Ik zou er mijn buurman niet voor op laten draaien ....quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:23 schreef Dildo het volgende:
[..]
Het is juist zeer lovenswaardig van een regering om de brokken te repareren die achter zijn gelaten door andere regeringen. Dat ze dit doen door leningen aan te vragen is geen ramp. Als jouw moeder doodziek is en je hebt een brakke ziektekostenverzekering, zou jij ook een smak geld lenen van de bank om haar te kunnen laten opereren.
Je buurman uiteraard niet, maar wellicht zou je wel je verzekering er alsnog voor willen laten opdraaienquote:Op dinsdag 14 december 2004 11:49 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ik zou er mijn buurman niet voor op laten draaien ....![]()
Sinds de nieuwe regering zijn al vele zaken anders dan in 2001. Zo is de inflatie gedaald van een 50% naar een getal onder de 10%. Zo wordt een nieuwe geldeenheid geintroduceerd. Zo zijn alle corrupte banken al aangepakt en de aanpak van corruptie gaat in sneltreinvaart door. Heb je geen cijfers van 2003? Of beter nog, van 2004? Vanwaar de behoefte om cijfers van 2001 erbij te pakken?quote:even een berichtje uit 2001 betreffende de enorme corruptie in Turkije :
......
De kans dat de miljarden die nodig zijn om Turkije de komende jaren EU klaar te maken verdwijnen in corrupte zakken is zeer groot.
Heb je ze dan ook niet van 2002? 2003?quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:30 schreef Koos Voos het volgende:
heb jij al cijfers van 2004 ? vertel ..
Omdat de brokken die zijn achtergelaten door andere regeringen te groot zijn om 1 een keer alles te fixen. Daarnaast moet er ook geld zijn om in de economie te steken. Nu is het en/en niet of/of.quote:En wellicht weet je ook hier het antwoord op : waarom moeten er ieder jaar miljarden geleend worden als het zo goed gaat ?'
Turkije moet het dan hebben van de kwaliteit. Nu al komen veel importeurs terug, omdat de kwaliteit van China zeer te wensen overlaat. Net zoals NL het vaak moet hebben van service en kwaliteit en niet van prijs. De boeren zullen zich anders moeten organiseren en niet ieder een paar hectare.quote:En waar moeten al die textielarbeiders straks van gaan leven nu China veel goedkoper is dan Turkije' , om over de boeren nog maar niet te spreken .
Ben wel erg benieuwd waar jij een inflatie cijfer 2004 van onder de 10 % heb gevonden.quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:03 schreef Dildo het volgende:
Sinds de nieuwe regering zijn al vele zaken anders dan in 2001. Zo is de inflatie gedaald van een 50% naar een getal onder de 10%. Zo wordt een nieuwe geldeenheid geintroduceerd. Zo zijn alle corrupte banken al aangepakt en de aanpak van corruptie gaat in sneltreinvaart door. Heb je geen cijfers van 2003? Of beter nog, van 2004? Vanwaar de behoefte om cijfers van 2001 erbij te pakken?
Ik had het toch echt over 2004, nietwaar?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:52 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ben wel erg benieuwd waar jij een inflatie cijfer 2004 van onder de 10 % heb gevonden.
De minister spreekt je nml tegen...
Year Inflation (%)
1997 85.7
1998 84.6
1999 64.9
2000 54.9
2001 54.4
2002 45.0
2003 25.3(est)
(bron: http://www.worldwide-tax.com/turkey/tur_inflation.asp )
Na 5 keer kijken heb ik dat verband nog steeds niet kunnen vinden. Waar zie jij exact dat verband? Want vorige regeringen kregen ook gewoon hun leningen, maar hun is het nooit gelukt de inflatie zo omlaag te halen.quote:Goed zichtbaar is hier natuurlijk de enorme geld injectie van oa het IMF na de crash van het economisch systeem in Turkije.
Relax man, belachelijke vent.quote:Op maandag 13 december 2004 23:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou geweldig hoor, je moeder zal wel trots zijn op je. Al die originele gedachten en dan ook nog in het engels.
Ik kan uit die link van je echt niet opmaken dat de inflatie onder de 10% komt in 2004.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:40 schreef Dildo het volgende:
[..]
Ik had het toch echt over 2004, nietwaar?
Hier een betere en vooral recentere link voor je.
[..]
.
http://www.imf.org/external/np/speeches/2004/050604.htmquote:Op dinsdag 14 december 2004 16:11 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ik kan uit die link van je echt niet opmaken dat de inflatie onder de 10% komt in 2004.
Sterker, de minister heeft dit zelf al aangegeven.
Waar baseer jij dan je stelling op![]()
Mierenneuken over een procentje of watquote:....
The current outlook
But the IMF is blamed often enough for being the bearer of bad news. So let me first focus on the good news—of which, as you know, there is plenty.
The current global upturn is becoming more firmly grounded. The recovery is strengthening across the globe, and growth in the United States and emerging market Asia is particularly strong. Global growth this year is expected to be around 4%. This is an ideal international environment in which to continue to carry out economic reforms.
Turkey's recovery started earlier than the worldwide pickup, of course. And the Turkish economy's recent growth performance has been impressive: close to 8% in 2002, and about 6% last year. 5% is currently projected for the current year.
There has been progress on several other fronts, too. Inflation—which, remember, was around 70% in 2001—is now down to about 10%, its lowest level in a generation. Single digit inflation is clearly within reach. Interest rates have fallen as a result. And although it fell slightly short of the 6.5% target, last year's primary surplus was the highest ever recorded in Turkey—6.2%.
Maintaining a high primary surplus is, of course, crucial while Turkey's debt burden declines to a sustainable level over the medium term. Here, too, the numbers are starting to look encouraging, with the debt to GDP ratio already significantly down, from 100% in 2001 to around 70% now. Some advance the argument that rapid growth and fiscal prudence are mutually incompatible. Yet it is clear from Turkey's experience that a high primary surplus has not hampered growth performance. As real interest rates fall further, there will be an additional stimulus to growth.
...
bron: nu.nlquote:Turkije sluit 'nee' tegen Europa niet uit
Uitgegeven: 14 december 2004 19:32
ANKARA - Turkije zal niet aarzelen om 'nee' tegen de Europese Unie te zeggen, als de voorwaarden om over een toetreding te onderhandelen onacceptabel blijken te zijn. Dat zei de Turkse premier Erdogan dinsdag tegen gezanten van de unie, meldde de Turkse nieuwszender CNN Turk.
De leiders van de unie moeten vrijdag een besluit nemen of zij met Turkije onderhandelingen over toetreding beginnen.
Volgens een diplomaat waren de uitlatingen van Erdogan niet als een dreigement bedoeld. Hij zei dat Erdogan had gezegd dat de Turkse regering zal doorgaan met politieke en economische hervormingen, ongeacht de uitkomst van de Europese top eind deze week.
ik hoop snel is het voor eens en voor altijd afgelopenquote:Op dinsdag 14 december 2004 20:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
bron: nu.nl
Heerlijk, een land en unie willen bij elkaar en lopen naar elkaar te dreigen.
Wanneer mag het volk nu eens een mening geven?
![]()
Hop, zo voorbij Frankrijk gevaren.quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:01 schreef zakjapannertje het volgende:
nu trouwens op Ned 3 bij Andere Tijden een reportage over een Turkse delegatie in Nederland om Turkije te promoten, in 1926
Heb jij eigenlijk überhaupt wel belangstelling voor de EU ? Dit soort 'dreigementen' vliegen altijd door de gang voordat de Raad aan tafel gaat. En met betrekking tot de Grondwet bleef het niet altijd bij dreigementen maar werden er keihard veto's uitgesproken door Spanje en Polen. Er is helemaal niks uitzonderlijks aan wat er nu gebeurd; de twee kanten in de onderhandelingen proberen er uit te halen wat er uit te halen is.quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
bron: nu.nl
Heerlijk, een land en unie willen bij elkaar en lopen naar elkaar te dreigen.
Wanneer mag het volk nu eens een mening geven?
![]()
Mijn geloof in de EU is inderdaad afgenomen na (potentiele) toetreding van de meest achterlijke landen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk überhaupt wel belangstelling voor de EU ? Dit soort 'dreigementen' vliegen altijd door de gang voordat de Raad aan tafel gaat. En met betrekking tot de Grondwet bleef het niet altijd bij dreigementen maar werden er keihard veto's uitgesproken door Spanje en Polen. Er is helemaal niks uitzonderlijks aan wat er nu gebeurd; de twee kanten in de onderhandelingen proberen er uit te halen wat er uit te halen is.
Kortom je weet er geen reet van en begint daarom maar wat te schreeuwen over Turkije.quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mijn geloof in de EU is inderdaad afgenomen na (potentiele) toetreding van de meest achterlijke landen.Het is een lovebaby van de ministers en premiers, het volk krijgt een worst voorgehouden.
Wat is dat voor een voorbarige conclusie? Je vraagt naar mijn persoonlijke mening. Die gaf ik je, -edit-....quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kortom je weet er geen reet van en begint daarom maar wat te schreeuwen over Turkije.
Wat? Dat een Turkse toetreding met massa-migratie binnen enkele decennia tot een oorlog zal leiden? Yep, dat zien we in.quote:Op woensdag 15 december 2004 02:28 schreef HiZ het volgende:
Je begint de realiteit te zien Koos ?
Wishfull thinkingquote:Op woensdag 15 december 2004 07:20 schreef Snik het volgende:
[..]
Wat? Dat een Turkse toetreding met massa-migratie binnen enkele decennia tot een oorlog zal leiden? Yep, dat zien we in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |