E&N hebben niet geweigerd, maar de verkopende partij. (=makelaar en/of net5)quote:Op maandag 6 december 2004 15:05 schreef Day het volgende:
Was het overigens niet zo dat de koppels de verkoopprijs ook mogen weigeren?
E&N hebben ook de prijs geweigerd. In principe mogen B&T en J&W dit toch ook doen?
Oh ja,quote:Op maandag 6 december 2004 15:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
E&N hebben niet geweigerd, maar de verkopende partij. (=makelaar en/of net5)
quote:Michon wil het 'nooit meer meemaken'.
Lieke en Michon zijn de winnaars van ‘Het Blok’. Hun huis heeft een winst van 45.000 euro opgeleverd. Bij dit bedrag komt het prijzengeld van 50.000 euro bij én dan komt ook nog de winst van het vijfde appartement erbij, zo’n 1.250 euro. In totaal hebben ze dus ruim 96.000 euro gewonnen. Blijkbaar hebben Lieke en Michon tijdens ‘Het Blok’ de smaak van het verbouwen te pakken gekregen, want zij gaan met het geld een kavel kopen en hun eigen huis bouwen.
Michon: "We zijn natuurlijk hartstikke blij dat we gewonnen hebben, maar het voelt ook een beetje dubbel. Want ik denk dat de overige stellen wel wat meer winst op hun woning hadden verwacht. Toch zijn we dolgelukkig met onze overwinning."
Lieke vult aan: "We hebben niet voor niets de hele tijd geroepen dat we zouden winnen!"
Het geld stoppen ze in een eigen kavel waar ze een huis op gaan bouwen. Michon: "Ja dat klopt, we willen in de buurt van Delft een kavel kopen en een eigen huis bouwen. Maar Lieke kan je veel meer vertellen over wat voor huis het gaat worden, want zij gaat het ontwerpen." Lieke: "Het wordt een heel strak huis. Er moet een zwembad bij komen en misschien als het een grote kavel is, bouwen we er meer huizen op. Kunnen we onze buren uitkiezen. Wina en Jochem bijvoorbeeld!"
Op de vraag hoe het hen bevalt om zichzelf terug op televisie te zien, zegt Michon: "Het viel me mee. Het is natuurlijk raar om de eerste beelden te zien. Dan moet je wennen aan het geluid en hoe je overkomt. Eerlijk gezegd kwam ik niet echt over zoals in het gewone leven. Ik hield toch wel rekening met de camera. Ik wilde geen dingen zeggen die raar uitgelicht zouden worden op televisie, dus vandaar dat ik met de ruzies met Lieke daar wel rekening mee hield. Lieke vond ik helemaal niet overkomen zoals ze in het echte leven is. Zij is juist hartstikke lief, sociaal en uitermate intelligent!"
Het stel zou het echter niet meer over willen doen. "Nee! Niet dat we er spijt van hebben, maar alles vergt zo veel van je lichaam en geest. Dat zou ik niet nog een keer willen meemaken. Ik denk dat we meer uit handen hadden moeten geven, zodat we niet zo vermoeid waren," aldus Michon. Lieke: "Ja dat te kort aan slaap was wel een van de dingen die me het meeste tegenviel."
quote:1,1 miljoen kijkes voor finale Het Blok.
Het Blok (NET5, 20:30) - Avondvullend zond Net 5 gisteren de finale van Het Blok uit, wat voor een heel seizoen succes garant stond voor Net 5. Naar de finale keken gisteren 1.057.000 kijkers (madl: 15.0%). De deelnemers leken gisteren bij de finale echter wat minder enthousiast. De appar-tementen bleken ver onder de marktprijs verkocht te worden.
Lieke en Michon (foto) wonnen Het Blok. Hun huis heeft een winst van 45.000 euro opgeleverd. Bij dit bedrag komt ook nog het prijzengeld van 50.000 euro bij en ook de 1.250 euro winst van het vijfde appartement komt daarbij. In totaal hebben ze dus ruim 96.000 euro gewonnen. Nanet en Elmer verdienden met hun eigen appartement helemaal niks.
Heb je je ouwe kamer/etage alweer verhuurd?quote:Op maandag 6 december 2004 14:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels een appartement gekocht, 2 minuten daar vandaan overigens, voor 124.500 in de Indische buurt. Een stuk groter ook nog. En een stuk verder van het spoorWas een voormalige huurwoning en dat heeft de prijs ook gedrukt. Kijk op www.stadsstudio.nl!
jaquote:Op maandag 6 december 2004 16:27 schreef Nouk het volgende:
[..]
Heb je je ouwe kamer/etage alweer verhuurd?
stukje van de post van Austen eruit gepakt aangezien dat nu net de punten zijn... je krijgt niet zo een hypotheek zomaar even voor elkaar voor zo'n bedrag.quote:Op maandag 6 december 2004 13:36 schreef Austen het volgende:
210.000 euro aan hypotheek krijgen.
Kijk nou naar de mensen op dit forum; de kijkers van dit programma. Is er iemand die de bedragen van de appartementen kan ophoesten? Zo ja, dan wil ik graag jouw baan.
Kortom; de kijkers (die misschien best willen kopen) en de prijs van de appartementen liggen te veel uit elkaar.
Nou, zelfs als ik het geld had dan weet ik nog wel leukere plekken in Amsterdam om te wonen. Elke keer als de veilingmeester de buurt Centrum noemde, riepen wij op de bank "Neehee, het is oost".
En In Oost wonen naast de spoorbaan, nou daar word ik niet hebberig van.
De taxatie is in mijn ogen ook niet reëel, maar ik heb het afgelopen jaar de ontwikkeling van de huizenprijzen in die buurt nauwlettend in de gaten gehouden, dit omdat ik dus al huurde in de Czaar Peterbuurt en er wel wilde kopen, juist omdat het wel een buurt met potentie is. Maar ik haakte af bij de hysterische prijzen. Paar keer wezen kijken in de Blankenstraat (aan de achterkant van de Czaar Peterstraat) en op de Krayenhoffstraat (ook daarachter). Dat laatste apt. was een 2-kamerwoning. Enkel glas, 1 (!) stroomgroep, ouderwetsche bedrading en leidingen, geen wasmachineaansluiting. En daar werd ook al 150 k voor gevraagd. Ik had nog geboden (stuk lager) maar mijn bod werd afgewezen. Dus in die zin kloppen die prijzen van her romanof-complex ook wel, ze liggen op 1 lijn met de huizen eromheen. Wat niet wegneemt dat ik het allemaal veel en veel te hoog geprijsd vind, overigens!quote:Op maandag 6 december 2004 17:13 schreef kees-jan het volgende:
[..]
stukje van de post van Austen eruit gepakt aangezien dat nu net de punten zijn... je krijgt niet zo een hypotheek zomaar even voor elkaar voor zo'n bedrag.
Verder is het erg belangrijk DAT HET INDERDAAD GEEN CENTRUM IS!!!!!!!!!!!!! dit moest even met hoofdletters aangezien ik me hier echt krom aan heb geergerd. Dit is een wijk die weliswaar in ontwikkeling is maar er nog lang niet is... als je dan de hoofdprijs nu al moet betalen schiet dat niet op.. en in vergelijking met de taxatie vd naast gelegen panden is de prijs niet hoog, maar is deze taxatie wel reeel?
Ik vind het wel jammer voor Brett en Tobias dat ze niet gewonnen hebben, waren mijn favos! Ik geloof best dat L en M vals hebben gespeeld, zo is vooral zij wel....
jammer dat zo een leuk programma op deze manier moet eindigen, wel fijn dat ik na 11 weken voor mezelf gelijk heb gekregen over de te verwachten verkoopprijs !!
Van de elmerennanet site.quote:Rekeningnummer Elmer en Nanet
Naar aanleiding van de berichten die geplaatst zijn in het gastenboek hebben de makers van deze site besloten om een rekening voor Elmer en Nanet te openen, dus als je Elmer en Nanet wil steunen dan kan dat op rekeningnummer 310.430.3 tnv Elmer en Nanet.
deze redenering rammelt van alle kanten. hoeveel geld zouden ze hebben verdiend aan de reklameblokken tijdens de afleveringen? hoeveel geld hebben ze gekregen van ikea en postbank? Net5 heeft ongetwijfeld veel verdiend aan dit programma, aangezien de kijkcijfers goed waren.quote:Op maandag 6 december 2004 14:55 schreef Pfffff het volgende:
VERLIES VAN BIJNA TWEE TON VOOR NET5
Na elf weken bouwen en sjouwen was het gisteren eindelijk zover. De appartementen van Het Blok wisselden na één klap met de hamer van eigenaar.
De eerste klap is doorgaans een daalder waard, maar toen het appartement (van Wina en Jochem) als eerste werd geveild, zat de schrik er bij de kandidaten meteen goed in. De woning, waarvan de taxatiewaarde in de eerste aflevering van het NET 5-programma was vastgesteld op 235.000 euro, werd verkocht voor 249.000 euro. De meerwaarde van slechts 14.000 euro was een ware deceptie voor alle deelnemers. „We waren echt enorm verbaasd”, vertellen Lieke en Michon, die met een meerwaarde van 45.000 euro als winnaars uit de bus kwamen. Hun woning van ruim 80 vierkante meter wisselde voor 265.000 euro van eigenaar. Lieke: „Ik dacht, wat is dit voor drama. We hadden de meerwaarde van de appartementen rond de 50.000 euro ingeschat, met een minimum van 30.000. Er ging niets mis tijdens de veiling, maar de Nederlandse vastgoedmarkt is duidelijk nog niet toe aan dit soort projecten.”
„Iedereen heeft wel eens ruzie”
Lieke en Michon zijn in een klap 96.250 euro rijker. Brett en Tobias, het span dat volgens velen grote kans had om te winnen, moesten het doen met ’slechts’ 10.000 euro. De grootste teleurstelling kregen Nanet en Elmer te verwerken: hun appartement werd niet verkocht. Het vijfde appartement, dat gezamenlijk werd opgeknapt, bracht 90.000 euro op.
FINANCIËLE STROP
Een kleine rekensom leert ons dat alles bij elkaar Het Blok meer geld heeft gekost dan opgebracht. Voor ongeveer 1,1 miljoen euro werd het televisiestation eigenaar van het appartementencomplex. De vier koppels kregen elk 35.000 euro te besteden. Buiten de productiekosten om waren de kosten van Het Blok in ieder geval 1,25 miljoen euro. De veiling bracht in totaal 839.000 euro op. Het appartement van Nanet en Elmer dat niet werd verkocht, werd teruggenomen door Imca Vastgoed voor 235.000 euro. Opgeteld bij de 839.000 euro levert dat slechts 1.074.000 euro op. Een verlies van bijna twee ton.
René Nobel, programmadirecteur van NET 5: „Het hele programma heeft veel geld gekost. We hebben bewust de prijzen van de huizen lager gesteld dan de ware taxatiewaarde, om een overwaarde te creeren voor de kandidaten. Met het oog op de woningmarkt in Amsterdam en de huidige economische situatie leek dit een extra impuls. Dat de kandidaten over de uitslag teleurgesteld zijn, is heel begrijpelijk. Maar een programma als ’Expeditie Robinson’ heeft uiteindelijk ook maar één winnaar.”
Niemand heeft er bij stilgestaan dat één van de koppels met lege handen naar huis zou gaan. Vandaag buigt de directie van het televisiestation zich over het probleem Nanet en Elmer. Lieke en Michon kunnen uitkijken naar een kaveltje in de buurt van Delft. Lieke: „De grond is duur bij ons in de regio, maar we gaan vast en zeker zelf een huis realiseren. Zonder camera’s en met genoeg slaap. Het slaapgebrek tijdens Het Blok maakte de verbouwing het zwaarst. Maar om voor eens en altijd alle misverstanden de wereld uit te helpen: wij hebben een heel goede relatie!”
Bron:Telegraaf
quote:Op maandag 6 december 2004 10:33 schreef Priapus het volgende:
Die Nanet, is die hier niet bekend als k_i_m?
Ja, vraag ik me ook af.quote:Op maandag 6 december 2004 17:56 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
deze redenering rammelt van alle kanten. hoeveel geld zouden ze hebben verdiend aan de reklameblokken tijdens de afleveringen? hoeveel geld hebben ze gekregen van ikea en postbank? Net5 heeft ongetwijfeld veel verdiend aan dit programma, aangezien de kijkcijfers goed waren.
Shownieuws is van SBS, Boulevard is van RTL.quote:Op maandag 6 december 2004 18:14 schreef gelly het volgende:
Vanavond meer over deze kwestie in Shownieuws, RTL4 SBS6 om half 8.
Dat meen je toch niet? Is er nu zelfs een bedelactie voor die twee boeren omdat ze niets hebben gewonnen? Whats nextquote:Op maandag 6 december 2004 17:33 schreef Toeps het volgende:
Rekeningnummer Elmer en Nanet
Naar aanleiding van de berichten die geplaatst zijn in het gastenboek hebben de makers van deze site besloten om een rekening voor Elmer en Nanet te openen, dus als je Elmer en Nanet wil steunen dan kan dat op rekeningnummer 310.430.3 tnv Elmer en Nanet
Van de elmerennanet site.
Silly mequote:Op maandag 6 december 2004 18:32 schreef static het volgende:
[..]
Shownieuws is van SBS, Boulevard is van RTL.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |