abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23880550
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt het zelf niet in de gaten maar je schuift wat die vrouwen zeggen meteen terzijde. Erg denigerend.
[..]

Ja hallo. En daarom hoef je maar niet naar die vrouwen te luisteren? Het zijn helemaal geen excuses. Dat zou zo zijn als het ermee goed gepraat wordt en dat is helemaal niet het geval. Dat maak jij ervan. Dat ze niet moeten slaan staat buiten kijf. Maar ik dacht dat jij zo graag een oplossing wilde samen met Ayaan. Dan zul je toch echt wat verder moeten kijken.
Het is heel simpel. De oplossing is die mannen aanpakken. De uitvoering laat alleen te wensen over. Gelul over sociaal-economische situaties, of dat ze gefrustreerd zijn, vind ik grote onzin. Alsof alleen arme en gefrustreerde mannen vrouwen slaan...
pi_23880575
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is heel simpel. De oplossing is die mannen aanpakken. De uitvoering laat alleen te wensen over. Gelul over sociaal-economische situaties, of dat ze gefrustreerd zijn, vind ik grote onzin. Alsof alleen arme en gefrustreerde mannen vrouwen slaan...
Je neemt de vrouwen dus niet serieus. Je luistert niet, je weet het allemaal al.

Ongelooflijk - dat je nog doet alsof je met die vrouwen begaan bent ook. Ongelooflijk.
pi_23880604
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Je neemt de vrouwen dus niet serieus. Je luistert niet, je weet het allemaal al.

Ongelooflijk - dat je nog doet alsof je met die vrouwen begaan bent ook. Ongelooflijk.
Je plaat blijft hangen SCH. Die voor je kop trouwens ook.
pi_23880621
Nee die van jou. Je bent door de mand gevallen.

Die vrouwen interesseren je niet - blijkbaar alleen het kunnen bashen van de islam.

Valt me zwaar van je tegen. Ik dacht echt dat je iets aan het probleem wilde doen.
pi_23880698
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:12 schreef SCH het volgende:
Nee die van jou. Je bent door de mand gevallen.

Die vrouwen interesseren je niet - blijkbaar alleen het kunnen bashen van de islam.

Valt me zwaar van je tegen. Ik dacht echt dat je iets aan het probleem wilde doen.
Tuurlijk SCH. Blijf vooral in je eigen leugens geloven.
pi_23880756
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Tuurlijk SCH. Blijf vooral in je eigen leugens geloven.
Ik vertel je wat die vrouwen zeggen en jij zegt: niks mee te schaften, allemaal gezeik. Sorry hoor, wie slaat hier nou op drift?
pi_23880833
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vertel je wat die vrouwen zeggen en jij zegt: niks mee te schaften, allemaal gezeik. Sorry hoor, wie slaat hier nou op drift?
Je realiseert je toch wel dat op het moment dat die vrouwen in een blijf-van-mijn-lijf huis zitten het rijkelijk te laat is? Zoals ik al zei, je moet die mannen aanpakken. Gelul over sociaal-economische situaties en dergelijke is leuk voor aan de koffietafel maar daar help je echt helemaal niemand mee.
pi_23880965
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Je realiseert je toch wel dat op het moment dat die vrouwen in een blijf-van-mijn-lijf huis zitten het rijkelijk te laat is? Zoals ik al zei, je moet die mannen aanpakken. Gelul over sociaal-economische situaties en dergelijke is leuk voor aan de koffietafel maar daar help je echt helemaal niemand mee.
Je wilt het toch voorkomen of niet? Dan zul je bij de wortels moeten beginnen en kijiken waar het vandaan komt - het is helemaal geen gelul. Het is belangrijk om de verhalen van die vrouwen te horen maar dat doe jij af als stomme excuses. Het is juist heel belangrijk om te weten waar de oorzaken liggen: dan pas kun je goed preventief in actie komen. Maar jij bent alweer helemaal getriggerd door dat sociaal-economische merk ik al, terwijl dat maar een aspect is. Waarschijnlijk in een combinatie van een aantal aspecten.

Maar in jouw opinie is het verhaal van Ayaan dus ook volkomen bullshit. Wat maakt het dan uit of het iets met islam of koran te maken zou hebben.
pi_23881374
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Je wilt het toch voorkomen of niet? Dan zul je bij de wortels moeten beginnen en kijiken waar het vandaan komt - het is helemaal geen gelul. Het is belangrijk om de verhalen van die vrouwen te horen maar dat doe jij af als stomme excuses. Het is juist heel belangrijk om te weten waar de oorzaken liggen: dan pas kun je goed preventief in actie komen. Maar jij bent alweer helemaal getriggerd door dat sociaal-economische merk ik al, terwijl dat maar een aspect is. Waarschijnlijk in een combinatie van een aantal aspecten.
Simpelweg omdat ik de sociaal-economische situatie een maar een kut-excuus vind. Er zijn in dit land minstens evenveel (sterker nog, veel meer) autochtone mensen die in exact dezelfde sociaal economische situatie bevinden. Dat het uiteindelijk neerkomt op een aantal factoren ben ik met je eens. En de Islamitische cultuur is in dat opzicht een veel grotere factor dan de sociaal-ecomische situatie.
quote:
Maar in jouw opinie is het verhaal van Ayaan dus ook volkomen bullshit. Wat maakt het dan uit of het iets met islam of koran te maken zou hebben.
Zoals je al zei, zoeken naar de oorzaken. De Islamitische cultuur is nou niet bepaald vrouw-vriendelijk. Net zoals de Christelijke dat ooit ook niet was (en nu in sommige kringen nog steeds niet).
pi_23881898
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:44 schreef nikk het volgende:
En de Islamitische cultuur is in dat opzicht een veel grotere factor dan de sociaal-ecomische situatie.
Volgens die vrouwen dus niet - die noemen de frustratie van de man die hier niet meer zo de baas is, die hier een heel ander soort leven leidt, die als het ware klem zit, als een veel belangrijker factor dan de islam. En dat heeft niks te maken met excuses, het zijn gewoon de feiten.

Ik zou toch echt graag willen dat je dan bronnen of een gedegen onderbouwing van je bewering brengt want het komt nu een beetje over als de wens is de vader van de gedachte.

Het belangrijkste is toch dat er geen mishandeling meer is, of minder. Het kan mij niet schelen of het uiteindelijk door de kleur van de vla of de religie komt, maar als we het weten kan dat wel bijdragen tot een oplossing.
quote:
Zoals je al zei, zoeken naar de oorzaken. De Islamitische cultuur is nou niet bepaald vrouw-vriendelijk. Net zoals de Christelijke dat ooit ook niet was (en nu in sommige kringen nog steeds niet).
Natuurlijk maar ik vind het het belangrijkst om op de verhalen van de vrouwen af te gaan en die zeggen toch echt iets genuanceerders.
pi_23882376
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens die vrouwen dus niet - die noemen de frustratie van de man die hier niet meer zo de baas is, die hier een heel ander soort leven leidt, die als het ware klem zit, als een veel belangrijker factor dan de islam. En dat heeft niks te maken met excuses, het zijn gewoon de feiten.
Dat zijn geen feiten maar een mening. Vergeet niet dat die vrouwen vaak ook gelovig zijn. Het is net als het verhaal van het celibaat en de pedofiele geestelijken. Gelovige ouders (ook al zijn ze slachtoffer) zullen nooit de link willen leggen tussen kindermisbruik en het celibaat. Het is altijd iets anders, dat moet wel.
quote:
Ik zou toch echt graag willen dat je dan bronnen of een gedegen onderbouwing van je bewering brengt want het komt nu een beetje over als de wens is de vader van de gedachte.
Hetzelfde kan ik aan jou vragen. En ik dacht dat deze al een paar keer gepost was:

En daarbij komt ook nog dat de mogelijkheden om te ontsnappen aan de situatie voor deze groepen vrouwen een stuk kleiner is dan dat van de gemiddelde autochtoon.
quote:
Het belangrijkste is toch dat er geen mishandeling meer is, of minder. Het kan mij niet schelen of het uiteindelijk door de kleur van de vla of de religie komt, maar als we het weten kan dat wel bijdragen tot een oplossing.
Helemaal mee eens.
quote:
Natuurlijk maar ik vind het het belangrijkst om op de verhalen van de vrouwen af te gaan en die zeggen toch echt iets genuanceerders.
Zoals Marx ooit zei: geloof is opium voor het volk (overigens een vaak misbruikte quote, maar dat terzijde). Je zult eerst mensen wakker moeten schudden naar de realiteit, pas dan volgt de emancipatie.
pi_23882392
Las onlangs in het Parool dat Loverboys zich slachtoffer voelen van hun eigen slachtoffers.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  vrijdag 10 december 2004 @ 17:31:42 #253
3542 Gia
User under construction
pi_23882468
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Als die mannen dan slaan puur uit frustratie, waarom dienen die vrouwen dan geen aanklacht tegen ze in. Ze duiken wel onder in een blijf-van-mijn-lijf, maar hun mannen blijven vrij rondlopen.
quote:
Mishandeling komt overal voor, en het maakt inderdaad niet uit of dat nou uit religie of puur uit machtsvertoon is. Echter durven veel moslima's geen aangifte te doen, omdat dat vanuit hun religie not-done is. Een man aanklagen kan leiden tot woede van de hele familie tegen de toch al mishandelde vrouw. Zij zien dat nu eenmaal anders en dienen dus geen aanklacht in.
quote:
Aangezien die vrouwen geen aanklacht indienen, maar duidelijk wel mishandeld zijn, moet de staat de aanklacht maar indienen. Er is een misdaad gepleegd en de dader moet bestraft worden, ook als het slachtoffer geen aanklacht in durft te dienen.
pi_23882479
Ik kan niet anders stellen dan dat je de islam perse als de schuld wilt zien.

Ik snap dat nooit zo goed, het gaat er toch om dat je een oplossing wilt - ik ben niet zo verblind door die hele islam.
pi_23882817
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:32 schreef SCH het volgende:
Nee hoor.
quote:
Ik snap dat nooit zo goed, het gaat er toch om dat je een oplossing wilt - ik ben niet zo verblind door die hele islam.
Misschien heb je dit gemist:

Jij schreef:
quote:
En mijn reactie:
quote:
Helemaal mee eens.
  vrijdag 10 december 2004 @ 18:10:36 #256
3542 Gia
User under construction
pi_23883377
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:32 schreef SCH het volgende:

Ik wil ook een oplossing. Aangezien we hun denkwijze niet kunnen veranderen, moet de wet dus maar veranderd worden.

Mishandeling moet strafbaar gesteld worden ook als het slachtoffer geen aanklacht indient.
pi_23883511
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik wil ook een oplossing. Aangezien we hun denkwijze niet kunnen veranderen, moet de wet dus maar veranderd worden.

Mishandeling moet strafbaar gesteld worden ook als het slachtoffer geen aanklacht indient.
Het stoort me dat je altijd zo praat over 'hun' - alsof ze van mars komen.

Je voorstel zal niet haalbaar zijn, lijkt me ook niet wenselijk. Er wordt in de toekomst wel meer aangifte gedaan.
pi_23883691
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef Gia het volgende:

[..]

SH wil gewoon niet geloven dat er mensen zich op iets baseren en dat de gevolgen daarvan niet altijd rooskleurig zijn.
De oplossing is niet een kwestie van willen, maar van moeten en dat kost inzet, creativiteit, denkvermogen en daadkracht, de vraag is of alle betrokkenen deze oplossing wel willen.
De inwonenden van de BVMLhuizen absoluut, maar degenen daarbuiten heb ik mijn twijfels over.

Ik vind het ook niet kunnen dat een man een importbruid haalt, die niet overeenkomt met de advertentie en zodoende in een BVML-huis zit, gescheiden is van haar man, terwijl haar ex-man inmiddels de catalogi doorbladert om een nieuw slachtoffer te zoeken.

Eerder in dit topic gaf SC al aan waar hij dacht dat het probleem lag, dat probleem is rechtstreeks afkomstig uit de Islamitische cultuur, maar dat de Islam er verband meehoudt (indirect) dat de BVML huizen overvol is wordt meteen verworpen en wordt gezinspeeld op de oplossing en de reden dat de vrouwen er zitten 'doet er dan niet meer zo toe' (het zou de relnicht kunnen ontmaskeren namelijk), het gaat immers over de oplossing

Dat is inderdaad het streven, maar je moet zorgen dat je het fundament eronder wegslaat, zodat je niet dweilt met een kraan open.
Dat daarbij koppen gaan rollen of mensen tegen het hoofd worden gestoten is niet anders.
Yeah baby Yeah!
pi_23883764
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Het stoort me dat je altijd zo praat over 'hun' - alsof ze van mars komen.
Zolang je de problemen niet benoemt kom je nergens.

Typisch het Coheniaans gedachtengoed (stel dat we een vinger naar ze wijzen, misschien worden ze dan boos, helluuuuuuuuuuuuuuup!!!!).

Hooligans zijn er ook onder 'ons', maar toch spreken we over 'ze' als we over criminaliteit rond voetbalwedstrijden spreken.

De waarheid is hard SCH, af en toe té voor jou blijkt wel weer.
Yeah baby Yeah!
pi_23883777
Wat een wartaal elgigante, ik snap echt niet waar je het over hebt en herken mezelf absoluut niet in wat je over me zegt. En over dit onderwerp hang ik absoluut niet de relnicht uit, wat ik trouwens zelden doe in NWS en POL, alleen in VBL eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')