ga ik cker bekijken, dank jequote:Op vrijdag 10 december 2004 14:02 schreef splendor het volgende:
[..]
Die stonden laatst op bittorrent, helaas is mijn engels niet goed genoeg om het echt goed te volgen![]()
TS: http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html is wel intressant om eens te bekijken.
Op zich is het goed mogelijk dat wat veel mensen als "God" zien, wel een andere, veel geavanceerdere beschaving is.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:22 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Nee heb een hekel aan die serie!
Maar ik probeer het concept God te verduidelijken! Mensen die geloven spreken over God alsof het een soort van geest is, iets wat wij toch niet snappen en we moeten er al helemaal niet over nadenken.
Het concept dat God een ander levend wezen kan zijn binnen dit Universum is uit den boze, maar het concept dat God iets is wat wij toch niet snappen kan wel!?? Ik vind dat een uiterst interessante gedachte.....
Als je er in gelooft kun je het daarme voor jezelf en anderen die daar ook in geloven prima onderbouwen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:23 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Is het nu onderbouwd of alleen een kwestie van geloven, het kan niet beide zijn.
You can't have your cake and eat it.
Ik geloof dat mensen geinspireerd zijn om uit te zoeken hoe alles werkt en in elkaar steekt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:19 schreef Dragon-fly het volgende:
[..]
Het is mij inderdaad door mensen verteld maar ik geloof er in dat God Ook die mensen geinspireerd heeft om bijv. de bijbel te schrijven of mij en anderen dit te vertellen.
Ik vind en ik weet zeker dat anderen het hier op met mij eens zijn dat deze argumenten weldegelijk onderbouwt zijn dit is een kwestie van geloven en dus voor MIJ een stellig weten.
Ps. God heb ik in de voorgaande posts als Hij aangeschreven dit wil niet zeggen dat ik hem/haar/iets als man zie. dit even terzijde
In de tijd van de romeinen geloofde ook iedereen dat er meerdere goden waren, betekend het dan dat die er ook waren/zijjn?quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:24 schreef Smashing-Pumpkin het volgende:
En ook enigzins tegenstrijdig.
Als wij niet kunnen bevatten wat God is, hoe kunnen veel mensen er dan zo zeker van zijn dat 'het' er wel is?
als god alles heeft gemaakt, waarom heeft ie het dan zo groot gemaakt en waarom zijn er dan meerdere planeten en niet gewoon 1. en dan nog een keer, waarom heeft god woede in de mens gestopt ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:03 schreef Dragon-fly het volgende:
[..]
Ja id God heeft altijd al bestaan.
Het Heelal heeft wel bestaan maar ik denk niet dat het altijdt zo heeft bestaan zoals wij dit nou kennen.
God is niet gemaakt hij is er altijd al geweest.
Als we het over de oerknal hebben hebben we het over een toevallig verschijsel (wat door mensen is bedacht) en dus kan God daar nooit iets mee te maken hebben gehad alles wat God doet is zeker en nooit toevallig.
Ik geloof dat God de aarde in 6 dagen heeft gemaakt/geschapen en de 7e dag rustte Hij dat heeft totaal nix te maken met de oerknal.
En dinosaurusbotten is een heel ander punt. Botten zijn er niets voor niets dus die dieren hebben wel zeker bestaan.
Dat is nu juist het grote verschil, ik 'geloof' niet in darwin, Ik ben alleen van mening dat de evolutie theorie (niet die van darwin, ondertussen is er het e.a. aan bijgeschaaft) het beste model is voor wat er in de werkelijkheid gebeurt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:24 schreef Dragon-fly het volgende:
Als jij iets niet gelooft en een ander wel wil dit niet zeggen dat diegene naief is.
het is maar net wat je wil geloven als jij darwin oid. wilt geloven kun je inderdaad overal een andwoord voor verzinnen dit is absoluut niet moeilijk.
Nee, dat is geen onderbouwing, je zegt gewoon 'ik neem gewoon aan dat dit waar is, zonder enig bewijs', en dat wil je dan als bewijs gebruikenquote:Op vrijdag 10 december 2004 14:26 schreef Dragon-fly het volgende:
[..]
Als je er in gelooft kun je het daarme voor jezelf en anderen die daar ook in geloven prima onderbouwen.
Ik geloof ook liever dat Goden een verzinsel zijn. Maar als alternatief vind ik die 'God = Aliens' theorie helemaal niet gek.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:28 schreef CaliMonk het volgende:
[..]
In de tijd van de romeinen geloofde ook iedereen dat er meerdere goden waren, betekend het dan dat die er ook waren/zijjn?
De mensheid heeft in vele verschillende geloven geloofd, deze geloven kwamen uiteindelijk allemaal uit de mond/gedachte van 1 'leider' welke het aan zijn 'volk' vertelde. Wie zegt dat deze 'leiders' het niet verzonnen om hun volk onder de duim te houden?
Dat zeg ik. Naief...quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:30 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onderbouwing, je zegt gewoon 'ik neem gewoon aan dat dit waar is, zonder enig bewijs', en dat wil je dan als bewijs gebruiken
Kijk daar kan ik me nou wel enigsinds inleven, als je "God" ziet als iets wat veel machtiger is dan jij bent. (i.e. Aliens v.s. Predator, m.b.t. de Inca's)quote:Maar als alternatief vind ik die 'God = Aliens' theorie helemaal niet gek.
Prima, maar hier lossen we het oorspronkelijke probleem niet mee op :quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:35 schreef CaliMonk het volgende:
[..]
Kijk daar kan ik me nou wel enigsinds inleven, als je "God" ziet als iets wat veel machtiger is dan jij bent. (i.e. Aliens v.s. Predator, m.b.t. de Inca's)
Ook Stargate speelde hier op in met het feit dat "Aliens" (Vele malen krachtiger dan wij toen) door ons gezien werden als "Goden", ook dit lijkt me een logisch beeld.
Men ziet iets als "God" doordat hij/zij mogelijk is tot dingen welke je zelf nooit zou kunnen, of dingen welke je (nog) niet menselijk mogelijk lijken.
Over welke versie van de bijbel heb je het...? de Grieks-Orthodoxe de King James, de Statenbijbel, de Koptische, de Russisch-Orthodoxe etc., kies er maar een uit die het beste bij je past, als je die niet kan vinden... maakt niet uit joh! Stel er zelf een samen!!quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:36 schreef Dragon-fly het volgende:
Ik ga voor de schepper van hemel en aarde (en dus ook het helal) God dus.
om het simpele feit dat: de oerknal (of iets dergelijks) gewoon niet heeft kunnen bestaan. Dit idee van een zeker persoon is een idee van een mens en dus nooit volledig of goed zou kunnen zijn er zitten zoveel haken en ogen aan dat dat al aangeeft dat het onmogelijk is. Kijk eens om je heen en kom dan tot de conclusie dat wat je ziet nooit "toevallig" heeft kunnen gebeuren.
Dit integenstelling van wat er in de bijbel staat geschreven en persoonlijk door God is geinspireerd.
Kijk nog eens om je heen en kom dan tot de conclusie dat dit is gemaakt door God (je huisdieren jezelf en alles om je heen). Als je echt wil weten hoe de aarde en het helal is gemaakt lees dan het eerste hooftstuk uit de bijbel en zie dan in dat wat daar staat geloofwardiger over komt dat elke andere theorie van een mens.
Hier kan ik me ook wel in vinden ja.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:35 schreef CaliMonk het volgende:
[..]
Kijk daar kan ik me nou wel enigsinds inleven, als je "God" ziet als iets wat veel machtiger is dan jij bent. (i.e. Aliens v.s. Predator, m.b.t. de Inca's)
Ook Stargate speelde hier op in met het feit dat "Aliens" (Vele malen krachtiger dan wij toen) door ons gezien werden als "Goden", ook dit lijkt me een logisch beeld.
Men ziet iets als "God" doordat hij/zij mogelijk is tot dingen welke je zelf nooit zou kunnen, of dingen welke je (nog) niet menselijk mogelijk lijken.
Ik geloof in God en de bijbel is een lijdraad voor het geloof in heb ik denk niet dat het relevant is te vermelden welke bijbel ik er bij houd om over God te leren en in dit geval over het ondstaan van de aarde.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:40 schreef Cleanest het volgende:
[..]
Over welke versie van de bijbel heb je het...? de Grieks-Orthodoxe de King James, de Statenbijbel, de Koptische, de Russisch-Orthodoxe etc., kies er maar een uit die het beste bij je past, als je die niet kan vinden... maakt niet uit joh! Stel er zelf een samen!!
Jochie, de bijbel is verzonnen en ontwikkeld en getuned door de jaren heen om mensen als jij een beetje minder verward door het leven te laten gaan en belangrijker, om de mensjes een belofte van een heerlijke hemel te geven zodat ze het minder erg vinden om hier op deze wereld volledig te worden uitgebuit door de schrijvers en beheerders van diezelfde bijbel.
Ik heb onlangs http://www.pbs.org/wgbh/nova/origins/ gezien. Uitstekende serie over het ontstaan van het heelal, ons universum en onze aarde.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:02 schreef splendor het volgende:
[..]
Die stonden laatst op bittorrent, helaas is mijn engels niet goed genoeg om het echt goed te volgen![]()
TS: http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html is wel intressant om eens te bekijken.
geen bewijzen voor de oerknal? Hoeveel wil je er hebben?quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:41 schreef ScienceFriction het volgende:
De oerknal.... jaja... Er zijn genoeg theoriëen... het is alleen zo lastig om ze te bewijzen.
Voor mij in elk geval geen oerknal en ook geen God(en).
Maar wat dan wel volgens jou ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:41 schreef ScienceFriction het volgende:
Nooit van het uitdijend heelal gehoord? Of de achtergrondstraling?quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:02 schreef ScienceFriction het volgende:
doe ze allemaal maar
De oerknal is geen idee, het is een theorie. Net als dat het scheppingsverhaal eigenlijk een theorie is (een theorie is i.m.o. een voorstelling van de werkelijke gang van zaken, maar met een gebrek aan bewijs)quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:36 schreef Dragon-fly het volgende:
Ik ga voor de schepper van hemel en aarde (en dus ook het helal) God dus.
om het simpele feit dat: de oerknal (of iets dergelijks) gewoon niet heeft kunnen bestaan. Dit idee van een zeker persoon is een idee van een mens en dus nooit volledig of goed zou kunnen zijn er zitten zoveel haken en ogen aan dat dat al aangeeft dat het onmogelijk is. Kijk eens om je heen en kom dan tot de conclusie dat wat je ziet nooit "toevallig" heeft kunnen gebeuren.
Dit integenstelling van wat er in de bijbel staat geschreven en persoonlijk door God is geinspireerd.
Kijk nog eens om je heen en kom dan tot de conclusie dat dit is gemaakt door God (je huisdieren jezelf en alles om je heen). Als je echt wil weten hoe de aarde en het helal is gemaakt lees dan het eerste hooftstuk uit de bijbel en zie dan in dat wat daar staat geloofwardiger over komt dat elke andere theorie van een mens.
Ja hoor... en dan krimpt het weer... en dan gaat het weer uitdijen (overigens wel in een "groeipatroon"). Dat betekent echter nog niet dat het per sé begonnen moet zijn met een knal waaruit alles ontstaan is.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:23 schreef Zwansen het volgende:
Nooit van het uitdijend heelal gehoord?
Waarom moet je ergens zijn geweest om iets te snappen? Met de huidige technieken weten we toch 'relatief' vrij veel. En het is overigens nog niet zeker dat het heelal weer inkrimpt, er zijn 3 mogelijkheden. Of het expandeerd oneiding door, of het expanderen wordt tot stoppen gebracht of het heelal krimpt weer in. Door gebrek aan een hoop materie lijkt die 1e het meest waarschijnlijkst.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:32 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ja hoor... en dan krimpt het weer... en dan gaat het weer uitdijen (overigens wel in een "groeipatroon"). Dat betekent echter nog niet dat het per sé begonnen moet zijn met een knal waaruit alles ontstaan is.
Ik voel zelf meer voor de theorie waarin het heelal niet op een specifiek punt begonnen is, maar altijd al is geweest. Dat klinkt immers net zo plausibel als "eerst was er niks en toen ontstond het heelal". Want wat was er dan voor dat niks? Hoe definieer je niks en waar haal je ineens de ruimte vandaan waarin het heelal uit gaat dijen?
Ik ben echter van mening dat we nog veel te weinig weten over het heelal en hoe het in elkaar steekt. We zijn nog niet eens op Mars geweest, behalve wat wankele marsautootjes. Maar ja, de zoektocht en filosofische discussies zijn natuurlijk wel interessant. Ook voor ons eigen zelfbeeld in de toekomst.
Hoe kan het heelal gelijkmatig uitdijen en inkrimpen als sterrenstelsels op verschillende punten zijn ontstaan?quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:02 schreef ScienceFriction het volgende:
doe ze allemaal maar
Nee. Lees ajb even de stickie over theorien in dit subforum. Speciaal gemaakt voor mensen die dit woord te vaak ijdel gebruiken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:41 schreef ScienceFriction het volgende:
De oerknal.... jaja... Er zijn genoeg theoriëen... het is alleen zo lastig om ze te bewijzen.
Dat is dus het punt waar ik problemen mee heb. Hoe weet je dat er niks was? Ja, dat neem je aan om de theorie te ondersteunen (niet "jij" specifiek, maar de theorie). Iets wat oneindig groter kan worden kan ook oneindig klein zijn, waardoor het dus niet hoeft te beginnen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:38 schreef Zwansen het volgende:
En simpel gezegd: voor de oerknal was er inderdaad niks, je kunt niet eens spreken van voor de oerknal immers de tijd en ruimte onstonden pas met de oerknal.
oh... dat woord...quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:45 schreef Mobious het volgende:
[..]
Nee. Lees ajb even de stickie over theorien in dit subforum. Speciaal gemaakt voor mensen die dit woord te vaak ijdel gebruiken.
quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:45 schreef Mobious het volgende:
De oerknal is een aannemelijk model voor het ontstaan van het heelal, maar pretendeert niet absoluut te zijn.
Tot dusver voorziet de theorie -voor zover ik weet- nog niet in een soort van 'pompend' universum.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:32 schreef ScienceFriction het volgende:
Ja hoor... en dan krimpt het weer... en dan gaat het weer uitdijen (overigens wel in een "groeipatroon"). Dat betekent echter nog niet dat het per sé begonnen moet zijn met een knal waaruit alles ontstaan is.
Niet echt. Want als het universum oneindig oud is, dan zou de sterrenhemel in de nacht helderder moeten zijn dan het licht van de zon overdag, omdat het universum dan van "voor" naar "achter" vergeven zou zijn van het licht van alle sterren. Sterren overigens, die maar op een eindige afstand van ons weg staan. De oudste zijn geloof ik 12 a 13 miljard jaar. Als je universum oneindig (groot) is, waarom zijn er dan geen oudere te vinden?quote:Ik voel zelf meer voor de theorie waarin het heelal niet op een specifiek punt begonnen is, maar altijd al is geweest. Dat klinkt immers net zo plausibel als "eerst was er niks en toen ontstond het heelal".
Simpel: voor de oerknal was er geen ruimte, en ook geen tijd.quote:Want wat was er dan voor dat niks? Hoe definieer je niks en waar haal je ineens de ruimte vandaan waarin het heelal uit gaat dijen?
Dit vind ik een hele mooie quote. De hele vraag van WAAROM is ook heel persoonlijk met waarmee je genoegen neemt. Als ik jou zou vragen waarom ik die wedstrijd heb gewonnen, zou je kunnen zeggen omdat god het wilde, maar ook omdat ik hard trainde, maar ook omdat ik ben opgevoed als iemand die hard moet werken, maar ook omdat mijn vader en moeder mij de juiste genen hebben gegeven om hard te willen werken, maar ook omdat ik de juiste voeding heb gehad, want de oogst was dit jaar erg goed.... etcquote:Op vrijdag 10 december 2004 14:28 schreef L.Denninger het volgende:
Laat religie zich bezighouden met het "WAAROM",.
en laat wetenschap zich bezighouden met het "HOE".
Staat bekend als Olbers paradox, om aan te tonen dat er niet oneindig veel sterren zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:32 schreef Doffy het volgende:
Niet echt. Want als het universum oneindig oud is, dan zou de sterrenhemel in de nacht helderder moeten zijn dan het licht van de zon overdag, omdat het universum dan van "voor" naar "achter" vergeven zou zijn van het licht van alle sterren. Sterren overigens, die maar op een eindige afstand van ons weg staan. De oudste zijn geloof ik 12 a 13 miljard jaar. Als je universum oneindig (groot) is, waarom zijn er dan geen oudere te vinden?
Dat weet ikquote:Op vrijdag 10 december 2004 17:49 schreef Oud_student het volgende:
Staat bekend als Olbers paradox, om aan te tonen dat er niet oneindig veel sterren zijn.
Leuk, maar dan mag je wel verklaren hoe en waarom die sterren sneller van ons af bewegen naarmate ze verder weg staan. Staat de aarde dan in het 'centrum' van het universum? Waarom zien we geen sterren uit een 'ander' heelal naar ons toe komen vliegen?quote:Je kunt echter ook een verklaring voor de afwezigheid van de overvloed aan licht geven, nl:
naarmate de sterren verder van ons af staan bewegen ze sneller van ons af, aldus wordt de lichtbijdrage van elke bolschil minder, totdat deze 0 wordt omdat de galaxieën zich met de lichtsnelheid van ons af bewegen. Hier ligt de gezichtshorizon van "ons" heelal.
(op elke plek in het heelal zie je hetzelfde macro verschijnsel)
Je kunt een 2-dimensionale analogie maken met stippen op een ballon die opgeblazen wordt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:04 schreef Doffy het volgende:
Leuk, maar dan mag je wel verklaren hoe en waarom die sterren sneller van ons af bewegen naarmate ze verder weg staan. Staat de aarde dan in het 'centrum' van het universum? Waarom zien we geen sterren uit een 'ander' heelal naar ons toe komen vliegen?
Beter voor te stellen is het als je een cake bakt met een 3dimensionaal rooster van rozijnen die op elk van een afstand 1cm zitten. Zet de cake uit dan zal elke rozijn van elkaar af bewegen. Als je 1 als middelpunt neemt zie je dat de 1e rozijn in de buurt van die middelpuntsrozijn er (voorbeeld) 1 cm verder vanaf zit, de 2e nu juist 2 cm meer. En elke rozijn kan als middelpunt worden gezien. Dit betekent dat de aarde dus niet het middelpunt van het heelal hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:17 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Je kunt een 2-dimensionale analogie maken met stippen op een ballon die opgeblazen wordt.
Op elk punt op het oppervlak zie je de stippen uitelkaar gaan en wel sneller naarmate de afstand tot de stippen groter is. Dus de aarde is niet een speciaal punt, het geldt overal
Big Bang gaat er van uit dat dat het huidige heelal vanuit 1 centraal punt onstaan is. Het is dus logisch dat de veraf gelegen sterren sneller gaan, anders waren ze nooit zo ver gekomen. Ik heb alleen nog geen data gezien waar dit centrale punt zou moeten zijn. Verder is de big bang, net als de relativiteits theorie gewoon gelul in de ruimte waar niemand wat van snapt, maar net als geloof, als genoeg mensen ja knikken dan moeten we ze maar serieus nemen. Niet dat ik de bijbel serieus neem, integendeel.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:04 schreef Doffy het volgende:
Leuk, maar dan mag je wel verklaren hoe en waarom die sterren sneller van ons af bewegen naarmate ze verder weg staan. Staat de aarde dan in het 'centrum' van het universum? Waarom zien we geen sterren uit een 'ander' heelal naar ons toe komen vliegen?
Nee, er is geen speciaal punt in het heelal waar de explosie heeft plaats gevonden. De analogie met een explosie is ook niet helemaal juist. Er "was" nog geen ruimte en tijd. In zekere zin treedt de explosie nog steeds op, alles gaat vanelkaar weg (op macroschaal). Volgens theoretici staat ons een Big Rip te wachten over enige miljarden jaren, dan wordt alle materie op atomair niveau uitelkaar getrokken tgv van de kracht die na de BB in gang gezet is.quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:04 schreef Scandum het volgende:
Big Bang gaat er van uit dat dat het huidige heelal vanuit 1 centraal punt onstaan is. Het is dus logisch dat de veraf gelegen sterren sneller gaan, anders waren ze nooit zo ver gekomen. Ik heb alleen nog geen data gezien waar dit centrale punt zou moeten zijn. Verder is de big bang, net als de relativiteits theorie gewoon gelul in de ruimte waar niemand wat van snapt, maar net als geloof, als genoeg mensen ja knikken dan moeten we ze maar serieus nemen. Niet dat ik de bijbel serieus neem, integendeel.
Krijgen we hier inside informatie ? Hoe weet je ditquote:Op dit moment staat de wetenschap grotendeels stil en lijkt het er op dat het meeste wel verklaart is.
Je klinkt alsof je het zelf niet helemaal snapt, en een artikeltje dat je ergens hebt gelezen na praat. Je praat erover alsof het echt gebeurd is, en niet zomaar een wazige theorie over het onstaan van het heelal is, lijkt toch wel erg op het gedrag van de gemiddelde christen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:25 schreef Oud_student het volgende:
BB en RT is geen gelul in de ruimte, maar een theorie die voorspellingen kan doen.
Dus geef dan aan waar het niet klopt (met experimenten aub, een Rude is genoeg)
De afgelopen jaren is er ontzettend veel gedaan om bestaande theoriën te bewijzen of te ontkrachten, kijk maar eens naar die probe die nu in een baan rond de aarde draait en de hoeveelheid ruimtekromming boven de aarde moet gaan berekenen (en eens te meer bewijst dat het echt bestaat). En kijk eens naar de string theorie en Quantummechanics.. allebij pas geleden ontstaan en sinds dien met grote snelheid uitgediept.quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:51 schreef Scandum het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je het zelf niet helemaal snapt, en een artikeltje dat je ergens hebt gelezen na praat. Je praat erover alsof het echt gebeurd is, en niet zomaar een wazige theorie over het onstaan van het heelal is, lijkt toch wel erg op het gedrag van de gemiddelde christen.
Maar de oorspronkelijke BB theorie gaat er toch echt van uit dat het heelal vanuit een centraal punt begon, en hier ook weer terug naartoe zal vallen. Klinkt leuk, maar op de vraag waar het centrum is (op macroschaal)krijg ik niet echt een antwoord. Is deze theorie ondertussen zo vaag en gecompliceerd dat zelfs de 'wetenschappers' het niet meer begrijpen?
En over dat de wetenschap stil staat, na (e = mcc) waarmee je kan berekenen hoeveel energie je krijgt als je een bepaalde hoeveelheid massa hierin zou omzetten, is er weinig interessants meer boven tafel gekomen. Op z'n hoogst wat wazige theorie waar niemand wat aan heeft.
Voor de rest is het allemaal gepiel en getest om een bestaand concept te verbeteren.
Je kan beter 'string theory' zeggen, want niemand begrijpt ze genoeg om er een degelijke nederlandse naam voor te bedenken =]quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:22 schreef splendor het volgende:
De afgelopen jaren is er ontzettend veel gedaan om bestaande theoriën te bewijzen of te ontkrachten, kijk maar eens naar die probe die nu in een baan rond de aarde draait en de hoeveelheid ruimtekromming boven de aarde moet gaan berekenen (en eens te meer bewijst dat het echt bestaat). En kijk eens naar de string theorie en Quantummechanics.. allebij pas geleden ontstaan en sinds dien met grote snelheid uitgediept.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |