Bij mij is het alweer een hele tijd rustig. Ik heb overigens geen deroofing gedaan, maar bij mij hebben ze in beide liezen een lap huid weggehaald van ongeveer 10x20. Dat is toen niet gehecht, maar moest uit zichzelf helen waardoor ook alle ontstekingen er mee uit zouden groeien. Het heeft me per keer 2 a 3 maanden gekost voor alles dicht was, maar sindsdien bijna geen problemen meer. Okay, het slagveld in m'n liezen ziet er niet uit, maar ik heb toch niet het figuur om in de playboy te staanquote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:39 schreef it_was_me het volgende:
Wat een topickick zeg!
Hier nog een patient! Sinds 7 jaar. Deroofing gedaan. Heel tevreden over.
regelmatig het woord in de search gedaan maar geen resultaat. Nu wel
Bij mijn deroofing hebben ze ook een groot stuk weg moeten snijden en daar is het rustig nu. Misschien is dat de oplossing: diep wegsnijden!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Bij mij is het alweer een hele tijd rustig. Ik heb overigens geen deroofing gedaan, maar bij mij hebben ze in beide liezen een lap huid weggehaald van ongeveer 10x20. Dat is toen niet gehecht, maar moest uit zichzelf helen waardoor ook alle ontstekingen er mee uit zouden groeien. Het heeft me per keer 2 a 3 maanden gekost voor alles dicht was, maar sindsdien bijna geen problemen meer. Okay, het slagveld in m'n liezen ziet er niet uit, maar ik heb toch niet het figuur om in de playboy te staan
Het is zéker de oplossing, maar niet heiligmakend hoor.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:57 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Bij mijn deroofing hebben ze ook een groot stuk weg moeten snijden en daar is het rustig nu. Misschien is dat de oplossing: diep wegsnijden!
Verlichting is op dat moment een oplossing maar blijft het ook vaker/langer weg? Ik heb op dit moment bijna geen last van pus wat eruit komt. Het is meer bloed en wondvocht. En de hoeveelheid bloed kan echt een bloedbad genoemd worden soms.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Het is zéker de oplossing, maar niet heiligmakend hoor.
M'n laatste operatie dateert uit 2002 en zoals je aan dit topic ziet had ik er rond 2004 weer last van. Ik ben toen echter niet meer onder het mes geweest en op af en toe een bult na is het nu wel rustig. Ik kies er nu ook vaak voor om de huisarts de plek open te laten maken. Dat geeft meteen verlichting.
Dat ligt er aan waar de arts zelf de voorkeur aan geeft. Bij mij wilde hij deroofen. En ik ben er nog steeds blij mee.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:16 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik heb net even zitten googlen, maar dat lijkt me inderdaad niet fijn om te hebben, maar wat ze dus doen is de zweetklieren wegsnijden?
Bij mij hebben ze alles weggehaald. Ik heb overigens ook geen gevoel meer in m'n liezen. Op de plekken waar de littekens zitten voel ik aanraking in ieder geval niet meer. En de littekens zijn ook behoorlijk groot in mijn geval.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:16 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik heb net even zitten googlen, maar dat lijkt me inderdaad niet fijn om te hebben, maar wat ze dus doen is de zweetklieren wegsnijden?
vrouw -*checkquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:18 schreef Roeji het volgende:
Volgens de heren geleerden voldoen (althans het grootste deel ervan) hidradenitus patienten aan de volgende 'eisen':
- vrouw
- hoger opgeleid
- stevig gebouwd of aanleg om dik te worden (het werd iets anders omschreven, maar kwam wel
hier op neer)
- roker
- gaatjes in oren
- begin hidradenitus rond de pubertijd
en nog een aantal kenmerken die ik weer ben vergeten. Ik heb deze onthouden omdat ik het zo'n gek lijstje vond. Oke dat aanleg voor dik worden kan ik begrijpen, maar gaatjes in je oren of opleidingsnivo???
Ik ben benieuwd of jullie aan dit lijstje voldoen of aan een gedeelte ervan.
Hmm.... ik heb sinds een jaar geen last gehad maar nu ook weer twee flinke bulten zitten. Links EN rechts in mijn liezen. Dat wordt een leuk weekendquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:21 schreef duivelin1 het volgende:
ff schelden hoor: vannacht niet geslapen van de pijn en koorts, betadinezalf erop gedaan, vanochtend kwam ik onder de douche uit, droog mezelf af en denk ondertussen "getver, wat stinkt t hier" je raadt het vast al... ieieieieuw.
Ik ga maar eens beginnen met aloe vera drink van forever living.
He, bah. Ik mocht willen dat de bulten opengingen. Heb nu al weer een flinke poos pijn ervan en af en toe koorts. Maar ze zitten te diep onderhuids om open te kunnen of open te maken zonder operatie. Maandag ga ik dan maar weer een afspraak maken om alles weg te laten halen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:21 schreef duivelin1 het volgende:
ff schelden hoor: vannacht niet geslapen van de pijn en koorts, betadinezalf erop gedaan, vanochtend kwam ik onder de douche uit, droog mezelf af en denk ondertussen "getver, wat stinkt t hier" je raadt het vast al... ieieieieuw.
Ik ga maar eens beginnen met aloe vera drink van forever living.
Mijn pa heeft het. Ik geloof dat er verder mijn oma en de broer van mn pa het hadden. Het is overigens erfelijk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:58 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik heb het in lichte mate...dus zo dat ik er nog nooit voor geopereerd ofzo heb moeten worden of regelmatig naar de huisarts moet.Ik vind het wel verveelend dat ik er veel littekens aan heb overgehouden in mijn liezen en oksels.Bij mij is het in de pubertijd begonnen,zo erg dat ik vaak niet normaal kon lopen en gewoon aan het huilen was van de pijn.Gelukkig is het de laatste jaren minder. Hebben bij jullie trouwens meer familieleden er last van? MIjn moeder heeft het namelijk ook.
arnica D 6 tabletten (vogel of vsm), bij voorkeur vooraf beginnen en na wakker worden uit narcose weer 1tje onder je tong leggen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:46 schreef Roeji het volgende:
Wondverzorging op zich gaat prima. Al genoeg ervaring in.
Maar ik weet dat je bijv homeopatische druppels (als dat werkt, geen idee) kunt slikken om minder blauw te worden. Heb ik toen met mn transplantatie gehad. Maar dat blauw worden is nu niet van toepassing.
Ik weet niet of er nog iets bestaat om je huid fatsoenlijk te laten genezen van binnenuit. Of iets dergelijks.
Nou het valt wel mee, die operatie. Zijn gewoon meerdere plekken waar ze iets weghalen. Als het weer een huidtransplantatie zou worden dan zou het idd een grotere operatie zijn. Maar dat is de volgende stap.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:10 schreef Étoile het volgende:
Wat een verhalen zeg, ik kan me haast niet voorstellen in hoeverre je dit ook beperkt in het dagelijks leven. Het lijkt me echt vreselijk rot! En dan ook nog eens zulke heftige 'oplossingen'. Wat ik een beetje begrijp uit jullie reacties hangt het dus samen met een hormonaal probleem?
Roeji volgens mij heb je een grote operatie voor de boeg! Hoe lang duurt het nou voordat je weer op de been bent en ze kunnen zeggen of het gelukt is?
moussy, heftig, maar ik kan me ook wel voorstellen als ik zo hoor hoe erg het is. Maar ik las eerder dat het daar ook juist nog erger van kan worden? Hopelijk kan die arts wat voor je betekenen.
Mmm, hidradenitus en adhd. De overeenkomst is wel frappant.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:05 schreef freecell het volgende:
Heeey
TVP, er zijn dus meer mensen die dit hebben
Mijn huisarts wist niet wat eht was, maar een vriendin van mij herkende het wel onmiddelijk.
Ik los het vaak zelf op met een scalpel en sterilon Wil prima, maar die paar dagen voor je hem fatsoelijk kunt mollen zijn pijnlijk.
Ja, we lijken op elkaarquote:Op woensdag 20 september 2006 14:50 schreef Roeji het volgende:
[..]
Mmm, hidradenitus en adhd. De overeenkomst is wel frappant.
Maar iig ben jij dus ook gezegend met deze bullshit. Zelf oplossen ging ook hier prima, tot de ontstekingen veel dieper onderhuids gingen zitten. En aangezien ik liever niet lukraak in mezelf prik en snij, ben ik met het doe-het-zelven maar opgehouden. Trekzalf is een tijdlang mn hoop geweest, maar de goeie word niet meer verkocht. En die wat wel te krijgen is kun je er met tube en al op leggen, dat heeft totaal geen nut.
quote:Op woensdag 20 september 2006 17:49 schreef moussy het volgende:
Ik heb mn hartslag op mn rug zitten
foto's, filmpjes willen we!!quote:Op woensdag 20 september 2006 18:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik gok dat ze iets voelt 'kloppen' daar.
Zonder ranzige details kan ik wel licht verheugd melden dat het kreng net spontaan open gebarsten is.
Ah jouw lijstje is ook langer, same here. Maar idd, heeft geen nut om daar over te beginnenquote:Op woensdag 20 september 2006 18:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, we lijken op elkaar
Ik heb nog wel meer dingen, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien
Zelf oplossen doe ik al sinds mijn puberteit, toen begon het namelijk. Ik merk wel dat er af en toe 1 is waar ik niet bijkan, dan zet ik of mijn tanden op elkaar en jas er in 1 keer een scalpel door, of ik wacht tot hij vanzelf weggaat.
Trekzalf zoals vroeger bestaat niet meer... zo jammer.
Ik denk trouwens wel dat het hormonaal is, ik krijg het elke keer een week voor mijn menstruatie...
Heerlijk he, even geen pijn meer!!quote:Op woensdag 20 september 2006 18:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik gok dat ze iets voelt 'kloppen' daar.
Zonder ranzige details kan ik wel licht verheugd melden dat het kreng net spontaan open gebarsten is.
Liever niet Maak zelf te vaak mee hoe het voelt.en hoe het eruit zietquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |