abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23873299
Gisteren maar weer eens een test laten doen, niet dat ik me ergens zorgen over maak, maar ik ben nu eenmaal niet het braafste meisje uit de klas. Hoe vaak hebben jullie al een test gedaan?

(TS begint, 4 keer altijd negatief)
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  vrijdag 10 december 2004 @ 10:42:54 #2
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_23873337
eeeh 0 keer.. misschien word het wel eens tijd.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_23873359
ehm, keertje of 6 in totaal denk ik.. vaak als ik toch al bloed moet prikken dat ik vraag of dan meteen even een testje mee kan met de mallemolen.

toevallig twee weken geleden nog gedaan, nog nooit iets opgelopen. nou ben ik in de regel ook wel zuinig op mezelf, maar je weet soms niet wat iemand die je langere tijd kent en vertrouwde uitgespookt heeft.
pi_23873368
ik vind zo'n test trouwens nooit echt vervelend, en het duurt maar vijf minuten. alleen dat bloed afnemen, ik lijk wel een junk met die blauwe plek op mijn arm!
pi_23873514
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:45 schreef Lempicka het volgende:
ik vind zo'n test trouwens nooit echt vervelend, en het duurt maar vijf minuten. alleen dat bloed afnemen, ik lijk wel een junk met die blauwe plek op mijn arm!
dan prikken ze niet echt netjes of je bent daar toevallig gevoelig voor misschien, ik heb bijna nooit een plek van een bloedprik.
  vrijdag 10 december 2004 @ 10:55:17 #6
86072 thatsme
and That's you!
pi_23873539
lamaar
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_23873545
ik ga zo'n beetje elk half jaar, doe bloed doneren, en dat zit bij het pakket erbij plus je doet ook nog een goede daad. en als er iets mis is krijg je het te horen.
pi_23873634
Als je nou gewoon veilige sex hebt hoef jeniet elke keer getest te worden maar het kan natuurlijk nooit kwaad. Ik ben zelf bloeddonor dus das wel handig.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_23874145
ik ben er wel gevoelig voor, gelukkig is het deze keer niet zo erg als de vorige keer. morgen is het vast wel weer weg.
  vrijdag 10 december 2004 @ 11:37:42 #10
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_23874373
Elke half jaar doe ik toch wel zo'n test. Dat hoort er standaard bij vind ik zelf.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_23874799
Nooit.
Ik gebruik altijd rubber.
pi_23876054
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 11:37 schreef Mukie het volgende:
Elke half jaar doe ik toch wel zo'n test. Dat hoort er standaard bij vind ik zelf.
mag ik daaruit opmaken dat je onveilig vrijt en geen vaste sekspartner hebt?
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:01:15 #13
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_23876108
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:45 schreef Lempicka het volgende:
5 minuten? Is dat inclusief de resultaten?

Dat lijkt me namelijk het vervelendste... Dat prikken enzo, geloof ik wel... Maar stel je DENKT dat je een SOA hebt opgelopen, dan word je van dat wachten toch helemaal lijp?
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:02:35 #14
108257 Vla
het lekkerste toetje...
pi_23876138
Mijn eerste vriendje was nog maagd en mijn huidige vriend heeft het voor mij maar één keer gedaan MET condoom, dusseh, ik zit zonder SOA-test wel goed.

Ga het in de toekomst wel laten doen denk ik.

Helaasch heb ik een hele ouderwetse huisarts. Ik ben zelf niet echt preuts in het bespreken van seks, maar zodra ik er over begin stamelt hij iets over "mocht je contact hebben" en "altijd condoom". De oude man trekt het zeker niet dat een meisje van 18 al seks heeft. Hij moest eens weten, ik ken zijn dochter, die werkt de halve hockeyclub af....
Zodra ik op kamers ga neem ik een andere....
pi_23876217
Paar maanden terug voor het eerst gedaan omdat er een heel klein kansje was dat ik chlamydia zou hebben. Was uiteindelijk niet zo. Maar ik vond die test erg onaangenaam. Ik zal het iig niet meer zo snel nog een keer doen aangezien een sateprikker in m'n slungel nou niet echt een ontzettend prettig gevoel vind.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_23876280
1 keertje, 2 jaar geleden ofzo. Sindsdien altijd veilig gedaan en ruim een jaar een vaste vriendin gehad dus...
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:25:59 #17
38694 Unitz
Its all about 1's and 0s
pi_23876717
hey ik moet er nog even een doen. Maar ik vraag me af waarom ze met zon wattestaafje of lepelachtig ding in je plasbuis moeten? Dat lijkt me echt niet fijn, kunnen ze niet gewoon bloed prikken? Daarin is toch ook alles te zien?
Oh en je hebt gewoon plaatsen waar je gratis en anoniem je kunt laten testen hoor..

En en bij meisjes prikken ze dus wel gewoon bloed?

Maar moet dus nog, deze week maar eens bellen.
pi_23877324
1 keer, toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriend. 1e vriendje was maagd, 2e vriendje getest maar bleek achteraf wat minder betrouwbaar. Dus toen maar even alles op safe gespeeld. Mijn huidige vriend mocht ook meteen testen, waren we er alle twee van af.

Ik weet nu in ieder geval dat we veilig zijn, ik weet ook dat mijn vriend de test zo vreselijk vond dat hij nooit meer het risico op een nieuwe test gaat lopen. Die wattenstaafjes, hij heeft echt een trauma.

Tijdens de test nog gevraagd waarom ze dat doen, toen zeiden ze dat er met bloed prikken geen chlamydia (dacht ik) aan te tonen is, dat zit niet altijd meteen in het bloed, dus vandaar het uitstrijkje. Ik heb dus, als meisje zijnde, ook een uitstrijkje gehad, of eigenlijk 4. Twee van de vagina en twee aan het begin van de urinebuis (Dus niet er in). Bloed werd geprikt op andere soa's.
pi_23877344
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:06 schreef LostFormat het volgende:
Paar maanden terug voor het eerst gedaan omdat er een heel klein kansje was dat ik chlamydia zou hebben. Was uiteindelijk niet zo. Maar ik vond die test erg onaangenaam. Ik zal het iig niet meer zo snel nog een keer doen aangezien een sateprikker in m'n slungel nou niet echt een ontzettend prettig gevoel vind.
auch, nee dan is het als vrouw toch een stuk makkelijker
pi_23877481
3 keer nu, allen negatief, maargoed, had er misschien wel iets eerder mee moeten beginnen... Als een relatie voor een wat langere tijd is blijf ik echt niet steeds met een rubbertje klooien.. Gewoon ff een testje doen voordat het rubbertje permanent naar het nachtkastje wordt verbannen, wel zo'n prettig gevoel voor beiden... Veiligheid voor alles!
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:58:16 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23877607
Brr vind je, MarMar? Ook vrouwen hebben een plasbuis hoor waar van een uitstrijkje genomen wordt (nou ja, niet daarin dan), en bovendien is een uitstrijkje laten nemen van de vagina en baarmoederhals ook niet echt aangenaam. Volgens mij is het voor vrouwen minstens zo vervelend. Maarja, een onbehandelde soa is nog ietsjes onaangenamer..
pi_23878010
misschien duurde het tien minuten, maar dat was inclusief uitstrijkjes en bloed prikken.. ik ben wel naar het GG&GD geweest, en daar is het echt een routine klus.
  vrijdag 10 december 2004 @ 14:28:46 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23878417
De wachttijden zijn bij de GG&GD trouwens wel gigantisch. Ik heb er weleens - vanaf het melden tot en met dat ik weer buiten stond, 3,5 uur gezeten.
pi_23883159
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:58 schreef Aventura het volgende:
Brr vind je, MarMar? Ook vrouwen hebben een plasbuis hoor waar van een uitstrijkje genomen wordt (nou ja, niet daarin dan), en bovendien is een uitstrijkje laten nemen van de vagina en baarmoederhals ook niet echt aangenaam. Volgens mij is het voor vrouwen minstens zo vervelend. Maarja, een onbehandelde soa is nog ietsjes onaangenamer..
ik heb er zelf nooit zoveel moeite mee gehad eigenlijk, maar goed, als je eenmaal een kindje gebaard hebt is de rest misschien sowieso peanuts haha
  vrijdag 10 december 2004 @ 18:24:46 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23883675
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:59 schreef MarMar het volgende:

[..]

ik heb er zelf nooit zoveel moeite mee gehad eigenlijk, maar goed, als je eenmaal een kindje gebaard hebt is de rest misschien sowieso peanuts haha
Volgens mij is zo'n beetje ALLES peanuts vergeleken bij baren
pi_23886358
Ik test elk half jaar, mits er met andere wat gedaan is dan natuurlijk...

Ik vind het gewoon een goede gewoonte, neuk nooit zonder condoom met andere dan mijn man, maar toch, regelmatig testen is gewoon beter...

Dus redelijk wat testen gehad in mijn leven, altijd blauwe plek van het bloed prikken, gaat niet om slecht prikken, mijn man wordt meestal door dezelfde geprikt en die heeft nooit ergens last van, er is bij mij nog nooit bloed afgenomen zonder dat er een fikse blauwe plek kwam, ben dan idd net een junk
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_23886406
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:58 schreef Aventura het volgende:
Voor een vrouw is het echt een peulenschil, je krijgt een soort van wattenstaafje(ik mocht het zelf doen, lekker prive) die doe je in je vagina, houdt hem daar even en draait hem even rond, klaar is klara, nou iets dat lijkt op een wat uitgegroeid wattenstaafje heb je het niet echt moeilijk mee als vrouw zijnde, een vinger geeft heel wat meer vulling...

Vroeger werd het anders gedaan, eendebek erin, boel open en echt een schraapsel, dat kon wel bloeden(altijd een maandverbandje vergeten, krijg je zo'n enorme lap van daar ), dat was niet echt fijn, maar de laatste 2 keer was het echt al fluitend laten testen hoor...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 10 december 2004 @ 21:53:06 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23887418
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Voor een vrouw is het echt een peulenschil, je krijgt een soort van wattenstaafje(ik mocht het zelf doen, lekker prive) die doe je in je vagina, houdt hem daar even en draait hem even rond, klaar is klara, nou iets dat lijkt op een wat uitgegroeid wattenstaafje heb je het niet echt moeilijk mee als vrouw zijnde, een vinger geeft heel wat meer vulling...

Vroeger werd het anders gedaan, eendebek erin, boel open en echt een schraapsel, dat kon wel bloeden(altijd een maandverbandje vergeten, krijg je zo'n enorme lap van daar ), dat was niet echt fijn, maar de laatste 2 keer was het echt al fluitend laten testen hoor...
De laatste keer dat ik gestest ben is ruim een jaar terug, in de poli dermatologie van het ziekenhuis hier..Toen kreeg ik toch echt een uitstrijk van mn plasbuis hoor, en de eendebek kwam daarna ook tevoorschijn...Met name het uitsrtijkje vanaf de baarmoedermond was een ronduit akelig gevoel. Maar het is inmiddels veranderd zo begijp ik! Misschien hebben ze wel gevoeliger testen ontwikkeld ofzo?
pi_23887727
Geen idee, het was voor mij ook nieuw, maar ze waren er bij de gg&gd igg erg blij mee, stuk minder gedoe, stukken minder eng...
pi_23887756
Ik heb wel altijd ook een bloedtest erbij he, echt een complete soa test, niet de kleine die standaart is(die behandeld maar 2 of 3 soa's, geen hepatitus, hiv e.d., weet alleen niet zo snel uit mijn hoofd welke dan wel, chlamidia igg wel..).
pi_23887874
zo'n uitgebreide, moet je daar voor betalen? of is dat allemaal bij de gg&gd gratis?
pi_23888129
Een stuk of 4 keer voor HIV en hepatitis en syphillis... Een stuk of 5 keer uitstrijkje.
Het eerste had te maken met het feit dat ze dat eisen als je in rusland een operatie ondergaat en het tweede had met een chronische blaasontsteking te maken waar ze de oorzaak van probeerden te vinden (bleek uiteindelijk dat m'n immuunsysteem naar de klote is, waarschijnlijk door hormonale afwijkingen, en dat het niet met een bepaalde ziekteverwekker of zo te maken had.)
pi_23888436
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:11 schreef Hanneke1983 het volgende:
zo'n uitgebreide, moet je daar voor betalen? of is dat allemaal bij de gg&gd gratis?
Ik moet altijd betalen bij de gg&gd, tis geen rib uit je lijf hoor, voor studenten is het geloof ik gratis(weet niet zeker), maar dat ben ik allang niet meer

Het was de laatste keer onder de 30 euro igg, weet het niet meer...
pi_23888496
*Krakje heeft de leeftijd voopr baarmoederhals uitstrijkje.*
Niet prettig, maar de moeite waard.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 10 december 2004 @ 22:56:28 #35
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_23888940
Als ik volgende week eens met mijn vriendin naar zo'n test ding ga, waar zit dat dan en hoeveel kost het en zo? heb geen zin in een potlood in mijn pisbuis ofzo.

woon in a'dam oud-west.
pi_23889116
heb t zelf nog nooit gedaan.. wil t wel eens doen, just to be sure
Badeendjes Powaaaaa!
pi_23889124
Een paar jaar geleden...

Alles is getest en alles was oke
En sindsdien altijd veilig gevreëen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_23889167
Zie deze site voor de gg&gd amsterdam... : http://www.gggd.amsterdam.nl/
pi_23889759
heb in totaal een stuk of 15 gehad ofzo, laatste keer samen met mijn vriendinnetje, allebei negatief dus das goed

maar dat uitstrijkje is echt kut!!

en wat nog veel kutter is zit je daar in de wachtruimte zit er een lekker ding tegenover je en dan denk je toch bah jij hebt een soa...
pi_23889984
Nou Tommy, dat zou een goeie reden moeten zijn om veilig te vrijen.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23894320
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:53 schreef Aventura het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik gestest ben is ruim een jaar terug, in de poli dermatologie van het ziekenhuis hier..Toen kreeg ik toch echt een uitstrijk van mn plasbuis hoor, en de eendebek kwam daarna ook tevoorschijn...Met name het uitsrtijkje vanaf de baarmoedermond was een ronduit akelig gevoel. Maar het is inmiddels veranderd zo begijp ik! Misschien hebben ze wel gevoeliger testen ontwikkeld ofzo?
Zo ging het bij mij ook idd... Maar ik heb er niet echt problemen mee gehad, arts deed het redelijk pijnloos, al blijft de eendenbek nooit leuk.
  zaterdag 11 december 2004 @ 08:38:03 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23894329
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_23894393
uitstrijkje was zoals erodome al beschreef, peace of cake...

sjah eendenbek.. ik kan er weinig problemen mee hebben eigenlijk, het is puur tussen je oren een idee van intiem plekje waar de dok dan kijkt denk ik, maar ik vind een tandarts bezoek irritanter.. ik zet bij een inwendig onderzoek meestal gewoon ff mijn verstand op nul.. pijn doet het niet en het duurt ook nooit giga lang..

misschien dat vrouwen daar wel makkelijker in worden als ze eenmaal een kindje hebben gehad.. mijn persoonlijke ervaring is dat dat wel enorm scheelt in hoe je tegenover zo'n onderzoekje staat.
pi_23895153
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 09:09 schreef MarMar het volgende:
uitstrijkje was zoals erodome al beschreef, peace of cake...

sjah eendenbek.. ik kan er weinig problemen mee hebben eigenlijk, het is puur tussen je oren een idee van intiem plekje waar de dok dan kijkt denk ik, maar ik vind een tandarts bezoek irritanter.. ik zet bij een inwendig onderzoek meestal gewoon ff mijn verstand op nul.. pijn doet het niet en het duurt ook nooit giga lang..

misschien dat vrouwen daar wel makkelijker in worden als ze eenmaal een kindje hebben gehad.. mijn persoonlijke ervaring is dat dat wel enorm scheelt in hoe je tegenover zo'n onderzoekje staat.
Mwah, het gaat mij niet om het idee dat die arts me onderzoekt, ik schaam me niet oid. Ik vind dat ding vooral vervelend aanvoelen op het moment dat het open klapt. Zeker de eerste keer schrok ik daar ontzettend van.
pi_23898334
is een eendenbek wat ik denk dat het is..? lijkt me toch niet prettig zon ding, als je een vrouw bent..
pi_23898616
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 11:07 schreef innovative het volgende:

[..]

Mwah, het gaat mij niet om het idee dat die arts me onderzoekt, ik schaam me niet oid. Ik vind dat ding vooral vervelend aanvoelen op het moment dat het open klapt. Zeker de eerste keer schrok ik daar ontzettend van.
misschien dan een kwestie van degene die je behandelt?

open "klappen" heb ik nog nooit meegemaakt.. gewoon voorzichtig en even onder de warme kraan van te voren om op temperatuur te komen, dat soort dingen scheelt al een hoop, plus dat ik een arts heb die altijd precies vertelt wattie doet, zodat niets onverwachts komt

ik doelde ook niet op de schaamte trouwens hoor, maar meer als in dat je tijdens een zwangerschap, om nog maar niet te praten over de bevalling zelf, wel gewend raakt aan onderzoekjes en dergelijke, minder spanning en dus ook niet zo schrikken en het wat makkelijker gewoon laten gebeuren zonder er op het moment zelf echt mee bezig te zijn zeg maar...

hoe meer je je er op focust, hoe irritanter het is.
pi_23898752
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 14:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

open "klappen" heb ik nog nooit meegemaakt.. gewoon voorzichtig en even onder de warme kraan van te voren om op temperatuur te komen, dat soort dingen scheelt al een hoop, plus dat ik een arts heb die altijd precies vertelt wattie doet, zodat niets onverwachts komt

ik doelde ook niet op de schaamte trouwens hoor, maar meer als in dat je tijdens een zwangerschap, om nog maar niet te praten over de bevalling zelf, wel gewend raakt aan onderzoekjes en dergelijke, minder spanning en dus ook niet zo schrikken en het wat makkelijker gewoon laten gebeuren zonder er op het moment zelf echt mee bezig te zijn zeg maar...

3 keer een eendenbek, 3 verschillende artsen, waarvan 1 vrouw... Ik vind t gewoon een kreng...
pi_23898784
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:04 schreef innovative het volgende:

[..]

3 keer een eendenbek, 3 verschillende artsen, waarvan 1 vrouw... Ik vind t gewoon een kreng...
sjah.. da kan meer dan onaangenaam kan ik het niet noemen eigenlijk, het doet geen pijn ofzo, je ligt er alleen een beetje ongelukkig bij
pi_23931144
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:56 schreef speedfreakssj het volgende:
Als ik volgende week eens met mijn vriendin naar zo'n test ding ga, waar zit dat dan en hoeveel kost het en zo? heb geen zin in een potlood in mijn pisbuis ofzo.

woon in a'dam oud-west.
Als je naar de GG&GD (groenburgwal 44) gaat, dan is het gewoon helemaal gratis, je moet wel je handschoenen meenemen, want buiten staat van te voren een flinke rij. Maar de laatste keer dat ik er was was ik binnen een uur de deur weer uit (oke oke 50 minuten wachten). Je kan natuurlijk ook gewoon naar je huisarts.
pi_23942585
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 14:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mwaw, ik heb ook een gruwelijke hekel aan eendebekken, vind het erg naar voelen.

Als dat ding open gaat gaat dat toch vrij vlot, mijn lichaam reageert daarop door de boel strak te zetten wat aardig wat druk oplevert, het doet geen erge pijn ofzo, maar is gewoon naar...
Heb verschillende artsen gehad, nooit is het ok, altijd een naar gevoel door die druk die erop komt te staan.
  maandag 13 december 2004 @ 15:21:37 #51
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_23942684
nog nooit laten testen, maar ben inmiddels alweer 2 jaar en 3 maanden met dezelfde man. Dus mocht ik iets hebben, dan heeft hij het inmiddels ook wel...
Verder nergens last van gehad nooit, dus eigenlijk ook nooit reden gezien om te laten testen
To infinity…and beyond!
pi_23946234
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:21 schreef ivetje het volgende:
nog nooit laten testen, maar ben inmiddels alweer 2 jaar en 3 maanden met dezelfde man. Dus mocht ik iets hebben, dan heeft hij het inmiddels ook wel...
Verder nergens last van gehad nooit, dus eigenlijk ook nooit reden gezien om te laten testen
De gemiddelde incubatietijd van HIV is een jaar of 8. Verder kun je allang onvruchtbaar zijn geraakt door chlamydia zonder dat je iets hebt gemerkt. Beetje laf van je dat je geen verantwoordelijkheden neemt..

"Mocht ik iets hebben, dan heeft hij het inmiddels ook wel"
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:30:48 #53
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_23964520
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:52 schreef nozem het volgende:

[..]

De gemiddelde incubatietijd van HIV is een jaar of 8. Verder kun je allang onvruchtbaar zijn geraakt door chlamydia zonder dat je iets hebt gemerkt. Beetje laf van je dat je geen verantwoordelijkheden neemt..

"Mocht ik iets hebben, dan heeft hij het inmiddels ook wel"
Ik weet heus wel met wie ik naar bed ben gegaan en of ze verder iets hebben ofzo hoor, ik ben niet iemand van de one night stand, dus zie geen reden om me te laten testen. Verder heb jij je met je eigen zaken te bemoeien...
To infinity…and beyond!
pi_23965294
Weet je ook precies met wie hij naar bed is geweest? En met wie die mensen allemaal weer naar bed zijn geweest? En die weer?
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:24:45 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23965668
Ja inderdaad. Zeggen dat je iemand wel kent en nergens last van hebt is geen garantie. En een soa maakt echt geen onderscheid tussen een lagere relatie en een one night stand hoor...Je vriendjes kunnen een soa al bij zich hebben gehad voordat je iets met hen kreeg, en omgekeerd. En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid van vreemdgaan. een van hen kan zijn vreemdgegaan bij jou, of zijn toenmalige vriendin kan zijn vreemdgegaan bij hem, kortom legio 'kansen'hoor.
Nogmaals het hebben van langere relaties sluit het hebben of krijgen van soa echt niet uit.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 14 december 2004 @ 13:27:07 #56
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_23965727
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:47 schreef innovative het volgende:
Mijn huidige vriend mocht ook meteen testen, waren we er alle twee van af.
Tof, zo'n voorwaarde.
pi_23967384
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Tof, zo'n voorwaarde.
Idd erg tof zo'n voorwaarde, vind het eigenlijk niet meer dan logisch om eerlijk te zijn...

Mocht ik ooit, god verhoede het, aan een nieuwe relatie moeten beginnen dan wordt er eerst getest voordat er zonder rubber geneukt wordt.
Dat is een hele harde voorwaarde waaraan niet te tornen valt...
  Official ESF Kreviewer dinsdag 14 december 2004 @ 14:43:15 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_23967482
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:38 schreef erodome het volgende:

Mocht ik ooit, god verhoede het, aan een nieuwe relatie moeten beginnen
. Ja, ik heb nu al medelijden met het lijdend voorwerp.

Maar je hebt gelijk, een stinkend hol van een dierenliefhebber zou ik ook laten nakijken.
pi_23967941
Nou ja zeg.....
Iemand die het met dieren doet komt mijn huis gewoon niet in en al zeker mij niet in, niet met condoom, niet zonder condoom...

Waarom is dat zo stom dan een soa test voordat je zonder condoom gaat, wat is daar zo erg aan dan????
pi_23968535
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:28 schreef -_Tommy_- het volgende:
heb in totaal een stuk of 15 gehad ofzo
quote:
en wat nog veel kutter is zit je daar in de wachtruimte zit er een lekker ding tegenover je en dan denk je toch bah jij hebt een soa...
Vage redenatie als je jezelf al 15 x hebt moeten laten testen

Iig ik 2 keer, waarvan de laatste inclusief hiv.
1e x alweer paar jaartjes geleden, zoals Milagro zei met de eendenbek etc. Ik ging mee met een vriendinnetje, naja vriendinnetje, klinkt zo klein, was al een wilde meid . En ik had zoiets van: 'nou dan laat ik het ook gelijk doen'. Heb ik dat ook weer meegemaakt. Zelf had ik niks, vriendinnetje had wel een soa.

2e keer paar weekjes geleden. Heb de stoute schoenen aangetrokken en had ik echt zoiets van 'nu ga ik het doen'. Want zoals Marmar al zei, je weet het nooit bij de ander, hoe lang je diegene ook kent en/of hoe betrouwbaar diegene ook overkomt. Maar ik had meer zoiets van: 'en nu wil ik zekerheid'. Veel mensen durven het niet, want het is natuurlijk ook niet niks. Maar als je het niet doet, ben je eigenlijk ook niet zeker of je nou wat hebt of niet. Daarbij kan je al een soa oplopen als je naakt op elkaar ligt. Het engste vond ik zelf iig dus de hiv-test, want jee, wat heb ik in die week wachttijd lopen spoken in mijn hoofd en nachtmerries zelfs ervan gehad.

Toen ik er kwam en ik echt met zenuwen daar binnenkwam, zei de mevrouw gelukkig gelijk: 'niks hoor'. Ik heb nog een paar keer goed naar de computer gekeken of er echt wel negatief stond en heb haar flink en blij de hand geschud. Zo blij was ik. Ik had mezelf echt een beetje gek lopen maken. En ondanks dat ik weer eens hopeloos blut en al was, had ik een smile van hier tot Tokio op mijn gezicht en was supertrots op mezelf dat ik (weer) wat had gedurfd. En tja, call me a feminist: ik kon gelijk vol overtuiging zeggen, 'ik heb mezelf laten testen' en dat heb ik gedaan ook . Het gevoel niet iets met zekerheid te kunnen zeggen en dit vervelende gevoel hierbij, was groter dan mijn angst.

Voor de rest voor de mannen is het heel makkelijk, gewoon urine afnemen.
En idd voor de vrouwen stelt het ook niks voor. De prik is misschien wat eng voor sommige, zelf zat ik daar ook net als een klein kind, maar toen ik vroeg 'zit hij erin'. Zij zei: 'hij is er al weer uit'. En ik maar knijpen in mijn stoeltje. Viel dus ook super mee. Voor de rest was het gewoon allemaal gratis, zijn ze erg lief en de lange wachttijden en stress heb ik op de koop toegenomen, want ik sta iig weer en (nog) meer bij mezelf. En kan zeggen: 'ik ben clean, laat jij je maar eens testen!'

En daar deed ik het een beetje om, kracht en zekerheid in mezelf en voor mezelf.

En Ivetje, het klinkt idd wel een beetje naïef, als heel veel mensen zo denken en believe me, heel veel mensen denken zo, dan is het niet gek dat de ziekte zich als een lopend vuurtje verspreiden kan. De opmerking over onenight-stands is er ook één die kant nocht wal slaat. Het is hetzelfde als dat je zegt: 'alleen homo's krijgen het'.

Daarbij zijn er heel wat mensen die onenight-stands hebben en die het wel veilig doen en/of zichzelf geregeld laten testen, dat is stukken minder naïef dan om te denken: 'ik heb al zolang met iemand en ik weet met wie ik het heb gedaan', want zoals al gezegd was, weet jij niet (100%) zeker met wie diegene het al dan niet allemaal heeft gedaan. En een ongeluk zit in een klein hoekje.
pi_23980106
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:35 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

[..]

Vage redenatie als je jezelf al 15 x hebt moeten laten testen

Iig ik 2 keer, waarvan de laatste inclusief hiv.
1e x alweer paar jaartjes geleden, zoals Milagro zei met de eendenbek etc. Ik ging mee met een vriendinnetje, naja vriendinnetje, klinkt zo klein, was al een wilde meid . En ik had zoiets van: 'nou dan laat ik het ook gelijk doen'. Heb ik dat ook weer meegemaakt. Zelf had ik niks, vriendinnetje had wel een soa.

2e keer paar weekjes geleden. Heb de stoute schoenen aangetrokken en had ik echt zoiets van 'nu ga ik het doen'. Want zoals Marmar al zei, je weet het nooit bij de ander, hoe lang je diegene ook kent en/of hoe betrouwbaar diegene ook overkomt. Maar ik had meer zoiets van: 'en nu wil ik zekerheid'. Veel mensen durven het niet, want het is natuurlijk ook niet niks. Maar als je het niet doet, ben je eigenlijk ook niet zeker of je nou wat hebt of niet. Daarbij kan je al een soa oplopen als je naakt op elkaar ligt. Het engste vond ik zelf iig dus de hiv-test, want jee, wat heb ik in die week wachttijd lopen spoken in mijn hoofd en nachtmerries zelfs ervan gehad.

Toen ik er kwam en ik echt met zenuwen daar binnenkwam, zei de mevrouw gelukkig gelijk: 'niks hoor'. Ik heb nog een paar keer goed naar de computer gekeken of er echt wel negatief stond en heb haar flink en blij de hand geschud. Zo blij was ik. Ik had mezelf echt een beetje gek lopen maken. En ondanks dat ik weer eens hopeloos blut en al was, had ik een smile van hier tot Tokio op mijn gezicht en was supertrots op mezelf dat ik (weer) wat had gedurfd. En tja, call me a feminist: ik kon gelijk vol overtuiging zeggen, 'ik heb mezelf laten testen' en dat heb ik gedaan ook . Het gevoel niet iets met zekerheid te kunnen zeggen en dit vervelende gevoel hierbij, was groter dan mijn angst.

Voor de rest voor de mannen is het heel makkelijk, gewoon urine afnemen.
En idd voor de vrouwen stelt het ook niks voor. De prik is misschien wat eng voor sommige, zelf zat ik daar ook net als een klein kind, maar toen ik vroeg 'zit hij erin'. Zij zei: 'hij is er al weer uit'. En ik maar knijpen in mijn stoeltje. Viel dus ook super mee. Voor de rest was het gewoon allemaal gratis, zijn ze erg lief en de lange wachttijden en stress heb ik op de koop toegenomen, want ik sta iig weer en (nog) meer bij mezelf. En kan zeggen: 'ik ben clean, laat jij je maar eens testen!'

En daar deed ik het een beetje om, kracht en zekerheid in mezelf en voor mezelf.

En Ivetje, het klinkt idd wel een beetje naïef, als heel veel mensen zo denken en believe me, heel veel mensen denken zo, dan is het niet gek dat de ziekte zich als een lopend vuurtje verspreiden kan. De opmerking over onenight-stands is er ook één die kant nocht wal slaat. Het is hetzelfde als dat je zegt: 'alleen homo's krijgen het'.

Daarbij zijn er heel wat mensen die onenight-stands hebben en die het wel veilig doen en/of zichzelf geregeld laten testen, dat is stukken minder naïef dan om te denken: 'ik heb al zolang met iemand en ik weet met wie ik het heb gedaan', want zoals al gezegd was, weet jij niet (100%) zeker met wie diegene het al dan niet allemaal heeft gedaan. En een ongeluk zit in een klein hoekje.
Heldin
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_23980532
tja k denk wellis misschien wel handig om zeker te weten, maar k weet niet de stap echt zetten is weer zo groot zeker omdat ik hier in huis zo goed als niks kan doen buiten mn ouders om
pi_23981943
Nou ik weet dat artsen dus vet een geheimhoudingsplicht hebben en als je contant betaalt komt er ook geen rekening naar je toe, nadeel is dan weer dat declareren aan de verzekering lastig wordt.
pi_23984451
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:18 schreef Godshand het volgende:

Heldin
lol

Soms moet je het heft in eigen handen nemen, waar anderen het niet voor je doen .
Allemaal stukjes zekerheid, sommige kan je aangaan en diegene die ik aan kan gaan, ga ik dan ook aan. En het spel van voetballen heb ik altijd wel begrepen, ik speel terug .
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:41 schreef soorroos het volgende:
tja k denk wellis misschien wel handig om zeker te weten, maar k weet niet de stap echt zetten is weer zo groot zeker omdat ik hier in huis zo goed als niks kan doen buiten mn ouders om
Een half middagje met vriendinnen/vrienden wat dan ook, even zgn de stad in en dan langs de GG&GD.
Doe het voor jezelf, je ouders zullen het lijkt mij niet erg vinden en dan nog. Jouw leven, jouw zekerheid + die van anderen.

De stap is groot, maar achteraf ben ik (weer) blij dat ik hem gezet heb .
  woensdag 15 december 2004 @ 10:31:55 #65
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_23984521
Mijn SOA-test was volgens mij toch wel de meest onprettige ervaring van mijn leven... Hij nam niet alleen bloed af, maar ging ook met een wattenstaafje mijn urinebuis in. Dat doe ik dus nooit nooit nooooooooooooooooooooooit meer!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_23989228
nog twee nachtjes, en dan weet ik weer zeker dat ik niets heb.
pi_24032273
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:06 schreef LostFormat het volgende:
Hoe voelde dat? Voelt dat nou echt enorm klote en pijnlijk of valthet wel mee?
pi_24032441
quote:
Op woensdag 15 december 2004 10:31 schreef star_gazer het volgende:
Mijn SOA-test was volgens mij toch wel de meest onprettige ervaring van mijn leven... Hij nam niet alleen bloed af, maar ging ook met een wattenstaafje mijn urinebuis in. Dat doe ik dus nooit nooit nooooooooooooooooooooooit meer!
Oke, dus het was echt vreselijk?

Meerdere mannen hier ervaring mee?
pi_24034806
Mijn man vind het een makkie, de eerste keer was hij wel nerveus omdat je van die enge verhalen hoort dat het pijn doet enzo, iets in je plasbuis krijgen is geen leuk idee, maar hij vond het reuze meevallen en alle andere keren heeft hij ook geen pijn gehad....
pi_24034995
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:39 schreef Lolalala het volgende:

[..]

Hoe voelde dat? Voelt dat nou echt enorm klote en pijnlijk of valthet wel mee?
Pijnlijk is niet echt het juiste woord. Het is vooral een erg onprettig gevoel. Dat porren zelf is overigens vrij rap gedaan maar het onprettige gevoel duurde langer. Ik heb ook nog twee dagen lang een branderig gevoel gehad met pissen.

Maar goed, het is misschien niet allemaal even relaxt maar uiteindelijk weet je wel dat je niks onder je leden hebt en daar doe je het voor.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_24035650
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:30 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik weet heus wel met wie ik naar bed ben gegaan en of ze verder iets hebben ofzo hoor, ik ben niet iemand van de one night stand, dus zie geen reden om me te laten testen. Verder heb jij je met je eigen zaken te bemoeien...
Goh, kop in het zand steken??? Ik dacht ook te weten met wie mijn ex naar bed was geweest, maar hij bleek achteraf toch niet zo betrouwbaar. Het zou me niet verbazen als hij tussendoor nog het één en ander in bed heeft gehad, waarvan ik het verleden niet ken... Tja, dan kon ik dus ineens wél een soa hebben...

En als je post op een forum, kun je reacties verwachten. Als je wilt dat het ook daadwerkelijk jouw zaken blijven, moet je het niet hier vertellen.
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:27 schreef Kreator het volgende:
Tof, zo'n voorwaarde.
Ja inderdaad ja. Het gaat om ons beider gezondheid, en aangezien ik in onze relatie toch wel iets zag voor de lange termijn, wilde ik ook dat we op de lange termijn allebei veilig waren. Dus testen. Tja, dat heb je toch over voor de ander? En als je het niet voor de ander doet, dan wil je toch ook voor jezelf zekerheid dat je geen ziektes hebt en dat je zélf niet besmet kunt raken?
pi_24051347
Het is toch ook zo dat meer dan de helft van de onvruchtbaarheid door SOAs wordt veroorzaakt? En ik las laatst ergens dat een op de 6 paren moeite heeft om kinderen te maken. Het lijkt me dat als je een langdurige partner hebt je er wel even voor zou willen zorgen dat je eventueel kinderen kunt krijgen later.
pi_24051971
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:48 schreef Lolalala het volgende:

[..]

Oke, dus het was echt vreselijk?

Meerdere mannen hier ervaring mee?
Ja. erg prettig was het niet, maar het was te doen. Ik ben een echte bink.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_24066840
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 01:26 schreef Sessy het volgende:
Het is toch ook zo dat meer dan de helft van de onvruchtbaarheid door SOAs wordt veroorzaakt? En ik las laatst ergens dat een op de 6 paren moeite heeft om kinderen te maken. Het lijkt me dat als je een langdurige partner hebt je er wel even voor zou willen zorgen dat je eventueel kinderen kunt krijgen later.
Idd, ik weet het ook niet meer uit mijn hoofd, maar het aantal vrouwen dat onvruchtbaar is of heeeeeeeeeeel moeilijk zwanger kan worden door chlamidya is schrikbarend hoog, dus zo'n testje voor je samen "bloot" gaat is alles behalve dom....

Leuk om erachter te komen als je zwanger wil worden, of nog erger, lig je bij de vroedvrouw, bloed wordt afgenomen, krijg je te horen dat je hiv hebt ofzo, ik ken leukere verrassingen om eerlijk te zijn....
pi_24118060
Is het nu zo dat er nog uitstrijkjes (met eendenbek) worden gedaan bij de GG&GD of niet meer?
Ik las net nl. over een nieuwe manier van testen waarbij het uitstrijkje niet meer nodig is.
Ik ben anderhalf jaar geleden voor het laatst geweest (GG&GD Amsterdam) en toen werd er nog wel een uitstrijkje gedaan.
pi_24133614
ik kreeg gewoon een uitstrijkje hoor.. (was alles negatief BTW)
pi_24168036
ik wee nie hoe SOA testen met wattenstokjes ed voelen..

die uitstrijkjes en plasbuis monsters heb ik alleen uitgevoerd als aanstaand arts in opleiding....
srry mense dat het zo pijnlijk kan zijn... :|

me eige SOA testen zijn tot nu toe bloedtesten geweest...

en heb niks
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_24174176
Mijn eerste test was een paar maanden geleden, dacht echt dat ik iets had opgelopen. Gelukkig niet het geval. Binnenkort weer een x ga het gewoon om het half jaar doen, niet dat ik van bed naar bed slinger, moet er niet aandenken ( want heb gelukkig een lieve en nette vriend ) maar je weet maar nooit he.
Relatie = vriendschap + sex. Alleen vriendschap heb ik wel met meer mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')