abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24093826
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:09 schreef dopa het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat ik wereldvreemd ben, en zeker ten aanzien van drugs, gezien dit fenomeen al een paar jaar een belangrijk onderdeel van mijn studie vormt.

Ik ben er dan ook zeker van dat bovenstaand dodelijk geval geen gevolg is van xtc, maar van uitdroging.
Als ze geen xtc had gebruikt was ze niet doodgegaan, dat snap je toch hopelijk wel?
GIRO 800800
pi_24093887
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:12 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Als ze geen xtc had gebruikt was ze niet doodgegaan, dat snap je toch hopelijk wel?
Tuurlijk snap ik dat. Maar ik ga toch ook geen aversie vertonen tegen scheermesjes omdat sommige onverantwoordelijke mensen hun polsen ermee over snijden. En er zijn nog honderden andere voorbeelden waarbij het verkeerd of onverantwoord gebruik van een product ernstige gevolgen kan hebben. Dat heeft niks met het product te maken.

Je gaat toch ook niet beweren: als ze niet was uitgeweest zou ze nog leven. En daarom maar uitgaan verbieden?

[ Bericht 4% gewijzigd door dopa op 20-12-2004 00:23:13 ]
pi_24094017
En wat betreft je cijfers ivm met cocaïne gerelateerde doden: zoals teknomist als zei gaat het om doden waarbij na autopsie resten van cocaïne-gebruik zijn gevonden. Ten eerste kan men bij een positieve test niet zien wanneer de persoon heeft gebruikt. Dat kan enkele uren voor zijn dood geweest zijn, of 10 dagen eerder. Ten tweede valt uit het artikel ook op te maken dat iemand die in het verkeer door een ander wordt doodgereden en cocaïne in zijn lichaam heeft, ook erbij wordt opgeteld. Totaal waardeloos en vertekend dus, je cijfertje. Kritisch lezen kan moeilijk zijn.
pi_24094092
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:15 schreef dopa het volgende:

[..]

Tuurlijk snap ik dat. Maar ik ga toch ook geen aversie vertonen tegen scheermesjes omdat sommige onverantwoordelijke mensen hun polsen ermee over snijden. En er zijn nog honderden andere voorbeelden waarbij het verkeerd of onverantwoord gebruik van een product ernstige gevolgen kan hebben. Dat heeft niks met het product te maken.

Je gaat toch ook niet beweren: als ze niet was uitgeweest zou ze nog leven. En daarom maar uitgaan verbieden?
Wat een onnozele vergelijking. Het is toch duidelijk dat ze als gevolg van xtc-gebruik is overleden, man. Dat jij dan niks beters kunt verzinnen dan een verhaal over zelfmoordplegers en scheermesjes is echt zielig.

weltrusten, ik ga maffen
GIRO 800800
pi_24094120
quote:
Het is toch duidelijk dat ze als gevolg van xtc-gebruik is overleden, man.
Niet direct nee.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_24094135
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:03 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

En wat ben jij voor rare hippie? Echt totaal wereldvreemd en naief als een kleuter als je zulke onzin post.
[..]
doe mij maar kabouterpost
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_24094174
oh ja, Notoire_gek....

drugs zijn niet gevaarlijk, de mensen die ze verkeerd gebruiken zijn een gevaar...(voor zichzelf)
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_24094226
Soms wou ik dat mensen als dat notoir geval een gevaar voor zichzelf waren. Een groot gevaar .
pi_24094239
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:30 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
oh ja, Notoire_gek....

drugs zijn niet gevaarlijk, de mensen die ze verkeerd gebruiken zijn een gevaar...(voor zichzelf)
Nja, beter kun je het niet samenvatten .

Je kunt zelfs sterven aan een overdosis water (wat pas geleden nog is gebeurt)... is dat water de schuldige? Het gaat er gewoon om dat je verstandig met drugs omgaat. Lees de bijsluiter!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_24094348
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:34 schreef dopa het volgende:
Soms wou ik dat mensen als dat notoir geval een gevaar voor zichzelf waren. Een groot gevaar .
ach...we kunnen beter zorgen dat onwetende mensen nog iets leren

iets niet weten is de eerste stap naar nieuwe kennis
pi_24094356
Just say know!
pi_24094368
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:41 schreef teknomist het volgende:
Just say know!
pi_24095462
vechten tegen de spreekwoordelijke bierkaai
je moet niet met die notoire_gek discussiëren deed ik gisteren, toen kwam er ook al niet veel uit.
Hij heeft al wel veel meer topics verziekt.
Check hem maar eens.
Als moderator, zou ik hem ff doorgeven aan één van mn collegae want hij verziekt dit topic en vele andere topics en ik denk dat ie het er gewoon om doet.
Jammer hoor..... die mensen!!!
Life sucks
pi_24098764
quote:
Op maandag 20 december 2004 02:11 schreef mr.marcus het volgende:
vechten tegen de spreekwoordelijke bierkaai
je moet niet met die notoire_gek discussiëren deed ik gisteren, toen kwam er ook al niet veel uit.
Hij heeft al wel veel meer topics verziekt.
Check hem maar eens.
Als moderator, zou ik hem ff doorgeven aan één van mn collegae want hij verziekt dit topic en vele andere topics en ik denk dat ie het er gewoon om doet.
Jammer hoor..... die mensen!!!
Midden in de nacht om een ban vragen omdat iemand je een dag eerder tegensprak ....kon je er niet van slapen
GIRO 800800
  maandag 20 december 2004 @ 12:02:15 #235
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24099005
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:41 schreef teknomist het volgende:
Just say know!
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 20 december 2004 @ 12:12:00 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24099189
xtc is chemisch tuig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24099746
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:12 schreef Re het volgende:
xtc is chemisch tuig
Ok, de onderbouwing?
  maandag 20 december 2004 @ 12:59:25 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24100043
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ok, de onderbouwing?
lang verhaal , lange termijn effecten etc., psychische klachten
pi_24100114
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:59 schreef Re het volgende:

[..]

lang verhaal , lange termijn effecten etc., psychische klachten
Als je niks toe te voegen hebt, post dan niks .
  maandag 20 december 2004 @ 13:07:20 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24100179
Methylenedioxymethamphetamine (MDMA, the active compound of ecstacy (XTC) tablets) is a psychoactive amphetamine congener which in humans has a stimulatory effect and enhances feelings of openness and solidarity. MDMA is neurotoxic in animals. It depletes axonal serotonin stores, it inhibits serotonin synthesis by inhibiting tryptophan hydroxylase, and it inhibits the reuptake of serotonin into the neuron. These events lead to destruction of serotonergic axon terminals in animal brain. Selective serotonin reuptake inhibitors protect against the neurotoxic effects of MDMA. Binding of (+)[11C]McN-5652, a selective neuroligand for the serotonin transporter, is decreased in the brains of XTC-users. This indicates that XTC damages serotonergic axon terminals in human brain, also. We strongly advise against the use of XTC as the long-term clinical consequences are not known. In man, somatic life-threatening complications after XTC use include hyperthermia, hyponatraemia and liver failure. Psychiatric complications include psychosis, depression, panic disorder, and impulsive behaviour. The chronic psychosis responds poorly to therapy.

Ned Tijdschr Geneeskd. 1998 Aug 29;142(35):1942-6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')