Dat verbaast me al jaren, helemaal omdat justitie geen zin heeft onderzoek te doen naar dergelijke geldstromen (van welk geld betaalt Etienne U zijn advocaten bijv?).quote:Op donderdag 9 december 2004 18:06 schreef lucida het volgende:
Zoals advocaat Plasman t.a.v. de zaak Mohammed B. zichzelf - uit pr. redenen - heeft aangediend, zo heeft ook Bram Moskowicz zichzelf uit overwegingen van exhibitionisme en mediageilheid als pleibezorger voor Murat D. opgeworpen. En er zullen binnen de advocatuur bovendien ook wel eens 'zaken' onder de tafel worden doorgeschoven... Ik geloof namelijk niet dat dit soort van pleitbezorgers overal en altijd de onberispelijkheid zelve zijn.
Maar het blijft anders toch verwonderlijk hoe een scholier en een uitkeringstrekker zulke dure pleitbezorgers kunnen betalen...
als ze na die 5 jaar zijn passpoort door de shredder heen stampen en hem uitzetten JA zo niet dan levenslang vastzetten.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:18 schreef ee-04 het volgende:
is er ook maar 1 iemand hier die 5 jaar een goede straf vindt?
ik vind het niet buitenproportioneel laag, neequote:Op donderdag 9 december 2004 19:18 schreef ee-04 het volgende:
Ik niet. Ik vind alle straffen in Nederland voor dit soort misdrijven vaak veel te laag. Jaartje of 20 dat komt beter in de buurt. En dat-ie spijt heeft? Ja, nou wel, nu hij weet wat 'm boven 't hoofd hangt. Maar helaas, hij is dus gewoon de lul...maar nogmaals, te kort!!!quote:Op donderdag 9 december 2004 19:18 schreef ee-04 het volgende:
Ikke niet.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:18 schreef ee-04 het volgende:
quote:Op donderdag 9 december 2004 21:25 schreef Repeat het volgende:
Hoe betaalt die penis eigenlijk zo'n dure advocaat? Want het is toch wel een hele bekende en bekend staande om zn dure imago advocaat....
Op die manier dus!quote:Op donderdag 9 december 2004 19:26 schreef milagro het volgende:
ik denk dat advocaten af en toe een zaak pro deo aannemen, als ze ofwel erg begaan zijn met de client in spé ofwel vanwege publiciteitsredenen, meestal het laatste lijkt me
Als je iemand als Murat, die een leraar in koele bloede geëxecuteerd heeft, weet te laten wegkomen met 24 maanden, is je kostje voor de komende jaren natuurlijk weer geregeld.
In combinatie met TBS wel ja.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:18 schreef ee-04 het volgende:
Begaan zijn met de client zal nooit en te nimmer een reden zijn om een zaak aan te nemen. Publiciteit wel maar niet alleen denk ik - ook het feit dat iedereen een advocaat toekomt en dat dit soort zaken inhoudelijk interessant en wellicht spannend zijn om te doen. Veel van die advocaten hebben de publiciteit niet echt nodig - zeker niet om aan het werk te blijven.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:26 schreef milagro het volgende:
ik denk dat advocaten af en toe een zaak pro deo aannemen, als ze ofwel erg begaan zijn met de client in spé ofwel vanwege publiciteitsredenen, meestal het laatste lijkt me
Nou begaan zijn met zal bij sommige advocaten wel degelijk meespelen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Begaan zijn met de client zal nooit en te nimmer een reden zijn om een zaak aan te nemen. Publiciteit wel maar niet alleen denk ik - ook het feit dat iedereen een advocaat toekomt en dat dit soort zaken inhoudelijk interessant en wellicht spannend zijn om te doen. Veel van die advocaten hebben de publiciteit niet echt nodig - zeker niet om aan het werk te blijven.
Als dat z'n tijd in een dodencel wordt, ben ik helemaal voorquote:Op donderdag 9 december 2004 19:18 schreef ee-04 het volgende:
Het merendeel lijkt me stug hoor. Maar natuurlijk nemen advocaten wel zaken aan die op een bepaalde manier bij hun of hun kantoor passen. Daarom heeft Britta B. andere zaken dan Gerard S. Maar de Ankertjes zijn echt net zo opportunistisch als de rest hoor, geloof me.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:58 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou begaan zijn met zal bij sommige advocaten wel degelijk meespelen.
De broertjes Anker doen het meerendeel van hun zaken pro deo, en echt niet al die zaken zijn inhoudelijk interessant of spannend.
Ik denk dat zij bepaalde zaken echt aannemen vanwege het onrecht aangedaan, wat hen 'raakt'.
Ze nemen ook hele triviale cases aan, zo heb ik begrepen.
Dat komt omdat het geen vijf jaar maar misschien wel 15 of misschien wel levenslang. Er zit TBS aan vast en dat is voor mij het belangrijkste.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:25 schreef evert het volgende:
conclusie tot nu toe: alleen Re en SCH zijn niet negatief over de 5 jaar....
z'n familie is turkse mafia geloof ik... of was het niet verzorger van hem die niet helemaal schoon is wat betreft zijn zaakjesquote:Op donderdag 9 december 2004 21:25 schreef Repeat het volgende:
Hoe betaalt die penis eigenlijk zo'n dure advocaat? Want het is toch wel een hele bekende en bekend staande om zn dure imago advocaat....
Als je maar gewelddadig en asociaal genoeg bent zetten de TBS klinieken (die toch al veel te vol zitten) je uiteindelijk wel op straat. Zie Dirk de V.quote:Op vrijdag 10 december 2004 09:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat komt omdat het geen vijf jaar maar misschien wel 15 of misschien wel levenslang. Er zit TBS aan vast en dat is voor mij het belangrijkste.
Je noemt een incident. Natuurlijk is TBS geen garantie dat er niks gebeurt maar ik heb liever 5 jaar met TBS dan 12 jaar zonder voor deze meneer.quote:Op vrijdag 10 december 2004 09:11 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Als je maar gewelddadig en asociaal genoeg bent zetten de TBS klinieken (die toch al veel te vol zitten) je uiteindelijk wel op straat. Zie Dirk de V.
Een incident dat regelmatig voorkomt bedoel je.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Je noemt een incident. Natuurlijk is TBS geen garantie dat er niks gebeurt maar ik heb liever 5 jaar met TBS dan 12 jaar zonder voor deze meneer.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:09 schreef Snik het volgende:
[..]
Een incident dat regelmatig voorkomt bedoel je.
De doodstraf bestaat niet in ons land. En misschien heeft ie nu wel levenslang.quote:Ik heb liever levenslang of nog beter, in de bak totdat hij 18 is en dan de doostraf voor deze 'meneer'.
Ja hoor.quote:
Helaas niet nee.quote:De doodstraf bestaat niet in ons land.
Dat zeg ik: incidenten. In dit topic wordt gesuggereerd dat het altijd mis gaat met TBS-ers, het is maar in een klein percentage zo dat dat tijdens de behandeling gebeurd.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:14 schreef Snik het volgende:
[..]
Ja hoor.
Regelmatig komen TBSers niet terug van verlof en maken ze nieuwe slachtoffers. Alleen dit jaar al 2 keer.
Dan was de onschuldige niet-moordenaar van NIenke nu waarschijnlijk dood.quote:Helaas niet nee.
Murat staat op video. Het staat 100% vast dat hij de dader is.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:19 schreef SCH het volgende:
Dan was de onschuldige niet-moordenaar van NIenke nu waarschijnlijk dood.
Dat zeiden ze trouwens van de dader van NIenke ook, uitgevochten tot en met de Hoge Raad, dus 100 procent schuld.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:27 schreef Snik het volgende:
[..]
Murat staat op video. Het staat 100% vast dat hij de dader is.
Gelijk voor alle advocaten opgaat in gelijkwaardige gevallen? Hoe mede verantwoordelijk is de advocaat die zijn cliënt weet vrij te pleiten van witwassen drugsgelden? Ook al weet de advocaat, van de verdachte zélf dat deze wél schuldig is aan het ten laste gelegde?quote:Op donderdag 9 december 2004 17:49 schreef Snik het volgende:
Ik vraag me wel eens af: als een advocaat als Moskovitz een dergelijk monster weer op straat zou laten lopen na 2 jaar, en hij maakt weer iemand koud, dan moet je je toch gewoon medeverantwoordelijk voelen?
ik zei wat andersquote:Op vrijdag 10 december 2004 01:25 schreef evert het volgende:
conclusie tot nu toe: alleen Re en SCH zijn niet negatief over de 5 jaar....
Van Cees B. (de eerderveroordeelde) was bekend dat hij tijdens de moord aanwezig was in het park en het was bekend dat hij pedofiel was, van videobeelden was totaal geen sprake en de hoge raad hoort geen getuigen, maar baseert zich op de feiten in het dossier (voor zover het natuurlijk feiten zijn).quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zeiden ze trouwens van de dader van NIenke ook, uitgevochten tot en met de Hoge Raad, dus 100 procent schuld.
Ik ben ook niet voor de doodstraf, aangezien er kan gebeuren wat jij als voorbeeld schetst en ik heb weinig vertrouwen in ons justitieel apparaat, zoals wekelijks op kinderlijke wijze door justitie wordt aangetoond.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zeg ik: incidenten. In dit topic wordt gesuggereerd dat het altijd mis gaat met TBS-ers, het is maar in een klein percentage zo dat dat tijdens de behandeling gebeurd.
[..]
Dan was de onschuldige niet-moordenaar van NIenke nu waarschijnlijk dood.
Ik twijfel ook niet aan de onschuld van deze jongen maar het ging over de wenselijkheid van de doodstraf en daarbij gaf ik aan dat in andere gevallen, die wellicht ook voor de doodstraf in aanmerking zouden komen, soms na jaren die onschuld wel komt vast te staan. Wat mij betreft kan dat dus geen optie zijn. Ook om andere redenen overigens.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:54 schreef Elgigante het volgende:
Maar als Murat bekend, getuigen bekennen en alles staat vast op video lijkt me van onschuld geen sprake meer.
Zijn we het dus eens. Die regels zijn heel delicaat en wat dat betreft is het rechtssysteem vaak verre van perfect maar soms ook het best van het slechtst.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor de doodstraf, aangezien er kan gebeuren wat jij als voorbeeld schetst en ik heb weinig vertrouwen in ons justitieel apparaat, zoals wekelijks op kinderlijke wijze door justitie wordt aangetoond.
Er zijn een aantal regels in het strafrecht die niets meer met recht van doen hebben, bijv het bericht van justitie aan een verdachte dat deze kwijtgescholden is van rechtsvervolging (eventuele fouten die gemaakt zijn kunnen niet meer teruggedraaid worden en dat is verschrikkelijk fout), terwijl later aanvulllend bewijs wordt aangeleverd en de zaak in een heel ander daglicht staat.
Die vergelijking lijkt me ver gezocht.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:30 schreef SCH het volgende:
Dat zeiden ze trouwens van de dader van NIenke ook, uitgevochten tot en met de Hoge Raad, dus 100 procent schuld.
Het gaat om het principe van de doodstraf.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:09 schreef Eightball het volgende:
[..]
Die vergelijking lijkt me ver gezocht.
In een volle kantine, op video. Mjah, lastig te bewijzen.
Ik ben tegen de doodstaf.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:10 schreef SCH het volgende:
Het gaat om het principe van de doodstraf.
Ik vind de gedachte dat iedereen recht heeft op terugkeer in de maatschappij in beginsel al fout. Sommige overtredingen zijn zo ernstig dat je mijns inziens je kans op een vrij leven verspeeld hebt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn we het dus eens. Die regels zijn heel delicaat en wat dat betreft is het rechtssysteem vaak verre van perfect maar soms ook het best van het slechtst.
[quoteMaar ik ben wel principieel tegen 1/3 strafvermindering op voorhand het heeft namelijk alleen als reden dat de gevangenissen overvol zijn en er zo een betere doorstroom is.
TBS-ers hoeven van mij ook geen verlof te krijgen, het is immers geen internaat.
[/quote
Ik ben ook tegen die standaard-strafvermindering.
Verlof bij TBS-ers is ook niet vergelijkbaar met een internaat maar louter als voorbereiding op de terugkeer in de maatschappij. Daar worden foute inschattingen gemaakt soms en hoe triest ook, dat is misschien wel te verkleinen maar nooit tegen te gaan. Ook dat blijft mensenwerk.
Beetje opportuun van die man vind je ook niet?quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:17 schreef Captain_Chaos het volgende:
De docent van Murat heeft ook spijt van zijn daad.
In grunningen is het dan echt een gans hoorquote:Op vrijdag 10 december 2004 14:15 schreef Eightball het volgende:
Walks like a duck, talks like a duck, it's probably a duck.
Per volgende week zaterdag woon ik weer permanent inquote:Op vrijdag 10 december 2004 14:23 schreef SCH het volgende:
In grunningen is het dan echt een gans hoor
quote:Ik wilde niet aangeven dat de rechtsgang een dwaling is, integendeel, ik heb er juist veel vertrouwen in . Maar in het kader van de doodstraf zijn de risico's te groot maar dat ben je dus met me eens.
quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:22 schreef milagro het volgende:
Volgens mij probeert SCH te zeggen dat als je op moord in koele bloede de doodstraf zet, niet alleen Murat D. er aan had moeten geloven tzt, maar ook die man die nu voor Nienke vastzit, en dan had je dus mooi de verkeerde te pakken, ondanks zogenaamd harde bewijzen.
Hij vergelijkt de bewijslast niet, hij vergelijkt de uitkomst en die was voor beide gevallen een en dezelfde geweest.
Dat wordt nog een trieste aangelegenheid want het staat er zwart van de pers en hij wil niet herkend worden. Hij gaat zich nu vermommen om weg te komen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:33 schreef milagro het volgende:
gelukkig komt hij vrijdag vrij, Kees B
Dan noem je een onschuldige die ter dood veroordeelt wordt toch gewoon een incident ?quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat om het principe van de doodstraf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |