abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 december 2004 @ 13:09:12 #101
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_23797451
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:02 schreef VitruvianMan het volgende:

[..]

Ja, vraag hem eens of het ook zo'n sof is voor het productie team. Ik neam namelijk aan dat zij er ook wel bij gebaat waren dat er een normale prijs geboden werd ipv prijzen 50.000 onder markt waarde.
Voor een eventueel tweede blok zal de animo wel aardig nihil zijn.
Ik denk het ook...

Ik zou weinig trek hebben om mezelf compleet uit de naad te werken om er dan uiteindelijk niets aan over te houden...

Al denk ik wel dat de veiling dan beter bezocht zal worden. Zeker door huisjesmelkers. Lekker goedkoop een appartement scoren en dat een stuk duurder doorverkopen. Lekker snel winst maken heet dat.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_23797534
Wat een ongelofelijk einde van het programma.
Al die stellen hebben zo lang aan al die appartementen gewerkt en wat brengt het uiteindelijk op?
bijna helemaal niks!
  maandag 6 december 2004 @ 13:14:45 #103
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23797574
Ik zal 't meenemen.
disclaimer: het is nog niet 100% zeker dat het interview doorgaat, maar als ik 'm heb gesproken, laat ik het hier horen
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_23797722
maar een veiling is toch ook helemaal geen gunstige manier om een huis te verkopen? ik snap wel dat ze het zo hebben gedaan, voor het programma, maar volghens mij was het voor de stellen veel gunstiger geweest om ze gewoon via een makelaar te verkopen.
pi_23798032
Hoi, ik ben nieuw hier.
Eigenlijk ben ik helemaal niet verbaasd dat er niet meer serieuze stellen waren die een bod deden. Volgens mij was de doelgroep van de appartementen jonge stellen die redelijk verdienen (dus aardig hoogopgeleid zijn).
Nu val ik precies in die doelgroep, net als veel van mijn vrienden. En ik ben zelfs op zoek naar een woning in Amsterdam. Maar de meeste mensen van rond de dertig met allebei baan kunnen niet veel meer van 210.000 euro aan hypotheek krijgen.
Kijk nou naar de mensen op dit forum; de kijkers van dit programma. Is er iemand die de bedragen van de appartementen kan ophoesten? Zo ja, dan wil ik graag jouw baan.
Kortom; de kijkers (die misschien best willen kopen) en de prijs van de appartementen liggen te veel uit elkaar.
Verder ging het bij de overwaarde vooral om mensen die de prijs opdrijven omdat ze het graag willen hebben. Nou, zelfs als ik het geld had dan weet ik nog wel leukere plekken in Amsterdam om te wonen. Elke keer als de veilingmeester de buurt Centrum noemde, riepen wij op de bank "Neehee, het is oost".
En In Oost wonen naast de spoorbaan, nou daar word ik niet hebberig van. Ze lieten het er wel uitzien alsof daar alle maal leuke kroegen en winkels zitten, maar dat valt behoorlijk tegen. Ja, het instituut voor sociale geschiedenis is in de buurt, het is maar wat je smaak is.
Het was jammer voor de stellen, maar niet geheel onverwacht.
  maandag 6 december 2004 @ 13:44:01 #106
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_23798207
Helemaal met Austen eens. Ze targetten redelijk jonge mensen, en redelijk jonge mensen krijgen niet zomaar 3 ton hypotheek. Alleenstaande jongeren hoeven het al helemaal niet te proberen
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 6 december 2004 @ 13:52:46 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23798327
Kom op zeg, zo slecht is die buurt helemaal niet, wat een gesnob. Ok, dat geblaat over 'midden in het Centrum' is wel overdreven. Maar het is officieel wel centrum en geen Oost! Ik heb 4 jaar met plezier in de Czaar Peterbuurt gewoond. Er zijn wel degelijk voorzieningen vlakbij zoals de Dappermarkt, een klein winkelcentrum, wat kleine buurtwinkels. De tramlijn 10 rijdt er nu ook waarmee je in 10 minuten op het Leidseplein bent. Het is niet zo'n volksbuurtje zoasl de jordaan ofzo, maar zoals het hier wordt voorgesteld is het ook weer niet.
pi_23798346
Op de radio hoorde ik net dat er al plannen zijn voor een tweede seizoen.
  maandag 6 december 2004 @ 13:57:50 #109
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_23798446
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:53 schreef Duiveltja het volgende:
Op de radio hoorde ik net dat er al plannen zijn voor een tweede seizoen.
dat verbaast mij echt ab-so-luut niet als je een goed concept hebt moet je het uitmelken, ik hoop alleen dat ze ervan geleerd hebben en het niet meer op veiling gaan verkopen want ik vond het echt zo sneu voor ze, werk je gewoon helemaal in het zweet wat krijg je helemaal niets bijna...

eigenlijk moet ze gewoon het winnende stijl het apartement geven,.
don't give me that fucking bullshit
  maandag 6 december 2004 @ 14:09:50 #110
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_23798700
En tóch zouden Brettentobias wel een écht Brett en Tobias kunnen zijn....:

Gisteravond, 5 december schreef user Brettentobias om 23.21 uur in deel 9 van dit topic het volgende:
quote:
Daag kijkers. W e lezen altijd trouw de reacties en we zijn nu zo onder de indruk dat we besloten hebben om ook hier even te reageren. Voor ons was het een blamage en voor Elmar en Nanette helemaal. Dat hebben ze toch niet verdiend. Die twee hebben keihard gewerkt. Er zaten te weinig bieders in de zaal. Op een aantal appartementen werd maar door twee personen geboden. Dan is het niet echt spannend meer. Er zijn zover wij weten een aantal bieders niet op komen dagen. Wie de meneer aan de telefoon was weten we niet. Ook is het een grote verassing namens wie hij bood. De huizen in het zelfde complex gaan voor veel hogere prijzen op de gewone markt. De stemming in de zaal was triest. Er werd niet gelachen. Iedereen (ook L en M) waren stom verbaasd. Dit was voor bijna alle blokbewoners geen leuke dag een beetje meerwaarde had iedereen wel verdiend,

Wel hebben we genoten van alle leuke reacties, interviews, barend en van dorp,etc. En wat hebben we gelachen. Bedankt!
Tobias en Brett
En vergelijk dit eens met wat op de site www.bretttobias.nl in de column van vandaag, 6 december wordt geschreven:
quote:
Lieve lieve fans. Wat zijn we teleurgesteld over de opbrengsten van de veiling van vandaag. Niet alleen onze meerwaarde viel tegen maar voor Nanette en Elmar is het helemaal erg. Die twee hebben zo hard gewerkt dus dit hebben ze zeker niet verdiend. Deze appartementen zijn gewoon veel meer waard. Hoe kan dit?

Waren de prijzen te hoog ingeschat? Zaten er niet genoeg bieders in de zaal? Lag het aan Sinterklaas?

Uiteraard hebben we Mishon en Lieke gefeliciteert met hun overwinnig. Een feeststemming was er echter niet want niemand van de andere blokkoppels had verder een redelijke meerwaarde. De andere appartementen in het zelfde complex worden tenslotte voor veel hogere bedragen via makelaars verkocht.

Brett en ik zijn een beetje in shock maar dat gaat wel weer over. We hebben in ieder geval een leuke tijd gehad. We hebben genoten van al die leuke reacties.

Bedankt en wie weet tot ziens in een ander tv programma.
Niet alleen qua inhoud behoorlijk overeenkomstig, maar kijk ook eens naar de spellingswijze van Nanet en Elmer. In beide stukken worden deze aangeduid als Nanette en Elmar.
Ik vind het opvallend!

- En over de afloop van Het Blok, tjeeminee, daar kun je toch alleen maar tranen van in je ogen krijgen. En wat iemand ook al zei: de animo voor een volgend Blok zal wel nul zijn nu. BAH! Wat een not-feelgood eind!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_23798836
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:52 schreef Aventura het volgende:
Kom op zeg, zo slecht is die buurt helemaal niet, wat een gesnob. Ok, dat geblaat over 'midden in het Centrum' is wel overdreven. Maar het is officieel wel centrum en geen Oost!
Ok, dan is het net op het randje van het Centrum. Mijn punt is dat in het programma het voorgesteld werd als de Jordaan of de Pijp. En zo leuk is het ook weer niet.
En dit pand staat helemaal tegen de spoorlijn aan. Dat is nu eenmaal niet zo'n leuk uitzicht. Ik ken de woningmarkt in Amsterdam redelijk goed (ken Funda uit mijn hoofd). En er zijn leukere woningen voor dat geld.
Die meubels geven niet veel meerwaarde hoor, iedereen kan naar de Ikea gaan. De enige twee woningen die echte meerwaarde hadden in verhouding met de andere panden in het Romanof-complex (www.romanof.nl) waren L&M met hun tweede badkamer en W&J die de indeling heel anders hadden gedaan dan in de andere panden. Daar klaagde Theo nog zo over.
  maandag 6 december 2004 @ 14:39:52 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23799309
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:16 schreef Austen het volgende:

[..]

Ok, dan is het net op het randje van het Centrum. Mijn punt is dat in het programma het voorgesteld werd als de Jordaan of de Pijp. En zo leuk is het ook weer niet.
En dit pand staat helemaal tegen de spoorlijn aan. Dat is nu eenmaal niet zo'n leuk uitzicht. Ik ken de woningmarkt in Amsterdam redelijk goed (ken Funda uit mijn hoofd). En er zijn leukere woningen voor dat geld.
Die meubels geven niet veel meerwaarde hoor, iedereen kan naar de Ikea gaan. De enige twee woningen die echte meerwaarde hadden in verhouding met de andere panden in het Romanof-complex (www.romanof.nl) waren L&M met hun tweede badkamer en W&J die de indeling heel anders hadden gedaan dan in de andere panden. Daar klaagde Theo nog zo over.
Dat zeg ik toch ook al, het is zeker geen De Pijp of Jordaan. En ja ook ik vind de prijzen hysterisch. Ik wist al heel vroeg van dat romanof-project, ik was geinteresseerd maar toen ik de brochure met prijzen kreeg haakte ik af. De prijzen begonnen vanaf 144k, voor een 1-kamerwoninkje van 25 m2: 'ideaal voor de student of starter'. Whatever!! Alsof je als alleenstaande starter of student een hypotheek krijgt voor dat bedrag, en al kan je wel 144k lenen, dan koop je natuurlijk geen studio maar iets groters. Ik ben toen ook gelijk afgehaakt. Maar het ziet er nu uit dat de projectontwikkelaar de kous op de kop krijgt. En dat bevalt me stiekem wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aventura op 06-12-2004 14:45:09 ]
pi_23799400
wie weet wat er op de t-shirts van Brett en Tobias stond? Die trokken ze net aan het einde van de uitzending nog aan. Maar heb niet kunnen zien wat er op stond.
  maandag 6 december 2004 @ 14:48:58 #114
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_23799481
Aventura, mag ik vragen waar jij je pijlen nu op richt? Ik zit namelijk in ongeveer hetzelfde schuitje..
pi_23799580
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:39 schreef Aventura het volgende:
Whatever!! Alsof je als alleenstaande starter of student een hypotheek krijgt voor dat bedrag, en al kan je wel 144k lenen, dan koop je natuurlijk geen studio maar iets groters. Ik ben toen ook gelijk afgehaakt. Maar het ziet er nu uit dat de projectontwikkelaar de kous op de kop krijgt. En dat bevalt me stiekem wel.
Juist, ik had hetzelfde. Een collega van mij woont in de buurt en wees mij er vorig jaar al op. Die prijzen zijn belachelijk. Daarom verwachtte ik ook geen geweldige overwaardes. Net goed voor de projectontwikkelaar, heb je die stomme website al eens bekeken?

Voor 135k heb je een een/ tweekamerwoning in de Staatsliedenbuurt. Echt dicht bij het centrum en je hebt heel wat meer voor je geld.
pi_23799600
VERLIES VAN BIJNA TWEE TON VOOR NET5

Na elf weken bouwen en sjouwen was het gisteren eindelijk zover. De appartementen van Het Blok wisselden na één klap met de hamer van eigenaar.
De eerste klap is doorgaans een daalder waard, maar toen het appartement (van Wina en Jochem) als eerste werd geveild, zat de schrik er bij de kandidaten meteen goed in. De woning, waarvan de taxatiewaarde in de eerste aflevering van het NET 5-programma was vastgesteld op 235.000 euro, werd verkocht voor 249.000 euro. De meerwaarde van slechts 14.000 euro was een ware deceptie voor alle deelnemers. „We waren echt enorm verbaasd”, vertellen Lieke en Michon, die met een meerwaarde van 45.000 euro als winnaars uit de bus kwamen. Hun woning van ruim 80 vierkante meter wisselde voor 265.000 euro van eigenaar. Lieke: „Ik dacht, wat is dit voor drama. We hadden de meerwaarde van de appartementen rond de 50.000 euro ingeschat, met een minimum van 30.000. Er ging niets mis tijdens de veiling, maar de Nederlandse vastgoedmarkt is duidelijk nog niet toe aan dit soort projecten.”

„Iedereen heeft wel eens ruzie”

Lieke en Michon zijn in een klap 96.250 euro rijker. Brett en Tobias, het span dat volgens velen grote kans had om te winnen, moesten het doen met ’slechts’ 10.000 euro. De grootste teleurstelling kregen Nanet en Elmer te verwerken: hun appartement werd niet verkocht. Het vijfde appartement, dat gezamenlijk werd opgeknapt, bracht 90.000 euro op.

FINANCIËLE STROP
Een kleine rekensom leert ons dat alles bij elkaar Het Blok meer geld heeft gekost dan opgebracht. Voor ongeveer 1,1 miljoen euro werd het televisiestation eigenaar van het appartementencomplex. De vier koppels kregen elk 35.000 euro te besteden. Buiten de productiekosten om waren de kosten van Het Blok in ieder geval 1,25 miljoen euro. De veiling bracht in totaal 839.000 euro op. Het appartement van Nanet en Elmer dat niet werd verkocht, werd teruggenomen door Imca Vastgoed voor 235.000 euro. Opgeteld bij de 839.000 euro levert dat slechts 1.074.000 euro op. Een verlies van bijna twee ton.

René Nobel, programmadirecteur van NET 5: „Het hele programma heeft veel geld gekost. We hebben bewust de prijzen van de huizen lager gesteld dan de ware taxatiewaarde, om een overwaarde te creeren voor de kandidaten. Met het oog op de woningmarkt in Amsterdam en de huidige economische situatie leek dit een extra impuls. Dat de kandidaten over de uitslag teleurgesteld zijn, is heel begrijpelijk. Maar een programma als ’Expeditie Robinson’ heeft uiteindelijk ook maar één winnaar.”
Niemand heeft er bij stilgestaan dat één van de koppels met lege handen naar huis zou gaan. Vandaag buigt de directie van het televisiestation zich over het probleem Nanet en Elmer. Lieke en Michon kunnen uitkijken naar een kaveltje in de buurt van Delft. Lieke: „De grond is duur bij ons in de regio, maar we gaan vast en zeker zelf een huis realiseren. Zonder camera’s en met genoeg slaap. Het slaapgebrek tijdens Het Blok maakte de verbouwing het zwaarst. Maar om voor eens en altijd alle misverstanden de wereld uit te helpen: wij hebben een heel goede relatie!”

Bron:Telegraaf
  maandag 6 december 2004 @ 14:58:27 #117
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23799658
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:48 schreef Cheiron het volgende:
Aventura, mag ik vragen waar jij je pijlen nu op richt? Ik zit namelijk in ongeveer hetzelfde schuitje..
Ik heb inmiddels een appartement gekocht, 2 minuten daar vandaan overigens, voor 124.500 in de Indische buurt. Een stuk groter ook nog. En een stuk verder van het spoor Was een voormalige huurwoning en dat heeft de prijs ook gedrukt. Kijk op www.stadsstudio.nl!
pi_23799667
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:55 schreef Pfffff het volgende:
VERLIES VAN BIJNA TWEE TON VOOR NET5

FINANCIËLE STROP
Een kleine rekensom leert ons dat alles bij elkaar Het Blok meer geld heeft gekost dan opgebracht. Voor ongeveer 1,1 miljoen euro werd het televisiestation eigenaar van het appartementencomplex. De vier koppels kregen elk 35.000 euro te besteden. Buiten de productiekosten om waren de kosten van Het Blok in ieder geval 1,25 miljoen euro. De veiling bracht in totaal 839.000 euro op. Het appartement van Nanet en Elmer dat niet werd verkocht, werd teruggenomen door Imca Vastgoed voor 235.000 euro. Opgeteld bij de 839.000 euro levert dat slechts 1.074.000 euro op. Een verlies van bijna twee ton.
wist niet dat die woning niet verkocht was. Ik dacht van wel.
  maandag 6 december 2004 @ 14:58:50 #119
58921 Day
You can fly!
pi_23799668
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:44 schreef meiske1981 het volgende:
wie weet wat er op de t-shirts van Brett en Tobias stond? Die trokken ze net aan het einde van de uitzending nog aan. Maar heb niet kunnen zien wat er op stond.
Op de shirts staat : eerlijk duurt het langst (of zoiets)
Op de site van Het blok staan ook een interview met L&M en foto's van de veiling, waaronder ook foto's van de shirts.
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_23799682
ok thnx
  maandag 6 december 2004 @ 15:04:59 #121
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_23799790
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:58 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels een appartement gekocht, 2 minuten daar vandaan overigens, voor 124.500 in de Indische buurt. Een stuk groter ook nog. En een stuk verder van het spoor Was een voormalige huurwoning en dat heeft de prijs ook gedrukt. Kijk op www.stadsstudio.nl!
Wow, ik ga eens op die site kijken, bedankt!
  maandag 6 december 2004 @ 15:05:00 #122
58921 Day
You can fly!
pi_23799791
Was het overigens niet zo dat de koppels de verkoopprijs ook mogen weigeren?
E&N hebben ook de prijs geweigerd. In principe mogen B&T en J&W dit toch ook doen?
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  maandag 6 december 2004 @ 15:06:13 #123
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23799817
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:58 schreef Day het volgende:

[..]

Op de shirts staat : eerlijk duurt het langst (of zoiets)
Op de site van Het blok staan ook een interview met L&M en foto's van de veiling, waaronder ook foto's van de shirts.
Vraag ik me weer af, waarom hadden zij die t-shirts al bij zich?
pi_23799823
quote:
Op maandag 6 december 2004 15:05 schreef Day het volgende:
E&N hebben ook de prijs geweigerd. In principe mogen B&T en J&W dit toch ook doen?
Huh?
.
pi_23799834
quote:
Op maandag 6 december 2004 15:05 schreef Day het volgende:
NET5 mocht de verkoopprijs weigeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')