Dat zijn geen feiten maar een mening. Vergeet niet dat die vrouwen vaak ook gelovig zijn. Het is net als het verhaal van het celibaat en de pedofiele geestelijken. Gelovige ouders (ook al zijn ze slachtoffer) zullen nooit de link willen leggen tussen kindermisbruik en het celibaat. Het is altijd iets anders, dat moet wel.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens die vrouwen dus niet - die noemen de frustratie van de man die hier niet meer zo de baas is, die hier een heel ander soort leven leidt, die als het ware klem zit, als een veel belangrijker factor dan de islam. En dat heeft niks te maken met excuses, het zijn gewoon de feiten.
Hetzelfde kan ik aan jou vragen. En ik dacht dat deze al een paar keer gepost was:quote:Ik zou toch echt graag willen dat je dan bronnen of een gedegen onderbouwing van je bewering brengt want het komt nu een beetje over als de wens is de vader van de gedachte.
Helemaal mee eens.quote:Het belangrijkste is toch dat er geen mishandeling meer is, of minder. Het kan mij niet schelen of het uiteindelijk door de kleur van de vla of de religie komt, maar als we het weten kan dat wel bijdragen tot een oplossing.
Zoals Marx ooit zei: geloof is opium voor het volk (overigens een vaak misbruikte quote, maar dat terzijde). Je zult eerst mensen wakker moeten schudden naar de realiteit, pas dan volgt de emancipatie.quote:Natuurlijk maar ik vind het het belangrijkst om op de verhalen van de vrouwen af te gaan en die zeggen toch echt iets genuanceerders.
Als die mannen dan slaan puur uit frustratie, waarom dienen die vrouwen dan geen aanklacht tegen ze in. Ze duiken wel onder in een blijf-van-mijn-lijf, maar hun mannen blijven vrij rondlopen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens die vrouwen dus niet - die noemen de frustratie van de man die hier niet meer zo de baas is, die hier een heel ander soort leven leidt, die als het ware klem zit, als een veel belangrijker factor dan de islam. En dat heeft niks te maken met excuses, het zijn gewoon de feiten.
Mishandeling komt overal voor, en het maakt inderdaad niet uit of dat nou uit religie of puur uit machtsvertoon is. Echter durven veel moslima's geen aangifte te doen, omdat dat vanuit hun religie not-done is. Een man aanklagen kan leiden tot woede van de hele familie tegen de toch al mishandelde vrouw. Zij zien dat nu eenmaal anders en dienen dus geen aanklacht in.quote:Het belangrijkste is toch dat er geen mishandeling meer is, of minder. Het kan mij niet schelen of het uiteindelijk door de kleur van de vla of de religie komt, maar als we het weten kan dat wel bijdragen tot een oplossing.
Aangezien die vrouwen geen aanklacht indienen, maar duidelijk wel mishandeld zijn, moet de staat de aanklacht maar indienen. Er is een misdaad gepleegd en de dader moet bestraft worden, ook als het slachtoffer geen aanklacht in durft te dienen.quote:Natuurlijk maar ik vind het het belangrijkst om op de verhalen van de vrouwen af te gaan en die zeggen toch echt iets genuanceerders.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:32 schreef SCH het volgende:
Ik kan niet anders stellen dan dat je de islam perse als de schuld wilt zien.
Misschien heb je dit gemist:quote:Ik snap dat nooit zo goed, het gaat er toch om dat je een oplossing wilt - ik ben niet zo verblind door die hele islam.
En mijn reactie:quote:Het belangrijkste is toch dat er geen mishandeling meer is, of minder. Het kan mij niet schelen of het uiteindelijk door de kleur van de vla of de religie komt, maar als we het weten kan dat wel bijdragen tot een oplossing.
quote:Helemaal mee eens.
Ik wil ook een oplossing. Aangezien we hun denkwijze niet kunnen veranderen, moet de wet dus maar veranderd worden.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:32 schreef SCH het volgende:
Ik kan niet anders stellen dan dat je de islam perse als de schuld wilt zien.
Ik snap dat nooit zo goed, het gaat er toch om dat je een oplossing wilt - ik ben niet zo verblind door die hele islam.
Het stoort me dat je altijd zo praat over 'hun' - alsof ze van mars komen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil ook een oplossing. Aangezien we hun denkwijze niet kunnen veranderen, moet de wet dus maar veranderd worden.
Mishandeling moet strafbaar gesteld worden ook als het slachtoffer geen aanklacht indient.
SH wil gewoon niet geloven dat er mensen zich op iets baseren en dat de gevolgen daarvan niet altijd rooskleurig zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil ook een oplossing. Aangezien we hun denkwijze niet kunnen veranderen, moet de wet dus maar veranderd worden.
Mishandeling moet strafbaar gesteld worden ook als het slachtoffer geen aanklacht indient.
Zolang je de problemen niet benoemt kom je nergens.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Het stoort me dat je altijd zo praat over 'hun' - alsof ze van mars komen.
Ik heb het over HUN, omdat dat korter is dan "de mishandelde moslimvrouwen".quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Het stoort me dat je altijd zo praat over 'hun' - alsof ze van mars komen.
Je voorstel zal niet haalbaar zijn, lijkt me ook niet wenselijk. Er wordt in de toekomst wel meer aangifte gedaan.
Van mij mag het, ik zeg dat het niet haalbaar is. Juridisch niet.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:31 schreef Gia het volgende:
Mishandeling moet ten alle tijden bestraft worden.
Wat heb jij er op tegen?
quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Van mij mag het, ik zeg dat het niet haalbaar is. Juridisch niet.
Je zei even geleden nog dat het niet wenselijk was. Waarom niet?quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Van mij mag het, ik zeg dat het niet haalbaar is. Juridisch niet.
Wat ben je toch ook een hypocrite klootzak ook he.....quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Het belangrijkste is toch dat er geen mishandeling meer is, of minder. Het kan mij niet schelen of het uiteindelijk door de kleur van de vla of de religie komt, maar als we het weten kan dat wel bijdragen tot een oplossing.
[..]
Kinderseks is onder alle vormen strafbaar of het kind nu graag pijpt of niet, ik zie de hiaten ook niet 1,2,3.quote:
Helaas, het kwaad is al geschiedquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:35 schreef Elgigante het volgende:
SCH het lijkt me beter dat je je computer uitzet en je diep gaat schamen.
(Ik mag hopen dat je nooit kinderen krijgt of adopteert om ze te indoctrineren met je arrogante hypocriete zieke geest)
Dat jij het wartaal vind zegt natuurlijk weer genoeg.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:29 schreef SCH het volgende:
Wat een wartaal elgigante, ik snap echt niet waar je het over hebt en herken mezelf absoluut niet in wat je over me zegt. En over dit onderwerp hang ik absoluut niet de relnicht uit, wat ik trouwens zelden doe in NWS en POL, alleen in VBL eigenlijk.
Leer eens lezen en stel je niet zo aan zeg.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:35 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een hypocrite klootzak ook he.....
Eerst iedereen die de Islam als mogelijk oorzaak ziet voor dom, ignorant en racist uitmaken en uiteindelijk zou het best eens de oorzak kunnen zijn, maar dan doet ie er ineens niet meer toe.
SCH het lijkt me beter dat je je computer uitzet en je diep gaat schamen.
(Ik mag hopen dat je nooit kinderen krijgt of adopteert om ze te indoctrineren met je arrogante hypocriete zieke geest)
Nee, jij herkent je zelf er nooit in. De rest van de wereld wel. Zelfde verhaal als altijd dus.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:29 schreef SCH het volgende:
Wat een wartaal elgigante, ik snap echt niet waar je het over hebt en herken mezelf absoluut niet in wat je over me zegt.
Hou toch eens op man. Meld eens iets inhoudelijks dan een soort campagne te voeren. Wat is daar nou boeiend aan?quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:44 schreef Snik het volgende:
[..]
Nee, jij herkent je zelf er nooit in. De rest van de wereld wel. Zelfde verhaal als altijd dus.
Het is niet per definitie onhaalbaar.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Als het slachtoffer niet meewerkt is de bewijsvoering onhaalbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |