YPPY: nog bedankt voor het opzoeken van die theeïne
![]()
. Ik heb inmiddels al cafeïnevrije kruidenthee gekocht en hij smaakt goed (gewoon te koop bij de appie zeg!
![]()
).
Riann: 2 boterhammen tussen de middag lijkt mij een prima startpunt. Als je stage loopt, zou ik als ik jou was eentje extra eten omdat je toch veel staand werk doet? Ik ben een beetje spuitelf maar ik eet bijvoorbeeld op een doordeweekse dag:
- ochtend 8.30: beker drinkyoghurt + ontbijtkoek
- tussendoor 11.00: appel
- middag 12.30: 3 boterhammen met mager beleg en salade
- tussendoor: banaan (16.00) en yoghurtje (18.00)
- avondeten rond 19.00: veel groenten met wat vlees en rijst/aardappels. Eventueel mager toetje na later op de avond.
miss_sly: handig foldertje heeft die man je in je handen gedrukt. Ik wist niet dat je met bewegen zoveel voorkomen kan! Kortom, lekker blijven bewegen
![]()
. Heb je je nieuwe hardloopschoenen al uitgeprobeerd?
Isabeau: al die namen voor die spiertjes duizelen mij een beetje hoor. Ik ben je kwijtgeraakt in je verhaal (maar goed, dat heb ik ook bij vriendlief als ie vertelt welk spiertje bij mij pijndoet als ik wat heb
![]()
). Maar kan het niet komen doordat je wat gek loopt met je linkervoet? Ik had toen ik een tijdje last had van blaren op mijn voet, toen ging ik dan onbewust anders lopen waardoor ik last van mijn heupen (of anderszins spieren daar ergens
![]()
)... Maar goed, ik zeg maar wat, het hoeft niet zo te zijn
![]()
. Gaat ie nou weer wat beter (en zwemmen is altijd goed he)?
Wat goed zeg
Sanne! Ik wist niet dat je van pilates kon groeien? Altijd handig om te weten zeg. Maar dan zit je alweer bijna op je gezonde gewicht (die ik in het lijstje heb ingevuld met een vraagteken)
![]()
.
Kom op
XemmyX, beetje positief denken en je kan gewoon afvallen hoor. Het gaat gewoon lukken. Misschien niet direct maar wel over een tijdje
![]()
. Tja, en van al dat water moet je naar de wc... dat hebben wij allemaal
![]()
.
Gia: wat een goeie slogan! Die ga ik aanhouden hoor... Think thin!
Funnie: ik zie dat Isa je al een beetje verteld heeft over het maagzuur. Ik zou het zelf niet weten. Ik kan je alleen veel sterkte wensen met de zoveelste tegenslag. Maar het zal vast eens een keer goedkopen
![]()
.
Hier gaat het ietsje beter met de duizeligheid en moeheid. Nu raak ik alleen maar duizelig bij sporten en haasten. Naja, da's weer wat. Eergisteren was ik in een overmoedige bui naar badmintontraining gegaan. Dat was eigenlijk niet zo'n goed plan omdat je daar nogal onverwachte bewegingen moet doen
![]()
, maar ik heb wel een partij gewonnen
![]()
. Dus ik ben weer naar de huisarts gestuurd door vriendlief. Omdat ik het vaker in deze periode heb, kan de moeheid (en de duizeligheid) te maken hebben met te weinig licht maar het kan ook bloedarmoede oid zijn. Dus ja, ik ben wat buisjes bloed armer geworden vanochtend (mijn collega'tje heel jaloers "ja zeg, zo kan ik ook een kilo afvallen"
![]()
).. Een stuk van 15 km wandelen ging me wel goed af dus ik moet maar gaan fietsen (rustig aan doen bij spinning dus) en gaan hardlopen of wandelen als dat hardlopen niet gaat. Naja, ik kan zolang altijd nog aan spieroefeningen / pilates doen. Daar raak je gelukkig niet duizelig van
![]()
.
Over een weekje ga ik twee weekjes naar Tenerife toe
![]()
. Dus dan ga ik eens lekker uitrusten.
Kennen jullie trouwens Bodyon (www.bodyon.nl)? In mijn kerstpakket had ik een 'pluim' gekregen waarbij ik vanallerlei dingen kon doen wo een online abonnement voor 8 weken bij Bodyon waarbij je je eigen eet- en beweegplan krijgt. Ik heb met een collega'tje afgesproken om dat te gaan doen vanaf februari (dan is meestal die duizeligheid over). Leek ons wel grappig
![]()
. En dan ben ik van plan om gewoon 3 á 4 keer week te gaan sporten (1x badminton, 1x spinning en 2x hardlopen op schema).