Je staat derhalve geleidelijkheid voor?quote:Op zondag 5 december 2004 13:12 schreef AbdelGhafied het volgende:
Tis wel duidelijk nu ja, niemand zal bewust voor de provoacteive manier kiezen
Fout vanwege het aankaarten op zich, of fout vanwege de wijze waarop?quote:Op zondag 5 december 2004 13:23 schreef Meki het volgende:
Juist iedereen weet dat Hirsi in de fout zit
Natuurlijk mag je wel kritiek hebben dat mag hier in Nederland maar Hirsi Ali gaat verder ze noemt Mohammed een Tiran en nog vele Beledigingen dat is geen kritiek en geen meningsuiting dat weet iedereen . een paar maanden komt Hirsi met een nieuwe film waarin ze een Koran met een blote wijf . dat kan niet en dat weet Hirsi Ali dat zijn geen Meningsuitingenquote:Op zondag 5 december 2004 13:25 schreef Sater het volgende:
[..]
Fout vanwege het aankaarten op zich, of fout vanwege de wijze waarop?
Hoe moet het volgens jou dan wel?
Waarom mag ze Mohammed geen tiran noemen?! God was ook een paardelul wie laat zijn eigen zoon nou sterven aan het kruis.... En jezus was ook een mietje met zijn apostelen, volgens mij hadden ze elke avond een orgie.quote:Op zondag 5 december 2004 13:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je wel kritiek hebben dat mag hier in Nederland maar Hirsi Ali gaat verder ze noemt Mohammed een Tiran en nog vele Beledigingen dat is geen kritiek en geen meningsuiting dat weet iedereen . een paar maanden komt Hirsi met een nieuwe film waarin ze een Koran met een blote wijf . dat kan niet en dat weet Hirsi Ali dat zijn geen Meningsuitingen
En wij betalen haar de loon wij verwachten dat ze haar taak als volksvertegenwoordiger uit oefent en geen films maken met beledigingen en trouwens er worden minder vrouwen onderdrukt
omdat Mohammed geen Tiran is en wat jij zegt daar weet ik niks vanquote:Op zondag 5 december 2004 13:34 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Waarom mag ze Mohammed geen tiran noemen?! God was ook een paardelul wie laat zijn eigen zoon nou sterven aan het kruis.... En jezus was ook een mietje met zijn apostelen, volgens mij hadden ze elke avond een orgie.![]()
Je mag wel kritiek hebben op de Islaam maar wel binnen de wet en je moet ook de verantwoordelijkheid opnemen na een film heeft Hirsi dat gedaan neen ze is gelijk ondergedokenquote:Op zondag 5 december 2004 13:37 schreef VeX- het volgende:
Boeiend of ze nou fout zit of niet. Dat laat dan alleen maar zien hoe dom ze wel of niet is bij het interpreteren van het islamitische geloof. Ik haat echter het feit dat anderen hun wil aan je proberen op te leggen. Net alsof ze geen recht heeft om een film te maken. Dat mensen zich daarbij gekwest voelen is mogelijk, maar dat vormt geen grondige reden om zoiets te verbieden zoals velen willen.
Zou je de 1e alinea willen verduidelijken? Ik doel hierbij op de zinsnede: "ze [Hirsi Ali] noemt Mohammed een Tiran en nog vele Beledigingen. Je stelt dat dit noch kritiek, noch meningsuitng is.quote:Op zondag 5 december 2004 13:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je wel kritiek hebben dat mag hier in Nederland maar Hirsi Ali gaat verder ze noemt Mohammed een Tiran en nog vele Beledigingen dat is geen kritiek en geen meningsuiting dat weet iedereen . een paar maanden komt Hirsi met een nieuwe film waarin ze een Koran met een blote wijf . dat kan niet en dat weet Hirsi Ali dat zijn geen Meningsuitingen
En wij betalen haar de loon wij verwachten dat ze haar taak als volksvertegenwoordiger uit oefent en geen films maken met beledigingen en trouwens er worden minder vrouwen onderdrukt
als ik zeg Chirstenhonden of Jezus is een lul of Kerstmis moet verboden worden etc. dan is dat geen Meningsuiting toch of niet of toch wel weer ??quote:Op zondag 5 december 2004 13:43 schreef Sater het volgende:
[..]
Zou je de 1e alinea willen verduidelijken? Ik doel hierbij op de zinsnede: "ze [Hirsi Ali] noemt Mohammed een Tiran en nog vele Beledigingen. Je stelt dat dit noch kritiek, noch meningsuitng is.
Hetgeen mij in verwarring brengt. Je stelt immers dat Mohammed beledigen noch kritisch, noch meningsvormend is? Of lees en begrijp ik je replay verkeerd.
Overigens:dat blote wijf waar jij zo denigrerend van spreekt, staat model voor alle mishandelde
[moslim] vrouwen.
Goed, en roep dat nu eens even tegen een paar strenggelovigen in de Nederlandse bible-belt en zeg dan dat het je te doen is om een discussie te hebben over het recht op seks voor het huwelijk.quote:Op zondag 5 december 2004 13:34 schreef RuiDaSilva het volgende:
God was ook een paardelul wie laat zijn eigen zoon nou sterven aan het kruis.... En jezus was ook een mietje met zijn apostelen, volgens mij hadden ze elke avond een orgie.
M.b.t. Christenhonden e.d. Voor zover het geen hersenloos gebral betreft, is het een meningsuiting. De vraag is echter of alles wat mag meteen ook moet.quote:Op zondag 5 december 2004 13:49 schreef Meki het volgende:
[..]
als ik zeg Chirstenhonden of Jezus is een lul of Kerstmis moet verboden worden etc. dan is dat geen Meningsuiting toch of niet of toch wel weer ??
Neeh ze zegt dat Mohammed een Tiran is dat is niet waar dat is onzin Hirsi Ali weet niet wat ze zegt en toch zit ze in de kamer
wat is volgens jou een meningsuiting
Ik vind het gedoe rond Submission steeds meer op een flimisch equivalent van de abortusboot beginnen te lijken.quote:
Nee, Ayaan dook onder vanwege doodsbedreigingen. Met open vizier strijden, gelijk Ayaan immer deed en zal blijven doen, is beter. We leven tenslotte in een democratische rechtstaat.quote:Op zondag 5 december 2004 13:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Je mag wel kritiek hebben op de Islaam maar wel binnen de wet en je moet ook de verantwoordelijkheid opnemen na een film heeft Hirsi dat gedaan neen ze is gelijk ondergedoken
Volgens mij moet je even nadenken voordat je een van de profeten voorstel alsof hij tegenover Mohammed staat. Alleen voor heel erg domme moslims is het acceptabel dat je zo over Jesus praat.quote:Op zondag 5 december 2004 13:49 schreef Meki het volgende:
[..]
als ik zeg Chirstenhonden of Jezus is een lul of Kerstmis moet verboden worden etc. dan is dat geen Meningsuiting toch of niet of toch wel weer ??
Neeh ze zegt dat Mohammed een Tiran is dat is niet waar dat is onzin Hirsi Ali weet niet wat ze zegt en toch zit ze in de kamer
wat is volgens jou een meningsuiting
Helemaal mee eensquote:Op zondag 5 december 2004 15:22 schreef robh het volgende:
[..]
Ik vind het gedoe rond Submission steeds meer op een flimisch equivalent van de abortusboot beginnen te lijken.
Heerlijk die morele Nederlandse bemoeizucht.![]()
Doel je wellicht op de pot en de ketel, de balk en de splinter? Of meen je dat [moslim]mannen het vanzelfsprekend recht hebben hun vrouwen te mishandelen? Onderzoek naar groepsverkrachting onder 14 - jarigen wijst uit: 75% meent vanzelfsprekend recht op seks te hebben. En ja de overoude, laffe smoes doet wederom opgeldt: het meisje wilde het zélf.quote:Op zondag 5 december 2004 15:22 schreef robh het volgende:
[..]
Ik vind het gedoe rond Submission steeds meer op een flimisch equivalent van de abortusboot beginnen te lijken.
Heerlijk die morele Nederlandse bemoeizucht.![]()
Precies ja... en nu vergeet je nog even te vermelden dat de daders van die groepsverkrachtingen iha. allochtone (moslim?) jongetjes zijn. Die dus na een jaar of tien zo met Nederlandse vrouwen te zijn omgegaan, naar het Rifgebergte gaan om daar een vers (lees: onbevlekt) meiske te halen. Tjonge wat zal zo'n meisje een heerlijk leven tegemoed gaan.....quote:Op zondag 5 december 2004 17:38 schreef Sater het volgende:
[..]
Doel je wellicht op de pot en de ketel, de balk en de splinter? Of meen je dat [moslim]mannen het vanzelfsprekend recht hebben hun vrouwen te mishandelen? Onderzoek naar groepsverkrachting onder 14 - jarigen wijst uit: 75% meent vanzelfsprekend recht op seks te hebben. En ja de overoude, laffe smoes doet wederom opgeldt: het meisje wilde het zélf.
Bron Parool 4 - 12 - '04
Nou nou.....quote:Op zondag 5 december 2004 16:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij moet je even nadenken voordat je een van de profeten voorstel alsof hij tegenover Mohammed staat. Alleen voor heel erg domme moslims is het acceptabel dat je zo over Jesus praat.
quote:KOPENHAGEN - In Denemarken is opschudding ontstaan over de vertoning van de film Submission van de vermoorde cineast Theo van Gogh. Een groep Deense moslims heeft bij de politie aangifte gedaan tegen een televisiezender die de controversiële film over vrouwenmishandeling heeft vertoond.
De klagers voelen zich "diep beledigd'', aldus de advocaat van de circa twintig moslims die klachten hebben ingediend tegen de publieke Deense zender Danmarks Radio (DR). De omroep heeft Submission onlangs in zijn geheel uitgezonden. Ook vertoonde het in nieuwsuitzendingen herhaaldelijk delen van de film.
DR is volgens de klagers "te ver gegaan''. De zender negeert volgens de advocaat dat de film wordt gezien "als een buitengewoon ernstig en manipulatieve belediging van hun religie''. Volgens de strafpleiter zijn onder haar cliënten zowel moslimgeestelijken als gewone gelovigen.
DR wil in een reactie niets weten van de kritiek. Het uitzenden van de filmbeelden heeft volgens de omroep niets te maken met sensatiezucht of bewuste belediging. De zender liet de clips zien "om het debat over gelimiteerde of ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting in perspectief te zetten'', aldus een verklaring.
quote:Op zondag 5 december 2004 18:55 schreef Keromane het volgende:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=451658&c=21
[..]
Spijtig genoeg houdt het, het gepeupel helemaal niet in bedwang, in tegendeel het gepeupel grijpt het aan om eens lekker de beest uit te hangen !quote:Op zondag 5 december 2004 19:16 schreef dewd het volgende:
Tering, die gasten zitten ook overal zeg.
Nou van mij mogen ze nog tien van die films maken, de eerste boeide me niet en die anderen zullen me ook niet boeien. Ik heb geen semi docu/film nodig om te weten dat godsdienst, welke dan ook, grote onzin is om het gepeupel in bedwang te houden.
Mohammed was toch een mens en geen zoon van God?quote:Op zondag 5 december 2004 13:29 schreef Meki het volgende:
[..]
het is geen belediging, het is de waarheid. dat moslims dat niet willen zien is een beetje jammer.quote:Op zondag 5 december 2004 13:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat plus het demoniseren van afvalligen vormt dan ook de kern van de zaak.quote:Op zondag 5 december 2004 20:36 schreef GewoneMan het volgende:
het is geen belediging, het is de waarheid. dat moslims dat niet willen zien is een beetje jammer.
Probleem is dat die emancipatie vanzelf niet schijnt te komen, dat werkt 't geloof ook niet in de hand, integendeel zou ik zeggen.quote:Op zondag 5 december 2004 20:56 schreef Contino het volgende:
De film schiet z'n doel voorbij. Dit werkt de radicalen in de hand en kan gematigden radicaal maken. Emancipatie moet van binnenuit komen, niet extern aangewakkerd worden. Dat werkt zo niet.
Dan zijn die gematigden ook helemaal niet zo gematigd, maar slechts latente radicalen.quote:Op zondag 5 december 2004 20:56 schreef Contino het volgende:
De film schiet z'n doel voorbij. Dit werkt de radicalen in de hand en kan gematigden radicaal maken. Emancipatie moet van binnenuit komen, niet extern aangewakkerd worden. Dat werkt zo niet.
Derhalve moet Ayaan gewoon doorgaan. Fundamentalistische machomoslims houden vast aan de anti - vrouwtraditie. Hetgeen ze verhullen met de korantekst: Onder de voeten van de vrouw ligt het paradijs. Dat vrouwen eigenlijk, bij wijze van spreken, door brandnetels lopen deert dergelijke mannen niet. [Vrouwvriendelijkheid is evenmin een orthodox - christelijke deugd. Zje de Staatskundig Gereforemeerde Partij]quote:Op zondag 5 december 2004 21:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Probleem is dat die emancipatie vanzelf niet schijnt te komen, dat werkt 't geloof ook niet in de hand, integendeel zou ik zeggen.![]()
uitgezonderd misschien de mensen die helemaal niet zo gelovig zijn maar die vormen dan ook geen probleem, de gelovigen wél
eensch, wordt tijd dat we de vrijheid van religie wet gaan aanpassen. (hoe nog geen idee)quote:Op zondag 5 december 2004 22:09 schreef Sater het volgende:
[..]
Derhalve moet Ayaan gewoon doorgaan. Fundamentalistische machomoslims houden vast aan de anti - vrouwtraditie. Hetgeen ze verhullen met de korantekst: Onder de voeten van de vrouw ligt het paradijs. Dat vrouwen eigenlijk, bij wijze van spreken, door brandnetels lopen deert dergelijke mannen niet. [Vrouwvriendelijkheid is evenmin een orthodox - christelijke deugd. Zje de Staatskundig Gereforemeerde Partij]
![]()
quote:Op zondag 5 december 2004 22:25 schreef concac het volgende:
maar dit shockeert de Deense moslims niet
quote:Op zondag 5 december 2004 22:34 schreef Tarak het volgende:
Even quoten van de frontpage nav de discussie over Submission in Denemarken
[..]
[afbeelding]
ben toch benieuws wat Meh7 en BansheeBoy voor commentaal op deze foto hebben. Ik zit gewoon te wachten op een keiharde ontkenning.quote:Op zondag 5 december 2004 22:34 schreef Tarak het volgende:
Even quoten van de frontpage nav de discussie over Submission in Denemarken
[..]
[afbeelding]
Nee, we krijgen gewoon voor de tigste keer te horen dat de islam de religie is van vrede.quote:Op maandag 6 december 2004 00:20 schreef evert het volgende:
[..]
ben toch benieuws wat Meh7 en BansheeBoy voor commentaal op deze foto hebben. Ik zit gewoon te wachten op een keiharde ontkenning.
corrigerende tikquote:Op maandag 6 december 2004 00:20 schreef evert het volgende:
[..]
ben toch benieuws wat Meh7 en BansheeBoy voor commentaal op deze foto hebben. Ik zit gewoon te wachten op een keiharde ontkenning.
quote:
anders ik wel wacht ook nog op reactie van meh7 in het volgende topic Ook doodsbedreigingen jegens UK-islamcriticasterquote:Op maandag 6 december 2004 00:20 schreef evert het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |