Arme ziel. Het is een ellende inderdaad.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:42 schreef Rennie01 het volgende:
pfff, als ik dit soort topics lees slaat de wanhoop toe, shit zeg.
Ik ben 21 en heb als sinds mn 14 last van hidradenitis, altijd genegeerd, altijd gedacht, gaat vanzelf wel een keer over! Na wat gesurf op internet weet ik nu dus wat het is, en dat het helemaal niet vanzelf overgaat.
Gelukkig beperkt het zich nu nog tot mijn liezen. Het begon met 2 onstekingen op mijn schaamlippen, maar nu verspreid het zich naar achteren.
Het is nu nog in dusdanige mate dat ik er niet veel last van heb, tis voornamelijk gewoon smerig en onhandig, maar als ik dit zo lees kan daar nog verandering in komen.
In ieder geval is het heel herkenbaar allemaal.
Waar ik nu mee worstel is om naar de huisarts te gaan, op de een of andere manier zie ik daar ontzettend tegenop, wat ik allemaal over me heen ga krijgen van operaties en huidtransplantatiesjezus zeg, nooit verwacht dat dit zon ernstige kwaal was. (of in ieder geval de potentie heeft om zo erg te worden)
Waarschijnlijk heb ik het al voor mezelf verkloot om er zo lang mee te wachten en ben eerlijk gezegd bang voor wat de dokter aan zal treffen!
goed, wou even mijn verhaal kwijt. Ik hou 't topic in de gaten!
Hoi,quote:Op maandag 16 februari 2009 11:16 schreef martje1234 het volgende:
Beste mensen,
Hier nog een ervaringsdeskundige. Ik ben 23 en heb deze aandoening al minstens vijf jaar. (Billen, liezen, bovenbenen en alles daartussen.) Van de huisarts altijd te horen gekregen: 'Vervelende aandoening, maar je moet er maar mee zien te leven'. Na vijf jaar en een ontsteking van zo'n 3 cm op mijn schaamlip eindelijk doorverwijzing gekregen naar dermatoloog en wat denk je: de ziekte heeft zelfs een naam! Zegt de beste man zelfs: 'Het is goed dat je ermee komt want er zijn mensen die er jaren mee doorlopen.' Daar krijg ik dus moordneigingen richting mijn huisarts van, maar goed...![]()
2 april ga ik beginnen met de deroofing. Mijn dermatoloog zegt dat dat meerdere malen zal moeten omdat hij sowieso maar één kant tegelijk doet. Bij jullie begrijp ik dat de hele handel er in een keer uitgetrokken werd. Moet ik hier nu blij mee zijn of juist niet??
Maar hij kwam ook nog met een ander middel: Roaccutane. Schijnt ge-wel-dig te helpen bij mensen met 'gewone' acné (zie het Roaccutane-topic op deze site). Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?
De link met rosacea en HS was het eertse wat gezegd werd door de dermatoloog toen ik er met spoed heen moest. Ik had dan ook een harde schijf ter grote van 2 2 euro muntstukken in mijn wang. En ja ik ben niet happy met de medicijnen maar de pijn van die plekken in mijn gezicht dat is ook niet alles.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:13 schreef Stali het volgende:
Botervlindertje, bizar dat jij zomaar zoveel antibiotica en zelfs een paardenmiddel mee krijgt als Prednison.
Maar eik nog aparter dat jij hier een voor mij nieuwe link legt naar rosacea.
Jammer dat dit een soort van schaamtetopic is. Ik voel die gene ook wel een beetje en men reageert hier niet op elkaar. Het is iig allemaal niet erg uitnodigend om te reageren.
Mag ik je een PM sturen? Heb al eerder gepost in dit al oude topic.
quote:Op maandag 23 februari 2009 00:52 schreef botterfly het volgende:
[..]
De link met rosacea en HS was het eertse wat gezegd werd door de dermatoloog toen ik er met spoed heen moest. Ik had dan ook een harde schijf ter grote van 2 2 euro muntstukken in mijn wang. En ja ik ben niet happy met de medicijnen maar de pijn van die plekken in mijn gezicht dat is ook niet alles.
Het is idd een soort van schaamte topic. Ik ben al blij dat hier niet echt in gebaggerd wordt.
Wat me het meeste raakt is dat als je zegt tegen iemand die er geen weet van heeft dat je lies zo'n pijn doet of onder je oksel. Dan is het zo van: zo'n bultje......Pfffffff aansteller! Daardoor raak je steeds geisoleerder op momenten dat je weer eens loopt te waggelen of moeite hebt met je arm omhoog doen.
Oke ik moet stoppen, ik heb een zeurdag!
ik heb je ge-pm-ed enzo
Welkom terug! Nou ja welkom..... in jouw geval wel. Het gaat beter met je! Ik miste je ook al op msn.quote:
Er bestaan tegenwoordig tampons !quote:Op dinsdag 17 februari 2009 08:40 schreef Pure-Poison het volgende:
Nooit geen ondergoed? Maar hoe doe je dat dan met menstruatie of afscheiding? Vind ik niet zo prettig eigenlijk. 'snachts zonder ondergoed vind ik prima.
Nee, nooit tampons doordragen want dan haal je de zelfreinigende werking weg en dan wordt het allemaal nog erger.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:00 schreef Guess. het volgende:
Stali ,ik vind het super dat het bij jou werk zonder ondergoed maar ik heb regelmatig last van afscheiding en nu ik zwanger ben helemaal dus geen ondergoed is voor mij geen optie,en ik ga echt niet 24/7 met een tampon in lopen natuurlijk. Ik moet wel zeggen sinds ik geen spijkerbroeken draag en ik gewoon geen varkensvlees eet het vele maten beter gaat,het sluimert idd maar geen grote uitbraken ofzo.
Vergat je trouwens helemaal te feliciteren met je zwangerschap. Geniet er van.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:20 schreef Guess. het volgende:
Nee het lekt niet door normaal gesproken hoor,gelukkig niet maar heb er altijd wel wat last van,volgend de gynecoloog heeft de een er gewoon meer last van dan de ander.Ik heb geen schimmel of infectie.Zonder ondergoed vind ik gewoon echt niet fris o.a daardoor.Nu ik zwanger ben draag ik wel een inlegkruisje.
Vind het alleen maar goed dat je het verteld hoor,er zullen vast mensen zijn die er wel wat aan hebben!
Zou dit voor iedereen kunnen werken?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar 6 maanden Doxycycline geslikt vanwege acne en kwam tot de ontdekking dat de ontstekingen in mijn liezen en nabije omgeving ook wegblevenIn oktober echter gestopt met kuur, mag niet langer dan een half jaar en toen kwam alles (acne en hidradenitis) in allen hevigheid terug. Inmiddels ben ik door dermatoloog aan de Roaccutane gezet en dit werkt wederom niet alleen tegen acne maar ook tegen de hydradenitis. Als alles goed gaat, ben ik na de kuur helemaal en ook min of meer voor altijd ontstekingvrij
Thanksquote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Vergat je trouwens helemaal te feliciteren met je zwangerschap. Geniet er van..
Haal desnoods bij de Zeeman voor buiten de deur wat grotere maat slipjes en knip ze desnoods aan de evt. zeurende kant in zodat het daar niet kan knellen en thuis gewoon niets straks aan..
PS. wat Sjeen ook zegt, heb toch het idee dat het een vorm van acne is en dat hormonen meespelen.
En vraag me ook af of vrouwen na de overgang of baarmoederverwijdering er dan ook voorgoed van af zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |