Eigenlijk vind ik dat ook.quote:Op zondag 5 december 2004 21:59 schreef Copycat het volgende:
En die docent is bevoegd om jou te labelen?
Vind 't een beetje raar dat hij dat zo expliciet doet.
*opgezocht wat fluoriet is.quote:Op zondag 5 december 2004 21:56 schreef sweetgirly het volgende:
Neem een fluoriet!![]()
en over dat fluoriet, ook al komt het waarschijnlijk niet zo serieus over, try it! Try it all!![]()
Op zich schiet ik er niets mee op inderdaad. Nou ja, ik kreeg dus min of meer de tip om dat boek van Aron te lezen en die tips te volgen. Helaas was het uitgeleend bij de bieb.quote:Op zondag 5 december 2004 22:08 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Of helpt jouw docent jou nu er echt verder mee. Ik zou dat eens bijna gaan eisen van hem, anders niet te gauw met termen gooien, waar mensen nog verder mee weg kunnen geraken van waar ze al stonden.
Het kan helpen je weer in balans te brengen en helpt ook bij geestelijke verwarring, al dan niet verkregen door gevoeligheid en noem maar op. En het helpt voor nog meer tig dingen, in truth staat er ook wat over (wel wat spiritueel, maar okquote:Op zondag 5 december 2004 22:09 schreef Biancavia het volgende:
*opgezocht wat fluoriet is.
En op welke manier kan fluoriet helpen dan?
Mensen die de hooggevoeligheid niet ervaren, bestempelen dat wel vaker als een modeverschijnsel. Dat is ook niet raar want nu het 'ontdekt' is, galmt het de wereld over en is iedereen opeens HSP'tje. Het klinkt ook een beetje zweverig. Ik ben één van die mensen, hoewel ik mezelf niet graag in een 'naam' geef (behalve Sabrina of Blessed natuurlijk), en ik ben al helemaal geen 'volgeling'. Ik denk zelf en heel anders dan de meeste mensen, ik verafschuw mode, hypes, en alles wat erbij komt kijken. Maar sja... wat moet ik eraan doen? Ik ga niet zeggen dat ik het niet ben alleen maar omdat het een modeverschijnsel is. Zo 'zweverig' is het trouwens niet. Het is best makkelijk uit te leggen. De stof cortisol wordt door je hersenen aangemaakt bij prikkelingen: ruiken, zien, horen, voelen, proeven... Bij bepaalde mensen wordt (bij een prikkelijk) die stof in grotere hoeveelheid aangemaakt dan bij de gemiddelde mens. Je cortisolgehalte komt op peil bij rusten. Wat me naar het volgende brengt.quote:Op zondag 5 december 2004 23:45 schreef Glacius het volgende:
Hooggevoeligheid, ik ben er nogal sceptisch over. Het lijkt me meer een modeverschijnseltje met heel veel mensen die erop geilen te kunnen melden dat ze hooggevoelig zijn.
inderdaad.quote:Op zondag 5 december 2004 21:59 schreef Copycat het volgende:
Een stagedocent kan natuurlijk best psychologie gestudeerd hebben.quote:Op zondag 5 december 2004 21:59 schreef Copycat het volgende:
En zelfs dat wil niets zeggen. Om een diagnose ergens voor te kunnen stellen, zeker voor zo iets specifieks moet je dus afgestudeerd zijn in een betreffende richting. Ik vraag me overigens af of het niet iets is voor een psychiater, maar dat terzijde.quote:Op maandag 6 december 2004 00:33 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Een stagedocent kan natuurlijk best psychologie gestudeerd hebben.
Ik begrijp ook wel dat zo iemand dat niet met 100% zekerheid kan zeggen, maar diegene hoeft natuurlijk niet helemáál onbevoegd te zijn omdat hij stagedocent is, omdat je niet weet wat zijn achtergrond is.quote:Op maandag 6 december 2004 00:48 schreef ThE_ED het volgende:
En zelfs dat wil niets zeggen. Om een diagnose ergens voor te kunnen stellen, zeker voor zo iets specifieks moet je dus afgestudeerd zijn in een betreffende richting. Ik vraag me overigens af of het niet iets is voor een psychiater, maar dat terzijde.
Overigens worden diagnoses betreffende een psychisch iets zo goed als altijd in overleg met 2 of meer personen gesteld.
Ik vind het toch raar dat hij zo iets zegt, als je zo iets vermoed, stuur iemand dan door.quote:Op maandag 6 december 2004 00:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik begrijp ook wel dat zo iemand dat niet met 100% zekerheid kan zeggen, maar diegene hoeft natuurlijk niet helemáál onbevoegd te zijn omdat hij stagedocent is, omdat je niet weet wat zijn achtergrond is.
Maar misschien heeft hij dat ook wel gedaanquote:Op maandag 6 december 2004 00:59 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind het toch raar dat hij zo iets zegt, als je zo iets vermoed, stuur iemand dan door.
wat vind jij negatief aan HSP dan?quote:Op maandag 6 december 2004 00:55 schreef Monidique het volgende:
HSP, het nieuwe excuus om het negatieve om te buigen in iets positiefs?
Oh, het is toch hetzelfde als met hoogbegaafdheid en al die andere aanduidingen? Bijvoorbeeld:"quote:Op maandag 6 december 2004 01:13 schreef Blessed het volgende:
[..]
wat vind jij negatief aan HSP dan?
Ja, zo kun je wel door blijven gaan en van alels maar denken dathet wel goed zal zitten. dit is toch een discussie forum?quote:Op maandag 6 december 2004 01:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar misschien heeft hij dat ook wel gedaan, je leest nu gewoon een topicje op fok, maar het hele verhaal ken je niet
.
Wat niet wil zeggen dat een bepaalde aandoening niet echt bestaat natuurlijk. Hoewel ik wel het idee heb dat het een beetje mode is om iedereen een etiketje te geven.quote:Op maandag 6 december 2004 01:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oh, het is toch hetzelfde als met hoogbegaafdheid en al die andere aanduidingen? Bijvoorbeeld:"
Hij kan moeilijk contact maken met mensen. Hij is lui, sociaal niet vaardig, heeft een soort angst, of weet ik veel wat, zou je kunnen zeggen. Dat is negatief. Nu ga je zeggen: Nee, hij heeft X, hij is dus niet zielig en een sneue stumper, nee, hij is speciáál.
Maar noem de negatieve punten eens op aan HSP dan?quote:Op maandag 6 december 2004 01:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oh, het is toch hetzelfde als met hoogbegaafdheid en al die andere aanduidingen? Bijvoorbeeld:"
Hij kan moeilijk contact maken met mensen. Hij is lui, sociaal niet vaardig, heeft een soort angst, of weet ik veel wat, zou je kunnen zeggen. Dat is negatief. Nu ga je zeggen: Nee, hij heeft X, hij is dus niet zielig en een sneue stumper, nee, hij is speciáál.
Uiteraard, dat is helemaal waar.quote:Op maandag 6 december 2004 01:18 schreef ThE_ED het volgende:
Wat niet wil zeggen dat een bepaalde aandoening niet echt bestaat natuurlijk.
Zeg ik dat dat negatief is dan?quote:Op maandag 6 december 2004 01:19 schreef Blessed het volgende:
[..]
Maar noem de negatieve punten eens op aan HSP dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |