abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23905330
quote:
Het Trimbos instituut en het Jellinek waarschuwen voor levensgevaarlijke cocaïne die onlangs ook in Amsterdam is opgedoken.
De coke is versneden met de stof atropine. De combinatie kan dodelijk zijn, tot nu toe zijn negen mensen met vergiftigingsverschijnselen in het ziekenhuis opgenomen.
Van de negen mensen zijn ook enkele direct opgenomen op de intensive care. De stof antropine leidt tot hevige hallucinaties, hartritmestoornissen en kan in combinatie met cocaïne zelfs fataal zijn. Hoeveel cocaïne is verontreinigd is niet duidelijk
In het ziekenhuis waar ik werk hadden we woensdag 8 patienten in 24 uur opgenomen die die coke hadden gesnoven. Ze hadden als kenmerk inderdaad hallucineren, delirant gedrag, agressiviteit, hoge hartfrequentie. Sommigen moesten we zelfs met midazolam en haldol gesedeerd houden.
pi_23905372
Waarom laat je ze niet gewoon buiten in de kou liggen?
pi_23905400
Wat is atropine eigenlijk voor stof?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23905406
omdat de ambulance ze meeneemt
pi_23905414
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 20:25 schreef KonnieKipke het volgende:
omdat de ambulance ze meeneemt
pi_23905416
Sja, dat krijg je zolang drugs gecriminaliseerd worden. Op drank na.
pi_23905440
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 20:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is atropine eigenlijk voor stof?
atropine wordt gebruikt bij patienten die bijvoorbeeld gereanimeerd worden en is positief chronotroop (het laat het hart sneller kloppen)... Het is al effectief in hoeveelheden van 0,5 mg. Daarop kun je al hartkloppingen krijgen. Daarnaast kan het in grotere hoeveelheiden effect op het CZS hebben.

Het toevoegen van atropine aan de coke is misdadig en is dodelijk.
pi_23905774
Nou ja, weer een paar junks minder. Wat is de nieuwswaarde hiervan?
pi_23905836
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 20:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Junks ? Het is hetzelfde als russen die massaal doodgaan aan zelfgestookte wodka. Als mensen zich van geestverruimende middelen willen bedienen moeten ze dat vooral zelf weten, er moet echter wel controle op die middelen zijn qua kwaliteit.
pi_23905882
Wat is Haldol eigenlijk? Ik zag er gisteren wat van in ER, en mijn moeder zei dat het een paardemiddel was? Klopt dat?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_23905953
haloperidol is een neurolepticum
pi_23906087
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 20:48 schreef KonnieKipke het volgende:
haloperidol is een neurolepticum
Ok, het heeft dus iets te maken met je zenuwstelsel? (Ik heb geen kennis van medische stoffen, over het algemeen.)
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_23907688
Ik kan er niet wakker van liggen. Wel jammer dat er ziekenhuisbedden aan worden verspild.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:09:56 #14
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23907715
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 20:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Newsflash!!!

Niet iedereen die snuift is een junk

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  Moderator zaterdag 11 december 2004 @ 22:11:30 #15
18653 crew  D.
pi_23907739
eigen schuld....
pi_23907864
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:09 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Newsflash!!!

Als je dan geen junk bent wordt je het op termijn wel.
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:20:03 #17
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23907924
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Er is ook nog zoiets als recreatief druggebruik. Niet alles is zwart-wit, er is ook nog een groot grijs gebied...maargoed daar hebben we het nu niet over.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_23908006
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:20 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Er is ook nog zoiets als recreatief druggebruik. Niet alles is zwart-wit, er is ook nog een groot grijs gebied...maargoed daar hebben we het nu niet over.
Dat zal wel, maar dan moeten ze niet gaan piepen als er een keer wat in die drugs zit wat nog groter vergif is als de drugs zelf.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 11 december 2004 @ 22:27:22 #19
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23908144
Daar ben ik het dan wel mee eens.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 12 december 2004 @ 12:01:24 #20
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_23916208
Ik vind het stiekem wel een goeie zaak eigenlijk. Ik hoop dat er een groepering achter zit die zoveel mogelijk zeer ziekmakende coke op de markt brengt zodat men geen coke meer durft te gebruiken. Als anti-roker lijkt me het goed als men ook met sigaretten doet. Dan wordt een sigaretje opsteken een soort russisch roulette. Wellicht dat veel mensen er dan mee stoppen.
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_23916278
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 20:22 schreef KonnieKipke het volgende:

..... Sommigen moesten we zelfs met midazolam en haldol gesedeerd houden.
Je loopt zelf ook lekker te trippen, kerel?
GIRO 800800
pi_23916425
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:17 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, iedereen die alcohol drinkt wordt ook alcoholist!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 12 december 2004 @ 12:20:06 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23916479
quote:
Ontkenningsfase?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23916522
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, iedereen die alcohol drinkt wordt ook alcoholist!
ja, alcohol is ook net zo verslavend..
pi_23916597
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:01 schreef Vamos het volgende:
Ik vind het stiekem wel een goeie zaak eigenlijk. Ik hoop dat er een groepering achter zit die zoveel mogelijk zeer ziekmakende coke op de markt brengt zodat men geen coke meer durft te gebruiken. Als anti-roker lijkt me het goed als men ook met sigaretten doet. Dan wordt een sigaretje opsteken een soort russisch roulette. Wellicht dat veel mensen er dan mee stoppen.
Laten we dan ook een dodelijkere variant van aids uitbrengen zodat mensen minder in het rond neuken. Of waarom geen misselijkmakende middelen in fast food zodat mensen gezonder gaan eten? Misschien ook nog auto's die stroomstoten geven aan de bestuurder als die de maximumsnelheid overschrijdt?
  zondag 12 december 2004 @ 13:28:20 #26
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23917865
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 20:25 schreef gelly het volgende:
Sja, dat krijg je zolang drugs gecriminaliseerd worden. Op drank na.
Oh? Ik dacht dat het kwam omdat hersenverweekte types zonodig hun neus in een bak poeder moeten steken...

My bad...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 12 december 2004 @ 14:08:51 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23918715
haldol...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 12 december 2004 @ 14:12:19 #28
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23918810
quote:
Zo erg is het in feite niet...je laat gewoon een junk op de hoek van de straat een sleutelpuntje nemen om het spul te testen, of nog beter je gooit tijdens het uitgaan iets in het glas van een willekeurig iemand, het liefst van die anti-drug types.

Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 12 december 2004 @ 14:15:35 #29
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_23918879
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ontkenningsfase?
Nee, ik snuif niet.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_23918960
quote:
Inderdaad. Volledig mee eens. En het werkt bovendien ook nog eens voor de verandering. De muziekindustrie heeft met dit systeem Kazaa in een mum van tijd verwoest. Hulde!
Wie dit leest is gek
pi_23920383
Gewoon 2 politieagenten bij de ingang van het ziekenhuis neerzetten en deze boetes laten uitschrijven.
Joop Gall, onze profeet.
pi_23920560
quote:
helemaal mee eens
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
  zondag 12 december 2004 @ 15:43:34 #33
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_23920686
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar dan moeten ze niet gaan piepen als er een keer wat in die drugs zit wat nog groter vergif is als de drugs zelf.
Enigszins zuivere cocaine die niet wordt versneden met rare troep is niet giftig te noemen. Behalve verhoging van de hartslag (niet zo goed voor het hart, maar dat geld voor alcohol net zo goed) en slijtage van de slijmvliezen en het middenschotje van de neus doet het geen schade.

Bij een beetje normale recreatieve gebruiker (pak em beet 1 keer per maand of minder) zijn die bijwerkingen niet eens als 'hinderlijk' te beschouwen. Behalve dan dat je een beetje verkouden bent de day after.

Als je niet weet waar je over praat siert het je gewoon je mond te houden. Zoals altijd zijn de grootste bekken weer de grootste dwazen die ook eens iets hebben gehoord of al 100 vrienden in de Jellinek hebben (ah natuurlijk)... verdiep je eens ergens in voor je domme muil open te trekken.

Boetes uitdelen? Drugs gebruik is volgens mij niet strafbaar in dit land en bezit zul je moeten bewijzen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_23920819
Weet iemand al hoe die link met Italie is?

Ben zelf erg benieuwd.
  maandag 13 december 2004 @ 13:57:14 #35
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_23940806
quote:

[..]

Newsflash!!!

Laat maar, hij is al een paar keer voorbij gekomen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_23945918
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ach ja, Freud schreef het voor als medicijn, ik zou die man nu niet bepaald als onnozel willen bestempelen, maar ga je gang...

Het lijkt mij een gevaarlijke zaak, ik heb het zelf weleens gebruikt en dat is geen zonde(wel als ik mijn ouders moet geloven). , ik kan me alleen niet voorstellen dat ik er ooit verslaafd aan had kunnen raken (geldt ook voor Alcohol), maar iedereen is anders. Veruit de meeste gebruikers (en dat zijn er gruwelijk veel als je goed rondkijkt in uitgaansgelegenheden) zullen echt niet een drugsinfo-bus binnenlopen om het spul te testen, net zo min als dat gebeurt met XTC, dus de kans dat het zich snel verspreid is enorm, zeker als het nog her en der versneden gaat worden.

Ik zal er zelf geen last van hebben (of het moet zijn dat 'iemand iets in mijn drinken heeft gestopt',> altijd zo'n heerlijk excuus ), maar het lijkt me beter dat toiletjuffrouwen, uitsmijters en barmedewerkers wel op de hoogte zijn van wat de consequenties van de gevaarlijke wit zijn en hoe adequaat in te grijpen bij escalatie.

De reacties die ik hier lees over junks, verslaafden en noem het maar op zegt wel weer iets over de bekrompenheid en onwetendheid van vele posters..
Yeah baby Yeah!
pi_23946107
quote:
Praat geen poep jongen!

Misschien moeten we ook alle frikandellen gaan injecteren met dioxine, dan zal de nederlandse bevolking op termijn ook wel afslanken...

Yeah baby Yeah!
pi_23947318
Cocainegebruikers zijn of worden junks en junks zijn of worden crimineel.
En aangezien we niet op een eiland wonen kun je het ook niet vrijgeven dus:
Ausradieren Entlösen
Wie dit leest is gek
pi_23962610
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ausradieren Entlösen
En alle moslims zullen in de voetsporen treden van Mohammed Bouyeri, wat begint bij het niet eten van varkensvlees eindigt in het martelaarschap, toch?

Vond jij Herman Brood ook een crimineel?
Yeah baby Yeah!
pi_23964316
mensen die drugs verafschuwen omdat ze het eng en slecht vinden, zonder zelf enig idee te hebben wat het is (xtc en lsd, is toch net zsoiets als speed...)
Blijf vooral binnen je kaders.........
Facet!
pi_23964487
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:00 schreef Elgigante het volgende:

[..]

En alle moslims zullen in de voetsporen treden van Mohammed Bouyeri, wat begint bij het niet eten van varkensvlees eindigt in het martelaarschap, toch?

Vond jij Herman Brood ook een crimineel?
Wel een ex crimineel, voordat hij met liedjes en verf centjes kon verdienen was ie een beetje een boefje
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:32:54 #42
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23964558
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:20 schreef JanKort het volgende:
mensen die drugs verafschuwen omdat ze het eng en slecht vinden, zonder zelf enig idee te hebben wat het is (xtc en lsd, is toch net zsoiets als speed...)
Blijf vooral binnen je kaders.........
De meeste mensen hebben gewoon geen behoefte aan die troep en hebben het zonder die troep al leuk genoeg.
pi_23968169
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:32 schreef Noca het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben gewoon geen behoefte aan die troep en hebben het zonder die troep al leuk genoeg.
dat klopt, dat is ieders goed recht, maar zoals je aan de reacties al kunt lezen zijn er nogal wat mensen die hun mening over drugs aan die van bush en cornuiten staven, weten absoluut niet waar ze het over hebben, wat drugs eigenlijk zijn (slaappillen, koffie kan er bijv ook onder gerekend worden, dan is het ineens minder eng) en wat het met je doet.

Aangezien het wel op grote schaal gebruikt wordt, zeker door jongeren in het uitgaanscircuit en de drug coke in opkomst is, lijkt me het verstandig als instanties (die daar betrekking op hebben) info inwinnen over de mogelijke gevaren van de nieuwe substantie,
argumenten als: eigen schuld, laat ze lekker buiten liggen etc zijn natuurlijk onzin.

Mohammed B. had ook recht op medische behandeling na zijn daad, net als een dronken automobilist ook uit het water gevist moet worden bij het te water gaan van zijn voertuig, of het opnemen van zieken in ziekenhuizen die onverzekerd rond lopen.
Yeah baby Yeah!
pi_23968232
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:32 schreef Noca het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat de mensen die er geen behoefte aan hebben zichzelf zien als dé maatstaf en geen begrip tonen voor mensen die wel eens graag hun bewustzijn veranderen. De drang naar intoxicatie is al zo oud als de mensheid en het is gewoon leuk om te doen, zo simpel is het. Vergeet niet dat het beeld dat de meeste mensen 'die er geen behoefte aan hebben', nl een beeld dat wordt overheerst door verslaving en andere negatieve zaken, pas is ontstaan eind jaren 70 met de introductie van de door de VS geleide war on drugs. Voordien werden andere aspecten van druggebruik als plezier en benefits als even vanzelfsprekend beschouwd en waren deze algemeen geaccepteerd. En het is niet dat men voor de jaren 70 achterlijk was en dat men toen plots het licht heeft gezien. Een beetje kennis van zaken siert de mens als hij ergens zijn mening over wil verkondigen.
  dinsdag 14 december 2004 @ 17:38:38 #45
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23971078
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:16 schreef dopa het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat de mensen die er geen behoefte aan hebben zichzelf zien als dé maatstaf en geen begrip tonen voor mensen die wel eens graag hun bewustzijn veranderen. De drang naar intoxicatie is al zo oud als de mensheid en het is gewoon leuk om te doen, zo simpel is het. Vergeet niet dat het beeld dat de meeste mensen 'die er geen behoefte aan hebben', nl een beeld dat wordt overheerst door verslaving en andere negatieve zaken, pas is ontstaan eind jaren 70 met de introductie van de door de VS geleide war on drugs. Voordien werden andere aspecten van druggebruik als plezier en benefits als even vanzelfsprekend beschouwd en waren deze algemeen geaccepteerd. En het is niet dat men voor de jaren 70 achterlijk was en dat men toen plots het licht heeft gezien. Een beetje kennis van zaken siert de mens als hij ergens zijn mening over wil verkondigen.
Ben ik het mee eens. Iedereen moet ook maar zelf weten of ze het doen of niet.

Ik kan me alleen ook weer storen aan reacties zoals die van JanKort, daar was het voornamelijk voor bedoelt
pi_23971318
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 20:22 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]
Ze hadden als kenmerk inderdaad hallucineren, delirant gedrag, agressiviteit, hoge hartfrequentie.
Heeft gewone coke dit niet ook als effect?
pi_23972803
van coke intoxicatie krijg je nauwe pupillen, van atropine wijde
pi_23975393
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 17:49 schreef thabit het volgende:

[..]

Heeft gewone coke dit niet ook als effect?
Van coke ga je niet hallucineren en van coke op zich word je ook niet agressief. Delirant gedrag (wat een beetje neerkomt op lallen en de weg kwijt zijn geloof ik?) krijg je van coke ook geen last van.

Tis qua effect een vrij milde drug.
pi_23975934
quote:
Bron?

Wel eens een cocaine-verslaafde bij een station zien bedelen? De gemiddelde coke-gebruiker is juist vermogend. Verslaving komt zeker voor en relatief gezien vast ook meer dan bij alcohol. Maar de meesten gebruikers kunnen het nog gewoon onder controle houden en inpassen in hun eigen leefschema zonder dat werk, studie etc. daaronder hoeven te lijden. Net zoals met overmatig gebruik van alcohol of wiet.

En ja een voorval als dit geeft wel weer aan dat het geen zin om dit soort dingen illegaal te houden omdat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Overigens geldt ook hier de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Laat het spul testen!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_23976636
Het is opvallend dat die drugsgebruikers altijd vergelijkingen gaan trekken met alcohol en sigaretten. Net alsof de tegenstander daar vóór zijn.

En trouwens...wat doet het er toe wat ik of wie dan ook hier vindt? Het is verboden dus moeten junks opgebost worden. Wet is wet.
Wie dit leest is gek
pi_23976789
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het is opvallend dat die drugsgebruikers altijd vergelijkingen gaan trekken met alcohol en sigaretten. Net alsof de tegenstander daar vóór zijn.
Dat is om de anti-drugsmensen zelf vaak op hun eigen inconsequente denkpatronen te wijzen. Zelf ben ik ook voor om drugs apart te zien. Maar helaas moet je mensen de ogen nog openen a.h.v. dit soort drogredeneringen. Overigens zijn alcohol + tabak ook drugs, dus op zekere hoogte mag je ze wel vergelijken. Net zoals met appels en peren want dat is ook allebei fruit.
quote:
En trouwens...wat doet het er toe wat ik of wie dan ook hier vindt? Het is verboden dus moeten junks opgebost worden. Wet is wet.
Nou gebruik je nog het woord "junk" zonder op mijn repliek in te gaan. Overigens ben ik het met je eens dat drugs gebruik op eigen risico is. Zowel m.b.t. de gezondheids- en verslavingsrisico's als met het risico met justitie in aanraking te komen. Overigens wordt kleinschalig recreatief gebruik van bv. xtc of cocaine tegenwoordig gedoogd. De armen van de wet richten zich voornamelijk op de grote handel.

[ Bericht 6% gewijzigd door teknomist op 14-12-2004 22:12:39 ]
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_23977063
quote:
Of Wethouder van Amsterdam
quote:
Ausradieren Entlösen
Life sucks
pi_23977122
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:17 schreef mr.marcus het volgende:
Of Wethouder van Amsterdam
Of president van de VS .
pi_23977257
of vrouw van de president van VS (als je ook nog dealt )
Life sucks
pi_23977988
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

Wet is wet... grootste dooddoener die er bestaat. Als dat zo was zou de mensheid nog in het stenen tijdperk leven... hooguit in de middeleeuwen.

Bovendien is het een onzinnige en achterhaalde wet.
pi_23978257
Konnie, aangezien je er verstand van hebt, kan je mij het volgende eens uitleggen? (beetje offtopic maarja ik vraag het me al jaren af).
In het leger kregen we vroeger injectiespuiten met atropine die je diende te gebruiken wanneer je het slachtoffer zou worden van zenuwgas oid. Ze zeiden erbij dat het je overlevingskans zou vergroten maar ik heb altijd het idee gehad dat het gewoon een lapmiddeltje was om je laatste minuten een beetje draaglijk te maken (daar een goede dosis zenuwgas overmijdelijk tot de dood lijdt).
Mijn vraag is dus: heeft atropine werkelijk nut als tegengif voor zenuwgassen?
  dinsdag 14 december 2004 @ 23:47:48 #57
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23979445
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:18 schreef teknomist het volgende:

[..]

Of president van de VS .
Okee jongens, we zijn erachter... cocaïne is goed voor je.

Neem ruim.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23979464
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

Neem ruim.

V.
Neuh, dat is het niet. Begrijpend lezen is ook een vak he?! .
pi_23979825
Vervuilde coke duikt op in Brabant

ROOSENDAAL In Roosendaal zijn vorige
week zes mensen in een ziekenhuis
opgenomen die vermoedelijk vervuilde
cocaïne hadden gebruikt.Vorige week
werd al bekend dat in Amsterdam en
Lelystad negen mensen waren opgenomen
na het innemen van vervuilde cocaïne.

De cocaïne is vermengd met atropine,
een tripmiddel dat ademhalings- en
hartritmestoornissen veroorzaakt.Een
overdosis kan bewusteloosheid of zelfs
de dood tot gevolg hebben.De herkomst
van de vervuilde coke is onduidelijk.

In uitgaangsgebieden worden foldertjes
verspreid waar voor de vervuilde drugs
wordt gewaarschuwd.

Bron: NOS-TT
sig verwijderd door FA
pi_23980221
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

Neem ruim.

V.
Klopt inderdaad

Mr.M
Life sucks
  woensdag 15 december 2004 @ 09:47:29 #61
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23983804
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:47 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Praat geen poep jongen!

Misschien moeten we ook alle frikandellen gaan injecteren met dioxine, dan zal de nederlandse bevolking op termijn ook wel afslanken...

Opzouten nu he!

M'n 2 wekelijkse junkdag bestaat uit ondermeer een frikandelletje mayo, degene die mij dit door de neus boort is nog zeker niet jarig!
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_23984056
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:02 schreef MindlessWanker het volgende:
Konnie, aangezien je er verstand van hebt, kan je mij het volgende eens uitleggen? (beetje offtopic maarja ik vraag het me al jaren af).
In het leger kregen we vroeger injectiespuiten met atropine die je diende te gebruiken wanneer je het slachtoffer zou worden van zenuwgas oid. Ze zeiden erbij dat het je overlevingskans zou vergroten maar ik heb altijd het idee gehad dat het gewoon een lapmiddeltje was om je laatste minuten een beetje draaglijk te maken (daar een goede dosis zenuwgas overmijdelijk tot de dood lijdt).
Mijn vraag is dus: heeft atropine werkelijk nut als tegengif voor zenuwgassen?
Zenuwgassen leveren meestal een zenuwblokkade op, het is de bedoeling dat atropine dat tegenwerkt als competitie op de receptoren.
  woensdag 15 december 2004 @ 10:05:26 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23984101
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:04 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Van coke ga je niet hallucineren en van coke op zich word je ook niet agressief. Delirant gedrag (wat een beetje neerkomt op lallen en de weg kwijt zijn geloof ik?) krijg je van coke ook geen last van.

Tis qua effect een vrij milde drug.
Van Coke wordt je niet agressief en opgefokt?
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23984115
Aha. Thx. Etc.
pi_23984306
quote:
Op woensdag 15 december 2004 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Nee hoor, dat valt reuze mee. In combinatie met alcohol (dat in veel grotere mate leidt tot een agressief en opgefokt gevoel) is het een ander verhaal.
pi_23985935
quote:
Op woensdag 15 december 2004 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
'wordt je'
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
pi_23986003
Er moet veel meer vervuilde coke worden rondgedeeld
Ziekenhuisbehandeling op eigen kosten.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_23986009
Goddamn...I said goddamn..!
pi_23987050
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:47 schreef Fonzarelli het volgende:
Goddamn...I said goddamn..!
Pulp Fiction.

Idd een goed idee om die zooi te vergiftigen, blijft iedereen er wel vanaf.
pi_23988212
pi_23992690
Slechte zaak.

Hoewel ik op zich weinig op heb met coke en cokegebruikers moet iedereen zelf weten wat hij of zij gebruikt. Tegenwoordig snuiven onzettend veel mensen in het uitgaansleven wel eens een lijntje, coke is populairder dan ooit en velen zien het als alternatief voor drank. Het levert een minder grote kater op en je weet de dag naderhand nog precies wat je hebt gedaan. Coke is verslavend, maar ik heb zelf, ik nam vroeger wel eens een snuifje, weinig van verslavende werking gemerkt. Coke is geen heroine. De meeste mensen die het gebruiken hebben een goede baan en de centen om elk weekend 100 euro aan dat witte spul uit te geven. Nogmaals, dat moet iedereen zelf weten. Daarom ben ik het met bepaalde mensen eens dat er betere kwaliteitscontroles op drugs en misschien zelfs wel legalisatie moet komen.

Helaas zijn veel mensen hier te narrow-minded en beginnen over junks terwijl er maar heel weinig junks (je weet wel, die achter het station of in Hoog-Catharijne) puur aan coke verslaafd zijn.
Het is meer een drug van de gewone jongere, vaak met vast inkomen, voor in het weekend.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_23994371
Coke als vervanging van drank
Life sucks
pi_23994917
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:52 schreef nozem het volgende:
Slechte zaak.

Hoewel ik op zich weinig op heb met coke en cokegebruikers moet iedereen zelf weten wat hij of zij gebruikt. Tegenwoordig snuiven onzettend veel mensen in het uitgaansleven wel eens een lijntje, coke is populairder dan ooit en velen zien het als alternatief voor drank. Het levert een minder grote kater op en je weet de dag naderhand nog precies wat je hebt gedaan. Coke is verslavend, maar ik heb zelf, ik nam vroeger wel eens een snuifje, weinig van verslavende werking gemerkt. Coke is geen heroine. De meeste mensen die het gebruiken hebben een goede baan en de centen om elk weekend 100 euro aan dat witte spul uit te geven. Nogmaals, dat moet iedereen zelf weten. Daarom ben ik het met bepaalde mensen eens dat er betere kwaliteitscontroles op drugs en misschien zelfs wel legalisatie moet komen.

Helaas zijn veel mensen hier te narrow-minded en beginnen over junks terwijl er maar heel weinig junks (je weet wel, die achter het station of in Hoog-Catharijne) puur aan coke verslaafd zijn.
Het is meer een drug van de gewone jongere, vaak met vast inkomen, voor in het weekend.
Wat een onzin. Ik heb verschillende kennissen zo zien flippen op coke dat ze in een inrichting moesten worden opgeborgen.
Dat is de realiteit.
En jij snuift zeker coke en drinkt de hele avond cola.
Laat ik dat nou niet geloven.
Nog nooit heb ik een alkoholvrije cokesnuiver gezien.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_23995027
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:44 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb verschillende kennissen zo zien flippen op coke dat ze in een inrichting moesten worden opgeborgen.
Zelfkennis. Als je weet dat je van tevoren niet met een drug kan omgaan moet je er niet aan beginnen. Ik ben zelf heel gevoelig voor verslavende middelen, daarom zal ik ook nooit aan de coke gaan.
pi_23995394
Als je maar genoeg zuipt en snuift en 3-5 avondjes in de week doorhaalt komen er vanzelf wel wat steekjes los ja. Maar zo lust ik er nog wel een paar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')