Nou maar weer eens een update.
Ik ben op 10 oktober en op 17 oktober geopereerd. De 10e aan mn lies en mn oor en mn wang (narcose). De 17e aan mn bil (lokale verdoving).
Toen ik uit de narcose bijkwam in half bezopen toestand eens gaan voelen naar de plekken, bleek dat ze 1 plek waren vergeten, mn linkeroor. En dat het in mn lies wel erg vervelend aanvoelde. Alsof ze vooraan in mn lies iets hadden gedaan ipv achteraan waar de ontsteking zat.
Eenmaal thuis een paar uur later en weer wat helderder, ik eens gaan kijken. Wat blijkt, ze hebben mn hele rechterlies van voor tot achteren te grazen genomen. Er zat dus een snee/litteken van bijna 15 cm!!
![]()
Terwijl de afspraak was dat alleen dat plekje met die ontsteking weggehaald zou worden.
Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen verklaring waarom ze zoveel hebben weggesneden. De arts lult er gewoon omheen. Tevens is de genezing weer enorm 'lekker' gegaan. Na 3 dagen had ik al enorm veel last van de hechtingen in mn lies en ook die in mn wang. Op het ziekenhuis werd ik doodleuk weer naar huisgestuurd nadat ze erachter kwamen dat de hechtingen er pas 3 dagen inzaten. Toen ze dat nog niet wisten wilden ze ze er wel uithalen.
Diezelfde dag nog naar de huisarts, daar zijn de hechtingen uit mn wang gehaald aangezien het enorm was aan het ontsteken en ik koorts had. De wond was al helemaal dicht maar de hechtingen veroorzaakten die ontsteking.
2 dagen later (op zondag) kon ik geen kant meer op van de pijn, ik stond stijf van de koorts. Dus naar de huisartsenpost, de arts daar durfde het eerst niet aan om de hechtingen uit mn lies te halen aangezien het zo kort na de operatie was. Maar na enige overtuigende woorden van mijn kant, heeft ze dan toch maar een paar hechtingen eruitgehaald. Toen ze daarmee bezig was, besloot ze om toch ook maar de rest eruit te halen. De wond zag er nl redelijk goed gesloten uit op een paar plekjes na.
Wat een opluchting! Weg pijn en weg ontsteking.... dacht en hoopte ik.
Na een paar uur weer koorts en pijn en is bijna het hele litteken weer opengegaan. Ik heb zo'n 4 weken met een open litteken gelopen. De ontsteking kon er nu tenminste wel van binnenuit uit komen, dus dat was wel goed. Maar ik kon niet zitten en niet fatsoenlijk lopen. Nadat het zo goed als dicht en genezen was kon ik nog steeds niet goed zitten en lopen. Tot op de dag van vandaag nog altijd problemen. Hoogstwaarschijnlijk is een zenuw beschadigd en die zorgt voor de ellende. Zelfs tot halverwege mn bovenbeen heb ik pijn.
Ik heb dus vlak voor de kerst weer met het ziekenhuis gebeld voor een afspraak, bij een andere arts. Morgen kan ik er terecht.
Maar ik had gedacht dat het dus alleen bij mn rechterlies zou blijven... Helaas een paar dagen geleden begon ik links weer een rottig gevoel te krijgen. Overigens niet echt in mn lies, maar verder naar achteren, bijna tussen mn billen in.
En oude jaarsdag was het prijsschieten, er zat niet 1 ontsteking. Nee 2 zaten er vlak naast elkaar. Gisteren is de pijn enorm toegenomen en ben ik van ellende weer naar de huisartsenpost gegaan. Moest er om 21u zijn, werd ik pas om 22u binnengeroepen. Dan zit/hang je daar terwijl ik niet kan zitten en ook staan en lopen was pijnlijk.
Maar goed, eenmaal binnen krijg ik zo'n muts van een arts. Ze wist niet wat ze er mee aan moest en wilde liever niet snijden en bla bla bla. Bleek dat ze aan het einde van dr dienst zat. Collega van dr erbij gehaald, staan ze eerst op de gang wat te smoezen. Zal wel over dr einde dienst zijn gegaan.
Komt die lul (anders kan ik m niet noemen) binnen en zegt: "ik hoor dat je een pijnlijk plekje hebt en graag wilt dat we erin gaan snijden". En dan op zo'n denigrerend toontje.
![]()
Ik heb die kerel even heel duidelijk gemaakt dat ik er niet voor mn lol kwam maar dat ik van mn pijn afwilde op welke manier dan ook.
Na veel geleuter en gezeik van hun kant was het dan toch: nee we gaan hier niet in snijden, het moet eerst nog wat dikker worden en rijper zijn. We kunnen zo niet zien waar we moeten snijden.
Nee een ontsteking van 3cm doorsnede is ook moeilijk te zien. En een paar minuten eerder had tutmuts erop geduwd en was er wat pus uitgekomen, dan weet je zeker nog steeds niet waar je moet snijden. Ze kwam toen met het lulverhaal dat ze dat plekje niet meer kon vinden.
Ik ben toen maar naar huis gegaan aangezien ik instaat was om op dat moment iemand dwars door die huisartsenpost heen te sjoelen.
Thuis ben ik zelf nog maar even gaan kijken en prutsen en met heel voorzichtig te duwen had ik in 2 tellen het plekje gevonden waar de pus door kwam. Zelf maar even wat gerommeld, maar kreeg het niet fatsoenlijk verder open. Heb het maar gelaten voor wat t is. Vanmorgen weer even gekeken en nu is de ontsteking zeker 4 a 5 cm in doorsnede. Alleen nu kan ik nergens terecht, huisarts is zelf ziek en de huisartsenpost is nu niet open. En op de poli hoef ik het niet te proberen vandaag, ze laten me tot morgen wachten aangezien ik dan een afspraak heb.
Ik ga nu maar eens proberen of ik het met baden verder openkrijg en anders maar naar de apotheek hobbelen om te kijken wat ze daar hebben. Ik heb zo de pest in nu. Bah.
Sorry dat t zo'n lang verhaal is geworden, maar moest mn ei even kwijt.