abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 december 2004 @ 20:23:28 #201
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_23926755
quote:
Op zondag 12 december 2004 18:55 schreef Tarak het volgende:

Je doet net alsof je de denkbeelden van de leraar volledig kunt loskoppelen van zijn kennisoverdracht. Dat is niet reëel.

Overigens willen veel ouders juist voorkomen dat kinderen met zo'n leraar weglopen omdat ze zijn denkbeelden verfoeien. Ik zou mijn kinderen niet met zo'n iemand in aanraking willen laten komen.
Ik denk dat mijn kinderen zich niet door zo'n man zouden laten beïnvloeden, maar die zijn dan ook stuk voor stuk zeldzaam eigenwijs. Maar er zijn idd kinderen die je beter bij zo'n figuur uit de buurt kunt houden als je wilt dat ze geestelijk gezond blijven

Ik vind een fanaticus per definitie niet * geestelijk gezond *
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 12 december 2004 @ 20:24:59 #202
85889 lucida
équilibre
pi_23926783
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt echt alle vertrouwen in kinderen he.
De hoeveelheid smileys maken je argumenten er niet sterker op. Je bent naïef én vaak te goed van vertrouwen, waardoor mensen die wat behoedzamer zijn en wildvreemden niet zomaar een hand geven door jou al gauw als racisten en xenofoben worden afgeschilderd.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  zondag 12 december 2004 @ 21:04:20 #203
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23927737
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef Meki het volgende:
Iemand een hand geven is niet verplicht dus het is onterecht dat de domme school hem wegstuurt alleen voor een hand
Misschien is het bij die school wel verplicht om je aan de NLse omgangsnormen te conformeren. Maar als Gerard Joling in een strakke leren broek met uitgesneden billen, bij een moslimschool gaat solliciteren als leraar, dan mag deze school hem ook niet weigeren?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zondag 12 december 2004 @ 21:12:21 #204
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23927890
quote:
Op zondag 12 december 2004 21:04 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Misschien is het bij die school wel verplicht om je aan de NLse omgangsnormen te conformeren. Maar als Gerard Joling in een strakke leren broek met uitgesneden billen, bij een moslimschool gaat solliciteren als leraar, dan mag deze school hem ook niet weigeren?
Nee.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  maandag 13 december 2004 @ 01:32:59 #205
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23928717
quote:
Op zondag 12 december 2004 20:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Als deze leraar in zijn klas rare dingen over vrouwen gaat zeggen, dan is er alle reden om eens stevig te praten of op te treden.
Tenzij ze dat verpakken met een cultureel of religieus sausje.

Dan slik jij het als zoete koek

Dat doe je nu immers ook.

Vind jij vrouwen geen hand geven omdat ze 'onrein' kunnen zijn niet raar dan?

Ben jij zo opgevoed dan?

Ik denk het niet
pi_23928770
De vraag of een school bepaalde culturele uitingen nou moet gedogen of niet, komt nogal onzinnig over als je niet het hele hele systeem van educatie aan twijfel onderwerpt. Onze scholen geven niet alleen kale, wetenschappelijke feiten door, maar ook culturele uitingen of gedragingen, of gedragsnormen als men het zo wilt noemen. Een pet mag niet op, of juist wel, "verzorging" leert hoe te koken of hoe het niet te doen. Cultuur, welke dan ook, wórdt doorgegeven via scholen. Het is dan ook, vind ik, tamelijk absurd om te stellen dat scholen geen eisen mogen stellen aan de (culturele) uitingen van docenten of, in dit geval, stagaires, zonder bij het gehele Nederlandse systeem van scholing vraagtekens te zetten, of zonder te pleiten voor een gehele ontbinding van elk soort culturele opvoeding door de school.
pi_23930620
quote:
Op maandag 13 december 2004 01:39 schreef Monidique het volgende:
De vraag of een school bepaalde culturele uitingen nou moet gedogen of niet, komt nogal onzinnig over als je niet het hele hele systeem van educatie aan twijfel onderwerpt. Onze scholen geven niet alleen kale, wetenschappelijke feiten door, maar ook culturele uitingen of gedragingen, of gedragsnormen als men het zo wilt noemen. Een pet mag niet op, of juist wel, "verzorging" leert hoe te koken of hoe het niet te doen. Cultuur, welke dan ook, wórdt doorgegeven via scholen. Het is dan ook, vind ik, tamelijk absurd om te stellen dat scholen geen eisen mogen stellen aan de (culturele) uitingen van docenten of, in dit geval, stagaires, zonder bij het gehele Nederlandse systeem van scholing vraagtekens te zetten, of zonder te pleiten voor een gehele ontbinding van elk soort culturele opvoeding door de school.
Het gaat er natuurlijk om in hoeverre deze meneer zijn denkwijze in zijn lessen naar voren brengt. Ik vermoed dat hij met veel respect over vrouwen praat.

Het grappige is dat het om een school van Kars Veling gaat. Enig idee hoe het met de vrouwenemancipatie in zijn christeiljke kringen is gesteld?
  maandag 13 december 2004 @ 08:55:54 #208
6484 ExTec
pi_23930704
quote:
Op maandag 13 december 2004 08:44 schreef SCH het volgende:

Het grappige is dat het om een school van Kars Veling gaat. Enig idee hoe het met de vrouwenemancipatie in zijn christeiljke kringen is gesteld?
Ja, maar meneer Kars veling beroept zich ook op een sprookje, namelijk het christelijk geloof.

Dan kan jij er toch niks mis mee vinden?

Er is immers een religieus sausje overheen gegoten, moet voor jou afdoende zijn

Om mogen alleen moslims dat soms? Da's discriminatie, SCH.
pi_23930729
quote:
Op maandag 13 december 2004 08:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, maar meneer Kars veling beroept zich ook op een sprookje, namelijk het christelijk geloof.

Dan kan jij er toch niks mis mee vinden?

Er is immers een religieus sausje overheen gegoten, moet voor jou afdoende zijn

Om mogen alleen moslims dat soms? Da's discriminatie, SCH.
Heb ik iets met religie dan?

Ik constateer dat het hier om een buitenkantje gaat en er helemaal niet gekeken wordt naar wat goed is voor de leerlingen. Het is een beslissing op een nogal onbeduidende vorm en dat vind ik weinig zinvol.
pi_23930755
quote:

[..]

Het gaat er natuurlijk om in hoeverre deze meneer zijn denkwijze in zijn lessen naar voren brengt. Ik vermoed dat hij met veel respect over vrouwen praat.

Drogargument: "Maar zij doen het ook!"

Waarom reageerde je trouwens niet op mijn post waarin ik vroeg waarom jij het wel accepteert dat er een seksuele lading wordt gegeven aan het geven van een hand, en je daarnaast negeert dat een veel seksueel getinter symbool nl. het elkaar kussen als begroeting van mannen wel kan in veel islamitische gemeenschappen zonder dat die mannen vervolgens voor homo worden uitgemaakt?
(Het antwoord: dir soort dingen zijn cultureek bepaald en niet religieus. Het niet schudden van een hand wordt alleen in fundamentalistische stromingen gezien als haram)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 13 december 2004 @ 09:03:42 #211
6484 ExTec
pi_23930773
quote:
Op maandag 13 december 2004 08:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb ik iets met religie dan?
Ja, in die mate dat als moslims iets discriminatoirs in hun geloof verpakken jij het wel best vind.

Dan is het op z'n zachts gezegd nogal met 2 maten meten als jij het christenen wel kwalijk neemt.
quote:
Ik constateer dat het hier om een buitenkantje gaat en er helemaal niet gekeken wordt naar wat goed is voor de leerlingen. Het is een beslissing op een nogal onbeduidende vorm en dat vind ik weinig zinvol.
Het is niet slechts het buitenkantje.

Lees nog even mijn postje nog even over die leraar die rabiaat anti-homo is,

En reageer daar ens op, als je dat kunt opbrengen
pi_23930789
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Drogargument: "Maar zij doen het ook!"

Waarom reageerde je trouwens niet op mijn post waarin ik vroeg waarom jij het wel accepteert dat er een seksuele lading wordt gegeven aan het geven van een hand, en je daarnaast negeert dat een veel seksueel getinter symbool nl. het elkaar kussen als begroeting van mannen wel kan in veel islamitische gemeenschappen zonder dat die mannen vervolgens voor homo worden uitgemaakt?
(Het antwoord: dir soort dingen zijn cultureek bepaald en niet religieus. Het niet schudden van een hand wordt alleen in fundamentalistische stromingen gezien als haram)
Je hebt vast helemaal gelijk - maar wat is precies je vraag? Ik had niet het gevoel dat ik iets negeerde, dat mannen elkaar zoenen juich ik alleen maar toe
  maandag 13 december 2004 @ 09:12:08 #213
6484 ExTec
pi_23930865
quote:
Op maandag 13 december 2004 01:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Tenzij ze dat verpakken met een cultureel of religieus sausje.

Dan slik jij het als zoete koek

Dat doe je nu immers ook.

Vind jij vrouwen geen hand geven omdat ze 'onrein' kunnen zijn niet raar dan?

Ben jij zo opgevoed dan?

Ik denk het niet
Hey SCH, deze vraag stond ook nog open.

Nou is genoegzaam bekend dat jij sowieso alleen reageerd op postjes waar je nog denkt eer aan te kunnen behalen,

Want voor de zoveelste keer afgaan als een gieter is nu eenmaal niet leuk,

Alhoewel, jij hebt er een lifestyle van gemaakt,

Maar verbaas me eens, en reageer eens.
pi_23931070
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:03 schreef ExTec het volgende:

Lees nog even mijn postje nog even over die leraar die rabiaat anti-homo is,
Als hij dat in zijn lessen tot uitdrukking brengt, heb ik daar grote moeite mee. Net als leraren die rabiaat anti-vrouw of anti-buitenlander enz. zijn.
  maandag 13 december 2004 @ 09:49:31 #215
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_23931347
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:33 schreef Meki het volgende:

[..]

met meningsuiting
dat mag in Nederland
hij mag handen weigeren
Ik snap het probleem niet, ik wens op geen enkele manier lichamelijk contact met moslimmannen. Ik moet er niet aan denken zeg!
Vind het zo wie zo raar dat een tot de Islam bekeerde Nederlander geschiedenisdocent wilt worden. Dit soort 'gasten' creëeren hun eigen verkapte geschiedenis en werkelijkheid.
  maandag 13 december 2004 @ 09:51:42 #216
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_23931377
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Als hij dat in zijn lessen tot uitdrukking brengt, heb ik daar grote moeite mee. Net als leraren die rabiaat anti-vrouw of anti-buitenlander enz. zijn.
Het punt is dat hij dat soort dingen niet letterlijk hoeft te zeggen om ze toch over te brengen. Stel dat hij gewoon net wat minder aandacht besteedt aan het extra uitleggen aan meisjes, of wat geirriteerder raakt als een meisje iets fout doet in de klas. Dan zal hij dit beeld toch overbrengen, ook al zegt hij niks verkeerds.

Uiteindelijk schemeren* iemands opvattingen toch door in dit soort kleine dingen. En aangezien kinderen ook veel van hun normen op school leren, zullen ze dit soort dingen toch in een bepaalde mate meenemen.
* En dat is als hij _voorzichtig_ is...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_23931458
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:51 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Het punt is dat hij dat soort dingen niet letterlijk hoeft te zeggen om ze toch over te brengen. Stel dat hij gewoon net wat minder aandacht besteedt aan het extra uitleggen aan meisjes, of wat geirriteerder raakt als een meisje iets fout doet in de klas. Dan zal hij dit beeld toch overbrengen, ook al zegt hij niks verkeerds.
Ja, net als een andere leraar dat heeft bij buitenlandse kinderen of kinderen van rijke ouders of kinderen uit de huppeleflupsbuurt? Ik snap je punt wel maar ik vind dat hij inderddad op dat gedrag beoordeeld moet worden.
quote:
Uiteindelijk schemeren* iemands opvattingen toch door in dit soort kleine dingen. En aangezien kinderen ook veel van hun normen op school leren, zullen ze dit soort dingen toch in een bepaalde mate meenemen.
* En dat is als hij _voorzichtig_ is...
Ik vraag me oprecht af of deze man een onderscheid maakt tussen jongens en meisjes. Ik denk het niet eerlijk gezegd, daar is hij waarschijnlijk veel te serieus en islamitisch voor. Die hand staat echt helemaal op zich en ik snap wel dat mensen zich er aan storen en zich er over verwonderen: ik zou de eerste zijn die hem er vragen over zou stellen en hem er ook op zou aanspreken. Maar of hij vervolgens geen les zou mogen geven is een tweede. Ik begrijp dat hij het goed kan uitleggen en respect voor de vrouw toont. Hij doet haar verder toch niks aan? Die indruk krijg ik bijna.
pi_23931536
Het gaat om resepect voor een cultuur, in deze van de moslim naar de Nederlander toe. Hij maakt duidelijk dat hij geen respect heeft voor onze normen en waarden, draagt dit ook expliciet uit, door te laten zien dat mannen en vrouwen verschillend behandeld dienen te worden. Moslims hechten toch zoveel waarde aan respect en traditie? Het is hier de traditie geworden dat je respect hebt voor de vrouw, en ook voor de moslim, en ook voor de homo etc. En als je je hier niet thuis voelt: Voel je vrij om per direct auf zu machen ja!
Stel dat de Nederlander steevast weigert om allochtonen een hand te geven, moet je eens zien hoeveel heetgebakerden in de frontline komen om te vertellen dat we racisten zijn, ik schijt erop, hypocricie, blind door onwetendheid.
Facet!
  maandag 13 december 2004 @ 10:54:51 #219
6484 ExTec
pi_23932457
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:57 schreef SCH het volgende:

Ik snap je punt wel maar ik vind dat hij inderddad op dat gedrag beoordeeld moet worden.
[..]
Wat zit je nou te zeveren dude

Je beoordeeld niet op gedrag,

Want als ze iets flikken wat 'raar' is, beroepen ze zich op hun geloof, en dan slik jij het.

Ff ten overvloedde: dit is geen islamitisch land, een vrouw geen hand geven omdat ze misschien 'onrein' kan zijn, staat in onze cultuur te boek als 'raar'.

Maar daar zie jij ook geen probleem in
pi_23932632
moet je horen.
op de werkvloer moeten, ja - moeten -, we ons aanpassen aan het gedrag wat op de werkvloer van je verwacht wordt. Ik mag bijvoorbeeld wel de hele dag YMCA draaien, zolang je maar netjes gedag zegt.

dat is gewoon erg belangrijk voor de mensen. En dan spreek ik uit ervaring.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_23938372
quote:

[..]

Het enige wat jij kunt doen is met allerlei vaagheden strooien, maar mensen inhoudelijk antwoorden, ho maar.

En ondanks dat je niets van die meneer weet, prijs je zijn pedagogische kwaliteiten. Door jouw soort mensen wordt er gemarchandeerd met waarden en normen, omdat ze er zelf geen hebben. Door je geaardheid ben je ook gewoon bereid om de goede zeden te verkwanselen.

Hoe dan ook door wat fout is met het foute te vergelijken los je dit soort fundamentele misstanden niet op.

Als homo zul je vast wel flink gediscrimineerd zijn. Dat heb je natuurlijk altijd als onrechtvaardige ervaren. En vervolgens hebben deze nare ervaringen jou zo geschraagd, dat alles wat ook maar riekt naar achterstelling of discriminatie van de allochtone bevolking bij jou een belletje doet rinkelen. Oeps, discriminatie, SCH, moet in het geweer, poef, poef, poef…

Of het nu Murat D. betreft, of het nu de niet handenschuddende imam of leerkracht betreft, of het nu Mohammed B. als ze maar een (allochtone) minderheid vormen, dan is het gevoel van omgekeerde onrechtvaardigheid zo bij jou geconditioneerd, dat je alleen nog maar gevoelsmatige kunt argumenteren, en niet meer rationeel en op inhoudelijkheid.

In feite projecteer jij jouw emancipatiestrijd tegen verdrukking en discriminatie op alles en iedereen die in jouw ogen wordt 'geslachtofferd. Dat is allemaal heel nobel maar het lost niets op en bevestigd alleen maar de vooroordelen, van zielige allochtoon...

Ps. Reageer ook nog eens op een eerdere post van mij, of leg je daarmee te zeer de hypocrisie van jouw inborst bloot?!...

Je bent naïef én vaak te goed van vertrouwen, waardoor mensen die wat behoedzamer zijn en wildvreemden niet zomaar een hand geven door jou al gauw als racisten en xenofoben worden afgeschilderd.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23938781
*** Het grappige is dat het om een school van Kars Veling gaat. Enig idee hoe het met de vrouwenemancipatie in zijn christeiljke kringen is gesteld? ***

Altijd die strijd die geleverd moet worden bij onze moslimvrinden, het gaat toch om een moslim hier, niet om christenen. Anders kunnen we iedereen hier even behandelen. Probeer eens een dialoog te voeren in plaats van elk pietluttigheidje aan te grijpen om je gelijk te halen. Respect krijgen is bij de moslims nogal belangrijk schijnt, dus waarom niet ook respect geven?? Helemaal aan de oorspronkelijke bewoners van het land waarin je je misdraagt?
Facet!
  maandag 13 december 2004 @ 12:17:25 #223
6484 ExTec
pi_23938882
quote:
Ps. Reageer ook nog eens op een eerdere post van mij, of leg je daarmee te zeer de hypocrisie van jouw inborst bloot?!...
Nee, onze uber linkse homo reageerd alleen op wat in z'n straatje past,

Ligt er gezichtsverlies in het verschiet, negeren die post

Realistische argumenten, zoals Milagro die gaf, tov wat er mis kan zijn met leraren met afwijkende denkbeelden, geeft'ie even een platitude "ik ben het er niet mee eens" gaat voor de rest niet in op het argument, en herhaalt onverstoord, zijn eigen drog-argumenten, alsof er geeneens repliek is geweest..

Ik snap dat mensen hier niet een life-time ban krijgen vanwege een gebrek aan ruggegraat, en andere acties die neerkomen op 'krom discusieren',

Maar mocht het ooit een optie zijn, nomineer ik je bij deze.
pi_23938944
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:17 schreef ExTec het volgende:
Ik snap dat mensen hier niet een life-time ban krijgen vanwege een gebrek aan ruggegraat, en andere acties die neerkomen op 'krom discusieren',
Gebrek aan ruggegraat?

Man, als ik dat gebrek had dan zou ik hier als eenzame progressieve user allang zijn vertrokken.
  maandag 13 december 2004 @ 12:27:21 #225
6484 ExTec
pi_23939072
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Gebrek aan ruggegraat?

Man, als ik dat gebrek had dan zou ik hier als eenzame progressieve user allang zijn vertrokken.
Jaja, ga daar maar op in, ja

Want de vragen die openstaan blijven niet interresant, is het niet?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')