In het ziekenhuis waar ik werk hadden we woensdag 8 patienten in 24 uur opgenomen die die coke hadden gesnoven. Ze hadden als kenmerk inderdaad hallucineren, delirant gedrag, agressiviteit, hoge hartfrequentie. Sommigen moesten we zelfs met midazolam en haldol gesedeerd houden.quote:Het Trimbos instituut en het Jellinek waarschuwen voor levensgevaarlijke cocaïne die onlangs ook in Amsterdam is opgedoken.
De coke is versneden met de stof atropine. De combinatie kan dodelijk zijn, tot nu toe zijn negen mensen met vergiftigingsverschijnselen in het ziekenhuis opgenomen.
Van de negen mensen zijn ook enkele direct opgenomen op de intensive care. De stof antropine leidt tot hevige hallucinaties, hartritmestoornissen en kan in combinatie met cocaïne zelfs fataal zijn. Hoeveel cocaïne is verontreinigd is niet duidelijk
atropine wordt gebruikt bij patienten die bijvoorbeeld gereanimeerd worden en is positief chronotroop (het laat het hart sneller kloppen)... Het is al effectief in hoeveelheden van 0,5 mg. Daarop kun je al hartkloppingen krijgen. Daarnaast kan het in grotere hoeveelheiden effect op het CZS hebben.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is atropine eigenlijk voor stof?
Junks ? Het is hetzelfde als russen die massaal doodgaan aan zelfgestookte wodka. Als mensen zich van geestverruimende middelen willen bedienen moeten ze dat vooral zelf weten, er moet echter wel controle op die middelen zijn qua kwaliteit.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nou ja, weer een paar junks minder. Wat is de nieuwswaarde hiervan?
Ok, het heeft dus iets te maken met je zenuwstelsel?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:48 schreef KonnieKipke het volgende:
haloperidol is een neurolepticum
Newsflash!!!quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nou ja, weer een paar junks minder. Wat is de nieuwswaarde hiervan?
Als je dan geen junk bent wordt je het op termijn wel.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:09 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Newsflash!!!
Niet iedereen die snuift is een junk
![]()
Er is ook nog zoiets als recreatief druggebruik. Niet alles is zwart-wit, er is ook nog een groot grijs gebied...maargoed daar hebben we het nu niet over.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Als je dan geen junk bent wordt je het op termijn wel.
Dat zal wel, maar dan moeten ze niet gaan piepen als er een keer wat in die drugs zit wat nog groter vergif is als de drugs zelf.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:20 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Er is ook nog zoiets als recreatief druggebruik. Niet alles is zwart-wit, er is ook nog een groot grijs gebied...maargoed daar hebben we het nu niet over.
Je loopt zelf ook lekker te trippen, kerel?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:22 schreef KonnieKipke het volgende:
..... Sommigen moesten we zelfs met midazolam en haldol gesedeerd houden.
Ja, iedereen die alcohol drinkt wordt ook alcoholist!quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Als je dan geen junk bent wordt je het op termijn wel.
Ontkenningsfase?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:09 schreef HAL9000S het volgende:
ja, alcohol is ook net zo verslavend..quote:Op zondag 12 december 2004 12:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, iedereen die alcohol drinkt wordt ook alcoholist!
Laten we dan ook een dodelijkere variant van aids uitbrengen zodat mensen minder in het rond neuken. Of waarom geen misselijkmakende middelen in fast food zodat mensen gezonder gaan eten? Misschien ook nog auto's die stroomstoten geven aan de bestuurder als die de maximumsnelheid overschrijdt?quote:Op zondag 12 december 2004 12:01 schreef Vamos het volgende:
Ik vind het stiekem wel een goeie zaak eigenlijk. Ik hoop dat er een groepering achter zit die zoveel mogelijk zeer ziekmakende coke op de markt brengt zodat men geen coke meer durft te gebruiken. Als anti-roker lijkt me het goed als men ook met sigaretten doet. Dan wordt een sigaretje opsteken een soort russisch roulette. Wellicht dat veel mensen er dan mee stoppen.
Oh? Ik dacht dat het kwam omdat hersenverweekte types zonodig hun neus in een bak poeder moeten steken...quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:25 schreef gelly het volgende:
Sja, dat krijg je zolang drugs gecriminaliseerd worden. Op drank na.
Zo erg is het in feite niet...je laat gewoon een junk op de hoek van de straat een sleutelpuntje nemen om het spul te testen, of nog beter je gooit tijdens het uitgaan iets in het glas van een willekeurig iemand, het liefst van die anti-drug types.quote:Op zondag 12 december 2004 12:01 schreef Vamos het volgende:
Ik vind het stiekem wel een goeie zaak eigenlijk. Ik hoop dat er een groepering achter zit die zoveel mogelijk zeer ziekmakende coke op de markt brengt zodat men geen coke meer durft te gebruiken. Als anti-roker lijkt me het goed als men ook met sigaretten doet. Dan wordt een sigaretje opsteken een soort russisch roulette. Wellicht dat veel mensen er dan mee stoppen.
Nee, ik snuif niet.quote:
Inderdaad. Volledig mee eens. En het werkt bovendien ook nog eens voor de verandering. De muziekindustrie heeft met dit systeem Kazaa in een mum van tijd verwoest. Hulde!quote:Op zondag 12 december 2004 12:01 schreef Vamos het volgende:
quote:Op zondag 12 december 2004 12:01 schreef Vamos het volgende:
Enigszins zuivere cocaine die niet wordt versneden met rare troep is niet giftig te noemen. Behalve verhoging van de hartslag (niet zo goed voor het hart, maar dat geld voor alcohol net zo goed) en slijtage van de slijmvliezen en het middenschotje van de neus doet het geen schade.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar dan moeten ze niet gaan piepen als er een keer wat in die drugs zit wat nog groter vergif is als de drugs zelf.
quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:09 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Newsflash!!!
![]()
Ach ja, Freud schreef het voor als medicijn, ik zou die man nu niet bepaald als onnozel willen bestempelen, maar ga je gang...quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar dan moeten ze niet gaan piepen als er een keer wat in die drugs zit wat nog groter vergif is als de drugs zelf.
Praat geen poep jongen!quote:Op zondag 12 december 2004 12:01 schreef Vamos het volgende:
En alle moslims zullen in de voetsporen treden van Mohammed Bouyeri, wat begint bij het niet eten van varkensvlees eindigt in het martelaarschap, toch?quote:Op maandag 13 december 2004 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
Cocainegebruikers zijn of worden junks en junks zijn of worden crimineel.
En aangezien we niet op een eiland wonen kun je het ook niet vrijgeven dus:
Ausradieren Entlösen
Wel een ex crimineel, voordat hij met liedjes en verf centjes kon verdienen was ie een beetje een boefjequote:Op dinsdag 14 december 2004 11:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
En alle moslims zullen in de voetsporen treden van Mohammed Bouyeri, wat begint bij het niet eten van varkensvlees eindigt in het martelaarschap, toch?
Vond jij Herman Brood ook een crimineel?
De meeste mensen hebben gewoon geen behoefte aan die troep en hebben het zonder die troep al leuk genoeg.quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:20 schreef JanKort het volgende:
mensen die drugs verafschuwen omdat ze het eng en slecht vinden, zonder zelf enig idee te hebben wat het is (xtc en lsd, is toch net zsoiets als speed...)
![]()
Blijf vooral binnen je kaders.........
dat klopt, dat is ieders goed recht, maar zoals je aan de reacties al kunt lezen zijn er nogal wat mensen die hun mening over drugs aan die van bush en cornuiten staven, weten absoluut niet waar ze het over hebben, wat drugs eigenlijk zijn (slaappillen, koffie kan er bijv ook onder gerekend worden, dan is het ineens minder eng) en wat het met je doet.quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:32 schreef Noca het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben gewoon geen behoefte aan die troep en hebben het zonder die troep al leuk genoeg.
Het is alleen jammer dat de mensen die er geen behoefte aan hebben zichzelf zien als dé maatstaf en geen begrip tonen voor mensen die wel eens graag hun bewustzijn veranderen. De drang naar intoxicatie is al zo oud als de mensheid en het is gewoon leuk om te doen, zo simpel is het. Vergeet niet dat het beeld dat de meeste mensen 'die er geen behoefte aan hebben', nl een beeld dat wordt overheerst door verslaving en andere negatieve zaken, pas is ontstaan eind jaren 70 met de introductie van de door de VS geleide war on drugs. Voordien werden andere aspecten van druggebruik als plezier en benefits als even vanzelfsprekend beschouwd en waren deze algemeen geaccepteerd. En het is niet dat men voor de jaren 70 achterlijk was en dat men toen plots het licht heeft gezien. Een beetje kennis van zaken siert de mens als hij ergens zijn mening over wil verkondigen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:32 schreef Noca het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben gewoon geen behoefte aan die troep en hebben het zonder die troep al leuk genoeg.
Ben ik het mee eens. Iedereen moet ook maar zelf weten of ze het doen of niet.quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:16 schreef dopa het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat de mensen die er geen behoefte aan hebben zichzelf zien als dé maatstaf en geen begrip tonen voor mensen die wel eens graag hun bewustzijn veranderen. De drang naar intoxicatie is al zo oud als de mensheid en het is gewoon leuk om te doen, zo simpel is het. Vergeet niet dat het beeld dat de meeste mensen 'die er geen behoefte aan hebben', nl een beeld dat wordt overheerst door verslaving en andere negatieve zaken, pas is ontstaan eind jaren 70 met de introductie van de door de VS geleide war on drugs. Voordien werden andere aspecten van druggebruik als plezier en benefits als even vanzelfsprekend beschouwd en waren deze algemeen geaccepteerd. En het is niet dat men voor de jaren 70 achterlijk was en dat men toen plots het licht heeft gezien. Een beetje kennis van zaken siert de mens als hij ergens zijn mening over wil verkondigen.
Heeft gewone coke dit niet ook als effect?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:22 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ze hadden als kenmerk inderdaad hallucineren, delirant gedrag, agressiviteit, hoge hartfrequentie.
Van coke ga je niet hallucineren en van coke op zich word je ook niet agressief. Delirant gedrag (wat een beetje neerkomt op lallen en de weg kwijt zijn geloof ik?) krijg je van coke ook geen last van.quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Heeft gewone coke dit niet ook als effect?
Bron?quote:Op maandag 13 december 2004 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat is om de anti-drugsmensen zelf vaak op hun eigen inconsequente denkpatronen te wijzen. Zelf ben ik ook voor om drugs apart te zien. Maar helaas moet je mensen de ogen nog openen a.h.v. dit soort drogredeneringen. Overigens zijn alcohol + tabak ook drugs, dus op zekere hoogte mag je ze wel vergelijken. Net zoals met appels en peren want dat is ook allebei fruit.quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het is opvallend dat die drugsgebruikers altijd vergelijkingen gaan trekken met alcohol en sigaretten. Net alsof de tegenstander daar vóór zijn.
Nou gebruik je nog het woord "junk" zonder op mijn repliek in te gaan. Overigens ben ik het met je eens dat drugs gebruik op eigen risico is. Zowel m.b.t. de gezondheids- en verslavingsrisico's als met het risico met justitie in aanraking te komen. Overigens wordt kleinschalig recreatief gebruik van bv. xtc of cocaine tegenwoordig gedoogd. De armen van de wet richten zich voornamelijk op de grote handel.quote:En trouwens...wat doet het er toe wat ik of wie dan ook hier vindt? Het is verboden dus moeten junks opgebost worden. Wet is wet.
Of Wethouder van Amsterdamquote:Op maandag 13 december 2004 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
quote:En aangezien we niet op een eiland wonen kun je het ook niet vrijgeven dus:
Ausradieren Entlösen
Of president van de VSquote:
Wet is wet... grootste dooddoener die er bestaat. Als dat zo was zou de mensheid nog in het stenen tijdperk leven... hooguit in de middeleeuwen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het is opvallend dat die drugsgebruikers altijd vergelijkingen gaan trekken met alcohol en sigaretten. Net alsof de tegenstander daar vóór zijn.
En trouwens...wat doet het er toe wat ik of wie dan ook hier vindt? Het is verboden dus moeten junks opgebost worden. Wet is wet.
Neuh, dat is het niet. Begrijpend lezen is ook een vak he?!quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Okee jongens, we zijn erachter... cocaïne is goed voor je.
Neem ruim.
V.
Klopt inderdaadquote:Op dinsdag 14 december 2004 23:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Okee jongens, we zijn erachter... cocaïne is goed voor je.
Neem ruim.
V.
Opzouten nu he!quote:Op maandag 13 december 2004 17:47 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Praat geen poep jongen!
Misschien moeten we ook alle frikandellen gaan injecteren met dioxine, dan zal de nederlandse bevolking op termijn ook wel afslanken...
![]()
Zenuwgassen leveren meestal een zenuwblokkade op, het is de bedoeling dat atropine dat tegenwerkt als competitie op de receptoren.quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:02 schreef MindlessWanker het volgende:
Konnie, aangezien je er verstand van hebt, kan je mij het volgende eens uitleggen? (beetje offtopic maarja ik vraag het me al jaren af).
In het leger kregen we vroeger injectiespuiten met atropine die je diende te gebruiken wanneer je het slachtoffer zou worden van zenuwgas oid. Ze zeiden erbij dat het je overlevingskans zou vergroten maar ik heb altijd het idee gehad dat het gewoon een lapmiddeltje was om je laatste minuten een beetje draaglijk te maken (daar een goede dosis zenuwgas overmijdelijk tot de dood lijdt).
Mijn vraag is dus: heeft atropine werkelijk nut als tegengif voor zenuwgassen?
Van Coke wordt je niet agressief en opgefokt?quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Van coke ga je niet hallucineren en van coke op zich word je ook niet agressief. Delirant gedrag (wat een beetje neerkomt op lallen en de weg kwijt zijn geloof ik?) krijg je van coke ook geen last van.
Tis qua effect een vrij milde drug.
Nee hoor, dat valt reuze mee. In combinatie met alcohol (dat in veel grotere mate leidt tot een agressief en opgefokt gevoel) is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 15 december 2004 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van Coke wordt je niet agressief en opgefokt?
LOL
'wordt je'quote:Op woensdag 15 december 2004 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van Coke wordt je niet agressief en opgefokt?
LOL
Wat een onzin. Ik heb verschillende kennissen zo zien flippen op coke dat ze in een inrichting moesten worden opgeborgen.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:52 schreef nozem het volgende:
Slechte zaak.
Hoewel ik op zich weinig op heb met coke en cokegebruikers moet iedereen zelf weten wat hij of zij gebruikt. Tegenwoordig snuiven onzettend veel mensen in het uitgaansleven wel eens een lijntje, coke is populairder dan ooit en velen zien het als alternatief voor drank. Het levert een minder grote kater op en je weet de dag naderhand nog precies wat je hebt gedaan. Coke is verslavend, maar ik heb zelf, ik nam vroeger wel eens een snuifje, weinig van verslavende werking gemerkt. Coke is geen heroine. De meeste mensen die het gebruiken hebben een goede baan en de centen om elk weekend 100 euro aan dat witte spul uit te geven. Nogmaals, dat moet iedereen zelf weten. Daarom ben ik het met bepaalde mensen eens dat er betere kwaliteitscontroles op drugs en misschien zelfs wel legalisatie moet komen.
Helaas zijn veel mensen hier te narrow-minded en beginnen over junks terwijl er maar heel weinig junks (je weet wel, die achter het station of in Hoog-Catharijne) puur aan coke verslaafd zijn.
Het is meer een drug van de gewone jongere, vaak met vast inkomen, voor in het weekend.
Zelfkennis. Als je weet dat je van tevoren niet met een drug kan omgaan moet je er niet aan beginnen. Ik ben zelf heel gevoelig voor verslavende middelen, daarom zal ik ook nooit aan de coke gaan.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:44 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb verschillende kennissen zo zien flippen op coke dat ze in een inrichting moesten worden opgeborgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |