Het is heel simpel. De oplossing is die mannen aanpakken. De uitvoering laat alleen te wensen over. Gelul over sociaal-economische situaties, of dat ze gefrustreerd zijn, vind ik grote onzin. Alsof alleen arme en gefrustreerde mannen vrouwen slaan...quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt het zelf niet in de gaten maar je schuift wat die vrouwen zeggen meteen terzijde. Erg denigerend.
[..]
Ja hallo. En daarom hoef je maar niet naar die vrouwen te luisteren? Het zijn helemaal geen excuses. Dat zou zo zijn als het ermee goed gepraat wordt en dat is helemaal niet het geval. Dat maak jij ervan. Dat ze niet moeten slaan staat buiten kijf. Maar ik dacht dat jij zo graag een oplossing wilde samen met Ayaan. Dan zul je toch echt wat verder moeten kijken.
Je neemt de vrouwen dus niet serieus. Je luistert niet, je weet het allemaal al.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:08 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is heel simpel. De oplossing is die mannen aanpakken. De uitvoering laat alleen te wensen over. Gelul over sociaal-economische situaties, of dat ze gefrustreerd zijn, vind ik grote onzin. Alsof alleen arme en gefrustreerde mannen vrouwen slaan...
Je plaat blijft hangen SCH. Die voor je kop trouwens ook.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Je neemt de vrouwen dus niet serieus. Je luistert niet, je weet het allemaal al.
Ongelooflijk - dat je nog doet alsof je met die vrouwen begaan bent ook. Ongelooflijk.
Tuurlijk SCH. Blijf vooral in je eigen leugens geloven.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:12 schreef SCH het volgende:
Nee die van jou. Je bent door de mand gevallen.
Die vrouwen interesseren je niet - blijkbaar alleen het kunnen bashen van de islam.
Valt me zwaar van je tegen. Ik dacht echt dat je iets aan het probleem wilde doen.
Ik vertel je wat die vrouwen zeggen en jij zegt: niks mee te schaften, allemaal gezeik. Sorry hoor, wie slaat hier nou op drift?quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:15 schreef nikk het volgende:
[..]
Tuurlijk SCH. Blijf vooral in je eigen leugens geloven.
Je realiseert je toch wel dat op het moment dat die vrouwen in een blijf-van-mijn-lijf huis zitten het rijkelijk te laat is? Zoals ik al zei, je moet die mannen aanpakken. Gelul over sociaal-economische situaties en dergelijke is leuk voor aan de koffietafel maar daar help je echt helemaal niemand mee.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vertel je wat die vrouwen zeggen en jij zegt: niks mee te schaften, allemaal gezeik. Sorry hoor, wie slaat hier nou op drift?
Je wilt het toch voorkomen of niet? Dan zul je bij de wortels moeten beginnen en kijiken waar het vandaan komt - het is helemaal geen gelul. Het is belangrijk om de verhalen van die vrouwen te horen maar dat doe jij af als stomme excuses. Het is juist heel belangrijk om te weten waar de oorzaken liggen: dan pas kun je goed preventief in actie komen. Maar jij bent alweer helemaal getriggerd door dat sociaal-economische merk ik al, terwijl dat maar een aspect is. Waarschijnlijk in een combinatie van een aantal aspecten.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Je realiseert je toch wel dat op het moment dat die vrouwen in een blijf-van-mijn-lijf huis zitten het rijkelijk te laat is? Zoals ik al zei, je moet die mannen aanpakken. Gelul over sociaal-economische situaties en dergelijke is leuk voor aan de koffietafel maar daar help je echt helemaal niemand mee.
Simpelweg omdat ik de sociaal-economische situatie een maar een kut-excuus vind. Er zijn in dit land minstens evenveel (sterker nog, veel meer) autochtone mensen die in exact dezelfde sociaal economische situatie bevinden. Dat het uiteindelijk neerkomt op een aantal factoren ben ik met je eens. En de Islamitische cultuur is in dat opzicht een veel grotere factor dan de sociaal-ecomische situatie.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wilt het toch voorkomen of niet? Dan zul je bij de wortels moeten beginnen en kijiken waar het vandaan komt - het is helemaal geen gelul. Het is belangrijk om de verhalen van die vrouwen te horen maar dat doe jij af als stomme excuses. Het is juist heel belangrijk om te weten waar de oorzaken liggen: dan pas kun je goed preventief in actie komen. Maar jij bent alweer helemaal getriggerd door dat sociaal-economische merk ik al, terwijl dat maar een aspect is. Waarschijnlijk in een combinatie van een aantal aspecten.
Zoals je al zei, zoeken naar de oorzaken. De Islamitische cultuur is nou niet bepaald vrouw-vriendelijk. Net zoals de Christelijke dat ooit ook niet was (en nu in sommige kringen nog steeds niet).quote:Maar in jouw opinie is het verhaal van Ayaan dus ook volkomen bullshit. Wat maakt het dan uit of het iets met islam of koran te maken zou hebben.
Volgens die vrouwen dus niet - die noemen de frustratie van de man die hier niet meer zo de baas is, die hier een heel ander soort leven leidt, die als het ware klem zit, als een veel belangrijker factor dan de islam. En dat heeft niks te maken met excuses, het zijn gewoon de feiten.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:44 schreef nikk het volgende:
En de Islamitische cultuur is in dat opzicht een veel grotere factor dan de sociaal-ecomische situatie.
Natuurlijk maar ik vind het het belangrijkst om op de verhalen van de vrouwen af te gaan en die zeggen toch echt iets genuanceerders.quote:Zoals je al zei, zoeken naar de oorzaken. De Islamitische cultuur is nou niet bepaald vrouw-vriendelijk. Net zoals de Christelijke dat ooit ook niet was (en nu in sommige kringen nog steeds niet).
Dat zijn geen feiten maar een mening. Vergeet niet dat die vrouwen vaak ook gelovig zijn. Het is net als het verhaal van het celibaat en de pedofiele geestelijken. Gelovige ouders (ook al zijn ze slachtoffer) zullen nooit de link willen leggen tussen kindermisbruik en het celibaat. Het is altijd iets anders, dat moet wel.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens die vrouwen dus niet - die noemen de frustratie van de man die hier niet meer zo de baas is, die hier een heel ander soort leven leidt, die als het ware klem zit, als een veel belangrijker factor dan de islam. En dat heeft niks te maken met excuses, het zijn gewoon de feiten.
Hetzelfde kan ik aan jou vragen. En ik dacht dat deze al een paar keer gepost was:quote:Ik zou toch echt graag willen dat je dan bronnen of een gedegen onderbouwing van je bewering brengt want het komt nu een beetje over als de wens is de vader van de gedachte.
Helemaal mee eens.quote:Het belangrijkste is toch dat er geen mishandeling meer is, of minder. Het kan mij niet schelen of het uiteindelijk door de kleur van de vla of de religie komt, maar als we het weten kan dat wel bijdragen tot een oplossing.
Zoals Marx ooit zei: geloof is opium voor het volk (overigens een vaak misbruikte quote, maar dat terzijde). Je zult eerst mensen wakker moeten schudden naar de realiteit, pas dan volgt de emancipatie.quote:Natuurlijk maar ik vind het het belangrijkst om op de verhalen van de vrouwen af te gaan en die zeggen toch echt iets genuanceerders.
Als die mannen dan slaan puur uit frustratie, waarom dienen die vrouwen dan geen aanklacht tegen ze in. Ze duiken wel onder in een blijf-van-mijn-lijf, maar hun mannen blijven vrij rondlopen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens die vrouwen dus niet - die noemen de frustratie van de man die hier niet meer zo de baas is, die hier een heel ander soort leven leidt, die als het ware klem zit, als een veel belangrijker factor dan de islam. En dat heeft niks te maken met excuses, het zijn gewoon de feiten.
Mishandeling komt overal voor, en het maakt inderdaad niet uit of dat nou uit religie of puur uit machtsvertoon is. Echter durven veel moslima's geen aangifte te doen, omdat dat vanuit hun religie not-done is. Een man aanklagen kan leiden tot woede van de hele familie tegen de toch al mishandelde vrouw. Zij zien dat nu eenmaal anders en dienen dus geen aanklacht in.quote:Het belangrijkste is toch dat er geen mishandeling meer is, of minder. Het kan mij niet schelen of het uiteindelijk door de kleur van de vla of de religie komt, maar als we het weten kan dat wel bijdragen tot een oplossing.
Aangezien die vrouwen geen aanklacht indienen, maar duidelijk wel mishandeld zijn, moet de staat de aanklacht maar indienen. Er is een misdaad gepleegd en de dader moet bestraft worden, ook als het slachtoffer geen aanklacht in durft te dienen.quote:Natuurlijk maar ik vind het het belangrijkst om op de verhalen van de vrouwen af te gaan en die zeggen toch echt iets genuanceerders.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:32 schreef SCH het volgende:
Ik kan niet anders stellen dan dat je de islam perse als de schuld wilt zien.
Misschien heb je dit gemist:quote:Ik snap dat nooit zo goed, het gaat er toch om dat je een oplossing wilt - ik ben niet zo verblind door die hele islam.
En mijn reactie:quote:Het belangrijkste is toch dat er geen mishandeling meer is, of minder. Het kan mij niet schelen of het uiteindelijk door de kleur van de vla of de religie komt, maar als we het weten kan dat wel bijdragen tot een oplossing.
quote:Helemaal mee eens.
Ik wil ook een oplossing. Aangezien we hun denkwijze niet kunnen veranderen, moet de wet dus maar veranderd worden.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:32 schreef SCH het volgende:
Ik kan niet anders stellen dan dat je de islam perse als de schuld wilt zien.
Ik snap dat nooit zo goed, het gaat er toch om dat je een oplossing wilt - ik ben niet zo verblind door die hele islam.
Het stoort me dat je altijd zo praat over 'hun' - alsof ze van mars komen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil ook een oplossing. Aangezien we hun denkwijze niet kunnen veranderen, moet de wet dus maar veranderd worden.
Mishandeling moet strafbaar gesteld worden ook als het slachtoffer geen aanklacht indient.
SH wil gewoon niet geloven dat er mensen zich op iets baseren en dat de gevolgen daarvan niet altijd rooskleurig zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil ook een oplossing. Aangezien we hun denkwijze niet kunnen veranderen, moet de wet dus maar veranderd worden.
Mishandeling moet strafbaar gesteld worden ook als het slachtoffer geen aanklacht indient.
Zolang je de problemen niet benoemt kom je nergens.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Het stoort me dat je altijd zo praat over 'hun' - alsof ze van mars komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |