abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:18:57 #251
3740 Nitai
Purity is the force
pi_24391594
heheeh same here....maar dat is dus gezond heb ik begrepen? Waarom weet ik niet meer....
pi_24391879
Bwaaaaaaaaaaaaaaaah fukfukfuk! De gevreesde studieweekdepressie heeft de kop op gestoken! MUST NOT EAT MUST NOT EAT!!

Vroeger kon ik altijd heeeerlijke vreetbuien hebben in deze weken en ik voel ze nu ontzettend opkomen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator dinsdag 4 januari 2005 @ 17:04:21 #253
5428 crew  miss_sly
pi_24394620
Rainn, gefeliciteerd!! GEweldig, en nu maar rijden! kilometersverslinden

Bubsel welkom! WW werkt toch wel goed, en dat ga je natuurlijk volhouden

Nitai, ik haal ook geen 2 liter water per dag. Ik probeer 1-1,5 liter aan water en verder thee en light-fris te drinken. Volgens www.overgewicht.nl is het ook niet per se noodzakelijk om water te drinken, als je maar ongeveer 2 liter gezond vocht binnenkrijgt per dag. En ja, ik moet er ook erg vaak van naar de wc

miss_d: ik ga die groene thee variant gewoon invoegen bij mijn niet-snoepen-wel-bewegen dieet. Moet nogal gek gaan wil ik dus niet afvallen, maar wie weet heeft het een positief effect
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:57:26 #254
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24396733
Sinds vandaag tel ik mijn points weer. Weet niet of ik terug ga naar de WeightWatchers, zit op zwart zaad, en die 9 euro per week kan ik nu echt even niet missen.
Vanmiddag 1 liter water, 1 liter kruidenthee (sterrenmix) gedronken. Verder maar 1 kopje cappuccino en 1 groene thee. (Volgens de WW mag niet groene thee niet onbeperkt drinken, vraag me alleen niet waarom).

Veel water dus. Moet ook wel want ik ben aan een echte detox toe. Owja ook nog even gestopt met roken. Goede voornemens voor de operatie enzo. Wegen durf ik nog niet echt, maar ik gok dat er 4 kilo is bijgekomen... Als ik me best doe is dat er zo weer af.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_24405993
* Cutie is sinds gisteravond lid van een sportschool.

Nu ga ik eindelijk mijn benodigde hoeveelheid beweging krijgen!
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:41:40 #256
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24406590
Wordt er deze week nog geupdate? Of pas weer volgende week?

-Is gewoon een vraagje, niet vervelend bedoeld -
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_24406769
Oud:
Cutie (1m87) (29,1) was 106,5 kg, weegt nu 101,9 kg en wil graag 75 kg wegen -4,6

Nieuw:
Cutie (1m87) (29,1) was 106,5 kg, weegt nu 101,7 kg en wil graag 75 kg wegen -4,8

Maar 2 ons er af, maar ach, ik vind 't nog best goed van mezelf, zo tijdens de feestdagen!
pi_24409756
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:41 schreef Droeke het volgende:
Wordt er deze week nog geupdate? Of pas weer volgende week?

-Is gewoon een vraagje, niet vervelend bedoeld -
Even snel een reactie omdat de computer op deze vestiging niet zo gunstig staat

Droeke: Goeie vraag hoor .
Ik heb deze week de update overgenomen van Riann. Dus dan doe ik gelijk de andere weken die niet gedaan zijn...
Wil je ook meehelpen met de update? Dan zal ik je opnemen in het lijstje.

Oh Riann: goed zeg! Gefeliciteerd!
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:03:27 #259
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24409794
Hoe doen jullie het eigenlijk met wegen? Ik kan dat alleen op sportschool doen, maar soms ga ik 's ochtends en soms 's avonds... En soms heb ik dit aan en soms dat. Dus...
Hoe doen jullie dat?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:08:17 #260
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24409886
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 13:01 schreef Pandorah het volgende:

Ik heb deze week de update overgenomen van Riann. Dus dan doe ik gelijk de andere weken ook die de andere updaters vergeten zijn
Ik snap dit niet, sorry... Hoezo?
quote:

Wil je ook meehelpen met de update? Dan zal ik je opnemen in het lijstje.
Ik wil best meehelpen... Weet alleen niet echt goed hoe...? Leg je het me uit? (Ik dacht altijd dat de mods de updates deden, is dit dan niet zo?)

[ Bericht 5% gewijzigd door Droeke op 05-01-2005 13:15:51 ]
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_24410181
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 13:03 schreef Sugar het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met wegen? Ik kan dat alleen op sportschool doen, maar soms ga ik 's ochtends en soms 's avonds... En soms heb ik dit aan en soms dat. Dus...
Hoe doen jullie dat?
Ik weeg altijd smorgens, na mijn ochtendbezoek aan het toilet en het douchen. En altijd in de blote billetjes. Verder sta ik er ook heel de dag op, maar dat is omdat ik het hilarisch vind om te zien hoeveel water er in mijn buik zit.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:34:12 #262
89230 Bubsel
3-5-2006!!
pi_24410320
Ik weeg altijd s'avonds na het avondeten omdat ik altijd s'avonds naar de WW ga.
pi_24410664
Ik weeg bijv. alleen 's morgens, Sugar, maar het maakt niet veel uit wanneer je je weegt als je maar een overeenkomstig tijdstip hebt. Dus of altijd 's morgens voor het toiletbezoek, na het toiletbezoek, of 's avonds na of voor het eten. Op die manier kan je het beste kijken of je bent afgevallen. Als je de ene keer 's avonds weegt en de andere keer 's morgens dan kan dat behoorlijk verschillen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:51:38 #264
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_24411703
Ik weeg als ik bij mijn ouders ben
Dat verschilt dus nogal qua tijdstip, maar omdat ik dus niet vaak weeg, kan ik het verschil wel zien
Carpe diem
  woensdag 5 januari 2005 @ 15:26:39 #265
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_24412333
Ik weeg ook altijd smorgens nadat ik naar de wc ben geweest. Maar weeg mij niet meer zo vaak

Droeke, het updaten doen we allemaal zelf. Als je een update ziet, kan je die quoten en dan opslaan in een word og kladblok.
En dan vanaf de laatste update de lijst nalopen wat er allemal veranderd is. Ik ben volgende week weer aan de beurt zag ik.In de quote zie je ook goed wat er allemaal in bold staat enzo. Maar dat wijst zich vanzelf wel denk ik. En als iemand zich nieuw heeft aangemeld, dan wordt die er ook bij tussen gedaan.
Updates heb ik geen probs mee, de OP is me nog niet gelukt
pi_24412406
Ik kan natuurlijk de nieuwe lijst altijd in de openings post plaatsen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24415538
mijn nieuw zinnetje:

Riann (25,9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 157.5 cm

Dus toch 2,5 cm eraf ookal ben ik nu af aan het bouwen.
  Moderator woensdag 5 januari 2005 @ 21:51:52 #268
5428 crew  miss_sly
pi_24419519
Ik kwam gisteren heel toevallig langs Runnersworld in Nijmegen (ik had mijn auto ergens geparkeerd voor mijn examen en op de terugweg zag ik dat het bij die winkel was...toeval? ) en ik was ook even binnengelopen. Morgen hebben ze koopavond, en als ik ene beetje op tijd weg ben op mijn werk, ga ik een paar loopschoenen kopen! Ik ga doorzetten!

Anyway, hij duwde me ook nog een blaadje in mijn handen en daarin staat onder andere een artikel over lopen voor vrouwen. Heel leerzaam, met een mooi rijtje van 10 redenen specifiek voor vrouwen om te gaan hardlopen:

1. Lopen helpt tegen stress (ook voor mannen wellicht handig)
2. Lopen is goed voor je humeur (door de endorfinen)
3. Lopen vergroot je zelfvertrouwen en je competiviteit (vast door een man bedacht, dat die tweede een goed iets is )
4. Lopen helpt om osteoperose te voorkomen! Dat vind ik dan weer wel een goede. Vrouwen die geen kinderen krijgen, hebben daar een grotere kans op, dus lopen houdt het dan weer een beetje in balans
5. Lopen vermindert de symptomen van pms. Hoewel ze minder zin hebben om te gana lopen, beloont het lopen wel door minder last van prikkelbaarheid en depressieve buien!
6. Lopen vermindert het risico op borstkanker! Vrouwen die regelmatig lopen hebben 37% minder kans op borstkanker dan vrouwen die weinig of niet bewegen. Ik neem dus aan dat je niet per se hoeft te lopen, maar dat beweging/sport de kans op borstkanker verkleint. Nooit geweten, wel goed om te weten.
7. Lopen is goed voor je gewrichten, ze blijven soepel en gezond
8. Lopen vermindert de gevolgen van de menopauze. helpt tegen stemmingswisselingen en tegen overgewicht dat vaak met de menopauze gepaard gaat (is nog zooo ver weg die menopauze, maar helpen tegen overgewicht is goed )
9. Lopen vermindert kans op hart- en vaatziekten. Geen nieuwtje, wel dat dat doodsoorzaak nummer 1 zou zijn voor vrouwen? Het versterkt je hart, vermindert bloedklontertjes, verlaagt cholesterol en voorkomt aderverkalking
10. Lopen beperkt het risico op een beroerte, tweede doodsoorzaak bij vrouwen?

Al met al allemaal goede redenen om goed te bewegen. En natuurlijk omdat het gewoon leuk is
  Moderator woensdag 5 januari 2005 @ 21:52:41 #269
5428 crew  miss_sly
pi_24419532
ow en Riann, je gaat nog steeds zo goed!! geweldig hoor
pi_24427524
Amerikaan valt 210 kilo af in ziekenhuis

Uitgegeven: 5 januari 2005 22:59

WASHINGTON - Een Amerikaan die bijna was overleden aan zijn overgewicht, is na een verblijf van zeven maanden in een ziekenhuis 210 kilo lichter. Dat hebben Amerikaanse media woensdag gemeld.

De 42-jarige Patrick Deuel uit Valentine in de staat Nebraska werd in juni in een ziekenhuis opgenomen na een hartaanval. De 1,80 meter lange man woog toen 486 kilo. Tot verbazing van de artsen ging hij niet dood, hoewel hij niet zelfstandig kon ademhalen en tal van aandoeningen had die het gevolg waren van zijn overgewicht.

Hij werd op een dieet gezet van 1200 calorieën per dag. Nadat Deuel 190 kilo was afgevallen, onderging hij in oktober een maagverkleining. Daarop kreeg hij diverse complicaties, maar inmiddels gaat het goed met hem. Op 22 januari mag hij naar huis. Het is de bedoeling dat hij daar nog verder afvalt tot hij zijn streefgewicht van 110 kilo heeft bereikt.

Dus mensen, wanhoop nog niet!
bron: www.nu.nl
pi_24427993
Zijn BMI was 150, da's wel een mooi rond getal.
Zu hause ist alles besser
pi_24428047
Mag ik ook mee doen!

Ik heb het al zo vaak geprobeert, en elke keer dan faal ik gewoon! Heb het nog niet geredt, maar nu gaan we van de zomer op vakantie en wil ik toch weer fatsoenlijk in mijn bikini kunnen het moet nu gewoon....
pi_24428057
ik ben XemmyX

ben 1.65
en weeg 80 kilo

Heb alitjd zo rond de 65 gewogen, dus dat wil ik weer bereiken (gaat dat lukken voor juli??)
pi_24428102
Ik gebruik nu ook de afslank pillen van
LIOPTREX xtreme 2 (the most powerfull burner ever) Maar moet het toch nog steeds allemaal zelf doen!

Ga nu ontbijten 2 cracottes met vleeswaren. En dan ff lekker met de hond lopen.
pi_24428392
Welkom XemmyX , iedereen met een BMI boven de 25 mag meedoen. Misschien moet je nog wel even een regeltje maken, zodat je makkelijk in het lijstje kan worden opgenomen. Nu ben ik vandaag in een aardige bui, dus heb ik al voor je gedaan.

XemmyX (1m65) (29,38) was 80 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 65 kg wegen - 0,0

Kleine welgemeende tip: Flikker die pillen maar achter de rodedenderons. Je geeft zelf al aan dat je het helemaal zelf moet doen. En als die pillen al werken, kun je ze toch niet de rest van je leven blijven slikken. Gezond eten en regelmatig bewegen will do the trick.
Zu hause ist alles besser
pi_24428762
Welkom, XemmyX en ik schaar me achter kaputwiehund, wij kennen hier eigenlijk ook niemand (tenminste nog nooit gemeld) die blijvend gewicht heeft verloren door afslankpillen. Wat bewijsbaar helpt is gezonder eten, drie maaltijden per dag, water drinken en sporten. Saai hè

Ik heb trouwens een vreselijk bizarre blessure sinds het hardlopen van gisteren. Ik heb een orthopedieboek van 80 euro (staat nog op de achterkant) aar ik helemaal niets aan had Mijn linker crista iliaca doet pijn. Dat is zeg maar de ronding van je heupbeen aan de bovenkant. Dat deel onder je taille waar je op kan steunen zeg maar. Ik heb wat gezocht in mijn kapitaal aan medische boeken en het enige wat in de buurt kwam was uit een hoofdstuk over dansblessures, maar dat ging over de spina iliaca anterior superior en de aanhechting van de musculus sartorius (ik ben iedereen al kwijt qua lezen hè ) die dan misschien gescheurd/geïrriteerd is. Maar dat punt (voorste punt van die heupkam) doet nou net geen pijn. Maar goed, bij veel van die blessures stond: rust. Ik zie wel. Ga vandaag zwemmen, dat lijkt me niet schadelijk.
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:16:49 #277
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24441879
Ik heb goed nieuws! Vanavond heb ik mijn lengte eens gecontroleerd, omdat je van Pilates "groeit". Ik ben nogal klein, en iedere halve centimeter is meegenomen dacht ik. Dus aan de slag met vriendin, potlood, muur en rolmaat.

Wat blijkt; ik ben geen 1,43 meer. Ik ben 1,48!!!! Dat is vijf centimeter erbij! Op zo'n kleine lengte is vijf centimeter erg veel!! Ben door het dolle heen. Als ik vijf centimeter langer ben, mag ik ook vijf kilo meer wegen. Check, check dubbelcheck. Verrek er is bijna geen overgewicht meer! Nog 1 kilo en ik zit in de veilige BMI marge

Voor het eerst sinds weken weer eens een nieuwe update; nee ik ben niet afgevallen, was wat aangekomen maar sinds maandag ook weer twee kilo kwijt. Ben zooooo blij! Mijn streefgewicht van 48 kilo leek ook echt onhaalbaar, en blijkt dus nu ook overbodig. O.k. met mijn lengte mag ik volgens de BMI richtlijnen nog steeds ook 41 kilo wegen (dat is de ondergrens) maar daar heb ik de bouw helemaal niet naar.

Mijn nieuwe regeltje is:

Sanne (1m48) (25,5) was 73 kg, weegt nu 55,5 kg en wil graag ??? kg wegen -17,5 kg

Ik heb mijn streefgewicht nog even niet ingevuld. Ik wilde een gezond gewicht; en daar ben ik bijna bij. Laten we dan nog maar eens kijken wat er met sporten (Pilates!) te bereiken is.

Halleluja, ik ga nog even uit mijn dak.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 7 januari 2005 @ 01:47:47 #278
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_24445306
Misschien weet iemand hier wat tegen..

Brandend maagzuur. Het is elke avond nu raak. nog geen 5 minuten nadat ik mijn medicatie heb ingenomen. Krijg ik hele erge brandende maagzuur. Mijn adem voelt gewoon warm aan. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Maar ik moet gewoon een zantac nemen ertegen, en dan nog duurt het een uur tot ander half uur voordat het begint te werken. En ik kan eerder echt niet slapen. Ik krijg ook vaak gewoon gelijktijdig hoofdpijn

Ik heb nu al 3 uur niets gegeten. En net medicijnen ingenomen. Ik dacht ik neem ze erg laat in. Omdat ik altijd om een uur of 10 nog een crackertje neem. Dus net ingenomen en hoppa....Hoef komende uur dus nog niet naar bed te gaan. Ik hoef pas in maart bij de dokter te komen voor mijn band. Maar vraag mij nu af. Bij wie moet ik nu zijn? Bij mijn arts of gewoon naar mijn huisarts. Maar daar krijg ik vaak gewooon een sterker iets van. Nexium ofzoiets. In een kuur vorm.

(oh oke, alles is er weer uitgekomen. Zelfs mijn medicatie en de zantac dus want ik kan geen water verdragen als ik er last van heb, en had het met een glas vol gedaan. Normaal gewoon ff met 1 slokje)

Ben een beetje in dubio nu..Ik kan momenteel gewoon niets meer hebben. Alles valt erg zwaar. Zowel letterlijk als figuurlijk. Dus vraag ik mij zelfs af, of ik zelfs niet beter naar de psych kan. Dat het misschien zelfs van stress komt.

Nah, kwou het iig ff kwijt, en misschien heeft iemand nog tips voor mij...
  vrijdag 7 januari 2005 @ 08:17:40 #279
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24447493
Funnie, ik kan je niet adviseren over brandend maagzuur, maar zou als ik jou was even de huisarts bellen straks. Vind het niet zo gek dat alles je zwaar valt, je hebt behoorlijk wat te verstouwen gekregen.

Moderator vrijdag 7 januari 2005 @ 08:24:57 #280
5428 crew  miss_sly
pi_24447520
Funnie
Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Ik zou het toch eens bespreken met de huisarts. en als je je beter voelt bij die andere arts, je kunt misschien je afspraak daar vervroegen, want tot maart wachten is niets als je je rot voelt. En die arts weet misschien ook wel of het verstandig kan zijn om met iemand te gaan praten.

Sanne
, wat goed!
Ik wist niet dat je van Piltates kan groeien! en zo vele ook nog! Geweldig hoor
Weet je al wanneer je nieuwe operatie is gepland, of duurt dat nog even?

Isabeau, ik heb echt het hele stuk gelezen, maar ik heb wel even hier en daar mijn wenkbrauw opgetrokken, omdat ik geen flauw idee had waar wat zit Wat ik er van begrepen heb is dat je een blessure hebt en dat je rustig aan moet doen Anyway, zwemmen is dacht ik wel goed en is een hele zachtaardige manier om te bewegen. Kan vast geen kwaad. Wel vervelend dat je nu niet kan lopen.

Ik heb gisteren schoenen gekocht!
En ow, wat zit dat lekkerder dan de gewone sportschoen waar ik eerst op liep. Ik heb ze nog niet echt uitgeprobeerd (laat thuis door werk en schoenen kopen) maar op het korte stukje 'voorlopen' voelde ik al het enorme verschil in de demping. Wat een heerlijkheid aan mijn voeten Leuk was wel dat die man van Runnersworld zei dat ik goed liep, technisch gezien dan. Hij vroeg of ik altijd veel aan sport heb gedaan. Niet dus, maar ik kom kennelijk atletisch over
En ik heb een extra motivatie om wat strakker in mijn velletje te komen: in mei ga ik op vakantie met mijn ouders, zus/schoonzus en Jens (mijn neefje). Lekker een weekje luieren in Turkije aan het strand. Er moet dus een badpak komen, dus moet er nog wel wat af.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 08:30:40 #281
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24447555
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[
Sanne
, wat goed!
Ik wist niet dat je van Piltates kan groeien! en zo vele ook nog! Geweldig hoor
Weet je al wanneer je nieuwe operatie is gepland, of duurt dat nog even?
De operatie is naar verwachting in februari/maart. Ik krijg als het goed is twee weken van tevoren een oproep.

Vannacht schoot me te binnen dat ik bij een medische keuring in 1989 als 1.46 uit de bus kwam. Omdat dat rare mens me toen op mijn lengte wilde afkeuren heb ik haar niet serieus genomen. Maar denk nu dat het misschien wel klopte. Dan heb ik er nog steeds 2 centimeter bij gekregen door Pilates.

Gefeliciteerd met je schoenen! Mijne komen ook van Runnersworld, en ik voel zo'n verschil als ik ze aan heb. Heerlijk dat zij zo goed naar je voeten kijken voor ze je wat aanmeten!! En mooi dat je technisch goed loopt; dat durf ik nog niet van mezelf te beweren. literal}{
  Moderator vrijdag 7 januari 2005 @ 08:49:15 #282
5428 crew  miss_sly
pi_24447666
Ik durfde dat van mezelf ook niet te beweren hoor Sanne. En als die man het niet twee keer gezegd had, zou ik het niet geloofd hebben Het geeft me wel een beetje meer moed, en de hoop dat ik het echt nog eens goed ga doen!

Dat van die meting zou best kunnen kloppen. Je gaat er dan toch vanuit dat zo'n mens je goed meet, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Maar dan nog is 2 cm ook erg goed en fijn, toch?
Ik hoop dat je operatie dit keer zonder problemen doorgaat en je de rest van het jaar kunt genieten van die last die van je schouder si (litterally )
pi_24448156
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 10:55 schreef Isabeau het volgende:
Welkom, XemmyX en ik schaar me achter kaputwiehund, wij kennen hier eigenlijk ook niemand (tenminste nog nooit gemeld) die blijvend gewicht heeft verloren door afslankpillen. Wat bewijsbaar helpt is gezonder eten, drie maaltijden per dag, water drinken en sporten. Saai hè

Ik heb trouwens een vreselijk bizarre blessure sinds het hardlopen van gisteren. Ik heb een orthopedieboek van 80 euro (staat nog op de achterkant) aar ik helemaal niets aan had Mijn linker crista iliaca doet pijn. Dat is zeg maar de ronding van je heupbeen aan de bovenkant. Dat deel onder je taille waar je op kan steunen zeg maar. Ik heb wat gezocht in mijn kapitaal aan medische boeken en het enige wat in de buurt kwam was uit een hoofdstuk over dansblessures, maar dat ging over de spina iliaca anterior superior en de aanhechting van de musculus sartorius (ik ben iedereen al kwijt qua lezen hè ) die dan misschien gescheurd/geïrriteerd is. Maar dat punt (voorste punt van die heupkam) doet nou net geen pijn. Maar goed, bij veel van die blessures stond: rust. Ik zie wel. Ga vandaag zwemmen, dat lijkt me niet schadelijk.
Ik weet stiekem dat die pillen ook niet werken, maar voor het hongergevoel heb ik het idee van wel! Ben nu ook aan de slag gegaan met 2 liter water per dag drinken.. jeetje miena wat moet ik veel naar de wc.

Heb al zo vaak geprobeerd af te vallen, en het is me maar nooit gelukt! En elke dag als ik in de spiegel sta, denk ik bah 4 jaar geleden had ik nog maatje 38 en nu met broeken 46 en truitjes maatje L/XL is gewoon te erg.. Vind mezelf ook echt niet mooi meer! Depresief wordt ik ervan. Dus ik hoop hier een hoop steun van jullie te krijgen

Ik heb alleen nog geen weegschaal, dus nieuwe regeltjes kan ik niet doorgeven, maar zodra ik een weegschaal heb ga ik dat direct doen
pi_24448163
Ik zou graag de video van pilates ergens willen bestellen! Heeft iemand er toevallig nog een over ofzo, dat ik hem niet nieuw hoeft te kopen?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:03:58 #285
3542 Gia
User under construction
pi_24448237
Gisteren dus wezen wegen.
De schade bedroeg: 2,5 KG

Zal dus wel even duren voordat er weer een positieve update komt, omdat er nu eerst dit weer af moet. Negatief updaten doe ik niet, omdat ik bang ben dat ik dan nog erger de mist in ga.

Voorlopig, hopenlijk niet te lang, geen nieuw regeltje dus, maar dat wil niet zeggen dat ik stop. Integendeel. Ben zo boos op mezelf dat ik vandaag weer fanatiek met het programma begonnen ben. En vanmiddag ga ik fitnessen, zo'n drie uur (met rusten, natuurlijk), morgenmiddag waarschijnlijk ook een uurtje en zondagavond zo'n anderhalf uur wandelen.

Vanaf volgende week wil ik 1 à 2 keer per week fitnessen, 1 x aguajoggen en 1 x hardlopen.

Nou moet ik natuurlijk niet zeggen "wil ik", maar "doe ik", maar het is nu eenmaal ook afhankelijk van mijn gezondheid.

Think thin, think thin, think thin........
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:11:14 #286
3740 Nitai
Purity is the force
pi_24448322
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 09:55 schreef XemmyX het volgende:
Ik zou graag de video van pilates ergens willen bestellen! Heeft iemand er toevallig nog een over ofzo, dat ik hem niet nieuw hoeft te kopen?
Op marktplaats.nl kun je hem nog al eens vinden... (of emule )
pi_24448460
Update!
Oud:
Cutie (1m87) (29,1) was 106,5 kg, weegt nu 101,7 kg en wil graag 75 kg wegen -4,8

Nieuw: Cutie (1m87) (28,7) was 106,5 kg, weegt nu 100,5 kg en wil graag 75 kg wegen -6,0

Ik ben door de 5 kilo grens heen!
Nu nog de 100kg grens!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:58:01 #288
3740 Nitai
Purity is the force
pi_24448964
gefeliciteerd Cutie! Nog even doorzetten!
pi_24449682
Sanne ik had geen idee dat je van Pilates langer kunt worden, maar dat is echt super als je zo klein als jij bent! En hierdoor ben je wel mooi dichter bij gezond gewicht dan je dacht

Funnie ik zou niet tot maart wachten, want dit is wel heel erg irritant. Dus wel naar je huisarts gaan. Dingen die maagproblemen kunnen uitlokken zijn met name alcohol en roken (mijn vriend heeft er regelmatig last van als hij gedronken heeft), medicijnen en dan vooral NSAID's (dat is ibuprofen, naproxen, nurofen etc), maar ook psychosociale problemen (en ook overgewicht) kunnen voor deze klachten zorgen.

Als je vooral last hebt als je gaat liggen of ligt dan kan je het hoofdeinde van je bed iets verhogen. Dat wil nog wel eens helpen. Ook als je gaat liggen als je last hebt moet je wat overeind zitten met je hoofd/borst deel.

Een huisarts zal eerst een anti-zuurtablet (een antacidum) voorschrijven zoals Antagel, Maalox, Regla-pH of Rennies. En die zijn ook gewoon bij de drogist te halen. Als dat niet afdoende is dan kan een ander middel gegeven worden. Dit zijn bijv. cimetidine, tagamet en zantac. Uiteindelijk zal hij een protonpompremmer voorschrijven (dat remt de maagzuurproduktie sterk) en ik lees dat je daar al een kuur van hebt gehad. Namen zijn bijv. Nexium, Losec en Omeprazol. Dit zijn echt de allerbeste medicijnen bij brandend maagzuur, Funnie. Vaak schrijf je een kuur van 4 of 8 weken voor, maar je kan bij mensen met ernstige blijvende klachten ook een onderhoudsdosering van 20 mg per dag voorschrijven. Maar ik zou daar een beetje huiverig voor zijn (bijwerkingen etc etc).

Bij jou is de kans groot dat de oorzaak in het maagbandje zit en dan schiet je weinig op met medicijnen; de oorzaak gaat namelijk niet weg. Je kan eventueel om een gastroscopie vragen (zo'n geweldige kijkslang naar je maag) om te zien of er geen maagzweer aanwezig is of een ernstige beschadiging van je slokdarm (kan bijv. door veel braken komen) en er kan direct gekeken worden of je klachten niet door een bacterie komen (de Helicobacter pylori). Daar zou je dan antibiotica voor kunnen krijgen als dat het geval is. Nou ja, sterkte ermee, Fun

miss_sly wat fijn dat je nu lekker lopende schoenen hebt en wat heerlijk om te horen te krijgen dat je technisch al goed loopt. Dat doe ik dus niet Ik loop met mijn linkervoet niet goed, maar ze wisten me te vertellen dat de schoenen die ze voor me hadden uitgekozen dat grotendeels corrigeert en dat ik het nooit zal kunnen afleren. Nou ja, ik geloof niet dat ik er last van heb.

XemmyX ik ken het gevoel. Voor de spiegel staan en van je eigen lijf walgen en dan dat gevoel maar wegeten met chocolade of zo. Heel constructief. En ook ik ben al vele malen aan een dieet begonnen tot ik besloot dat dat niet de juiste manier was. Blijvend proberen je gewoontes te veranderen is wel de manier. Dat betekent dus niet 'nooit meer een bakje patat', nee dat betekent gewoon zo gezond mogelijk leven (voeding, sport) en soms wèl dat bakje patat. Je moet ook niet gaan denken dat je dieet mislukt als je een paar koekjes neemt. Of van mijn part een hele rol koekjes. Morgen is er weer een dag en voor je 1 kilo kan aankomen moet je (geloof ik) iets van 9000 kcal méér eten dan je op een dag nodig (zo'n 2000 kcal) hebt. Da's dus zo'n 11.000 kcal op een dag om 1 kg aan te komen. Succes Relativeer dingen en doe gewoon elke dag weer je best. Niet direct denken dat je een mislukkeling bent op het gebied van afvallen...met vallen en opstaan moet het lukken. En misschien vind ej dan net als veel hier uiteindelijk 'de knop' en voelt het allemaal heel normaal en natuurlijk aan. En kan je zonder veel moeite dat stuk taart weigeren. Succes!

Hier gaat het trouwens prima. Na het zwemmen gisteren is de pijn in mijn heup op de achtergrond geraakt en ik probeer vanavond gewoon weer hard te lopen. Als het dan weer erger wordt ga ik maar een weekje wandelen ipv hardlopen. Met eten gaat het ook uitstekend, de december kilo's zijn alweer weg En aangezien ik weer gezond kook eet ik weer borden vol groente en ik ben gek op groente dus ik vraag me af waarom ik dat niet meer deed. Vaag.

Allemaal succes dit weekend Of zoals Gia het zegt: think thin
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:35:58 #290
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_24451844
Bedankt allemaal voor het reageren. ja, het is erg vervelend op deze manier. En dus niet alleen liggend, maar ook staand en zittend heel erg.
quote:
Bij jou is de kans groot dat de oorzaak in het maagbandje zit en dan schiet je weinig op met medicijnen; de oorzaak gaat namelijk niet weg. Je kan eventueel om een gastroscopie vragen (zo'n geweldige kijkslang naar je maag) om te zien of er geen maagzweer aanwezig is of een ernstige beschadiging van je slokdarm (kan bijv. door veel braken komen) en er kan direct gekeken worden of je klachten niet door een bacterie komen (de Helicobacter pylori). Daar zou je dan antibiotica voor kunnen krijgen als dat het geval is. Nou ja, sterkte ermee, Fun
Hier kan ik mijzelf het beste in vinden. Dit zegt mijn gevoel ook. Vooral omdat ik de laatste tijd van de meest simpele (gezonde!!!) dingen moet spugen. En de ongezondste dingen gaan vaak erg goed. Beetje vreemd. Maar hoor het van meer banders.. 1 kanttekening, voor ik de band kreeg, had ik al last van deze "aanvallen" zo erg dat ik er bijna in stikte en dacht dat ik doodging en Henk hevig geschrokken snachts mij op de rug moest slaan. Het ontnam mij al mijn adem. Ik krijg idd weer Nexium en kan het straks ophalen. Dan kan ik het wel tot maart kalm houden. Vandaag voor het eerst dat ik het nu ook overdag heb. Even de boel nu uitzingen, en als het niet werkt. Dan maak ik gelijk een afspraak in Hardenberg.

Bedankt

Mijn gewicht is nu gelukkig weer terug van voor de feestdagen. Ik was alweer over de 84 ben nu weer 82,7. Nu ook eens een keer allemaal goed volhouden. Maar gaat erg moeilijk als je juist de slechte dingen goed kan verdragen.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 15:32:33 #291
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_24452477
pfft dubbel, FOK! is ook zoooo snel
  vrijdag 7 januari 2005 @ 15:33:18 #292
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_24452494
Isa ik heb Esopral 20 mg gekregen ervoor. Ik ken dit middel verder niet. Maar het is wel een protonpompremmer. Valt in zelfde klasse als de Nexium neem ik dan aan? Ik hoop dat het net zo goed werkt. OOh het is een andere naam voor Nexium zie ik al
pi_24457561
Ik ben alvast een beetje bezig geweest met de updaten van de lijst en ik zag dat M82 door de magische BMIgrens van 25 is heengegaan . Gefeliciteerd joh! Ik heb je er nog even op laten staan totdat je zeker weet dat je dit gewicht met die feestdagen hebt vastgehouden .
En ook zie ik dat DancingPhoebe nog niet in het lijstje staat. Wil je ook daarin opgenomen worden?

Riann: jij gaat goed met je centimeters zeg!

Het wordt lekker druk hier!
Welkom Nitai, Zusje en Bubsel hier! Allemaal vol goede plannen!
En m@x ook weer welkom terug hier! Veel bewegen met Kai is toch ook sport?

Welkom allsystemshalt! Ook al kom je hier lekker lurken maar je kan ons wel even vertellen hoe je het afvallen wilt aanpakken als je dat wilt .

XemmyX: welkom! Zoals de anderen al zeiden: gooi die pillen maar weg .

Cutie: gefeliciteerd met je eerste mijlpijl en nu op naar onder de 100!

Ik ben ook even gelijk bezig geweest met het updatelijstje. Zondag zal ik de definitieve update plaatsen met een definitief lijstje. Als je een week niet kan updaten, kan je nu even zeggen dat je een andere week wilt dan kan ik het nog meenemen. Liefhebbers om mee te helpen mogen zich uiteraard ook melden .

Hoe is het met Fannetje trouwens want ik heb haar een tijdje niet meer gezien (en wil ze/je blijven updaten?).

Week 2: Funnie
Week 3: Teigan
Week 4: miss_dynastie
Week 5: Glimworm
Week 6: Fannetje
Week 7: Pandorah
Week 8: Droeke
Week 9: Funnie
Week 10: Teigan
Week 11: miss_dynastie
Week 12: Glimworm
Week 13: Fannetje
Week 14: Pandorah
Week 15: Droeke

Droeke: hopelijk heeft Funnie een duidelijke uitleg voor de update gegeven. Het is inderdaad niet zo lastig. Kopieer de lijst naar word of een kladblok en werk daar de gegevens bij. In het weekend post je dan de nieuwe update. Als je het goedvindt, heb ik je al in het bovenstaande lijstje verwerkt.. zo niet, dan gil je maar .
pi_24457610
YPPY: nog bedankt voor het opzoeken van die theeïne . Ik heb inmiddels al cafeïnevrije kruidenthee gekocht en hij smaakt goed (gewoon te koop bij de appie zeg! ).

Riann: 2 boterhammen tussen de middag lijkt mij een prima startpunt. Als je stage loopt, zou ik als ik jou was eentje extra eten omdat je toch veel staand werk doet? Ik ben een beetje spuitelf maar ik eet bijvoorbeeld op een doordeweekse dag:
- ochtend 8.30: beker drinkyoghurt + ontbijtkoek
- tussendoor 11.00: appel
- middag 12.30: 3 boterhammen met mager beleg en salade
- tussendoor: banaan (16.00) en yoghurtje (18.00)
- avondeten rond 19.00: veel groenten met wat vlees en rijst/aardappels. Eventueel mager toetje na later op de avond.

miss_sly: handig foldertje heeft die man je in je handen gedrukt. Ik wist niet dat je met bewegen zoveel voorkomen kan! Kortom, lekker blijven bewegen . Heb je je nieuwe hardloopschoenen al uitgeprobeerd?

Isabeau: al die namen voor die spiertjes duizelen mij een beetje hoor. Ik ben je kwijtgeraakt in je verhaal (maar goed, dat heb ik ook bij vriendlief als ie vertelt welk spiertje bij mij pijndoet als ik wat heb ). Maar kan het niet komen doordat je wat gek loopt met je linkervoet? Ik had toen ik een tijdje last had van blaren op mijn voet, toen ging ik dan onbewust anders lopen waardoor ik last van mijn heupen (of anderszins spieren daar ergens )... Maar goed, ik zeg maar wat, het hoeft niet zo te zijn . Gaat ie nou weer wat beter (en zwemmen is altijd goed he)?

Wat goed zeg Sanne! Ik wist niet dat je van pilates kon groeien? Altijd handig om te weten zeg. Maar dan zit je alweer bijna op je gezonde gewicht (die ik in het lijstje heb ingevuld met een vraagteken) .

Kom op XemmyX, beetje positief denken en je kan gewoon afvallen hoor. Het gaat gewoon lukken. Misschien niet direct maar wel over een tijdje . Tja, en van al dat water moet je naar de wc... dat hebben wij allemaal .

Gia: wat een goeie slogan! Die ga ik aanhouden hoor... Think thin!

Funnie: ik zie dat Isa je al een beetje verteld heeft over het maagzuur. Ik zou het zelf niet weten. Ik kan je alleen veel sterkte wensen met de zoveelste tegenslag. Maar het zal vast eens een keer goedkopen .

Hier gaat het ietsje beter met de duizeligheid en moeheid. Nu raak ik alleen maar duizelig bij sporten en haasten. Naja, da's weer wat. Eergisteren was ik in een overmoedige bui naar badmintontraining gegaan. Dat was eigenlijk niet zo'n goed plan omdat je daar nogal onverwachte bewegingen moet doen , maar ik heb wel een partij gewonnen . Dus ik ben weer naar de huisarts gestuurd door vriendlief. Omdat ik het vaker in deze periode heb, kan de moeheid (en de duizeligheid) te maken hebben met te weinig licht maar het kan ook bloedarmoede oid zijn. Dus ja, ik ben wat buisjes bloed armer geworden vanochtend (mijn collega'tje heel jaloers "ja zeg, zo kan ik ook een kilo afvallen" ).. Een stuk van 15 km wandelen ging me wel goed af dus ik moet maar gaan fietsen (rustig aan doen bij spinning dus) en gaan hardlopen of wandelen als dat hardlopen niet gaat. Naja, ik kan zolang altijd nog aan spieroefeningen / pilates doen. Daar raak je gelukkig niet duizelig van .

Over een weekje ga ik twee weekjes naar Tenerife toe . Dus dan ga ik eens lekker uitrusten.

Kennen jullie trouwens Bodyon (www.bodyon.nl)? In mijn kerstpakket had ik een 'pluim' gekregen waarbij ik vanallerlei dingen kon doen wo een online abonnement voor 8 weken bij Bodyon waarbij je je eigen eet- en beweegplan krijgt. Ik heb met een collega'tje afgesproken om dat te gaan doen vanaf februari (dan is meestal die duizeligheid over). Leek ons wel grappig . En dan ben ik van plan om gewoon 3 á 4 keer week te gaan sporten (1x badminton, 1x spinning en 2x hardlopen op schema).
pi_24458474
Uhm, er zit wel degelijk verschil in of je water of een light variant drinkt, eet een week het zelfde en drink de ene week _alleenmaar_ water en de andere week light, scheeld heel wat kilo's, het vertraagt je spijsvertering . Anyway, ben nu 15 kg kwijt en van 38 naar 34 (man, usa). Ik drink alleenmaar water.

edit: beetje vaag berichtje maar het is laat en bier mag in het weekend!

[ Bericht 10% gewijzigd door MazeNL op 08-01-2005 02:13:51 ]
  zaterdag 8 januari 2005 @ 02:50:00 #296
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24459173
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 02:03 schreef MazeNL het volgende:
Uhm, er zit wel degelijk verschil in of je water of een light variant drinkt, eet een week het zelfde en drink de ene week _alleenmaar_ water en de andere week light, scheeld heel wat kilo's, het vertraagt je spijsvertering . Anyway, ben nu 15 kg kwijt en van 38 naar 34 (man, usa). Ik drink alleenmaar water.

edit: beetje vaag berichtje maar het is laat en bier mag in het weekend!
die wil ik onderschrijven!
water is essentieel. ik vind het soms nog wel eens moeilijk om 2 liter water per dag te drinken maar merk zeker verschil in het behaalde resultaat.
pi_24460021
Ik wil ook wel helpen updaten, zet me maar in 't lijstje!
pi_24460108
Bij wijze van experiment heb ik deze week ook geen druppel frisdrank (ook geen light dus) aangeraakt. Ik drink alleen water of kruidenthee en ben benieuwd wat dat voor effect heeft.

Pandorah naar Tenerife!! Super hoor. Neem je bikini of badpak mee? In het zwembad viel me op dat badpak wel heel erg ouderwets was. Alleen oudere moeders met kinderen hadden een badpak aan. Zelfs meisjes die egenlijk geen bikini konden hebben liepen in bikini. En wat lastig van die duizeligheid. Is het geen (uit m'n hoofd hoor, geen zin om op te staan en weet dus niet of ik het goed schrijf, na te vragen bij vriendje ) benigne paroxismale positie draaiduizeligheid? Dat hoort vanzelf over te gaan na een tijdje. Er is tijdelijk iets mis met je evenwichtsorgaan en eventueel kan je er 1 les fysiotherapie voor krijgen om het sneller te doen verdwijnen. Maar daar zal hij al wel aan gedacht hebben. En je zegt dat je van pilates niet duizelig wordt....nou, ik werd al duizelig toen wie-was-dat-ook-alweer de bal beschreef waarbij je een soort koprolletjes moest maken. Heen en weer. Of zo (klepel, klok ) Succes ermee in ieder geval.

Ik ben gisteren trouwens maar niet gaan hardlopen, de pijn werd namelijk fors minder en ik ben bang dat als ik te snel weer ga hardlopen het weer erger wordt.

Moderator zaterdag 8 januari 2005 @ 11:08:18 #299
5428 crew  miss_sly
pi_24460766
Pandorah ik wil ook wel in het lijstje met opdaten!
Lekker naar Tenerife!! Heerlijk genieten van het zonnetje enzo, klinkt goed

Ow, en de schoenen lopen heeeeeerlijk!
pi_24462577
Isabeau, Misschien een tip. Ik ga dan wel nooit "openbaar" zwemmen (mijn moeder werkt als badjuf en soms als zij aan het schoonmaken is ga ik lekker zwemmen, heeeeeeeeeerlijk in de zomer; privezwembad! )

Pandorah, ik wil niet in het lijstje, want ik heb geen streefgewicht en ook geen behoefte mijn gewicht te openbaren, dus dan staat er alleen DancingPhoebe, -10

Dus niet in het lijstje .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')