Ik denk dat mijn kinderen zich niet door zo'n man zouden laten beïnvloeden, maar die zijn dan ook stuk voor stuk zeldzaam eigenwijs. Maar er zijn idd kinderen die je beter bij zo'n figuur uit de buurt kunt houden als je wilt dat ze geestelijk gezond blijvenquote:Op zondag 12 december 2004 18:55 schreef Tarak het volgende:
Je doet net alsof je de denkbeelden van de leraar volledig kunt loskoppelen van zijn kennisoverdracht. Dat is niet reëel.
Overigens willen veel ouders juist voorkomen dat kinderen met zo'n leraar weglopen omdat ze zijn denkbeelden verfoeien. Ik zou mijn kinderen niet met zo'n iemand in aanraking willen laten komen.
De hoeveelheid smileys maken je argumenten er niet sterker op. Je bent naïef én vaak te goed van vertrouwen, waardoor mensen die wat behoedzamer zijn en wildvreemden niet zomaar een hand geven door jou al gauw als racisten en xenofoben worden afgeschilderd.quote:Op zondag 12 december 2004 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
![]()
Je hebt echt alle vertrouwen in kinderen he.
Misschien is het bij die school wel verplicht om je aan de NLse omgangsnormen te conformeren. Maar als Gerard Joling in een strakke leren broek met uitgesneden billen, bij een moslimschool gaat solliciteren als leraar, dan mag deze school hem ook niet weigeren?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef Meki het volgende:
Iemand een hand geven is niet verplicht dus het is onterecht dat de domme school hem wegstuurt alleen voor een hand![]()
Nee.quote:Op zondag 12 december 2004 21:04 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Misschien is het bij die school wel verplicht om je aan de NLse omgangsnormen te conformeren. Maar als Gerard Joling in een strakke leren broek met uitgesneden billen, bij een moslimschool gaat solliciteren als leraar, dan mag deze school hem ook niet weigeren?
Tenzij ze dat verpakken met een cultureel of religieus sausje.quote:Op zondag 12 december 2004 20:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Als deze leraar in zijn klas rare dingen over vrouwen gaat zeggen, dan is er alle reden om eens stevig te praten of op te treden.
Het gaat er natuurlijk om in hoeverre deze meneer zijn denkwijze in zijn lessen naar voren brengt. Ik vermoed dat hij met veel respect over vrouwen praat.quote:Op maandag 13 december 2004 01:39 schreef Monidique het volgende:
De vraag of een school bepaalde culturele uitingen nou moet gedogen of niet, komt nogal onzinnig over als je niet het hele hele systeem van educatie aan twijfel onderwerpt. Onze scholen geven niet alleen kale, wetenschappelijke feiten door, maar ook culturele uitingen of gedragingen, of gedragsnormen als men het zo wilt noemen. Een pet mag niet op, of juist wel, "verzorging" leert hoe te koken of hoe het niet te doen. Cultuur, welke dan ook, wórdt doorgegeven via scholen. Het is dan ook, vind ik, tamelijk absurd om te stellen dat scholen geen eisen mogen stellen aan de (culturele) uitingen van docenten of, in dit geval, stagaires, zonder bij het gehele Nederlandse systeem van scholing vraagtekens te zetten, of zonder te pleiten voor een gehele ontbinding van elk soort culturele opvoeding door de school.
Ja, maar meneer Kars veling beroept zich ook op een sprookje, namelijk het christelijk geloof.quote:Op maandag 13 december 2004 08:44 schreef SCH het volgende:
Het grappige is dat het om een school van Kars Veling gaat. Enig idee hoe het met de vrouwenemancipatie in zijn christeiljke kringen is gesteld?
quote:Op maandag 13 december 2004 08:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar meneer Kars veling beroept zich ook op een sprookje, namelijk het christelijk geloof.
Dan kan jij er toch niks mis mee vinden?
Er is immers een religieus sausje overheen gegoten, moet voor jou afdoende zijn
Om mogen alleen moslims dat soms? Da's discriminatie, SCH.
Drogargument: "Maar zij doen het ook!"quote:Op maandag 13 december 2004 08:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om in hoeverre deze meneer zijn denkwijze in zijn lessen naar voren brengt. Ik vermoed dat hij met veel respect over vrouwen praat.
Het grappige is dat het om een school van Kars Veling gaat. Enig idee hoe het met de vrouwenemancipatie in zijn christeiljke kringen is gesteld?
Ja, in die mate dat als moslims iets discriminatoirs in hun geloof verpakken jij het wel best vind.quote:
Het is niet slechts het buitenkantje.quote:Ik constateer dat het hier om een buitenkantje gaat en er helemaal niet gekeken wordt naar wat goed is voor de leerlingen. Het is een beslissing op een nogal onbeduidende vorm en dat vind ik weinig zinvol.
Je hebt vast helemaal gelijk - maar wat is precies je vraag? Ik had niet het gevoel dat ik iets negeerde, dat mannen elkaar zoenen juich ik alleen maar toequote:Op maandag 13 december 2004 09:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Drogargument: "Maar zij doen het ook!"![]()
Waarom reageerde je trouwens niet op mijn post waarin ik vroeg waarom jij het wel accepteert dat er een seksuele lading wordt gegeven aan het geven van een hand, en je daarnaast negeert dat een veel seksueel getinter symbool nl. het elkaar kussen als begroeting van mannen wel kan in veel islamitische gemeenschappen zonder dat die mannen vervolgens voor homo worden uitgemaakt?
(Het antwoord: dir soort dingen zijn cultureek bepaald en niet religieus. Het niet schudden van een hand wordt alleen in fundamentalistische stromingen gezien als haram)
Hey SCH, deze vraag stond ook nog open.quote:Op maandag 13 december 2004 01:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tenzij ze dat verpakken met een cultureel of religieus sausje.
Dan slik jij het als zoete koek
Dat doe je nu immers ook.
Vind jij vrouwen geen hand geven omdat ze 'onrein' kunnen zijn niet raar dan?
Ben jij zo opgevoed dan?
Ik denk het niet
Als hij dat in zijn lessen tot uitdrukking brengt, heb ik daar grote moeite mee. Net als leraren die rabiaat anti-vrouw of anti-buitenlander enz. zijn.quote:Op maandag 13 december 2004 09:03 schreef ExTec het volgende:
Lees nog even mijn postje nog even over die leraar die rabiaat anti-homo is,
Ik snap het probleem niet, ik wens op geen enkele manier lichamelijk contact met moslimmannen. Ik moet er niet aan denken zeg!quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:33 schreef Meki het volgende:
[..]
met meningsuiting![]()
dat mag in Nederland
hij mag handen weigeren![]()
Het punt is dat hij dat soort dingen niet letterlijk hoeft te zeggen om ze toch over te brengen. Stel dat hij gewoon net wat minder aandacht besteedt aan het extra uitleggen aan meisjes, of wat geirriteerder raakt als een meisje iets fout doet in de klas. Dan zal hij dit beeld toch overbrengen, ook al zegt hij niks verkeerds.quote:Op maandag 13 december 2004 09:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Als hij dat in zijn lessen tot uitdrukking brengt, heb ik daar grote moeite mee. Net als leraren die rabiaat anti-vrouw of anti-buitenlander enz. zijn.
Ja, net als een andere leraar dat heeft bij buitenlandse kinderen of kinderen van rijke ouders of kinderen uit de huppeleflupsbuurt? Ik snap je punt wel maar ik vind dat hij inderddad op dat gedrag beoordeeld moet worden.quote:Op maandag 13 december 2004 09:51 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Het punt is dat hij dat soort dingen niet letterlijk hoeft te zeggen om ze toch over te brengen. Stel dat hij gewoon net wat minder aandacht besteedt aan het extra uitleggen aan meisjes, of wat geirriteerder raakt als een meisje iets fout doet in de klas. Dan zal hij dit beeld toch overbrengen, ook al zegt hij niks verkeerds.
Ik vraag me oprecht af of deze man een onderscheid maakt tussen jongens en meisjes. Ik denk het niet eerlijk gezegd, daar is hij waarschijnlijk veel te serieus en islamitisch voor. Die hand staat echt helemaal op zich en ik snap wel dat mensen zich er aan storen en zich er over verwonderen: ik zou de eerste zijn die hem er vragen over zou stellen en hem er ook op zou aanspreken. Maar of hij vervolgens geen les zou mogen geven is een tweede. Ik begrijp dat hij het goed kan uitleggen en respect voor de vrouw toont. Hij doet haar verder toch niks aan? Die indruk krijg ik bijna.quote:Uiteindelijk schemeren* iemands opvattingen toch door in dit soort kleine dingen. En aangezien kinderen ook veel van hun normen op school leren, zullen ze dit soort dingen toch in een bepaalde mate meenemen.
* En dat is als hij _voorzichtig_ is...
Wat zit je nou te zeveren dudequote:Op maandag 13 december 2004 09:57 schreef SCH het volgende:
Ik snap je punt wel maar ik vind dat hij inderddad op dat gedrag beoordeeld moet worden.
[..]
Het enige wat jij kunt doen is met allerlei vaagheden strooien, maar mensen inhoudelijk antwoorden, ho maar.quote:Op maandag 13 december 2004 08:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om in hoeverre deze meneer zijn denkwijze in zijn lessen naar voren brengt. Ik vermoed dat hij met veel respect over vrouwen praat.
Nee, onze uber linkse homo reageerd alleen op wat in z'n straatje past,quote:Ps. Reageer ook nog eens op een eerdere post van mij, of leg je daarmee te zeer de hypocrisie van jouw inborst bloot?!...
Gebrek aan ruggegraat?quote:Op maandag 13 december 2004 12:17 schreef ExTec het volgende:
Ik snap dat mensen hier niet een life-time ban krijgen vanwege een gebrek aan ruggegraat, en andere acties die neerkomen op 'krom discusieren',
Jaja, ga daar maar op in, jaquote:Op maandag 13 december 2004 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Gebrek aan ruggegraat?![]()
Man, als ik dat gebrek had dan zou ik hier als eenzame progressieve user allang zijn vertrokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |