abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29314009
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:56 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Het is een vorm van fingerprinting. De naam van het stuk kan dus inderdaad weergegeven worden. Het is echter niet mogelijk om vanuit de fingerprint het complete audiostuk opnieuw te genereren.
[..]

Zelfs niet in theorie, wegens voornoemde reden.
ik vind jou zo'n coole naam hebben(waarom heb jij jezelf die naam gegeven?)....... maar ik ken een programmeur(de recursiekoning, financieel heeft hij zich ook bewezen) waar ik zeer tegen opkijk, die gast kan alles bouwen wat jij kan bedenken hij gelooft ook niet in de jan sloot codering, maar ondanks alles geloof ik er wel in, ik denk dat jan sloot iets totaal nieuws heeft uitgevonden....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_29346275
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik vind jou zo'n coole naam hebben(waarom heb jij jezelf die naam gegeven?)....... maar ik ken een programmeur(de recursiekoning, financieel heeft hij zich ook bewezen) waar ik zeer tegen opkijk, die gast kan alles bouwen wat jij kan bedenken hij gelooft ook niet in de jan sloot codering, maar ondanks alles geloof ik er wel in, ik denk dat jan sloot iets totaal nieuws heeft uitgevonden....
Natuurlijk kan iemand iets nieuws uitvinden. Het probleem is dat er geen enkel bewijs van is EN dat hij niet alleen nieuwe methode uitgevonden moet hebben maar zelfs de huidige bekende wiskunde ongeldig moet hebben verklaard. Dan heb ik het niet over ingewikkelde formules maar over simpele 1 + 1 = 2.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_29393224
Ik denk zeker dat er wel een nieuwe compressie techniek bedacht is... maar niet dat het op die manier zo klein is..
Stel je hebt een normaal bestand, bestaat uit bitjes
01011100 enz

Stel je hebt een vierkant met bitcombinaties..
1 | 0 1 1
2 | 1 0 0
3 | 0 1 0
- 1 2 3

Je kan hier mee veel combinaties maken.. door bijvoorbeeld omgekeerd te kijken of schuin enz enz,

[ Bericht 19% gewijzigd door Tikumo op 03-08-2005 15:22:42 ]
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:19:29 #79
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_29393316
Volgens de inside-information die ik heb werkte zijn systeem alleen met documentaires die gingen over Piet Mondriaan's schilderijen
zzz
pi_29393363
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:16 schreef Tikumo het volgende:
Ik denk zeker dat er wel een nieuwe compressie techniek bedacht is... maar niet dat het op die manier zo klein is..
Stel je hebt een normaal bestand, bestaat uit bitjes
01011100 enz

Stel je hebt een vierkant met bitcombinaties..
1 011
2 100
3 010
verklaar u nader?
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_29393531
Nou je kan een serie getallen uit die tabel lezen op veel manieren.. schuin / recht/ omgekeerd.. met die 3 rijtjes kun je aardig wat combinaties maken.. die combinaties hebben allemaal een "code" zoals bijvoorbeeld 1,1 - 3,3 is 0 0 0.. en 1,2 - 3,2 is 101.. enz
pi_29393705
dus je gaat een 3-bits getal opslaan met 4 decimale getallen?
volgens mij heet dat expansie!
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_29393743
hehe nee het gaat om het grote plaatje dit is even het voorbeeldje! ik ga hier niet voor de kat zijn kloten een grid van 1000 eentjes en nulletjes pakken hehe
pi_29393829
laat voor de rest maar, ik heb momenteel ff geen inspiratie om het uit te leggen (moet het voor de rest ook nog statistisch even berekenen.. )
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:49:21 #85
31101 _Led_
pi_29394408
Zomaar even tussendoor hoor, maar voordat iedereen (en z'n zusje) nou denkt dat ie een compressie-algoritme bedacht heeft,
lees je eerst eens in over alle bestaande dingen, dan weet je zeker dat je geen open deuren intrapt of jezelf voor lul zet

Een leuk begin is bv. http://datacompression.info
en op http://www.vectorsite.net/ttdcmp1.html zijn er ook en aantal begrijpelijk uitgelegd.
zzz
pi_29394487
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:49 schreef L.Denninger het volgende:
Zomaar even tussendoor hoor, maar voordat iedereen (en z'n zusje) nou denkt dat ie een compressie-algoritme bedacht heeft,
lees je eerst eens in over alle bestaande dingen, dan weet je zeker dat je geen open deuren intrapt of jezelf voor lul zet

Een leuk begin is bv. http://datacompression.info
en op http://www.vectorsite.net/ttdcmp1.html zijn er ook en aantal begrijpelijk uitgelegd.
precies. het is nutteloos om 'je hoofd te breken' over dingen die vele slimme mensen al bedacht hebben.
pi_29394999
waarom 1 en 0, waarom niet op de chip reeksen van 0 tot 9. de variaties zijn veel groter dan. Apparaatje decodeerd het dan naar binaire stelsel van 0 en 1 en klaar
pi_29395469
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:04 schreef krozz56 het volgende:
waarom 1 en 0, waarom niet op de chip reeksen van 0 tot 9. de variaties zijn veel groter dan. Apparaatje decodeerd het dan naar binaire stelsel van 0 en 1 en klaar
de allereerste computers werkten niet met het binaire stelsel, maar waren decimale systemen, onder meer voor decodeerwerk uitstekend geschikt en nog steeds zeer krachtig, zelfs relatief naar de huidige computers gezien ...

de belangrijkste reden waarom men ervanaf stapte .... vanwege de enorme ruimte die zulke computers innamen, een rekensysteem met een simpel binair stelsel, kan op basis van heel eenvoudige +/- of positief negatief berekeningen doen, en dat kan in uitzonderlijk kleine ruimte ....
Toen men overstapte op binaire computers was ruimtewinst zeer snel te boeken ...

Nu is er inderdaad het concept van de quantumcomputer, en die heeft meer mogelijkheden, namelijk dat je een bit een extra status meegeeft, waarbij veel meer mogelijkheden bereikbaar worden, maar dat is voorlopig nog zeker toekomstmuziek en is een uitzonderlijke quantummechanische methode, waarvan het een beetje ongeloofwaardig is dat een televisiereparateur daar op zijn zolderkamertje 'opeens' een oplossing voor zou hebben en een commercieel toepasbaar systeem voor zou hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_29395497
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:04 schreef krozz56 het volgende:
zou dat decoderen niet te teveel energie en/of tijd kosten?
pi_29395980
@Rm-rf
bedoel je dat het rekenen met een decimale stelsel niet praktisch haalbaar is? Het lijkt me ook niet egt rekenen. Als de chip in het apparaatje een 5 doorgeeft, geeft het apparaat dmv een tabel 001010 (weet ik het) door naar de laptop die dit vervolgens met het binaire stelsel kan rekenen, of verder decoderen (zijn eigen OS).
pi_29396430
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:32 schreef krozz56 het volgende:
@Rm-rf
bedoel je dat het rekenen met een decimale stelsel niet praktisch haalbaar is? Het lijkt me ook niet egt rekenen. Als de chip in het apparaatje een 5 doorgeeft, geeft het apparaat dmv een tabel 001010 (weet ik het) door naar de laptop die dit vervolgens met het binaire stelsel kan rekenen, of verder decoderen (zijn eigen OS).
de chips in een binair systeem hoeven maar twee staten te bevatten, dat is eenvoudig te doen en uitstekend te minaliseren, zodat de uiteindelijke computer minder ruimte inneemt...

zodra je echter een decimale computer maakt, moet een bit niet alleen 10 staten inhouden het leesgereedschap moet ook de 10 verschillende staten van elkaar kunnen onderscheiden ...

je kunt dan wel stiekem 3 bits gebruiken, die dan 8 verschillende staten kunnen bevatten of een byte, die 256 staten kan bevatten, maar dat blijft een binair stelsel, overigens de huidige computers gebruiken bytes 28, en kunnen dus in één byte 256 bits opslaan ...

een decimale compueter wordt als snel eerder groter als deze werkelijk in een bit meer dan 2 staten moet kunnen bevatten, omdat die dan veel groter moet zijn om uit te lezen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_29396512
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot
quote:
Het Sloot Digital Coding System zou geen gebruik maken van het binaire stelsel, maar van een zelfontworpen digitaal alfabet.
quote:
Sloot was teruggegaan naar de oorsprong van de ontwikkeling van de digitale techniek en had een andere manier gevonden om elektronische informatie op te slaan. Het binaire stelsel was volgens Sloot achterhaald
verklaring van Jan Sloot zelf:

http://hyperion.99procentsap.nl/got/broncode/2.jpg
http://hyperion.99procentsap.nl/got/broncode/3.jpg
http://hyperion.99procentsap.nl/got/broncode/4.jpg

[ Bericht 17% gewijzigd door krozz56 op 03-08-2005 17:03:57 ]
pi_29396527
quote:
vet!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 17:01:03 #94
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_29396976
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je kunt dan wel stiekem 3 bits gebruiken, die dan 8 verschillende staten kunnen bevatten of een byte, die 256 staten kan bevatten, maar dat blijft een binair stelsel, overigens de huidige computers gebruiken bytes 28, en kunnen dus in één byte 256 bits opslaan ...
8 bits, 256 mogelijke waarden/combinaties...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:34:22 #95
31101 _Led_
pi_29399695
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:51 schreef SlimShady het volgende:

[..]

precies. het is nutteloos om 'je hoofd te breken' over dingen die vele slimme mensen al bedacht hebben.
Dat niet,
maar het is wel verstandig om te weten waar je het over hebt,
wat er al is gedaan op het gebied en wat niet
zzz
pi_29400751
Elke informaticus weet dat dit hele verhaal gelul is.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:45:12 #97
31101 _Led_
pi_29401688
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Neuh, een slim informaticus (of ieder ander mens) staat open voor de mogelijkheid, maar met de nodige argusogen
Ik geloof 't pas als ik 't gezien heb, maar ik ga niet roepen dat het absoluut onmogelijk is.

Waar ik wel erg om kan lachen zijn de mensen die zich ermee gaan bemoeien terwijl ze compleet niks van het onderwerp afweten - helemaal die types die zich ermee bemoeien omdat ze in elke conspiracy-theory geloven die ze voorgeschoteld krijgen
zzz
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:57:27 #98
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_29402113
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Maar ondanks dat al die mensen zó zeker weten dat de vinding van Sloot nooit kan hebben bestaan hoor ik niemand met een plausibele verklaring komen voor wat er zich tijdens de demonstraties heeft afgespeeld. We kunnen het wel afdoen als een goocheltruc, maar iedere goocheltruc is gewoon te verklaren. Misschien niet door het publiek, maar toch minstens wel door vakgenoten.

Het feit dat wij niet begrijpen wat Sloot heeft gemaakt en getoond wil niet zeggen dat het dan per definitie onmogelijk is. Dat zou immers betekenen dat onze wetenschap reeds volmaakt is, en dat is zeer zeker niet het geval.
pi_29407702
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:18 schreef RM-rf het volgende:
de allereerste computers werkten niet met het binaire stelsel, maar waren decimale systemen, onder meer voor decodeerwerk uitstekend geschikt en nog steeds zeer krachtig, zelfs relatief naar de huidige computers gezien ...

de belangrijkste reden waarom men ervanaf stapte .... vanwege de enorme ruimte die zulke computers innamen, een rekensysteem met een simpel binair stelsel, kan op basis van heel eenvoudige +/- of positief negatief berekeningen doen, en dat kan in uitzonderlijk kleine ruimte ....
Toen men overstapte op binaire computers was ruimtewinst zeer snel te boeken ...
Als jij kan aantonen dat een ander systeem dan binair in huidige computers sneller kunnen zijn dan ben je rijk. Er is niet gekozen voor binair omdat dat "simpeler" is maar omdat dat efficienter is voor alle beschikbare hardware die een mens nu kan verzinnen.
quote:
Nu is er inderdaad het concept van de quantumcomputer, en die heeft meer mogelijkheden, namelijk dat je een bit een extra status meegeeft, waarbij veel meer mogelijkheden bereikbaar worden,
Je mist de essentie van een quantumbit. Het gaat er niet om dat hij "een extra status kan hebben zoals bv 0,1 EN een half. Dus dat je geen binair maar een trinair (of zoiets) systeem zou hebben. Het hele idee is juist dat een bit 0 en 1 TEGELIJK kan zijn. Vergroot naar bv een byte dan heb je dus 8 bits die 0 EN 1 zijn en dus tegelijk alle mogelijkheden zijn. Een byte is dan elke mogelijkheid van 0 t/m 255 tegelijk.
pi_29408118
quote:
Dit lijkt weer een beetje op het fabeltje dat hij een nieuw bit bedacht zou hebben, eentje die meer statusen kan hebben. Dat zou natuurlijk wel kunnen, maar dan heb je het over nieuwe HARDWARE niet software. Bovendien kloppen al z'n kB en MB beweringen niet meer, die grootheden slaan -per definitie- op bits die 0 of 1 kunnen zijn. Hij vergroot dan gewoon de opslagcapaciteit van een computer, het equivalent van meer opslagruimte op je schuif met "ouderwetse" bits. Dat heeft niets te maken met een slimmere compressiemethode.

Hij zegt daar "elk gegeven ... wordt omgezet in een getalcode. In een geheugen staat voor elke soort een vaste waarde bij elk soort". Dat is dus niets anders dan verwijzingstabbelen van patronen die alle compressietechnieken gebruiken (die hij de alinea daarboven acheterhaalt noemt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')