quote:
Fundamentalisme en Midden-Oosten zijn niet hetzelfde. In de meeste landen worden fundamentalisten zwaar bestraft.AMSTERDAM - Londen wordt door velen gezien als het centrum van moslimextremisten in ballingschap, met name uit de Arabische wereld. Maar ook in Duitsland en de Verenigde Staten kregen velen asiel omdat ze in eigen land werden vervolgd. Want veel Arabische regimes zijn beducht voor de aanhang die radicale moslimorganisaties weten te vergaren, en behandelen ze alles behalve zachtzinnig.
Fundamentalistische moslims keren zich niet alleen tegen de VS, maar ook tegen regimes in het Midden-Oosten die ze van corruptie en heulen met het ongelovige Westen beschuldigen.
Door de aanslagen in de VS en de daarop volgende arrestaties zijn de extremisten in het spotlicht geplaatst, terwijl ze meestal proberen niet op te vallen, opdat er geen aanleiding is hen terug te sturen. Zo probeerden de Britten in 1996 de Saoedische academicus Mohamed al-Masari uit te wijzen, die zei in eigen land gemarteld te zijn wegens kritiek op het vorstenhuis. De Saoediërs dreigden Londen met het intrekken van defensieorders als de man asiel zou krijgen. De Britse rechter stak uiteindelijk een stokje voor uitwijzing.
Saoedi-Arabië - zelf al niet bekend als een liberaal moslimland - treedt hard op tegen radicale moslims die de machthebbers on-islamitisch gedrag en samenwerking met het Westen verwijten. Osama bin Laden verloor ondanks het feit dat hij tot één van de rijkste families in het land behoort in 1994 zonder pardon de Saoedische nationaliteit.
In Egypte worden moslimex tremisten systematisch vervolgd, sinds ze in 1992 een campagne begonnen om president Moebarak ten val te brengen en een aanslag op hem pleegden. Leiders van gewapende groepen als Djamaa Islamia en de Islamitische Djihad - die in 1981 achter de moord zat op president Sadat - zijn bij vuurgevechten gedood, of ter dood veroordeeld. Duizenden leden en sympathisanten zijn gevangen gezet. De maatregelen lijken effectief, want de laatste grote actie die aan hen wordt toegeschreven, was al weer bijna vier jaar geleden. Bij een aanslag in Luxor vielen toen 58 doden. In totaal zijn in deze strijd tussen de Egyptische staat en radicale moslims sinds 1992 1200 mensen omgekomen.
Maar ook minder radicale groepen, zoals de Moslim Broederschap, die sinds vorig jaar zelfs op persoonlijke titel vertegenwoordigd is in het Egyptische parlement, worden hard aangepakt. Honderden leden van de broederschap zitten gevangen omdat ze namens een verboden organisatie poogden via bonden en andere verenigingen invloed uit te oefenen. Want Egypte is één van de landen waarin partijen met een religieus karakter verboden zijn, zoals dat ook geldt in Tunesië en Algerije.
En ook Tunesië voert een harde strijd tegen moslims met een strengere geloofsovertuiging dan de geldende liberale. Duizenden aanhangers van de radicale moslimpartij Al-Nahda zitten al vele jaren gevangen, terwijl hun familieleden zich wekelijks bij de politie moeten melden en geen werk kunnen vinden. De partijleiding is naar Londen gevlucht. De Tunesische president Ben Ali probeert hiermee zonder twijfel te voorkomen dat het extremistische geweld overslaat uit buurland Algerije. Sinds het extremistische FIS daar in 1992 zich de verkiezingswinst door de neus geboord zag worden, voeren leger en radicale moslimgroepen een strijd waarbij honderdduizenden doden zijn gevallen.
In buurland Marokko, waar de koning als nakomeling van de profeet de voorganger der gelovigen is, worden radicale moslims heel kort gehouden. Sjeik Jassin, de leider van de Beweging voor Gerechtigheid en Barmhartigheid, heeft weliswaar geen huisarrest meer, maar zijn aanhangers worden streng in de gaten gehouden. In februari kregen nog 22 leden een jaar cel.
Maar dat is niets vergeleken bij de hardvochtige overheidsacties tegen de Syrische Broederschap in 1982, toen het leger in de stad Hama een bloedbad aanrichtte waarbij 25000 doden vielen. Zeker 1200 leden van de broederschap zitten al vele jaren gevangen, slechts een aantal van hen kwam vorig jaar vrij.
In Irak zijn in 1991 vele duizenden sji-itische moslims over de kling gejaagd toen zij in de nadagen van de Golfoorlog tegen Saddam Hoessein in opstand kwamen.
En de Libische leider Kadafi laat moslims die ervoor durven uit te komen dat ze een strengere vorm van de islam aanhangen dan hun leider, zonder pardon opsluiten of executeren.
Slechts in een enkel Arabisch land mogen fundamentalistische moslims meedoen aan het landsbestuur. In Jordanië en Jemen konden ze korte tijd meeregeren. Wat hen daarna echter op stevig stembusverlies kwam te staan omdat ze er niet in waren geslaagd hun beloften uit te voeren.
Of bedoelde je dat niet?
quote:Doe effe normaal!!
Op donderdag 20 september 2001 13:18 schreef R@b het volgende:
Nu hier nog.Of bedoelde je dat niet?
quote:Ik vind zelfs dat de fundamentalistische islam in Nederland verboden en strafbaar gesteld moet worden.
Op donderdag 20 september 2001 13:39 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Doe effe normaal!!
Maar dat zal een Taliban aanhanger als Silverspirit wel niet fijn in de oren klinken.
quote:Ach wat, we hebben hier in Nederland geen echte wolkenkrabbers.
Op donderdag 20 september 2001 13:49 schreef R@b het volgende:
Ik vind zelfs dat de fundamentalistische islam in Nederland verboden en strafbaar gesteld moet worden.
quote:Heb je gisteren, in dit topic, ook al min of meer gevraagd.
Op donderdag 20 september 2001 13:50 schreef links234 het volgende:
Dus je wilt vrijheid van godsdienst afschaffen?
Als tegenvraag zou ik zeggen: Jij wilt de fundamentalistische islam een kans geven om zich hier te wortelen???
quote:Een vliegtuig op een vol voetbalstadion geeft ook een hoop rotzooi.
Op donderdag 20 september 2001 13:53 schreef Ernst het volgende:[..]
Ach wat, we hebben hier in Nederland geen echte wolkenkrabbers.
quote:Dat is geen antwoord op de vraag.
Op donderdag 20 september 2001 13:54 schreef R@b het volgende:
Als tegenvraag zou ik zeggen: Jij wilt de fundamentalistische islam een kans geven om zich hier te wortelen???
quote:Heb je een slechte stoelgang R@b? Je doet zo benauwd.
Op donderdag 20 september 2001 13:49 schreef R@b het volgende:[..]
Ik vind zelfs dat de fundamentalistische islam in Nederland verboden en strafbaar gesteld moet worden.
Maar dat zal een Taliban aanhanger als Silverspirit wel niet fijn in de oren klinken.
quote:Lees het andere topic, ga niet op twee fronten dezelfde discussie voeren.
Op donderdag 20 september 2001 13:55 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
quote:Leg eens fatsoenlijk uit.???
Op donderdag 20 september 2001 13:55 schreef Catootje het volgende:[..]
Heb je een slechte stoelgang R@b? Je doet zo benauwd.
quote:Mwoa, vind ik zwak. Dan had je hier je gezicht niet moeten laten zien. Als je hier je in de discussie mengt, vind ik ook dat je hier ook op gestelde vragen moet reageren.
Op donderdag 20 september 2001 13:56 schreef R@b het volgende:
Lees het andere topic, ga niet op twee fronten dezelfde discussie voeren.
quote:Ik bedoelde eik dit R@b, dit vond ik niet zo fatsoenlijk, als ik wel vaker heb met je manier van discussievoeren. Ik heb een hele andere mening dan jij, en op zich vind ik het boeiend wat een intelligente man te vertellen heeft. Ook als het mijn mening niet is. Maar ik vind dit zo laag, om iemand als een heel eng persoon neer te zetten, terwijl hij niet in deze discussie is...vond ik heel vervelend, en wilde eens zelf niet fatsoenlijk zijn.
quote:Hier kan ik me goed in vinden, op één ding na... is maar een detail natuurlijk, maar het 'met hand en tand bestrijden' vind ik wat sterk uitgedrukt en komt me nogal agressief over. Het moet niettemin hard aangepakt worden, maar op een dusdanige manier dat het het probleem bij de wortel aanpakt. Dus geen gevolgen wegpoetsen, maar oorzaken wegnemen.
Op donderdag 20 september 2001 13:57 schreef Halinalle het volgende:
Vrijheid van godsdient handhaven.
Geweld voortvloeiend uit intolerantie naar andere bevolkingsgroepen met hand en tand bestrijden.
quote:Ach ik wil wel even knippen en plakken hoor;
Op donderdag 20 september 2001 13:57 schreef Lithion het volgende:[..]
Mwoa, vind ik zwak. Dan had je hier je gezicht niet moeten laten zien. Als je hier je in de discussie mengt, vind ik ook dat je hier ook op gestelde vragen moet reageren.
Een goede stap zou zijn om moslimfundamentalisme strafbaar te stellen. Dit werd gisteren op tv ook geopperd door de uit Iran gevluchte universitair-docent strafrecht Afshian Ellian. Volgens hem zouden fundamentalisten zoals El moumni gewoon wettelijk keihard aangepakt moeten worden.
Ons wetboek van strafrecht biedt daar nu geen mogelijkhied voor, omdat de Islam hier nooit een rol van betekenis heeft gespeeld. Volgens Ellian is dat nu veranderd en wordt het hoogtijd om maatregelen te treffen.
Ben blij dat een allochtoon die opgegroeid is in moslim landen (hij heeft ook nog gestudeerd in Afghanistan) zoiets zegt. Dat maakt de kans dat jaknikkers van alles wat allochtoon is, deze redenering ook gaan volgen.
---
Links 234 zei daarop :
HOE? En alleen moslimfundamentalisme, of ook christelijk, en atheistisch fundamentalisme? En orthodoxe joden ook verbieden?
En wat doe je met fundamentalisten die zeggen dat ze geen fundamentalisten zijn totdat ze zo vreselijk kwaad zijn dat ze gaan protesteren?
Moet er een reli-politie komen?
--
Ik antwoordde:
quote:door het bij wet strafbaar te stellen. Dan kunnen ze aangepakt worden.
Op woensdag 19 september 2001 17:44 schreef links234 het volgende:[..]
HOE?
quote:Ja
En alleen moslimfundamentalisme
quote:Nee, zolang die zich aan de wet houden is er geen probleem, die willen de westerse samenlving niet vernietigen op de manier zoals moslimfundamentalisten dat wel willen. Gaat dat veranderen dan zou ook dat ter sprake moeten komen.
of ook christelijk, en atheistisch fundamentalisme? En orthodoxe joden ook verbieden?
quote:Aanpakken, oppakken wegstoppen.
En wat doe je met fundamentalisten die zeggen dat ze geen fundamentalisten zijn totdat ze zo vreselijk kwaad zijn dat ze gaan protesteren?
quote:Desnoods. De samenleving dient verschoont te blijven van dergelijk fundamentalisme.
Ringo schreef:
Maar ik denk wel dat je door wantrouwen en stille haat tegen "alles wat fundamentalistisch is", zelf ook een contra-fundamentalisme creëert waar geen plaats meer is voor objectiviteit. Religieus extremisme is gevaarlijk, maar je moet oppassen dat je niet op elke eventueel anti-Westerse opmerking als een razende reageert. Jij vind het (terecht) ook niet leuk als ik jou in elke post met Hitler of de NSB zou vergelijken, ook al komt die associatie in mijn hersenkronkels wel eens bovendrijven. Ik mag mijn eigen rechtvaardiging voor zo'n flauwe vergelijking misschien wel hebben, maar ik bereik er niets mee; integendeel, jij wordt door die insinuaties alleen maar gesterkt in je opvattingen en gaat ze meer en meer met verve uitdragen. Waarom? Omdat jij vindt dat je gelijk hebt en hoe meer tegenstromen hoe liever jij dat gelijk toch aan de man probeert te brengen. Logische menselijke reactie.
Je kan wel iedere poging tot een radicale islamistische stellingname gaan zien als een potentieel levensgevaarlijk vorm van moslimfundamentalisme, maar zoiets werkt alleen maar een polarisatie van standpunten in de hand. Lang niet iedere moslim die zegt het pertinent oneens te zijn met de Westerse maatschappijstructuren, zal die onvrede in gewelddadige actie vertalen. Pas als je degene die die opvattingen koestert, ook echt als een staatsgevaarlijke crimineel gaat behandelen, zal zijn/haar onvrede groeien, en zal de kans op daadwerkelijke actie "tegen het systeem" alleen maar groter worden.
---
Ik antwoordde:
Ja, ik ben het grotendeels met je eens, dat het gevaar bestaat dat het fundamentalisme extremistischer kan worden wanneer je het gaat aanpakken, maar we tolereren ook geen racistische partijen omdat bij een verbod die radicaler zouden worden.
Ik deel je bezorgdheid wel, maar alleen heeft moslim fundamentalisme de vervelende eigenschap dat het zichzelf superieur vindt tov ongelovigen en eigenlijk de totale overheersing nastreeft. Werd gisteren ook nog een op tv uitgelegd door een islamoloog (hoogleraar). Daarom zouden moslim fundamentalistische uitingen gewoon strafbaar moeten worden gesteld. De tijd lijkt zolangzamerhand rijp voor een aanpassing van het wetboek. Zou ook positief kunnen werken voor liberale moslims, een verbod op het uitdagen van fundamenteel moslim gedachtengoed.
Turkije ging ons al gedeeltelijk voor. {niet voor niets)
=====
Dus geen verbod op de islam, wel op de fundamentalistische islam. Daar moeten islamologen en rechtsgeleerden zich maar eens over buigen.
quote:Juist
Op donderdag 20 september 2001 14:05 schreef Halinalle het volgende:
Correctie: met hand en tand handhaven met de middelen die passend zijn binnen een democratische staat.
quote:Dat komt omdat jij een topic gemist hebt waarin Silverspirit een Osama bin Laden pic als userpic had en het nodig vond om dat uit te dragen. Wat hem ook op een felle reactie van Motown kwam te staan:
Op donderdag 20 september 2001 14:00 schreef Catootje het volgende:[..]
Ik bedoelde eik dit R@b, dit vond ik niet zo fatsoenlijk, als ik wel vaker heb met je manier van discussievoeren. Ik heb een hele andere mening dan jij, en op zich vind ik het boeiend wat een intelligente man te vertellen heeft. Ook als het mijn mening niet is. Maar ik vind dit zo laag, om iemand als een heel eng persoon neer te zetten, terwijl hij niet in deze discussie is...vond ik heel vervelend, en wilde eens zelf niet fatsoenlijk zijn.
quote:Lees hier dit topic maar even.
Ik wil niets met jou en jouw soort te maken hebben, Osama.
Hopelijk wordt het juk van fundamentalisme in Afghanistan ooit afgeworpen door het volk.Als je ziet wat ze daar bijvoorbeeld met hun vrouwen doen, dan walg ik daarvan.
Niet te snel oordelen Catootje.
En uit dit artikel blijkt dat de arabische wereld al helemaal niet over één kam geschoren kan worden, tis wel duidelijk dat zij ook werken aan het extremisme.
quote:Goed, want doen we dan met dorpen als Urk, Staphorst, Veere, Epe e.d.? Of partijen als de RPF?
Op donderdag 20 september 2001 14:04 schreef R@b het volgende:
Dus geen verbod op de islam, wel op de fundamentalistische islam. Daar moeten islamologen en rechtsgeleerden zich maar eens over buigen.
Sorry voor het off topic gaan, ik ga dat ene topic lezen en trek me maar effies terug uit de discussie.
quote:Gewoon de vrijheid van godsdienst inperken. En een relipolitie invoeren die de mensen controleert, denk ik.
Op donderdag 20 september 2001 14:10 schreef Lithion het volgende:[..]
Goed, want doen we dan met dorpen als Urk, Staphorst, Veere, Epe e.d.? Of partijen als de RPF?
Here come the mindpolice!
quote:Het kan veel makkelijker.
Op donderdag 20 september 2001 14:16 schreef links234 het volgende:[..]
Gewoon de vrijheid van godsdienst inperken. En een relipolitie invoeren die de mensen controleert, denk ik.
Here come the mindpolice!
quote:Niets zoals ik al schreef. Lees je mijn reacties wel??
Goed, want doen we dan met dorpen als Urk, Staphorst, Veere, Epe e.d.? Of partijen als de RPF?
De fundamentalistische islam verdient een andere aanpak dan de door jou genoemde zaken.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
of ook christelijk, en atheistisch fundamentalisme? En orthodoxe joden ook verbieden?
--------------------------------------------------------------------------------
Nee, zolang die zich aan de wet houden is er geen probleem, die willen de westerse samenlving niet vernietigen op de manier zoals moslimfundamentalisten dat wel willen. Gaat dat veranderen dan zou ook dat ter sprake moeten komen.
quote:
Desnoods. De samenleving dient verschoont te blijven van dergelijk fundamentalisme.
quote:Hoezo? Wil jij fundamentalisme toestaan?
Op donderdag 20 september 2001 13:39 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Doe effe normaal!!
Een levensvisie die met geweld zich aan anderen wil opdringen en het moorden van andersdenkenden verheerlijkt? (net zoals de Nazi's dachten dus...)
quote:Zijn die van plan om terroristische acties te ondernemen.
Oei, wat word ik bang!
quote:Jawel hoor...
Op donderdag 20 september 2001 14:21 schreef R@b het volgende:
Niets zoals ik al schreef. Lees je mijn reacties wel??
quote:Waarom? Waarom moet de fundamentalistische Islam anders worden aangepakt dan ultra-orthodoxe joden, of streng gereformeerde katholieken?
De fundamentalistische islam verdient een andere aanpak dan de door jou genoemde zaken.
quote:Fout. Je gaat er nu van uit dat alle moslimfundamentalisten de westerse samenleving willen vernietigen, terwijl dat compleet niet waar is. Fundamentalistisch wil niet per definitie zeggen dat ze ook extremistisch en destructief ingesteld zijn.
Nee, zolang die zich aan de wet houden is er geen probleem, die willen de westerse samenlving niet vernietigen op de manier zoals moslimfundamentalisten dat wel willen.
quote:Dergelijk fundamentalisme? Geef dan eens een duidelijke compleet afgebakende definitie van het fundamentalisme wat jij voor ogen hebt.
Desnoods. De samenleving dient verschoont te blijven van dergelijk fundamentalisme.
quote:Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zou me niet thuis voelen in een maatschappij waar agressief fundamentalisme een belangrijke rol speelt.
Op donderdag 20 september 2001 14:21 schreef R@b het volgende:[..]
De samenleving dient verschoont te blijven van dergelijk fundamentalisme.
quote:Dit heeft niks met de vrijheid van godsdienst te maken.
Op donderdag 20 september 2001 13:50 schreef links234 het volgende:
Dus je wilt vrijheid van godsdienst afschaffen?
Het verbod op discriminatie werkt in dit geval zwaarder.
quote:hier vergis je je toch schromelijk. De fundamentalistische moslims willen wel degelijk met geweld de niet-moslims ombrengen om zodoende Allah te dienen.
Op donderdag 20 september 2001 14:26 schreef Lithion het volgende:
Fout. Je gaat er nu van uit dat alle moslimfundamentalisten de westerse samenleving willen vernietigen, terwijl dat compleet niet waar is. Fundamentalistisch wil niet per definitie zeggen dat ze ook extremistisch en destructief ingesteld zijn.
quote:Ja, terroristisch in de strikste zin van het woord zeker wel ja. Of zijn we vergeten hoe die klojo's in Oude Pekela die asielzoekers treiterden en bang maakten? Of hoe een shoarma-boer in Urk weggepest werd? Terrorisme hoeft niet per sé op grote schaal plaats te vinden of terrorisme te zijn.
Op donderdag 20 september 2001 14:25 schreef Gia het volgende:
Zijn die van plan om terroristische acties te ondernemen.
quote:Godzijdank leest niemand jouw reacties.
Op donderdag 20 september 2001 14:21 schreef R@b het volgende:
[..]Niets zoals ik al schreef. Lees je mijn reacties wel??
quote:jij verdient ook een andere aanpak.
quote:Inderdaad. Jouw fundamentalisme kunnen we ook missen als kiespijn.
------------------------------------------------------------------------------
quote:Terrorisme wordt pas als dusdanig genoemd als er doden vallen.
Op donderdag 20 september 2001 14:28 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja, terroristisch in de strikste zin van het woord zeker wel ja. Of zijn we vergeten hoe die klojo's in Oude Pekela die asielzoekers treiterden en bang maakten? Of hoe een shoarma-boer in Urk weggepest werd? Terrorisme hoeft niet per sé op grote schaal plaats te vinden of terrorisme te zijn.
quote:Jouw onzin zonder onderbouwing nog veel meer.
Op donderdag 20 september 2001 14:29 schreef Hagelslag het volgende:Inderdaad. Jouw fundamentalisme kunnen we ook missen als kiespijn.
quote:Nope, extremistische moslims misschien wel, maar dat is toch echt compleet iets anders dan fundamentalistisch. Verder bestaat fundamentalisme uit een zeer grote verscheidenheid van bewegingen, zoals ook de Koran op zeer veel manieren geïnterpreteerd kan worden. Fundamentalistisch zijn houdt niet per definitie in dat je anti-westers bent.
Op donderdag 20 september 2001 14:28 schreef HeindeKort het volgende:
hier vergis je je toch schromelijk. De fundamentalistische moslims willen wel degelijk met geweld de niet-moslims ombrengen om zodoende Allah te dienen.
quote:Die incidenten waren meer dan pesten en zeker geweldadig van aard.
Op donderdag 20 september 2001 14:30 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Terrorisme wordt pas als dusdanig genoemd als er doden vallen.
Pesten valt hier dus niet onder.
quote:Onjuist. Terrorisme is het stelselmatig uitvoeren van acties met als doel angst te zaaien onder een bepaalde groep mensen. Doden hoeven echt niet bij te vallen. Als er geen doden waren gevallen in het WTC, was het toch een terroristische aanslag geweest.
Op donderdag 20 september 2001 14:30 schreef HeindeKort het volgende:
quote:Dat kan daar zeker wel onder vallen.
quote:Een vliegtuigkaping waarbij geen doden vallen is dus geen terrorisme?
Op donderdag 20 september 2001 14:30 schreef HeindeKort het volgende:[..]
quote:Nee, dat heet....een kaping.
Op donderdag 20 september 2001 14:34 schreef links234 het volgende:[..]
Een vliegtuigkaping waarbij geen doden vallen is dus geen terrorisme?
Even voor de duidelijkheid:
De Dikke van Dalen zegt hierover hetvolgende:
ter ro´ris me
het terrorisme
1het ontwrichten van een samenleving door daden van
terreur, met een politiek oogmerk
Dan dus even kijken wat een terreur daad precies inhoudt:
ter´reur
de terreur
1georganiseerde geweldpleging om politieke of andere
doelen te bereiken
voorbeeld
+ werkwoord
terreur uitoefenen
En aangezien er geen georganiseerde geweldpleging was om politieke doelen te bereiken, noch om de samenleving te ontwrichten door het pesten van was asielzoekers of een shoarma-boer, is er dan geen sprake van terrorisme.
quote:Extremistisch en fundamentalistisch is hetzelfde hoor!
Op donderdag 20 september 2001 14:31 schreef Lithion het volgende:[..]
Nope, extremistische moslims misschien wel, maar dat is toch echt compleet iets anders dan fundamentalistisch. Verder bestaat fundamentalisme uit een zeer grote verscheidenheid van bewegingen, zoals ook de Koran op zeer veel manieren geïnterpreteerd kan worden. Fundamentalistisch zijn houdt niet per definitie in dat je anti-westers bent.
[Dit bericht is gewijzigd door Re op 20-09-2001 14:47]
quote:Oh niet? Ik vind het 'schoon willen houden van een samenleving' anders wel degelijk een politiek doel. En georganiseerd waren ze wel degelijk, of denk je dat het stom toevallig was dat ze precies op hetzelfde tijdstip dezelfde ideëen kregen?
Op donderdag 20 september 2001 14:43 schreef HeindeKort het volgende:
De Dikke van Dalen zegt hierover hetvolgende:
1georganiseerde geweldpleging om politieke of andere
doelen te bereiken
voorbeeld
+ werkwoord
terreur uitoefenen[quote]En aangezien er geen georganiseerde geweldpleging was om politieke doelen te bereiken
quote:De samenleving gezien vanuit het nationale oogpunt misschien niet, maar het ontwrichten van de allochtone samenleving aldaar was wel degelijk een doel.
noch om de samenleving te ontwrichten door het pesten van was asielzoekers of een shoarma-boer, is er dan geen sprake van terrorisme.
quote:Oke, halen we even jouw geliefde woordenboek erbij:
Op donderdag 20 september 2001 14:44 schreef HeindeKort het volgende:
Extremistisch en fundamentalistisch is hetzelfde hoor!
quote:
ex·tre·´mis·me (het ~)1 het gaan, het voeren tot het uiterste op politiek gebied
quote:Vanuit extremisme staat geen verwijzing naar fundamentalisme en andersom ook niet. Hoeft dus helemaal niets met elkaar te maken hebben.
fun·da·men·ta·´lis·me (het ~)1 orthodoxe, anti-liberale godsdienstige richting
quote:Fundamentalistische Moslims geloven ook in een moslimleer die ervan uitgaat dat geen enkele Moslim in de hemel komt zolang niet iedere nog levende bekeert is tot het moslimgeloof, in die hoedanigheid zijn ze dus wel uit op een totale bekering tot de islam. Ze blijven als het ware in een soort wachtkamer.
Op donderdag 20 september 2001 14:31 schreef Lithion het volgende:[..]
Nope, extremistische moslims misschien wel, maar dat is toch echt compleet iets anders dan fundamentalistisch. Verder bestaat fundamentalisme uit een zeer grote verscheidenheid van bewegingen, zoals ook de Koran op zeer veel manieren geïnterpreteerd kan worden. Fundamentalistisch zijn houdt niet per definitie in dat je anti-westers bent.
quote:In deze context kan je makkelijk stellen dat met extremistische / fundamentalistische hetzelfde bedoeld wordt.
Op donderdag 20 september 2001 14:50 schreef Lithion het volgende:[..]
Oke, halen we even jouw geliefde woordenboek erbij:
[..]
[..]Vanuit extremisme staat geen verwijzing naar fundamentalisme en andersom ook niet. Hoeft dus helemaal niets met elkaar te maken hebben.
Voorbeeldje: de Taliban kan je met zekerheid als extremistisch bestempelen. Dat zal je met me eens zijn.
Toch worden ze in sommige nieuwsberichten als fundamentalistische moslims benoemd.
quote:Vertel dat aan de amerikanen die abortusartsen doodschieten.
Op donderdag 20 september 2001 15:20 schreef Baas het volgende:
Ik heb de laatste tijd niet gehoord van Christenen die zich volhangen met bommen om vrouwen en kinderen op te blazen. Dat is een probleem dat alleen bij de Islam speelt. Deze godienst is het fundamenteel oneens met de normen en waarden die wij hier hanteren. De meeste mensen hier zijn het ook oneens met de normen en waarden van extremistische moslim staten maar ik zie hier nog niemand moskeen vol met mensen opblazen.
Het internationale terrorisme probleem is dus puur en alleen toe te schrijven aan moslims.
quote:99.9999% van de fundamentele moslims hangen ook geen bommen aan hun lichaam om andere op te blazen
Ik heb de laatste tijd niet gehoord van Christenen die zich volhangen met bommen om vrouwen en kinderen op te blazen. Dat is een probleem dat alleen bij de Islam speelt. Deze godienst is het fundamenteel oneens met de normen en waarden die wij hier hanteren. De meeste mensen hier zijn het ook oneens met de normen en waarden van extremistische moslim staten maar ik zie hier nog niemand moskeen vol met mensen opblazen.
Het internationale terrorisme probleem is dus puur en alleen toe te schrijven aan moslims.
Het devies van het CDA voor deze verkiezingen... herstel van de oude normen en waarden, geen euthenasie, abortus e.d. De CDA is het dus ook niet eens met de huidige Nederlandse normen en waarden
Opblazen moskeen... nog niet maar brandstichting in islamistische scholen bedreiging etc is nederland niet vreemd
het internationale terrorisme is toe te schrijven aan terroristen die de islam gebruiken, das een klein maar belangrijk verschil
quote:Gisteren hadden ze anders bij, ik geloof netwerk, wat zelfdoders(die het van plan waren) aan de praat die voortijdig waren opgepakt, en die mensen geloven dus heilig in hun martelaarsschap. Ze denken zelfs dat de hele familie en alle vrienden automatisch een enkeltje paradijs krijgen als zij een zelfmoordactie uit halen. Ze gebruiken de Islam niet, ze geloven er heilig in.
Op donderdag 20 september 2001 15:32 schreef Re het volgende:[..]
99.9999% van de fundamentele moslims hangen ook geen bommen aan hun lichaam om andere op te blazen
Het devies van het CDA voor deze verkiezingen... herstel van de oude normen en waarden, geen euthenasie, abortus e.d. De CDA is het dus ook niet eens met de huidige Nederlandse normen en waarden
Opblazen moskeen... nog niet maar brandstichting in islamistische scholen bedreiging etc is nederland niet vreemdhet internationale terrorisme is toe te schrijven aan terroristen die de islam gebruiken, das een klein maar belangrijk verschil
Musharraf
heeft echter in in eigen land te maken met een sterke moslimfundamentalistische stroming die
zich achter de Taliban heeft gesteld. De fundamentalisten steunen ook de moslimmilities die
strijden voor de aansluiting van het het Indiase deel van Kashmir bij Pakistan. Musharraf heeft
rekening te houden met de miljoenen Afghanen die in zijn land wonen. In het noordwesten van
het land vormen zij de grootste bevolkingsgroep.
quote:Wat dacht je van alle fundamentalistische ideeen verbieden. Daarna stemrecht verbieden. Iemand als Hitler (lees R@B aan de macht) en alle problemen zijn opgelost toch?
Bewijst maar weer eens hoe groot jou haat tegen Islam is. Ben je soms gedumpt door een moslimse meisje????
groet
Vooral blijven ontkennen dat we een gigantisch probleem in huis hebben gehaald hier in Nederland. Die gasten die Rotterdam zijn opgepakt waren slechts een voorproefje ben ik bang. De aanslag op het WTC is geen incident. De Islam heeft geweld, onderdrukking en ongelijkheid als basisnormen. We hebben 360000 islamieten in Nederland. Fijne gedachte....
quote:Iedereen heeft geweld, onderdrukking en ongelijkheid als basisprincipe. Moet je opletten hoe de mensen die proberen de ongelijkheid op te heffen met geweld onderdrukt gaan worden. In de westerse wereld.
Op donderdag 20 september 2001 16:16 schreef Baas het volgende:
Meeeeehh schaap.Vooral blijven ontkennen dat we een gigantisch probleem in huis hebben gehaald hier in Nederland. Die gasten die Rotterdam zijn opgepakt waren slechts een voorproefje ben ik bang. De aanslag op het WTC is geen incident. De Islam heeft geweld, onderdrukking en ongelijkheid als basisnormen. We hebben 360000 islamieten in Nederland. Fijne gedachte....
quote:
Op donderdag 20 september 2001 16:19 schreef links234 het volgende:[..]
Iedereen heeft geweld, onderdrukking en ongelijkheid als basisprincipe. Moet je opletten hoe de mensen die proberen de ongelijkheid op te heffen met geweld onderdrukt gaan worden. In de westerse wereld.
quote:
quote:Leg mij de link tussen internationaal terrorisme, vrouwen die zichzelf volhangen met bommen en doodgeschoten abortusartsen eens uit?
Op donderdag 20 september 2001 15:32 schreef links234 het volgende:[..]
Vertel dat aan de amerikanen die abortusartsen doodschieten.
quote:En al deze regimes worden ondersteund door de VS.. snap jij dat..?? lekker democratisch...
Op donderdag 20 september 2001 12:38 schreef links234 het volgende:
www.trouw.nl
[..]
VERHAAL
quote:De doelstelling van de daders is in alle gevallen angst en paniek te zaaien. De daders denken ook een mandaat van God/Allah te hebben.
Op donderdag 20 september 2001 16:27 schreef HeindeKort het volgende:[..]
[..]Leg mij de link tussen internationaal terrorisme, vrouwen die zichzelf volhangen met bommen en doodgeschoten abortusartsen eens uit?
quote:Klopt, een aantal van die regimes worden inderdaad door de VS ondersteunt. Ik denk dat de VS dan ook moet oppassen. Misschien wordt zo'n fundamentalist wel erg boos op Uncle Sam. Voor je het weet gooien ze met bommen.
Op donderdag 20 september 2001 16:39 schreef Frenkie het volgende:[..]
En al deze regimes worden ondersteund door de VS.. snap jij dat..?? lekker democratisch...
quote:Epe?? epe is helemala niet erg christelijk, tenminste niet voor veluwste normen.
* Ultrawuft komt uit heerde en dat is ongeveer hetzelfde als epe en dus niet overdreven gelovig
quote:Een groot hek omheen zetten en ze lekker hun gang laten gaan
Serieus: zulke fundamentalisten (de RPF valt trouwens nog wel mee) willen niet de westerse samenleving ontwrichten door middel van geweld. Mocht het ooit gebeuren (God verhoede het) dat een partij als de SGP in de regering komt, dan wordt het minder fijn. Maar dat is zo onwaarschijnlijk dat het niet echt relevant is om over te discussiëren.
edit: ow, ik dacht dat dit nog maar de 1e pagina was, sorry, beetje late reactie dan
[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 20-09-2001 18:47]
quote:Dat klopt, maar mensen generaliseren nogal graag.
Op donderdag 20 september 2001 18:20 schreef Ultrawuft het volgende:
Epe?? epe is helemala niet erg christelijk, tenminste niet voor veluwste normen.
Zolang dat niet over allochtonen gaat, maakt niemand zich er druk over.
quote:Ik krijg het idee dat hagelslag een 13-jarig meisje is, zeer naief doch met idealistische ideetjes behangen.
Op donderdag 20 september 2001 14:29 schreef Hagelslag het volgende:[..]
Godzijdank leest niemand jouw reacties.
[..]jij verdient ook een andere aanpak.
[..]Inderdaad. Jouw fundamentalisme kunnen we ook missen als kiespijn.
quote:Volgens mij is hij gewoon geestelijk gestoord.
Op donderdag 20 september 2001 18:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:Ik krijg het idee dat hagelslag een 13-jarig meisje is, zeer naief doch met idealistische ideetjes behangen.
quote:Iedereen heeft recht op z`n eigen afwijking en zolang je daar een ander niet mee lastig valt, moet dat nog kunnen ook.
M.a.w. wat mij betreft beoefen je een godsdienst waarin de vrouw nog lager is dan een lieveheersbeestje, Mag je prediken wat je wilt ( ook intolerantie) en mij part draag je de hele dag 15 hoofddoeken boven je sluier en je kaftan. en als je ondertussen de godganse dag met een rozekrans weesgegroetjes naar het noorden loopt te bidden ter verheerlijking van Satan, Saddam Hoessein, Bin Laden, Benito Mussolini Wim Kok en Wim kan tegelijk, dan zal me dat nog steeds een worst wezen. Zolang je iemand die niet van je ideeen is gediend maar met rust laat, en in zijn/haar waarde laat. LEVEN EN LATEN LEVEN.
Jammer genoeg is R@b niet zo tolerant, maar vindt R@b dat iedereen zich aan zijn ideetjes moet aanpassen. Laten we dus even de zaak omdraaien. Ik kan net zo slecht tegen zeikerds als R@b tegen hoofddoekjes op de hoofden van marrokaanse meisjes. Ik vindt dus dat fundamentalistisch gezeik over hoofddoekjes strafbaar gesteld moet worden. R@b wordt bij deze dus vriendelijk verzocht zich aan te passen aan mij en voortaan niet meer te beginnen over hoofddoekjes. En als R@b uit principiele overtuiging wel wil blijven doorzeuren over hoofddoekjes dan gaat R@b dat maar in z`n eigen land doen. (even wat serieuzer nu: Je zit nou wel continue te hakken op de gebruiken in andere culturen, maar wij nederlanders in den vreemde zijn oha net zulke eikels. Ga maar een naar een willekeurige "kolonie" (ook nederlanders in het Buitenland kruipen allemaal gezellig bij elkaar) en observeer hoe ze hardnekkig drop en kaas blijven vreten en zoveel mogelijk van der heimat proberen mee te slepen naar het buitenland. Geen haar beter dus.)
btw geef het nou maar op met dat gemekker over die hoofddoekjes, we leven hier in nederland stomtoevallig in een multiculturele democratie en een van de mooie dingen van zowel een democratie als multiculturele bla bla is dat je inderdaad mag doen en laten wat je wilt, zolang je er een ander maar niet mee lastig valt. Jouw ideeen over wat wel en niet mag passen wat meer binnen minder tolerante samenlevingen (may I suggest you move to either Irak, Iran, china?) Dus geef het nou maar op, je bereikt er toch niks mee, behalve dan dat je bloeddruk onnodig omhoog gaat.
quote:Goed gesproken.
Op vrijdag 21 september 2001 08:07 schreef crackmonkey het volgende:Een heleboel wijze woorden
Vrees alleen niet dat ernaar geluisterd wordt....
quote:Jeetje, is polinco offline of zo?
Op vrijdag 21 september 2001 09:24 schreef Baas het volgende:
Gelukkig hebben Nederlanders in het buitenland niet de neiging om vliegtuigen te kapen uit naam van een chronisch minderwaardigheidscomplex en een criminele religie. Verder geloven Nederlanders in vrijheid en gelijkheid en niet dat andere volken en rassen "lager dan honden en varkens zijn". Nederlanders in het buitenland leren de taal aldaar en passen zich aan de wetten van dat land aan. Dat kan je hier van onze allochtone bevolking nou niet bepaald zeggen. Het gaat niet om hoofddoekjes, het gaat om een aantal basisvoorwaarden die de Islam absoluut mist om als religie te kunnen functioneren in een modern land.
Anyway, het aantal mensen in nederland dat vliegtuigen op stadscentra wil laten vallen is redelijk gering.
quote:Zeg Mr. Baas, is dat uw achternaam?
Gelukkig hebben Nederlanders in het buitenland niet de neiging om vliegtuigen te kapen uit naam van een chronisch minderwaardigheidscomplex en een criminele religie. Verder geloven Nederlanders in vrijheid en gelijkheid en niet dat andere volken en rassen "lager dan honden en varkens zijn". Nederlanders in het buitenland leren de taal aldaar en passen zich aan de wetten van dat land aan. Dat kan je hier van onze allochtone bevolking nou niet bepaald zeggen. Het gaat niet om hoofddoekjes, het gaat om een aantal basisvoorwaarden die de Islam absoluut mist om als religie te kunnen functioneren in een modern land.
quote:voor iemand die bijna ik elke post iemand beschuldigd van op de man spelen ben je wel heel zwak bezig
Op vrijdag 21 september 2001 05:08 schreef R@b het volgende:[..]
Volgens mij is hij gewoon geestelijk gestoord.
en voor iemand als Baas.... ik moet jouw soort niet huichelachtig deze terroristische aanslagen gebruiken om je discriminerende standpunten naar voren te brengen... Luister naar vriend Bush die oproept om niet je gram te halen op de Islam ... je bent toch zo'n meelopertje... hou je dan ook in het gareel
quote:Sleeping cells. Al even geregistreerd, blazen zichzelf nog wel op.
Op vrijdag 21 september 2001 09:38 schreef links234 het volgende:[..]
Jeetje, is polinco offline of zo?
Waar zijn trouwens de moderators? Iemand de laatste tijd hier Doc, Digger, Danny, Golfer, Verbal etc. gezien? MR. Big zit te blokken, dat weet ik, maar waar zijn de anderen? De enige crew-member die ik hier zie is R@b, en die verlaagd zich tot het niveau van kreten als 'geestelijk gestoord' en niemand die hem op zijn verantwoordelijkheden wijst.
quote:Criminele minderwaardige religie, 1.3 miljard moslims in de wereld, allemaal op een hoop geveegd door zo'n generaliserende nonsense redenatie ...
Gelukkig hebben Nederlanders in het buitenland niet de neiging om vliegtuigen te kapen uit naam van een chronisch minderwaardigheidscomplex en een criminele religie.
ik heb ook nog geen moslim in Nederland een vliegtuig zien kapen.. dus volkomen bullshit redenering
quote:het ging toch over moslims.... of is elke allochtoon moslim... je haalt de dingen uit zijn verband en redeneert volledig uit je xenofobe gedachtenkronkels
Verder geloven Nederlanders in vrijheid en gelijkheid en niet dat andere volken en rassen "lager dan honden en varkens zijn". Nederlanders in het buitenland leren de taal aldaar en passen zich aan de wetten van dat land aan. Dat kan je hier van onze allochtone bevolking nou niet bepaald zeggen.
quote:Welke basiswaarden? noem er een paar zou ik zeggen en wat is een modern land?
Het gaat niet om hoofddoekjes, het gaat om een aantal basisvoorwaarden die de Islam absoluut mist om als religie te kunnen functioneren in een modern land.
quote:Ik ben er zo af en toe, maar ik kan het soms gewoon niet meer opbrengen om hier mee te doen. 'Rechts' wil alleen horen wat in hun straatje past, en anders ben je een linkse klootzak die die kogel moet krijgen. Of iets van die strekking. Sorry, maar ik heb wel betere dingen te doen dan. En anders verzin ik ze wel
Op vrijdag 21 september 2001 10:18 schreef the-O het volgende:Waar zijn trouwens de moderators?
quote:Dus je vindt het niet goed dat men fundamentalistische moslims bijna overal onderdrukt?
Op vrijdag 21 september 2001 10:57 schreef Baas het volgende:
1. Ga me nou niet vertellen dat er geen verband is tussen vliegtuigkapingen en de Islam.
2. Een van de redenen dat je in Nederland nog geen aanslagen hebt gezien is dat de politie gelukkig op tijd een aantal mensen heeft opgepakt (Rotterdam).
3. Basiswaarden: vrijheid van meningsuiting (zoals jij en ik nu beoefenen, moet je eens in het Midden Oosten doen).
Scheiding van Kerk en Staat (al eeuwen lang).
Gelijkheid voor iedereen. Iedereen heeft hier dezelfde rechten en plichten, dat moet je in een streng Islamistisch land een gaan bespreken met vrouwen.
quote:Het percentage vliegtuigkapers onder 'de moslims' is lager dan het percentage verkrachters onder de Nederlanders.
Op vrijdag 21 september 2001 10:57 schreef Baas het volgende:
1. Ga me nou niet vertellen dat er geen verband is tussen vliegtuigkapingen en de Islam.
2. Een van de redenen dat je in Nederland nog geen aanslagen hebt gezien is dat de politie gelukkig op tijd een aantal mensen heeft opgepakt (Rotterdam).
3. Basiswaarden: vrijheid van meningsuiting (zoals jij en ik nu beoefenen, moet je eens in het Midden Oosten doen).
Scheiding van Kerk en Staat (al eeuwen lang).
Gelijkheid voor iedereen. Iedereen heeft hier dezelfde rechten en plichten, dat moet je in een streng Islamistisch land een gaan bespreken met vrouwen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dit: het is goed om alert en waakzaam te zijn, maar vergeet niet dat moslims ook individuen zijn.
Een andere basisvoorwaarde lijkt me trouwens tolerantie voor andersdenkenden.
Het verband ontgaat me even tussen verkrachters en vliegtuigkapers. Het is allebei erg, dat wel. Het percentage vliegtuigkapers onder niet-moslims is beduidend lager dan dat van moslims.
"Wat ik hiermee wil zeggen is dit: het is goed om alert en waakzaam te zijn, maar vergeet niet dat moslims ook individuen zijn. "
Neemt idd niet weg dat niet alle moslims vliegtuigkapers zijn (gelukkig maar). Het is alleen raadzaam om extreme elementen uit die bevolkingsgroep in de gaten te houden denk ik.
"Een andere basisvoorwaarde lijkt me trouwens tolerantie voor andersdenkenden."
Mee eens. Zolang iemand zich hier aan de wet houdt is hij vrij om te doen en laten wat hij wil.
quote:Behalve moslims want dat zijn minderwaardige criminelen zoals je in voorgaande post hebt gemeld
Op vrijdag 21 september 2001 11:15 schreef Baas het volgende:
Mee eens. Zolang iemand zich hier aan de wet houdt is hij vrij om te doen en laten wat hij wil.
quote:Kan ik me voorstellen, het is behoorlijk afstompend. Ik zou ook niet durven om hun aanwezigheid te eisen, ik vroeg het me gewoon af. En moderator zijn van het ANM forum lijkt me op dit moment niet echt een pretje. Maar Mr. Big vraagt om bezinning en respect. Ik hoopte dat de complete crew hier achter zou staan. Of is er een scheiding tussen de fp-crew en de club van het forum? (je merkt het al, ik weet er niks vanaf)
Op vrijdag 21 september 2001 10:56 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik ben er zo af en toe, maar ik kan het soms gewoon niet meer opbrengen om hier mee te doen. 'Rechts' wil alleen horen wat in hun straatje past, en anders ben je een linkse klootzak die die kogel moet krijgen.
quote:Dank u.
Op vrijdag 21 september 2001 11:35 schreef the-O het volgende:[..]
Kan ik me voorstellen, het is behoorlijk afstompend. Ik zou ook niet durven om hun aanwezigheid te eisen, ik vroeg het me gewoon af. En moderator zijn van het ANM forum lijkt me op dit moment niet echt een pretje. Maar Mr. Big vraagt om bezinning en respect. Ik hoopte dat de complete crew hier achter zou staan. Of is er een scheiding tussen de fp-crew en de club van het forum? (je merkt het al, ik weet er niks vanaf)
Niks dan lof voor Golfer overigens voor zijn werk de afgelopen weken, hectische toestanden hier.
Overigens hou ik de gang van zaken wel degelijk zoveel mogelijk in de gaten, maar ja, soms moet je overdag ook wel een echt werken.
Inhoudelijk bemoei ik mij zo min mogelijk hiermee, want aan censuur doe ik niet en staat het een ieder dus vrij zijn of haar recht-, links- of anderszins radikale ideeën of (voor)oordelen hier te spuien.
Zolang de policy niet word overtreden zie ik verder geen reden tot ingrijpen en worden de meest extreme uitspraken gelukkig door verstandige posters wel weerlegd met argumenten.
quote:Volgens mij had ik het tegen Jarno.
Op vrijdag 21 september 2001 11:45 schreef golfer het volgende:[..]
Dank u.
Maar nu je toch bent...
En wat een crew-member plaatst, wordt dat nog gewikt en gewogen?
quote:Crewmembers zijn ook maar gewone users met recht hun eigen mening.
Op vrijdag 21 september 2001 11:54 schreef the-O het volgende:[..]
Volgens mij had ik het tegen Jarno.
Maar nu je toch bent...
En wat een crew-member plaatst, wordt dat nog gewikt en gewogen?
Zo, en nu weer ontopic verder, graag.
quote:Terecht. Silverspirit is dat in mijn ogen. Zeker na de laffe aanvallen van de afgelopen dagen in mijn richting.
Op vrijdag 21 september 2001 10:18 schreef the-O het volgende:De enige crew-member die ik hier zie is R@b, en die verlaagd zich tot het niveau van kreten als 'geestelijk gestoord' en niemand die hem op zijn verantwoordelijkheden wijst.
Neem dan ook niets van mijn bewering terug.
Verder heb ik hier geen moderatie invloed, ben alleen Frontpage poster/moderator.
quote:Precies. Maar dat doe je dan maar in een ander land en niet in het land waarin ik leef.
Op vrijdag 21 september 2001 08:07 schreef crackmonkey het volgende:[..]
Iedereen heeft recht op z`n eigen afwijking en zolang je daar een ander niet mee lastig valt, moet dat nog kunnen ook.{/quote]Inderdaad, zoalng je daar niemnd mee lastig valt.[quote]
M.a.w. wat mij betreft beoefen je een godsdienst waarin de vrouw nog lager is dan een lieveheersbeestje, Mag je prediken wat je wilt ( ook intolerantie) en mij part draag je de hele dag 15 hoofddoeken boven je sluier en je kaftan. en als je ondertussen de godganse dag met een rozekrans weesgegroetjes naar het noorden loopt te bidden ter verheerlijking van Satan, Saddam Hoessein, Bin Laden, Benito Mussolini Wim Kok en Wim kan tegelijk, dan zal me dat nog steeds een worst wezen. Zolang je iemand die niet van je ideeen is gediend maar met rust laat, en in zijn/haar waarde laat. LEVEN EN LATEN LEVEN.
Godsdiensten die vrouwenondedrukking prediken zal ik tot het bot blijven bestrijden, of jij dat nu leuk vindt of niet
quote:Dus R@b mag mensonvriendelijke kanten van godsdiensten niet bekritiseren? Mooie boel is dat.
Jammer genoeg is R@b niet zo tolerant, maar vindt R@b dat iedereen zich aan zijn ideetjes moet aanpassen. Laten we dus even de zaak omdraaien. Ik kan net zo slecht tegen zeikerds als R@b tegen hoofddoekjes op de hoofden van marrokaanse meisjes. Ik vindt dus dat fundamentalistisch gezeik over hoofddoekjes strafbaar gesteld moet worden. R@b wordt bij deze dus vriendelijk verzocht zich aan te passen aan mij en voortaan niet meer te beginnen over hoofddoekjes. En als R@b uit principiele overtuiging wel wil blijven doorzeuren over hoofddoekjes dan gaat R@b dat maar in z`n eigen land doen.
quote:Wat een bullshit.
(even wat serieuzer nu: Je zit nou wel continue te hakken op de gebruiken in andere culturen, maar wij nederlanders in den vreemde zijn oha net zulke eikels. Ga maar een naar een willekeurige "kolonie" (ook nederlanders in het Buitenland kruipen allemaal gezellig bij elkaar) en observeer hoe ze hardnekkig drop en kaas blijven vreten en zoveel mogelijk van der heimat proberen mee te slepen naar het buitenland. Geen haar beter dus.)
Verder heb ik nog nooit iets gezegd over de eetgewoontes van allochtonen. Normen en waarden is wat anders dan een broodje pindakaas.
quote:Zou niet weten waarom ik een fundamentalistisch gebruik als het verplicht hoofddoekjesdragen niet meer zou bekritiseren. In Turkije is het niet voor niets verboden op scholen, in de politiek en andere openbare functies.
btw geef het nou maar op met dat gemekker over die hoofddoekjes,
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 21-09-2001 12:35]
quote:En dan quote je een mening over hagelslag
Op vrijdag 21 september 2001 12:26 schreef R@b het volgende:[..]
Terecht. Silverspirit is dat in mijn ogen. Zeker na de laffe aanvallen van de afgelopen dagen in mijn richting.
Waarschijnlijk ken ik de klonen niet zo goed. En het doet niks af aan het feit dat je alks crew member met wat meer respect en bezinning zou mogen posten. Maar dat is mijn mening, trek je er verder niks van aan.
quote:Hagelslag bedoelde ik. Net zo in de war.
Op vrijdag 21 september 2001 12:34 schreef the-O het volgende:[..]
En dan quote je een mening over hagelslag
Waarschijnlijk ken ik de klonen niet zo goed. En het doet niks af aan het feit dat je alks crew member met wat meer respect en bezinning zou mogen posten. Maar dat is mijn mening, trek je er verder niks van aan.
quote:Tjonge tjonge. Iedere mening die meneer Links234 niet bevalt is afkomstig van Polinco
Op vrijdag 21 september 2001 09:38 schreef links234 het volgende:[..]
Jeetje, is polinco offline of zo?
quote:Een mening die doorspekt is van generaliserende onwaarheden met als enig doel het ondersteunen van haat tegen allochtonen wel
Op vrijdag 21 september 2001 12:38 schreef R@b het volgende:[..]
Tjonge tjonge. Iedere mening die meneer Links234 niet bevalt is afkomstig van Polinco
quote:R@b ook beetje in de war?
Op vrijdag 21 september 2001 12:36 schreef R@b het volgende:Hagelslag bedoelde ik. Net zo in de war.
quote:waarin wij met z`n allen leven. niet allen R@B
Op vrijdag 21 september 2001 12:34 schreef R@b het volgende:[..]
Precies. Maar dat doe je dan maar in een ander land en niet in het land waarin ik leef.
quote:Dus omdat er volgens jou 1 ding niet klopt is gelijk alles fout??
Godsdiensten die vrouwenondedrukking prediken zal ik tot het bot blijven bestrijden, of jij dat nu leuk vindt of niet
[..]
quote:R@b mag bekritiseren wat ie wil, ook dat behoort bij een democratie. In de ogen van crackmonkey is R@b alleen wel een beetje behoorlijk vel gefocust op een bepaald ras/ bevolkingsgroep. Als R@b de wereld zo nodig wil verbeteren(of naar je hand zetten, whatever suits you) moet ie eerst eens wat dichter bij huis kijken. Het stikt namelijk in ons kouwe kikkerlandje ook van de mensen met achterhaalde en ouderwetse ideeen. ik noem: Gereformeerden, Jehova`s, etc. Ook "ons" geloof (althans wat de meerderheid in Nederland aanhangt) heeft namelijk ook z`n fundamentalisten. Verbieden dan maar?? Of mag dat ineens wel?
Dus R@b mag mensonvriendelijke kanten van godsdiensten niet bekritiseren? Mooie boel is dat.
[..]
quote:haha. Moet je tegen de shell kolonie in Singapore zeggen, die gooien je daarna gegarandeerd dood met hun geimporteerde Gouda`s. Of de expats in Lausanne, moet je ws ook op tijd bukken ( en dat zijn zo maar een paar voorbeelden gehoord in m`n kennisenkring)
Wat een bullshit.
Nederlanders in den vreemde spreken de taal en zorgen absoluut niet voor overlast.
quote:
Verder heb ik nog nooit iets gezegd over de eetgewoontes van allochtonen. Normen en waarden is wat anders dan een broodje pindakaas.
[..]
quote:ja en? wat heb ik met Turkije te maken? ik leef in Nederland hoor
Zou niet weten waarom ik een fundamentalistisch gebruik als het verplicht hoofddoekjesdragen niet meer zou bekritiseren. In Turkije is het niet voor niets verboden op scholen, in de politiek en andere openbare functies.
btw wijsneus. Als je eens een keer met zomaar een turkse of marrokaanse gaat praten (irl dan he, niet veilig vanachter je computertje) dan kom je er al gauw genoeg achter dat heel veel Turkse en Marrokaanse vrouwen uit vrije wil en eigen keuze getooid gaan met hoofddoek. Zo`n doekje verschaft namelijk een houvast in die enge vreemde cultuur. Plus, het hoort er bij als je echt overtuigd islamiet bent. punt. uit. Dezelfde reden dus waarom Katholieken op zondag naar de kerk gaan, met een kruisje om hun nek lopen, punkers een hanekam en veiligheidsspelden hebben, goths in het zwart gekleed gaan, gabbers kaal zijn en op Nike`s lopen, skinheads een bomberjack dragen, Rastas lang haar hebben en een bob marley petje, militairen en politiemensen een uniform hebben, etc etc etc etc. Omdat het een identiteit/herkenningsteken voor medestanders of medegelovigen vormt en omdat het een gebruik is wat er gewoon bij hoort.
btw je zegt nu wel dat je hoofddoekjes wilt verbieden "omdat die vrouwen worden onderdrukt"maar als ik de rest van je posts zie, dan zie ik alleen maar veel negatiefs over alles wat een kleurtje heeft en/of medelander is. Doe dus niet zo hypocriet en zeg gewoon dat je eigenlijk best wel rechts bent en dat je ze het liefst allemaal weer richting het zuiden ziet vertrekken en verschuil je niet achter die kul over "onderdrukking". (nu spreek ik even voor mezelf)Imo verdient iemand die gewoon eerlijk voor z`n mening uitkomt nog altijd veel meer respect dan als je zo gaat zitten draaikonten. En wat mij betreft geldt dat ook als je mening wat minder "maatschappelijk en politiek correct is".
Dus voortaan gewoon eerlijk zijn R@bje. zeg mij maar na:
"ik heb het eigenlijk helemaal niet zo op al die buitenlanders, ik wil niet open staan voor andere culturen waar we onderhand meer van weten dan onze eigen cultuur en geschiedenis en ik vind dat stelletje import nederlanders met hun groeps en kliek gedrag best wel intimderend en wil ze het liefst zo ver mogelijk van m`n bed hebben."
ik ook af en toe trouwens.
[Dit bericht is gewijzigd door HeindeKort op 21-09-2001 14:00]
quote:Ten eerste verwijst jou url naar haar user-profile en niet naar haar post, die overigens nu voor de derde keer gecrosspost is, want hij stond ook al een tijdje in in klaagbaak.
Op vrijdag 21 september 2001 13:35 schreef HeindeKort het volgende:
Okay stelletje rooie rakkers, die iedere kritiek op het gierend uit de hand gelopen allochtonen/tolerantie beleid van Nederland gelijk afdoen als racisme en xenofobie (ik noem een crackmonkey, O, Hagelslag, Re etc.). Lees eens de reply van mevrouw SanSan, in dit stuk: http://forum.fok.nl/profile.php?id=16088Spreek daarna verder.
Je "gelijk" willen halen aan de hand van quotes van anderen komt in mijn ogen trouwens niet erg sterk over, maar dit terzijde.
quote:NIET IEDEREEN DIE HET NIET MET JOU EENS IS, IS EEN ROOIE RAKKER!
Okay stelletje rooie rakkers
En ja, die hoofdletters zijn expres zo gedaan.
quote:hihi ikke een rooie rakker?
Okay stelletje rooie rakkers, die iedere kritiek op het gierend uit de hand gelopen allochtonen/tolerantie beleid van Nederland gelijk afdoen als racisme en xenofobie (ik noem een crackmonkey, O, Hagelslag, Re etc.). Lees eens de reply van mevrouw SanSan, in dit stuk: http://forum.fok.nl/profile.php?id=16088Spreek daarna verder.
ik ben oha toch redelijk rechtsdragend hoor
quote:jij bent idd geen rooie rakker, jij bent een overjarige hippie
Op vrijdag 21 september 2001 13:48 schreef Jarno het volgende:[..]
NIET IEDEREEN DIE HET NIET MET JOU EENS IS, IS EEN ROOIE RAKKER!
![]()
![]()
GVD NUANCEER NU EENS EEN KEER!!!
(chill out, het is maar een forum)
quote:*Zucht*
Op vrijdag 21 september 2001 13:48 schreef Jarno het volgende:[..]
NIET IEDEREEN DIE HET NIET MET JOU EENS IS, IS EEN ROOIE RAKKER!
![]()
![]()
GVD NUANCEER NU EENS EEN KEER!!!
Als je nu eerst eens de post leest waarnaar ik verwijs DAN MAG JE DAARNA SCHREEUWEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat geouwehoer over "nuanceren"
Een overgewaardeerd woord waarvan de meeste de betekenis niet eens goed kennen, dat gebruikt wordt om mensen die een mening verkondigen die wel eens wat minder politiek correct geaccepteerd zou zijn de mond te snoeren.
nu´an ce [nyw=s´]
de nuance; de nuances/nuancen
1weinig afwijkend verschil, fijn onderscheid
Zoals je ziet is een nuance een KLEIN verschil, een FIJN onderscheid, en doet dus in zaken die grotere groepen mensen betrekken niet ter zake. De overheid generaliseert non-stop, individieel kan je namelijk geen beleid maken.
Jij rooie rakker
quote:En jij een communist
Op vrijdag 21 september 2001 13:54 schreef crackmonkey het volgende:[..]
jij bent idd geen rooie rakker, jij bent een overjarige hippie
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 13:54 schreef crackmonkey het volgende:[..]
jij bent idd geen rooie rakker, jij bent een overjarige hippie
PS. Cool onderschrift!
quote:Ik wil geen gelijk halen, ik toon slechts een voorbeeld hoe notabene allochtonen zelf ook balen van het knuffelbeleid
Op vrijdag 21 september 2001 13:41 schreef golfer het volgende:[..]
Ten eerste verwijst jou url naar haar user-profile en niet naar haar post, die overigens nu voor de derde keer gecrosspost is, want hij stond ook al een tijdje in in klaagbaak.
Je "gelijk" willen halen aan de hand van quotes van anderen komt in mijn ogen trouwens niet erg sterk over, maar dit terzijde.
Ik zal even de link aanpassen.
Als ik de zaken in haar reply als zodanig zou zeggen, word ik gelijk voor racist en xenofoob en ongenuanceerd uitgemaakt.
Doet een allochtoon dat zelf, dan luisteren mensen misschien eens een keer en doen die blinddoek met racisme af
[Dit bericht is gewijzigd door HeindeKort op 21-09-2001 14:01]
quote:Yeah yeah, I know.
Op vrijdag 21 september 2001 13:54 schreef crackmonkey het volgende:(chill out, het is maar een forum)
Maar elke 'niet-rechtse' opvatting wordt afgedaan als links gewauwel enzo, bloedje irritant, dit was even de fameuze druppel. Terwijl ik het trouwens met jouw recente posts grotendeels eens ben, en wij zeer zeker niet op 1 lijn zitten qua politieke opvattingen gok ik zo
quote:Kameraadski Crackmonkski
Op vrijdag 21 september 2001 13:55 schreef Halinalle het volgende:[..]
En jij een communist
quote:nee want een week gelden stonden we idd lijnrecht tegenover elkaar
Op vrijdag 21 september 2001 13:59 schreef Jarno het volgende:[..]
Yeah yeah, I know.
Maar elke 'niet-rechtse' opvatting wordt afgedaan als links gewauwel enzo, bloedje irritant, dit was even de fameuze druppel. Terwijl ik het trouwens met jouw recente posts grotendeels eens ben, en wij zeer zeker niet op 1 lijn zitten qua politieke opvattingen gok ik zo
en DAT mijne dames en heren is er nou zo mooi aan een GOEIE discussie. Je mag het met mekaar oneens zijn, je mag lijnrecht tegen elkaar in gaan en daarna is het even goeie vrienden no hard feelings, dat was een leuke uitdaging. En uiteindelijk kom je nader tot elkaar (nou lijk ik wel zo`n hippie), je neemt misschien zelfs wat ideeen van elkaar over en zo heb je weer wat geleerd.
99,9 procent van het geblaat in AN&M valt imo trouwens niet onder de noemer "goeie discussie". Dat valt voor mij meer onder de noemer"met z`n allen principieel demagogisch respectloos nietvoorelkaaropenstaan Ikhebdewijsheidinpacht afzeiken"
De helft van de mensen klaagt over de andere helft terwijl ze ook nog's slecht lezen, niet beargumenteren en het geheel op de man spelen.
De andere helft probeert voor de duizendste keer onder de vooroordelen van de rest uit te komen en wil gewoon discussieren zonder elke post 6x bij naam genoemd te worden.
Zoek zelf maar uit wie ik bedoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |