abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23953685
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:46 schreef _MeIIon_ het volgende:

[..]

tuurlijk. ik heb nu wel gemerkt dat lullig doen vrij normaal is hier op fok of niet??
Is niet lullig bedoeld hoor, is gewoon de waarheid. R6 is al meer dan pittig genoeg voor een beginnende motorrijder... maar goed, wie niet horen wilt, moet maar voelen.

BTW, veel suc6 als je een '98 R1 gaat kopen... we lezen vanzelf de overlijdensadvertentie wel...
Trouwens, als je nou echt zinnig advies wil over een supersport die enigzins voor beginners geschikt is, begin dan lekker met een Honda CBR600F. Voor de prijs van een '98 R1 heb je een redelijk recent model (denk aan 2001 ofzo). Dan heb je een fiets wat nog goed handelbaar is en niet teveel intimideerd. Vergis je niet in de marges van een supersport. Een supersport a la R1 geeft echt geen waarschuwing als je over het randje gaat. In het gunstigste geval ga je alleen gigantisch hard op je bek zonder objecten tegen te komen....
pi_23953716
Had het toch niet tegen jou
pi_23953733
97-er hoor Didiot
pi_23953749
jezus christus zeg!! jullie doen net of ik me meteen tegen een boom zal rijden als ik een R1 zou kopen??? en nu ik teruglees zijn die andere reacties ook niet serieus bedoelt dus of wel? ik heb toch mij rijbewijs gehaalt? dat betekent dat ik kan rijden op een motor. ik zal me heus wel beheersen hoor, ik ben geen sjonnie van 18 jaar.
Take a Hint!
pi_23953750
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Had het toch niet tegen jou
pi_23953763
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:54 schreef _MeIIon_ het volgende:
jezus christus zeg!! jullie doen net of ik me meteen tegen een boom zal rijden als ik een R1 zou kopen???
Wegglijdende achterkant of een onbedoelde wheelie met als gevolg dat je op je rug ligt te spartelen is waarschijnlijker... bomen, lantarenpalen, vangrails en auto's kom je vanzelf wel tegen dan...
quote:
en nu ik teruglees zijn die andere reacties ook niet serieus bedoelt dus of wel? ik heb toch mij rijbewijs gehaalt? dat betekent dat ik kan rijden op een motor. ik zal me heus wel beheersen hoor, ik ben geen sjonnie van 18 jaar.
Uhm, ooit wel eens op een andere motor gereden dan je lesmotor?
  maandag 13 december 2004 @ 21:56:34 #232
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23953785
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Mercy... ik zit er, PatM zit er...

En misschien wilt MeIIon ook wel komen..... of niet? http://www.motor-meet.nl/forum/
Hee oetlul, heb ik die doorverwijspagina voor jan l#l gefixt?

http://www.motor-meet.nl dus.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_23953786
nee hoezo.
Take a Hint!
  maandag 13 december 2004 @ 21:59:11 #234
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_23953863
quote:
jezus christus zeg!! jullie doen net of ik me meteen tegen een boom zal rijden als ik een R1 zou kopen??? en nu ik teruglees zijn die andere reacties ook niet serieus bedoelt dus of wel? ik heb toch mij rijbewijs gehaalt? dat betekent dat ik kan rijden op een motor. ik zal me heus wel beheersen hoor, ik ben geen sjonnie van 18 jaar.

waar heb je op gelest? CB500tje? Diversion?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_23953872
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:56 schreef _MeIIon_ het volgende:
nee hoezo.
Dat zegt alweer genoeg...

Ik denk weet wel zeker dat je geen flauw benul heb van de krachten van dergelijke machines
pi_23953907
ja op een Honda CB500.
Take a Hint!
  maandag 13 december 2004 @ 22:01:39 #237
17709 hollander172
pi_23953913
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:56 schreef _MeIIon_ het volgende:
nee hoezo.
Euhm trek je maar niks aan van die moraalridders hier hoor en koop lekker een R1.

Vergeet alleen niet dat je machine wil gaan rijden met een bijna 1 op 1 pk-gewicht verhouding en dat jij altijd de verliezer bent als het mis gaat.
Iedereen bedoelt het goed, zijn zelfs hele verhalen over een figuur dat hetzelfde deed als jij wil doen en allerlei domme vragen ging stellen zoals: "waarom heb ik wielspin bij het optrekken?" e.d.
Ik heb mezelf bijna onderuit gegast bij een proefrit met een GSXR600...........

Voor mij was dat het signaal om iets lager te beginnen en heb een ZXR400 gekocht. Als jij vind dat je een R1 aan kan moet je het vooral proberen, wat iedereen hier ook zegt.
pi_23953953
Hee Mellon.... ga anders mee naar Zolder met de jongens Daar komt een R1 pas tot zijn recht

Idd.... om serieus te zijn, je hebt geen idee van de krachten..... grote kans dat het fout gaat... zoals vele anderen.

Wie wilt nog even het voorbeeld van het meisje dat een ZX9R van papa gehad heeft op haar 21e even vertellen...
pi_23953968
hehe eindelijk een normale reacite (van hollander172). ik dacht al, is het hele forum hier zo lullig? dan was ik hier niet lang gebleven, op het ofrum bedoel ik dan he.

maar hoe kan het dat je bijna onderuit ging dan op een 600? zoiets heb ik nog nooit gehad op die 500??
Take a Hint!
pi_23953993
quote:
Op maandag 13 december 2004 22:03 schreef _MeIIon_ het volgende:
hehe eindelijk een normale reacite. ik dacht al, is het hele forum hier zo lullig? dan was ik hier niet lang gebleven, op het ofrum bedoel ik dan he.

maar hoe kan het dat je bijna onderuit ging dan op een 600? zoiets heb ik nog nooit gehad op die 500??
56 pk @ 180 kg is niet te vergelijken met ca 110 pk @ 170 kg
  maandag 13 december 2004 @ 22:05:31 #241
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_23954002
quote:
Op maandag 13 december 2004 22:01 schreef _MeIIon_ het volgende:
ja op een Honda CB500.
mooi, voorbeeldje, ik reed op hetzelfde ding en ik schrok de eerste keer zelfs al van een gsx600F. Ja een 600F ja, dat luie kreng waarbij je naar een paar maanden in slaap sukkelt als je 'm vol open gooit. Wat denk je dat er gebeurt als je ff aan de kraan van een R1 trekt?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_23954066
quote:
Op maandag 13 december 2004 22:05 schreef stinkie het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gebeurt als je ff aan de kraan van een R1 trekt?
Mag ik raden? Als je de kraan vanuit z'n 1 in een keer opendraait lig je voor je het beseft op de grond en heb je tig duizend euro schade buiten persoonlijk letsel...

Ga ik nu door voor de magnetron?
pi_23954101
* Didiot gaat nu echt slapie doen
pi_23954140
Ik denk dat ie eerst effe moet rijden c.q. crashen voordat ie het snapt....

Iedereen bedoeld het goed Mellon, maar dit soort gasten zien wij zo vaak.... dat we bijna gaan denken dat het weer eens een lekker provocerende kloon is

Een motor is niet te onderschatten.... en zeker een 98-er R1 maakt gehakt van je, motorrijders met 30 jaar ervaring hebben nog de handen vol aan een R1...
pi_23954227
quote:
Hey Mellon! Nog gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs!
(je bent niet toevallig een kloon van één van de vaste bezoekers van dit topic die weer een geintje probeert uit te halen? Is namelijk al eerder voorgekomen )

Misschien komt het een beetje lullig over zoals sommige opmerkingen gebracht worden, maar er zijn al redelijk wat mensen in deze topics langsgekomen die op een 1000cc supersport wilden beginnen. Zoals ongeveer wel algemeen bekend is leer je ook pas rijden na het halen van je rijbewijs. Sjonnie of niet, iedereen maakt beginnersfouten. Dat zal iedere motorrijder die al een tijdje rijdt kunnen beamen.
Zelf ben ik op een 600cc begonnen en heb ook al verschillende keren bijna het spreekwoordelijke broekje volgewerkt doordat ik te vroeg op het gas ging ofzo. Misschien denk je dat je jezelf wel kunt inhouden, maar met zoveel vermogen is dat heel moeilijk..
Verder is het model dat je noemt (eerste modellen R1) het meest extreem van allemaal. Ze reageren namelijk heel erg fel op het gas. Ik heb er reviews over gelezen waarbij zelfs ervaren coureurs moeite hadden om hem netjes te rijden. Het nieuwe model (180pk) is zelfs makkelijker te rijden dan deze, hoewel deze aardig wat extra vermogen heeft..
Uiteindelijk blijft het natuurlijk je eigen keuze, maar een fout is met zo'n motor heel snel gemaakt.
  maandag 13 december 2004 @ 22:17:04 #246
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_23954274
quote:
hehe eindelijk een normale reacite (van hollander172). ik dacht al, is het hele forum hier zo lullig? dan was ik hier niet lang gebleven, op het ofrum bedoel ik dan he.

Komt omdat Hollander gay is
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
  maandag 13 december 2004 @ 22:17:32 #247
17709 hollander172
pi_23954286
quote:
hehe eindelijk een normale reacite. ik dacht al, is het hele forum hier zo lullig? dan was ik hier niet lang gebleven, op het ofrum bedoel ik dan he.

Euhm dat is vrij simpel te verklaren. Die 600 had 2 maal zoveel vermogen als de CB500, een nieuwe achterband (dus geen grip) en ietwat te enthousiaste gasbeweging.

Kwam gewoon aanrijden bij een stoplicht, ging op groen en ik gaf gas terwijl ik de bocht insneed. Kon nog net op de motor blijven zitten maar het was een Rossi actie pur sang.
Ik had me compleet vergist in het vermogen wat ik op een glad wegdek (temperatuur net boven 0) en in een bocht op mijn achterwiel wilde zetten.
Voor mij was dat een afstraffing zonder gevolgen (gelukkig maar) maar was ik onderuit gegaan dan had ik nu geen eigen motor gehad.

Wat iedereen je probeert duidelijk te maken is dat je je niet blind moet staren op het model of vermogen. Elke racemotor is "one nasty motherfucker".
Probleem zit er in dat bij een R1 in de modeljaren die jij noemt (neem wel een '98er ) het vermogen zo excessief aan het achterwiel komt dat je je snel onderuit gast.
Dat heeft niks te maken met niet kunnen rijden maar met ervaring. (ik heb die ervaring niet en de meesten hier op dit forum niet)
Het verschil tussen liggen en staan is enorm klein bij een dergelijke motor en we willen graag dat jij over een jaar nog hier komt en geniet van het motorrijden.
Verhalen over beginnende motorrijders (en trouwens ook ervaren motorrijders) die hun R1 inruilen voor een wat makkere motor zijn er genoeg.

Conclusie: als je jezelf snel dood wil rijden moet je vooral met een R1 beginnen. Wil je lekker genieten van het motorrijden dan koop je iets tammers. Vooral de '98 modellen zijn enorm venijnig in hun reactie en een afstraffing met dergelijke motor is niet leuk........... en vooral vaak dodelijk. (vergeet de vangrails niet)

Last but not least, het is belangrijk dat je er van geniet (dat is waar je het allemaal voor hebt gedaan) en dat je over een jaar nog kunt vertellen over de geweldige meets en ritten die je hebt gehad.
Een R1 is zo intimiderend dat ik persoonlijk een proefrit zo zou weigeren. Ik zou 7 kleuren stront schijten als ik er op zou gaan zitten. Dat terwijl ik nu ongeveer 4500 km ervaring heb.
Als je me niet geloofd dan is dat je goed recht, er zijn af en toe meets waarbij er proefgereden wordt dus waarom dit niet combineren en een proefrit met een R1 regelen? Kan jij aanvoelen wat je vind van de R1 en kunnen de anderen ook dit "beest" eens rijden.
Het lijkt mij een goed plan al zal ik never nooit een proefrit maken op de R1. (vraag het me over een jaartje nog maar eens.)
pi_23954302
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:56 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Hee oetlul, heb ik die doorverwijspagina voor jan l#l gefixt?

http://www.motor-meet.nl dus.

Had dat plaatje nog niet gezien, kicke
pi_23954349
Wat is het toch een goeie jongen hee die hollander
  maandag 13 december 2004 @ 22:20:46 #250
17709 hollander172
pi_23954371
quote:
Op maandag 13 december 2004 22:17 schreef Makster het volgende:

[..]

Komt omdat Hollander gay is
Als je nou een grote jongen bent Mark dan herhaal je dit even als je voor mijn vriendin staat waarmee ik bijna 6 jaar samen ben. Ze maakt gehakt van je.

Ze is niet snel boos maar met dit soort opmerkingen zou ik even checken of je polis goed geregeld is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')