quote:
Rusland trekt vandaag 1500 soldaten van de beruchte VDV-troepen en veel techniek terug uit Tsjetsjenië. Er blijven hierna nog slechts enkele tientallen VDV-soldaten over in Tsjetsjenië. De VDV-soldaten stonden altijd bekend om hun agressiviteit. Tot het einde van dit jaar zal men door blijven gaan met het terugtrekken van strijdmachten uit Tsjetsjenië, zodat in 2005 in de republiek Tsjetsjenië alleen de 42-ste divisie en een handvol Spetznaz soldaten over zullen blijven.
De minister van defensie van de Russische Federatie, Sergei Ivanov, merkte 12 november op: "Onze missie in Tsjetsjenië is afgelopen, en dat is een gezonde ontwikkeling. Er ligt voortaan alleen voor de politie en de inlichtingendienst een taak."
[url=http://www.newsru.com/russia/05dec2004/vdv.html
]http://www.newsru.com/russia/05dec2004/vdv.html[/quote][/url]
De VDV soldaten staan erom bekend dat op bijvoorbeeld hun beroepsfeestdag, de Dag van de VDV, zij collectief in de stad verzamelen, en de politie en iedereen die er te joods of zwart uitziet in elkaar slaan. Iedere keer is het weer raak op hun beroepsfeestdag (ik vind dat ze die feestdag af moesten schaffen)... Maar goed, niet alleen de VDV komt terug, ook de andere soorten troepen (het artikel is wat langer maar al die namen zeggen jullie toch weinig) en dan blijft er dus de inlichtingendienst en de politie over, en de politie is grotendeels uit Tsjetsjenen opgemaakt. Ik ben benieuwd of dat goed gaat eerlijk gezegd.
Ik ben alleen bang dat dit is door die school in Beslan, in September is die ingenomen, heel september hebben ze vergaderd, toen hebben ze het nog anderhalve maand laten bezinken zodat het niet zou lijken dat ze aan de eisen van terroristen toegeven, en toen hebben ze het bekendgemaakt... Dat zou jammer zijn, zo stimuleer je terrorisme alleen ben ik bang.
Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat nadat de vorige keer bij Beslan men op zich wel bereid was troepen terug te trekken maar men daar maar een dag of twee voor kreeg, ze nou hebben besloten om precies zo'n hoeveelheid troepen over te houden dat je die binnen een dag of twee dus ook kunt terugtrekken. Zou me ook niet verbazen.