Propaganda!quote:Op maandag 13 december 2004 18:20 schreef Thomper het volgende:
De DS verkocht in 2 dagen zo'n 500.000 exemplaren in Japan, de PSP in 1 dag zo'n 180.000. En nu is de PSP voorraad zo'n beetje op. Das niet slim van Sony..
Jaja.quote:
Twee schermen kan leuk zijn, mits goed gebruikt.quote:Op maandag 13 december 2004 18:27 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik heb een vraag voor de mensen die heel waarschijnlijk een PSP kopen.
Vinden jullie dat 2 schermen + touchscreen nut heeft?
Thanks.
Nee, daarom kopen ze ook een PSP, die heeft dat niet...quote:Op maandag 13 december 2004 18:27 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik heb een vraag voor de mensen die heel waarschijnlijk een PSP kopen.
Vinden jullie dat 2 schermen + touchscreen nut heeft?
Thanks.
Overigens gaat volgens Gamespot de batterij in Ridge Racer zo'n 90 minuten tot 3 uur mee (90 minuten zou wel erg beschamend zijn).quote:Well to be perfectly honest, the PSP’s miserable battery life is its true "Achilles heel" but if I had to pick one other flaw that truly stood out in my mind, it would be the PSP’s "Analog Disc." You know how some Nintendo DS haters are fond of pointing out that the DS has no analog stick? Well, neither does the PSP! It’s has what is instead called the “Analog Disc.”
This little monstrosity is located just below the D-Pad on the face of the PSP. The way it works is that the disc "slides" over the surface of the machine itself, rather than tilting in one direction or another. To me, this is a terrible way to design an "input device." Yet the REAL problem is the cramped way in which gamers must hold the machine while using the PSP’s analog disc. You won’t believe how bad it is until you try it for yourself. Essentially, you have to contort your thumb in such a way that even the smallest amount of game play is bound to cause severe hand cramping.
It almost seems to me that this "Analog Disc" is nothing more than a poorly designed after-thought.
PSP duidelijk.quote:Op maandag 13 december 2004 18:39 schreef The_Notorious het volgende:
welke is dus krachtiger kwa prestaties
graphics enzo!
Ligt er ook weer aan. Als je kijkt over gemiddeldes heeft DS 2x zo veel schermen als de PSP.quote:
Ken je ff een paar polls in de startpost douwen?quote:Op maandag 13 december 2004 18:53 schreef Thomper het volgende:
[..]
Licht er ook weer aan. Als je kijkt over gemiddeldes heeft DS 2x zo veel schermen als de PSP.
Zo al wat beter?quote:Op maandag 13 december 2004 18:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Misschien dat er een paar polls staan in de startpost? Dan wordt het tenminste eindelijk interesant in deze topic.
En dan wil ik iig mij vraag erin.
Was ook niet serieus bedoeld, die post. Excuus. Inderdaad, PSP heeft betere graphics. En als ie hier in Europa een mooie prijs krijgt koop ik hem lekker.quote:Op maandag 13 december 2004 18:56 schreef Masegate het volgende:
Ja, daar wil je mee zeggen? Als er 2 schermen op zitten mogen de graphics 2x zo crappy zijn?
Lijkt me idd duidelijk dat de PSP hier de betere in is. Maar het feit dat Nintendo meestal teert op een hoop grafisch minder moeilijke spellen (denk aan de Mario's etc.) maakt het misschien iets dragelijker.
Toch moet ik zeggen dat het redelijk wordt gedaan hoor. Mario Kart ziet er prachtig en sprankelend uit, Smash Brothers is prima voor een launchtitel, en Metroid Prime is adembenemend.quote:Op maandag 13 december 2004 19:01 schreef Masegate het volgende:
Niets mis mee. Ik beleef genoeg plezier aan spellen als MarioKart en Smash B. Melee! Maar daarmee wilde ik zeggen dat het voor Nintendo minder erg een 'must' is om supergoeie graphics uit dat apparaat te persen.
Licht zorgt er voor dat je kan zien.quote:Op maandag 13 december 2004 18:53 schreef Thomper het volgende:
[..]
Licht er ook weer aan. Als je kijkt over gemiddeldes heeft DS 2x zo veel schermen als de PSP.
Waar zie je dat nou staanquote:Op maandag 13 december 2004 19:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Licht zorgt er voor dat je kan zien. .;)
Dude.quote:Op maandag 13 december 2004 19:20 schreef Erwtensoep het volgende:
Innerlijk van PSP: http://www.lik-sang.com/psp.html
Huh is sharp van Sony???
nee sharp maakt goede lcd schermen, en waarom zelf maken als iemand anders het onderdeeltje beter en goedkoper kan leverenquote:Op maandag 13 december 2004 19:20 schreef Erwtensoep het volgende:
Innerlijk van PSP: http://www.lik-sang.com/psp.html
Huh is sharp van Sony???
ik snap niet waarom ze dit soort foto's maken, je ziet niksquote:Op maandag 13 december 2004 19:35 schreef Ruzbeh het volgende:
kutplaatjes.
Tja.quote:Op maandag 13 december 2004 19:37 schreef Tain het volgende:
[..]
ik snap niet waarom ze dit soort foto's maken, je ziet niks
Mijn sony tv scherm is anders primaquote:Op maandag 13 december 2004 19:33 schreef Erwtensoep het volgende:
Zo wat een zelfkennis van Sony, ik vind de tv schermen die ze maken namelijk niet je van het![]()
Jottem je kan hem ook gebruiken als zaklampquote:Op maandag 13 december 2004 19:39 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Tja.
Maar je ziet wel ongeveer hoeveel licht de schermen geven.
Dat kan je van alles zeggen.quote:Op maandag 13 december 2004 19:40 schreef peristilius het volgende:
[..]
Mijn sony tv scherm is anders prima
Mochten er nog wat echt interessante titels verschijnen op de PSP dan wordt dat apparaatje toch wel heel aantrekkelijk![]()
Dan heb jij nog nooit een WEGA gezien, want dan had je dit nooit gezegd.quote:Op maandag 13 december 2004 19:33 schreef Erwtensoep het volgende:
Zo wat een zelfkennis van Sony, ik vind de tv schermen die ze maken namelijk niet je van het![]()
Ja, maar dit apparaat is een stuk krachtiger waardoor veel uitgebreidere gameplay mogelijk is.quote:Op maandag 13 december 2004 19:49 schreef Thomper het volgende:
[..]
Dat kan je van alles zeggen.
"Mochten er interessante titels verschijnen op de N-Gage dan wordt dat apparaatje toch wel erg aantrekkelijk" etc.
![]()
idd sony heeft al alle goede contacten met developers, nokia niet echtquote:Op maandag 13 december 2004 20:51 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja, maar dit apparaat is een stuk krachtiger waardoor veel uitgebreidere gameplay mogelijk is.
En ik heb er iets meer vertrouwen in dat de PSP wel goede titels krijgt.
Doe mij maar lekker een Philips TV!! (ook al heb ik een panasonic tvquote:Op maandag 13 december 2004 20:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit een WEGA gezien, want dan had je dit nooit gezegd..
zitten daar niet de speaker(tje)s?quote:Op maandag 13 december 2004 21:17 schreef ScienceFriction het volgende:
En ik blijf er bij dat de DS best grotere beeldschermen had kunnen hebben. In het bovenste stuk zit me toch een overbodig plastic...
Dude, dat ding is prima. Battery life + laadtijden zijn pas erg. 90 minuten tot 3 uur met Ridge Racers ZONDER WiFi.quote:Op maandag 13 december 2004 21:17 schreef ScienceFriction het volgende:
Het grootste nadeel van de PSP lijkt mij die analoge stick (of disc or whatever). Hpoe moet je de PSP vasthouden? Ik heb grote handen en dat lijkt mij dus niet echt fijn, net als die kleine kutmobieltjes waar je sommige knopjes zo slecht kan bedienen.
En ik blijf er bij dat de DS best grotere beeldschermen had kunnen hebben. In het bovenste stuk zit me toch een overbodig plastic...
quote:Zondag 12 december was de lancering van de Sony PSP in Japan en er stonden weer ouderwets lange rijen voor de grote electronicawinkels. Dit kwam hoofdzakelijk door de relatief lage prijs van de PSP (zo'n 149 dollar), de kleine voorraad van 200.000 PSP's en vanwege het ontbreken van pre-orders.
In tegenstelling tot de lancering van de Nintendo DS twee weken terug in Japan was die van de PSP veel meer besproken. Ondanks dat er de eerste week van de lancering van de DS al zo'n 500.000 van verkocht zijn, lijkt de animo voor de PSP groter. Een gevolg van Sony's hype-campagne? Of toch voor gamers een interessanter product?
Feit is wel dat de afwerking van de PSP subliem is. Oogt de Nintendo DS goedkoop door het soort plastic dat gebruikt is, de PSP glimt gewoon. Het nadeel hiervan is weer dat de PSP meer gevoelig is voor vingerafdrukken. Vanwege het grote scherm met 16:9-verhouding (breedbeeld) en de geavanceerde 3D-hardware is de PSP ook meer geschikt voor 3D-gamers dan de Nintendo DS. Ridge Racer voor de PSP is hiervan een goed voorbeeld.
Ken Kutaragi
Ken Kutaragi, de vader van de Playstation-serie en president van Sony Computer Entertainment, was gehesen in een 'outfit' van de bekende gamewinkel Yodobashi Camera in het Shinjuku district in Tokyo en overhandigde daar de eerste PSP aan een klant. Yodobashi opende al om zes uur 's ochtends.
Lik-Sang
Tim Rogers maakte importsite Lik-Sang een hilarisch liveverslag van de Japanse PSP-lancering compleet met video. Zo lezen we dat een Japanse gamemagazine redacteur van twee meter hoog en een meter breed (type Sumo-worstelaar) aan Kutaragi vraagt wat zijn grootste angst is van dat moment (!). Kutaragi antwoordt hierop dat hij tot nu het meeste bang is geweest voor een kaping en diefstal van een vrachtwagen PSP's. Een leuk anecdote.
Ook interessant is de reacties van een aantal vrouwen op de PSP. "Terug in de trein, meisjes wezen naar ons en staarden dan weer naar de PSP en sommigen zeiden zelfs 'hallo' tegen ons. Ze prezen vooral het mooie scherm. Eén vermoeid meisje vertelde ons dat de PSP 'het meest mooie ding was dat ze in maanden gezien had' .", aldus Tim's verslag bij Lik-Sang.
De PSP is dus niet alleen een multimedia handheld (games, muziek/MP3, MPEG4-films), maar is dus nu ook officieel een 'babe-magnet'.
van www.planet.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |