Er wordt nergens gezegd dat cocaine goed voor je is. We laten alleen zien dat het zelfs in de betere kringen wordt gebruikt en dat het niet alleen maar junks zijn.quote:
en sigaretten natuurlijk behalve in de US (bwuerk) en Ierland.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:25 schreef gelly het volgende:
Sja, dat krijg je zolang drugs gecriminaliseerd worden. Op drank na.
Door legalisatie levert het alleen maar belastinggeld opquote:Op woensdag 15 december 2004 20:44 schreef desiredbard het volgende:
Iedereen die zijn leven kapot wil maken door aan de wit of de bruin te gaan moet dat zelf weten....zolang dat maar niet vergoed wordt van belastingcenten.
En daarmee los je het probleem echt op lange termijn mee op?quote:Ik ben voor meer vuile coke en heroine...lost het probleem zich heel snel op en is mijn autoradio ook veilig...en oma ook als ze gaat pinnen
Tja, ik vind het zelf ook enigzins vreemd, maar zo wordt het steeds meer gebruikt. Het wordt trouwens ook wel eens gebruikt om veel te kunnen zuipen zonder zat te worden, dat is natuurlijk helemaal dramatisch.quote:
Kom op, dit is een internetforum... dan doen mensen zich vaker stoerder voor dan ze in werkelijkheid zijn.quote:Op woensdag 15 december 2004 21:11 schreef LostFormat het volgende:
Vind het echt heel koud dat er door veel users gezegd wordt dat er wel meer vervuilde coke mag komen. Er zijn doden bij gevallenDat wens je toch niemand toe?
Ik snuif helemaal geen coke, ik gebruik sowieso geen drugs, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom meteen van de anti-drugs-maffia ben.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:44 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb verschillende kennissen zo zien flippen op coke dat ze in een inrichting moesten worden opgeborgen.
Dat is de realiteit.
En jij snuift zeker coke en drinkt de hele avond cola.
Laat ik dat nou niet geloven.
Nog nooit heb ik een alkoholvrije cokesnuiver gezien.
Dat bedoel ik juist. Mensen moeten eens wat meer nadenken voordat ze dingen loos gaan posten.quote:Op woensdag 15 december 2004 21:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Kom op, dit is een internetforum... dan doen mensen zich vaker stoerder voor dan ze in werkelijkheid zijn.
je wenst ook niemand toe dat zijn auto vernield wordt voor een radio of dat zijn oma neergestoken wordt omdat ze haar tasje niet een twee drie afgeeft.quote:Op woensdag 15 december 2004 21:11 schreef LostFormat het volgende:
Vind het echt heel koud dat er door veel users gezegd wordt dat er wel meer vervuilde coke mag komen. Er zijn doden bij gevallenDat wens je toch niemand toe?
Nog zo iemand die het gebruik van party-drugs (XTC, Coke) meteen associeert met stelende en gewelddadige junks.quote:Op woensdag 15 december 2004 21:20 schreef desiredbard het volgende:
[..]
je wenst ook niemand toe dat zijn auto vernield wordt voor een radio of dat zijn oma neergestoken wordt omdat ze haar tasje niet een twee drie afgeeft.
Nee hoor vervuilde pillen, coke en heroine mag van mij.
Staat mijn autoweer veilig en kan oma veilig over straat
Je snapt het nog steeds niet. Er is een groot verschil tussen een recreatieve gebruiker en een junk. De enige schade die een recreatieve gebruiker aan de maatschappij berokkent is aan z'n eigen gezondheid en zelfs dat valt mee als er verstandig met de drug wordt omgegaan.quote:Op woensdag 15 december 2004 21:20 schreef desiredbard het volgende:
[..]
je wenst ook niemand toe dat zijn auto vernield wordt voor een radio of dat zijn oma neergestoken wordt omdat ze haar tasje niet een twee drie afgeeft.
Inderdaad, het zijn die vuile cokegebruikers die als een uitgehongerd Afrikaans kindje bij Centraal Station met een papieren Kiosk-bekertje in hun lopen te bedelen en fietsen jatten en je oude omaatje beroven!!!quote:Op woensdag 15 december 2004 21:20 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het verschil tussen alles wat uit de natuur komt en dat wat chemisch is wordt soms behoorlijk scheef beargumenteerd. Zogenaamde natuurlijke middelen worden dan naar voren gebracht als iets dat niet schadelijk is, het is tenslotte natuurlijk! Chemische zooi, dat is pas duivels! Daar ga je kapot aan! Mag ik je er op wijzen dat er in de natuur een groot aantal planten en knollen bestaan met een op zijn minst zeer onprettige uitwerking? Neem eens een handje vol doornappelzaadjes zou ik zeggen..quote:Op woensdag 15 december 2004 21:23 schreef desiredbard het volgende:
laten we wel zijn ik heb niks tegen het kouwen van coka bladeren of het roken van een jointje... maar er is een verschil tussen gemisch en en natuurlijk. Beide natuurlijke producten heben trouwens een kalmerende/pijnstillende/rustgevende uitwerking op de gebruiker....
Waar coke en heroine dat dus niet hebben.
Wel eens geprobeerd een cokegebruiker uit een nachtclub te verwijderen? (Nooit last gehad met een blower trouwens)... ze zijn agressief en niet neer te krijgen..... nee geen medelijde met idioten die dat gebruiken
Zullen we dan ook maar gelijk de alcohol gaan vervuilen?quote:Op woensdag 15 december 2004 21:23 schreef desiredbard het volgende:
Wel eens geprobeerd een cokegebruiker uit een nachtclub te verwijderen? (Nooit last gehad met een blower trouwens)... ze zijn agressief en niet neer te krijgen..... nee geen medelijde met idioten die dat gebruiken
Mensen agressiever op alcohol ? in combinatie met heb je gelijk ... anders nietquote:Op woensdag 15 december 2004 21:30 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zullen we dan ook maar gelijk de alcohol gaan vervuilen?. Daar worden sommige mensen net zo agressief van als het niet agressiever is.
Maar goed, ik dacht dat er geen junks in nachtclubs kwamen.
Het gebruik van chemische drugs zoals xtc en alcohol gebeurt over het algemeen verstandig.quote:Op woensdag 15 december 2004 21:30 schreef desiredbard het volgende:
Nee jij snapt het niet. Verstandig met chemische drugs omgaan is voor de meeste mensen erg moeilijk.
Ook dit moet je per soort bekijken. Je kunt niet alle chemische of natuurlijke drugs over één kam scheren. Dwangmatig gebruik van XTC bijvoorbeeld bestaat simpelweg. Ik ken immers niemand die elke dag een pilletje MOET slikken omdat ie anders ontwenningsverschijnselen krijgt.quote:Het percentage mensen dat van recreatief gebruik overgaat op dwangmatig gebruik is op chemische producten groter dan op een natuurlijk product.
Heb je die drogredenering weer!quote:Bovendien Partydrugs/recreatie gebruik.....??? heb je een party omdat je drugs gebruikt? je ontspant dus niet zonder je pilletje......ben jij effe ziek zeg (dit laatste is dus niet aan lost format gerigt
Het gaat me er nu niet even om of jij voor of tegen drugsgebruik bent. Maar van de velen die recreatief gebruiken, zal er maar een zeer klein deel uiteindelijk echt junk worden. Om zelfs dan meteen maar elke gebruiker dood te verwensen...quote:Op woensdag 15 december 2004 21:31 schreef desiredbard het volgende:
Nee jij snapt het niet. Verstandig met chemische drugs omgaan is voor de meeste mensen erg moeilijk. Het percentage mensen dat van recreatief gebruik overgaat op dwangmatig gebruik is op chemische producten groter dan op een natuurlijk product.
Bovendien Partydrugs/recreatie gebruik.....??? heb je een party omdat je drugs gebruikt? je ontspant dus niet zonder je pilletje......ben jij effe ziek zeg
Maar goed, dan ligt het toch aan de alcohol en niet aan de coke. Bij combo's is alcohol bijna altijd de boosdoener...quote:Op woensdag 15 december 2004 21:37 schreef desiredbard het volgende:
Mensen agressiever op alcohol ? in combinatie met heb je gelijk ... anders niet
Kom je daar van in het ziekenhuis danquote:(bovendien hoe wil jij heineken en oranjeboom dan noemen ...das vervuilde alcohol)
Spuiters zou ik ook niet mijn nachtclub willen hebben. Maar van XTC word je over het algemeen poeslief. Maar het blijkt wel weer dat het met jou kennis van zaken slecht gesteld is en dat je alleen baseert op wat ervaringen uit de praktijk i.p.v. dat je je er echt verdiept hebt.quote:En nee er komen geen gevorderde verslaafden in nachtclubs....(als het goed is...ik heb het dus over de zogenaamde "recreatieve gebruiker". De nachtclub in den haag waar ik werkte liet toe dat mensen een jointje rookte. Op spuiters en later de slikkers en snuivers hadden we een ander beleid. Spuiters zijn voor 99% zowieso gevorderde verslaafden...maar de agressie van slikkers en snuivers is gewoon niet leuk meer.
Waarom zou je een goed gesprek met iemand moeten kunnen voeren? Het ging toch om agressiviteitquote:Je kan met iemand die lam/dronken is een beter gesprek voeren dan iemand die een pil op heeft. Wat je zegt drinkt tenminste echt door tot de eerste categorie....
Semi off-topic: Welke was dat?quote:Op woensdag 15 december 2004 21:37 schreef desiredbard het volgende:
De nachtclub in den haag waar ik werkte liet toe dat mensen een jointje rookte.
Helemaal mee eens... iedere persoon die illegale middelen gebruikt is daar volledig verantwoordelijk voor. Ik denk ook dat niemand hier zijn eigen gebruik goed praat. Alleen moreel vind ik het niet onjuist om een pilletje of lijntje weg te werken. Immers de enige die je hiermee schaadt ben jezelf. Dan liggen de zaken m.b.t. te hard rijden of het illegaal sharen van muziek toch wel iets anders. Want dat zijn in principe ook vormen van de "kleine burgerlijke rebellie". Het is dan ook niet voor niks dat kleinschalig (recreatief) gebruik van drugs wordt gedoogd.quote:Op woensdag 15 december 2004 22:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Iedereen zit zoals gewoonlijk weer eens zijn eigen normen vast te stellen en te promoten (mag, dit is een discussieforum) maar coke, XTC en dat spul is gewoon ILLEGAAL.
Aangezien ik vind dat men zich aan de wet dient te houden vind ik daarmee dat elke gebruiker daarvoor gestraft moet worden, althans hij loopt het risico daarop en zou dat moeten aanvaarden ipv. z'n eigen misdrijven goed praten.
Scheikunde heb ik gelijk laten vallen toen het konquote:Op woensdag 15 december 2004 23:51 schreef desiredbard het volgende:
[quote]Op woensdag 15 december 2004 21:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het gebruik van chemische drugs zoals xtc en alcohol gebeurt over het algemeen verstandig.
[..]
Alcohol een chemische drug? Ik dacht het niet!!!
Middelbare school scheikunde man...
En gun je ook iedereen de dood die 101 rijdtquote:Op woensdag 15 december 2004 22:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Iedereen zit zoals gewoonlijk weer eens zijn eigen normen vast te stellen en te promoten (mag, dit is een discussieforum) maar coke, XTC en dat spul is gewoon ILLEGAAL.
Aangezien ik vind dat men zich aan de wet dient te houden vind ik daarmee dat elke gebruiker daarvoor gestraft moet worden, althans hij loopt het risico daarop en zou dat moeten aanvaarden ipv. z'n eigen misdrijven goed praten.
Als er een bord staat "100 km" dan kun je wel redeneren dat 120 ook makkelijk kan maar ja, je gaat toch gewoon op de bon als je gepakt wordt.
quote:Op woensdag 15 december 2004 21:23 schreef desiredbard het volgende:
laten we wel zijn ik heb niks tegen het kouwen van coka bladeren of het roken van een jointje... maar er is een verschil tussen gemisch en en natuurlijk. Beide natuurlijke producten heben trouwens een kalmerende/pijnstillende/rustgevende uitwerking op de gebruiker....
Waar coke en heroine dat dus niet hebben.
Iedereen die van de legale drugs krepeert mag dus wel een beroep doen aan de belastingbetaler?quote:Op donderdag 16 december 2004 10:48 schreef lionsguy18 het volgende:
Het gebruik van Coke is wettelijk verboden.
Als je toch vervuilde troep gebruikt, moet je maar kreperen en is het a sociaal om een beroep te doen op de belastingbetaler.
OK, alles is relatief...maar wacht maar eens tot jij kinderen hebt en ze moeten op hun fietsje naar school. Dan zie je elke Golf GTI met petje/sigaretje chauffeur als een potentiele aanslag op hun leven.quote:Op donderdag 16 december 2004 05:57 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
En gun je ook iedereen de dood die 101 rijdt![]()
Je kunt mensen niet veroordelen op wat deze eventueel heel misschien in de toekomst zouden kunnen doen. Je gaat iemand die naar Thailand gaat toch ook niet als een potentiële pedofiele hoerenloper bestempelen?quote:Op donderdag 16 december 2004 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
En op daarmee op de snuivers terug te komen; ik zie ze nog altijd als potentiele junk en uiteindelijk crimineel.
Ja dus? Als je je oordelen baseert op fragmentarische gebeurtenissen baseert ben je in mijn ogen dom. Heel simpel. Hetzelfde geldt voor haat jegens buitenlanders.quote:Ik ben niet bevoor-oordeeld btw (wie wel) vlakbij m'n huis is een winkelmeisje vermoord door Duitse junks die nog even geld nodig hadden voordat ze in Arnhem spul gingen kopen.
...eventueel heel misschien... de cijfers wijzen anders uit. Nogmaals, ik maak geen wetten, ik breng alleen 1x in de 4 jaar mijn stem uit. Het IS al verboden om drugs te gebruiken. En dat is niet gedaan om de gebruikers te pesten. Dat heeft gegronde redenen.quote:Op donderdag 16 december 2004 18:49 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet veroordelen op wat deze eventueel heel misschien in de toekomst zouden kunnen doen. Je gaat iemand die naar Thailand gaat toch ook niet als een potentiële pedofiele hoerenloper bestempelen?
[..]
blablabla en ik vind jou dom. Daar schieten we wat mee op zeg.quote:[
Ja dus? Als je je oordelen baseert op fragmentarische gebeurtenissen baseert ben je in mijn ogen dom. Heel simpel. Hetzelfde geldt voor haat jegens buitenlanders.
Met bijvoorbeeld XTC is het gedaan omdat men gewoon geen flauw idee had wat men er mee aan moest. Zet op de harddrugs lijst en aanpakken die hap, was destijds de redenatie.quote:Op donderdag 16 december 2004 19:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
...eventueel heel misschien... de cijfers wijzen anders uit. Nogmaals, ik maak geen wetten, ik breng alleen 1x in de 4 jaar mijn stem uit. Het IS al verboden om drugs te gebruiken. En dat is niet gedaan om de gebruikers te pesten. Dat heeft gegronde redenen.
Cocaine snuivers worden niet snel junks. Degenen die geestelijk verslaafd raken zijn vrij goed te helpen. Fysieke verslaving bij coke snuivers (geen rokers dus) komt nauwelijks voor.quote:blablabla en ik vind jou dom. Daar schieten we wat mee op zeg.
Ik denk dat iedereen zijn oordelen baseert op wat hij leest, ziet of hoort. Meningsvorming heet dat toch?
Maar dan nog beslist de politiek (wij met z'n allen) wat wel en niet mag. Ik vind dit, jij vind dat, de meerderheid vindt junks bepaald geen verrijking van de maatschappij.
Bezit wel, gebruik niet.quote:Op donderdag 16 december 2004 10:48 schreef lionsguy18 het volgende:
Het gebruik van Coke is wettelijk verboden.
Als je toch vervuilde troep gebruikt, moet je maar kreperen en is het a sociaal om een beroep te doen op de belastingbetaler.
Redenen die jij blijkbaar niet kent. Als regelgeving omtrent middelengebruik echt werd gebaseerd op wat goed is voor het volk zouden de regels er heel anders uitzien.quote:
Meer dan de helft (54%) van populatie in de gevangenissen bestaat uit drugsgerelateerde criminelen.quote:Op donderdag 16 december 2004 19:18 schreef LostFormat het volgende:
Oooh, de cijfers wijzen anders uit. Zeg dat dan meteen.
quote:Op vrijdag 17 december 2004 02:16 schreef nozem het volgende:
Coke is slecht, mee eens, maar coke is wel een drug die ik niet associeer met junks. Van de meeste coke gebruikers zul jij geen last hebben. Ze zullen je autoradio niet jatten, of je beroven omdat ze geld nodig hebben voor een snuif. Ze gaan uit en snuiven wat, ze weten dat het slecht is, maar snuiven in die mate dat ze er verder gewoon een drukke studie of een baan op na kunnen houden. Ze snuiven een paar jaar, komen er achter dat het eigenlijk niks toevoegt aan hun leven en stoppen er weer mee. Een klein aantal heeft moeite om er mee te kappen en raakt verslaafd. Zo gaat het ook bij drank. Ze hadden net zo goed alcohol ook op de lijst van verboden middelen kunnen pleuren, en het is ook verboden geweest. Het is wat dat betreft een beetje onzinnig om je oordelen blindelings op te hangen aan wat verboden is en wat niet. XTC is ook een tijd legaal geweest, toen was het zeker oke en nu is het ineens duivels? Drank was tijdens de drooglegging zware rotzooi en harddrugs, maar nu is het weer geoorloofd want het mag weer van de regering?
Beetje kromme denkwijze vind ik dat.
Verder vind ik het een beetje eng om mensen die hun eigen leven leiden en af en toe een genotsmiddel gebruiken waar je verder totaal geen last van hebt de tering in te wensen en te hopen dat ze zichzelf vergiftigen met Atropine of weet ik veel wat.
inderdaad, is echtquote:Op vrijdag 17 december 2004 00:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Meer dan de helft (54%) van populatie in de gevangenissen bestaat uit drugsgerelateerde criminelen.
Dat gaat van het importeren van drugs tot een inbraak om aan het geld ervoor te komen.
En wat ook opvallend is dat bijna 80% recidiveert.
Als we alles wat verboden is maar gaan toestaan dan wordt het een zootje in ons land.quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:44 schreef JanKort het volgende:
[..]
inderdaad, is echtdat ze die rommel illigaliseren! Het kost veel agenten, 80pct vd celruimte, bakken belastinggeld, alleen maar omdat bepaalde hooggeplaatste figuren hebben bepaald dat het niet mag
Legalise it, and don't critisize it yeah! Met het overige geld kunnen ze subsidies geven aan cokedealers/apotheken, zodat de prijs van coke daalt, criminele handel doodbloeit en mensen weer met belangrijke dingen beziggaan.
Dat zegt niks omdat dat maar een klein gedeelte van de gebruikers is. Je snapt alsnog m'n punt niet. Dat veel criminelen drugs gebruiken wil nog steeds niet zeggen dat elke gebruiker crimineel is.quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Meer dan de helft (54%) van populatie in de gevangenissen bestaat uit drugsgerelateerde criminelen.
Dat gaat van het importeren van drugs tot een inbraak om aan het geld ervoor te komen.
En wat ook opvallend is dat bijna 80% recidiveert.
Elke drugsgebruiker is een crimineel omdat hij de wet overtreedt!!!!!!quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:43 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dat zegt niks omdat dat maar een klein gedeelte van de gebruikers is. Je snapt alsnog m'n punt niet. Dat veel criminelen drugs gebruiken wil nog steeds niet zeggen dat elke gebruiker crimineel is.
Pfff....quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:54 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Elke drugsgebruiker is een crimineel omdat hij de wet overtreedt!!!!!!
Nou niet sjoemelen met de waarheid please.
AFAIK is het gebruiken van drugs geen misdrijf.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:54 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En na de junks en rokers beginnen we aan de Joden en homo's zeker...quote:Op zondag 12 december 2004 12:01 schreef Vamos het volgende:
Ik vind het stiekem wel een goeie zaak eigenlijk. Ik hoop dat er een groepering achter zit die zoveel mogelijk zeer ziekmakende coke op de markt brengt zodat men geen coke meer durft te gebruiken. Als anti-roker lijkt me het goed als men ook met sigaretten doet. Dan wordt een sigaretje opsteken een soort russisch roulette. Wellicht dat veel mensen er dan mee stoppen.
Dat is helemaal niet waar. Tenzij je doorverkoopt. Net zoals met het downloaden en sharen van muziek. Moet iedereen die muziek shared volgens jou redenatie ook de bak in? En vergis je niet, het illegaal downloaden en sharen van muziek veroorzaakt veel meer schade dan het individueel gebruik van drugs.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:54 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Niet alles moet legaal. Maar wel die zaken waarmee je anderen in directe zin geen kwaad mee doet. Dat is in principe de kern van ons liberale gedachtegoed en het is zo'n grote contradictie daarmee als je de wetgeving omtrent drugs in dat perspectief plaatst.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:28 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Als we alles wat verboden is maar gaan toestaan dan wordt het een zootje in ons land.
Je ziet nu al dat veel landen in de voetsporen aan het treden zijn van Nederland als gidsland zoals Zwitserland en Denemarken. Een handelsboycot is simpelweg onmogelijk omdat Nederland geen zelfstandige economische entiteit meer is. En de EU in totaal boycotten zal géén land in zijn hoofd halen...quote:Ik denk niet de alle landen van deze wereld applaudiseren als Nederland harddrugs gaat legaliseren. Ik denk zelfs dat het op een handelsboycot zal uitdraaien dus ook een klap voor onze economie.
En nog wordt in deze landen massaal drugs gebruikt; ongeacht de zware gevolgen die eraan verbonden zijn. Dit is dus het ultieme bewijs dat een beleid gebaseerd op repressie en het 'verslavingsparadigma' niet werkt.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nederland wil niet en zal nooit het gedoogbeleig ten aanzien van drugs verruimen. Het is internationaal gezien onmogelijk geworden maar bovenal is Nederland het gedoogbeleid helemaal zat. Zie de bolletjesslikkers.
Ministers wordt het vuur zo na aan de schenen gelegd dat ze alles uit de kast halen om te tonen dat ze de besrtijding nu echt gaan aanpakken.
Bodyscanners, 2 man op één cel enzovoort.
Nu wordt er nog lacherig gedaan over de op verjaardagen e.d. veel gehoorde optie om een waddeneiland vrij te maken voor junks en ze daar volgens de Cold Turkey methode te laten afkicken, dan wel creperen (afhankelijk van het tijdstip van de avond)
Maar ooit wordt dit werkelijkheid. In bepaalde landen worden junks 2 weken in een rioolput opgesloten, om maar eens wat te noemen.
alcohol hebben we het hier over.quote:Op donderdag 16 december 2004 00:59 schreef teknomist het volgende:
[..]
Scheikunde heb ik gelijk laten vallen toen het kon. Maar goed, leg eens uit dan? Vind je dat in de natuur?
Legaliseren dus.quote:Op vrijdag 17 december 2004 17:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als mijn autoradio wordt gejat kost het me ook geld... maar dat zal de snuivende, spuitende, slikkende en blowende dievenbende wel worst wezen.
Iedereen weet dat het illegaal is. En ook al doe je geen vlieg kwaad met je XTC-pilletje op zaterdagnacht...je houdt er wel een criminele industrie mee in stand.
Qua drugsgebruik staat Nederland ergens midden in de ranglijst. De hoeveelheid die geconsumeerd wordt heeft dus helemaal geen relatie met het feit of iets wel of niet legaal is.quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als we elke junk van Europa en omtrek in Nederland willen hebben moeten we dát vooral doen.
Ik neig dan toch meer naar de Schiermonnikoog-optie.
Er komt én belasting binnen en er worden geen autoradio's meer gejat... hoe beter wil je het hebben?quote:Op vrijdag 17 december 2004 19:34 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Legaliseren dus.
Komt er tenminste ook nog wat belasting binnen.
quote:Op vrijdag 17 december 2004 17:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
alcohol hebben we het hier over.
En dat is in de natuur teurg te vinden in een beetje overijpe/rottende vruchten.
http://www.dorway.com/thetoxins.html (zoek naar alcohol)
Wat dat betreft is coke toch ook gewoon een natuurproductquote:Cocaine is a crystalline alkaloid that is obtained from the leaves of the coca plant. It is a stimulant of the central nervous system and an appetite suppressant, creating a euphoric sense of happiness and hyperthermia. Though most often used recreationally for this effect, cocaine is also a topical anesthetic that is used in eye and nasal surgery.
Ja In afrika worden bv de olifanten dronken door het eten van gistende overrijpe vruchten.quote:Op donderdag 16 december 2004 00:59 schreef teknomist het volgende:
[..]
Scheikunde heb ik gelijk laten vallen toen het kon. Maar goed, leg eens uit dan? Vind je dat in de natuur?
Goed idee in engeland... het bezitten van de stof THC in de bloedvbaan wordt ook strafbaar gesteldquote:
Nee cocaine wordt met behulp van chemicalien uit het de cocaplant verwijderd. Daarom is nogmaals het verschil tussen coca bladeren kauwen zoals in zuid america en snuiven erg verschillend.quote:Op vrijdag 17 december 2004 22:50 schreef teknomist het volgende:
[..]
[..]
Wat dat betreft is coke toch ook gewoon een natuurproduct.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |