abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24019359
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:19 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dat je denkt dat Ninty alleen kiddy crap games maakt ofzo
Grotendeels

Een beetje provoceren is altijd leuk
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_24019410
na het zien van dit filmpje twijfelde ik toch over een aanschaf van de PSP
  donderdag 16 december 2004 @ 19:54:05 #153
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24019479
Het enigste spel dat me echt trekt van de DS is Mario en Zelda.
Voor de rest lijkt het me niet echt veel aan..
  donderdag 16 december 2004 @ 19:59:43 #154
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_24019621
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:54 schreef Blinker het volgende:
.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  donderdag 16 december 2004 @ 20:07:59 #155
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_24019837
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:59 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

.
Zeg dan niks...

Trouwens, noem dan eens de bergen "volwassen" spellen die de PS2 en Xbox dan hebben ten opzichte van de GC?
pi_24019889
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:51 schreef Xrenity het volgende:
Hehe! Dat probleem mogen ze wel even fixen! (als dit daadwerkelijk bij veel PSP's voorkomt)
pi_24020169
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:07 schreef Max_Dark het volgende:

[..]

Zeg dan niks...

Trouwens, noem dan eens de bergen "volwassen" spellen die de PS2 en Xbox dan hebben ten opzichte van de GC?
Weet niet wat je precies onder volwassen verstaat, maar dit zijn een aantal spellen die me trekken op PS2 en Xbox:

PS2:
- Final Fantasy reeks (niet kiddy zoals op gamecube )
- GTA
- MGS (GC heeft twin snakes, klein goed puntje)
- GT (heb ik het toch genoemd)
- Kingdom Hearts (true misschien beetje kiddie, maar op een andere manier )

Xbox:
- Halo
- Star Wars: KOTOR
- Fable

Al die nieuwe mario spellen, spellen met mario in de titel (mario kart uitgezonderd), spellen met personages uit mario, en pikmin gaan er bij mij gewoon niet in.
En dat zijn al een hele hoop spellen, er zijn ook wel een aantal GC spellen die ik goed vind, maar gewoon niet genoeg.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
  donderdag 16 december 2004 @ 20:25:14 #158
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_24020287
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:21 schreef peristilius het volgende:

[..]

Weet niet wat je precies onder volwassen verstaat, maar dit zijn een aantal spellen die me trekken op PS2 en Xbox:

PS2:
- GTA

Xbox:
- Halo
- Fable

Al die nieuwe mario spellen, spellen met mario in de titel (mario kart uitgezonderd), spellen met personages uit mario, en pikmin gaan er bij mij gewoon niet in.
En dat zijn al een hele hoop spellen, er zijn ook wel een aantal GC spellen die ik goed vind, maar gewoon niet genoeg.
Dat jij je laat afschrikken door de stijl van het spel bewijst maar weer wat voorn gamer je bent. Sta open voor alle soorten games. En ja, ik speel ook veel op een PS2 bij vrienden, dus niet zeuren.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_24020359
Tvp.
  donderdag 16 december 2004 @ 20:30:35 #160
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_24020409
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:51 schreef Xrenity het volgende:
whahahahha
pi_24020456
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:54 schreef Blinker het volgende:
Je noemt 2 goede redenen op om m te kopen!
Houd van een lijntje.
pi_24020480
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:25 schreef BMH het volgende:

[..]

Dat jij je laat afschrikken door de stijl van het spel bewijst maar weer wat voorn gamer je bent. Sta open voor alle soorten games. En ja, ik speel ook veel op een PS2 bij vrienden, dus niet zeuren.
Ik sta open voor verschillende stijlen, op zich hoeft kiddie niet echt een nadeel te zijn, kijk bijvoorbeeld naar Kingdom Hearts. Het is meer de manier waarop het is toegepast.

Pikmin doet me gewoon niks en al die mario rip-offs ben ik ook echt zat. Final Fantasy chrystal chronicles heeft eigenlijk niks met Final Fantasy te maken (wat erg jammer is).
Mijn favoriete Final Fantasy is deeltje IX, zo'n beetje de meest kiddie FF die er is.

Een game als Zelda zou ik vast wel goed kunnen vinden (ik moet zeggen dat ik het nooit echt gespeeld heb), maar ik ga geen console kopen voor een paar spellen.
pi_24020931
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:21 schreef peristilius het volgende:

[..]

PS2:
- GTA

Xbox:
- Halo
- Fable
Tsja... en de Cube heeft:
de remake van Resident Evil, Resident Evil 0 en (bijna) Resident Evil 4
Metroid Prime
F Zero
Metal Gear (zoals je al zei)

Ik vind aan de ene kant de presentatie van een spel belangrijk, maar het mag nooit belangrijker zijn dan gameplay. Ik ben tot nu toe (vanaf 1989) nog nooit een Nintendospel tegengekomen dat slechte gameplay had. Mensen die Zelda the Windwaker niet hebben gespeeld omdat het er kiddie uitzag hebben een fantastische game gemist qua pure gameplay.

Ik vind echter wel dat de GameCube een overkill aan spellen heeft speciaal voor kinderen (denk aan de Pokémon crap), maar ook de PS2 en X Box hebben hier last van.

Het spelaanbod van de Cube en GBA is overigens conform de positionering van Nintendo, dus als je kijkt naar hun bedrijfsfilosofie doen ze het goed. Helaas is innovativiteit van Nintendo wel minder geworden en zijn ze huiverig geworden met het bedenken van nieuwe franchise of echt revolutionaire gameplay. In het verleden stond Nintendo hier zo om bekend... ze zijn conservatiever geworden in dat opzicht.
pi_24021163
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:52 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Tsja... en de Cube heeft:
de remake van Resident Evil, Resident Evil 0 en (bijna) Resident Evil 4
Metroid Prime
F Zero
Metal Gear (zoals je al zei)

Ik vind aan de ene kant de presentatie van een spel belangrijk, maar het mag nooit belangrijker zijn dan gameplay. Ik ben tot nu toe (vanaf 1989) nog nooit een Nintendospel tegengekomen dat slechte gameplay had. Mensen die Zelda the Windwaker niet hebben gespeeld omdat het er kiddie uitzag hebben een fantastische game gemist qua pure gameplay.

Ik vind echter wel dat de GameCube een overkill aan spellen heeft speciaal voor kinderen (denk aan de Pokémon crap), maar ook de PS2 en X Box hebben hier last van.

Het spelaanbod van de Cube en GBA is overigens conform de positionering van Nintendo, dus als je kijkt naar hun bedrijfsfilosofie doen ze het goed. Helaas is innovativiteit van Nintendo wel minder geworden en zijn ze huiverig geworden met het bedenken van nieuwe franchise of echt revolutionaire gameplay. In het verleden stond Nintendo hier zo om bekend... ze zijn conservatiever geworden in dat opzicht.
Metal gear is van deze spellen de enige die me echt aantrekt (maar deze heb ik op de playstation al grijs gespeeld), the windwaker schijnt niet zo geweldig te zijn (heb ik in ieder geval gehoord), maar wel vermakelijk.

Ik ken eerlijk gezegd weinig spellen voor de PS2 en Xbox die specifiek voor kinderen bedoeld zijn (misschien heb ik ze ergens naar een vaag plekje in mijn geheugen verdrongen).

Het laatste stuk ben ik met je eens.
pi_24021463
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:00 schreef peristilius het volgende:

Ik ken eerlijk gezegd weinig spellen voor de PS2 en Xbox die specifiek voor kinderen bedoeld zijn (misschien heb ik ze ergens naar een vaag plekje in mijn geheugen verdrongen).
PS2
Antz Extreme Racing
The Adventures of Cookie & Cream
PaRappa The Rapper 2
Britney's Dance Beat
Ape Escape
Frogger's Adventures: The Rescue
Shrek 2
Ratchet & Clank
Jak & Daxter
Sonic Heroes
Klonoa 2: Lunatea's Veil
I Ninja

Om maar een paar te noemen
pi_24021526
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:00 schreef peristilius het volgende:

[..]

Metal gear is van deze spellen de enige die me echt aantrekt (maar deze heb ik op de playstation al grijs gespeeld), the windwaker schijnt niet zo geweldig te zijn(heb ik in ieder geval gehoord), maar wel vermakelijk.
Dan zou ik m toch maar eens een keer gaan spelen
Houd van een lijntje.
pi_24021578
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:12 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

PS2
Antz Extreme Racing
The Adventures of Cookie & Cream
PaRappa The Rapper 2
Britney's Dance Beat
Ape Escape
Frogger's Adventures: The Rescue
Shrek 2
Ratchet & Clank
Jak & Daxter
Sonic Heroes
Klonoa 2: Lunatea's Veil
I Ninja

Om maar een paar te noemen
Ratchet & Clank, Jak & Daxter, PaRappa The Rapper ( )

Je noemt nu ook wel een paar niet zo populaire baggertitels op, dit is een heeeeeel klein deel van de PS2 spellen.
pi_24021584
X Box
Sonic Mega Collection Plus
Blinx 2: Masters of Time & Space
Crash Twinsanity
Ultra Bust-A-Move
Chessmaster
Blinx: The Time Sweeper
Ty the Tasmanian Tiger 2: Bush Rescue
Tak 2: The Staff of Dreams
Shrek 2
Rayman 3: Hoodlum Havoc
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Shark Tale
Crash Nitro Kart
Spider-Man: The Movie
Superman: The Man of Steel
Fuzion Frenzy
Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex
pi_24021649
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:17 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ratchet & Clank, Jak & Daxter, PaRappa The Rapper (:+)

Je noemt nu ook wel een paar niet zo populaire baggertitels op, dit is een heeeeeel klein deel van de PS2 spellen.
Ik kan je bijna 100 titels geven hoor...
pi_24021677
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:14 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Dan zou ik m toch maar eens een keer gaan spelen
Okee heb ff de cijfers gecheckt, idd best hoog

Okee al 2 titels waarvoor ik een gamecube zou willen hebben
pi_24021750
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:19 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik kan je bijna 100 titels geven hoor...
Ten eerste een aantal van de titels die je nu al noemt zijn niet voor kinderen, ten tweede zijn de meesten ook niet echt grote spellen. Nintendo draait op spellen voor kinderen en heeft er in verhouding ook een stuk meer.
pi_24021771
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:20 schreef peristilius het volgende:

[..]

Okee heb ff de cijfers gecheckt, idd best hoog

Okee al 2 titels waarvoor ik een gamecube zou willen hebben
Het grote nadeel van de Windwaker was dat-ie zo ontzettend makkelijk was... teveel heart refills, te eenvoudige bosses, te weinig dungeons en veeeeel te veel op die boot rondvaren. De gameplay zelf was echter wel sweet, de animatie echt ontzettend goed en de camera was helemaal fantastisch.
pi_24021799
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:23 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ten eerste een aantal van de titels die je nu al noemt zijn niet voor kinderen, ten tweede zijn de meesten ook niet echt grote spellen. Nintendo draait op spellen voor kinderen en heeft er in verhouding ook een stuk meer.
Wat is jouw definitie voor een spel voor kinderen?
pi_24021864
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:24 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie voor een spel voor kinderen?
Een spel waarvoor het verhaal en de gameplay is aangepast zodat het goed geschikt is voor kinderen.

De Ratchet & Clank en Jak & Daxter series zijn duidelijk gericht op een wat ouder publiek

Bij spellen voor kinderen stel ik me meer iets als mario sunshine voor.
pi_24022090
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:27 schreef peristilius het volgende:
Een spel waarvoor het verhaal en de gameplay is aangepast zodat het goed geschikt is voor kinderen.

De Ratchet & Clank en Jak & Daxter series zijn duidelijk gericht op een wat ouder publiek

Bij spellen voor kinderen stel ik me meer iets als mario sunshine voor.
Ik gebruik enkel de definitie die de fabrikanten zelf aan hun product meegeven.

http://www.gamespot.com/user/advsearch.html?tag=gs_lnav_advsearch

kun je zelf even kijken welke titels je krijgt te zijn bij PS2 (of welke console dan ook) en als je even de optie "for kids - yes" aanvinkt.

Ik probeer overigens niet de PS2 zwart te maken (dat is-ie al of je moet de zilver edition hebben), maar enkel aan te tonen dat de perceptie die er bestaat rondom de GC ten dele ook kan worden toegeschreven aan de X Box en PS2.

De GC heeft echter wel te maken met een schraal "mature" aanbod. Er zijn wel goede games voor oudere gamers, maar ze zijn in de minderheid.
  donderdag 16 december 2004 @ 21:38:21 #176
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24022112
Het is sowieso nog even afwachten met de spellen die uitkomen..
Maar GTA op de PSP lijkt me wel heeeel erg vet
  donderdag 16 december 2004 @ 21:41:19 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_24022181
Super Mario Sunshine specifiek voor kinderen?
Menig oudere gamer heeft dat spel uit frustratie tegen de muur gegooid omdat ie te moeilijk was.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 16 december 2004 @ 22:55:33 #178
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_24024237
Peristilius...Fable voor volwassenen? Alleen als je gaat rapen en plunderen maar in de Good side is het ontzettend kiddie, en ik heb 'm zelf dus ik kan het weten. Vervolgens noem je wel 9 hele titels voor 2 (!) consoles...en wanneer er dan iemand 12 opnoemt voor de PS2 dan zijn het toevallig baggertitels en is het maar een klein deel van de spellen (die idd. grotendeels uit bagger bestaan).

En dan Mario weer een trap na geven door te zeggen dat omdat hij op de Cube ook "kindervriendelijke" (zullen we het zo maar noemen dan) spellen uitbrengt alles maar kiddie is is een beetje kort door de bocht. Ik noem bijv. Crash Bandicoot, die Sony's vertegenwoordiger was een aantal jaren terug. Noem je dat volwassen?
  vrijdag 17 december 2004 @ 01:47:54 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_24028338
Ach, zodra de kids zelf groot worden houden ze wel op met hun consoles als penisverlengende apparaten te zien en waarderen ze spellen voor wat ze zijn.

(mijn vriendin vindt de vrolijke gamecube spellen zelfs het leukst)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_24029159
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:47 schreef speknek het volgende:
Ach, zodra de kids zelf groot worden houden ze wel op met hun consoles als penisverlengende apparaten te zien en waarderen ze spellen voor wat ze zijn.
amen
pi_24029227
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:55 schreef Max_Dark het volgende:
Crash Bandicoot, die Sony's vertegenwoordiger was een aantal jaren terug.
Hoe kom je daar nou weer bij?
pi_24029260
Hoop bagger in dit topic. Met woorden als fanboy en kiddy.
Ik zie altijd non-argumenten om nog een trap na te geven.
En mario is zeker niet voor kinderen. Al is het alleen al omdat het in het engels is.
Ik weet zeker dat een kind van een jaar of 7 a 8 hem niet zelf uitspeelt.
En hoe kom je erbij dat crash bandicoot de vertegenwoordiger van playstation was?
Komop zeg dat ben je zeker snel vergeten.
Op de playstation was het een exlusieve game en werdt het naar voren geschoven als de mario van playstation.
Maar nu is het multiplatform en wil eigenlijk niemand er meer iets mee te maken hebben.
Crash is ook eigenlijk een voorbeeld van een game voor kinderen.
Omdat volgens mij de weg in een level altijd wel duidelijk is, lineair dus.
Dan is het dus wel uit te spelen voor de kinderen.
Animal Crossing Friend Code 1933-4210-1887
Name: Lorenzo Town: RevoTown
pi_24029364
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 05:27 schreef GcKing het volgende:
En hoe kom je erbij dat crash bandicoot de vertegenwoordiger van playstation was?
Komop zeg dat ben je zeker snel vergeten.
Op de playstation was het een exlusieve game en werdt het naar voren geschoven als de mario van playstation.
Wat een onzin! Crash was een Playstation exclusive, důs was het de vertegenwoordiger van Playstation?! Sony heeft er bewust voor gekozen géén mascotte te koppelen aan z'n console, ook geen Crash. Dat sommige mensen Crash als een Sony-Mario zagen, is hun beperking. Het is niet alsof Crah Bandicoot de enige Playstation exclusive was.
pi_24031788
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:47 schreef speknek het volgende:
Helemaal mee eens. Vervelend genoeg lijkt dat bij een grote groep gamers niet het geval. Een merk is kennelijk iets waar veel mensen sterk aan hechten. Ik zie het zelf als een beperking als je andere consoles al bij voorbaat probeert neer te sabelen. Elke console heeft wel een aantal zeer sterke titels, waarom vinden mensen dat zo moeilijk om te erkennen....
Er is geen 'beste console', dat hangt helemaal van de voorkeur van een persoon af. En er is ook geen 'slechte console', daarvoor heeft elk apparaat teveel titels.
pi_24031874
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:12 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Vervelend genoeg lijkt dat bij een grote groep gamers niet het geval. Een merk is kennelijk iets waar veel mensen sterk aan hechten. Ik zie het zelf als een beperking als je andere consoles al bij voorbaat probeert neer te sabelen. Elke console heeft wel een aantal zeer sterke titels, waarom vinden mensen dat zo moeilijk om te erkennen....
Er is geen 'beste console', dat hangt helemaal van de voorkeur van een persoon af. En er is ook geen 'slechte console', daarvoor heeft elk apparaat teveel titels.
Tis ook voor velen moeilijk te accepteren dat er ook goede titels uitkomen op een andere console
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:57:16 #186
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_24032641
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:12 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Waarom sabelen mensen andere consoles neer? omdat ze jaloers zijn, dat is waarom
Bernie en ik zijn tof.
pi_24033052
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:57 schreef mordradead het volgende:

[..]

Waarom sabelen mensen andere consoles neer? omdat ze jaloers zijn, dat is waarom
Omdat mensen hun voorkeur niet kunnen onderbouwen of gewoon andere mensen napraten en niet kijken naar feiten. Ik heb in dit topic een aantal voorbeelden gegeven van games voor kinderen voor zowel de X Box als de PS2... die voorbeelden werden weggewuifd met "ja, maar dat zijn bagger games". Ik probeerde alleen aan te tonen dat elke console veel spellen heeft voor kinderen, maar ja... dat wordt niet geaccepteerd.

Cognitieve dissonantie noem ik zulke argumenten
pi_24033212
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Babe-magnet.

Ik ben al sexy genoeg.
en sommige zeiden zelfs hallo tegen ons

ik weet alweer genoeg over de psp...
pi_24033253
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:21 schreef flappiewappie het volgende:
ik weet alweer genoeg over de psp...
Deze reactie is begrijpelijk, kijkend naar je avatar.
pi_24033287
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:14 schreef ScienceFriction het volgende:
Omdat mensen hun voorkeur niet kunnen onderbouwen of gewoon andere mensen napraten en niet kijken naar feiten. Ik heb in dit topic een aantal voorbeelden gegeven van games voor kinderen voor zowel de X Box als de PS2... die voorbeelden werden weggewuifd met "ja, maar dat zijn bagger games". Ik probeerde alleen aan te tonen dat elke console veel spellen heeft voor kinderen, maar ja... dat wordt niet geaccepteerd.
Mee eens. Maar waar ik ook niet tegen kan is dat mensen alles van Nintendo per definitie goed vinden. Het is ook maar een fabrikant die ups & downs kent. Ik lees vaak termen als 'de DS gaat de PSP ownen, want hij is van Nintendo'. Dat is een beetje een drogreden. Dit geldt ook voor PSP-aanhangers overigens; er zijn genoeg volwassen titels voor de Cube.
Of de X-box die in zijn begindagen zonder goede argumentatie er behoorlijk van langs kreeg. Want hij was van Microsoft.....

Het is allemaal zo nutteloos. Sega heeft al het onderspit moeten delven (ook dankzij hun baggermarketing), wie volgt?
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:28:41 #191
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_24033401
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 06:57 schreef P-Style het volgende:

[..]

Wat een onzin! Crash was een Playstation exclusive, důs was het de vertegenwoordiger van Playstation?! Sony heeft er bewust voor gekozen géén mascotte te koppelen aan z'n console, ook geen Crash. Dat sommige mensen Crash als een Sony-Mario zagen, is hun beperking. Het is niet alsof Crah Bandicoot de enige Playstation exclusive was.
Als ik niet zo lui was dan zou ik wel weer al die zooi afstoffen die Mario vs. Sonic vs. Crash afbeeld hoor...Sony erkende het niet officieel maar Crash was zeker wel het gezicht van de PS1.
pi_24033455
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:28 schreef Max_Dark het volgende:
Als ik niet zo lui was dan zou ik wel weer al die zooi afstoffen die Mario vs. Sonic vs. Crash afbeeld hoor...Sony erkende het niet officieel maar Crash was zeker wel het gezicht van de PS1.
Dat waren vooral de media die dat beeld voorspiegelden. Maar alsof het uitmaakt 10 jaar later. Ja, ook de PS heeft kiddy games. Joeghei.

*edit* Het is vooral een kwestie van imago. Sega maakt ook vooral kiddy games maar staat nog steeds bekend als het stoere merk.
pi_24033459
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:28 schreef Max_Dark het volgende:
Crash werd tijdelijk door bepaalde mensen beschouwd als het gezicht van de PS1, omdat mensen in die tijd nog haast eisten dat een console een mascotte nodig had. Maar zoals je zelf al zegt Sony erkende het niet!
pi_24033666
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:23 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Mee eens. Maar waar ik ook niet tegen kan is dat mensen alles van Nintendo per definitie goed vinden. Het is ook maar een fabrikant die ups & downs kent.
Dat ben ik met je eens. De kwaliteit van veel Nintendogames is erg hoog, maar voor veel mensen is de presentatie (veel primaire kleuren bijvoorbeeld) een grote domper. Mario Kart bijvoorbeeld is qua gameplay een onwijs goed spel, maar ik stoor me soms wel eens aan de graphics en figuurtjes. De kwaliteit van de game is zeer goed, het zit em in de presentatie die uiteindelijk ook meeweegt voor de casual gamer.

Nintendo moet toch eens gaan kijken of ze ook niet spellen alleen voor volwassenen kunnen maken. Ik weet dat Shigeru Miyamoto zo graag uitgaat van het "familie-principe", maar ik geloof dat "pa" een andere smaak heeft dan zijn 10 jarige zoon/ dochter.

Niet alles hoeft familie-geöriënteerd te zijn als je je richt op een familie. De gaming industrie is ouder geworden in de afgelopen jaren, maar Nintendo richt zich nog steeds op hetzelfde segment als in de tijd van de SNES.
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:43:32 #195
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_24033791
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:39 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. De kwaliteit van veel Nintendogames is erg hoog, maar voor veel mensen is de presentatie (veel primaire kleuren bijvoorbeeld) een grote domper. Mario Kart bijvoorbeeld is qua gameplay een onwijs goed spel, maar ik stoor me soms wel eens aan de graphics en figuurtjes. De kwaliteit van de game is zeer goed, het zit em in de presentatie die uiteindelijk ook meeweegt voor de casual gamer.

Nintendo moet toch eens gaan kijken of ze ook niet spellen alleen voor volwassenen kunnen maken. Ik weet dat Shigeru Miyamoto zo graag uitgaat van het "familie-principe", maar ik geloof dat "pa" een andere smaak heeft dan zijn 10 jarige zoon/ dochter.

Niet alles hoeft familie-geöriënteerd te zijn als je je richt op een familie. De gaming industrie is ouder geworden in de afgelopen jaren, maar Nintendo richt zich nog steeds op hetzelfde segment als in de tijd van de SNES.
ik speelde vroeger lekker met mijn vader mario, en nog steeds doe ik dat.... miyamato heeft ook meegewerkt aan erternal darkness als ik me niet vergis en nu nog met geist dus dat met al die kleurtjes hebben ze denk ik wel begrepen toch houd ik van kleurtjes
Bernie en ik zijn tof.
pi_24033804
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

Deze reactie is begrijpelijk, kijkend naar je avatar.
idem dito
  vrijdag 17 december 2004 @ 13:56:31 #197
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_24035493
Nintendo mist zoals vanouds gewoon goede 3rd party ondersteuning. Noem eens een goede racegame op de cube, met normale auto's? Dan heb je het al snel over NFSU2, maar die is juist op de cube het minst aantrekklijk, zoals blijkt uit meerdere reviews.

Nintendo koop je alleen maar als je ook Nintendo spellen wil spelen. Voor de rest heb je geen aars aan Nintendo, helaas.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  vrijdag 17 december 2004 @ 15:33:19 #198
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_24037744
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:30 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dat waren vooral de media die dat beeld voorspiegelden. Maar alsof het uitmaakt 10 jaar later. Ja, ook de PS heeft kiddy games. Joeghei.

*edit* Het is vooral een kwestie van imago. Sega maakt ook vooral kiddy games maar staat nog steeds bekend als het stoere merk.
Mja..het beeld dat de media voorspiegelden? Dus? In gamesbladen wordt dat toch ook mede bepaald door hoe de algemene mening ervoor staat...het is niet alsof de redactie eens opstond en dacht "kom, laten we Sony een mascotte opdringen, daar heb ik echt zin in."

En Rodie83, nee idd. Je koopt geen GC om er een X-box spel in te doen nee.
pi_24038063
Ik ken amper exclusive titels voor de GC van third party developers, als er iets van een third party developer komt is het bijna altijd zo'n multi platform game. Ik denk dat Rodie vooral beldoelt dat hij dit erg jammer vindt.

Verder hou ik er gewoon niet van als het doel van een spel zaadjes veilig houden van boze bloemen of grote boze verfklodders bestrijden met je hoge drukspuit is.

Jaloers ben ik ook niet echt, dan zou ik wel een GC kopen, zo duur is die nou ook weer niet.

Iedereen heeft zn mening ondertussen volgens mij nu wel zo'n beetje gegeven, dus misschien kunnen we beter verder gaan met het vergelijken van de PSP en de DS in plaats van onze mening over nintendo nog 3 keer te herhalen
pi_24038323
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:55 schreef Max_Dark het volgende:
Peristilius...Fable voor volwassenen? Alleen als je gaat rapen en plunderen maar in de Good side is het ontzettend kiddie, en ik heb 'm zelf dus ik kan het weten. Vervolgens noem je wel 9 hele titels voor 2 (!) consoles...en wanneer er dan iemand 12 opnoemt voor de PS2 dan zijn het toevallig baggertitels en is het maar een klein deel van de spellen (die idd. grotendeels uit bagger bestaan).

En dan Mario weer een trap na geven door te zeggen dat omdat hij op de Cube ook "kindervriendelijke" (zullen we het zo maar noemen dan) spellen uitbrengt alles maar kiddie is is een beetje kort door de bocht. Ik noem bijv. Crash Bandicoot, die Sony's vertegenwoordiger was een aantal jaren terug. Noem je dat volwassen?
Ik zei dat dit de spellen waren die mij het meest aanspraken, oftewel absolute must-haves.. ik heb echt geen zin om 50 spellen op te gaan noemen.

En ik noemde mario, omdat ik dit ff het makkelijkste voorbeeld voor een spel dat zeer geschikt is voor kinderen vond. Ik geloof overigens best dat wat oudere gamers er ook moeite mee kunnen hebben.

Ik heb Crash Bandicoot ook gespeeld, ook al was het zoals eerder gezegd niet Sony's vertegenwoordiger. En het is inderdaad redelijk kinderachtig. Ik ontken ook niet dat er geen kindergames bestaan voor PS2 en Xbox, ik probeer alleen te zeggen dat het er in verhouding veel minder zijn en dat ze een minder belangrijke rol spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')