Nou geweldig hoor, je moeder zal wel trots zijn op je. Al die originele gedachten en dan ook nog in het engels.quote:Op maandag 13 december 2004 22:13 schreef BrauN het volgende:
Ik heb vorige week een (Engelstalig) essay geschreven over de eventuele toetreding van Turkije tot de EU. Misschien leuk om te lezen voor de geinteresseerden:
[..]
Zoals duidelijk mag zijn sta ik dus negatief tegenover de plannen...
Alsof de mensen die wel het nieuwjaarsfeest vieren zich daar een kloot van aantrekken. Ik ga over 5 dagen naar Istanbui. En daar zal ik zoals ieder jaar 'nieuwjaarsbomen', 'nieuwjaarsverlichting' 'nieuwjaarscadeautjes' en 'nieuwjaarspakketten' aantreffen. En het moet wel heel raar lopen willen de centrale pleinen van de stad niet zoals gebruikelijk vol zijn met aangeschoten mensen die kijken naar het vuurwerk.quote:
Je gaat voorbij aan het feit dat de VVD, in tegenstelling tot andere partijen, nooit te koop heeft gelopen met hun pro-Turkije standpunt. De schade aan de VVD, die door het Turkije-standpunt zal worden gemaakt, zal daarom beperkt blijven. De kiezers lopen namelijk voor een andere reden weg, namelijk dat Jozias een grote mond heeft, maar de eerste echte actie die eruit volgt moet nog komen.quote:Op maandag 13 december 2004 21:33 schreef Koos Voos het volgende:
in dit spektakel blijft er 1 grote verliezer over : de VVD , die gaan vreselijke klappen krijgen de komende jaren dankzij hun 'Turkije standpunt ', en terecht natuurlijk.
Ik heb in het verleden wel wat Turkse werknemers gehad, die werken wel een poepie harder dan de gemiddelde Nederlandse werknemer. Goed nieuws voor de economie dus.quote:Op dinsdag 14 december 2004 07:41 schreef Snik het volgende:
Ruim 30% van de Turken zal werk gaan zoeken in Europa als Turkije toetreedt tot de Europese Unie (EU) en er geen beperkingen worden gesteld aan het vrij verkeer van werknemers. Dat blijkt uit een opiniepeiling in Turkije die verricht werd door onderzoeksbureau TNS/PIAR, gehouden in opdracht van haar Deense zuster TNS Gallup. 23% van de ondervraagden zegt het ''zeer waarschijnlijk'' te achten dat ze zullen proberen werk te vinden in een andere EU-lidstaat. Nog eens 21% acht dat ''waarschijnlijk''.
De uitkomsten van het onderzoek geven veel grotere aantallen Turken aan die naar het buitenland willen voor werk, dan eerdere peilingen.
Mochten de EU-regeringsleiders deze week beslissen dat de toetredingsonderhandelingen met Turkije volgend jaar van start kunnen gaan, dan zal het naar verwachting nog zo'n tien jaar duren eer Turkije toe kan treden tot de unie. Het valt overigens te verwachten dat de EU dan beperkingen zal stellen aan het vrij verkeer van werknemers uit het, in vergelijking met veel andere EU-lidstaten, arme Turkije.
Lul niet zo slap Hiz. Je weet dondersgoed dat er nu al veels te veel werkeloze laag opgeleide Turken in Europa zitten. We hebben NIETS aan die mensen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 07:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden wel wat Turkse werknemers gehad, die werken wel een poepie harder dan de gemiddelde Nederlandse werknemer. Goed nieuws voor de economie dus.
Ja hoor. Er zijn nog ettelijke miljoenen laag opgeleide werkelozen waarvan een HEEL groot gedeelte van Turkse afkomst in Europa dus we kunnen er nog 30 miljoen gebruiken?quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:38 schreef HiZ het volgende:
Hoezo hebben we niks aan dat soort mensen? Volgens mij kan dit land best wel wat met laagopgeleide werkers die hard werken en voor een laag loon willen werken. Moeten ze wel dat absurd hoge minimumloon afschaffen. Zul je zien hoe schoon de straten weer worden.
Ja ja, en wie gaat er schoonmaken en asperges steken?quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:42 schreef Snik het volgende:
[..]
Ja hoor. Er zijn nog ettelijke miljoenen laag opgeleide werkelozen waarvan een HEEL groot gedeelte van Turkse afkomst in Europa dus we kunnen er nog 30 miljoen gebruiken?![]()
HOOGopgeleid personeel hebben we nodig, geen Turkse ex-boeren of pizza-bakkers.
Dat doen de Polen nu al.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja ja, en wie gaat er schoonmaken en asperges steken?
Ik geloof dat nog niet eens 80% van alle fransozen Engels spreken. Dus non argument.quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:00 schreef Snik het volgende:
[..]
Dat doen de Polen nu al.
Dus islamitische NOG lager opgeleide mensen die nog niet een Engels kunnen hebben we NIET nodig, en zeker geen 30 miljoen ervan.
De Franzozen gaan dan ook niet met zijn 30 miljoenen de rest van Europa in om onder het minimumloon te gaan werken en moskeen te bouwen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:23 schreef Vunn het volgende:
[..]
Ik geloof dat nog niet eens 80% van alle fransozen Engels spreken. Dus non argument.
![]()
Las net de resultaten van een enquete in turkije:quote:Op dinsdag 14 december 2004 09:18 schreef Dildo het volgende:
Ik dacht dat Turkije maar 70 miljoen inwoners had. Klinkt niet echt geloofwaardig dat bijna de helft daarvan in de EU zou willen werken.
Lijkt mij dus dat op de vraag 'zou je in de EU willen werken' meer dan 50% ja zegt, en ik betwijfel dat het over 10 jaar anders is omdat dit al bijna 40 jaar aan de gang is.quote:23% van de ondervraagden zegt het ''zeer waarschijnlijk'' te achten dat ze zullen proberen werk te vinden in een andere EU-lidstaat. Nog eens 21% acht dat ''waarschijnlijk''.
Waar is dat onderzoek gehouden? Onder hoeveel mensen? Volgens welke criteria? Wat weten we nu van dat onderzoek? Het zou net zo goed een onderzoek kunnen zijn geweest die in het Zuid-Oosten van Turkije in de armste provincie in een of ander dorp is gehouden.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:02 schreef Scandum het volgende:
[..]
Las net de resultaten van een enquete in turkije:
[..]
Lijkt mij dus dat op de vraag 'zou je in de EU willen werken' meer dan 50% ja zegt, en ik betwijfel dat het over 10 jaar anders is omdat dit al bijna 40 jaar aan de gang is.
Dat is wat democratie inhoudt. Mensen kiezen hun vertegenwoordigers en deze vertegenwoordigen hun kiezers naar beste kunnen. Dat wil niet zeggen dat alle standpunten van hun vertegenwoordigers overeenkomen met die van hun kiezers. Het komt bij mij een beetje over als het in de slachtofferrol kruipen van de mensen die om de een of andere vage reden felle tegenstander van Turkije zijn. De democratie staat nog altijd fier overeind. Net zoals veel linkse mensen nu ook zeggen dat het niets met democratie te maken heeft wat de huidige regering doet. Het is maar net hoever je je oogkleppen wilt opendoen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:13 schreef Koos Voos het volgende:
....
Want van een democratisch proces is absoluut geen sprake, de Europese identiteit is op deze manier een doodgeboren kindje.
Het is juist zeer lovenswaardig van een regering om de brokken te repareren die achter zijn gelaten door andere regeringen. Dat ze dit doen door leningen aan te vragen is geen ramp. Als jouw moeder doodziek is en je hebt een brakke ziektekostenverzekering, zou jij ook een smak geld lenen van de bank om haar te kunnen laten opereren.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:19 schreef Koos Voos het volgende:
ANKARA - Turkije en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) zijn het eens geworden over een nieuwe lening ter waarde van 10 miljard dollar. De Turkse minister van Ecoonmische Zaken, Ali Babacan, heeft dit dinsdag bekendgemaakt. De looptijd van het krediet is drie jaar.
De nieuwe overeenkomst volgt op de IMF-lening die nu nog loopt. In 2002 vestrekte het fonds een bedrag van 16 miljard dollar. Dit krediet loopt af in februari 2005. Helemaal definitief is de nieuwe overeenkomst nog niet. Het bestuur van het IMF moet er ofcicieel zijn goedkeuring nog aan geven.
Zonder kredieten van het IMF donderd de hele klerezooi in elkaar.. een EU lidmaatschap zou net op tijd zijn als verse bron van inkomsten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |