mea culpaquote:Op zondag 12 december 2004 01:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, precies. Andere mensen schrijven een boek of spelen D&D.
quote:Op zondag 12 december 2004 01:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Andere mensen spelen D&D.
Het verhaal is zo complex dat ik er geen kont meer van begrijpquote:Op zondag 12 december 2004 21:24 schreef sweetgirly het volgende:
Heel verhaal
Kan, en eerlijk gezegd boeit me dat (nu) eerlijk gezegd niet zo erg, want ik zit er gewoon mee.quote:Op zondag 12 december 2004 21:28 schreef Darksoulz het volgende:
Het verhaal is zo complex dat ik er geen kont meer van begrijp![]()
Hehe, ik was al bang dat ik de enige zou blijven die dit bizar vindquote:Op zondag 12 december 2004 21:38 schreef Chello200 het volgende:
Ik denk dat dit een eerste stap is naar een schizofreen. Nofi maar je kan op een gegeven moment echt doordraaien zodat je onbewust een alter ego creeert voorjezelf. En als je ooit de kans krijgt om het over te nemen kan het nog leuk worden. Beetje dromen ok, maar een hele leven in je hoofd creeeren en elke dag gaat het iets verder zoals een soap. Kan jij de realiteit nog wel onderscheiden van fictie ? Want huilen omdat er iets in je fantasie is gebeurd is niet normaal of gezond te noemen.
Ah, meneer heeft vast gestudeerd voor psychiater voor hij dit soort boute uitspraken kan doen.quote:Op zondag 12 december 2004 21:38 schreef Chello200 het volgende:
Ik denk dat dit een eerste stap is naar een schizofreen. Nofi maar je kan op een gegeven moment echt doordraaien zodat je onbewust een alter ego creeert voorjezelf. En als je ooit de kans krijgt om het over te nemen kan het nog leuk worden. Beetje dromen ok, maar een hele leven in je hoofd creeeren en elke dag gaat het iets verder zoals een soap. Kan jij de realiteit nog wel onderscheiden van fictie ? Want huilen omdat er iets in je fantasie is gebeurd is niet normaal of gezond te noemen.
Hij stelt het wellicht wat al te drastisch, maar als gezond kan ik de vlucht in een fantasie-wereld ook niet bestempelen. Zeker gezien eerdere topics van TS, waarin het gebrek aan een sociaal leven en aan zelfvertrouwen centraal stondquote:Op maandag 13 december 2004 01:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, meneer heeft vast gestudeerd voor psychiater voor hij dit soort boute uitspraken kan doen.
Dit klinkt voor mij wel enigszins herkenbaar, als je in de trein zit ofzo een beetje fantaseren. Het blijft bij jou dan wel puur bij dingen die je meegemaakt hebt, of mee gaat maken? Bij mij wel, min of meer in je hoofd uitstippelen/afspelen hoe je wilt dat iets verloopt ofzo.quote:Op zondag 12 december 2004 21:14 schreef releaze het volgende:
ik heb dat als puber heel erg lang gedaan. en niet alleen voor het slapen gaan, maar iedere keer als ik alleen was, als ik me ongelukkig voelde. ik heb verschillende verhalen afgespeeld in m'n hoofd, waar de hoofdrol speler, ik dus, wel het zelfde karakter behield. gewoon een plek waar ik naar kon vluchten, waar ik mn perfecte ik was en mensen mij gewoon accepteerden zoals ik was.
ik schreef de verhalen toen ook op, zodat ik weer verder kon fantaseren zonder het voorafgaande te vergeten.
toen was het heel erg comforting, nu vind ik het een beetje beangstigend omdat ik over een groot gedeelte van de dag mezelf, mijn echte zelf, gewoon "verloor".
maar toen mn leven weer wat lekkerder ging en het echte leven "leefbaar" ofzo begon te worden (toen ik de acceptatie in mn echte leven ook kreeg) kroop ik langzaam maar zeker die wereld uit. En nu blijft het gefantaseer er nog wel, maar het is niet mijn tweede leven meer. Gewoon mijn droom wereld. En de fantasieen zijn veel minder heftig. De verhalen willen ook maar niet opschieten, dat is wel jammer.
Maar iedere avond voordat ik ga slapen, fantaseer ik. Soms ook nog wel overdag, als ik in een bui ben. Meestal op de fiets naar school. Of in de trein. Gewoon op plekken waar ik mezelf even kan verliezen. En het is echt heel erg lekker. Geen noodzaak meer, geen vluchtroute, gewoon pure entertainment.
idd, meneer doet major/minor Bestuurskunde en psychologie ja.quote:Op maandag 13 december 2004 01:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, meneer heeft vast gestudeerd voor psychiater voor hij dit soort boute uitspraken kan doen.
Dan moet je toch eerst eens opzoeken wat schizofrenie eigenlijk isquote:Op maandag 13 december 2004 22:48 schreef Chello200 het volgende:
idd, meneer doet major/minor Bestuurskunde en psychologie ja.
Dat is nog niks! Ik doe het weleens ZONDER minor psychologiequote:Op maandag 13 december 2004 23:22 schreef Seborik het volgende:
Een minor psychologie en dan labeltjes plakken op mensen?
Ja, en dat je dan bij Barend & van Dorp zit. Of in Zomergasten.quote:Op zondag 12 december 2004 02:29 schreef Disorder het volgende:
In mijn dromen ben ik een zeer succesvol regisseur/muzikant/acteur/etc. Ik denk dat iedereen zoiets heeft.
Maar jij bent dan ook een hele toffe griet waar een goede psycholoog nog wat van kan leren.quote:Op maandag 13 december 2004 23:25 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dat is nog niks! Ik doe het weleens ZONDER minor psychologie
En, net als je zus, een lekker dingquote:Op maandag 13 december 2004 23:28 schreef Seborik het volgende:
Maar jij bent dan ook een hele toffe griet waar een goede psycholoog nog wat van kan leren.
Dat lijkt me juist een goed teken. Ondanks dat het in z'n leven niet zo voor de wind gaat, heeft hij nog steeds dromen.quote:Op maandag 13 december 2004 01:48 schreef Xennia het volgende:
[..]
Hij stelt het wellicht wat al te drastisch, maar als gezond kan ik de vlucht in een fantasie-wereld ook niet bestempelen. Zeker gezien eerdere topics van TS, waarin het gebrek aan een sociaal leven en aan zelfvertrouwen centraal stond
kijk, en ik studeer dus ECHT psychologie, en dit is de GROOTSTE ONZIN die je kan uitkramen. Ga jij eens effe lekker ergens anders indruk proberen te maken met kennis die je niet bezitquote:Op zondag 12 december 2004 21:38 schreef Chello200 het volgende:
Zeer waarquote:Op maandag 13 december 2004 23:30 schreef Seborik het volgende:
Maar zoals een van m'n favoriete professoren ooit zei (ik weet het citaat niet meer precies): "Psychologiestudenten beseffen zich naarmate de studie zich vordert steeds meer, dat het beter is om hun mond te houden."
Ook psychologen (i.o.) kunnen sadistisch zijn hoorquote:Op maandag 13 december 2004 23:49 schreef Isabeau het volgende:
[sub]"dus jij dacht: ik trap nog even na?"
sub]
En die psychologiestudent luistert altijd heel braaf naar de aanstaande dokter omdat hij anders in zijn fantasiewereld (jaja, ontopic) morsdood wordt gemaaktquote:Op dinsdag 14 december 2004 00:07 schreef Seborik het volgende:
Nou, Isabeau heeft wel ervaring met een bepaalde psychologiestudent hoor.
Dat doet iedereen hoor, ook mensen naar wie jij opkijkt. Het is gewoon een teken dat je een gevoelig persoon bent en leeft.quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:22 schreef toktoktok het volgende:
die "fantasiewereld"heeft geen verdere invloed op me leven hoor, maar het is wel zo dat ik "tekorten" in me "fantasie wereld"wel heb, dat dat het compenseert zeg maar.
En ja ik leef me wel erg in die "fantasie wereld" en zie alles ook heel gedetaïleerd voor me. En het is altijd voor het slapen gaan, kan 30 min zijn of 2 uur zijn..
Het is ook echt een gewoonte geworden, zoals ik al zij, van kleins af aan.
Waarschijnlijk mis ik dingen in het echte leven, en probeer dat in me fantasie te compenseren, en juist door me zo mee te laten gaan erin, om het zo intens mogelijk te ervaren, (vandaar dat huilen om me fantasie)
(om ff een update te geven)
Ik ook. Maar heb je hier problemen mee dan?quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:27 schreef toktoktok het volgende:
Maar soms zit ik wel echt hele verhalen in mezelf te vertellen tegen "niemand"en beantwoord die vragen dan ook zelf. In me gedachten dus.
Misschien is dat weer een gevolg vanuit me andere topic..
nee, maar dit hoeft ook geen problemen topic te zijn. Maar vroeg me wel af of andere mensen dit ook gewoon doen, Ja dusquote:Op dinsdag 14 december 2004 00:30 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ik ook. Maar heb je hier problemen mee dan?
jawel dat is ook zo, maar "ik"is niet de ik uit me fantasie, in me fantasie. Ben ik zelfverzekerd, vrienden, gewoon alles.quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:42 schreef Tarak het volgende:
Is het toch niet een bepaald soort vluchtgedrag? En wat levert je fantasieleven je op? Biedt het een meerwaarde? is het niet handiger om al die tijd en energie in je echte leven te steken zodat je echte leven wordt als het gefantaseerde deel, hoe heerlijk en nodig fantasie ook kan zijn?
"We're off to see the Wizard, The Wonderful Wizard of Oz" oftewel "If you just believe in yourself".quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:44 schreef toktoktok het volgende:
[..]
jawel dat is ook zo, maar "ik"is niet de ik uit me fantasie, in me fantasie. Ben ik zelfverzekerd, vrienden, gewoon alles.
Dat heb/ben ik niet hier, en weet en kan en ben niet in staat om dat in me echte leven te realiseren.
Pas op voor zelfmedelijden. Je helpt jezelf er niet mee en het is zwaar irritant voor anderen.quote:Dat heb/ben ik niet hier, en weet en kan en ben niet in staat om dat in me echte leven te realiseren.
Als ik jou tekst zo lees dan gaat er ook wel iets door me heen van"ja kom op, je kan er ook gewoon voor gaan"quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:54 schreef Tarak het volgende:
[..]
"We're off to see the Wizard, The Wonderful Wizard of Oz" oftewel "If you just believe in yourself".
"The wizard of Oz" huren, goed bekijken en op je in laten werken. Lastig probleem, maar "vluchten" (okay mijn huisvrouwenpsychologie interpretatie) in je fantasie lost ook niets op.
Wat wil je uit je leven halen en hoe denk je dat te bereiken? Blijkbaar - tenminste dat lijkt zo uit je fantasie - ben je vol ambitie, ambitie maak je niet waar met fantaseren.
[..]
Pas op voor zelfmedelijden. Je helpt jezelf er niet mee en het is zwaar irritant voor anderen.
Nee, dan zijn je idealen inderdaad niet reëel. Ik geloof niet dat je zo denkt overigens. Ik denk eerder dat je wel degelijk denkt over genoemde eigenschappen te beschikken.quote:Op dinsdag 14 december 2004 01:01 schreef toktoktok het volgende:
[..]
Als ik jou tekst zo lees dan gaat er ook wel iets door me heen van"ja kom op, je kan er ook gewoon voor gaan"
Maar, ik heb nogal extreme en hoge idealen. (denk aan, acteur, popster)
En hoe kan een onzeker, verlegen, NIET-sociaal iemand als mij dat nou bereiken?
Terwijl ik helemaal geen bijzonder talent heb ofzo.
idealen creëer jezelf door te leven en niet door te fantaseren. Tijdens je leven passen je idealen zich steeds aan doordat je steeds beter leert wat wel en wat niet tot je mogelijkheden behoort. Jouw vraag kan niemand beantwoorden behalve jijzelf.quote:Dus ik moet me idealen vervangen, maar dan heb ik geen idealen meer, want 'zie bovenstaande dingen'zijn me idealen.
En dan weet ik gewoon dat ik er niet op moet rekenen dat ik dat kan bereiken, of moet ik dat juist weer wel?
Acteurs en popsterren hebben ook vaak geen bijzonder talent hoor. Er zijn velen die het beter kunnen. En ze zijn ook wel es eenzaam. Het enige verschil met jou is dat zij hun doel hebben weten te bereiken door in te zien dat ze er mogen zijn in plaats van zichzelf meteen af te schrijven.quote:Op dinsdag 14 december 2004 01:01 schreef toktoktok het volgende:
[..]
Als ik jou tekst zo lees dan gaat er ook wel iets door me heen van"ja kom op, je kan er ook gewoon voor gaan"
Maar, ik heb nogal extreme en hoge idealen. (denk aan, acteur, popster)
En hoe kan een onzeker, verlegen, NIET-sociaal iemand als mij dat nou bereiken?
Terwijl ik helemaal geen bijzonder talent heb ofzo.
Dus ik moet me idealen vervangen, maar dan heb ik geen idealen meer, want 'zie bovenstaande dingen'zijn me idealen.
En dan weet ik gewoon dat ik er niet op moet rekenen dat ik dat kan bereiken, of moet ik dat juist weer wel?
En dat verschil is juist mijn probleem, en je moet ook wel realistisch blijven he..quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:19 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Acteurs en popsterren hebben ook vaak geen bijzonder talent hoor. Er zijn velen die het beter kunnen. En ze zijn ook wel es eenzaam. Het enige verschil met jou is dat zij hun doel hebben weten te bereiken door in te zien dat ze er mogen zijn in plaats van zichzelf meteen af te schrijven.
Ik denk niet over die genoemde eigenschappen te bezitten anders had ik die nu toch ook gehad?(je heb vast me 2e topic gezien)quote:Op dinsdag 14 december 2004 01:11 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee, dan zijn je idealen inderdaad niet reëel. Ik geloof niet dat je zo denkt overigens. Ik denk eerder dat je wel degelijk denkt over genoemde eigenschappen te beschikken.
[..]
Dat je in een cirkel zit? Je vindt dat je niets waard bent omdat je vindt dat je niets waard bent? Tja. Je moet gewoon niet zo veel denken.quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:07 schreef toktoktok het volgende:
[..]
En dat verschil is juist mijn probleem,
jij zij:, "Hun weten dat ze er mogen zijn"quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:15 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dat je in een cirkel zit? Je vindt dat je niets waard bent omdat je vindt dat je niets waard bent? Tja. Je moet gewoon niet zo veel denken.
Ga jij es gauw "I got life" van Nina Simone luisteren/downloaden.quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:24 schreef toktoktok het volgende:
[..]
jij zij:, "Hun weten dat ze er mogen zijn"
Maar ik "heb"dat niet, en vind mezelf ook niet leuk of knap of watdan ook, En waarom? omdat ik het gewoon niet zie en vind van mezelf.
ik zou niet kunnen stoppen.. zonder die wereld.. functioneer ik niet.. het is een manier om me tijdig terug te trekken uit de realiteit.. zodat ik daar niet gek wordquote:Op zondag 12 december 2004 01:09 schreef Kebab het volgende:
Hoe belangrijk is die fantasie wereld voor jou? Kan je stoppen? Kan je zonder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |