoeken....
Klopt.
pi_24561000
Iemand uit een voormalige Spaanse kolonie zonder geldige verblijfstatus kan na 1 jaar een Spaans paspoort ophalen als hij gedurende die periode een baan heeft gehad, een Braziliaan na 2 jaar en een Marokkaan na 10 jaar.

In Spanje hebben ze wel goed begrepen dat je onderscheidt moet maken wie je wel en niet in je land wil hebben.

pi_24561032
quote:
(Alhoewel ik liever gewoon zie dat Nederlanders ook gewoon onder het EU recht vallen. Zij zijn immers ook EU burgers!!)
Vallen ze ook, een Spanjaard kan gaan wonen in Nederland en andersom een Nederlander in Spanje
pi_24561138
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand uit een voormalige Spaanse kolonie zonder geldige verblijfstatus kan na 1 jaar een Spaans paspoort ophalen als hij gedurende die periode een baan heeft gehad, een Braziliaan na 2 jaar en een Marokkaan na 10 jaar.

In Spanje hebben ze wel goed begrepen dat je onderscheidt moet maken wie je wel en niet in je land wil hebben.
Die regelgeving klopt niet, delen van Marokko zijn ook Spaanse kolonies geweest, en voor zover ik weet heeft de Spaanse regering laatst nog een soort pardonregeling aangenomen waardoor duizenden (o.a.) Marokkanen een verblijfsstatus kregen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24561291
Verblijfstatus is wat anders dan een nationaliteit en de Marokkanen die op dit moment in Spanje zijn kunnen op de zelfde manier legaal worden.

Spanje heeft kolonies in Marokko(Mellia en Ceuta) en verder is Marokko volgens mij ook een kolonie geweest van Spanje maar zijn daar nooit veel Spanjoolen naartoe getrokken of het moeten de Moslims zijn geweest die ze in de 16e eeuw de middenlandse zee hebben overgezet nadat Granada viel.
pi_24562514
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zo werkt alles in de wereld nu eenmaal.
quote:
Een Surinamer met een Nederlands paspoort kan ook in Spanje gaan wonen.
Een surinamer krijgt geen Nederlands paspoort zoals een Argentijn deze in Spanje krijgt. Hier zijn de regels VELE malen strenger, voor jou nog niet streng genoeg, maar over Spanje niets dan lof voor jou vanwege je vriendin...Moet ik het woord hypocriet weer laten vallen, of weet je het nu eindelijk?
quote:
Spanje bezette Iber-America niet wil je dus zeggen?
Selectief quoten is je niet vreemd, je liet het belangrijkste argument weg: Argentinie is nu onafhankelijk, de Antillen niet. Iedereen op de antillen heeft dus de Nederlandse nationaliteit. Vergelijk Argentinie liever met Suriname of zo, die Surinamers komen hier ook niet zomaar binnen.
quote:
Souvereiniteit van Spanje en Italie
Ja ja, maar als zometeen duizenden Turken via cyprus ofzo binnenkomen, sta jij weer te gillen, dan is het plotseling allemaal misbruik enzo
quote:
Na de onafhankelijkheid wel. Nu gelukkig niet meer, al is het nog steeds makkelijk.
quote:
Niks hypocriets aan want in mijn geval gaat het om 2 bekende landen waar je een band mee hebt en niet om slechts een bij jou
Wat is dit nu weer voor bullshit? Omdat opaatje uit Spanje kwam en Omaatje uit Italie mag van jou een Argentijnse hier zonder enige integratie komen wonen?

Dus een Turkse met een Duitse vader en Belgische moeder mag van jou hier zonder enige integratie komen wonen? Nee he? Komt dat H-woord weer!
quote:
Ik hoop het niet
Dus jij hebt er geen probleem mee dat Spanje een miljoen illegalen in Europa los laat, maar als Nederland hetzelfde zou doen met een paar duizend illegaaltjes, loop jij te zeiken.

Heb jij nou echt de illusie dat je nog serieus te nemen bent???
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:24:54 #119
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24562554
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
verder is Marokko volgens mij ook een kolonie geweest van Spanje maar zijn daar nooit veel Spanjoolen naartoe getrokken of het moeten de Moslims zijn geweest die ze in de 16e eeuw de middenlandse zee hebben overgezet nadat Granada viel.
De Moren hadden wel iets meer in handen van Spanje dan Granada, hoor. Spanje is een groot deel van de vroege Middeleeuwen een kolonie van Marokko geweest.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24568006
Meneer de geschiedenisleraar, vertel eens als je het beter denkt te weten aan mij welk gebied en welke stad de Moren in 1492 nog in handen hadden?

Verder kun je beter eerst leren lezen als je geschiedenisleraar wil worden

[ Bericht 4% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 14-01-2005 19:29:48 ]
pi_24568242
quote:
Moet ik het woord hypocriet weer laten vallen, of weet je het nu eindelijk?
Leuk voor je dat je het woord hypocriet gevonden hebt in de dikke Van Dale. Misschien dat je nu kan gaan proberen te gaan onderbouwen?
quote:
Vergelijk Argentinie liever met Suriname of zo, die Surinamers komen hier ook niet zomaar binnen.
Argentijn komen wel zomaar binnen in Spanje en in Italie. Ze hoeven alleen een ticket te kunnen kopen voor een van de vele luchtvaartmaatschapijen
quote:
Omdat opaatje uit Spanje kwam en Omaatje uit Italie mag van jou een Argentijnse hier zonder enige integratie komen wonen?
Het voorbeeld ging over iemand die in beide landen is opgegroeit en aan beide kanten van de plas familie heeft
quote:
Heb jij nou echt de illusie dat je nog serieus te nemen bent???
Ik moet me pas zorgen gaan maken als jij me serieus neemt.

P.S. Leuk overigens dat je op de knopjes kan drukken om een smilie op het scherm te krijgen, maar waren de argumenten op?
pi_24568351
quote:
Dus jij hebt er geen probleem mee dat Spanje een miljoen illegalen in Europa los laat, maar als Nederland hetzelfde zou doen met een paar duizend illegaaltjes, loop jij te zeiken.
Is Nederland net zo dichtbevolkt?
Spreken de illegalen in Nederland Nederlands?
Leveren de illegalen in Nederland nauwelijks problemen op?
Hebben de illegalen in Nederland de zelfde cultuur als Nederland?
Hebben de illegalen in Nederland een baan?

Als op al deze vragen ja geantwoord wordt mogen ze van mij zo binnen komen en een Marokkaan, Turk Surinamer of Antiliaan valt daar dus niet onder een Zuid Amerikaan voor Spanje wel en ook met Marokkanen zijn er qua integratie minder problemen dan in Nederland al is dat wel wat anders dan na 11 maart
  zaterdag 15 januari 2005 @ 10:05:32 #123
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_24577058
Helaas weten mensen altijd wel weer middelen te vinden om uit te komen onder de restrictieve maatregelen die een overheid stelt:
quote:
Huwelijksmigratie
Doomernik vindt in zijn onderzoek steeds meer bevestiging dat het huidige overheidsbeleid onbedoelde migratie in de hand werkt: ‘Ik durf de stelling aan, dat een groot deel van de huwelijksmigratie veroorzaakt wordt door het restrictieve migratiebeleid. Het is de enige manier waarop je hier legaal iemand naar Nederland kunt laten komen en een vestigingsvergunning kunt garanderen. Het is opvallend dat in een cultuur waar normaliter de vrouw bij de man intrekt na een huwelijk, het bij allochtone vrouwen in Nederland precies andersom is. Mensen gaan hun gedrag aanpassen aan de interventie van de overheid. Ook in termen van de integratie is overheidsingrijpen vaak contraproductief. Bijvoorbeeld de eis dat bij gezinshereniging de hier gehuisveste partner 120 % van het minimumloon moet verdienen. Zo’n maatregel is gericht tegen de overkomst van bruiden uit het land van herkomst. Wat je nu ziet is dat de jonge allochtoon zijn opleiding uitstelt, en eerst probeert die 120 %van het minimumloon ergens te verdienen. Dat kan in het informele circuit gemakkelijk geregeld worden: een oom zet hem op de loonlijst voor dat bedrag, en onder de tafel krijgt hij het geld weer terug. Of erger: een malafide, ‘professionele’ aanbieder zorgt voor zo’n constructie, en creëert daarmee een schuldrelatie. De gevolgen van dergelijke afhankelijkheidsrelaties zijn duidelijk. Zo’n gemeenschap participeert niet in de gewone samenleving.’
bron: http://www.fmg.uva.nl/psy(...)612-A9F2230BF42F1A4C
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_24577236
Gelukkig heeft de Spaanse houding tov. immigratie uit landen als Argentinie ook z'n goede kanten:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/4173215.stm
  zaterdag 15 januari 2005 @ 11:16:30 #125
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24577681
Ik vind dat Nederland alleen de grenzen moet open stellen voor mensen uit onze voormalig kolonieën. Dus mensen uit voormalig Nederlands Indië en suriname zouden dezelfde rechten moeten hebben als mensen uit andere EU landen.. als we dat gebaar maken ,dan verbeteren we ook onze banden en treed er bovendien veel meer menging op tussen de rasen wat weer ten goede komt aan de banden die wij met die landen hebben.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24577775
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat Nederland alleen de grenzen moet open stellen voor mensen uit onze voormalig kolonieën. Dus mensen uit voormalig Nederlands Indië en suriname zouden dezelfde rechten moeten hebben als mensen uit andere EU landen.. als we dat gebaar maken ,dan verbeteren we ook onze banden en treed er bovendien veel meer menging op tussen de rasen wat weer ten goede komt aan de banden die wij met die landen hebben.
Rasist

En dacht je dat er geen problemen als een sociale onderklasse zou komen als je hele ghetto's vol met kansarme Indo's hebt?
Ik woon in een arbeidersbuurt. Nou, geloof me, wij hebben geeneens kutmarokkanen nodig met al dat hollandsche paupertuig. Die trouwen ook alleen onderling met hun verwanten uit het kamp.van de woonboot en produceren gezellig een nieuwe generatie tuig die niet opgevoed wordt en dientengevolge geen enkel respect hebben voor de "buitenstaanders". Heb je hier ook een oplossing voor? (Tip: kom aub niet aan met een project waarbij kampies in normale woonwijken geplaatst worden, want ik woon vlak bij het resultaat daarvan)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24577844
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat hebben we al eens geprobeerd. Resultaat was dat toen niet de moslims de gebeten hond waren maar de surinamers, je kent het wel "alle surinamers zijn lui, crimineel, profiteren van de welvaartsstaat" etc etc.
pi_24599846
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 19:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Leuk voor je dat je het woord hypocriet gevonden hebt in de dikke Van Dale. Misschien dat je nu kan gaan proberen te gaan onderbouwen?
Tsja, als jij de argumenten die mijn onderbouwing vormen eruit knipt, is de discussie met jou gauw afgelopen...
quote:
Argentijn komen wel zomaar binnen in Spanje en in Italie. Ze hoeven alleen een ticket te kunnen kopen voor een van de vele luchtvaartmaatschapijen
Da's mooi, moeten we voor Nederland ook maar gaan instellen
quote:
Het voorbeeld ging over iemand die in beide landen is opgegroeit en aan beide kanten van de plas familie heeft
Zoals de meeste allochtonen hier, maar ja, da's weer anders, toch?
quote:
Ik moet me pas zorgen gaan maken als jij me serieus neemt.
Maak je geen zorgen, ik neem je niet serieus. Met jouw redenatie kom je er toch nooit. Je hebt er geen enkel probleem mee dat miljoenen mensen zonder enige vorm van integratie en controle via andere EU landen Nederland binnen kunnen komen, dus al jouw gezeik om de wetgeving hier strenger te maken, heb je zelf al ondergraven.

Ook al maak je het dus strenger, kan komen gewoon meer mensen via andere EU landen binnen en treed er alleen maar een verschuiving op. Ik maak me dus geen zorgen als meer mensen jouw hypocriete instelling delen
pi_24599904
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 10:05 schreef hace_x het volgende:
Helaas weten mensen altijd wel weer middelen te vinden om uit te komen onder de restrictieve maatregelen die een overheid stelt:
[..]

bron: http://www.fmg.uva.nl/psy(...)612-A9F2230BF42F1A4C
Tsja, dat krijg je ervan, als je onrechtvaardig strenge regels opstelt. Dat soort lui zal zich compleet van de maatschappij afkeren, niet integreren en een onderlaag vormen, die we juist zouden moeten voorkomen....

Maarja, grenzen dicht, oprotten met die handel, dat is wat de gemiddelde, niet doordenkende, Nederlandse autochtoon tegenwoordig denkt en wie worden er weer het slachtoffer? De mensen die het wel via de legale weg willen doen en wel gewoon hier vredelievend, integrerend en werkend willen leven.
pi_24599929
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat hebben we al eens geprobeerd. Resultaat was dat toen niet de moslims de gebeten hond waren maar de surinamers, je kent het wel "alle surinamers zijn lui, crimineel, profiteren van de welvaartsstaat" etc etc.
Het zondebokkendenken zit diepgeworteld in de mens in het algemeen en de Nederlander in het bijzonder op dit moment....
pi_24617746
quote:
Zoals de meeste allochtonen hier, maar ja, da's weer anders, toch?
Zij hebben gewoon een verblijfsvergunning of de Nederlandse nationaliteit
quote:
Je hebt er geen enkel probleem mee dat miljoenen mensen zonder enige vorm van integratie en controle via andere EU landen Nederland binnen kunnen komen, dus al jouw gezeik om de wetgeving hier strenger te maken, heb je zelf al ondergraven.
Bullshit, ik betaal belasting in Nederland en niet in Spanje. Ik heb meer problemen met een parasiet die in Nederland niet thuis hoort dan diegene in Spanje of in Italie niet thuis hoort. In Nederland kan ik wel stemmen en in Italie en in Spanje niet

Ook geloof ik in tegenstelling tot jou wel in de souvreiniteit van een staat en dat zij kunnen selecteren aan de poort zoals de burgers van dat land dat willen.
quote:
Toevallig vergeten?
pi_24620436
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Bullshit, ik betaal belasting in Nederland en niet in Spanje. Ik heb meer problemen met een parasiet die in Nederland niet thuis hoort dan diegene in Spanje of in Italie niet thuis hoort. In Nederland kan ik wel stemmen en in Italie en in Spanje niet
Dacht dat jij met je meisje in Spanje wilde gaan wonen?

Verder moet ik jou blijkbaar wederom in je kop stampen dat geen enkele huwelijksmigrant dit land binnenkomt zonder eigen of door de eigen partner voorziene inkomsten. Geen enkele huwelijksmigrant is dus een parasiet.

Ook ga jij aan het punt voorbij dat die wetgeving in Spanje OOK gevolgen heeft voor de migratieciijfers in Nederland, aangezien er een vrij verkeer van personen binnen de EU geldt, kan elke illigaal die op deze wijze in Spanje een Spaans paspoort krijgt, zo doorverhuizen naar Nederland.

Blijkbaar zie jij liever de grenzen voor Non-EU burgers in Nederland compleet gesloten, maar vind het niet erg als de achterdeur wagenwijd open blijft staan en daar pas ik dus voor. Ik maak migratie door de voordeur liever wat rechtvaardiger en eerlijker, zodat elke migrant die hier binnenkomt gewoon eens netjes gaat integreren, dan dat ik achterdeurtjes zoals jij wil open laat staan en van integratie nooit wat terecht komt.
quote:
Ook geloof ik in tegenstelling tot jou wel in de souvreiniteit van een staat en dat zij kunnen selecteren aan de poort zoals de burgers van dat land dat willen.
Wederom vergeet je hier de internationale verbindingen via de EU. Of ben je gewoon tegen de EU?
quote:
Toevallig vergeten?
Nope, doet gewoonweg niet ter zake

Overigens spreken illigalen in Spanje echt niet massaal Spaans, leveren ze wel degelijk problemen op (Ga eens een dagje met de Spaanse kustwacht op stap, zou ik zeggen...), nemen ze ook hun eigen cultuur mee, hebben ze alleen maar een baan omdat de Spaanse overheid, in tegenstelling tot de Nederlandse, dit blijkbaar oogluikend toestaan en zijn ze net zo geconcentreerd in de grote steden als in Nederland.
pi_24623285
quote:
Geen enkele huwelijksmigrant is dus een parasiet.
Wel als diegene een Nederlands paspoort te pakken heeft
quote:
kan elke illigaal die op deze wijze in Spanje een Spaans paspoort krijgt, zo doorverhuizen naar Nederland.
Klopt dat kan, net als FC Den Bosch ook kampioen kan worden
quote:
Blijkbaar zie jij liever de grenzen voor Non-EU burgers in Nederland compleet gesloten, maar vind het niet erg als de achterdeur wagenwijd open blijft staan en daar pas ik dus voor. Ik maak migratie door de voordeur liever wat rechtvaardiger en eerlijker, zodat elke migrant die hier binnenkomt gewoon eens netjes gaat integreren, dan dat ik achterdeurtjes zoals jij wil open laat staan en van integratie nooit wat terecht komt.
Nederland heeft geen zeggenschap over andere landen alleen maar over haar eigen immgratiebeleid
quote:
Of ben je gewoon tegen de EU?
Nee voor
quote:
Nope, doet gewoonweg niet ter zake
Dat doen ze wel want als ze het zelfde track-record zouden hebben als de niet westerse immigranten in Nederland, mochten ze lekker allemaal op bokken
quote:
Overigens spreken illigalen in Spanje echt niet massaal Spaans, leveren ze wel degelijk problemen op (Ga eens een dagje met de Spaanse kustwacht op stap, zou ik zeggen...), nemen ze ook hun eigen cultuur mee, hebben ze alleen maar een baan omdat de Spaanse overheid, in tegenstelling tot de Nederlandse, dit blijkbaar oogluikend toestaan en zijn ze net zo geconcentreerd in de grote steden als in Nederland.
Het meerendeel van de groep van 1 miljoen wel(of Portugees, maar die hebben weinig moeite met het leren van Spaans) er is alleen een kleine groep uit Noord Afrika maar daarvooor gelden andere eisen die veel strenger zijn en de grenzen zijn voor hun nagenoeg dicht.
quote:
Dacht dat jij met je meisje in Spanje wilde gaan wonen?
Zelfs met een topsalaris hebben zou ik nooit meer belasting betalen als dat ik in Nederland doe, verder heb ik geen behoefte om invloed uit te oefenen op de Spaanse politiek.
pi_24623754
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wel als diegene een Nederlands paspoort te pakken heeft
Dan is diegene geen migrant, maar Nederlands staatsburger. Een klein, subtiel, maar oh zo belangrijk verschil
quote:
Klopt dat kan, net als FC Den Bosch ook kampioen kan worden
Dat is FC Den Bosch dan ook in het seizoen 1947/1948 (Toen nog onder de naam BVV) geweest
quote:
Nederland heeft geen zeggenschap over andere landen alleen maar over haar eigen immgratiebeleid
Nederland heeft wel degelijk, via de EU, invloed op het migratiebeleid van andere EU landen, zeker aangezien binnen de EU de grenzen alleen nog op papier bestaan. Hier de grenzen voor non-EU burgers compleet dicht en in Spanje wagenwijd open werkt dus niet.

Maar laat maar, jij je zin, grenzen hier potdicht! Elke migrant gewoon via Spanje hier naar toe komen, ontlopen ze meteen de inburgeringsplicht. Nederland, zo komen we er wel...
quote:
Nee voor
Voor de EU, maar zodra het op wetgeving aankomt, mag iedere lidstaat het weer lekker zelf uitzoeken? Zo werkt het niet.
quote:
Dat doen ze wel want als ze het zelfde track-record zouden hebben als de niet westerse immigranten in Nederland, mochten ze lekker allemaal op bokken
Mogen ze ook, maarja, ga jij maar eens een miljoen mensen oppakken en uitzetten. Enig idee welke logistieke problemen, laat staan kosten hieraan vastzitten, als je al die mensen al kunt vinden??
quote:
Het meerendeel van de groep van 1 miljoen wel(of Portugees, maar die hebben weinig moeite met het leren van Spaans) er is alleen een kleine groep uit Noord Afrika maar daarvooor gelden andere eisen die veel strenger zijn en de grenzen zijn voor hun nagenoeg dicht.

ok, lees je eens ff in:

"The numbers
But although more and more people are arriving in Spain from other parts of Europe, the real picture of immigration is more complex. Many more foreigners earning a living here are from Latin America and Africa. The Spanish Foreign Ministry revealed the full scale of the numbers who are now settling in this country. The number of legal foreign residents soared to 3.3 million this year- four times the 1998 figure. Immigrants now represent 7.5 percent of the Spanish population of just over 42 million. In 2003, there were 323,010 new arrivals alone – a 24 percent rise on the year before. More than a third are people from the European Union. The British are by far the biggest contingent, with 105,479 permanent residents (6.4 percent of all foreigners). Next come the Germans with 67,963 (4.1 percent) settled in Spain. Other large communities are the Italians who make up 59,745 (3.6 percent), the French with 49,196 (3 percent) and the Portuguese, of whom there are 45,614 (2.8 percent). But the largest contingent of foreigners are the Ecuadorians, who make up 14.6 percent of the foreigners registered in Spain. Next come the Moroccans with 174,289 residents, or 10.6 percent and the Colombians with 107,459 people or 6.5 percent. Other large foreign communities come from Peru (57,593, or 3.5 percent), Argentina (43,347, 2.6 percent) the Dominican Republic (36,654, 2.2 percent), China (56,086, 3.4 percent), Cuba (27,323, 1.7 percent) Bulgaria (24,369, 1.5 percent) and Romania (54,688, 3.3 percent). Unsurprisingly, most immigrants move to the big cities to find work. The largest number of foreigners is in the capital, where 355,035 vie for jobs with the Spanish. Madrid's population of 'extranjeros' is predominantly from South America, though after that the number of Europeans appears to be rising. Barcelona, by contrast, has an African population which is also increasing, with 147,288 making up 16 percent of all foreigners. Its place as a port may have a historical role to play in attracting more people from abroad. After these two major cities, Murcia, Alicante, Valencia and Malaga have large immigrant populations.

The illegals
Illegal immigration from Morocco and Latin America is a controversial topic in Spain. Each week many thousands of Moroccans make forlorn journeys in tiny, dangerous boats called 'pateras' across the sea to the mainland or the Canary Islands. Many have died or been arrested by the Spanish police and subsequently sent back. Often they have spent all their savings paying the human traffickers who arrange the journeys in the vain hope they could find a new life in Spain. More than 92,679 were repatriated in 2003. For the 'clandestinos', or illegal immigrants, who make it, working in the 'black' economy can be desperately hard. A 25-year-old painter from Mozambique, who arrived in Spain two years ago, finds occasional work in Madrid, told of the difficulties. 'Miguel', who did not want to give his real name, said: "It is difficult to find work. "I have been for many jobs but when they know you have no official papers, they don't want to know. "When I did get work, the boss tried to cheat me out of money because he knew that I could not complain to the police." But he added: "I was lucky because I knew people here in Spain. If you know no-one it is very hard. I know of Africans living with up to 20 people in a room." Kashif Habib believes Spain is still adjusting to a rising immigrant population and its attendant problems. As an Asian, he has only experienced one instance of racism in eight years, but he believes some Spaniards will no doubt react against the tide of immigration. He said: "When I first arrived here, there were few immigrants from Asia, and now parts of Barcelona are like Pakistan. "I think Spain is today where Britain was in the early 1970s in terms of the numbers of immigrants living in the country and the feeling towards them. "In Britain there was a feeling of open racism whereas here it may be more or less open. But I think it is there. I believe there might be a backlash like this here in Spain." In June last year, illegal immigrants staged large-scale demonstration in Barcelona, in which hundreds stormed a cathedral and staged a sit-in brought the issue to head. It proved hugely unpopular and was condemned by unions and other groups who might be sympathetic to this issue. So perhaps the backlash has started?"

Volledige artikel: http://www.recomnetwork.org/article.pl?sid=05/01/14/1652232&mode=thread
quote:
Zelfs met een topsalaris hebben zou ik nooit meer belasting betalen als dat ik in Nederland doe, verder heb ik geen behoefte om invloed uit te oefenen op de Spaanse politiek.
Nope, want dan zou je meisje weer probleme hebben....Het H-woord schiet me weer te binnen...Hoe zou dat toch komen...?
pi_24624222
quote:
Dan is diegene geen migrant, maar Nederlands staatsburger. Een klein, subtiel, maar oh zo belangrijk verschil
Een migrant met een Nederlands paspoort
quote:
Hier de grenzen voor non-EU burgers compleet dicht en in Spanje wagenwijd open werkt dus niet.
Met je achterlijke plannen weet je in iedergeval zeker dat de EU niet meer lang zal bestaan dan
quote:
Zo werkt het niet.
Qua immigratie wetgeving wel
quote:
"The numbers
But although more and more people are arriving in Spain from other parts of Europe, the real picture of immigration is more complex. Many more foreigners earning a living here are from Latin America and Africa. The Spanish Foreign Ministry revealed the full scale of the numbers who are now settling in this country. The number of legal foreign residents soared to 3.3 million this year- four times the 1998 figure. Immigrants now represent 7.5 percent of the Spanish population of just over 42 million. In 2003, there were 323,010 new arrivals alone – a 24 percent rise on the year before. More than a third are people from the European Union. The British are by far the biggest contingent, with 105,479 permanent residents (6.4 percent of all foreigners). Next come the Germans with 67,963 (4.1 percent) settled in Spain. Other large communities are the Italians who make up 59,745 (3.6 percent), the French with 49,196 (3 percent) and the Portuguese, of whom there are 45,614 (2.8 percent). But the largest contingent of foreigners are the Ecuadorians, who make up 14.6 percent of the foreigners registered in Spain. Next come the Moroccans with 174,289 residents, or 10.6 percent and the Colombians with 107,459 people or 6.5 percent. Other large foreign communities come from Peru (57,593, or 3.5 percent), Argentina (43,347, 2.6 percent) the Dominican Republic (36,654, 2.2 percent), China (56,086, 3.4 percent), Cuba (27,323, 1.7 percent) Bulgaria (24,369, 1.5 percent) and Romania (54,688, 3.3 percent). Unsurprisingly, most immigrants move to the big cities to find work. The largest number of foreigners is in the capital, where 355,035 vie for jobs with the Spanish. Madrid's population of 'extranjeros' is predominantly from South America, though after that the number of Europeans appears to be rising. Barcelona, by contrast, has an African population which is also increasing, with 147,288 making up 16 percent of all foreigners. Its place as a port may have a historical role to play in attracting more people from abroad. After these two major cities, Murcia, Alicante, Valencia and Malaga have large immigrant populations.

The illegals
Illegal immigration from Morocco and Latin America is a controversial topic in Spain. Each week many thousands of Moroccans make forlorn journeys in tiny, dangerous boats called 'pateras' across the sea to the mainland or the Canary Islands. Many have died or been arrested by the Spanish police and subsequently sent back. Often they have spent all their savings paying the human traffickers who arrange the journeys in the vain hope they could find a new life in Spain. More than 92,679 were repatriated in 2003. For the 'clandestinos', or illegal immigrants, who make it, working in the 'black' economy can be desperately hard. A 25-year-old painter from Mozambique, who arrived in Spain two years ago, finds occasional work in Madrid, told of the difficulties. 'Miguel', who did not want to give his real name, said: "It is difficult to find work. "I have been for many jobs but when they know you have no official papers, they don't want to know. "When I did get work, the boss tried to cheat me out of money because he knew that I could not complain to the police." But he added: "I was lucky because I knew people here in Spain. If you know no-one it is very hard. I know of Africans living with up to 20 people in a room." Kashif Habib believes Spain is still adjusting to a rising immigrant population and its attendant problems. As an Asian, he has only experienced one instance of racism in eight years, but he believes some Spaniards will no doubt react against the tide of immigration. He said: "When I first arrived here, there were few immigrants from Asia, and now parts of Barcelona are like Pakistan. "I think Spain is today where Britain was in the early 1970s in terms of the numbers of immigrants living in the country and the feeling towards them. "In Britain there was a feeling of open racism whereas here it may be more or less open. But I think it is there. I believe there might be a backlash like this here in Spain." In June last year, illegal immigrants staged large-scale demonstration in Barcelona, in which hundreds stormed a cathedral and staged a sit-in brought the issue to head. It proved hugely unpopular and was condemned by unions and other groups who might be sympathetic to this issue. So perhaps the backlash has started?
Misschien is het beter erbij te zetten wat je precies wil bewijzen?
quote:
Nope, want dan zou je meisje weer probleme hebben....
Waarom precies?
quote:
Het H-woord schiet me weer te binnen...Hoe zou dat toch komen...?
Dat je mij een held vindt wisten we al maar dat is off-topic
pi_24635413
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Een migrant met een Nederlands paspoort
Een situatie die niet door de Nederlandse wetgeving (Of welke wetgeving dan ook) wordt erkend. Men is OF migrant OF staatsburger. Je kan niet beide zijn.
quote:
Met je achterlijke plannen weet je in iedergeval zeker dat de EU niet meer lang zal bestaan dan
Gezien jouw visie uitgaat van individuele lidstaat wetgeving en die van mij van EU brede wetgeving, zie je dat toch verkeerd.
quote:
Misschien is het beter erbij te zetten wat je precies wil bewijzen?
Leek me duidelijk genoeg, lees het nog eens.
pi_24636793
Ik heb het gelezen en ben tot de volgende conclusie gekomen.

Illegale immigranten uit Marokko varen niet met hun bootje naar Nederland maar naar Spanje
Pak hem beet 80% van alle legale en illegalen immigranten in Spanje komt uit Spaanstalige landen.
Het aantal immigranten is ongeveer even hoog als in Nederland ondanks dat er in Spanje 2,5 keer zo veel mensen wonen.
Mensen die illegaal Spanje komen worden uitgebuit en daarom kunnen ze legaal worden

Welke conclusie trok jij?
pi_24638479
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb het gelezen en ben tot de volgende conclusie gekomen.

Illegale immigranten uit Marokko varen niet met hun bootje naar Nederland maar naar Spanje
Tsja, waarom naar Nederland peddelen, als je in Spanje zonder enige controle over land kan doorreizen?
quote:
Pak hem beet 80% van alle legale en illegalen immigranten in Spanje komt uit Spaanstalige landen.
Behalve dat je blijkbaar niet kunt rekenen:

6,4% Britten, 4,1% Duitsers, 3,6% Italianen, 3% Fransen, 10,6% Marokkanen, 3,4% Chinezen, 1,5% Bulgaren en 3,3% Roemenen, kom ik al op 35,9% afkomstig uit niet-spaanstalige landen en dan heb ik Portugezen en de rest van de wereld niet genoemd in dit artikel nog niet eens meegerekend.

denk ik niet dat jij nu gaat pleiten voor een vrij verkeer van personen uit Nederlandstalige landen, zoals Suriname, de Antillen en misschien nog wel Zuid Afrika?
quote:
Het aantal immigranten is ongeveer even hoog als in Nederland ondanks dat er in Spanje 2,5 keer zo veel mensen wonen.
Klopt, echter neemt het aantal bij ons af, terwijl in Spanje er ruim 300.000 per jaar bijkomen en dit aantal sterk stijgende is.
quote:
Mensen die illegaal Spanje komen worden uitgebuit en daarom kunnen ze legaal worden
Illigalen in Nederland worden niet uitgebuit?
Die kunnen daarom ook legaal worden?
quote:
Welke conclusie trok jij?
Dat jij onzin uitkraamt
pi_24638646
quote:
Tsja, waarom naar Nederland peddelen, als je in Spanje zonder enige controle over land kan doorreizen?
Misschien als je een link geeft van het aantal dat het maakt, want uit dat artikel blijkt alleen dat de Guardia Civil er 100.000 heeft teruggestuurd vorig jaar.

Vrijwel niemand komt illegaal aan land.
quote:
6,4% Britten, 4,1% Duitsers, 3,6% Italianen, 3% Fransen, 10,6% Marokkanen, 3,4% Chinezen, 1,5% Bulgaren en 3,3% Roemenen, kom ik al op 35,9% afkomstig uit niet-spaanstalige landen en dan heb ik Portugezen en de rest van de wereld niet genoemd in dit artikel nog niet eens meegerekend.
EU´ers tellen niet mee.

Maar je zal wel te dom zijn om dat te begrijpen. Mijn excuses dan.

10,6% Marokkanen, 3,4% Chinezen, 1,5% Bulgaren, 3,3% Roemenen(die overigens net zo snel Spaans leren als iemand die Portugees als moedertaal heeft) en nog pak hem beet 5% Afrikanen en van andere landen.
quote:
Klopt, echter neemt het aantal bij ons af, terwijl in Spanje er ruim 300.000 per jaar bijkomen en dit aantal sterk stijgende is.
Verschil is dat Nederland geen immigranten wil omdat Nederland vol is en al meer dan voldoende problemen heeft met de bestaande immigranten, terwijl Spanje ze uit hun voormalige kolonien met open armen binnen laat.

[ Bericht 11% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 19-01-2005 12:09:35 ]
pi_24638826
Het ´probleem´ van de Zuid Amerikanen die emigreren naar Spanje lost zich ook voor een gedeelte weer vanzelf op want er zijn best een aantal die niet kunnen aarden en een aantal die weer terug gaan als de economie aantrekt en in Argentinie en Brazilie is dat al het geval.
pi_24639318
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 11:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Misschien als je een link geeft van het aantal dat het maakt, want uit dat artikel blijkt alleen dat de Guardia Civil er 100.000 heeft teruggestuurd vorig jaar.

Vrijwel niemand komt illegaal aan land.
Vandaar dat er momenteel een miljoen illigalen in Spanje zitten?
quote:
EU´ers tellen niet mee.

Maar je zal wel te dom zijn om dat te begrijpen. Mijn excuses dan.
Prima, als die niet meetellen, neemt de populatie migranten in Nederland ineens met 50% af, in tegenstelling tot Spanje, waar veel meer non-EU burgers zitten.

Gezien? Wij hebben in vergelijking met Spanje meer EU burgers, waaronder dus ook NON-EU lui met EU paspoorten. Point made, case closed.
quote:
Verschil is dat Nederland geen immigranten wil omdat Nederland vol is en al meer dan voldoende problemen heeft met de bestaande immigranten, terwijl Spanje ze uit hun voormalige kolonien met open armen binnen laat.
En vanwege EU wetgeving kan iedereen via Spanje zo doorreizen naar Nederland, zie hier het gapende gat waar jij je ogen, in puur eigenbelang, voor sluit.
pi_24641135
Huiskamervraag 1: Wat betekent AAN LAND?
Huiskamervraag 2: Hoeveel inwoners heeft Spanje en hoeveel heeft Nederland?
Huiskamervraag 3: Wat is de bevolkingsdichtheid van Nederland en die van Spanje?
Huiskamervraag 4: Wat heb ik voor eigenbelang bij het legaal maken van 1 miljoen illegalen in Spanje?

P.S. De bovengenoemde vragen in de draad zijn nog steeds niet beantwoord
pi_24641695
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Huiskamervraag 1: Wat betekent AAN LAND?
Offtopic, taalkunde studeer je maar in je eigen tijd. Als je sarcastisch probeert te vertellen dat geen van die miljoen illigalen in Spanje via het water zijn gekomen, moet ik je helaas teleurstellen, die zijn echt niet allemaal via Madrid Airport binnengekomen....
quote:
Huiskamervraag 2: Hoeveel inwoners heeft Spanje en hoeveel heeft Nederland?
zo'n 45 miljoen in Spanje, 16 miljoen in Nederland, wat doet dat ertoe?
quote:
Huiskamervraag 3: Wat is de bevolkingsdichtheid van Nederland en die van Spanje?
Wat doet dat ertoe? Wil je hiermee zeggen dat we vol zitten? Bullshit. Singapore is 3x dichter bevolkt dan Nederland, zit voor 80% vol met niet singaporezen en draait zonder noemenswaardige incidenten. Ruime te over in NL dus.
quote:
Huiskamervraag 4: Wat heb ik voor eigenbelang bij het legaal maken van 1 miljoen illegalen in Spanje?
Jouw eigenbelang heeft betrekking op de simpele paspoortverstrekking aan niet EU burgers uit voormalige Spaanse koloniën, probeer je er nou niet uit te draaien.
quote:
P.S. De bovengenoemde vragen in de draad zijn nog steeds niet beantwoord
Waren ze wel degelijk, maar je leest nogal selectief. Bij deze nogmaals beantwoord dan.
pi_24642296
quote:
Offtopic, taalkunde studeer je maar in je eigen tijd. Als je sarcastisch probeert te vertellen dat geen van die miljoen illigalen in Spanje via het water zijn gekomen, moet ik je helaas teleurstellen, die zijn echt niet allemaal via Madrid Airport binnengekomen....
Allemaal via een overtocht vanaf Marokko dus?

Ik weet dat lezen moeilijk voor je is maar de meeste illegalen zijn illegalen uit IberAmerica en die zijn iniedergeval niet met de boot gekomen.
quote:
Wil je hiermee zeggen dat we vol zitten?
Ja en zeker vol genoeg om de grenzen niet open te gooien
quote:
Jouw eigenbelang heeft betrekking op de simpele paspoortverstrekking aan niet EU burgers uit voormalige Spaanse koloniën, probeer je er nou niet uit te draaien.
Nationalisering heeft niks met het legaliseren van illegalen te maken.

En het gaat om deze vragen:

pi_24642637
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Allemaal via een overtocht vanaf Marokko dus?

Ik weet dat lezen moeilijk voor je is maar de meeste illegalen zijn illegalen uit IberAmerica en die zijn iniedergeval niet met de boot gekomen.
Ze komen op allerlei verschillende manieren, de boot is er een van.
quote:
Ja en zeker vol genoeg om de grenzen niet open te gooien
Zijn we dus niet, onderbouwing heb je al gehad, maar knip je weer eens weg.
quote:
In de grote steden, waar de illigalen immers zitten, is Nederland zelfs dunner bevolkt.
quote:
Velen waarschijnlijk niet, net zomin als vele illigalen in Spanje Spaans spreken.
quote:
Gezien hun aantal zeker minder problemen dan in Spanje, per persoon zal het gemiddeld gelijk liggen.
quote:
Nope, hebben de illigalen in Spanje dezelfde cultuur als Spanje? Nope.
quote:
Officieel? Nope, hebben ze dat officieel in Spanje? Nope.

Conclusie: Een illegaal in Spanje of een illegaal in Nederland is hetzelfde, jij vind het verder prima dat ze verschillend worden behandeld, wat dus nergens op slaat.

Maar wat Spanje doet, moet Spanje weten, het gaat echter om het feit dat Nederland indirect door die Spaanse gastvrijheid opengesteld wordt voor een stroom migranten die aan geen enkele eis hoeft te voldoen. Misschien dat jij dat prima vind, maar dat gaat zelfs mij te ver.
pi_24643873
quote:
Conclusie: Een illegaal in Spanje of een illegaal in Nederland is hetzelfde, jij vind het verder prima dat ze verschillend worden behandeld, wat dus nergens op slaat.
Nederland is geen Spanje
quote:
Misschien dat jij dat prima vind, maar dat gaat zelfs mij te ver.
Klagen kan bij joséLuis@españa.com of bij Silvio@italia.com
quote:
Ze komen op allerlei verschillende manieren, de boot is er een van.
Hoeveel bootvluchtelingen halen levend de overkant en worden niet opgepakt?
quote:
Velen waarschijnlijk niet, net zomin als vele illigalen in Spanje Spaans spreken.
In Spanje is de illegaal met Spaans niet als moedertaal een uitzondering in Nederland de regel.
quote:
Gezien hun aantal zeker minder problemen dan in Spanje, per persoon zal het gemiddeld gelijk liggen.
Gevonden op www.groteduimvanvhiper.nl?
quote:
hebben de illigalen in Spanje dezelfde cultuur als Spanje?
Hé, je snapt het
pi_24643991
De Marokkanen en Afrikanen die onder de pardon-regeling vallen wonen doorgaans al langer dan pak hem beet 5 jaar in Spanje want op dit moment is het vrijwel onmogelijk voor een Marokkaan of een andere Afrikaan om Spanje in te komen.

Vandaar ook dat er zoveel mensen zijn die proberen via de middenlandse zee of Atlantische oceaan Spanje te bereiken. Maar diegene die het haalt is gelukkig de uitzondering.

Mensen uit Oost-Europa(zoals Bulgarije en Roemenie) kunnen doorgaans legaal 90 dagen blijven en zij hoeven slechts om de 3 maanden een weekje naar huis te gaan om weer opnieuw 90 dagen illegaal te mogen werken. Voor mensen uit Iber-America is het ook makkelijk om Spanje in te komen

pi_24644518
Marokkanen in Spanje zijn het uitschot van de Spaanse maatschappij, dat zijn ze hier ook met dat verschil dat ze in Spanje niet zo'n grote smoel hebben en heel erg veel r e s p e c t hebben voor de plaatselijke veldwachter..
pi_24645225
Marokkanen aarden in iedergeval beter in Spanje dan in Nederland, wat niet wil zeggen dat ze niet voor niks niet meer Spanje inkomen.
pi_24646339
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 03:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Marokkanen aarden in iedergeval beter in Spanje dan in Nederland, wat niet wil zeggen dat ze niet voor niks niet meer Spanje inkomen.
Weet je wat, laat maar, discussie hierover met jou is hopeloos en verder vind ik het niet eens erg wat jij voorstaat, nl grenzen hier dicht, m.u.v. EU landen en in Spanje de grenzen wagenwijd open. Komen de mensen die naar Nederland willen komen toch gewoon lekker via Spanje? Omzeilen ze ook mooi de inburgeringsplicht, hebben ze geen leeftijds of inkomenseisen meer en heb ik meer dan ik wil, namelijk niet een minder streng migratiebeleid, maar gewoon helemaal geen migratiebeleid.

Ik wist niet dat jij zo links was, Diego?

Overigens zou ik het op prijs stellen als je voortaan niet wil knippen in mijn tekst, waarmee je m'n woorden probeert te verdraaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')