Je argument is toch dat je vindt dat mensen niks mogen doen dat tegen hun lichamelijke gesteldheid ingaat? Wat ik zei is exact dat. Maar, inderdaad, weltrusten.quote:Op zondag 19 december 2004 03:30 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Ja hoor jochie, dat wil ik...................ga lekker slapen, dat ga ik ook doen
weltrusten![]()
Cijfers...bron? Of eventueel iets anders waar je deze belachelijke info vandaan haalt....quote:Op zondag 19 december 2004 03:27 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk knul, er zijn nog nooit mensen aan cocaine kapot gegaan. Honderden per dag schat ik, maar dat ontgaat je even. Dan heb ik het nog niet eens over mensen die er indirekt aan kapot gaan, dealers die omgelegd worden, bendes die elkaar afslachten etc. Over narrow minded gesproken
Er zijn veel en veel meer mensen die het gebruiken/gebruikten en er nooit aan kapot zijn gegaan. Daarnaast is er een groot verschil tussen de mensen die coke snuiven en de mensen die coke (eventueel op bepaalde wijze bewerkt) roken.quote:Op zondag 19 december 2004 03:27 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk knul, er zijn nog nooit mensen aan cocaine kapot gegaan. Honderden per dag schat ik, maar dat ontgaat je even.
Dat is het gevolg van de criminalisering van dergelijke drugs.quote:Dan heb ik het nog niet eens over mensen die er indirekt aan kapot gaan, dealers die omgelegd worden, bendes die elkaar afslachten etc. Over narrow minded gesproken
Doe niet zo naief man. Volg jij geen aktualiteiten ofzo? Te druk met bezoekjes aan de coffeeshop zeker? In google kwam ik als eerste hit dit tegenquote:Op zondag 19 december 2004 04:00 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Cijfers...bron? Of eventueel iets anders waar je deze belachelijke info vandaan haalt....
Dat dealers omgelegd worden en bendes elkaar afslachten komt omdat het in de illegaliteit verkeerd. Ik ben er zelf nog niet uit of het spul gelegaliseerd moet worden. (het zou aanzienlijk veel doden schelen, maar het is het meer een principekwestie..) Ik heb er ook mensen door zien veranderen, mensen die niet met hun gebruik om konden gaan, die zijn er, dat is zo.quote:Op zondag 19 december 2004 03:27 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk knul, er zijn nog nooit mensen aan cocaine kapot gegaan. Honderden per dag schat ik, maar dat ontgaat je even. Dan heb ik het nog niet eens over mensen die er indirekt aan kapot gaan, dealers die omgelegd worden, bendes die elkaar afslachten etc. Over narrow minded gesproken
Heb jij een bron van dat artikel? Is dat 1,128 een percentage of een gemiddelde? En zo ja, van wat?quote:Op zondag 19 december 2004 12:38 schreef Notoire_Gek het volgende:
"The number of cocaine related deaths found by Florida medical examiners in 1998 was 1,128 which is the highest level since this report was started in 1987"
Dat zijn er 3 per dag, enkel en alleen al in Florida. MIjn schatting van 100-den per dag is dus eerder aan de voorzichtige kant dan overdreven. Maar blijf je druggebruik gerust goedpraten jongen.........
Een aantal, zoals je in de tabel kunt zien neemt het elk jaar toe, nu 6 jaar later zal het dus nog veel hoger liggen. Dit zijn gewoon keiharde cijfers door medici gepubliceerd, heeft niks met eenzijdig beeld te maken, het is de trieste waarheid.quote:Op zondag 19 december 2004 15:29 schreef teknomist het volgende:
[..]
Heb jij een bron van dat artikel? Is dat 1,128 een percentage of een gemiddelde? En zo ja, van wat?
En over "actualiteiten" gesproken... Je weet net zo goed als ik dat in de media heel veel dingen overdreven worden en er vaak alleen de negatieve aspecten worden belicht. Als je daar je informatie uit haalt krijg je dus een eenzijdig beeld. Iets wat je bij veel tegenstanders ziet helaas.
quote:Op zondag 19 december 2004 15:40 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Een aantal, zoals je in de tabel kunt zien neemt het elk jaar toe, nu 6 jaar later zal het dus nog veel hoger liggen. Dit zijn gewoon keiharde cijfers door medici gepubliceerd, heeft niks met eenzijdig beeld te maken, het is de trieste waarheid.
Deze medici zeggen zelf dat cocaine niet de oorzaak zelf hoeft te zijn. Het kunnen ook gevaarlijke combo's met andere drugs zijn of hele andere redenen. Het kan ook zijn dat die mensen gestorven zijn door vervuilde cocaine; zeker omdat je in de VS helemaal geen mogelijkheid hebt om je spul te laten testen. Maar goed, het is inderdaad een triest gegeven. Maar wat wil je hiermee nu zeggen? Dat het gebruik van cocaine per definitie funest is voor je lichaam? Daarnaast zegt dit ook helemaal niks over de situatie in Nederland.quote:Cocaine related deaths are defined as those deaths which were investigated by Florida medical examiners in which the toxicology reports were positive for cocaine or its metabolites. These deaths are not necessarily caused by lethal doses of cocaine or its metabolites but only reflect the presence of this illegal drug in the body at the time of death.
Ik reageerde op een of andere flip die "bron" en "cijfers" begon te brullen, omdat ik zei dat er 100den mensen per dag aan als gevolg van cocainegebruik stervenquote:
Dit zijn cijfers voor Florida, slechts een staat van de VS. Kun je nagaan hoeveel het er per jaar over de hele wereld moeten zijn. Doe dat maar minstens maal 500......dan zit je dus al op anderhalf duizend !!! per dag. In de tabel zie je dat elk jaar het cijfer hoger wordt, dat het de afgelopen 6 jaar is gedaald zou kunnen, maar is erg onwaarschijnlijkquote:In dit rapport staat er in het totaal 1128 cocaine-gerelateerde doden in 1998 zijn gevallen. Dat is wel wat minder dan honderden per dag. Bovendien kun je de gegevens uit verleden niet zo maar extrapoleren. Iets wat je wel doet.
Ik hoop dat je snel komt te weten welke van je vrienden drugs gebruiken want ik kan me voorstellen dat ze jou met jouw instelling eerder zien als dat lastpak dat van niks hoeft te weten. En als je gaat reageren zoals je beweert zien ze misschien wel in dat jij het predikaat vriend niet echt verdient. Verder denk ik dat: A. jij heel hard gaat uitgelachen worden door de persoon aan wie jij geld gaat terugvorderen; en B. waarschijnlijk ook een gigantisch pak slaag gaat krijgen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 23:01 schreef Notoire_Gek het volgende:
In mijn kennissenkring gebruikt niemand drugs, 100% zeker. Als ik een van mijn vrienden of vriendinnen ooit aan die shit zie, gaat alles direkt door de gootsteen. Vervolgens vraag ik waar hij/zij dat spul vandaan heeft om daar A: de poen terug te halen en B te vertellen dat hij bij een tweede ontmoeting K.O. gaat.
Na deze post word ik nog gesterkt in mijn vermoeden dat jij heel weinig vrienden hebt. Wat dan ook zeer begrijpelijk isquote:Op zondag 19 december 2004 00:29 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Als iemand van mijn vrienden ooit naar die shit grijpt, zal dat zijn omdat ze in de problemen zitten, en niet omdat ze zo af en toe een tripje wel lekker vinden (dat soort losers heb ik namelijk niet als vrienden/vriendinnen). Iemand die de problemen zit help je als vriend zijnde, dus haal je hem/haar om te beginnen van die troep af en ga je niet als een lam schaap toekijken en denken van ....ach het is zijn/haar verantwoordelijkheid.
Er is nog nooit, en gezien de lethale dosis zal er waarschijnlijk ook nooit, een dode vallen door het gebruik van xtc.quote:Op zondag 19 december 2004 01:35 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Je zegt dat het niet ongezond is bij normaal gebruik. XTC is enorme rotzooi, waar al menigeen aan kapot is gegaan......maar van jou mag ik de media niet geloven, dus is het aan jou om met beter materiaal te komen dan oncontroleerbare verklaringen van jezelf.
P.s. als iemand een oneliner tikt, reageer dan svp niet zo bespottelijk met dat je maar beter je mond kunt houden. In dat geval kan FoK beter z'n site sluiten.
En wat ben jij voor rare hippie? Echt totaal wereldvreemd en naief als een kleuter als je zulke onzin post.quote:Op zondag 19 december 2004 23:47 schreef dopa het volgende:
[..]
Er is nog nooit, en gezien de lethale dosis zal er waarschijnlijk ook nooit, een dode vallen door het gebruik van xtc.
quote:Een 15-jarig meisje uit Belfeld is zaterdagmorgen in een ziekenhuis te Heerlen overleden aan de gevolgen XTC gebruik. Dat heeft nu.nl gemeld. Het slachtoffer was een van de 5000 bezoekers van een Mega-Rave-Party te Heerlen.
Deze (hardcore) party duurde van vrijdagavond 19.00 uur tot zaterdagmorgen 07.00 uur en werd gehouden op het terrein van een discotheek in Heerlen.
Het meisje werd tijdens de party onwel en is daarna opgevangen door de EHBO-post op het terrein. Vervolgens is zij overgebracht naar het ziekenhuis, waar zij in de loop van zaterdagmorgen is overleden. Gedurende het feest heeft de politie twaalf personen aangehouden met XTC.
Het is nog nooit aangetoond dat xtc na een keer gebruik blijvende hersenschade aanricht. De enige die dat ooit beweerd heeft was dr Ricaurte, die een studie heeft geplubiceerd in het tijdschrift Science dat xtc al vanaf de eerste keer schade veroorzaakt. De geachte heer Ricaurte heeft niet veel later tot zijn grote scha en schande dit onderzoek moeten intrekken omdat achteraf bleek dat hij zijn apen geen xtc maar methamfetamine had gegeven. En dan ook nog een dosis die een mens nooit zal nemen. tot zover het bewijs.quote:Op zondag 19 december 2004 01:59 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Tik in google eens in "schadelijkheid xtc" en je wordt overspoeld met onderzoeksrelultaten. Overal staat dat XTC blijvende verandelingen in je hersenen teweeg kan brengen, zelfs al na gebruik van 1 keer.
Ik betwijfel dat ik wereldvreemd ben, en zeker ten aanzien van drugs, gezien dit fenomeen al een paar jaar een belangrijk onderdeel van mijn studie vormt.quote:Op maandag 20 december 2004 00:03 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
En wat ben jij voor rare hippie? Echt totaal wereldvreemd en naief als een kleuter als je zulke onzin post.
[..]
Als ze geen xtc had gebruikt was ze niet doodgegaan, dat snap je toch hopelijk wel?quote:Op maandag 20 december 2004 00:09 schreef dopa het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat ik wereldvreemd ben, en zeker ten aanzien van drugs, gezien dit fenomeen al een paar jaar een belangrijk onderdeel van mijn studie vormt.
Ik ben er dan ook zeker van dat bovenstaand dodelijk geval geen gevolg is van xtc, maar van uitdroging.
Tuurlijk snap ik dat. Maar ik ga toch ook geen aversie vertonen tegen scheermesjes omdat sommige onverantwoordelijke mensen hun polsen ermee over snijden. En er zijn nog honderden andere voorbeelden waarbij het verkeerd of onverantwoord gebruik van een product ernstige gevolgen kan hebben. Dat heeft niks met het product te maken.quote:Op maandag 20 december 2004 00:12 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Als ze geen xtc had gebruikt was ze niet doodgegaan, dat snap je toch hopelijk wel?
Wat een onnozele vergelijking. Het is toch duidelijk dat ze als gevolg van xtc-gebruik is overleden, man. Dat jij dan niks beters kunt verzinnen dan een verhaal over zelfmoordplegers en scheermesjes is echt zielig.quote:Op maandag 20 december 2004 00:15 schreef dopa het volgende:
[..]
Tuurlijk snap ik dat. Maar ik ga toch ook geen aversie vertonen tegen scheermesjes omdat sommige onverantwoordelijke mensen hun polsen ermee over snijden. En er zijn nog honderden andere voorbeelden waarbij het verkeerd of onverantwoord gebruik van een product ernstige gevolgen kan hebben. Dat heeft niks met het product te maken.
Je gaat toch ook niet beweren: als ze niet was uitgeweest zou ze nog leven. En daarom maar uitgaan verbieden?
Niet direct nee.quote:Het is toch duidelijk dat ze als gevolg van xtc-gebruik is overleden, man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |