quote:ontopic blijven
mja, nu moet ik mezelf nog quoten. Iemand hier een antwoord op?quote:Op maandag 20 december 2004 12:13 schreef CrackerJack het volgende:
Ik ben nu aan het lezen in de boek "Van tempelier tot vrijmetselaar" waarin ook schilderijen worden besproken. Vooral van Rubens, over de moeder van Lodewijk XIII etc. Waar ook altijd getallensymboliek wordt aangehaald. Vb. een halsketting die een bepaald aantal parels heeft, een bepaald aantal engelen die te zien zijn, de 4 elementen lucht, water, vuur, aarde enz...
Wat ook altijd terugkomt is de herkomst vd namen van de dagen en maanden, maar geen uitleg waarvoor deze getallensymboliek nu feitelijk staat of wat de bedoeling ervan is. Ik hoop dat dat verder in de boek wordt uitgelegd, anders weet ik minder ipv meer![]()
In deel 1 ben ik begonnen met "verhalen", het leek alleen niet zo op prijs gesteld te worden, zo dachten er een paar dat men helemaal gestoord was geworden.. gewoon omdat het feitelijke verhaal zoals dat in al die bronnen "united" staat.. hier neergezet werd.quote:Op dinsdag 21 december 2004 06:25 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Link werkt niet. bij mij in ieder geval.
Je post alleen wel erg veel links naar sites en filmpjes e.d. Het is gewoon te veel en te verspreid. Kan je niet wat kortere en bondigere teksten hier posten ?
Het zijn de patronen die gevolgd worden.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat kan het mij trouwens schelen of Lodewijk ''De Zonnekoning'' werd genoemd? Zo'n bijnaam is geen enkel bewijs.
Goeddeels willekeurig, krijg ik de indruk.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:00 schreef Flowce het volgende:
[..]
Het zijn de patronen die gevolgd worden.
quote:]en aan watvoor bewijs zat je te denken????
Ik vind het niet meer dan natuurlijk dat een vorst of andere heerser zich met de zon vergelijkt, zeker in een Europa dat op zijn best half-modern is. Verder is er ook gewoon veel syncretisme en naaaperij, heel menselijke trekjes. Bovendien is het mij nog altijd niet duidelijk welke samenzwering er nu is (van de verschillende bronnen over Reptilians enz. spreken de meesten elkaar tegen) en geloof ik ook niet dat de geschiedenis zo werkt, met dirigenten in achterkomertjes.quote:Vind je het op zijn minst niet frappant dat er zoveel patronen en symptomen zijn die deze (wellicht in jouw ogen volledig belachelijke) conspiracy cq. theorie ondersteunen???
Ik denk niet dat je van willekeur kan spreken wanneer men juist die mensen uitlicht, die voldoen aan de kenmerken van illuminati of mason. Das geen willekeur dat is het volgen van patronen. Deze patronen en kenmerken zijn bij niet ingewijden moeilijker te volgen dan ingewijden, want dat is immers de truuk van het verhaal.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Goeddeels willekeurig, krijg ik de indruk.
[..]
Wellicht iets?!? daar probeert men dus achter te komen!quote:In dit bijzondere geval vond ik het onterecht om nu de naam van een vorst, die hem waarschijnlijk door zijn bende professionele vleiers is toebedacht, als een soort teken van continuiteit van zonnesymboliek te gebruiken. Het komt alleen maar doordat Lodewijk de baas was over een groot land, dat wij die term nog kennen. Iedere Duitse of Italiaanse markgraaf zal wel zo zijn genoemd door zijn hofdichter, maar wij weten het niet meer omdat het een prins van niets was.
Daarbij: Lorenzo de Medici en de sultan Suleiman waren ook ''schitterend'', wat hadden de Vrijmetselaars met hen van doen?
creativiteit is ook erg menselijk en toch zien we veel dezelfde patronen, ook juist bij diegene die er ogenschijnlijks niets op na te apen zouden hoeven hebben.quote:Ik vind het niet meer dan natuurlijk dat een vorst of andere heerser zich met de zon vergelijkt, zeker in een Europa dat op zijn best half-modern is. Verder is er ook gewoon veel syncretisme en naaaperij, heel menselijke trekjes. Bovendien is het mij nog altijd niet duidelijk welke samenzwering er nu is (van de verschillende bronnen over Reptilians enz. spreken de meesten elkaar tegen) en geloof ik ook niet dat de geschiedenis zo werkt, met dirigenten in achterkomertjes.
Het probleem is dat niet duidelijk wat nu een Illuminaticus is. Je kunt dus ook bezwaarlijk diens eigenschappen belichten.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:52 schreef Flowce het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je van willekeur kan spreken wanneer men juist die mensen uitlicht, die voldoen aan de kenmerken van illuminati of mason.
Wie is men? Ik geef grif toe dat ik oningewijd ben, maar ik kom altijd dezelfde namen tegen.quote:Wellicht iets?!? daar probeert men dus achter te komen!
Dit is (zoals mijn eigen uitspraak eerder) erg algemeen. Zou je hem iets nader kunnen uitleggen?quote:creativiteit is ook erg menselijk en toch zien we veel dezelfde patronen, ook juist bij diegene die er ogenschijnlijks niets op na te apen zouden hoeven hebben.
Dat denk ik nu juist niet.quote:ik vind het niet erg van realisme getuigen dat je denkt dat geschiedenis net zoals zoveel zaken geregeld zou kunnen worden door een kleine groep.
Klopt als een bus! Ik maak mij daar ook weinig illusies over. Maar aan netwerken die meer om het lifj hebben dan gewone materiele bevrediging geloof ik niet zo, zeker niet in de politiek. En zeker niet aan eeuwige allianties.quote:klein voorbeeld, toetreding turkije.
65% van de europeanen is tegen en toch worden de onderhandelingen ingezet, wat zeer zeker zal leiden tot toetreding. niet?!
Van hun website:quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:58 schreef Aurora025 het volgende:
Zoals ik al vaker vermeld heb is het plan van de illuminati een wereldbevolking reductie van ongeveer 80%. Dit wordt onder andere bereikt met chemtrails, waar het onderstaand artikel over gaat.
Stukje uit het artikel:
Rose Stevens, Director of Vaccine Safety Concerns for the Common Cause Medical Research Foundation and Director of Research for the Eagle Foundation, recently stated, "In our last Journal of Degenerative Diseases our cover page had pictures of the Chemtrails--(I am not off topic--because this deals with vaccines--keep reading). The article below is from a scientist who thinks he knows why they are spraying them and how the flu vaccine is involved in the plan. Now many of you are going to tune this out immediately and say "there she goes again with her conspiracy theories again" . However consider this-- Does it not seem odd that every where you go they are advertising and giving flu vaccines. You have to ask yourself--why?? And what are they spraying in our atmosphere?
The article Ms. Stevens refers to contains material written by a retired government scientist with an advanced degree in one of the health-related disciplines. Unfortunately, this author wishes to remain anonymous. He has expressed fear for his life and his family, which always raises a problem with verifying information. Below are a few paragraphs from this retired scientist for informational purposes only.
The article Ms. Stevens refers to contains material written by a retired government scientist with an advanced degree in one of the health-related disciplines. Unfortunately, this author wishes to remain anonymous. He has expressed fear for his life and his family, which always raises a problem with verifying information. Below are a few paragraphs from this retired scientist for informational purposes only.
This whole chemtrail issue is related to the plan for decreasing the world population to around 450-500 million -- and starting with the US first. Why? The people of the US are the only ones with even the remotest chance of stopping this. That is, if they knew about it. That's why the US has to be the first to go. You have to understand that the world's elite covet the US for its geographic diversity - and they would love to return this country to its condition as it existed prior to Columbus setting foot here, but without the Native Americans this time of course.
"There are rumors floating about the internet that the chemtrails are part of some sort of secret program the government is doing to protect the US from future biological attacks. Nothing could be further from the truth. The plan is to sensitize, or condition, the US population to being wiped out by influenza A. Over the past few years, people have been encouraged to get flu shots to protect them against the generally non-lethal strains that circulate through the population during flu season.
"Right now there are just way too many people on the planet. A total world population of 250-300 million people, a 95% decline from present levels would be ideal." Ted Turner
"If I were reincarnated, I would wish to be returned to Earth as a killer virus to lower human population levels." Prince Phillip, husband of Queen Elizabeth II, founder, World Wildlife Fund
http://www.prisonplanet.c(...)trailsconspiracy.htm
De afgelopen tijd zie je veel berichten over een mogelijk komende wereldwijde griep epidemie.
Experts predict worldwide flu outbreak
http://www.msnbc.msn.com/id/3684599
U.S. prepares for worldwide flu outbreak
http://charleston.net/stories/082604/wor_26fluprep.shtml
Johan de With.quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Goeddeels willekeurig, krijg ik de indruk.
[..]
In dit bijzondere geval vond ik het onterecht om nu de naam van een vorst, die hem waarschijnlijk door zijn bende professionele vleiers is toebedacht, als een soort teken van continuiteit van zonnesymboliek te gebruiken. Het komt alleen maar doordat Lodewijk de baas was over een groot land, dat wij die term nog kennen. Iedere Duitse of Italiaanse markgraaf zal wel zo zijn genoemd door zijn hofdichter, maar wij weten het niet meer omdat het een prins van niets was.
Daarbij: Lorenzo de Medici en de sultan Suleiman waren ook ''schitterend'', wat hadden de Vrijmetselaars met hen van doen?
[..]
Ik vind het niet meer dan natuurlijk dat een vorst of andere heerser zich met de zon vergelijkt, zeker in een Europa dat op zijn best half-modern is. Verder is er ook gewoon veel syncretisme en naaaperij, heel menselijke trekjes. Bovendien is het mij nog altijd niet duidelijk welke samenzwering er nu is (van de verschillende bronnen over Reptilians enz. spreken de meesten elkaar tegen) en geloof ik ook niet dat de geschiedenis zo werkt, met dirigenten in achterkomertjes.
getallen en letters bevatten vele krachten en trillingen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:18 schreef CrackerJack het volgende:
[..]
mja, nu moet ik mezelf nog quoten. Iemand hier een antwoord op?
Wat ook altijd terugkomt zijn oa de getallen: 3,5,7,9,11
Wat is het doel van deze hele (getallen)symboliek?
eh..ja.quote:Geboorte op 7-7- 1985 om 7 minuten voor half 7.. zegt dat iets?
Ik woon vlakbij Sneek, heb er jaren op school gezeten enzoquote:Op maandag 20 december 2004 19:28 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Op dit moment ben ik in wereldwijd in kaart aan het brengen, welke landen op dit moment "besmet" zijn.. en wat we er aan kunnen doen.
Van de vrijmetselaars zijn er 144 vestigingen in Nederland.
Behoorlijk interessant, wat je verteld.. als je me zou kunnen voorzien van wat details.. welk pand was dat, en waar in Nederland ben je dit allemaal tegen gekomen.
Ik ben erg vaak in Sneek, (33.500 inwoners, eerste ommuurde stad van Friesland).
Voor het kantongerecht in Sneek ligt ook braaf de "vrijmetselaars-tegel"
En er zijn 2 vrijmetselaarsgebouwen in de stad zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |