Gisteren:
A Christmas CarolHet al-oude kerst verhaal van Charles Dickens dat voor de zoveelste keer is verfilmd, deze keer met Patrick Stewart in de rol van Ebenezer Scrooge: de ongevoelige man die helemaal niets met kerstmis heeft, maar op kerstnacht wordt meegenomen door 3 geesten om te zien hoe hij was, hij nu is en zal gaan worden in de toekomst.
Het verhaal is al talloze malen verfilmd, maar dit is wel 1 van de mooiste die ik heb gezien tot nu toe.
Goed acteerwerk, met name natuurlijk door Stewart zelf. De decors, en met name de special effects zijn best de moeite waard. En dat voor een film die eigenlijk bestemd was voor tv.
Best sterk, zeker een aanrader
![]()
IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
SnatchGeweldig amusante film van Guy Ritchie over de jacht en zoektocht van dieven, bookmakers, een Russische gangster en een groepje amateur boeven naar dezelfde 84 karaats diamant.
Het verhaal is heel leuk uitgewerkt. Eerst zie je een aantal verschillende verhalen, op t einde worden ze allemaal samen gevoegd. Dat gegeven werkt heel goed. De acteerprestaties zijn goed, vooral omdat voor t grootste gedeelte gebruik wordt gemaakt van Engelse acteurs. Lekker makkelijk en effectief bovendien omdat de film in Londen speelt. De hele film zit vol met oprecht grappige humor, vooral t kleine hondje is geweldig
Een film die t erg goed doet als avondje vermaak
![]()
Ook een aanrader
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,3/10