abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23939124
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Gebrek aan ruggegraat?

Man, als ik dat gebrek had dan zou ik hier als eenzame progressieve user allang zijn vertrokken.
Ik wil het niet eens ruggegraat noemen. Je bent totaal bezeten door die lieve moslims (liefst marokkaanse) die volgens jou maatschappelijk in dezelfde positie zitten als mensen die homo zijn.

Dat is niet progressief, dat is totaal gestoord, zeker omdat je niet in wilt zien dat de realiteit totaal anders is. Wellicht zie je het licht als je over straat loopt met je vriend en totaal inelkaar gemept wordt door de door jouw beminde troetelbeestjes.

Tot die tijd wens ik je veel plezier met het verdedigen van de bron van bijna alle maatschappelijke problemen in Nederland.
  maandag 13 december 2004 @ 12:37:01 #227
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23939258
quote:
Wellicht zie je het licht als je over straat loopt met je vriend en totaal inelkaar gemept wordt door de door jouw beminde troetelbeestjes.
Hell no dude,

Die gast z'n wereldbeeld is al zo verwrongen dat wij dat dan wel naar ons hoofd krijgen,

We hebben ze immers niet genoeg geknuffeld.

Ook al word'tie in elkaar getrapt,

Je denkt dat niet dat die zwake geest kan erkennen dat alles waar die zich de afgelopen 20 jaar voor ingezet heeft fout is gebleken?

Dat konden die fellow travellers een enkele uitzondering daargelaten ook niet.

Nee, als in dit land de bom barst, heeft 'rechts' het gedaan, mark my words.
  maandag 13 december 2004 @ 12:39:21 #228
3542 Gia
User under construction
pi_23939305
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:11 schreef JanKort het volgende:
*** Het grappige is dat het om een school van Kars Veling gaat. Enig idee hoe het met de vrouwenemancipatie in zijn christeiljke kringen is gesteld? ***

Altijd die strijd die geleverd moet worden bij onze moslimvrinden, het gaat toch om een moslim hier, niet om christenen. Anders kunnen we iedereen hier even behandelen. Probeer eens een dialoog te voeren in plaats van elk pietluttigheidje aan te grijpen om je gelijk te halen. Respect krijgen is bij de moslims nogal belangrijk schijnt, dus waarom niet ook respect geven?? Helemaal aan de oorspronkelijke bewoners van het land waarin je je misdraagt?
Ik zie de vergelijking met Kars Veling ook niet zo. Die geeft vrouwen toch gewoon een hand ter begroeting? Die gedraagt zich verder toch volgens de nederlandse gedragsnormen.

Het gaat ook niet zo zeer om wat iemand in de klas indoctrineert door een mening op te dringen, maar door wat hij indoctrineert door onfatsoenlijk gedrag.
In Nederland is het gewoon fatsoenlijk als je iemand een hand geeft ter begroeting en dat is wat leerlingen moeten leren. Als je als leraar wel een vader een hand geeft maar een moeder niet, dan ziet zo'n kind dat en zou dat gedrag over kunnen nemen.

En dan kun je wel gaan zeuren over wat sommige leraren hun leerlingen wel niet allemaal voor slechts bijbrengen, maar daar gaat het hier niet over. Als kinderen in die gevallen nadelig beïnvloed worden, klagen ouders daar ook heus wel over.
Het verschil is dat het dan gewoon om verkeerde ideeën van iemand gaat. In het geval van de moslimleraar gaat het om iemand die vindt dat hij die ideeën ook nog mag handhaven vanwege een geloofsvoorschrift. En dat is fout.
  maandag 13 december 2004 @ 12:39:42 #229
6484 ExTec
pi_23939309
Ohja,

Als ik je goed genoeg ken, is het tijd voor je om als de eerste de beste NSB'er naar feedback te rennen omdat 'ze niet aardig tegen me doen'

Want we hangen graag de idealistische wereldverbeteraar, niet gehinderd door enige kennis uit, maar de realiteit moet niet z'n overzichtelijke wereld binnen gebeukt worden, want dan vind'ie et niet leuk meer

maandag 13 december 2004 @ 12:41:39 #230
3542 Gia
User under construction
pi_23939347
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hell no dude,

Die gast z'n wereldbeeld is al zo verwrongen dat wij dat dan wel naar ons hoofd krijgen,

We hebben ze immers niet genoeg geknuffeld.

Ook al word'tie in elkaar getrapt,

Je denkt dat niet dat die zwake geest kan erkennen dat alles waar die zich de afgelopen 20 jaar voor ingezet heeft fout is gebleken?

Dat konden die fellow travellers een enkele uitzondering daargelaten ook niet.

Nee, als in dit land de bom barst, heeft 'rechts' het gedaan, mark my words.
Als hij in elkaar getrapt zou worden door zijn beschermelingetjes dan ligt dat niet aan hun anti-homo cultuur, maar aan het feit dat ze zich hier niet welkom voelen. Daarom gaan ze zich misdragen. En natuurlijk pakken ze dan eerst mensen aan die in hun ogen fout zijn, homo's bijvoorbeeld.
  maandag 13 december 2004 @ 12:43:25 #231
6484 ExTec
pi_23939379
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Als hij in elkaar getrapt zou worden door zijn beschermelingetjes dan ligt dat niet aan hun anti-homo cultuur, maar aan het feit dat ze zich hier niet welkom voelen. Daarom gaan ze zich misdragen. En natuurlijk pakken ze dan eerst mensen aan die in hun ogen fout zijn, homo's bijvoorbeeld.
Ja, jij hebt ook idd al helemaal door hoe zijn met zelfhaat vervulde geest werkt.
pi_23939557
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt vast helemaal gelijk - maar wat is precies je vraag? Ik had niet het gevoel dat ik iets negeerde, dat mannen elkaar zoenen juich ik alleen maar toe
*zucht* het punt is dat een ritueel dat veel seksueler geladen is als een zoen wel kan en een hand die geen seksuele betekenis heeft ineens niet kan. Krom.
Als die mannen zich kunnen beheersen en elkaar niet bespringen bij die zoen, dan kunnen ze zich vast ook wel even inhouden bij zo'n hand. Daarnaast is dat hand-mag-niet-syndroom voornamelijk een issue bij extreme stromingen, die zelf nadenken niet direct propagerenn
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 13 december 2004 @ 12:59:10 #233
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_23939628
quote:
Op zondag 12 december 2004 08:30 schreef Balthar het volgende:

[..]

Het zijn dus niet de normale gematigde moslims die dat weigeren.
Of verkeerd geinformeerden.
Krekker is de bom!
  maandag 13 december 2004 @ 12:59:18 #234
3542 Gia
User under construction
pi_23939632
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:55 schreef Mwanatabu het volgende:

Daarnaast is dat hand-mag-niet-syndroom voornamelijk een issue bij extreme stromingen, die zelf nadenken niet direct propagerenn
Juist omdat het alleen bij extreme stromingen een issue is, kun je verwachten dat die man er verder ook nog wel extreme ideeën op na zal houden. Zo iemand is dan niet wenselijk als leraar van kinderen die nog moeten leren hoe ze zich in de maatschappij behoren te gedragen.
  maandag 13 december 2004 @ 13:01:33 #235
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_23939669
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:29 schreef Snik het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon overlopers zoals NSB-ers in de jaren 30.
Ja want elke Moslim is een kwaadwillende bezetter toch!
Krekker is de bom!
pi_23939683
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Juist omdat het alleen bij extreme stromingen een issue is, kun je verwachten dat die man er verder ook nog wel extreme ideeën op na zal houden. Zo iemand is dan niet wenselijk als leraar van kinderen die nog moeten leren hoe ze zich in de maatschappij behoren te gedragen.
Dat valt goed te checken toch. Zolang hij zich aan het lesprogramma houdt dan zie ik het probleem niet. Hij werd in het bericht omschreven als een keurige man die keurig groet.
pi_23939695
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Sommige mensen bekeren zich heel laat tot het christendom. Anders kan het ook. Niet dat ik verwacht dat SCH opeens moslimbasher word, maar een twist in de gedachtengang moet kunnen. Ik hoop dat hij ooit eens inziet dat zijn standpunt fundamenteel onjuist is eveneens zijn vertrouwen in de richting van sommige maatschappelijke ontwikkelingen.

Zijn posts zijn van een autitisch karakter, zoals er nog wel meer figuren rondlopen die de meest verdervelijke politieke stromingen aanhangen, maar vanwege hun sociale of verstandelijke gebrek weigeren zich te orienteren in hun leefomgeving waardoor hun mening wel eens radicaal zou kunnen veranderen.
  maandag 13 december 2004 @ 13:07:58 #238
3542 Gia
User under construction
pi_23939800
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat valt goed te checken toch. Zolang hij zich aan het lesprogramma houdt dan zie ik het probleem niet. Hij werd in het bericht omschreven als een keurige man die keurig groet.
Iemands denkbeelden komen toch wel over bij kinderen. Hij hoeft dat niet eens bewust over te brengen, kinderen voelen dat toch wel aan. En je maakt mij niet wijs dat die man voor de rest een gematigde moslim is.
pi_23939913
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemands denkbeelden komen toch wel over bij kinderen. Hij hoeft dat niet eens bewust over te brengen, kinderen voelen dat toch wel aan. En je maakt mij niet wijs dat die man voor de rest een gematigde moslim is.
Telepathie ofzo?

Alsof kinderen meteen weten dat hun onderwijzer op Wilders stemt of niks van de jodenvervolging gelooft.
pi_23939932
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:02 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Sommige mensen bekeren zich heel laat tot het christendom. Anders kan het ook. Niet dat ik verwacht dat SCH opeens moslimbasher word
De meeste christenen voelen zich nogal verwant met moslims.
  maandag 13 december 2004 @ 13:21:00 #241
6484 ExTec
pi_23940051
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:07 schreef Gia het volgende:
En je maakt mij niet wijs dat die man voor de rest een gematigde moslim is.
Tja, wat je zegt Gia, ligt wel voor de hand, is het niet?

Maar daar hebben sommigen een ander mechanisme voor:

"Van NL'ers geloven we alleen het slechtse, en van moslims geloven we alleen het beste."
  maandag 13 december 2004 @ 13:22:03 #242
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23940068
quote:
Zijn posts zijn van een autitisch karakter, zoals er nog wel meer figuren rondlopen die de meest verdervelijke politieke stromingen aanhangen, maar vanwege hun sociale of verstandelijke gebrek
"Van een autistisch karakter zijn" is een contaminatie van "een autistisch karakter hebben" en "van een autistisch niveau zijn". "Verderfelijk" wordt trouwens met een "f" geschreven, en woorden als "sociaal" of "verstandelijk" horen i.c. geen eind-e te hebben, beste Rhodes scholar.

[ Bericht 4% gewijzigd door DeGroeneRidder op 13-12-2004 13:27:28 ]
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  maandag 13 december 2004 @ 13:24:42 #243
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23940121
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:02 schreef SCH het volgende:
Het is zéér onwaarschijnlijk dat de grondgedachte waaruit het weigeren van de hand voortkomt zich ook uitsluitend op die manier zal uiten. Onder andere doordat het van een zéér fundamentalistische geest getuigt om puur op basis van iemands geslacht dier hand te weigeren.
  maandag 13 december 2004 @ 13:26:06 #244
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_23940149
quote:

[..]

zoals er nog wel meer figuren rondlopen die de meest verdervelijke politieke stromingen aanhangen, maar vanwege hun sociale of verstandelijke gebrek weigeren zich te orienteren in hun leefomgeving waardoor hun mening wel eens radicaal zou kunnen veranderen.
Die heb je, maar is de Islam in zijn algemeen een verdervelijke stroming of zit je appels met peren te vergelijken?

(Ik zie overigens mensen die Moslims in hun algemeen als 'het kwaad' zien wel als gevaar, dit in tegenstelling tot de 'normale' Moslims, die ik absoluut niet als gevaar beschouw).
Krekker is de bom!
  maandag 13 december 2004 @ 13:27:06 #245
6484 ExTec
pi_23940169
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:13 schreef SCH het volgende:

Alsof kinderen meteen weten dat hun onderwijzer op Wilders stemt of niks van de jodenvervolging gelooft.
Weer zo'n sickend stukje realiteits ontkenning.

Als ik maar ff een nazi als voorbeeld pakt (dat snapt SCH tenminste wel, want dat zijn doorgaans kaaskoppen ), twijfel je er dan ook aan dat zo'n leraar door z'n hele carriere wel degelijk af en toe z'n eigen denkbeelden zal laten doorspiegelen?

Ook als'ie echt z'n best doet omdat te voorkomen? Simpelweg omdat'ie rond de 35 uur per week voor de klas staat?

Omdat de actualiteit ook op dat soort scholen wel ens de revue passeert, en een leraar welis gevraagd zal worden daar uitleg over te geven?

Maar dat snapt SCH allemaal niet hey...

Nee, daar kunnen we niet vanuit gaan, als we SCH moeten geloven, want van z'n moslim vrienden gelooft'ie alleen het beste. Die doen dat niet
pi_23940283
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:24 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het is zéér onwaarschijnlijk dat de grondgedachte waaruit het weigeren van de hand voortkomt zich ook uitsluitend op die manier zal uiten. Onder andere doordat het van een zéér fundamentalistische geest getuigt om puur op basis van iemands geslacht dier hand te weigeren.
Ach, hij groette de mevrouw vriendelijk, ik zie dat probleem niet zo. Het valt in de categorie vrouwen die van hun geloof een hoofddoek dragen of een rok of een hoedje.

Het lijkt me dat er wel over te praten valt toch? Als hij er blijk van geeft zijn eigen visie helemaal niet te kunnen scheiden van de lesstof en de omgang met de kinderen dan kan er altijd nog tot actie over gegaan worden. Of mogen vrouwen die vanwege hun geloof een rok dragen, ook geen les geven. Dat getuigt toch ook echt van een vrij fundamentalistische geest.
  maandag 13 december 2004 @ 13:34:34 #247
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23940328
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:32 schreef SCH het volgende:
Ach, hij groette de mevrouw vriendelijk, ik zie dat probleem niet zo. Het valt in de categorie vrouwen die van hun geloof een hoofddoek dragen of een rok of een hoedje.
Categorisch het handen schudden van vrouwen weigeren is toch echt van een andere categorie dan een hoofddoek, een rok of een hoedje dragen.
pi_23940376
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:34 schreef Lithion het volgende:

[..]

Categorisch het handen schudden van vrouwen weigeren is toch echt van een andere categorie dan een hoofddoek, een rok of een hoedje dragen.
Nee hoor, er zit dezelfde soort gedachtengang achter!!!
pi_23940380
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Gebrek aan ruggegraat?

Man, als ik dat gebrek had dan zou ik hier als eenzame progressieve user allang zijn vertrokken.
Het enige wat jij kunt doen is met allerlei vaagheden strooien, maar mensen inhoudelijk antwoorden, ho maar.

En ondanks dat je niets van die meneer weet, prijs je zijn pedagogische kwaliteiten. Door jouw soort mensen wordt er gemarchandeerd met waarden en normen, omdat ze er zelf geen hebben. Door je geaardheid ben je ook gewoon bereid om de goede zeden te verkwanselen.

Hoe dan ook door wat fout is met het foute te vergelijken los je dit soort fundamentele misstanden niet op.

Als homo zul je vast wel flink gediscrimineerd zijn. Dat heb je natuurlijk altijd als onrechtvaardige ervaren. En vervolgens hebben deze nare ervaringen jou zo geschraagd, dat alles wat ook maar riekt naar achterstelling of discriminatie van de allochtone bevolking bij jou een belletje doet rinkelen. Oeps, discriminatie, SCH, moet in het geweer, poef, poef, poef…

Of het nu Murat D. betreft, of het nu de niet handenschuddende imam of leerkracht betreft, of het nu Mohammed B. als ze maar een (allochtone) minderheid vormen, dan is het gevoel van omgekeerde onrechtvaardigheid zo bij jou geconditioneerd, dat je alleen nog maar gevoelsmatige kunt argumenteren, en niet meer rationeel en op inhoudelijkheid.

In feite projecteer jij jouw emancipatiestrijd tegen verdrukking en discriminatie op alles en iedereen die in jouw ogen wordt geslachtofferd. Dat is allemaal heel nobel maar het lost niets op en bevestigt alleen maar de vooroordelen, van zielige allochtoon...

Ps. Reageer ook nog eens op een eerdere post van mij, of leg je daarmee te zeer de hypocrisie van jouw inborst bloot?!...

Je bent naïef én vaak te goed van vertrouwen, waardoor mensen die wat behoedzamer zijn en wildvreemden niet zomaar een hand geven door jou al gauw als racisten en xenofoben worden afgeschilderd.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  maandag 13 december 2004 @ 13:40:03 #250
6484 ExTec
pi_23940431
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:32 schreef SCH het volgende:
Het valt in de categorie vrouwen die van hun geloof een hoofddoek dragen of een rok of een hoedje.
Nee, afwijkende gedragsnormen hebben is wat anders dan een andere klederdracht.

Hoevaak jij ook probeert te doen alsof het hetzelfde is.

Het begint echt heel vermoeiend te worden, hoe jij lange rokken van greffo bij voortduring probeert op 1 lijn te zetten met islam fundi's.

Ken jij het gezegde 'two wrongs don't make a right' niet?
quote:
Het lijkt me dat er wel over te praten valt toch? Als hij er blijk van geeft zijn eigen visie helemaal niet te kunnen scheiden van de lesstof en de omgang met de kinderen dan kan er altijd nog tot actie over gegaan worden.
Vanzelfsprekend lees jij mijn postjes niet, maar mocht je je vervelen, lees er even een paar terug, doe ik perfect uit de doeken waarom dat onwaarschijnlijk is.

Maar je zal 'het er wel niet mee eens zijn'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')