abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24019359
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:19 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dat je denkt dat Ninty alleen kiddy crap games maakt ofzo
Grotendeels

Een beetje provoceren is altijd leuk
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_24019410
na het zien van dit filmpje twijfelde ik toch over een aanschaf van de PSP
  donderdag 16 december 2004 @ 19:54:05 #153
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_24019479
Het enigste spel dat me echt trekt van de DS is Mario en Zelda.
Voor de rest lijkt het me niet echt veel aan..
  donderdag 16 december 2004 @ 19:59:43 #154
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_24019621
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:54 schreef Blinker het volgende:
.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  donderdag 16 december 2004 @ 20:07:59 #155
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_24019837
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:59 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

.
Zeg dan niks...

Trouwens, noem dan eens de bergen "volwassen" spellen die de PS2 en Xbox dan hebben ten opzichte van de GC?
pi_24019889
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:51 schreef Xrenity het volgende:
Hehe! Dat probleem mogen ze wel even fixen! (als dit daadwerkelijk bij veel PSP's voorkomt)
pi_24020169
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:07 schreef Max_Dark het volgende:

[..]

Zeg dan niks...

Trouwens, noem dan eens de bergen "volwassen" spellen die de PS2 en Xbox dan hebben ten opzichte van de GC?
Weet niet wat je precies onder volwassen verstaat, maar dit zijn een aantal spellen die me trekken op PS2 en Xbox:

PS2:
- Final Fantasy reeks (niet kiddy zoals op gamecube )
- GTA
- MGS (GC heeft twin snakes, klein goed puntje)
- GT (heb ik het toch genoemd)
- Kingdom Hearts (true misschien beetje kiddie, maar op een andere manier )

Xbox:
- Halo
- Star Wars: KOTOR
- Fable

Al die nieuwe mario spellen, spellen met mario in de titel (mario kart uitgezonderd), spellen met personages uit mario, en pikmin gaan er bij mij gewoon niet in.
En dat zijn al een hele hoop spellen, er zijn ook wel een aantal GC spellen die ik goed vind, maar gewoon niet genoeg.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
  donderdag 16 december 2004 @ 20:25:14 #158
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_24020287
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:21 schreef peristilius het volgende:

[..]

Weet niet wat je precies onder volwassen verstaat, maar dit zijn een aantal spellen die me trekken op PS2 en Xbox:

PS2:
- GTA

Xbox:
- Halo
- Fable

Al die nieuwe mario spellen, spellen met mario in de titel (mario kart uitgezonderd), spellen met personages uit mario, en pikmin gaan er bij mij gewoon niet in.
En dat zijn al een hele hoop spellen, er zijn ook wel een aantal GC spellen die ik goed vind, maar gewoon niet genoeg.
Dat jij je laat afschrikken door de stijl van het spel bewijst maar weer wat voorn gamer je bent. Sta open voor alle soorten games. En ja, ik speel ook veel op een PS2 bij vrienden, dus niet zeuren.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_24020359
Tvp.
  donderdag 16 december 2004 @ 20:30:35 #160
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_24020409
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:51 schreef Xrenity het volgende:
whahahahha
pi_24020456
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:54 schreef Blinker het volgende:
Je noemt 2 goede redenen op om m te kopen!
Houd van een lijntje.
pi_24020480
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:25 schreef BMH het volgende:

[..]

Dat jij je laat afschrikken door de stijl van het spel bewijst maar weer wat voorn gamer je bent. Sta open voor alle soorten games. En ja, ik speel ook veel op een PS2 bij vrienden, dus niet zeuren.
Ik sta open voor verschillende stijlen, op zich hoeft kiddie niet echt een nadeel te zijn, kijk bijvoorbeeld naar Kingdom Hearts. Het is meer de manier waarop het is toegepast.

Pikmin doet me gewoon niks en al die mario rip-offs ben ik ook echt zat. Final Fantasy chrystal chronicles heeft eigenlijk niks met Final Fantasy te maken (wat erg jammer is).
Mijn favoriete Final Fantasy is deeltje IX, zo'n beetje de meest kiddie FF die er is.

Een game als Zelda zou ik vast wel goed kunnen vinden (ik moet zeggen dat ik het nooit echt gespeeld heb), maar ik ga geen console kopen voor een paar spellen.
pi_24020931
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:21 schreef peristilius het volgende:

[..]

PS2:
- GTA

Xbox:
- Halo
- Fable
Tsja... en de Cube heeft:
de remake van Resident Evil, Resident Evil 0 en (bijna) Resident Evil 4
Metroid Prime
F Zero
Metal Gear (zoals je al zei)

Ik vind aan de ene kant de presentatie van een spel belangrijk, maar het mag nooit belangrijker zijn dan gameplay. Ik ben tot nu toe (vanaf 1989) nog nooit een Nintendospel tegengekomen dat slechte gameplay had. Mensen die Zelda the Windwaker niet hebben gespeeld omdat het er kiddie uitzag hebben een fantastische game gemist qua pure gameplay.

Ik vind echter wel dat de GameCube een overkill aan spellen heeft speciaal voor kinderen (denk aan de Pokémon crap), maar ook de PS2 en X Box hebben hier last van.

Het spelaanbod van de Cube en GBA is overigens conform de positionering van Nintendo, dus als je kijkt naar hun bedrijfsfilosofie doen ze het goed. Helaas is innovativiteit van Nintendo wel minder geworden en zijn ze huiverig geworden met het bedenken van nieuwe franchise of echt revolutionaire gameplay. In het verleden stond Nintendo hier zo om bekend... ze zijn conservatiever geworden in dat opzicht.
pi_24021163
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:52 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Tsja... en de Cube heeft:
de remake van Resident Evil, Resident Evil 0 en (bijna) Resident Evil 4
Metroid Prime
F Zero
Metal Gear (zoals je al zei)

Ik vind aan de ene kant de presentatie van een spel belangrijk, maar het mag nooit belangrijker zijn dan gameplay. Ik ben tot nu toe (vanaf 1989) nog nooit een Nintendospel tegengekomen dat slechte gameplay had. Mensen die Zelda the Windwaker niet hebben gespeeld omdat het er kiddie uitzag hebben een fantastische game gemist qua pure gameplay.

Ik vind echter wel dat de GameCube een overkill aan spellen heeft speciaal voor kinderen (denk aan de Pokémon crap), maar ook de PS2 en X Box hebben hier last van.

Het spelaanbod van de Cube en GBA is overigens conform de positionering van Nintendo, dus als je kijkt naar hun bedrijfsfilosofie doen ze het goed. Helaas is innovativiteit van Nintendo wel minder geworden en zijn ze huiverig geworden met het bedenken van nieuwe franchise of echt revolutionaire gameplay. In het verleden stond Nintendo hier zo om bekend... ze zijn conservatiever geworden in dat opzicht.
Metal gear is van deze spellen de enige die me echt aantrekt (maar deze heb ik op de playstation al grijs gespeeld), the windwaker schijnt niet zo geweldig te zijn (heb ik in ieder geval gehoord), maar wel vermakelijk.

Ik ken eerlijk gezegd weinig spellen voor de PS2 en Xbox die specifiek voor kinderen bedoeld zijn (misschien heb ik ze ergens naar een vaag plekje in mijn geheugen verdrongen).

Het laatste stuk ben ik met je eens.
pi_24021463
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:00 schreef peristilius het volgende:

Ik ken eerlijk gezegd weinig spellen voor de PS2 en Xbox die specifiek voor kinderen bedoeld zijn (misschien heb ik ze ergens naar een vaag plekje in mijn geheugen verdrongen).
PS2
Antz Extreme Racing
The Adventures of Cookie & Cream
PaRappa The Rapper 2
Britney's Dance Beat
Ape Escape
Frogger's Adventures: The Rescue
Shrek 2
Ratchet & Clank
Jak & Daxter
Sonic Heroes
Klonoa 2: Lunatea's Veil
I Ninja

Om maar een paar te noemen
pi_24021526
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:00 schreef peristilius het volgende:

[..]

Metal gear is van deze spellen de enige die me echt aantrekt (maar deze heb ik op de playstation al grijs gespeeld), the windwaker schijnt niet zo geweldig te zijn(heb ik in ieder geval gehoord), maar wel vermakelijk.
Dan zou ik m toch maar eens een keer gaan spelen
Houd van een lijntje.
pi_24021578
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:12 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

PS2
Antz Extreme Racing
The Adventures of Cookie & Cream
PaRappa The Rapper 2
Britney's Dance Beat
Ape Escape
Frogger's Adventures: The Rescue
Shrek 2
Ratchet & Clank
Jak & Daxter
Sonic Heroes
Klonoa 2: Lunatea's Veil
I Ninja

Om maar een paar te noemen
Ratchet & Clank, Jak & Daxter, PaRappa The Rapper ( )

Je noemt nu ook wel een paar niet zo populaire baggertitels op, dit is een heeeeeel klein deel van de PS2 spellen.
pi_24021584
X Box
Sonic Mega Collection Plus
Blinx 2: Masters of Time & Space
Crash Twinsanity
Ultra Bust-A-Move
Chessmaster
Blinx: The Time Sweeper
Ty the Tasmanian Tiger 2: Bush Rescue
Tak 2: The Staff of Dreams
Shrek 2
Rayman 3: Hoodlum Havoc
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Shark Tale
Crash Nitro Kart
Spider-Man: The Movie
Superman: The Man of Steel
Fuzion Frenzy
Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex
pi_24021649
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:17 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ratchet & Clank, Jak & Daxter, PaRappa The Rapper (:+)

Je noemt nu ook wel een paar niet zo populaire baggertitels op, dit is een heeeeeel klein deel van de PS2 spellen.
Ik kan je bijna 100 titels geven hoor...
pi_24021677
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:14 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Dan zou ik m toch maar eens een keer gaan spelen
Okee heb ff de cijfers gecheckt, idd best hoog

Okee al 2 titels waarvoor ik een gamecube zou willen hebben
pi_24021750
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:19 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik kan je bijna 100 titels geven hoor...
Ten eerste een aantal van de titels die je nu al noemt zijn niet voor kinderen, ten tweede zijn de meesten ook niet echt grote spellen. Nintendo draait op spellen voor kinderen en heeft er in verhouding ook een stuk meer.
pi_24021771
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:20 schreef peristilius het volgende:

[..]

Okee heb ff de cijfers gecheckt, idd best hoog

Okee al 2 titels waarvoor ik een gamecube zou willen hebben
Het grote nadeel van de Windwaker was dat-ie zo ontzettend makkelijk was... teveel heart refills, te eenvoudige bosses, te weinig dungeons en veeeeel te veel op die boot rondvaren. De gameplay zelf was echter wel sweet, de animatie echt ontzettend goed en de camera was helemaal fantastisch.
pi_24021799
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:23 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ten eerste een aantal van de titels die je nu al noemt zijn niet voor kinderen, ten tweede zijn de meesten ook niet echt grote spellen. Nintendo draait op spellen voor kinderen en heeft er in verhouding ook een stuk meer.
Wat is jouw definitie voor een spel voor kinderen?
pi_24021864
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:24 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie voor een spel voor kinderen?
Een spel waarvoor het verhaal en de gameplay is aangepast zodat het goed geschikt is voor kinderen.

De Ratchet & Clank en Jak & Daxter series zijn duidelijk gericht op een wat ouder publiek

Bij spellen voor kinderen stel ik me meer iets als mario sunshine voor.
pi_24022090
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:27 schreef peristilius het volgende:
Een spel waarvoor het verhaal en de gameplay is aangepast zodat het goed geschikt is voor kinderen.

De Ratchet & Clank en Jak & Daxter series zijn duidelijk gericht op een wat ouder publiek

Bij spellen voor kinderen stel ik me meer iets als mario sunshine voor.
Ik gebruik enkel de definitie die de fabrikanten zelf aan hun product meegeven.

http://www.gamespot.com/user/advsearch.html?tag=gs_lnav_advsearch

kun je zelf even kijken welke titels je krijgt te zijn bij PS2 (of welke console dan ook) en als je even de optie "for kids - yes" aanvinkt.

Ik probeer overigens niet de PS2 zwart te maken (dat is-ie al of je moet de zilver edition hebben), maar enkel aan te tonen dat de perceptie die er bestaat rondom de GC ten dele ook kan worden toegeschreven aan de X Box en PS2.

De GC heeft echter wel te maken met een schraal "mature" aanbod. Er zijn wel goede games voor oudere gamers, maar ze zijn in de minderheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')