Bikkelquote:
Op sommige plaatsen kon je gewoon het ijs zien op het wegdek, erg verradelijk iddquote:en het weer is vies en verraderlijk.
Van die dwarrelregen... ()
quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:31 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Bikkel(in je spijkerbroek
?)
Hier nog niet, het westen is altijd 2-3 graden hoger in temperatuur.quote:Op sommige plaatsen kon je gewoon het ijs zien op het wegdek, erg verradelijk idd
quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:23 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Het is abnormaal druk hier zeg![]()
Jeetje zeg je schetst het wel alsof het een racemonster van jewelster is?? Een kennis van mij heeft vorig jaar zijn rijbewijs gehaalt en die heeft toen een 750cc gekocht, ik dacht een Suzuki GSX. En die heeft ook nog geen ongeluk gehad dus waarom zou het bij mij wel fout gaan?quote:Op maandag 13 december 2004 22:17 schreef hollander172 het volgende:
Conclusie: als je jezelf snel dood wil rijden moet je vooral met een R1 beginnen. Wil je lekker genieten van het motorrijden dan koop je iets tammers. Vooral de '98 modellen zijn enorm venijnig in hun reactie en een afstraffing met dergelijke motor is niet leuk........... en vooral vaak dodelijk. (vergeet de vangrails niet)
Last but not least, het is belangrijk dat je er van geniet (dat is waar je het allemaal voor hebt gedaan) en dat je over een jaar nog kunt vertellen over de geweldige meets en ritten die je hebt gehad.
Een R1 is zo intimiderend dat ik persoonlijk een proefrit zo zou weigeren. Ik zou 7 kleuren stront schijten als ik er op zou gaan zitten. Dat terwijl ik nu ongeveer 4500 km ervaring heb.
Als je me niet geloofd dan is dat je goed recht, er zijn af en toe meets waarbij er proefgereden wordt dus waarom dit niet combineren en een proefrit met een R1 regelen? Kan jij aanvoelen wat je vind van de R1 en kunnen de anderen ook dit "beest" eens rijden.
Het lijkt mij een goed plan al zal ik never nooit een proefrit maken op de R1.(vraag het me over een jaartje nog maar eens.)
Weet je wat het is? Gister heb ik ook al een paar lullige dingen naar mij hoofd geslingert gekregen (niet hier) en toen vroeg ik "is dat normaal?" en als antwoord kreeg ik: "welkom op fok" en dan kom ik hier en dan had ik wel verwacht dat motorrijders niet zo lullig tegenelkaar zouden doen.quote:Op maandag 13 december 2004 22:14 schreef ploderus het volgende:
Hey Mellon! Nog gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs!
(je bent niet toevallig een kloon van één van de vaste bezoekers van dit topic die weer een geintje probeert uit te halen?Is namelijk al eerder voorgekomen
)
Misschien komt het een beetje lullig over zoals sommige opmerkingen gebracht worden, maar er zijn al redelijk wat mensen in deze topics langsgekomen die op een 1000cc supersport wilden beginnen. Zoals ongeveer wel algemeen bekend is leer je ook pas rijden na het halen van je rijbewijs. Sjonnie of niet, iedereen maakt beginnersfouten. Dat zal iedere motorrijder die al een tijdje rijdt kunnen beamen.
Zelf ben ik op een 600cc begonnen en heb ook al verschillende keren bijna het spreekwoordelijke broekje volgewerkt doordat ik te vroeg op het gas ging ofzo. Misschien denk je dat je jezelf wel kunt inhouden, maar met zoveel vermogen is dat heel moeilijk..
Verder is het model dat je noemt (eerste modellen R1) het meest extreem van allemaal. Ze reageren namelijk heel erg fel op het gas. Ik heb er reviews over gelezen waarbij zelfs ervaren coureurs moeite hadden om hem netjes te rijden. Het nieuwe model (180pk) is zelfs makkelijker te rijden dan deze, hoewel deze aardig wat extra vermogen heeft..
Uiteindelijk blijft het natuurlijk je eigen keuze, maar een fout is met zo'n motor heel snel gemaakt.
quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:59 schreef _MeIIon_ het volgende:
Jeetje zeg je schetst het wel alsof het een racemonster van jewelster is?? Een kennis van mij heeft vorig jaar zijn rijbewijs gehaalt en die heeft toen een 750cc gekocht, ik dacht een Suzuki GSX. En die heeft ook nog geen ongeluk gehad dus waarom zou het bij mij wel fout gaan?
Maar jij bent wel erg zeker dat je niet eens een proefrit wilt gaan maken??
Ja kijk jullie kennen elkaar goed begrijp ik? Ok, maar ik ken jullie niet en sommige reacties van gister zijn volgens mij naders bedoelt dan er staat dus dat kan ik niet zo begrijpen waarom je meteen zulke zou zeggen. Dat zou ik dus nooit als er een nieuwe komt, dan kun je toch wel even normaal doen of is dat echt nu echt zo moeilijk?quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:14 schreef Patrick281 het volgende:
Moggûh en welkom hier.
Om te beginnen met je verhaal over respect. Wij kennen mekaar hier allemaal van 10 live meetings het afgelopen jaar.
Als jij hier nieuw komt dan kennen wij jou natuurlijk nog niet zo goed en vica versa.
Wat er gezegd wordt tegen je zijn allemaal goed bedoelde adviezen.
Een R1 vergelijken met een GSX-750F slaat echter kant nog wal.
Een (echt) gemene supersport (R1) vergelijken met een toermotor (GSX-750) met als basis een ontwerp uit 1988.![]()
Verder moet je helemaal zelf weten waar je mee begint, het zou alleen gezonder zijn als het een niet al te sportieve 600 cc is, en dan langzaam opbouwen.
Vooral via het rijden met anderen (meetings) kan je een hoop van opsteken.
Misschien is het gemakkelijkste terug te reveren naar het behalen van je autopapieren: toen dacht je ook dat je wel even kon rijden. Inmiddels kijk je daar vast heel anders op terug.![]()
En een foutje op de motor loopt meestal minder goed af als een slippertje met de auto.![]()
Ik had geen nieuwe motorquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:16 schreef Patrick281 het volgende:
Toevoeging: ik heb het afgelopen jaar 2 fokkers een nieuwe motor zien kopen, en die zijn beide binnen 2 maanden al onderuitgegaan. Dit gewoon ter overdenking.Gebeurt niet zomaar.
Dus jij en je pa zijn onderuitgegaan? Of jullie kunnen gewoon niet rijden!quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik had geen nieuwe motor
Maare, is wel raar ja, als mijn vader een nieuwe auto koopt krijgt ie ook binnen het half jaar een ongeluk....
Heeft 2x een nieuwe auto gekocht en 3x ofzo een 2ehands, is misschien gewoon toeval, maar allebei de keren dat ie een nieuwe auto kocht werd ie bv. van achteren aangereden bij het stoplicht
En met 2ehands nooit...
Met zijn nieuwe FJR's schijnt het weer anders te zijn
Hollen of stilstaan is ook lekker werken inderdaad.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Vraag me af wanneer de drukte weer begint voor de Kerst, want dit is zo niks aan, voel je je zo nutteloos door hè..
Maar je was nog wel binnen de statische zekerheid dat ruim 50 % van de nieuwkomers het eerste jaar op zijn bek gaat.quote:
Weetje, als jij nou gewoon eens kapt met je kutkloon, dan zou het hier een stuk gezelliger worden.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:52 schreef _MeIIon_ het volgende:
[..]
Dus jij en je pa zijn onderuitgegaan? Of jullie kunnen gewoon niet rijden!
OK, die eerste opmerking vat ik nietquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:56 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Hollen of stilstaan is ook lekker werken inderdaad.![]()
[..]
Maar je was nog wel binnen de statische zekerheid dat ruim 50 % van de nieuwkomers het eerste jaar op zijn bek gaat.![]()
Ik bedoelde Cynix en Ppmoner. (of hoe je die laatste ook schrijft)
Allebei een nieuwe Fazer 2004 met seatpipes dacht ik.
En ook beide (onafhankelijk van elkaar) op een rotonde in de fout?
Dat is een uitdrukking voor een bedrijf/functie waarbij het of heel druk of heel stil is.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:58 schreef Rietvaerder het volgende:
OK, die eerste opmerking vat ik nietVaag..
Ik heb wel moeten rennen gisteren inderdaad voor een winkeldief, bedoel je dat?
Het was maar een grapje doe maar rustig hoor, sjezus zeg wat ben jij bot! En wat is een kloon??? Dit hebben jullie nu al een paar keer gezegd??quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Weetje, als jij nou gewoon eens kapt met je kutkloon, dan zou het hier een stuk gezelliger worden.
Ga lekker ergens anders provoceren
Enne, koop ALSJEBLIEFT die R1, laat een dynokit monteren, een Akrapovic full systeem uitlaat systeem, K&N luchtfilter, snellere nokkenas, laat je koppen flowen,. plaats een bigbore kitje en doe er een turbo op, nu nog even de boel laten afstellen en je hebt een heerlijke opstapmotor
Succes he!
WAT IS JOUW PROBLEEM??quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Je weet toch wat je wilt, een R1, 98-er, nou koop die dan en laat ons met rust....
quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:52 schreef _MeIIon_ het volgende:
Dus jij en je pa zijn onderuitgegaan? Of jullie kunnen gewoon niet rijden!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |