PSV geeft dit niet meer uit handen hoor. Zo realistisch moet je zijn.quote:Op maandag 31 januari 2005 17:10 schreef methodmich het volgende:
Waarom zou het niet kunnen? PSV is degelijk, maar niet onfeilbaar.

PSV is oerdegelijk, die laten dus maar weinig puntjes liggen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:04 schreef methodmich het volgende:
Pessimistisch hoor.
Als PSV nou iedereen van de mat zou spelen....

Hij wordt waarschijnlijk pas ontslagen als Ajax weer rood staat.quote:

Hij heeft het elftal grotendeels zelf gekocht, en er staat nog een miljoen of dertig op de bank... idd een wereldprestatie. Ik kan niet zo gauw iemand opnoemen die er nog minder van bakt.quote:Op zondag 6 februari 2005 16:27 schreef SCH het volgende:
Hij staat met ditt Ajax derde, is op zich een wereldprestatie.

Het was nog bijna 3-2 voor ajax inderdaadquote:Op zondag 6 februari 2005 16:02 schreef methodmich het volgende:
Daarom. Maar het wordt vast nog 3-2.

Van http://www.veb.net/beleggen/ava.php?avaid=2540&fc=ajaxquote:Na de jaren van recordverliezen boekt Ajax eindelijk weer winst onder de streep. Het was voor directeur Arie van Eijden de eerste keer dat hij zwarte cijfers mocht presenteren op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering.
Beleggers kunnen tevreden zijn over de cijfers. Zij kregen zelfs, zoals beloofd bij de beursgang, dividend uitgekeerd.

Ze hebben wel veel meer laten zien dan wat ze dit seizoen laten zien.quote:Op zondag 6 februari 2005 16:46 schreef SCH het volgende:
Waarom zou het aan Koeman liggen dan Sneijder en Van der Vaart zich niet ontwikkelen op dit moment, misschien zit er wel niet meer in.

Sorry dat ik eraan twijfel, maar bekijk jij de wedstrijden wekelijks?quote:Op zondag 6 februari 2005 16:35 schreef methodmich het volgende:
Geef die man het vertrouwen en alles komt goed hoor. Al dat domme opportunisme.

Tsja, misschien moet Wesley eens in een praatgroep gaan zitten om die kwaal te verhelpen. Zou jij 'm misschien wat tips kunnen geven als frequent bezoeker.quote:Op zondag 6 februari 2005 16:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
v/d Vaart is gewoon te dik en Sneijder overschat zichzelf heel erg. Daar kan Koeman weinig aan doen.

Niet?quote:Op zondag 6 februari 2005 16:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
v/d Vaart is gewoon te dik en Sneijder overschat zichzelf heel erg. Daar kan Koeman weinig aan doen.

Kut spelen, winnen en kampioen worden wordt nog redelijk getolereerd bij Ajacieden. Kut spelen, gelijk spelen of verliezen en derde staan dat gaat minder samen. En ook in die eerste situatie was ik 'm liever kwijt dan rijk. Punt is dat het nu te laat is om Koeman te dumpen, aangezien z'n opvolgers al bij Oranje aan de slag zijn gegaan.quote:Op zondag 6 februari 2005 16:51 schreef SCH het volgende:
Methodmich heeft wel gelijk dat er veel opportunisme heerst, dat is gebruikelijk bij voetbal. En bij 'topclubs' laten ze spelers en trainers altijd wat sneller zakken.

Ik heb het tegen jou stuk onbenul.quote:Op zondag 6 februari 2005 16:56 schreef twi het volgende:
Sinds wanneer is SCH voor Twente of Ajax?

Ik heb het tegen jou.quote:Op zondag 6 februari 2005 16:56 schreef twi het volgende:

Held, donder jij aub op.quote:

Nee.quote:

Is ook nieuw voor mijquote:Op zondag 6 februari 2005 16:56 schreef twi het volgende:

Het is echt niet alleen Raffie hoor. Heitinga speelt ook niet goed, met uitzondering van die drie minuten waarbij 'ie wat strijd liet zien. Sneijder speelt slecht. De enige lichtpuntjes waren Rosales en Babel, de laatste weken, en de hoop dat Charisteas wat zou zijn, maar ook hij laat het nog niet zien.quote:Op zondag 6 februari 2005 16:58 schreef methodmich het volgende:
twi, natuurlijk is zo'n nederlaag zuur, maar geef eens een ander die het beter zou doen als trainer? Koeman kan er niks aan doen dat Raffie slecht speelt. Ja, hij moet hem uit de ploeg gooien of hangend op links zetten.

Ze verzopen samen op het middenveld. Van der Vaart werkte tenminste nog, Sneijder bakte er helemaal niks van. Dan moet je toch gewoon VDV laten staan?quote:Op zondag 6 februari 2005 16:46 schreef SCH het volgende:
Waarom zou het aan Koeman liggen dan Sneijder en Van der Vaart zich niet ontwikkelen op dit moment, misschien zit er wel niet meer in.

Gek he?quote:Op zondag 6 februari 2005 17:16 schreef JeroenV het volgende:
Hij wou ook niet reageren voor de camera's van Canal+.

Mag ie morgen doen na de persconferentie waar ze zijn ontslag aankondigenquote:Op zondag 6 februari 2005 17:16 schreef JeroenV het volgende:
Hij wou ook niet reageren voor de camera's van Canal+.

Charisteas is natuurlijk afhankelijk van aanvoer van de flanken en door het centrum van de middenvelders, maar als die uitblijft kan hij het niet alleen. Het is geen Babel of Zlatan wat dat betreft.quote:Op zondag 6 februari 2005 17:06 schreef twi het volgende:
[..]
Het is echt niet alleen Raffie hoor. Heitinga speelt ook niet goed, met uitzondering van die drie minuten waarbij 'ie wat strijd liet zien. Sneijder speelt slecht. De enige lichtpuntjes waren Rosales en Babel, de laatste weken, en de hoop dat Charisteas wat zou zijn, maar ook hij laat het nog niet zien.
Alleen al een middenvelder centraal achterin zetten, en een centrale verdediger op het middenveld zetten wanneer je wat personele problemen hebt, dat spreekt toch boekdelen?

Bij het onbeschikbaar zijn van van Basten en van 't Schip moet je inderdaad behelpen, maar ik denk niet dat een Laudrup onder zou doen voor Koeman. Weer eens wat anders, en een keer geen Nederlander, maar wel iemand met verstand van aanvallen. Want dat heeft Koeman overduidelijk niet, ondanks dat 'ie de verdediging ook niet zo bijster onder controle heeft.quote:Op zondag 6 februari 2005 17:20 schreef methodmich het volgende:
Charisteas is natuurlijk afhankelijk van aanvoer van de flanken en door het centrum van de middenvelders, maar als die uitblijft kan hij het niet alleen. Het is geen Babel of Zlatan wat dat betreft.
Maar nogmaals, wie wil jij dan als trainer?

Je hoeft de cultuur niet te kennen, je moet spelen met het materiaal wat je voorhanden hebt.quote:Op zondag 6 februari 2005 17:31 schreef methodmich het volgende:
Twee landstitels, kwartfinale CL en nog altijd in de race voor een beker / UEFA Cup. Zijn aankopen zijn idd niet best.
En Michael Laudrup? Die kent de cultuur nauwelijks.

Dat speelt Mueller ook graag.quote:Op zondag 6 februari 2005 17:38 schreef methodmich het volgende:
Ja, mee eens, maar ze roepen altijd om 4-3-3...

Laten we hopen dat het deze week ook gebeurd.quote:Grootspraak Koeman goed voor onheil
Ajax-supporters hebben het na de nederlaag tegen FC Twente even helemaal gehad met trainer Ronald Koeman. Een oplettende fan merkt op dat Koemans voorgangers Adriaanse en Wouters allebei na een thuiswedstrijd tegen FC Twente hun biezen konden pakken.
Koeman heeft het onheil ook zelf over zich afgeroepen, met zijn aanname dat thuiswedstrijden tegen ADO Den Haag en Twente gewoon zes punten betekenen. Dit soort on-Koemanse grootspraak was nog niet eerder uit zijn mond opgetekend.
"Koeman rot op", klonk het zondag in de ArenA. "Ik heb het gehoord, het is logisch als je niet wint", zei de coach.

Laat Koeman het seizoen maar afmaken. Laudrup zal het nu echt niet beter doen qua resultaten met deze spelersgroep.quote:Op maandag 7 februari 2005 10:24 schreef StarGazer het volgende:
Ik ga voor Michael Laudrup.

Ik vind dat helemaal niet zo vreemd. Ik vind het wel vreemd dat er zoveel ex-voetballers trainer worden. Dat je in verleden aardig hebt gevoetbald betekent toch niet dat je dan als trainer ook kan slagen? Als trainer gaat het om heel andere kwaliteiten dan bij een voetballer. Koeman heeft, wat mij betreft, niet de uitstraling en het overwicht dat nodig is om een team te leiden. Wel een hard schot in z'n poten, maar daar heb je dus als trainer helemaal niets aan. Hij heeft in het trainersvak niets te zoeken.quote:Op maandag 7 februari 2005 10:44 schreef veldmaatpp het volgende:
Het is toch vreemd dat zo ongeveer de hele '88-generatie het als trainer slecht tot matig doet? Gullit doet het niet goed, Koeman niet, Wouters niet, Erwin Koeman en van Basten is nog afwachten...
De enige trainer die het goed doet is Rijkaard.

Prima dat ie er nog zit, het spel is al jaren dramatisch, de prijzen die onder Koeman gepakt zijn, kun je gooien onder de noemer "voordat ie de boel kapot gemaakt had" en "beginnersgeluk".quote:Op maandag 7 februari 2005 12:30 schreef dVTB het volgende:
Weet je wat ik in- en intriest vind? Dat we inmiddels al aan het vierde deel van dit topic bezig zijn, terwijl Koeman er nog doodleuk zit. Het is gewoon treurig dat we hier nog steeds pagina's aan het voltikken zijn over iets dat al maandenlang zo klaar als een klontje is.

Ik mag dan wel een PSV-supporter zijn maar deze gast slaat wel de spijker op z'n kop.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:30 schreef dVTB het volgende:
Heel verhaal

Koeman wacht tot alle jongens terug zijn van het interlandvoetbal, dan kan hij de hele groep in één keer en als eerste op de hoogte stellen van zijn aanstaande vertrek. Het zal dus hopelijk donderdag of vrijdag zover zijn met die persconferentie.quote:

Eventjes zomaar een paar naampjes noemen. Aan jullie om ze één voor één weer af te serveren.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:15 schreef methodmich het volgende:
Tot het einde van het seizoen is er geen betere optie denkbaar. En wellicht daarna ook niet hoor...

Je bent dus nooit fan van Ajax geweest, maar alleen maar van een manier van voetballen. Dat is pas treurig, vind ik eigenlijk.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:30 schreef dVTB het volgende:
Weet je wat ik ook triest vind? Dat het me tegenwoordig gewoon niet meer lukt om Ajax-fan te zijn. Ik zit naar wedstrijden te kijken en HOOP gewoon dat ze verliezen. Niet omdat ik dat zo graag wil, maar omdat er dringend iets moet veranderen. Er was een tijd dat je als voetballiefhebber automatisch Ajax-fan was. Met het belabberde spel dat Ajax de laatste 2 jaar speelt, valt die stelling niet meer te verdedigen. Ik kan er niet omheen: ik kijk veel liever naar AZ en ook het spel van PSV waardeer ik meer.

Zo.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:41 schreef Radegast het volgende:
Michael Laudrup: Staat pas aan het begin van zijn loopbaan en werkte vooralsnog als hoofdcoach slechts met bescheiden materiaal.
John van den Brom: Geen optie.
Danny Blind: "Scholletje" kent de cultuur, zou een optie kunnen zijn, maar wil wat graag.
Ruud Krol: Een assistent op eigen benen ben ik niet voor.
Wim Jonk: Absoluut geen Ajax-trainer, alleen voor de jeugd
Arie Haan:
Johan Neeskens: Tja, op zich geen verkeerde, maar ook een defensieve coach en dat verwijten velen Koeman juist.
Barry Hulshoff, Ronald Spelbos, Leo van Veen, Kees Zwamborn: Voor alle 4 gaat op dat ze liever een bureaufunctie hebben.
Ron Jans: Column van Derksen gelezen? Lijkt me er nu nog niet klaar voor.
Robert Maaskant: Die mag eerst Willem II eens laten voetballen.
Foeke Booy: Misschien geen verkeerde optie.
Co Adriaanse: uitgesloten.
Arnold Scholten: mag die al trainen?
Leo Beenhakker: die wil niet meer denk ik.

Blind als coach zie ik dus absoluut niet zitten. Ik wete niet waarom, maar dat is gewoon een gevoel.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:41 schreef Radegast het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar de combinatie Adriaanse/Blind/Jonk.
Adriaanse TD, Blind als hoofdcoach en Jonk als assistent.

Mwoa, vind ik wel meevallen. Vergelijk het muziek. Stel dat je fan van een bepaalde groep bent en die komt ineens met ontzettend belabberde muziek op de proppen, dan word je ook minder fan dan je voorheen was. Zo is het met voetbal ook. Zoals Ajax momenteel voetbalt, gecombineerd met het wanbeleid dat wordt gevoerd, lukt het me maar moeilijk om fan te zijn. Kijk, uiteindelijk wil ik nog steeds dat Ajax het beter doet dan Feyenoord en PSV, maar ik denk dat het momenteel gewoon GOED voor Ajax is als ze eens flink onderuit gaan. Des te eerder gebeurt er wat. Tot die tijd zit ik hoofdschuddend naar hun wedstrijden te kijkenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:43 schreef methodmich het volgende:
Je bent dus nooit fan van Ajax geweest, maar alleen maar van een manier van voetballen. Dat is pas treurig, vind ik eigenlijk.

www.deajacied.nl, amper twee weken oud dit stukje tekst...quote:24 januari 2005
Vol perspectief
Een jaar geleden was Ajax een ploeg in last. Geplaagd door blessures sleepte het elftal zich van wedstrijd tot wedstrijd en het was een wonder dat er slechts averij werd opgelopen tegen Heerenveen en Utrecht. Dit jaar is Ajax fit en lijkt Ronald Koeman zijn zaakjes op orde te hebben. Daarmee heeft de Ajax-trainer een prestatie van formaat geleverd.
Dit seizoen is er veel getwijfeld aan Koeman's positie bij Ajax. Columnisten op tv hakten er lustig op los en wisten te melden dat Ronald Koeman bij Ajax uitgewerkt was. Volgens de Wet van Borst kan een trainer slechts drie bij Ajax werken en volgens Derksen spelde Koeman zichzelf een brevet van onvermogen op toen hij voor de wedstrijd tegen Willem II zes spelers wisselde. Het is grappig om te constateren dat juist die beslissing de basis vormde voor het herstel en dat Koeman in zijn vierde jaar als Ajax-trainer zijn ploeg dirigeert op de weg naar boven.
Toch heeft Koeman ook wel dingen anders gedaan dan voorheen. Hij speelt met een vaster team, zodat Ajax wekelijks herkenbaar speelt. Ajax is fitter dan in voorgaande jaren toen blessuregolven het team overspoelden. En Koeman is preciezer geworden met aankopen doen. Charisteas kwam als enige en met diens komst neemt Ajax de druk weg van Ryan Babel. Babel is een groot talent, maar het is niet reëel om van een 18-jarige te verwachten dat hij de Ajax-aanval een seizoen lang kan leiden. Voor het middenveld circuleerden vele namen, maar uiteindelijk besloot Koeman om de invulling van de positie van Galasek intern op te lossen met John Heitinga. Een verstandige keus. Heitinga komt zo weer aan spelen toe en er is meer tijd om bijvoorbeeld voor volgend seizoen Lanzaat bij AZ los te weken.
Ook is het zeer verstandig dat Ajax afscheid heeft genomen van Soetaers en Sonck. Zij kwamen bij Ajax niet direct meer in aanmerking voor een basisplaats en vaak leidt dat op termijn toch tot een tweespalt in de selectie, waarbij winnaars bij winnaars en verliezers bij verliezers gaan zitten. Ook geef je een duidelijk signaal af aan de jongens die wel mogen blijven: voor hen is er dus wel perspectief.
Ronald Koeman is er in geslaagd om een seizoen dat volledig leek te mislukken, een vrolijk aanzien te geven. Ajax zit vol perspectief en iedereen is bij de les. Petje af!

Bij Ajax loopt geen Marianne Timmer in het veld.quote:

Ten Cate is nu assistent trainer terwijl deze amsterdammer gewoon een prima hoofdtrainer kan zijn. Dat bewees hij al bij Vitesse en NAC.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:09 schreef RedGuy het volgende:
En dat gaat dus niet gebeuren. Waarom zou Ten Cate naar Ajax gaan wanneer hij de komende jaren kampioen kan worden van Spanje?

Omdat hij bij Ajax hoofdtrainer zou kunnen worden, terwijl hij nu 'slechts' assistent van Rijkaard is. Ten Cate kan dit seizoen mooi kampioen worden. Missie geslaagd en tijd voor een nieuwe uitdaging. Ten Cate is de op één na meest geschikte man om trainer van Ajax te worden en staat nummer 1 op de lijst van meest reële opties.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:09 schreef RedGuy het volgende:
En dat gaat dus niet gebeuren. Waarom zou Ten Cate naar Ajax gaan wanneer hij de komende jaren kampioen kan worden van Spanje?

Maar 2 weken geleden ook al een kut stukje wat nergens op slaat.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:49 schreef Radegast het volgende:
[..]
www.deajacied.nl, amper twee weken oud dit stukje tekst...![]()

Ben ik met je eens hoorquote:Op woensdag 9 februari 2005 12:16 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Maar 2 weken geleden ook al een kut stukje wat nergens op slaat.

Het is maar goed dat niet elk mens als jou denkt.....in dat geval was de Kuip elke thuiswedstrijd weer angsaanjagend leeg geweestquote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:05 schreef dVTB het volgende:
[..]
Mwoa, vind ik wel meevallen. Vergelijk het muziek. Stel dat je fan van een bepaalde groep bent en die komt ineens met ontzettend belabberde muziek op de proppen, dan word je ook minder fan dan je voorheen was. Zo is het met voetbal ook. Zoals Ajax momenteel voetbalt, gecombineerd met het wanbeleid dat wordt gevoerd, lukt het me maar moeilijk om fan te zijn. Kijk, uiteindelijk wil ik nog steeds dat Ajax het beter doet dan Feyenoord en PSV, maar ik denk dat het momenteel gewoon GOED voor Ajax is als ze eens flink onderuit gaan. Des te eerder gebeurt er wat. Tot die tijd zit ik hoofdschuddend naar hun wedstrijden te kijkenIk ben gewoon eerlijk wanneer ik zeg dat AZ momenteel attractiever voetbal speelt.

Laten we maar niet beginnen over de amstelcup finale tegen Utrecht van 2 jaar geledenquote:Op donderdag 10 februari 2005 15:38 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Het is maar goed dat niet elk mens als jou denkt.....in dat geval was de Kuip elke thuiswedstrijd weer angsaanjagend leeg geweest![]()

Amstel cup...quote:Op donderdag 10 februari 2005 16:26 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Laten we maar niet beginnen over de amstelcup finale tegen Utrecht van 2 jaar geleden![]()

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |