quote:Op woensdag 8 december 2004 19:48 schreef Tikorev het volgende:
Ach gut. Heeft Maurice de hond deze week de LPF soms op 1 zetel gepeild i.p.v. de 0 van de vorige weken?
Hoewel ik het politiek nou niet echt met Pim eens was heeft ie wel voor meer vermaak gezorgd, zelfs nį zijn dood, dan enig ander politicus!quote:Op woensdag 8 december 2004 20:33 schreef Sidekick het volgende:
[..]
RTL Nieuws heeft morgen ook nog een reportage in petto over de financiele wantoestanden van de LPF.
Maar goed, aflevering #235 van het tweede seizoen van "LPF de soap". Wat zullen ze ons de volgende aflevering aanbieden?
Tja , hij prutst over zijn graf heen.quote:Op woensdag 8 december 2004 20:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoewel ik het politiek nou niet echt met Pim eens was heeft ie wel voor meer vermaak gezorgd, zelfs nį zijn dood, dan enig ander politicus!
Iets origineels. Bijvoorbeeld 2 personen die het oneens zijn met elkaar en vervolgens uit de partij stappenquote:Op woensdag 8 december 2004 20:33 schreef Sidekick het volgende:
[..]
RTL Nieuws heeft morgen ook nog een reportage in petto over de financiele wantoestanden van de LPF.
Maar goed, aflevering #235 van het tweede seizoen van "LPF de soap". Wat zullen ze ons de volgende aflevering aanbieden?
Anonieme dreigementen sturen kunnen ze ook al niet.quote:Op woensdag 8 december 2004 20:59 schreef robh het volgende:
Naast waardeloze politici zijn het ook nog 's waardeloze criminelen.
Triest.
Dank je.quote:
Dan ben jij duidelijk nog niet bekend met bedrijven. Ze hebben echter wel de plicht het te melden.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:11 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Dank je.
'Boeiend' voegt ook zoveel toe aan de discussie.
Het is vrij duidelijk dat ze van de illegale praktijken afwisten; een normaal bedrijf laat niet bedragen van 14.000 Euro contant uitbetalen.
Ik hoorde bij RTL Nieuws dat Justitie pas onderzoek gaat verrichten als er aangifte wordt gedaan. (zeg ik dit goed?)quote:Op woensdag 8 december 2004 22:06 schreef SCH het volgende:
Heeft deze kwestie verder (strafrechtelijke) gevolgen.
Ik krijg nog bijna medelijden met Mat.
Heb je morgen wat te doen?quote:Op woensdag 8 december 2004 22:14 schreef Sidekick het volgende:
als er aangifte wordt gedaan.
Het OM zal wel in actie komen lijkt me. Zou Mat nu weer terug gaan naar de ... ehm... heten de kamerleden van de voormalige LPF eigenlijk al Lijst Van As?quote:Op woensdag 8 december 2004 22:14 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik hoorde bij RTL Nieuws dat Justitie pas onderzoek gaat verrichten als er aangifte wordt gedaan. (zeg ik dit goed?)
Ik denk wel dat dit een staartje gaat krijgen.
quote:Op woensdag 8 december 2004 23:51 schreef PJORourke het volgende:
Kicking a man while he is down.
Laag van je SCH.
Mat is ook een beetje een meelijwekkend persoon... Bij hem heb ik wel het gevoel dat hij het allemaal heel goed bedoelt, en als je dan ziet hoe die partij ten onder gaat... Best zielig voor 'm, ja.quote:
Exact. Dit past meer bij types als Van As en Wien van den Brink die het allemaal niet zo nauw nemen met de regeltjes.quote:Op donderdag 9 december 2004 08:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mat is ook een beetje een meelijwekkend persoon... Bij hem heb ik wel het gevoel dat hij het allemaal heel goed bedoelt, en als je dan ziet hoe die partij ten onder gaat... Best zielig voor 'm, ja.
Ben jij soms voor fascistische regels dat er geen commentaar mag worden geleverd op fraude of leugens door rechtse partijen?quote:Op woensdag 8 december 2004 23:51 schreef PJORourke het volgende:
Kicking a man while he is down.
Laag van je SCH.
Houd je etiketjes maar voor je.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:26 schreef Skyclad het volgende:
Ben jij soms voor fascistische regels dat er geen commentaar mag worden geleverd op fraude of leugens door rechtse partijen?
Zou je ook klagen als het om Groen Links ging?
Is dat verboden? Het is niet eens waar trouwens.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:38 schreef PJORourke het volgende:
Het valt me op dat SCH elke keer als er wat gebeurt met de LPF een topic opent.
Tuurlijk heb je dat recht. Ik zie alleen geen meningsverschillen om over te discussieren dus dat mond uit in een vrij flets topic.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:41 schreef SCH het volgende:
Is dat verboden? Het is niet eens waar trouwens.
Maar deze fraude is vrij uniek, vind je het geen topic waard dan?
Dan zakt het vanzelf weg.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je dat recht. Ik zie alleen geen meningsverschillen om over te discussieren dus dat mond uit in een vrij flets topic.
Dat zie ik ook gebeuren.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:47 schreef SCH het volgende:
Dan zakt het vanzelf weg.
Een tijdje terug verbaasde ik me al over de 'betrouwbare bron' van de Telegraaf die wist te vertellen dat de FIOD de hele LPF-administratie in een overval had meegenomen.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:38 schreef PJORourke het volgende:
Zaak voor justitie en daarmee uit. Wat valt er daar nou over te discussieren?
Misschien, heel misschien doet GroenLinks wel niets dat volgens de wet is verboden?quote:Op donderdag 9 december 2004 13:38 schreef PJORourke het volgende:
Het valt me op dat SCH elke keer als er wat gebeurt met de LPF een topic opent. Frustratie of zo?
Niet de moeite waard, de partij is toch al praktisch dood. GL helaas nog niet.
Ik wil alleen maar zeggen dat er niet veel meningsverschillen in dit topic te verwachten zijn. We kunnen er natuurlijk wel een algemeen LPF-roddel-en-achterklap-gemengd-met-schandalen-topic van maken.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:58 schreef dVTB het volgende:
Overigens vind ik het WEL een goede zaak dat de pers hier op inspringt. Of een partij nu 0 of 50 zetels heeft, niks rechtvaardigt fraude. De LPF heeft inmiddels zoveel schandalen aan de broek hangen dat ik verwacht dat ze bij de volgende verkiezingen op -12 zetels uitkomen...
Ik ook. En ik zie het al voor me op Fok: "Het grote LPF-schandalen topic (deel 461)"quote:Op donderdag 9 december 2004 14:06 schreef PJORourke het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat er niet veel meningsverschillen in dit topic te verwachten zijn. We kunnen er natuurlijk wel een algemeen LPF-roddel-en-achterklap-gemengd-met-schandalen-topic van maken.
Ik ben eigenlijk die hele LPF spuugzat.
Toch vind ik dat geen terechte vergelijking, SCH. Fortuyn vergaarde in een korte tijd een zooitje ongeregeld om zich heen. Wilders heeft ruimschoots de gelegenheid om een gedegen kandidatenlijst in elkaar te timmeren en ik vind niet dat je toekomstige politici voor zijn partij al bij voorbaat kunt afschrijven, noch kun je al bij voorbaat stellen dat die partij zich aan allerlei strafbare zaken zal schuldigmaken. De tijd moet dat leren.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
Het is een goede les geweest, mag ik hopen.
Daarom is het ook zo onvoorstelbaar dat er weer zo'n charlatan opstaat en volgelingen krijgt.
Jazekerquote:Op donderdag 9 december 2004 15:26 schreef gtotep het volgende:
Als u uw werkster 10 euro per uur contant betaald bent u dan strafbaar?
Je bent vooringenomen - een tikje jaloers, maar dat is nichten eigen - en doet constant aan een psychologie van de koude oorlog. Je zult niet een keer iemand als Abou Jahjah, een onbeduidend Libanees lulletje, ook met zulke negatieve omschrijvingen typeren, jammer, want dan was je tenminste een vent die man en paard durft te noemen... Nu ligt het er allemaal net iets te dik bovenop, en is al lang duidelijk waar jouw voorkeur naar uitgaat, en waar omgekeerd jouw (voor)oordelen op gebaseerd zijn - luchtkastelen van de schone schijn.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
Het is een goede les geweest, mag ik hopen.
Daarom is het ook zo onvoorstelbaar dat er weer zo'n charlatan opstaat en volgelingen krijgt.
Aangezien het bedrijf niet bestaat, kan je die niet aanpakken. De LPF zou zich helemaal niet moeten inlaten met mensen die een vals bedrijfje hebben. Meewerken aan dat soort illegale praktijken is fraude en dus strafbaar.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:26 schreef gtotep het volgende:
Wie is er nou fout?
het bedrijfje, omdat ze zich niet officieel hebben geregistreert.
of LPF omdat ze goeder trouw contand betaalden voor geleverde diensten.
Als u uw werkster 10 euro per uur contant betaald bent u dan strafbaar?
nee, de werkster is strafbaar als ze het niet opgeeft aan de fiscus.
en zo is het met de klusjesman, en ook met geleverde beveiliging.
Onzin.quote:
Ik weet niet precies wat ik ervan moet denken, ik ben niet overtuigd dat de LPF willens en wetens in alle openheid gaat frauderen, zeker omdat de financiele handel en wandel van politieke partijen behoorlijk in de gaten gehouden wordt.quote:Op donderdag 9 december 2004 18:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Aangezien het bedrijf niet bestaat, kan je die niet aanpakken. De LPF zou zich helemaal niet moeten inlaten met mensen die een vals bedrijfje hebben. Meewerken aan dat soort illegale praktijken is fraude en dus strafbaar.
Niet ontmaskeren, nu valt zijn strategie in duigen en kom je hem hier niet meer tegen, hij had het zo heerlijk naar zijn zin om de LPF te bashen, laat hem toch...quote:Op donderdag 9 december 2004 18:31 schreef sizzler het volgende:
[..]
Onzin.
Het is pas zwart als het niet opgegeven wordt bij de belasting. Wie zegt dat die werkster het niet opgeeft?
De LPF zit/zat overigens flink in de schulden hoor, vergis je je daar niet in. Een faillissement om de partijfinancien te saneren mislukte. Maas heeft al diverse keren ijn lunchgeld in de partij gestoken, maar de uitgaven waren er ook naar. Naast de dure verkiezingenscampagnes waren er ook verhalen over flinke declaraties van bestuurleden die het geld vermoedelijk in eigen geld staken.quote:Op donderdag 9 december 2004 18:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat ik ervan moet denken, ik ben niet overtuigd dat de LPF willens en wetens in alle openheid gaat frauderen, zeker omdat de financiele handel en wandel van politieke partijen behoorlijk in de gaten gehouden wordt.
Wat moet de LPF trouwens met die paar grijpstuivers?
Ed Maas heeft dergelijke bedragen in zijn achterzak zitten als hij gaat lunchen, dus om het geld lijkt het me niet te doen, waar wel om dan?
Wat overblijft is natuurlijk een ongelooflijke blunder van de LPF die het schamele restje vertrouwen dat de notoire LPFstemmer nog had doet wegsmelten. De speerpunten van Pimmetje betreffende intransparantie worden door zijn eigen volgelingen om zeep geholpen.
Ik neem aan dat alles juist onderzocht wodt en evt zware consequenties niet geschuwd worden, of zouden ze al genoeg medelijden hebben met de partij?
Het grote gros idd niet, maar de vergelijking met de LPF klopt ook niet.quote:Op donderdag 9 december 2004 18:45 schreef Elgigante het volgende:
Wie (particulier uiteraard)betaalt er zijn werkster trouwens niet contant? Ik zou het niet weten
Ik heb gisteren ook een deel van het stuk gezien bij RTL-nieuws en daar zaten inderdaad behoorlijk vreemde declaraties bij.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De LPF zit/zat overigens flink in de schulden hoor, vergis je je daar niet in. Een faillissement om de partijfinancien te saneren mislukte. Maas heeft al diverse keren ijn lunchgeld in de partij gestoken, maar de uitgaven waren er ook naar. Naast de dure verkiezingenscampagnes waren er ook verhalen over flinke declaraties van bestuurleden die het geld vermoedelijk in eigen geld staken.
Dus ik zie wel degelijk een financieel motief. Zometeen om 19:30 komt er in het RTL Nieuws wel wat feiten over de financien van de LPF naar boven.
En het bestuur (of het vorige eigenlijk, waar het hier om gaat) is echt niet de groep capabele mensen waarvan je dit soort praktijken niet zou verwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |