quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:40 schreef One_conundrum het volgende:
kloten daar ga ik morgen ook voor kijken!
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:40 schreef fripper het volgende:
Die serie dvd's is nu ook bij de Albert Heyn opgedoken. Vandaag Floyd en Genesis gekocht
Bij de Appie zijn ze inderdaad ook 5 euroquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:26 schreef Soli het volgende:
[..]
hoe duur? Dan kan ik mijn collectie aanvullen, heb de rest in Polen voor een prikkie op de kop getikt
![]()
Misschien is het een héél groot podium.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Rogers en Gilmour samen?!No way, in geen duizend lichtjaren.
U2quote:Op maandag 30 mei 2005 12:53 schreef Gert het volgende:
SIR PAUL McCARTNEY and U2 will kick off the charity gig with a performance of BEATLES classic SERGEANT PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND, that contains the opening lyric, "It was 20 years ago today".
Spijtig genoeg is dat verhaal volledig uit de pink (floyd) gezogen. Dit bericht doet al een tijdje de ronde op internet, maar het is inmiddels bevestigd dat 't hier om een 'rumour' eerste klas gaat.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:20 schreef Soul79 het volgende:
Zou een wonder zijn. Roger is zo haatdragend.
Ik zit wat op internet te zoeken en daar zie ik dat Roger en David op de begrafenis van Steve O'Rourke (voormalig manager van Pink Floyd) samen wat nummers hebben gedaan, in november 2003. Of dat waar is weet ik niet. Er staat heel naief-ontroerend dat de dood van een 'close friend' de twee nader bij elkaar heeft gebracht. Ja ja.
ok even een weetje over de ummagumma hoes. de eerste drie ingeplakte fototjes zijn duidelijk; eerst gilmour, dan waters, dan mason en dan wright. maar dan, er zit nog een fototje en als je goed kijkt (mits je de vinyl versie hebt, want dit komt niet voor op mijn cd versie) dan zie dat dat de hoes van a saucerful of secrets is. geinig toch. verder heb ik twee verschillende versies van de ummagumma vinyl hoes. eentje met een witte hoes naast de groene fles links onderin en eentje waar je de hoes van de musical GIGI op ziet afgebeeld. verder blijkt op een van de twee hoezen a saucerful of secrets onderverdeeld in 4 verschillende stukken a) something else, b) syncopated pandemonium, c) storm signal, d) celestial voices.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat heeft een Pink Floyd elpee (ceedee) gemeen met een cacaobus.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het Droste Effect
Dit zullen sommigen inmiddels ook al 100 keer hebben gelezen, maar het varken is dus tijdens de fotoshoot weggewaaid, en terechtgekomen op een boerderij.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:38 schreef Soul79 het volgende:
Ok dan nog een weetje: dat varken dat op de Animals-hoes boven het Battersea Power Station vliegt, dat is een echte opblaasballon. Voor de diehard-fans geen nieuws, maar het punt is dat hoe langer ik naar die hoes staar (de vinyl versie uiteraard), hoe minder ik dat kan geloven. Het lijkt gewoon een animatie.
Zoals al ergens een keer genoemd in ik dacht het vorige topic: er is héél veel materiaal van de Animals-tour. Zo'n beetje élk concert wat ze tijdens die tour gegeven hebben, is opgenomen. Daar moet een mooie live-plaat uit de destilleren zijn, lijkt me.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:50 schreef OProg het volgende:
Ik vraag me soms wel eens af of er echt geen bruikbare tapes van zijn *ergens*. Ik heb al vaker meegemaakt van andere bands dat er ineens iemand materiaal heeft, dat volgens iedereen al lang was vergaan of mislukt niet bestaat, op zolder had liggen.
Dat komt ook omdat het alsnog knip-en-plak is. Die lucht van die hoes is van een foto van dag een, terwijl het varken en Battersea van een foto van dag drie zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:38 schreef Soul79 het volgende:
Ok dan nog een weetje: dat varken dat op de Animals-hoes boven het Battersea Power Station vliegt, dat is een echte opblaasballon. Voor de diehard-fans geen nieuws, maar het punt is dat hoe langer ik naar die hoes staar (de vinyl versie uiteraard), hoe minder ik dat kan geloven. Het lijkt gewoon een animatie.
Dat zijn de mooie verhalenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat het alsnog knip-en-plak is. Die lucht van die hoes is van een foto van dag een, terwijl het varken en Battersea van een foto van dag drie zijn.
Het varken ging er natuurlijk vandoor toen de kabels braken. De gozer die op het dak van Battersea zat om dat ding leeg te schieten schoot mis en het luchtverkeer op Heatrow moest stil liggen omdat ze geen idee hadden waar dat ding heen gng. Hij kwam neer op een boerderij bij Kent.
Volgende dag hinhen ze hem trouwens gewoon weer op.
Internet leest zo kut op de plee...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef Soul79 het volgende:
Dit soort dingen staat natuurlijk gewoon op internet, bijvoorbeeld: http://www.angelfire.com/va/battersea/ dat helemaal over Animals gaat, met kranteartikelen over het vliegende varken en foto's van de fotoshoot zelf.
The pig flew off south of London, interloping in the flight paths of airplanes, and Heathrow Airport was called about a flying pig--one pilot who reported it to the control tower was even given a breathalyzer test!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:02 schreef Soul79 het volgende:
Dit soort dingen staat natuurlijk gewoon op internet, bijvoorbeeld: http://www.angelfire.com/va/battersea/
Van wanneer is die?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat zijn de mooie verhalenJij hebt waarschijnlijk ook die MOJO met die Pink Floydspecial gelezen?
Die kon je toch wel vinden zonder het te vragen?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:48 schreef rheingold het volgende:
en ik af en toe maar vragen:"is this the way to battersea power station?"
ben toch wel een paar uur bezig geweest om er te komen met het openbaar vervoer. het gebouw is erg groot maar het gebied eromheen nog veel groter en niet zo plat als we hier gewend zijn. dus op een gegeven moment waren we de weg wel kwijt ja.quote:Op woensdag 1 juni 2005 09:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Die kon je toch wel vinden zonder het te vragen?
Er zit toch een treinstation vlak in de buurt?quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:07 schreef rheingold het volgende:
[..]
ben toch wel een paar uur bezig geweest om er te komen met het openbaar vervoer. het gebouw is erg groot maar het gebied eromheen nog veel groter en niet zo plat als we hier gewend zijn. dus op een gegeven moment waren we de weg wel kwijt ja.
Ow ja klopt.. ik kan het ook in dat boek gelezen hebbenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Van wanneer is die?
Ik kende het verhaal al omdat of mijn oom of mijn pa dat jaren geleden vertelde toen ik al als klein OProgje naar de hoes zat te turen.
Bovendien staan er verhalen over al die hoezen in het geweldige boek 'Mind over Matter - The images of Pink Floyd'
klopt daar ben ik uiteindelijk dan ook met een kleine omweg terecht gekomen,. hoe dan ook, het was de moeite waard.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:06 schreef Gert het volgende:
[..]
Er zit toch een treinstation vlak in de buurt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |