abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2004 @ 20:36:31 #76
136 V.
Like tears in rain...
pi_23997434
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:48 schreef teknomist het volgende:

[..]

Neuh, dat is het niet.
Joh.
quote:
Begrijpend lezen is ook een vak he?! .

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23997530
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

Joh.
[..]

V.
Er wordt nergens gezegd dat cocaine goed voor je is. We laten alleen zien dat het zelfs in de betere kringen wordt gebruikt en dat het niet alleen maar junks zijn.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_23997642
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 20:25 schreef gelly het volgende:
Sja, dat krijg je zolang drugs gecriminaliseerd worden. Op drank na.
en sigaretten natuurlijk behalve in de US (bwuerk) en Ierland.

Iedereen die zijn leven kapot wil maken door aan de wit of de bruin te gaan moet dat zelf weten....zolang dat maar niet vergoed wordt van belastingcenten.

Ik ben voor meer vuile coke en heroine...lost het probleem zich heel snel op en is mijn autoradio ook veilig...en oma ook als ze gaat pinnen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_23998137
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:44 schreef desiredbard het volgende:
Iedereen die zijn leven kapot wil maken door aan de wit of de bruin te gaan moet dat zelf weten....zolang dat maar niet vergoed wordt van belastingcenten.
Door legalisatie levert het alleen maar belastinggeld op .
quote:
Ik ben voor meer vuile coke en heroine...lost het probleem zich heel snel op en is mijn autoradio ook veilig...en oma ook als ze gaat pinnen
En daarmee los je het probleem echt op lange termijn mee op? .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_23998295
Vind het echt heel koud dat er door veel users gezegd wordt dat er wel meer vervuilde coke mag komen. Er zijn doden bij gevallen Dat wens je toch niemand toe?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_23998312
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:13 schreef mr.marcus het volgende:
Coke als vervanging van drank
Tja, ik vind het zelf ook enigzins vreemd, maar zo wordt het steeds meer gebruikt. Het wordt trouwens ook wel eens gebruikt om veel te kunnen zuipen zonder zat te worden, dat is natuurlijk helemaal dramatisch.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_23998339
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:11 schreef LostFormat het volgende:
Vind het echt heel koud dat er door veel users gezegd wordt dat er wel meer vervuilde coke mag komen. Er zijn doden bij gevallen Dat wens je toch niemand toe?
Kom op, dit is een internetforum... dan doen mensen zich vaker stoerder voor dan ze in werkelijkheid zijn.
pi_23998353
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:44 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb verschillende kennissen zo zien flippen op coke dat ze in een inrichting moesten worden opgeborgen.
Dat is de realiteit.
En jij snuift zeker coke en drinkt de hele avond cola.
Laat ik dat nou niet geloven.
Nog nooit heb ik een alkoholvrije cokesnuiver gezien.
Ik snuif helemaal geen coke, ik gebruik sowieso geen drugs, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom meteen van de anti-drugs-maffia ben.

Overigens kan je op alle soorten drugs, zeker ook op marihuana, flippen als je daar gevoelig voor bent. Coke is nu niet direct de drug waar mensen snel fout op gaan bij matig gebruik.

[ Bericht 12% gewijzigd door nozem op 15-12-2004 21:19:57 ]
pi_23998384
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:13 schreef teknomist het volgende:

[..]

Kom op, dit is een internetforum... dan doen mensen zich vaker stoerder voor dan ze in werkelijkheid zijn.
Dat bedoel ik juist. Mensen moeten eens wat meer nadenken voordat ze dingen loos gaan posten.
pi_23998496
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:11 schreef LostFormat het volgende:
je wenst ook niemand toe dat zijn auto vernield wordt voor een radio of dat zijn oma neergestoken wordt omdat ze haar tasje niet een twee drie afgeeft.

Nee hoor vervuilde pillen, coke en heroine mag van mij.

Staat mijn autoweer veilig en kan oma veilig over straat
pi_23998532
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:20 schreef desiredbard het volgende:

[..]

je wenst ook niemand toe dat zijn auto vernield wordt voor een radio of dat zijn oma neergestoken wordt omdat ze haar tasje niet een twee drie afgeeft.

Nog zo iemand die het gebruik van party-drugs (XTC, Coke) meteen associeert met stelende en gewelddadige junks.
pi_23998607
laten we wel zijn ik heb niks tegen het kouwen van coka bladeren of het roken van een jointje... maar er is een verschil tussen gemisch en en natuurlijk. Beide natuurlijke producten heben trouwens een kalmerende/pijnstillende/rustgevende uitwerking op de gebruiker....
Waar coke en heroine dat dus niet hebben.
Wel eens geprobeerd een cokegebruiker uit een nachtclub te verwijderen? (Nooit last gehad met een blower trouwens)... ze zijn agressief en niet neer te krijgen..... nee geen medelijde met idioten die dat gebruiken
pi_23998651
quote:

[..]

Je snapt het nog steeds niet. Er is een groot verschil tussen een recreatieve gebruiker en een junk. De enige schade die een recreatieve gebruiker aan de maatschappij berokkent is aan z'n eigen gezondheid en zelfs dat valt mee als er verstandig met de drug wordt omgegaan.

Ongelovelijk hoe zwart-wit mensen bepaalde dingen zien.
pi_23998734
quote:

[..]

Inderdaad, het zijn die vuile cokegebruikers die als een uitgehongerd Afrikaans kindje bij Centraal Station met een papieren Kiosk-bekertje in hun lopen te bedelen en fietsen jatten en je oude omaatje beroven!!!
pi_23998795
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:23 schreef desiredbard het volgende:
laten we wel zijn ik heb niks tegen het kouwen van coka bladeren of het roken van een jointje... maar er is een verschil tussen gemisch en en natuurlijk. Beide natuurlijke producten heben trouwens een kalmerende/pijnstillende/rustgevende uitwerking op de gebruiker....
Wel eens geprobeerd een cokegebruiker uit een nachtclub te verwijderen? (Nooit last gehad met een blower trouwens)... ze zijn agressief en niet neer te krijgen..... nee geen medelijde met idioten die dat gebruiken
Het verschil tussen alles wat uit de natuur komt en dat wat chemisch is wordt soms behoorlijk scheef beargumenteerd. Zogenaamde natuurlijke middelen worden dan naar voren gebracht als iets dat niet schadelijk is, het is tenslotte natuurlijk! Chemische zooi, dat is pas duivels! Daar ga je kapot aan! Mag ik je er op wijzen dat er in de natuur een groot aantal planten en knollen bestaan met een op zijn minst zeer onprettige uitwerking? Neem eens een handje vol doornappelzaadjes zou ik zeggen..
pi_23998796
quote:
Zullen we dan ook maar gelijk de alcohol gaan vervuilen? . Daar worden sommige mensen net zo agressief van als het niet agressiever is.

Maar goed, ik dacht dat er geen junks in nachtclubs kwamen .
pi_23998821
Nee jij snapt het niet. Verstandig met chemische drugs omgaan is voor de meeste mensen erg moeilijk. Het percentage mensen dat van recreatief gebruik overgaat op dwangmatig gebruik is op chemische producten groter dan op een natuurlijk product. Dit geld zelfs voor sigaretten. Een sigaren roker (puur tabak) en een marlboro roker heben een compleet ander ontwennings gedrag.
Als je zelf sigaretten rookt moet je eens proberen om de komende drie dagen eens shag te gaan roken. Durf te wedden dat terwijl je nog steeds rookt dat je ontwenningserschijnselen krijgt.

Bovendien Partydrugs/recreatie gebruik.....??? heb je een party omdat je drugs gebruikt? je ontspant dus niet zonder je pilletje......ben jij effe ziek zeg (dit laatste is dus niet aan lost format gerigt
pi_23998826
Nee jij snapt het niet. Verstandig met chemische drugs omgaan is voor de meeste mensen erg moeilijk. Het percentage mensen dat van recreatief gebruik overgaat op dwangmatig gebruik is op chemische producten groter dan op een natuurlijk product. Dit geld zelfs voor sigaretten. Een sigaren roker (puur tabak) en een marlboro roker heben een compleet ander ontwennings gedrag.
Als je zelf sigaretten rookt moet je eens proberen om de komende drie dagen eens shag te gaan roken. Durf te wedden dat terwijl je nog steeds rookt dat je ontwenningserschijnselen krijgt.

Bovendien Partydrugs/recreatie gebruik.....??? heb je een party omdat je drugs gebruikt? je ontspant dus niet zonder je pilletje......ben jij effe ziek zeg
pi_23998970
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:30 schreef teknomist het volgende:

[..]

Zullen we dan ook maar gelijk de alcohol gaan vervuilen? . Daar worden sommige mensen net zo agressief van als het niet agressiever is.

Maar goed, ik dacht dat er geen junks in nachtclubs kwamen .
Mensen agressiever op alcohol ? in combinatie met heb je gelijk ... anders niet
(bovendien hoe wil jij heineken en oranjeboom dan noemen ...das vervuilde alcohol)
En nee er komen geen gevorderde verslaafden in nachtclubs....(als het goed is...ik heb het dus over de zogenaamde "recreatieve gebruiker". De nachtclub in den haag waar ik werkte liet toe dat mensen een jointje rookte. Op spuiters en later de slikkers en snuivers hadden we een ander beleid. Spuiters zijn voor 99% zowieso gevorderde verslaafden...maar de agressie van slikkers en snuivers is gewoon niet leuk meer.

Je kan met iemand die lam/dronken is een beter gesprek voeren dan iemand die een pil op heeft. Wat je zegt drinkt tenminste echt door tot de eerste categorie....
pi_23999015
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:30 schreef desiredbard het volgende:
Nee jij snapt het niet. Verstandig met chemische drugs omgaan is voor de meeste mensen erg moeilijk.
Het gebruik van chemische drugs zoals xtc en alcohol gebeurt over het algemeen verstandig.
quote:
Het percentage mensen dat van recreatief gebruik overgaat op dwangmatig gebruik is op chemische producten groter dan op een natuurlijk product.
Ook dit moet je per soort bekijken. Je kunt niet alle chemische of natuurlijke drugs over één kam scheren. Dwangmatig gebruik van XTC bijvoorbeeld bestaat simpelweg. Ik ken immers niemand die elke dag een pilletje MOET slikken omdat ie anders ontwenningsverschijnselen krijgt.
quote:
Bovendien Partydrugs/recreatie gebruik.....??? heb je een party omdat je drugs gebruikt? je ontspant dus niet zonder je pilletje......ben jij effe ziek zeg (dit laatste is dus niet aan lost format gerigt
Heb je die drogredenering weer! . Ik kan me ook prima vermaken op een party zonder drugs. Dat heeft daar geen zak te maken. Het is gewoon lekker en als je dat binnen bepaalde grenzen doet kan dat helemaal geen kwaad.

Maar goed, als ik het goed begrijp onderken je inmiddels het verschil tussen junks en recreatieve gebruikers... anders was je dit flauwe dwarsstraatje niet ingegaan.
pi_23999067
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:31 schreef desiredbard het volgende:
Nee jij snapt het niet. Verstandig met chemische drugs omgaan is voor de meeste mensen erg moeilijk. Het percentage mensen dat van recreatief gebruik overgaat op dwangmatig gebruik is op chemische producten groter dan op een natuurlijk product.

Bovendien Partydrugs/recreatie gebruik.....??? heb je een party omdat je drugs gebruikt? je ontspant dus niet zonder je pilletje......ben jij effe ziek zeg
Het gaat me er nu niet even om of jij voor of tegen drugsgebruik bent. Maar van de velen die recreatief gebruiken, zal er maar een zeer klein deel uiteindelijk echt junk worden. Om zelfs dan meteen maar elke gebruiker dood te verwensen...
pi_23999159
dit mondt echt weer uit in een drugs-Are-Bad-Mmm'kay-topic
Life sucks
pi_23999246
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:37 schreef desiredbard het volgende:
Mensen agressiever op alcohol ? in combinatie met heb je gelijk ... anders niet
Maar goed, dan ligt het toch aan de alcohol en niet aan de coke. Bij combo's is alcohol bijna altijd de boosdoener...
quote:
(bovendien hoe wil jij heineken en oranjeboom dan noemen ...das vervuilde alcohol)
Kom je daar van in het ziekenhuis dan . Dat slaat werkelijk waar nergens op...
quote:
En nee er komen geen gevorderde verslaafden in nachtclubs....(als het goed is...ik heb het dus over de zogenaamde "recreatieve gebruiker". De nachtclub in den haag waar ik werkte liet toe dat mensen een jointje rookte. Op spuiters en later de slikkers en snuivers hadden we een ander beleid. Spuiters zijn voor 99% zowieso gevorderde verslaafden...maar de agressie van slikkers en snuivers is gewoon niet leuk meer.
Spuiters zou ik ook niet mijn nachtclub willen hebben. Maar van XTC word je over het algemeen poeslief. Maar het blijkt wel weer dat het met jou kennis van zaken slecht gesteld is en dat je alleen baseert op wat ervaringen uit de praktijk i.p.v. dat je je er echt verdiept hebt.
quote:
Je kan met iemand die lam/dronken is een beter gesprek voeren dan iemand die een pil op heeft. Wat je zegt drinkt tenminste echt door tot de eerste categorie....
Waarom zou je een goed gesprek met iemand moeten kunnen voeren? Het ging toch om agressiviteit .
pi_23999324
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:37 schreef desiredbard het volgende:
De nachtclub in den haag waar ik werkte liet toe dat mensen een jointje rookte.
Semi off-topic: Welke was dat?
pi_24001057
Iedereen zit zoals gewoonlijk weer eens zijn eigen normen vast te stellen en te promoten (mag, dit is een discussieforum) maar coke, XTC en dat spul is gewoon ILLEGAAL.
Aangezien ik vind dat men zich aan de wet dient te houden vind ik daarmee dat elke gebruiker daarvoor gestraft moet worden, althans hij loopt het risico daarop en zou dat moeten aanvaarden ipv. z'n eigen misdrijven goed praten.

Als er een bord staat "100 km" dan kun je wel redeneren dat 120 ook makkelijk kan maar ja, je gaat toch gewoon op de bon als je gepakt wordt.
Wie dit leest is gek
pi_24002407
[quote]Op woensdag 15 december 2004 21:38 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het gebruik van chemische drugs zoals xtc en alcohol gebeurt over het algemeen verstandig.
[..]

Alcohol een chemische drug? Ik dacht het niet!!!
Middelbare school scheikunde man...
pi_24002459
Om off topic te reageren...dat was het oude paard voor de verbouwing....
pi_24003881
quote:
Op woensdag 15 december 2004 22:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Iedereen zit zoals gewoonlijk weer eens zijn eigen normen vast te stellen en te promoten (mag, dit is een discussieforum) maar coke, XTC en dat spul is gewoon ILLEGAAL.
Aangezien ik vind dat men zich aan de wet dient te houden vind ik daarmee dat elke gebruiker daarvoor gestraft moet worden, althans hij loopt het risico daarop en zou dat moeten aanvaarden ipv. z'n eigen misdrijven goed praten.
Helemaal mee eens... iedere persoon die illegale middelen gebruikt is daar volledig verantwoordelijk voor. Ik denk ook dat niemand hier zijn eigen gebruik goed praat. Alleen moreel vind ik het niet onjuist om een pilletje of lijntje weg te werken. Immers de enige die je hiermee schaadt ben jezelf. Dan liggen de zaken m.b.t. te hard rijden of het illegaal sharen van muziek toch wel iets anders. Want dat zijn in principe ook vormen van de "kleine burgerlijke rebellie". Het is dan ook niet voor niks dat kleinschalig (recreatief) gebruik van drugs wordt gedoogd.
pi_24003920
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:51 schreef desiredbard het volgende:
[quote]Op woensdag 15 december 2004 21:38 schreef teknomist het volgende:

[..]

[..]

Alcohol een chemische drug? Ik dacht het niet!!!
Middelbare school scheikunde man...
Scheikunde heb ik gelijk laten vallen toen het kon . Maar goed, leg eens uit dan? Vind je dat in de natuur?
pi_24003969
Opium is ook puur natuur.
pi_24005365
quote:
Op woensdag 15 december 2004 22:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

Als er een bord staat "100 km" dan kun je wel redeneren dat 120 ook makkelijk kan maar ja, je gaat toch gewoon op de bon als je gepakt wordt.
En gun je ook iedereen de dood die 101 rijdt
Life sucks
  donderdag 16 december 2004 @ 10:18:03 #107
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24007021
quote:
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24007513
Het gebruik van Coke is wettelijk verboden.
Als je toch vervuilde troep gebruikt, moet je maar kreperen en is het a sociaal om een beroep te doen op de belastingbetaler.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_24007924
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:48 schreef lionsguy18 het volgende:
Als je toch vervuilde troep gebruikt, moet je maar kreperen en is het a sociaal om een beroep te doen op de belastingbetaler.
Iedereen die van de legale drugs krepeert mag dus wel een beroep doen aan de belastingbetaler?
pi_24017996
quote:
Op donderdag 16 december 2004 05:57 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

En gun je ook iedereen de dood die 101 rijdt
OK, alles is relatief...maar wacht maar eens tot jij kinderen hebt en ze moeten op hun fietsje naar school. Dan zie je elke Golf GTI met petje/sigaretje chauffeur als een potentiele aanslag op hun leven.

En op daarmee op de snuivers terug te komen; ik zie ze nog altijd als potentiele junk en uiteindelijk crimineel.
Ik ben wel bevoor-oordeeld btw (wie niet?); vlakbij m'n huis is een winkelmeisje vermoord door Duitse junks die nog even geld nodig hadden voordat ze in Arnhem spul gingen kopen.
Wie dit leest is gek
pi_24018080
quote:
Op donderdag 16 december 2004 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
En op daarmee op de snuivers terug te komen; ik zie ze nog altijd als potentiele junk en uiteindelijk crimineel.
Je kunt mensen niet veroordelen op wat deze eventueel heel misschien in de toekomst zouden kunnen doen. Je gaat iemand die naar Thailand gaat toch ook niet als een potentiële pedofiele hoerenloper bestempelen?
quote:
Ik ben niet bevoor-oordeeld btw (wie wel) vlakbij m'n huis is een winkelmeisje vermoord door Duitse junks die nog even geld nodig hadden voordat ze in Arnhem spul gingen kopen.
Ja dus? Als je je oordelen baseert op fragmentarische gebeurtenissen baseert ben je in mijn ogen dom. Heel simpel. Hetzelfde geldt voor haat jegens buitenlanders.

En voor iemand met zo'n username had ik toch wel een openere, minder kortzichtige visie verwacht .
pi_24018557
quote:
Op donderdag 16 december 2004 18:49 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je kunt mensen niet veroordelen op wat deze eventueel heel misschien in de toekomst zouden kunnen doen. Je gaat iemand die naar Thailand gaat toch ook niet als een potentiële pedofiele hoerenloper bestempelen?
[..]
...eventueel heel misschien... de cijfers wijzen anders uit. Nogmaals, ik maak geen wetten, ik breng alleen 1x in de 4 jaar mijn stem uit. Het IS al verboden om drugs te gebruiken. En dat is niet gedaan om de gebruikers te pesten. Dat heeft gegronde redenen.
quote:
[
Ja dus? Als je je oordelen baseert op fragmentarische gebeurtenissen baseert ben je in mijn ogen dom. Heel simpel. Hetzelfde geldt voor haat jegens buitenlanders.
blablabla en ik vind jou dom. Daar schieten we wat mee op zeg.

Ik denk dat iedereen zijn oordelen baseert op wat hij leest, ziet of hoort. Meningsvorming heet dat toch?
Maar dan nog beslist de politiek (wij met z'n allen) wat wel en niet mag. Ik vind dit, jij vind dat, de meerderheid vindt junks bepaald geen verrijking van de maatschappij.
Wie dit leest is gek
pi_24018700
Oooh, de cijfers wijzen anders uit. Zeg dat dan meteen.
pi_24018863
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:11 schreef Nieuwschierig het volgende:

...eventueel heel misschien... de cijfers wijzen anders uit. Nogmaals, ik maak geen wetten, ik breng alleen 1x in de 4 jaar mijn stem uit. Het IS al verboden om drugs te gebruiken. En dat is niet gedaan om de gebruikers te pesten. Dat heeft gegronde redenen.
Met bijvoorbeeld XTC is het gedaan omdat men gewoon geen flauw idee had wat men er mee aan moest. Zet op de harddrugs lijst en aanpakken die hap, was destijds de redenatie.

Het achterlijke beleid dat xtc pillen niet op parties getest mogen worden omdat dit gebruik uitlokt toont alleen maar aan hoe scheef men tegen drugs aankijkt. Men heeft liever dat er iemand misschien wel doodgaat aan een verontreinigde pil dan dat men 'veilig' slikt door pillen te laten testen.
quote:
blablabla en ik vind jou dom. Daar schieten we wat mee op zeg.

Ik denk dat iedereen zijn oordelen baseert op wat hij leest, ziet of hoort. Meningsvorming heet dat toch?
Maar dan nog beslist de politiek (wij met z'n allen) wat wel en niet mag. Ik vind dit, jij vind dat, de meerderheid vindt junks bepaald geen verrijking van de maatschappij.
Cocaine snuivers worden niet snel junks. Degenen die geestelijk verslaafd raken zijn vrij goed te helpen. Fysieke verslaving bij coke snuivers (geen rokers dus) komt nauwelijks voor.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_24018866
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:48 schreef lionsguy18 het volgende:
Bezit wel, gebruik niet.
pi_24019828
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:11 schreef Nieuwschierig het volgende:

Dat heeft gegronde redenen.
Redenen die jij blijkbaar niet kent. Als regelgeving omtrent middelengebruik echt werd gebaseerd op wat goed is voor het volk zouden de regels er heel anders uitzien.

Maar ja, tegenwoordig is blijkbaar iedereen expert op gebied van drugs. Vooral degenen met de minste kennis lopen het hardst te schreeuwen.
  FOK!fotograaf donderdag 16 december 2004 @ 21:17:47 #117
18921 freud
Who's John Galt?
pi_24021602
Euh, coke snuiven is slecht. Nu nog iets slechter. So? Eigen risico hoor.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 17 december 2004 @ 00:08:49 #118
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_24026185
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:18 schreef LostFormat het volgende:
Oooh, de cijfers wijzen anders uit. Zeg dat dan meteen.
Meer dan de helft (54%) van populatie in de gevangenissen bestaat uit drugsgerelateerde criminelen.
Dat gaat van het importeren van drugs tot een inbraak om aan het geld ervoor te komen.

En wat ook opvallend is dat bijna 80% recidiveert.
Wie dit leest is gek
pi_24028748
Coke is slecht, mee eens, maar coke is wel een drug die ik niet associeer met junks. Van de meeste coke gebruikers zul jij geen last hebben. Ze zullen je autoradio niet jatten, of je beroven omdat ze geld nodig hebben voor een snuif. Ze gaan uit en snuiven wat, ze weten dat het slecht is, maar snuiven in die mate dat ze er verder gewoon een drukke studie of een baan op na kunnen houden. Ze snuiven een paar jaar, komen er achter dat het eigenlijk niks toevoegt aan hun leven en stoppen er weer mee. Een klein aantal heeft moeite om er mee te kappen en raakt verslaafd. Zo gaat het ook bij drank. Ze hadden net zo goed alcohol ook op de lijst van verboden middelen kunnen pleuren, en het is ook verboden geweest. Het is wat dat betreft een beetje onzinnig om je oordelen blindelings op te hangen aan wat verboden is en wat niet. XTC is ook een tijd legaal geweest, toen was het zeker oke en nu is het ineens duivels? Drank was tijdens de drooglegging zware rotzooi en harddrugs, maar nu is het weer geoorloofd want het mag weer van de regering?

Beetje kromme denkwijze vind ik dat.

Verder vind ik het een beetje eng om mensen die hun eigen leven leiden en af en toe een genotsmiddel gebruiken waar je verder totaal geen last van hebt de tering in te wensen en te hopen dat ze zichzelf vergiftigen met Atropine of weet ik veel wat.
pi_24029163
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 02:16 schreef nozem het volgende:
Coke is slecht, mee eens, maar coke is wel een drug die ik niet associeer met junks. Van de meeste coke gebruikers zul jij geen last hebben. Ze zullen je autoradio niet jatten, of je beroven omdat ze geld nodig hebben voor een snuif. Ze gaan uit en snuiven wat, ze weten dat het slecht is, maar snuiven in die mate dat ze er verder gewoon een drukke studie of een baan op na kunnen houden. Ze snuiven een paar jaar, komen er achter dat het eigenlijk niks toevoegt aan hun leven en stoppen er weer mee. Een klein aantal heeft moeite om er mee te kappen en raakt verslaafd. Zo gaat het ook bij drank. Ze hadden net zo goed alcohol ook op de lijst van verboden middelen kunnen pleuren, en het is ook verboden geweest. Het is wat dat betreft een beetje onzinnig om je oordelen blindelings op te hangen aan wat verboden is en wat niet. XTC is ook een tijd legaal geweest, toen was het zeker oke en nu is het ineens duivels? Drank was tijdens de drooglegging zware rotzooi en harddrugs, maar nu is het weer geoorloofd want het mag weer van de regering?

Beetje kromme denkwijze vind ik dat.

Verder vind ik het een beetje eng om mensen die hun eigen leven leiden en af en toe een genotsmiddel gebruiken waar je verder totaal geen last van hebt de tering in te wensen en te hopen dat ze zichzelf vergiftigen met Atropine of weet ik veel wat.
Life sucks
pi_24031353
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Meer dan de helft (54%) van populatie in de gevangenissen bestaat uit drugsgerelateerde criminelen.
Dat gaat van het importeren van drugs tot een inbraak om aan het geld ervoor te komen.

inderdaad, is echt dat ze die rommel illigaliseren! Het kost veel agenten, 80pct vd celruimte, bakken belastinggeld, alleen maar omdat bepaalde hooggeplaatste figuren hebben bepaald dat het niet mag Legalise it, and don't critisize it yeah! Met het overige geld kunnen ze subsidies geven aan cokedealers/apotheken, zodat de prijs van coke daalt, criminele handel doodbloeit en mensen weer met belangrijke dingen beziggaan.
Facet!
pi_24033407
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:44 schreef JanKort het volgende:

[..]

inderdaad, is echt dat ze die rommel illigaliseren! Het kost veel agenten, 80pct vd celruimte, bakken belastinggeld, alleen maar omdat bepaalde hooggeplaatste figuren hebben bepaald dat het niet mag Legalise it, and don't critisize it yeah! Met het overige geld kunnen ze subsidies geven aan cokedealers/apotheken, zodat de prijs van coke daalt, criminele handel doodbloeit en mensen weer met belangrijke dingen beziggaan.
Als we alles wat verboden is maar gaan toestaan dan wordt het een zootje in ons land.
Ik denk niet de alle landen van deze wereld applaudiseren als Nederland harddrugs gaat legaliseren.
Ik denk zelfs dat het op een handelsboycot zal uitdraaien dus ook een klap voor onze economie.
En dat allemaal omdat idioten coke willen snuiven.
Het moet maar eens afgelopen zijn met dat kleffe gedoogbeleid.
Wet is wet en wie die overtreedt moet de gevolgen daarvan zelf dragen, dus handel betekent detentie en gebruik betekent geen beroep doen op de gezondheidszorg.
pi_24033779
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat zegt niks omdat dat maar een klein gedeelte van de gebruikers is. Je snapt alsnog m'n punt niet. Dat veel criminelen drugs gebruiken wil nog steeds niet zeggen dat elke gebruiker crimineel is.
pi_24034068
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:43 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Dat zegt niks omdat dat maar een klein gedeelte van de gebruikers is. Je snapt alsnog m'n punt niet. Dat veel criminelen drugs gebruiken wil nog steeds niet zeggen dat elke gebruiker crimineel is.
Elke drugsgebruiker is een crimineel omdat hij de wet overtreedt!!!!!!
Nou niet sjoemelen met de waarheid please.
pi_24034239
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:54 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Pfff....
Je snapt best wat ik bedoel. Laat ik anders nog even duidelijk voor je maken. Crimineel als in delicten naast het bezit van drugs. Van alle gebruikers zal maar een zeer klein gedeelte ook echt andere delicten gaan plegen ivm met z'n drugsgebruik.
  vrijdag 17 december 2004 @ 13:05:05 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24034293
quote:

[..]

AFAIK is het gebruiken van drugs geen misdrijf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 december 2004 @ 13:09:54 #127
72710 whispers
verbally copulating
pi_24034396
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:01 schreef Vamos het volgende:
Ik vind het stiekem wel een goeie zaak eigenlijk. Ik hoop dat er een groepering achter zit die zoveel mogelijk zeer ziekmakende coke op de markt brengt zodat men geen coke meer durft te gebruiken. Als anti-roker lijkt me het goed als men ook met sigaretten doet. Dan wordt een sigaretje opsteken een soort russisch roulette. Wellicht dat veel mensen er dan mee stoppen.
En na de junks en rokers beginnen we aan de Joden en homo's zeker...

Lul.
pi_24034409
quote:

[..]

Dat is helemaal niet waar. Tenzij je doorverkoopt. Net zoals met het downloaden en sharen van muziek. Moet iedereen die muziek shared volgens jou redenatie ook de bak in? En vergis je niet, het illegaal downloaden en sharen van muziek veroorzaakt veel meer schade dan het individueel gebruik van drugs.
pi_24034414
Ik wist het: Die Omo Power die uit de handel is genomen is niet verneitigd...
pi_24034419
Ik wist het: Die Omo Power die uit de handel is genomen is niet vernietigd...

Excuses voor de dubbele post: had ruzie met IE
pi_24034540
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:28 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Als we alles wat verboden is maar gaan toestaan dan wordt het een zootje in ons land.
Niet alles moet legaal. Maar wel die zaken waarmee je anderen in directe zin geen kwaad mee doet. Dat is in principe de kern van ons liberale gedachtegoed en het is zo'n grote contradictie daarmee als je de wetgeving omtrent drugs in dat perspectief plaatst.
Het verbod op diverse middelen heeft alles te maken met angst, onwetendheid en historische gegroeide gewoontes in plaats van effectiviteit en gegronde redenen. Kijk maar eens naar de effectiviteit van het drugsbeleid... het kost veel, het schept criminaliteit en de effectiviteit is nul komma nul.
quote:
Ik denk niet de alle landen van deze wereld applaudiseren als Nederland harddrugs gaat legaliseren. Ik denk zelfs dat het op een handelsboycot zal uitdraaien dus ook een klap voor onze economie.
Je ziet nu al dat veel landen in de voetsporen aan het treden zijn van Nederland als gidsland zoals Zwitserland en Denemarken. Een handelsboycot is simpelweg onmogelijk omdat Nederland geen zelfstandige economische entiteit meer is. En de EU in totaal boycotten zal géén land in zijn hoofd halen...
  vrijdag 17 december 2004 @ 14:05:56 #132
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_24035755
Nederland wil niet en zal nooit het gedoogbeleig ten aanzien van drugs verruimen. Het is internationaal gezien onmogelijk geworden maar bovenal is Nederland het gedoogbeleid helemaal zat. Zie de bolletjesslikkers.
Ministers wordt het vuur zo na aan de schenen gelegd dat ze alles uit de kast halen om te tonen dat ze de besrtijding nu echt gaan aanpakken.
Bodyscanners, 2 man op één cel enzovoort.

Nu wordt er nog lacherig gedaan over de op verjaardagen e.d. veel gehoorde optie om een waddeneiland vrij te maken voor junks en ze daar volgens de Cold Turkey methode te laten afkicken, dan wel creperen (afhankelijk van het tijdstip van de avond)

Maar ooit wordt dit werkelijkheid. In bepaalde landen worden junks 2 weken in een rioolput opgesloten, om maar eens wat te noemen.
Wie dit leest is gek
pi_24035951
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nederland wil niet en zal nooit het gedoogbeleig ten aanzien van drugs verruimen. Het is internationaal gezien onmogelijk geworden maar bovenal is Nederland het gedoogbeleid helemaal zat. Zie de bolletjesslikkers.
Ministers wordt het vuur zo na aan de schenen gelegd dat ze alles uit de kast halen om te tonen dat ze de besrtijding nu echt gaan aanpakken.
Bodyscanners, 2 man op één cel enzovoort.

Nu wordt er nog lacherig gedaan over de op verjaardagen e.d. veel gehoorde optie om een waddeneiland vrij te maken voor junks en ze daar volgens de Cold Turkey methode te laten afkicken, dan wel creperen (afhankelijk van het tijdstip van de avond)

Maar ooit wordt dit werkelijkheid. In bepaalde landen worden junks 2 weken in een rioolput opgesloten, om maar eens wat te noemen.
En nog wordt in deze landen massaal drugs gebruikt; ongeacht de zware gevolgen die eraan verbonden zijn. Dit is dus het ultieme bewijs dat een beleid gebaseerd op repressie en het 'verslavingsparadigma' niet werkt.
pi_24036613
... en je dus eigenlijk alleen maar problemen schept ipv wegneemt.
Hoeveel tijd en geld daar wel niet aan besteed wordt, dat wil je echt niet weten.
pi_24036690
Ik snap niet dat al die zogenaamde "law-and-order"-mensen hier heilig geloven in een repressieve aanpak terwijl de zaken hier alleen maar slechter op worden en het hun ook belastinggeld kost...
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:17:46 #136
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_24040052
Als mijn autoradio wordt gejat kost het me ook geld... maar dat zal de snuivende, spuitende, slikkende en blowende dievenbende wel worst wezen.

Iedereen weet dat het illegaal is. En ook al doe je geen vlieg kwaad met je XTC-pilletje op zaterdagnacht...je houdt er wel een criminele industrie mee in stand.
Wie dit leest is gek
pi_24040246
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:59 schreef teknomist het volgende:

[..]

Scheikunde heb ik gelijk laten vallen toen het kon . Maar goed, leg eens uit dan? Vind je dat in de natuur?
alcohol hebben we het hier over.

En dat is in de natuur teurg te vinden in een beetje overijpe/rottende vruchten.

http://www.dorway.com/thetoxins.html (zoek naar alcohol)
pi_24043150
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als mijn autoradio wordt gejat kost het me ook geld... maar dat zal de snuivende, spuitende, slikkende en blowende dievenbende wel worst wezen.

Iedereen weet dat het illegaal is. En ook al doe je geen vlieg kwaad met je XTC-pilletje op zaterdagnacht...je houdt er wel een criminele industrie mee in stand.
Legaliseren dus.
Komt er tenminste ook nog wat belasting binnen.
  vrijdag 17 december 2004 @ 21:34:47 #139
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_24045976
Als we elke junk van Europa en omtrek in Nederland willen hebben moeten we dát vooral doen.

Ik neig dan toch meer naar de Schiermonnikoog-optie.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:00:15 #140
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_24046556
Tsja.... dan houden we dus de optie over om het gebruik van cocaine, xtc en dergelijke recreatieve drugs te gedogen.

Men is het 'gedoogbeleid' zat... maar 'men' denkt bij het horen van het woord 'gedoogbeleid' aan allerlei zaken die niets te maken hebben met het eigenlijke 'gedoogbeleid'. Rechts NL is er prima in geslaagd aan het woord 'gedoogbeleid' van alles en nog wat te verbinden dat er niets maar dan ook niets mee te maken heeft.

En nogmaals, drugsgebruik is bij wet niet verboden en het in bezit hebben van kleine hoeveelheden (eigen gebruik) wordt al jaren gedoogd. En zo hoort het ook. Niemand die er last van heeft.
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:01:33 #141
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_24046588
Ter verbetering.. het in bezit hebben van kleine hoeveelheden moeten we dus blijven gedogen. En mogelijkheden scheppen om de substantie te testen op verontreiniging.
pi_24047670
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 21:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als we elke junk van Europa en omtrek in Nederland willen hebben moeten we dát vooral doen.

Ik neig dan toch meer naar de Schiermonnikoog-optie.
Qua drugsgebruik staat Nederland ergens midden in de ranglijst. De hoeveelheid die geconsumeerd wordt heeft dus helemaal geen relatie met het feit of iets wel of niet legaal is.
pi_24047723
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 19:34 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Legaliseren dus.
Komt er tenminste ook nog wat belasting binnen.
Er komt én belasting binnen en er worden geen autoradio's meer gejat... hoe beter wil je het hebben? .
pi_24047756
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

alcohol hebben we het hier over.

En dat is in de natuur teurg te vinden in een beetje overijpe/rottende vruchten.

http://www.dorway.com/thetoxins.html (zoek naar alcohol)
quote:
Cocaine is a crystalline alkaloid that is obtained from the leaves of the coca plant. It is a stimulant of the central nervous system and an appetite suppressant, creating a euphoric sense of happiness and hyperthermia. Though most often used recreationally for this effect, cocaine is also a topical anesthetic that is used in eye and nasal surgery.
Wat dat betreft is coke toch ook gewoon een natuurproduct .
pi_24048348
Eindelijk eens een positief bericht over cocaine. Je kunt terplekke dood neervallen als je het gebruikt Verontreiniging van cocaine betekent zuivering van ons volk..............ik ben voorstander
GIRO 800800
pi_24048884
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:59 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja In afrika worden bv de olifanten dronken door het eten van gistende overrijpe vruchten.
vergisting van suiker resulteert in alcohol en is een spontaan process dat ophoud bij ongeveer 20%

Hogere alcohol percentages worden berijkt door water uit het mengsel te verwijderen
pi_24048967
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:26 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Bezit wel, gebruik niet.
Goed idee in engeland... het bezitten van de stof THC in de bloedvbaan wordt ook strafbaar gesteld
Los je dat probleem op... Bovendien hoe wil je gebruiken zonder te bezitten of bezeten te heben
pi_24049040
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 22:50 schreef teknomist het volgende:

[..]

[..]

Wat dat betreft is coke toch ook gewoon een natuurproduct .
Nee cocaine wordt met behulp van chemicalien uit het de cocaplant verwijderd. Daarom is nogmaals het verschil tussen coca bladeren kauwen zoals in zuid america en snuiven erg verschillend.
Wiet en Cocabladeren zijn lang zo verslavend niet als de XTC Coke en Heroine.
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:47:50 #149
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24049115
XTC past qua verslavende werking nou niet echt tussen Coke en Heroine.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_24054832
Nee joh... hij heeft er verstand van dat zie je toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')