Vooral een farce omdat Nederland die 'eis' al jaren geleden heeft neergelegd bij Marokko, daar wordt al geruime tijd over onderhandeld.quote:Op woensdag 8 december 2004 08:42 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Gaan we nu ook al andere landen vertellen hoe ze hun wetten moeten formuleren?
Kinderen met Nederlandse ouders die in Marokko, Noorwegen etc geboren worden krijgen toch ook gewoon het Nederlandse staatsburgerschap?![]()
Zou deze vrouw echt niks beters te doen hebben? ze wil nu ook al Nederlanders die bv in Belgie op school hebben gezeten laten "inburgeren" ook al wonen ze al 30 jaar in Nederland![]()
Dit mens is een farce en niet meer dan een grap, ben ik de enige die dit ziet? nee toch?
Ja, maar is dit vragen of opleggen? Ben benieuwd of Marokko gevoelig is voor hetgene wat een Nederlandse minister te zeggen heeft.quote:Op woensdag 8 december 2004 08:55 schreef MikeyMo het volgende:
ik zie er geen kwaad in, vragen staat vrij nietwaar?
Niet automatisch, toch? En daarbij is het dan óf een Nederlands paspoort of een ander, niet beide.quote:Op woensdag 8 december 2004 08:42 schreef HarigeKerel het volgende:
Kinderen met Nederlandse ouders die in Marokko, Noorwegen etc geboren worden krijgen toch ook gewoon het Nederlandse staatsburgerschap?![]()
opleggen kan ze niet, hooguit haar vraag formuleren als een eisquote:Op woensdag 8 december 2004 08:58 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja, maar is dit vragen of opleggen? Ben benieuwd of Marokko gevoelig is voor hetgene wat een Nederlandse minister te zeggen heeft.
Jawel.quote:
Nee gewoon allebei, dat kan heel goed.quote:En daarbij is het dan óf een Nederlands paspoort of een ander, niet beide.
Waarom ben jij zo tegen verplicht kiezen?quote:Op woensdag 8 december 2004 09:23 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
Nee gewoon allebei, dat kan heel goed.
Waarom ben jij zo voor het verplichten?quote:Op woensdag 8 december 2004 09:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo tegen verplicht kiezen?
Nou, ik ben niet tegen het verplicht laten kiezen van mensen die een Nederlands staatsburger willen worden.quote:Op woensdag 8 december 2004 09:27 schreef NorthernStar het volgende:
Waarom ben jij zo tegen verplicht kiezen?
Of je levert je Nederlandse nationaliteit in.quote:Op woensdag 8 december 2004 09:32 schreef MizzEnroe het volgende:
Dan moet ik straks zeker mijn Duitse nationaliteit in gaan leveren, omdat ik de Nederlandse ook heb. Ik vond het juist zo handig om 2 nationaliteiten te hebben.
En weg integratie, goed gedaan Verdonk!quote:Op woensdag 8 december 2004 09:34 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Of je levert je Nederlandse nationaliteit in.
en wat is er dan nou juist zo handig aan?quote:Op woensdag 8 december 2004 09:32 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik vind het maar niets.
Dan moet ik straks zeker mijn Duitse nationaliteit in gaan leveren, omdat ik de Nederlandse ook heb. Ik vond het juist zo handig om 2 nationaliteiten te hebben.
Ik ben 'an sich' wel voor. Het is voor mij geen halszaak ofzo. Maar burgers zouden gewoon dezelfde rechten en plichten moeten hebben en dat is toch niet helemaal het geval als je mensen toestaat meerdere staatburgerschappen te hebben.quote:Op woensdag 8 december 2004 09:28 schreef Dildo het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo voor het verplichten?
Nee, weg dubbele nationaliteit. Niet overdrijven. Iemand die een dubbele nationaliteit heeft moet gewoon kiezen, ik neem aan dat die persoon dan gewoon voor de natie waar die zich het meest mee verbonden voelt zal kiezen. Als dat toevallig niet Nederland is maakt dat toch niet uit?quote:Op woensdag 8 december 2004 09:35 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En weg integratie, goed gedaan Verdonk!
Welke ontwikkelingen doel je precies op?quote:Op woensdag 8 december 2004 09:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik ben 'an sich' wel voor. Het is voor mij geen halszaak ofzo. Maar burgers zouden gewoon dezelfde rechten en plichten moeten hebben en dat is toch niet helemaal het geval als je mensen toestaat meerdere staatburgerschappen te hebben.
Voor de rest vind ik het zoals gezegd tegen de ontwikkelingen in.
Mondialisering.quote:Op woensdag 8 december 2004 09:41 schreef Dildo het volgende:
[..]
Welke ontwikkelingen doel je precies op?
Als jij wil dat men zich meer verbonden gaat voelen met Nederland, doe je dat niet door ze te laten kiezen, dan creër je een tweedeling en de groep die zich nog niet zo verbonden voelt met Nederland zal dan ook minder geneigt zijn ooit voor de Nederlandse nationaliteit te kiezen.quote:Op woensdag 8 december 2004 09:40 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nee, weg dubbele nationaliteit. Niet overdrijven. Iemand die een dubbele nationaliteit heeft moet gewoon kiezen, ik neem aan dat die persoon dan gewoon voor de natie waar die zich het meest mee verbonden voelt zal kiezen. Als dat toevallig niet Nederland is maakt dat toch niet uit?
Mondialisering houdt niet in dat mensen zich terugtrekken in hun schulpje en dus verplicht worden te kiezen voor 1 kant. Dat zou eerder demondialisering heten. Maar hoe zie jij mondialisering in het licht van het verplichten van mensen om te kiezen voor 1 paspoort? Maakt dat mensen 'mondialer'?quote:
Dat klopt, tussen de Nederlanders en de niet-Nederlanders (althans, qua paspoort dan).quote:Op woensdag 8 december 2004 10:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als jij wil dat men zich meer verbonden gaat voelen met Nederland, doe je dat niet door ze te laten kiezen, dan creër je een tweedeling
En die mag dan ook oppleuren, tenzij die persoon uit een Europees land komt.quote:en de groep die zich nog niet zo verbonden voelt met Nederland zal dan ook minder geneigt zijn ooit voor de Nederlandse nationaliteit te kiezen.
Natuurlijk, maar ze mag daar toch over in overleg gaan en haar argumenten op tafel leggen?quote:Op woensdag 8 december 2004 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, ze kan zoveel eisen...maar het gaat gewoon om wetgeving binnen een soeverein land.
Oh ze kan uiteindelijk nog altijd zoiets voorstellen als dat de Marokkaanse nationaliteit totaal niet meer erkend wordt in dit land. Welk land denk je dat daar de meeste last van gaat krijgen?quote:Op woensdag 8 december 2004 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, ze kan zoveel eisen...maar het gaat gewoon om wetgeving binnen een soeverein land.
Marokko zelf niet in ieder gevalquote:Op woensdag 8 december 2004 10:49 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Oh ze kan uiteindelijk nog altijd zoiets voorstellen als dat de Marokkaanse nationaliteit totaal niet meer erkent wordt in dit land. Welk land denk je dat daar de meeste last van gaat krijgen?
hoe kan een kind die hier geboren is uit 1 nederlandse ouder en 1 in Nederland geboren allochtoon (van Marokkaanse ouders) nu kiezen welke nationaliteit die wil hebben? Het is toch absurd dat Marokko hun nationaliteit opdringt aan in Nederland geboren kinderen waarvan bijwijze van spreken hun voorouders al 30 generaties in Nederland wonen?quote:Op woensdag 8 december 2004 10:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als jij wil dat men zich meer verbonden gaat voelen met Nederland, doe je dat niet door ze te laten kiezen, dan creër je een tweedeling en de groep die zich nog niet zo verbonden voelt met Nederland zal dan ook minder geneigt zijn ooit voor de Nederlandse nationaliteit te kiezen.
Wat een onzin, integratie kan dan juist beter beter verlopen, nogmaals er is geen sprake van keuze omdat de Marokkaanse nationaliteit opgedrongen wordt aan kinderen die geen band hebben met dat land, door dubbele nationaliteit zal zo iemand nooit afkomen van het stempel "allochtoon".quote:De dubbele nationaliteit afschaffen is best, maar dan moet men ook accepteren dat de integratie nooit of in ieder geval veel moeilijker zal slagen.
Waarom weer de schuld van dit dilema bij Nederland neerleggen? Blijf je graag minderheden houden in dit land? Vind je het terecht dat hier geboren kinderen van ouders met de Nederlandse nationaliteit een andere nationaliteit opgedrongen krijgen?quote:Daarnaast zit Verdonk dus met dit Marokkaanse probleem in de maag, aangezien Marokko niet mee wil werken, zal ze moeten kiezen, of Marokkanen toch de dubbele nationaliteit geven en daarmee een van haar grote doelgroepen verliezen of de Marokkanen een Nederlandse pas weigeren, waarmee ze op mijn punt van mislukte integratie uitkomt.
Noem eens een paar voorbeelden van landen waar dit is toegestaan? In veel ontwikkelde landen behoor je ook te kiezen wat niet wil zeggen dat je je roots moet verbergen. Kijk naar de VS, daar wonen allemaal Amerikanen die zich Amerikaans voelen maar hun roots niet vergeten.quote:Maar dit gezwam slaat gewoon nergens op. Er is objectief gewoon geen reden voor Nederland om een dubbele nationaliteit niet toe te staan. In de wereld staat men er verdeelt tegenover. Juist in de "ontwikkelde landen" is een dubbele nationaliteit toegestaan, in vele derde wereldlanden niet...
We zien meteen waartoe we ons tegenwoordig mogen gaan rekenen...![]()
Inderdaad, ik heb ook nooit gezegd dat dat niet mag. Maar ze moet wel rekening houden dat ze niet zomaar haar eigen wetgeving door kan drammen omdat zij dat gewoon wil.quote:Op woensdag 8 december 2004 10:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ze mag daar toch over in overleg gaan en haar argumenten op tafel leggen?
Niet?quote:Op woensdag 8 december 2004 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Marokko zelf niet in ieder geval
Nee, dat is voor haar inderdaad moeilijk. Ze denkt dat ze in de winning mood zit en alles wat ze aanraakt in goud veranderd, terwijl ze misschien wel de slechtste minister is als het om uitvoering gaat.quote:Op woensdag 8 december 2004 10:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb ook nooit gezegd dat dat niet mag. Maar ze moet wel rekening houden dat ze niet zomaar haar eigen wetgeving door kan drammen omdat zij dat gewoon wil.
Met de Nederlandse nationaliteit? Duh, de mensen hier hebben nog altijd een DUBBELE nationaliteit. Als nederland de MAROKKAANSE niet zou erkennen, blijft de Nederlandse nog over.quote:Op woensdag 8 december 2004 10:56 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Niet?
Goh, hoe denkt een Marokkaan legaal naar Nederland te komen als zijn nationaliteit niet meer erkend wordt? Of uberhaupt iets van overheids bijstand of subsidie te krijgen. Ik denk dat Marokko dat een hoop geld gaat kosten.
Niet alle Marokkanen in Marokko hebben de Nederlandse nationaliteit tochquote:Op woensdag 8 december 2004 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Met de Nederlandse nationaliteit? Duh, de mensen hier hebben nog altijd een DUBBELE nationaliteit. Als nederland de MAROKKAANSE niet zou erkennen, blijft de Nederlandse nog over.![]()
Tja, je doet er niet veel mee. Bij de grens wil het nog wel eens tijd schelen als je de Marokkaanse nationaliteit hebt. Echt veel maakt het niet uit. (Voor de ouderen wel trouwens, want die hebben vaak nog huizen e.d. in Marokko en die doen daar nog veel zaken, zoals het kopen van grond etc.)quote:Op woensdag 8 december 2004 10:58 schreef SCH het volgende:
Ik vraag me af hoe dat bij de gemiddelde Marokkaan ligt, is die erg gesteld op die automatische nationaliteit?
Ja, duh...maar jij gaf een voorbeeld met dwang. En stelde dat de Marokkaanse overheid er last van zou hebben, onzin dus.quote:Op woensdag 8 december 2004 11:01 schreef Vitalogy het volgende:
Ja en daarom moet je dus kiezen slimmerik.
Weet ik niet, wel heel veel iig.quote:Op woensdag 8 december 2004 11:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet alle Marokkanen in Marokko hebben de Nederlandse nationaliteit toch![]()
Hoe zit dat in Spanje, Frankrijk en Belgie? Erkennen die wel 2 nationaliteiten?quote:Op woensdag 8 december 2004 11:03 schreef HarigeKerel het volgende:
Nederland kan ook net zoals de VS dat doet het tweede staatsburgerschap niet erkennen en dus gewoon negeren.
Mij lijkt het meer dat er in Nederland een problematiek speelt die niks tot weinig van doen heeft met de vraag of die mensen nou 1 of 2 vodjes papier hebben.
Precies, hier hebben we er alleen maar problemen van en in Marokko hebben alleen maar voordelen. Rita zegt alleen maar dat de free ride over is.quote:Op woensdag 8 december 2004 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, je doet er niet veel mee. Bij de grens wil het nog wel eens tijd schelen als je de Marokkaanse nationaliteit hebt. Echt veel maakt het niet uit. (Voor de ouderen wel trouwens, want die hebben vaak nog huizen e.d. in Marokko en die doen daar nog veel zaken, zoals het kopen van grond etc.)
Werd daar niet veel mee gefraudeerd? Ik meen me zoiets van een nieuwsberichtje te herinneren.quote:Op woensdag 8 december 2004 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
(Voor de ouderen wel trouwens, want die hebben vaak nog huizen e.d. in Marokko en die doen daar nog veel zaken, zoals het kopen van grond etc.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |