Vraag haar dan ook of ze dat komt doen, kom ik wel een vorkje meeprikken :-) U weet me wel te vinden endezoquote:Op dinsdag 14 december 2004 12:55 schreef Love Mae King het volgende:
10) Auf Der Maur - Auf Der Maur
Prima plaat hoor, maar hier in de lijst omdat Melissa alles heeft wat een man zou willen. Ze is mooi, slim, aardig, sympathiek, stoer, sexy. Zal r es vragen of ze een beetje kan koken.
quote:Op woensdag 22 december 2004 10:14 schreef zodiakk het volgende:
Ok, ik heb ook maar een top 10 gemaakt. Puur om het indietheekransgehalte wat omlaag te brengen:
Nouvelle Vague - Nouvelle Vague
Interpol - Antics
quote:
Leuk dat jullie twee plaatjes uit mijn top 10 kennen! Overigens verwijt ik jullie niks hoor, pfaf.quote:
Interpol staat ook in mijn lijst, Nouvelle vague zat bij de laatste 60.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:56 schreef zodiakk het volgende:
[..]
[..]
Leuk dat jullie twee plaatjes uit mijn top 10 kennen! Overigens verwijt ik jullie niks hoor, pfaf.
Jij ziet alleen maar die 2 indieplaatjes, ik zie nog 8 andersoortige platen. Het is maar waar je de nadruk op legt. Als jij een verhouding van 4 tegen 1 ziet als een komische poging om het indietheekransjesgehalte omlaag te brengen, dan vind ik dat maar vreemd. Overigens vind ik Nouvelle Vague meer grafzerkenbossa dan indie. Maar dat is natuurlijk arbitrair.quote:Op woensdag 22 december 2004 11:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
Interpol staat ook in mijn lijst, Nouvelle vague zat bij de laatste 60.
Madvillian is dé hiphop plaat van 2004.
De rest ken ik niet.
Ik voel me ook niet aangevallen hoor. Het was alleen komisch dat je het Indie-gehalte omlaag wil halen met een paar Indie-platen.
of als je de muziek probeert te beschrijven en dan termen gaat gebruiken als grafzerkenbossa, natuurlijkquote:Op woensdag 22 december 2004 15:52 schreef Zanderrr het volgende:
Tegenwoordig is iets automatisch indie als Pitchfork er een review aan heeft gewijd, denk ik.
quote:With Modest Mouse, Franz Ferdinand, Garden State, and "The O.C." opening doors for small bands to earn some mainstream respect, 2004 is being considered by some publications to be the year that "indie" ceased to be shorthand for "independent"; just as likely, it could be the year that "pop" ceases to be derided as merely short for "popular," as it saw MP3 blogs and other internet outlets paving new, industry-free avenues for should-be worldwide hits from artists such as M.I.A., Rachel Stevens, The Knife, Fox n'Wolf, Ce'Cile, Scissor Sisters, U.S.E., Slim Thug, PAS/CAL, Lady Sovereign, Love Is All, Johnny Boy, and Girls Aloud, among others.
Ik vind mijn term een stuk treffender en relativerender dan 'indie'. Maar als je uit taalarmoede, of gewoon uit angst voor hokjes de term 'indie' gaat gebruiken, dan moet je dat vooral doen. Ik hou het lekker bij mijn grafzerkenbossa zodat iedereen meteen weet wat ie kan verwachten,quote:Op woensdag 22 december 2004 15:54 schreef ranja het volgende:
of als je de muziek probeert te beschrijven en dan termen gaat gebruiken als grafzerkenbossa, natuurlijk
Ja dat kanquote:Op woensdag 22 december 2004 18:54 schreef methodmich het volgende:
Ik zag jouw lijst ook bij Coen Schilderman geloof ik ranja. Kan dat?
Dan zijn dat saaie mensen, die ik in geen enkel opzicht tegemoet wil komen.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:53 schreef ranja het volgende:
Indie is dan wel een makkelijke term die meer mensen snappen dan grafzerkenbossa of pop'n'roll ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |