abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23777769
quote:
Rusland trekt vandaag 1500 soldaten van de beruchte VDV-troepen en veel techniek terug uit Tsjetsjenië. Er blijven hierna nog slechts enkele tientallen VDV-soldaten over in Tsjetsjenië. De VDV-soldaten stonden altijd bekend om hun agressiviteit. Tot het einde van dit jaar zal men door blijven gaan met het terugtrekken van strijdmachten uit Tsjetsjenië, zodat in 2005 in de republiek Tsjetsjenië alleen de 42-ste divisie en een handvol Spetznaz soldaten over zullen blijven.
De minister van defensie van de Russische Federatie, Sergei Ivanov, merkte 12 november op: "Onze missie in Tsjetsjenië is afgelopen, en dat is een gezonde ontwikkeling. Er ligt voortaan alleen voor de politie en de inlichtingendienst een taak."

[url=http://www.newsru.com/russia/05dec2004/vdv.html
]http://www.newsru.com/russia/05dec2004/vdv.html[/quote][/url]

De VDV soldaten staan erom bekend dat op bijvoorbeeld hun beroepsfeestdag, de Dag van de VDV, zij collectief in de stad verzamelen, en de politie en iedereen die er te joods of zwart uitziet in elkaar slaan. Iedere keer is het weer raak op hun beroepsfeestdag (ik vind dat ze die feestdag af moesten schaffen)... Maar goed, niet alleen de VDV komt terug, ook de andere soorten troepen (het artikel is wat langer maar al die namen zeggen jullie toch weinig) en dan blijft er dus de inlichtingendienst en de politie over, en de politie is grotendeels uit Tsjetsjenen opgemaakt. Ik ben benieuwd of dat goed gaat eerlijk gezegd.

Ik ben alleen bang dat dit is door die school in Beslan, in September is die ingenomen, heel september hebben ze vergaderd, toen hebben ze het nog anderhalve maand laten bezinken zodat het niet zou lijken dat ze aan de eisen van terroristen toegeven, en toen hebben ze het bekendgemaakt... Dat zou jammer zijn, zo stimuleer je terrorisme alleen ben ik bang.
Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat nadat de vorige keer bij Beslan men op zich wel bereid was troepen terug te trekken maar men daar maar een dag of twee voor kreeg, ze nou hebben besloten om precies zo'n hoeveelheid troepen over te houden dat je die binnen een dag of twee dus ook kunt terugtrekken. Zou me ook niet verbazen.
  Moderator zondag 5 december 2004 @ 18:53:39 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23782855
dus rusland trekt niet alle troepen terug maar die vdv figuren?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_23785247
Wel alle troepen. Maar vandaag (zondag) de VDV en de rest van december de rest van de troepen.
pi_23785718
quote:
zodat in 2005 in de republiek Tsjetsjenië alleen de 42-ste divisie en een handvol Spetznaz soldaten over zullen blijven.
Er blijft dus een complete divisie soldaten in Tsjetsjenie...
mensen vinden mij raar
pi_23786009
En een paar tiental divisies worden teruggetrokken (voornamelijk de voienno-morskie volgens de originele tekst)... en de 42-ste divisie de volledig professionele divisie (feit van algemene bekendheid, nouja, in rusland), waar ze helemaal geen soldaten voor kunnen vinden, want niemand wil in Tsjetsjenie werken, alleen al in de laatste paar maanden hebben 140 soldaten hun contract niet vernieuwd nadat ze een jaar hadden gediend, en wie weggaat, wordt niet vervangen, omdat er niemand is die in die divisies wil werken. (In Rusland tekenen ze een contract voor een bepaalde divisie) In feite is deze divisie ueberhaupt gecreerd door een aantal andere contractdivisies leeg te laten lopen, die eerder al als "successvol op contract overgezet" werden aangemerkt (dat ligt lekker in de pers, weet je)
Wat er dan nog over een paar maanden overblijft is net genoeg om de president van de republiek en de zijnen te bewaken denk ik.

hier, run deze door babelfish of zo als je wil
http://ej.ru/146/russia/goltsarm/
Houd d'r alleen rekening mee dat hun artikel gaat over het feit dat men geen soldaten kan vinden voor de professionele divisies en niet over wel of niet er veel soldaten uit tsjetsjenie vertrekken (dat gebruiken ze alleen als inleiding voor het artikel)

[ Bericht 16% gewijzigd door Sessy op 05-12-2004 21:35:39 ]
  zondag 5 december 2004 @ 22:32:06 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_23787566
Bestaat er een kleine kans dat ze er een bom op gaan gooien..... en dat ze daarom die troepen aan het terugtrekken zijn. Want deze aktie is gezichtsverlies voor Poetkin, en een overwinning voor de terroristen
pi_23788296
Dat denk ik niet, Poetin als ex-KGBer en voormalig hoofd van de FSB (net voordat hij premier werd onder Jeltsin) die een bom dropt terwijl zijn maatjes van de inlichtingendienst er nog zitten?
pi_23789707
quote:
Op zondag 5 december 2004 22:32 schreef Drugshond het volgende:
Bestaat er een kleine kans dat ze er een bom op gaan gooien..... en dat ze daarom die troepen aan het terugtrekken zijn. Want deze aktie is gezichtsverlies voor Poetkin, en een overwinning voor de terroristen
Waarom zou dit een nederlaag zijn? Uit de tekst blijkt dat de situatie minder ernstig is geworden en de eenheden er gewoonweg niet meer nodig zijn.
pi_23790010
En trouwens na wat er in Beslan gebeurde is het door laten spelen van de situatie nog een veel groter gezichtsverlies.
Bovendien is Poetin de laatste tijd heel erg sterk bezig met toch al impopulaire hervormingen; het soort waar, als hij zo nog 4 jaar doorgaat, de mensen naar de oppositie voor zullen overlopen - pensioens- en uitkeringshervormingen, bestuursrechtelijke hervormingen, en dat is een 180 graden verschil met de vorige 4 jaar, waarin hij vooral populaire dingen deed, hij zit nou toch z'n tweede termijn, de laatste die hij volgens de constitutie zitten mag, en geld en status heeft hij al zat verworven, dus misschien dat hij nou gewoon schijt aan iedereen en aan gezichtsverlies heeft of zo?
pi_23791424
quote:
Op zondag 5 december 2004 22:32 schreef Drugshond het volgende:
misschien gaan ze wel een small tactical nuke testen Rusland gaat een nieuw atoombom ontwikkelen

als dat zo is ben ik razend benieuwd naar de beelden, ookal hoop ik ECHT dat zulke wapens nooit meer gebruikt gaan worden. zo was het met die nukes in murhoaha ook super indrukwekkend om te zien. maar wou dat het nooit gebeurd was
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 6 december 2004 @ 02:33:43 #11
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23792077
Ze zullen wel veel van die troepen net over de grens neerzetten zodat ze bij problemen zo weer ingezet kunnen worden...
Die "beroepsdag" mogen ze eigenlijk wel voor heel Rusland afschaffen, dat is toch die dag dat ook in Moskou er opeens allemaal militairen de stad in gaan en zich helemaal lamzuipen en mensen lastigvallen zonder dat de militisia iets doet? of was dat een andere dag?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23796008
Ja dat is die dag. En de militsia doet zelf niks omdat ze anders zelf in elkaar worden geramd... Treurig maar waar. Ze zijn gewoon strontbang voor de VDV.
pi_23796199
Zijn alle tsjetseense mannen al afgemaakt dan?
pi_23800496
Nah, die zitten momenteel allemaal in trainingskampen in Saudie-Arabie.
  maandag 6 december 2004 @ 15:45:44 #15
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23800602
Da's ook zo gek, je leest over Tsetsjenen die worden afgeschoten in Afghanistan en Irak, en in Tsetsjenie worden Duitsers en andere Westerlingen afgeschoten...
Waarom gaan die Tsetsjenen niet gewoon lekker thuis vechten?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23800627
quote:
Op maandag 6 december 2004 15:40 schreef Sessy het volgende:
Nah, die zitten momenteel allemaal in trainingskampen in Saudie-Arabie.
Ja, jij ging lekker achter de geraniums zitten als je moeder verkracht is, je broer vermoord op straat, je je vader en je oom 2 jaar geleden gedeporteerd zijn in een ongemarkeerde russische auto en bovendien je hele land aan gort geschoten is, alleen omdat jouw land z'n vrijheid opeist die andere delen van de sovjet-unie wel gekregen hebben, maar een dictatoriaal kgb-mannetje daar anders over denkt en een kans ziet om de moslims, waar ie toch al niets mee op had, eens flink te terroriseren.

De man die niets meer te verliezen heeft is de gevaarlijkste tegenstander.
  maandag 6 december 2004 @ 18:09:36 #17
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_23803033
quote:
Op maandag 6 december 2004 15:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Da's ook zo gek, je leest over Tsetsjenen die worden afgeschoten in Afghanistan en Irak, en in Tsetsjenie worden Duitsers en andere Westerlingen afgeschoten...
Waarom gaan die Tsetsjenen niet gewoon lekker thuis vechten?
Die lui zitten allemaal op 'stage' in het buitenland, voornamelijk Afghanistan en Irak
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_23804858
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:09 schreef Lone_Gunman het volgende:

Die lui zitten allemaal op 'stage' in het buitenland, voornamelijk Afghanistan en Irak
Originele post allereerst (zie vlakboven ), en daarnaast, geef ze eens ongelijk.

Ik schaar het Tsjetseense conflict niet onder het algemene moslim-terrorisme, maar onder een grensconflict, tussen Rusland en Tsjetsenie waarbij Rusland de agressor is en tevergeefs (zal blijken) probeert Tsjetsenie erbij te houden.
pi_23806263
Cheese, voel jij je aangevallen of zo? Ik zeg heel objectief, zij zitten in trainingskampen in Saudie-Arabie. Zonder enig waardeoordeel. En dat doet Lone Gunman ook, op een ietwat meer sarcastische manier. En jij wordt meteen agressief.
Je moet het zo zien, zolang ze in Saudie-Arabie zitten, zitten ze niet in Tsjetsjenie, en kan men de troepen terugtrekken

Worden de troepen teruggetrokken, dan worden hun vrouwen ook niet meer verkracht en zo. En misschien gaan ze het leuk vinden daar in Saudie-Arabie en zo en blijven ze d'r wel, de extremistische moslims dan, die in een allesbedekkende sluier lopen, dan is de anders progressief-moslimse republiek Tsjetsjenie daar ook vanaf. Dan sturen wij hun vrouwen naar ze toe en wordt het eens eindelijk rustig.
Probeer asjeblieft eens positief te denken - gedachtes vormen de wereld tot op zekere hoogte
pi_23806384
quote:
Op maandag 6 december 2004 20:45 schreef Sessy het volgende:
Cheese, voel jij je aangevallen of zo? Ik zeg heel objectief, zij zitten in trainingskampen in Saudie-Arabie. Zonder enig waardeoordeel. En dat doet Lone Gunman ook, op een ietwat meer sarcastische manier. En jij wordt meteen agressief.
Je moet het zo zien, zolang ze in Saudie-Arabie zitten, zitten ze niet in Tsjetsjenie, en kan men de troepen terugtrekken
Ik ben niet agressief, ik scheld niet, etc

Ik voel alleen mee met de tsjetsenen, en hun meteen in de terroristenrol duwen is precies wat putin het liefst wil en waar ik het niet mee eens ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')