Je gaat van A naar B, ik denk dat de Fransen daar wel een stokje voor zullen steken, (of de Spanjaarden) op EU niveau. Daarnaast is de geldstroom uit NL minimaal vergeleken met de geldstromen uit Frankrijk. Nee, in die zin heeft NL zeker geen macht. NL kan het wel proberen met chanteren, maar zo zal ze gewoon haar eigen kop stoten.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Denk dat de macht van Nederland groter is dan die van Marokko, zeker door de door jouw aangedragen argumenten over de geldstroom.
Dat je het via een ander EU land dan wel kunt overmaken klopt maar die gegevens zijn niet geheim en je zou het desnoods op EU niveau kunnen regelen.
Je mag het sancties noemen maar je zou het ook vriendelijker kunnen verkopen zoals Marokko wijzigt die idiote wet en Marokko en Nederland maken afspraken over het geldverkeer.
quote:114 Teletekst wo 08 dec
Marokko "bekijkt" dubbel paspoort
DEN HAAG De Marokkaanse autoriteiten
gaan de bezwaren die Nederland tegen de
dubbele nationaliteit heeft,bestuderen.
Dat heeft de Marokkaanse ambassadeur in
Nederland vandaag gezegd tegen minister
Verdonk van Vreemdelingenzaken.
Verdonk maakte in het gesprek duidelijk
dat het kabinet ongelukkig is met de
Marokkaanse wet die het onderdanen van
dat land onmogelijk maakt om afstand te
doen van de Marokkaanse nationaliteit.
Door die wet hebben Marokkanen die ook
de Nederlandse nationaliteit hebben,
noodgedwongen twee paspoorten.Hun
kinderen en kleinkinderen worden zo
nooit "echt" Nederlanders,zei Verdonk.
volgende nosnieuws financieel nossport
mij ook!quote:Op woensdag 8 december 2004 20:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goed plan in deze
Ik vind haar oproep aan Marokko heel goed, maar waarom slaat ze de plank dan toch weer mis.quote:Door die wet hebben Marokkanen die ook
de Nederlandse nationaliteit hebben,
noodgedwongen twee paspoorten.Hun
kinderen en kleinkinderen worden zo
nooit "echt" Nederlanders,zei Verdonk.
Waar het uiteindelijk op uit gaat draaien is dat Marokko een halstarrige houding gaat aannemen en dat dit Verdonk de mogelijkheid geeft om haar eigen agenda er eenvoudiger doorheen te drukken.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan heb je het over sancties, ik denk niet dat dat realistisch is. Nederland zit nou niet echt bepaald in een machtspositie waar je "u" tegen zegt.
Er zit 1 probleem in jouw redenering, Verdonk is geen minister van BZ noch PM en kan Marokko tot helemaal niets dwingen, verder kan Verdonk heel weinig uitrichten op dit gebied omdat het buiten haar bevoegdheid valt.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:03 schreef Vitalogy het volgende:
Waar het uiteindelijk op uit gaat draaien is dat Marokko een halstarrige houding gaat aannemen en dat dit Verdonk de mogelijkheid geeft om haar eigen agenda er eenvoudiger doorheen te drukken.
Jij kan wel lachen dat Verdonk het oh zo grote Marokko probeert te dwingen, maar wat Marokko doet boeit in principe voor geen meter. Ik denk dat Rita er juist op rekent dat Marokko zich geen bal van haar aantrekt.
Wat wel kan is dat je de nederlandse nationaliteit niet kan krijgen, als je geen afstand doet van je andere nationaliteit.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zit 1 probleem in jouw redenering, Verdonk is geen minister van BZ noch PM en kan Marokko tot helemaal niets dwingen,
Waarom? Het zou hen dichter bij het land van hun hart kunnen brengen omdat ze een bewuste keuze zullen moeten maken, ongeacht of dit land nu Marokko of Nederland is.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:05 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb weinig op met een dubbele nationaliteit, en vind initiatieven om dubbele nationaliteiten aan banden te leggen doorgaans wel goed. Deze 'vraag' aan Marokko zoals die al jaren wordt gesteld is dan ook goed. Maar de dubbele nationaliteit is imho niet zo'n obstakel dat alle middelen rechtvaardigd. Marokkaanse immigranten geen Nederlandse nationaliteit geven enkel vanwege deze specifieke wetgeving in Marokko gaat mij te ver.
en dan weet ik heeeeeeel zeker dat ze heel snel omslaan.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:46 schreef Tarak het volgende:
[..]
Wat wel kan is dat je de nederlandse nationaliteit niet kan krijgen, als je geen afstand doet van je andere nationaliteit.
Eh, niet om het een of ander hoor, maar als Nederland eenzijdig de knoop doorhakt, dan heb je wel eens kans dat Marokko dan een groot aantal van die Neder-Maroks tot 'persona non grada' verklaart, dat houdt in dat we er dan 'zomaar' gratis ende voor niets een paar honderdduizend politieke asielzoekers bij krijgen.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:15 schreef lucida het volgende:
[..]
Minister Verdonk hoeft natuurlijk niet vanwege wat ordinair geschimp door een enkeling haar beleid te wijzigen. Nee, eerder is het een kwestie van het aanpassen van de Marokkaanse wetgeving En als na al die jaren van inschikkelijkheid en begrip daar nog geen zier aan is veranderd, dan rest nog maar een weg: ‘niet langer meer goedschiks maar desnoods kwaadschiks’.
Dat is nu al zo, als de 'Nederlandse' Marokkanen op vacantie gaan in 'eigen' land.quote:Op donderdag 9 december 2004 02:34 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Eh, niet om het een of ander hoor, maar als Nederland eenzijdig de knoop doorhakt, dan heb je wel eens kans dat Marokko dan een groot aantal van die Neder-Maroks tot 'persona non grada' verklaart, dat houdt in dat we er dan 'zomaar' gratis ende voor niets een paar honderdduizend politieke asielzoekers bij krijgen.
Leuk vooruitzicht? I don't think so...
Denk niet dat iemand die door een land tot persona non grata gebombardeerd is, nog zin zal hebben dat land financieel te ondersteunen.quote:Op donderdag 9 december 2004 02:34 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Eh, niet om het een of ander hoor, maar als Nederland eenzijdig de knoop doorhakt, dan heb je wel eens kans dat Marokko dan een groot aantal van die Neder-Maroks tot 'persona non grada' verklaart, dat houdt in dat we er dan 'zomaar' gratis ende voor niets een paar honderdduizend politieke asielzoekers bij krijgen.
Je moet hem toch echt zelf aanvragen, dus doe nou niet net alsof je er niets aan kan doen.quote:Op woensdag 8 december 2004 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die keuze kan je niet maken omdat je dus geen afstand kan doen van het Marokkaanse paspoort. Dat krijg je dus als je 2 verschillende wetgevingen heeft m.b.t. dit soort zaken. Ik vraag me af hoe Spanje, Frankrijk en Belgie er mee omgaan. Waarom gaat het daar wel gewoon goed met 2 paspoorten?
Eh... die gasten HEBBEN al een NL paspoort en zitten al hier, dus doe nou niet alsof er wat verandert!quote:Op donderdag 9 december 2004 02:34 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Ah gossie gossiequote:Op donderdag 9 december 2004 08:52 schreef SCH het volgende:
Je moeder zal maar Ypje heten, en jij Hakim - en dan al dat gelul van Verdonk over je heen krijgen.
Ja!quote:Op donderdag 9 december 2004 09:21 schreef Snik het volgende:
[..]
Ah gossie gossie
En ze zijn allemaal zo lief
Ja, allemaam leukquote:Op donderdag 9 december 2004 09:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja!
Het zijn dezelfde leuke jongens of klootzakken als X-Ray. Ze zijn hier geboren en getogen, maar omdat hun vader uit Marokko komt, krijgen ze te horen: "wij nemen geen Marokkanen aan".
Gefeliciteerd SCH, hierbij roep ik een nieuwe prijs in het leven; die van meest wereldvreemde user. En jij kunt de prijs niet mislopen.quote:Op donderdag 9 december 2004 09:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja!
Het zijn dezelfde leuke jongens of klootzakken als X-Ray. Ze zijn hier geboren en getogen, maar omdat hun vader uit Marokko komt, krijgen ze te horen: "wij nemen geen Marokkanen aan".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |