dan prikken ze niet echt netjes of je bent daar toevallig gevoelig voor misschien, ik heb bijna nooit een plek van een bloedprik.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:45 schreef Lempicka het volgende:
ik vind zo'n test trouwens nooit echt vervelend, en het duurt maar vijf minuten. alleen dat bloed afnemen, ik lijk wel een junk met die blauwe plek op mijn arm!
mag ik daaruit opmaken dat je onveilig vrijt en geen vaste sekspartner hebt?quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:37 schreef Mukie het volgende:
Elke half jaar doe ik toch wel zo'n test. Dat hoort er standaard bij vind ik zelf.
5 minuten? Is dat inclusief de resultaten?quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:45 schreef Lempicka het volgende:
ik vind zo'n test trouwens nooit echt vervelend, en het duurt maar vijf minuten. alleen dat bloed afnemen, ik lijk wel een junk met die blauwe plek op mijn arm!
auch, nee dan is het als vrouw toch een stuk makkelijkerquote:Op vrijdag 10 december 2004 13:06 schreef LostFormat het volgende:
Paar maanden terug voor het eerst gedaan omdat er een heel klein kansje was dat ik chlamydia zou hebben. Was uiteindelijk niet zo. Maar ik vond die test erg onaangenaam. Ik zal het iig niet meer zo snel nog een keer doen aangezien een sateprikker in m'n slungel nou niet echt een ontzettend prettig gevoel vind.
ik heb er zelf nooit zoveel moeite mee gehad eigenlijk, maar goed, als je eenmaal een kindje gebaard hebt is de rest misschien sowieso peanuts hahaquote:Op vrijdag 10 december 2004 13:58 schreef Aventura het volgende:
Brr vind je, MarMar? Ook vrouwen hebben een plasbuis hoor waar van een uitstrijkje genomen wordt (nou ja, niet daarin dan), en bovendien is een uitstrijkje laten nemen van de vagina en baarmoederhals ook niet echt aangenaam. Volgens mij is het voor vrouwen minstens zo vervelend. Maarja, een onbehandelde soa is nog ietsjes onaangenamer..
Volgens mij is zo'n beetje ALLES peanuts vergeleken bij barenquote:Op vrijdag 10 december 2004 17:59 schreef MarMar het volgende:
[..]
ik heb er zelf nooit zoveel moeite mee gehad eigenlijk, maar goed, als je eenmaal een kindje gebaard hebt is de rest misschien sowieso peanuts haha
Voor een vrouw is het echt een peulenschil, je krijgt een soort van wattenstaafje(ik mocht het zelf doen, lekker prive) die doe je in je vagina, houdt hem daar even en draait hem even rond, klaar is klara, nou iets dat lijkt op een wat uitgegroeid wattenstaafje heb je het niet echt moeilijk mee als vrouw zijnde, een vinger geeft heel wat meer vulling...quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:58 schreef Aventura het volgende:
Brr vind je, MarMar? Ook vrouwen hebben een plasbuis hoor waar van een uitstrijkje genomen wordt (nou ja, niet daarin dan), en bovendien is een uitstrijkje laten nemen van de vagina en baarmoederhals ook niet echt aangenaam. Volgens mij is het voor vrouwen minstens zo vervelend. Maarja, een onbehandelde soa is nog ietsjes onaangenamer..
De laatste keer dat ik gestest ben is ruim een jaar terug, in de poli dermatologie van het ziekenhuis hier..Toen kreeg ik toch echt een uitstrijk van mn plasbuis hoor, en de eendebek kwam daarna ook tevoorschijn...Met name het uitsrtijkje vanaf de baarmoedermond was een ronduit akelig gevoel. Maar het is inmiddels veranderd zo begijp ik! Misschien hebben ze wel gevoeliger testen ontwikkeld ofzo?quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Voor een vrouw is het echt een peulenschil, je krijgt een soort van wattenstaafje(ik mocht het zelf doen, lekker prive) die doe je in je vagina, houdt hem daar even en draait hem even rond, klaar is klara, nou iets dat lijkt op een wat uitgegroeid wattenstaafje heb je het niet echt moeilijk mee als vrouw zijnde, een vinger geeft heel wat meer vulling...
Vroeger werd het anders gedaan, eendebek erin, boel open en echt een schraapsel, dat kon wel bloeden(altijd een maandverbandje vergeten, krijg je zo'n enorme lap van daar), dat was niet echt fijn, maar de laatste 2 keer was het echt al fluitend laten testen hoor...
Ik moet altijd betalen bij de gg&gd, tis geen rib uit je lijf hoor, voor studenten is het geloof ik gratis(weet niet zeker), maar dat ben ik allang niet meerquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:11 schreef Hanneke1983 het volgende:
zo'n uitgebreide, moet je daar voor betalen? of is dat allemaal bij de gg&gd gratis?
Zo ging het bij mij ook idd... Maar ik heb er niet echt problemen mee gehad, arts deed het redelijk pijnloos, al blijft de eendenbek nooit leuk.quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:53 schreef Aventura het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik gestest ben is ruim een jaar terug, in de poli dermatologie van het ziekenhuis hier..Toen kreeg ik toch echt een uitstrijk van mn plasbuis hoor, en de eendebek kwam daarna ook tevoorschijn...Met name het uitsrtijkje vanaf de baarmoedermond was een ronduit akelig gevoel. Maar het is inmiddels veranderd zo begijp ik! Misschien hebben ze wel gevoeliger testen ontwikkeld ofzo?
Mwah, het gaat mij niet om het idee dat die arts me onderzoekt, ik schaam me niet oid. Ik vind dat ding vooral vervelend aanvoelen op het moment dat het open klapt. Zeker de eerste keer schrok ik daar ontzettend van.quote:Op zaterdag 11 december 2004 09:09 schreef MarMar het volgende:
uitstrijkje was zoals erodome al beschreef, peace of cake...
sjah eendenbek.. ik kan er weinig problemen mee hebben eigenlijk, het is puur tussen je oren een idee van intiem plekje waar de dok dan kijkt denk ik, maar ik vind een tandarts bezoek irritanter.. ik zet bij een inwendig onderzoek meestal gewoon ff mijn verstand op nul.. pijn doet het niet en het duurt ook nooit giga lang..
misschien dat vrouwen daar wel makkelijker in worden als ze eenmaal een kindje hebben gehad.. mijn persoonlijke ervaring is dat dat wel enorm scheelt in hoe je tegenover zo'n onderzoekje staat.
misschien dan een kwestie van degene die je behandelt?quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:07 schreef innovative het volgende:
[..]
Mwah, het gaat mij niet om het idee dat die arts me onderzoekt, ik schaam me niet oid. Ik vind dat ding vooral vervelend aanvoelen op het moment dat het open klapt. Zeker de eerste keer schrok ik daar ontzettend van.
3 keer een eendenbek, 3 verschillende artsen, waarvan 1 vrouw... Ik vind t gewoon een kreng...quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:57 schreef MarMar het volgende:
[..]
misschien dan een kwestie van degene die je behandelt?
open "klappen" heb ik nog nooit meegemaakt.. gewoon voorzichtig en even onder de warme kraan van te voren om op temperatuur te komen, dat soort dingen scheelt al een hoop, plus dat ik een arts heb die altijd precies vertelt wattie doet, zodat niets onverwachts komt
ik doelde ook niet op de schaamte trouwens hoor, maar meer als in dat je tijdens een zwangerschap, om nog maar niet te praten over de bevalling zelf, wel gewend raakt aan onderzoekjes en dergelijke, minder spanning en dus ook niet zo schrikken en het wat makkelijker gewoon laten gebeuren zonder er op het moment zelf echt mee bezig te zijn zeg maar...
hoe meer je je er op focust, hoe irritanter het is.
sjah.. da kanquote:Op zaterdag 11 december 2004 15:04 schreef innovative het volgende:
[..]
3 keer een eendenbek, 3 verschillende artsen, waarvan 1 vrouw... Ik vind t gewoon een kreng...
Als je naar de GG&GD (groenburgwal 44) gaat, dan is het gewoon helemaal gratis, je moet wel je handschoenen meenemen, want buiten staat van te voren een flinke rij. Maar de laatste keer dat ik er was was ik binnen een uur de deur weer uit (oke oke 50 minuten wachten). Je kan natuurlijk ook gewoon naar je huisarts.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:56 schreef speedfreakssj het volgende:
Als ik volgende week eens met mijn vriendin naar zo'n test ding ga, waar zit dat dan en hoeveel kost het en zo? heb geen zin in een potlood in mijn pisbuis ofzo.
woon in a'dam oud-west.
Mwaw, ik heb ook een gruwelijke hekel aan eendebekken, vind het erg naar voelen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:57 schreef MarMar het volgende:
[..]
misschien dan een kwestie van degene die je behandelt?
open "klappen" heb ik nog nooit meegemaakt.. gewoon voorzichtig en even onder de warme kraan van te voren om op temperatuur te komen, dat soort dingen scheelt al een hoop, plus dat ik een arts heb die altijd precies vertelt wattie doet, zodat niets onverwachts komt
ik doelde ook niet op de schaamte trouwens hoor, maar meer als in dat je tijdens een zwangerschap, om nog maar niet te praten over de bevalling zelf, wel gewend raakt aan onderzoekjes en dergelijke, minder spanning en dus ook niet zo schrikken en het wat makkelijker gewoon laten gebeuren zonder er op het moment zelf echt mee bezig te zijn zeg maar...
hoe meer je je er op focust, hoe irritanter het is.
De gemiddelde incubatietijd van HIV is een jaar of 8. Verder kun je allang onvruchtbaar zijn geraakt door chlamydia zonder dat je iets hebt gemerkt. Beetje laf van je dat je geen verantwoordelijkheden neemt..quote:Op maandag 13 december 2004 15:21 schreef ivetje het volgende:
nog nooit laten testen, maar ben inmiddels alweer 2 jaar en 3 maanden met dezelfde man. Dus mocht ik iets hebben, dan heeft hij het inmiddels ook wel...
Verder nergens last van gehad nooit, dus eigenlijk ook nooit reden gezien om te laten testen
Ik weet heus wel met wie ik naar bed ben gegaan en of ze verder iets hebben ofzo hoor, ik ben niet iemand van de one night stand, dus zie geen reden om me te laten testen. Verder heb jij je met je eigen zaken te bemoeien...quote:Op maandag 13 december 2004 17:52 schreef nozem het volgende:
[..]
De gemiddelde incubatietijd van HIV is een jaar of 8. Verder kun je allang onvruchtbaar zijn geraakt door chlamydia zonder dat je iets hebt gemerkt. Beetje laf van je dat je geen verantwoordelijkheden neemt..
"Mocht ik iets hebben, dan heeft hij het inmiddels ook wel"
Tof, zo'n voorwaarde.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:47 schreef innovative het volgende:
Mijn huidige vriend mocht ook meteen testen, waren we er alle twee van af.
Idd erg tof zo'n voorwaarde, vind het eigenlijk niet meer dan logisch om eerlijk te zijn...quote:
quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:38 schreef erodome het volgende:
Mocht ik ooit, god verhoede het, aan een nieuwe relatie moeten beginnen
quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:28 schreef -_Tommy_- het volgende:
heb in totaal een stuk of 15 gehad ofzo
Vage redenatie als je jezelf al 15 x hebt moeten laten testenquote:en wat nog veel kutter is zit je daar in de wachtruimte zit er een lekker ding tegenover je en dan denk je toch bah jij hebt een soa...
Heldinquote:Op dinsdag 14 december 2004 15:35 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
[..]
Vage redenatie als je jezelf al 15 x hebt moeten laten testen
Iig ik 2 keer, waarvan de laatste inclusief hiv.
1e x alweer paar jaartjes geleden, zoals Milagro zei met de eendenbek etc. Ik ging mee met een vriendinnetje, naja vriendinnetje, klinkt zo klein, was al een wilde meid. En ik had zoiets van: 'nou dan laat ik het ook gelijk doen'. Heb ik dat ook weer meegemaakt. Zelf had ik niks, vriendinnetje had wel een soa.
2e keer paar weekjes geleden. Heb de stoute schoenen aangetrokken en had ik echt zoiets van 'nu ga ik het doen'. Want zoals Marmar al zei, je weet het nooit bij de ander, hoe lang je diegene ook kent en/of hoe betrouwbaar diegene ook overkomt. Maar ik had meer zoiets van: 'en nu wil ik zekerheid'. Veel mensen durven het niet, want het is natuurlijk ook niet niks. Maar als je het niet doet, ben je eigenlijk ook niet zeker of je nou wat hebt of niet. Daarbij kan je al een soa oplopen als je naakt op elkaar ligt. Het engste vond ik zelf iig dus de hiv-test, want jee, wat heb ik in die week wachttijd lopen spoken in mijn hoofd en nachtmerries zelfs ervan gehad.
Toen ik er kwam en ik echt met zenuwen daar binnenkwam, zei de mevrouw gelukkig gelijk: 'niks hoor'. Ik heb nog een paar keer goed naar de computer gekeken of er echt wel negatief stond en heb haar flink en blij de hand geschud. Zo blij was ik. Ik had mezelf echt een beetje gek lopen maken. En ondanks dat ik weer eens hopeloos blut en al was, had ik een smile van hier tot Tokio op mijn gezicht en was supertrots op mezelf dat ik (weer) wat had gedurfd. En tja, call me a feminist: ik kon gelijk vol overtuiging zeggen, 'ik heb mezelf laten testen' en dat heb ik gedaan ook. Het gevoel niet iets met zekerheid te kunnen zeggen en dit vervelende gevoel hierbij, was groter dan mijn angst.
Voor de rest voor de mannen is het heel makkelijk, gewoon urine afnemen.
En idd voor de vrouwen stelt het ook niks voor. De prik is misschien wat eng voor sommige, zelf zat ik daar ook net als een klein kind, maar toen ik vroeg 'zit hij erin'. Zij zei: 'hij is er al weer uit'. En ik maar knijpen in mijn stoeltje. Viel dus ook super mee. Voor de rest was het gewoon allemaal gratis, zijn ze erg lief en de lange wachttijden en stress heb ik op de koop toegenomen, want ik sta iig weer en (nog) meer bij mezelf. En kan zeggen: 'ik ben clean, laat jij je maar eens testen!'
En daar deed ik het een beetje om, kracht en zekerheid in mezelf en voor mezelf.
En Ivetje, het klinkt idd wel een beetje naïef, als heel veel mensen zo denken en believe me, heel veel mensen denken zo, dan is het niet gek dat de ziekte zich als een lopend vuurtje verspreiden kan. De opmerking over onenight-stands is er ook één die kant nocht wal slaat. Het is hetzelfde als dat je zegt: 'alleen homo's krijgen het'.
Daarbij zijn er heel wat mensen die onenight-stands hebben en die het wel veilig doen en/of zichzelf geregeld laten testen, dat is stukken minder naïef dan om te denken: 'ik heb al zolang met iemand en ik weet met wie ik het heb gedaan', want zoals al gezegd was, weet jij niet (100%) zeker met wie diegene het al dan niet allemaal heeft gedaan. En een ongeluk zit in een klein hoekje.
lolquote:
Een half middagje met vriendinnen/vrienden wat dan ook, even zgn de stad in en dan langs de GG&GD.quote:Op woensdag 15 december 2004 00:41 schreef soorroos het volgende:
tja k denk wellis misschien wel handig om zeker te weten, maar k weet niet de stap echt zetten is weer zo groot zeker omdat ik hier in huis zo goed als niks kan doen buiten mn ouders om
Hoe voelde dat? Voelt dat nou echt enorm klote en pijnlijk of valthet wel mee?quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:06 schreef LostFormat het volgende:
Paar maanden terug voor het eerst gedaan omdat er een heel klein kansje was dat ik chlamydia zou hebben. Was uiteindelijk niet zo. Maar ik vond die test erg onaangenaam. Ik zal het iig niet meer zo snel nog een keer doen aangezien een sateprikker in m'n slungel nou niet echt een ontzettend prettig gevoel vind.
Oke, dus het was echt vreselijk?quote:Op woensdag 15 december 2004 10:31 schreef star_gazer het volgende:
Mijn SOA-test was volgens mij toch wel de meest onprettige ervaring van mijn leven... Hij nam niet alleen bloed af, maar ging ook met een wattenstaafje mijn urinebuis in. Dat doe ik dus nooit nooit nooooooooooooooooooooooit meer!
Pijnlijk is niet echt het juiste woord. Het is vooral een erg onprettig gevoel. Dat porren zelf is overigens vrij rap gedaan maar het onprettige gevoel duurde langer. Ik heb ook nog twee dagen lang een branderig gevoel gehad met pissen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:39 schreef Lolalala het volgende:
[..]
Hoe voelde dat? Voelt dat nou echt enorm klote en pijnlijk of valthet wel mee?
Goh, kop in het zand steken??? Ik dacht ook te weten met wie mijn ex naar bed was geweest, maar hij bleek achteraf toch niet zo betrouwbaar. Het zou me niet verbazen als hij tussendoor nog het één en ander in bed heeft gehad, waarvan ik het verleden niet ken... Tja, dan kon ik dus ineens wél een soa hebben...quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:30 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik weet heus wel met wie ik naar bed ben gegaan en of ze verder iets hebben ofzo hoor, ik ben niet iemand van de one night stand, dus zie geen reden om me te laten testen. Verder heb jij je met je eigen zaken te bemoeien...
Ja inderdaad ja. Het gaat om ons beider gezondheid, en aangezien ik in onze relatie toch wel iets zag voor de lange termijn, wilde ik ook dat we op de lange termijn allebei veilig waren. Dus testen. Tja, dat heb je toch over voor de ander? En als je het niet voor de ander doet, dan wil je toch ook voor jezelf zekerheid dat je geen ziektes hebt en dat je zélf niet besmet kunt raken?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:27 schreef Kreator het volgende:
Tof, zo'n voorwaarde.
Ja. erg prettig was het niet, maar het was te doen. Ik ben een echte bink.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:48 schreef Lolalala het volgende:
[..]
Oke, dus het was echt vreselijk?
Meerdere mannen hier ervaring mee?
Idd, ik weet het ook niet meer uit mijn hoofd, maar het aantal vrouwen dat onvruchtbaar is of heeeeeeeeeeel moeilijk zwanger kan worden door chlamidya is schrikbarend hoog, dus zo'n testje voor je samen "bloot"quote:Op zaterdag 18 december 2004 01:26 schreef Sessy het volgende:
Het is toch ook zo dat meer dan de helft van de onvruchtbaarheid door SOAs wordt veroorzaakt? En ik las laatst ergens dat een op de 6 paren moeite heeft om kinderen te maken. Het lijkt me dat als je een langdurige partner hebt je er wel even voor zou willen zorgen dat je eventueel kinderen kunt krijgen later.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |