abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24036061
Oke, dan begrijp ik het en als je daar met je zus goed over kunt praten komt het vast wel goed allemaal.
pi_24036599
Tja, en daar lijkt mijn doorgaans toch redelijk meevoelende zus het nu af te laten weten.
Ze begreep niet eens dat ik teleurgesteld was.....

misschien komt dat nog

Merisse
typisch toch dat dat zo voelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:14:40 #53
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_24039980
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Tja, en daar lijkt mijn doorgaans toch redelijk meevoelende zus het nu af te laten weten.
Ze begreep niet eens dat ik teleurgesteld was.....

misschien komt dat nog

Merisse
typisch toch dat dat zo voelt.
Miss_sly, na het lezen van je er/aan-varing met je zus wilde ik toch een opmerking plaatsen.
Het is mij volkomen duidelijk dat je rekening houdt met je zus' gevoelens omtrent het uit logeren gaan van je neefje.

Ik kan me daarom zo ontzettend goed voorstellen dat je teleurgesteld bent, zowel in het feit dat je zus in eerste instantie een smoes heeft gebruikt, en om het feit dat zij geen begrip kan/kon opbrengen voor jouw daaruit voortvloeiende teleurstelling.
Mijn eerste gevoel (als ik in jouw schoenen zou hebben gestaan op dat moment) was: jee, je mag blij zijn dát je überhaupt een kind op de wereld kunnen zetten! Ik wil niks liever!
Je zus had in mijn ogen best kunnen aangeven iets als: Goh, zus_ sly, ik vind het heel moeilijk om als nieuwbakken moeder mijn kind ergens anders te moeten onderbrengen, maar -als jij het leuk vind en aankan- zou jij op hem willen passen op die en die datum?
Daarmee zou ze niet alleen aangeven dat ze onzeker is mbt uitlogeren gaan (en dat dat ook iets is waar ze zich helemaal niet voor hoeft te schamen ofzo), maar ook dat jij meetelt als oppas-adres en dat ze je serieus neemt.

Later lees ik ook dat je beschrijft hoe je je opstelt naar haar toe. Het niet optillen van Jens zonder dat zij dat wil/vraagt, etc. Ook daarin vind ik dat je je heel, tja hoe zal ik het zeggen, respectvol opstelt....je doet niks wat zij niet wil.
In dat kader vind ik haar achteloos geplaatste reactie van: ''Bij jou komt nog wel...'' best wel tactloos.

Maar goed, het is gewoon heel moeilijk in dit soort situaties. Beide partijen proberen rekening met elkaar te houden, maar de een lukt dat beter dan de ander denk ik.

Merisse omschreef het heel goed en zo herkenbaar, over hoe je je kunt voelen als vrouw met grote kinderwens maar waarbij het (nog) niet wil lukken, terwijl je je in gezelschap bevindt van mensen met een kindje.
Doffe ellende soms. Het gevoel alsof je getest/bekeken wordt, zo van: eens even kijken hoe ons moedertje-wannabe het doet. Ik herken het maar al te goed.

Ik meen me te herinneren dat Spindizzy ook al eens haar ongenoegen geuit had over moeders die redelijk probleemloos zwanger raken, vervolgens een voorspoedige zwangerschap doorlopen en een gezond kind baren, dan soms zo kunnen zeuren over (in de ogen van vrouwen die dolgraag een kindje wensen) piepkleine dingen.
Oe, een striae-streepje hier, oe ik weeg na de bevalling een aantal kilo's te veel daar.
Ik zou het allemaal voor lief nemen, als ik er een mooi en gezond kindje voor terug zou krijgen.
Misschien -als ik zelf moeder word hopelijk- heb ik ooit wel dezelfde kwalen waar ik dan van ga balen (en dat rijmt), ik wil verder dan ook niemand hiermee beledigen of voor het hoofd stoten.

Anyway, wat begon als opmerking eindigt als een lang verhaal, maar had gewoon even de behoefte om op je ervaring te reageren, Miss_sly.

Dikke knuffel voor jou!

LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
pi_24047725
Dank voor je reactie LW
Het komt vast wel weer goed. En ik denk ook dat ze het vast niet kwaad bedoeld heeft, maar misschien is het toch verstandig om uit te leggen dat ik misschien soms wat overgevoelig kan reageren, dus dat duidelijkheid dit soort dingen kan voorkomen. Ze had me nog een mailtje gestuurd, met daarin uitgelegd hoe het voor haar had gewerkt.

Ze waren in eerste instantie werkelijk niet van plan geweest om Jens uit logeren te doen. Ze was zo gefocust op het melk sparen voor als ze weer ging werken. Maar iemand heeft haar verteld dat ze natuurlijk ook dan gekolfde melk en kant en klare melk kan geven, zodat ze niet zo ontzettend veel melk hoeft te sparen. En dus kon ze ook wel eens een avondje drinken als ze weggingen. En pas toen kwam een eventueel logeerpartijtje als optie. En pas toen gingen ze bedenken dat als hij bij mij was, het toch wel ver weg was en ze daar (nog?) niet aan toe zijn. Zodoende.

Zoals ze zelf zei, het gaat allemaal in stapjes. Bovendien zegt ze dat ze altijd heel zorgvuldig is omgegaan met het mij betrekken bij en laten meegenieten van de zwangerschap en nu Jens. Dat geloof ik ook zeker.
Ik heb dus teruggemaild dat als ze dit nu had zo had verteld, ipv het achteloos had meegedeeld, ze mij een rotgevoel en ons een nare aanvaring had kunnen besparen. En natuurlijk probeert ze zorgvuldig ermee om te gaan, maar ze is ook maar een mens, en dit keer is het gewoonweg niet gelukt.

Hetgeen me van deze ervaring eigenlijk nog het meest bijblijft, is dat gevoel van de-vrouw-zonder-kind zijn, met alle dingen zoals anderen -Merisse, LW- het ook beschrijven. Wat is dat toch? Wat maakt mij dan dusdanig anders dat ik niet zomaar een kindje oppak uit de box zonder dat me gezegd is dat dat mag? Of dat ik me inderdaad heel erg bewust ben van de blikken van ervaren moeders als ik met een kleine op schoot zit? Waarom ben ik zo bang betrokken te lijken?

Is dat puur omdat de kans dan bestaat dat je gelabeld wordt als een labiel vrouwtje dat zo graag een kind had gewild, maar och arme ziel, dat is niet gelukt?

voor iedereen
pi_24051536
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 22:48 schreef miss_sly het volgende:
Is dat puur omdat de kans dan bestaat dat je gelabeld wordt als een labiel vrouwtje dat zo graag een kind had gewild, maar och arme ziel, dat is niet gelukt?
Bij mij werkt dat wel zo. En ik wil dat - onbewust waarschijnlijk - ten alle tijde voorkomen. Ik ben niet zielig en labiel en wil als zodanig niet gelabeld worden. Dat het ondanks dat, allemaal toch zeer doet soms, doet er niets aan af.

Fijn dat je zus en jij elkaar weer begrijpen
pi_24067300
miss_sly ik heb je verhaal op de voet gevolgd, maar niet echt gereageerd aangezien ik geen ervaring heb met de situatie. Ik vind het ook wel rot voor jou, maar ben anderzijds toch blij dat jullie het toch al hebben kunnen bespreken. Hopelijk zal het nu wat vlotter verlopen.

Ondertussen ff een update hier: ik moest gisteren normaalgezien opnieuw beginnen met mijn pil te slikken maar heb dat dus niet gedaan. Nog een geluk dat ik ze niet had meegebracht naar huis want ik lag toen echt te twijfelen wat ik ging doen. Soit, het had geen zin want toen ik ze moest slikken lag ze 100km verder

Vanaf nu begint het uitkijken dus naar die (en de datum zal ik makkelijk kunnen onthouden want ik ben gestopt met de pil op mijn pa zijn verjaardag ) stilletjes hoop ik nog altijd dat alles normaal zal verlopen en ik gewoon heel laat was met mijn maandstonden (na mijn 21 jaar dus ) en dat .. nou ja.. best niet te veel hopen eh..
pi_24069649
Lieve Leonieke, gewoon blijven hopen hoor. Uit je verhalen kom je realistisch genoeg over om jezelf niet voor de gek te houden, dus lekker 'met realistische mate' blijven hopen en Ma-Maatje hoopt lekker met je mee...

Merisse, ik blijf je een beetje mislopen de laatste tijd. Als ik zie dat je ergens gereageerd hebt dan ben ik alweer veel te laat om je gewoon even een hart onder de riem te steken. Dus nu maar even hier: ik denk veel aan je!

Miss-Sly, ik heb je verhaal op de voet gevolgd de afgelopen dagen en vind het echt fijn dat jullie het hebben kunnen bespreken samen. Veel plezier morgen met Jens en ik zou zeggen 'Pas op!'
pi_24096803
Tinkerbell, ik wil ook niet zielig gevonden wordne, inderdaad. Ik vraag me alleen wel eens af of ik dan misschien overgevoelig geworden ben daarvoor, en soms echt spoken zie.

In ieder geval merkte ik gisteren bijvoorbeeld heel duidelijk dat het tutten met en zorgen voor zo'n klein kereltje me gemakkelijker afgaat als er niemand in de buurt is. Toen mijn zus en schoonzus weg waren, moest en kon ik het natuurlijk op eigen houtje doen, en dat is toch relaxter. Dat wil niet zeggen dat ik nou zo perfect weet en aanvoel wat ik moet doen, maar samen komen Jens en ik er prima uit En dat kan als er niemand bij is. Als er ervaren moeders bijzitten, dan kijken ze je toch op de vingers of het wel goed gaat en weten ook allemaal precies te vertellen hoe het volgens hun moet.

leonieke, ik hoop dat je menstruatie goed op gang komt. Probeer je de eerste tijd niet te veel zorgen te maken, want ook zonder dat er iets aan de hand is, kan het best eventjes duren als je stopt met de pil. Het hoeft niet, maar het kan wel. Mocht je dus niet over 28 dagen netjes ongesteld worden, nog niet meteen ongerust worden hoor:*

Ma-Maatje, ik heb heerlijk opgepast! Jens is een heerlijk kereltje waar je volop van kunt genieten! Gisteren voor het eerst eigenlijk de positieve kant van het (peet)tante zijn echt gevoeld. Jens wilde niet in de box en wilde eigenlijk alleen maar op schoot. En eerst dacht ik: misschien is het wel niet goed om hem zijn zin te geven en op schoot te houden, en toen dacht ik: ach wat, laten we lekker genieten samen en dan mogen zijn mama's hem straks weer verder opvoeden
  maandag 20 december 2004 @ 09:50:33 #59
1087 Merisse
broddeltante
pi_24096896
Miss_sly, fijn dat je zo lekker een paar uurtjes hebt kunnen aantuttelen met dat kleine ventje
meer dan dat ik ooit heb gehad met mijn neefje

Mamaatje leuk dat je aan me denkt en erg fijn dat jouw zwangerschap zo lekker verloopt
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  maandag 20 december 2004 @ 10:45:46 #60
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24097665
quote:
Op maandag 20 december 2004 09:41 schreef miss_sly het volgende:
ach wat, laten we lekker genieten samen en dan mogen zijn mama's hem straks weer verder opvoeden
Tantes zijn niet om op te voeden... Tantes zijn er om kinderen helemaal rot te verwennen

-Mag bij mama niet he?
-Nee, bij je mama thuis mag je niet op de bank springen
- Bij jou wel he?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24143953
Hmmmm Miss_Sly, klinkt goed allemaal. Fijn dat het zich toch aardig heeft opgelost allemaal.

Haha en tantes zijn er inderdaad niet op op te voeden, net als andere vormen van oppas; dat doe ik bij de kleintjes van mijn vriendin ook niet (verwen ze vreselijk). Tja ik geniet daar onwijs van...

Gisteren redelijk positief gesprek gehad (evaluatie). We hebben hele goeie kansen zeggen ze; statistisch liggen de kansen bij IVF nr. 4 hoger dan 123. Waarom het bij ons niet lukt ligt bij ons aan het innestelen en zeer waarschijnlijk aan de genetische samenstelling van het embryootje. Helaas kunnen ze de embryo's alleen van de buitenkant bekijken. ...Omdat alles er steeds zo mooi uit heeft gezien, heb ik ernstig mijn twijfels waarom het de 4e keer een grotere kans zou kunnen zijn.
Hmz. Ik ben er voorlopig klaar mee. Misschien denk ik er in 2005 anders over en gaan we nog een 4e poging doen. Er loopt nog een onderzoek met andere hormonen en een korter protocol, dat is misschien iets voor ons, als dat goeie resultaten geeft. Ook gaan we ventjes spatader latern onderzoeken, om te kijken of zaadjes door een ingreep nog kunnen verbeteren. Ongelooflijk dat we dat zelf (na veel aandringen) moeten laten doen. Volgens gynes is onvoldoende aangetoond dat het zaad na verwijderen van een spatader duidelijk verbeterd en dus kijken ze er niet naar. De kwaliteit is voldoende voor IVF. Ze doen wel de dubbele hoeveelheid zaad bij een eitje vanwege de kwaliteit, het is nl. matig subvertiel (wablief? watvoor ventiel?)
Sorry ik ben een beetje melig vandaag.
pi_24147888
katinka, fijn dat je een positief gevoel had bij dat gesprek. Jammer dat het zo ongrijpbaar en onmeetbaar is, allemaal. Zou fijn zijn als ze duidelijk konden aantonen met objectieve metingen dat poging 4 een grotere kans zou maken, denk ik.
Van die spatader heb ik toch wel al vaker gehoord dat dat van invloed kan zijn op de kwaliteit en dus het verhelpen er van goede resultaten kan hebben.

knuffel voor jou
pi_24148224
Van die spatader heb ik ook al vaker gehoord, dat is toch zelfs de reden dat een schoolarts daar bij jongens naar kijkt? Sterkte

Miss_sly, fijn dat het oppassen zondag goed is gegaan!
En dat het fijner is zonder anderen erbij ken ik.. Andere situatie weliswaar, maar daarom waren wij de eerste weken blij dat we weinig kraambezoek kregen toen. Hadden we expres zo ingepland.
pi_24148324
Hoi Katinka ik had je bijna niet herkend in wintervermomming
Goh, joh, da's goed nieuws dat zij het nog zien zitten. Nu jullie nog. Maar niks forceren hoor, het begint vanzelf wel weer te kriebelen (of niet natuurlijk). Het is goed als het je lukt een beetje afstand te nemen. Aan dat innestelen kunnen ze zeker verder niks doen ben ik bang he?
Maar mochten jullie het nogmaals gaan proberen krijg je dan helemaal niks vergoed?

Voor het geval je weer een tijdje afwezig bent; fijne feestdagen alvast!
pi_24149050
Hey Mersse, tja kmoest toch ook een beetje winters icoontje hebben! Je hebt gelijk, het feit dat zij het zien zitten vond ik positief. De gyne zei ook dat het cijfer 3 (van vergoeding) volkomen uit de lucht gegrepen was en het systeem in Belgie veel beter zou werken (6 pogingen vergoed, 1e 3 maar 1 embryo terug). Ben ik het helemaal mee eens. Wij krijgen helaas niks meer vergoed en dat gaat ons dus per poging ¤2800,- kosten (1300 behandeling + 1500 medicatie).

Aan het innestelen kunnen ze inderdaad niks doen. Omdat ik zo'n superregelmatige cyclus heb, is er met mijn eigen hormoonspiegel niks mis en ligt het aan het delingspoces van de embryo wat vrij snel al fout gaat. Het moet gewoon net het perfecte zaadje bij het perfecte eitje zijn. Het is een wonder dat het zo vaak wel goed gaat eigenlijk, gezien de enorm complexe processen die nodig zijn om een beebje te vormen.

Inderdaad, niks forceren, effe helemaal niks totdat het weer begint te kriebelen...of niet.

Dikke voor jou en Miss_Sly en jullie ook heel fijne feestdagen!
  woensdag 22 december 2004 @ 23:38:27 #66
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24149361
Katinka, wat ik me afvroeg..
Veel ziekenhuizen doen toch ICSI na 2x IVF zonder zwangerschap? Of is dat alleen in het Dijkzigt hier?
Hoorde laatst trouwens ook ergens dat die 'drie' in Nederland eigenlijk nergens op slaat en het beter zou zijn om 6 te vergoeden. (en dan evt. 1 embryo terugplaatsen).

Dat korte protocol, weet je daar iets meer van? Is dat beginnen met Puregon en dan later iets erbij om je eisprong te onderdrukken? Die heb ik ook gehad nl. en vond ik erg prettig. Twee weken Puregon, op dag 8 (ofzoiets) een 2e spuit erbij en op dag 15 punctie. Het was voorbij voor ik er erg in had en dat geheel zonder bijwerkingen!

Ik wil je wel alvast heel veel succes wensen met welke beslissing je ook neemt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24149747
Waarom zouden ze dat doen ET? Heb je met ICSI meer kans op een goed embryootje dan met IVF? Kunnen aan een zaadje zien of het embryootje goed gaat delen? Ik dacht altijd dat ze ICSI deden als het de zaadjes niet lukt de eitjes te bevruchten.
pi_24149830
Merisse, ik denk omdat Katinka aangeeft dat het genetisch is, en je bij ICSI de zaadcel (en dus de chromosomen) kunt kiezen. Maar ik weet het ook niet zeker hoor...
mooi he, alles
pi_24149983
Even voor Girly een update van mijn verhaal:
Ze hebben bij mij een stollingsstoornis gevonden: antifosfolipidensyndroom. Zonder medicijnen is de kans op een goede zwangerschap 10 - 20% wat met medicijnen kan stijgen naar 70 - 80%. Lijkt allemaal heel positief dus. Ik weet alleen niet of ik het geloof want mijn leeftijd speelt natuurlijk ook een grote rol.

Maar het is een kleine moeite om dagelijks 80 mg aspirine te slikken (in een gewoon aspirientje zit 500 mg!) voor de bloedverdunnende werking en als ik zwanger ben 2x per dag heparine te spuiten. Als het daarmee zou lukken...
pi_24150637
quote:
Bron: http://www.freya.nl/folder5.htm
De ICSI-behandeling wordt toegepast bij paren waarvan de man verminderd vruchtbaar is [knip]
ICSI wordt ook wel toegepast bij paren waarbij de vrouw anti- stoffen tegen sperma produceert.
Een andere indicatie kan zijn wanneer na twee gewone IVF-behandelingen nauwelijks of geen bevruchting is opgetreden (minder dan 10% van de eicellen is bevrucht).
Even nieuwsgierig e.e.a. nagezocht en lijkt me bij Katinka niet van toepassing omdat er steeds wel genoeg goede embryootjes waren.
pi_24153320
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:29 schreef Merisse het volgende:

[..]

Even nieuwsgierig e.e.a. nagezocht en lijkt me bij Katinka niet van toepassing omdat er steeds wel genoeg goede embryootjes waren.
Dankje Merisse, je hebt gelijk, bij ons was steeds bijna alles bevrucht, waarvan de helft goeie embryootjes werden (50%). Daar weer de helft (2 of 3) kon worden teruggeplaatst. Bij de anderen waren meerdere kernen te zien en die werden direct al apart gehouden (waarschijnlijk meer zaadjes tegelijk in een eitje gekomen). In ons geval dus geen ICSI. En dat wordt ook niet standaard gedaan in dit ziekenhuis volgens mij (er zijn dus landelijk gezien best nog verschillen).

E.T. de Belgen lopen voor op Nederland hoor (hebben in iedergeval een veel beter beleid dan wij op dat gebied). Dat korte protocol is nu nog niet aan de orde bij ons, omdat het onderzoek nog niet is afgerond. Maar dat zou een kwestie van maanden zijn. Het is een studie naar de behandeling met Menopur (gewonnen uit urine van vrouwen in de overgang) in combi met iets wat de eisprong onderdrukt (ik weet de naam niet meer) VLAK voor de sprong. In Menopur zit trouwens ook nog een heel klein beetje van een ander hormoon en dit wordt nu onderzocht; of dat soms betere resultaten geeft. Ik ben wel erg geinteresseerd in een korte behandeling en liefst met een natuurlijk hormoon. Hierover ga ik nog contactopnemen met de onderzoeksarts, hoe wat wanneer...
Puregon is trouwens ook een synthetisch hormoon.

Maar allereerst gaan we een afspraak maken om ventjes spatader te onderzoeken (tenminste als 't dat is...na ons zelfonderzoek ) en dan zien we wel weer.

Merissje, je leeftijd kan in je hoofd wel meespelen dat snap ik heel goed, maar ze hebben toch duidelijk een oorzaak gevonden bij je? En het zwanger worden dat ging bij toch best goed...Dus je ECHTE leeftijd ligt vast veel lager. Als ik je berichtjes lees, krijg ik echt wel een goed gevoel bij jou hoor. Een beetje aspirine enzo erbij en je kansen stijgen met 70%!

[ Bericht 8% gewijzigd door katinka op 23-12-2004 09:00:21 ]
  donderdag 23 december 2004 @ 11:15:51 #72
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24155202
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:52 schreef katinka het volgende: in combi met iets wat de eisprong onderdrukt (ik weet de naam niet meer) VLAK voor de sprong.
Orgalutran (denk ik, dat was 't bij mij tenminste)

Ik ging er een beetje van uit dat ICSI zowieso op 2x IVF volgde, maar idd.. als de embryo's goed zijn en 't zijn er genoeg dan is dat natuurlijk nergens voor nodig.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24186754
mallemeid, ik weet niet of je hier leest, maar voor jou een dikke knuffel
ik denk aan je
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:44:00 #74
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24186810
Ik voel weer een dikke vette grouphug aankomen...

Mallemeid
pi_24186892
Spin, die voelsprieten van jou zijn goed

vrijdag 24 december 2004 @ 19:51:17 #76
1087 Merisse
broddeltante
pi_24186970
* Merisse sluit zich aan bij emo-kerst-grouphug
Wat is er met Mallemeid? Heb niks kunnen vinden?
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:52:45 #77
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24187008
He nee, geen kersthug hoor Dan doe ik niet mee

Mallemeid was rond deze tijd uitgerekend
pi_24187136
zie jij kerstmutsjes op de hoofdjes van de grouphug? nee? mooi, hier blijven dan voor de grouphug
  vrijdag 24 december 2004 @ 19:58:13 #79
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24187154
Ok, ik ben om!

vrijdag 24 december 2004 @ 20:02:20 #80
1087 Merisse
broddeltante
pi_24187244
Mallemeid

Spin, of je er nou een hekel aan hebt of niet, het IS wel kerst en bij mij en ik denk ook bij veel andere mensen is dat toch een tijd van "bezinning" en "overpeinzing". Kijken "waar sta ik nu in het leven" en bij mij roept dat wel emoties op en dan heb ik ook wel behoefte aan een groephug.

Dus in zoverre is het een kersthug wat mij betreft.
  vrijdag 24 december 2004 @ 20:04:15 #81
1087 Merisse
broddeltante
pi_24187302
Zonder kerstmutsjes
  vrijdag 24 december 2004 @ 20:07:30 #82
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24187365
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 20:02 schreef Merisse het volgende:

het IS wel kerst en bij mij
Bij MIJ is het GEEN kerst dus laat mij er verder buiten graag.
pi_24194868
Spin, je hoeft van mij helemaal niet aan kerst te doen of van kerst te houden maar het is voor mij wel een emotionele (reali)tijd en daar mag ik het best over hebben!

[ Bericht 50% gewijzigd door Merisse op 25-12-2004 01:49:49 ]
  zaterdag 25 december 2004 @ 01:44:14 #84
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24194919
Best als ik maar niet mee hoef te doen met dat hysterische kerstgeleuter... Dus geen kersthugs of whatever met mij erbij
pi_24197806
Tuurlijk mag je het daar over hebben Merisse. En dat is ook iets wat veel met deze dagen naar boven komt bij veel mensen. Maar misschien moeten mensen die het vanzelfsprekend vinden dat ze deze kerstdagen vieren, er net zo goed rekening mee houden dat er veel mensen zijn die dat niet doen.

Dus laten we het op een grouphug-zonder-kerstmutsjes houden. Ongeacht waar het vandaan komt, kunnen we die hug waarschijnlijk allemaal gebruiken.

voor iedereen en hier komt ie dan:

zaterdag 25 december 2004 @ 10:36:02 #86
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_24197826
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 01:44 schreef Spindizzy het volgende:
Best als ik maar niet mee hoef te doen met dat hysterische kerstgeleuter... Dus geen kersthugs of whatever met mij erbij
Hou dan ook lekker je Gezeik voor je.
En laat ieder zijn/haar kerst vieren hoe ze dat zelf willen.
Dat jij tijdens de kerst alleen maar achter de pc zit ,of nergens bent uitgenodigt.
Spuug je gal lekker ergens anders dan,en vergal dit topic niet.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  zaterdag 25 december 2004 @ 10:37:49 #87
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24197847
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 10:36 schreef edje34 het volgende:

[..]

Hou dan ook lekker je comentaar voor je.
Ga eerst eens leren spellen.
  zaterdag 25 december 2004 @ 10:39:21 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24197856
Ja, ho maar!
  zaterdag 25 december 2004 @ 10:42:10 #89
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_24197877
Gaan maar verder met het topic
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_24199587
ik wordt hier niet vrolijk van als ik hier lees

merisse heb je msn ? of een email? ik wil je even wat zeggen.. ben bang dat het verkeerd wordt opgevat.. aangezien ik niet de juiste bewoording ervoor heb.

zondag 26 december 2004 @ 00:36:09 #91
1087 Merisse
broddeltante
pi_24210564
He, no hard feelings wat mij betreft hoor. Als ik mijn kerstblues ook maar mag spuien hier.
Girly, mijn mailadres staat in mijn profiel.
pi_24210705
Hoi Merisje! Ook zo laat nog on-line? Moet jij niet kvk-en met J.?
Foei Ma-Maatje , wat een vreselijkr bemoeial-opmerking

edit: aha! Ik zie net dat je een minuutje geleden uitgelogd bent...
pi_24210840
Wat lief dat jullie aan me dachten .

Het ging vandaag best goed, de afgelopen dagen minder. Veel huilen.. Vandaag wel een paar keer gedacht dat ik misschien nu wel met weeen zat ofzo, of nu een kind in mn armen had kunnen hebben... Gelukkig is de dag voorbij en kan ik mezelf weer wat bijelkaar rapen, ik wil helemaal fris en fruitig het nieuwe jaar in

Ook al post ik hier niet veel, ik lees regelmatig mee en ik denk ook vaak aan jullie

[ Bericht 12% gewijzigd door mallemeid op 26-12-2004 00:53:25 ]
pi_24210978
Mallemeid een hele dikke knuffel voor jou!!!
Merisse ook voor jou een dikke kus en knuffelik denk zo vaak aan je en duim zo hard voor je
Voor iedereen hier een
  † In Memoriam † zondag 26 december 2004 @ 01:18:30 #95
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24211435
Alle meiden hier een hele dikke knuffel en dat al jullie dromen in 2005 uit mogen komen

Merisse en malle, logisch toch dat jullie nu met deze dagen wat extra nadenken over hoe het had kunnen (en moeten) zijn. Voor jullie daarom een extra dikke Slaapknuffel
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 26 december 2004 @ 13:57:36 #96
43556 miss_dynastie
pi_24217184
Malle, ik wil je ook ff een dikke kus geven:
  maandag 27 december 2004 @ 14:29:24 #97
1087 Merisse
broddeltante
pi_24235146
vanmorgen: wij alletwee vrij, lekker uitslapen een bijna positieve ovutest (dus ik denk dat ie of gisteren positief geweest zou zijn of morgen, ik had er nog maar 1). Die liet ik aan J. zien, wil hij ineens niet meer vrijen want hij wil niet weten wanneer ik ovuleer en gedwongen worden zijn kwakkie te leveren. Van ovulatietesten kreeg hij spontaan een afkeer van sex. En nu we het er toch over hadden wist hij ook niet of hij nog wel een kind wil op zijn leeftijd....

Mijn reactie: nogal onvolwassen als je het hele "proberen zwanger te worden"-gedoe maar bij mij neerlegt. Zo hoeft het voor mij dus ook niet. Samen of niet. Ik janken van verdriet en frustratie. Ruzie op onze vrije dag i.p.v. sex

Inmiddels is het weer bijgelegd en hij wil nu toch wel gaan voor nog een zwangerschap maar ik heb er geen lekker gevoel meer bij.
pi_24235196
He verdorie Merisse Het is ook niet niks hoor meid. Voor jullie allebei!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24236007
Merisse, ik snap 't helemaal hoor. Het spontane is er zo wel af.... dat geld voor hem, maar natuurlijk ook voor jou! Het schoot hem duidelijk even in z'n verkeerde keelgat...

Mijn goedbedoelde advies = weer weg want ik ging er zelf van ...

dikke

[ Bericht 41% gewijzigd door katinka op 27-12-2004 17:10:22 ]
pi_24236017
Dat is rot Merisse, maar zoals het bij jou wel eens hoog kan zitten kan dat bij hem natuurlijk ook. Dan moet het er gewoon even uit en van bijleg-sex worden ook mensen zwanger
Blij dat jullie wel gepraat hebben en hopelijk kan jij het ook even van je af zetten
Dikke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')