Wat was er voordat de aarde kwam ? hetzelfde als wat we nu hebben alleen toen was er nog geen aarde en mensen. Waarom dan de bang kwam is pure toeval dat 2 meteoren (volgens mij verkeerd getikt) tegen elkaar sloegen. Stel dat ze elkaar hadden gemist, waren we hier niet.quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:36 schreef dodootje het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar is er al antwoord op die vraag? Iedereen heeft het wel over de big-bang theorie maar hoe zit het dan met de tijd voorafgaand aan die oerknal, waarin bevond die zich, waarom vond die plaats?
Wil hier graag een seriuese discusie over voeren.quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:26 schreef neegij het volgende:
[..]
Oerknal? Die is er nooit geweest, lees de Koran eens beter joh.
oke mijn nl is niet geweldig dat weet ik wel, en als het geen 2 meteoren zijn, zijn het dan rosten or whatels ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:01 schreef Zwansen het volgende:
En de Big Bang is geen knal van 2 meteoren!
maar is de cyclus dan nooit een keer begonnen ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
waarom zou er een begin moeten zijn.. waarom niet een cyclus die zich opbouwt en afbreekt
en na de big bang was de aarde er gelijk ? Of is er daarna nog een knal geweest oid ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:07 schreef Zwansen het volgende:
Big bang wordt algemeen beschouwd als het begin van ruimte en tijd. Niet het onstaan van de aarde ofzo.
maarja als er een god is, waarom dan ook een oerknal ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:09 schreef L.Denninger het volgende:
Waarom OF de oerknal OF God ?
Het een sluit het ander toch niet uit ?
God is door de oerknal ontstaan? Of heeft god de oerknal uitgevonden?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:09 schreef L.Denninger het volgende:
Waarom OF de oerknal OF God ?
Het een sluit het ander toch niet uit ?
welke raad je me aan ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:13 schreef gr8w8 het volgende:
Aarde ontstaan door een knal.Met alle respect, maar ik denk dat TS eerst even wat boeken moet gaan lezen.
Ja, genesis.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:13 schreef gr8w8 het volgende:
Aarde ontstaan door een knal.Met alle respect, maar ik denk dat TS eerst even wat boeken moet gaan lezen.
maar stel er is een god, waarom merken we dan zo weinig van hem ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:13 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
God is door de oerknal ontstaan? Of heeft god de oerknal uitgevonden?
Nee, vlak na de Big Bang was het heelal oneindig klein en oneindig heet. Niet echte ideale omstandigheden.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:09 schreef NootjesBV het volgende:
[..]
en na de big bang was de aarde er gelijk ? Of is er daarna nog een knal geweest oid ?
maar hoe kwam de aarde er dan ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, vlak na de Big Bang was het heelal oneindig klein en oneindig heet. Niet echte ideale omstandigheden.
Ja, hoe moet ik dat nou weten?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:15 schreef NootjesBV het volgende:
[..]
maar stel er is een god, waarom merken we dan zo weinig van hem ?
Het 'samen klonteren' van gas en stenen gedreven door de zwaartekracht (erg kort door de bocht....)quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:18 schreef NootjesBV het volgende:
[..]
maar hoe kwam de aarde er dan ?
Ik ben geen geoloog ofzo, zoek ff op google.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:18 schreef NootjesBV het volgende:
[..]
maar hoe kwam de aarde er dan ?
Als je een cirkel tekent is er een begin en een einde ja.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:18 schreef Sapientiea het volgende:
@NootjesBV: Waarom moet er een einde en een begin zijn? Heeft een cirkel een begin of einde?
daar ben ik het met je eensquote:Op vrijdag 10 december 2004 13:18 schreef Sapientiea het volgende:
Maardat het Universum en de aarde, met al het leven, gecreerd is in 6+1(rustdag) kan er bij mij iig niet in.
een cirkel is rond idd. Stel dat wij midden in die cirkel zitten, wat is er dan buiten die cirkel ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:18 schreef Sapientiea het volgende:
@NootjesBV: Waarom moet er een einde en een begin zijn? Heeft een cirkel een begin of einde?
Ja als je het zo bekijkt wel ja. Maar dat zou betekenen dat NIKS uit het NIKS kan ontstaan en dat IETS dus uit IETS anders moet komen, wat dus zou betekenen dat er IETS uit NIKS zou moeten komen......quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:21 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als je een cirkel tekent is er een begin en een einde ja.
In feite wel ja. Daarom zijn de mensen er ook nog niet uit...quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:25 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ja als je het zo bekijkt wel ja. Maar dat zou betekenen dat NIKS uit het NIKS kan ontstaan en dat IETS dus uit IETS anders moet komen, wat dus zou betekenen dat er IETS uit NIKS zou moeten komen......![]()
zoek jij dan ff het antwoord op mijn eerste post ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik ben geen geoloog ofzo, zoek ff op google.
Voor ons is er dan niks buiten de cirkel want dat zou misschien een andere dimensie kunnen zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:22 schreef NootjesBV het volgende:
[..]
daar ben ik het met je eens
[..]
een cirkel is rond idd. Stel dat wij midden in die cirkel zitten, wat is er dan buiten die cirkel ?
Deze:quote:
Is in elk geval een mooi begin.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:22 schreef Mobious het volgende:
Aan TS:
Wikipedia over de oerknal.
Een wereld universum aan interessante artikelen zal voor je opengaan.
tja ik Geloof dat er geen god is daarom wil ik graag discuseren over het ontstaan van deze aardequote:Op vrijdag 10 december 2004 13:23 schreef mikezwet het volgende:
Geloven doe je in iets waarvan je niet zeker weet of het bestaat, daarom lijkt de oerknal en de evolutie mij meer voor de hand liggend. Al weet ik ook dit niet zeker dus geloof ik weer.
De een zegt : "ik merk niks van God".quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:15 schreef NootjesBV het volgende:
[..]
maar stel er is een god, waarom merken we dan zo weinig van hem ?
Ach het spreekt tot de verbeelding en is goed tijdverdrijf, plezier zie ik niet als zinloos.....quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:28 schreef neegij het volgende:
Kortom, een interessante maar vrij zinloze discussie omdat geen mens er iets zinnigs over kan zeggen.
hmm keerte hurenquote:Op vrijdag 10 december 2004 13:27 schreef nne het volgende:
Aan TS: Lees "Het Heelal" van Stephen Hawking
Ben het wel met je eens. De drang tot Geloof kan best wel eens een Natuurlijke oplossing zijn voor het feit dat bepaalde zaken onopgelost blijven. Om je "IK" (hersenen) het concept van NIKS niet kunnen bevatten moet er iets voor in de plaats (misschien?)quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:31 schreef Smashing-Pumpkin het volgende:
Ik denk dat het 'niks' is iets wat wij simpelweg niet kunnen bevatten. Wat zijn wij nou? Het puntje van een naald in een bijna oneindige hooiberg.
Verwacht niet dat wij mensen ooit achter onze oorsprong komen. Daar gaat het gewoon te diep voor.
Stel nou dat wij wel door een God zijn gecrëeerd, en dat die zelfde God het hele universum ook heeft 'gebouwd' als het ware.
Waar leefde die God dan? Of is die God niet iets tastbaars? Ook dat kunnen wij niet bevatten met ons kleine breintje.
Ik denk dat ik me nu op glad ijs ga begeven, maar dit moet er toch even uit.
Geloof is m.i. iets dat bedacht is door mensen, voor de mensen. Omdat mensen overal een verklaring voor willen hebben moesten ze een oorzaak 'verzinnen'.
Dat verklaart nog steeds niet waarom we hier zijn, maar dat is slechts mijn visie op geloof.
als kan jij er niet nuttigs over zeggen betekend nog niet dat het gelijk een zinlozen discussie is, door hierover te discuseren leren we allemaal wel wat vanelkaar en daarbij is het een leuk tijdens mn stagequote:Op vrijdag 10 december 2004 13:28 schreef neegij het volgende:
Kortom, een interessante maar vrij zinloze discussie omdat geen mens er iets zinnigs over kan zeggen.
Dat 'geloof' ik ja...quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:35 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens. De drang tot Geloof kan best wel eens een Natuurlijke oplossing zijn voor het feit dat bepaalde zaken onopgelost blijven. Om je "IK" (hersenen) het concept van NIKS niet kunnen bevatten moet er iets voor in de plaats (misschien?)
Tja... En God heeft wel altijd bestaan volgens jou ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:36 schreef Dragon-fly het volgende:
Ik ga voor de schepper van hemel en aarde (en dus ook het helal) God dus.
om het simpele feit dat: de oerknal (of iets dergelijks) gewoon niet heeft kunnen bestaan. Dit idee van een zeker persoon is een idee van een mens en dus nooit volledig of goed zou kunnen zijn er zitten zoveel haken en ogen aan dat dat al aangeeft dat het onmogelijk is. Kijk eens om je heen en kom dan tot de conclusie dat wat je ziet nooit "toevallig" heeft kunnen gebeuren.
Dit integenstelling van wat er in de bijbel staat geschreven en persoonlijk door God is geinspireerd.
Kijk nog eens om je heen en kom dan tot de conclusie dat dit is gemaakt door God (je huisdieren jezelf en alles om je heen). Als je echt wil weten hoe de aarde en het helal is gemaakt lees dan het eerste hooftstuk uit de bijbel en zie dan in dat wat daar staat geloofwardiger over komt dat elke andere theorie van een mens.
maarja we kunnen het altijd proberenquote:Op vrijdag 10 december 2004 13:31 schreef Smashing-Pumpkin het volgende:
Ik denk dat het 'niks' iets is wat wij simpelweg niet kunnen bevatten. Wat zijn wij nou? Het puntje van een naald in een bijna oneindige hooiberg.
Verwacht niet dat wij mensen ooit achter onze oorsprong komen. Daar gaat het gewoon te diep voor.
Nofi... Maar vind je jezelf nu niet een beetje opdringerig klinken met je geloof?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:36 schreef Dragon-fly het volgende:
om het simpele feit dat: de oerknal (of iets dergelijks) gewoon niet heeft kunnen bestaan. Dit idee van een zeker persoon is een idee van een mens en dus nooit volledig of goed zou kunnen zijn er zitten zoveel haken en ogen aan dat dat al aangeeft dat het onmogelijk is. Kijk eens om je heen en kom dan tot de conclusie dat wat je ziet nooit "toevallig" heeft kunnen gebeuren.
Dit integenstelling van wat er in de bijbel staat geschreven en persoonlijk door God is geinspireerd.
Kijk nog eens om je heen en kom dan tot de conclusie dat dit is gemaakt door God (je huisdieren jezelf en alles om je heen). Als je echt wil weten hoe de aarde en het helal is gemaakt lees dan het eerste hooftstuk uit de bijbel en zie dan in dat wat daar staat geloofwardiger over komt dat elke andere theorie van een mens.
als god alles zo goed heeft geschapen waarom heeft ie in godsnaam dan geweld bij de mens in gebracht ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:36 schreef Dragon-fly het volgende:
Daar is Allah verantwoordelijk voor!quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:41 schreef NootjesBV het volgende:
[..]
als god alles zo goed heeft geschapen waarom heeft ie in godsnaam dan geweld bij de mens in gebracht ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |