abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2004 @ 01:14:24 #176
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_23958556
The Green Mile: Darabont is erg goed in het maken van een standaard RTL 4 woensdagavonddrama, maar dan met een tien keer zo hoog budget en een vijf keer zo lange speelduur. Onweer weet precies wanneer er een executie plaatsvindt, goed is goed en slecht is slecht, iedere dramatische actie wordt eeuwenlang uitgesponnen en dan is er ook nog een overbodige raamvertelling aan vastgeplakt. De Green Mile is inderdaad erg lang, en ook nog eens slijmerig als een ondergekwijlde chupa-chup. Maar okay, alle acteurs zijn voor zover hun tweedimensionale rollen dat toelaten best okay, het ziet er allemaal prima uit en af en toe werkt het drama. Met ongeveer dezelfde diepgang als een goedkoop schrikeffect in een horrorfilm, maar toch, het is iets. 6,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 14 december 2004 @ 01:30:22 #177
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23958842
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 01:14 schreef Sai het volgende:
The Green Mile: Darabont is erg goed in het maken van een standaard RTL 4 woensdagavonddrama, maar dan met een tien keer zo hoog budget en een vijf keer zo lange speelduurMet ongeveer dezelfde diepgang als een goedkoop schrikeffect in een horrorfilm, maar toch, het is iets. 6,5.
hehe.. blij iemand te zien met de zelfde mening. Dit is wat de grijze massa verstaat onder een diepzinnige film.
En ja het hollywood sausje zorgt ervoor dat je hem afkijkt. Das commersie for ya.

Tijd voor meer anime. (His And Her Circumstances is hilarisch )

[ Bericht 7% gewijzigd door Zeitgeist op 14-12-2004 01:40:19 ]
The Light Is Leaving Us All
  dinsdag 14 december 2004 @ 01:59:50 #178
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_23959335
De Nederlandse Low/No Budget Martial Arts Film:
Bum-Fu : A Joint Venture

Een gangsterbaas (T.J.) bezit de mooiste meisjes van brabant, behalve de allerknapste. En dat is de vriendin van een skater-loser.
Hij besluit om die skater (Mike) af te tuigen tijdens een vechtsporttoenooi en zijn vriendin (Kira) door een andere crimineel voor hem te laten ontvoeren.
Als Kira ontvoerd is, krijgt Mike hulp van een aantal zwervers die hem introduceren in de speciale vechttechniek genaamd "Bum-Fu", en hem helpen om zijn vriendin weer terug te krijgen.

Het is overal aan te zien dat deze film (die in Eindhoven is opgenomen) met zeer weinig geld is gemaakt. En de grappen zijn enorm flauw.
Maar daar staat tegenover dat de vechtpartijen (zeker naar het einde toe) van een behoorlijke kwaliteit zijn. Er is iig met veel enthousiasme aan gewerkt. En ik heb zeker genoten van deze film.

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - Extended Edition
The Lord of the Rings: The Two Towers - Extended Edition
The Lord of the Rings: The Return of the King - Extended Edition

Ik heb ze alledrie achterelkaar gekeken, en dat is toch een behoorlijke zit. Maar ik heb me geen moment verveeld. Ook niet bij het lange einde van de trilogie.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 14 december 2004 @ 09:45:21 #179
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23961373
(#186) Mouchette (Robert Bresson, 1967)
Mooie minimalistische gefilmd portret, waarin de hoofdpersoon niets bespaart blijft. Dankzij prachtige en doeltreffende scenes weet Bresson zonder sentimenten veel emoties op te wekken. Nadine Nortier, die de hoofdrol vervuld, heeft hier een groot aandeel in. Met haar blik en lichaamstaal weet ze heel goed haar lijden op het netvlies van de kijker te branden; een beeld wat niet snel zal vervagen. ****½
pi_23961971
The Hudsucker Proxy
Wat een ontzettend gave film was dit. Ik heb enkele malen echt dubbel gelegen, maar buiten dat is het hele verhaal gewoon goed in elkaar gezet. Tim Robbins doet t goed als onnozele businessman die aan t roer van een groot bedrijf wordt gezet. Niet direct een film die ik van de Coen's had verwacht, maar erg geslaagd in het idee wat ie nastreeft.

Bad Santa
Ik had eigenlijk iets anders verwacht als dit, meer in de zin dat Santa iets kwaads in de zin had. Deze Santa was gewoon een grof varken die alleen maar kwaad in de zin had Wel goed neergezet door Billy Bob, en t idee werkte ook wel voor mij. Alleen t jongetje vond ik irritant en niet goed op ze plaats, al krijg je er op een gegeven moment wel sympathie voor.
Where facts are few, experts are many.
pi_23962616
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 01:59 schreef victorinox het volgende:
De Nederlandse Low/No Budget Martial Arts Film:
Bum-Fu : A Joint Venture

Een gangsterbaas (T.J.) bezit de mooiste meisjes van brabant, behalve de allerknapste. En dat is de vriendin van een skater-loser.
Hij besluit om die skater (Mike) af te tuigen tijdens een vechtsporttoenooi en zijn vriendin (Kira) door een andere crimineel voor hem te laten ontvoeren.
Als Kira ontvoerd is, krijgt Mike hulp van een aantal zwervers die hem introduceren in de speciale vechttechniek genaamd "Bum-Fu", en hem helpen om zijn vriendin weer terug te krijgen.

Het is overal aan te zien dat deze film (die in Eindhoven is opgenomen) met zeer weinig geld is gemaakt. En de grappen zijn enorm flauw.
Maar daar staat tegenover dat de vechtpartijen (zeker naar het einde toe) van een behoorlijke kwaliteit zijn. Er is iig met veel enthousiasme aan gewerkt. En ik heb zeker genoten van deze film.
Cool waar heb je em gezien? Ik de premiere in de Pathe
onder
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:04:34 #182
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_23962708
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:00 schreef Haanibal het volgende:

[..]

Cool waar heb je em gezien? Ik de premiere in de Pathe
In de Plaza Futura afgelopen zaterdag. Zaten maar 5 man in de zaal.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:57:45 #183
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23963805
Gisteren:

A Christmas Carol
Het al-oude kerst verhaal van Charles Dickens dat voor de zoveelste keer is verfilmd, deze keer met Patrick Stewart in de rol van Ebenezer Scrooge: de ongevoelige man die helemaal niets met kerstmis heeft, maar op kerstnacht wordt meegenomen door 3 geesten om te zien hoe hij was, hij nu is en zal gaan worden in de toekomst.
Het verhaal is al talloze malen verfilmd, maar dit is wel 1 van de mooiste die ik heb gezien tot nu toe.
Goed acteerwerk, met name natuurlijk door Stewart zelf. De decors, en met name de special effects zijn best de moeite waard. En dat voor een film die eigenlijk bestemd was voor tv.
Best sterk, zeker een aanrader

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Snatch
Geweldig amusante film van Guy Ritchie over de jacht en zoektocht van dieven, bookmakers, een Russische gangster en een groepje amateur boeven naar dezelfde 84 karaats diamant.
Het verhaal is heel leuk uitgewerkt. Eerst zie je een aantal verschillende verhalen, op t einde worden ze allemaal samen gevoegd. Dat gegeven werkt heel goed. De acteerprestaties zijn goed, vooral omdat voor t grootste gedeelte gebruik wordt gemaakt van Engelse acteurs. Lekker makkelijk en effectief bovendien omdat de film in Londen speelt. De hele film zit vol met oprecht grappige humor, vooral t kleine hondje is geweldig
Een film die t erg goed doet als avondje vermaak
Ook een aanrader

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:02:22 #184
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_23963908
#105 The Incredibles
En gisteren dus The Incredibles gezien. En wat moet ik ervan zeggen. Tsja, het ziet er allemaal wel weer mooi uit, grappig verhaal. Maar voor de rest is hij niet supergrappig of leuk ofzo. Het is eigenlijk een best wel standaard verhaal. De personages waren wel grappig maar het was gewoon allemaal net niet. Ik vind hem ook zeker niet de hoge plaats in imdb waard. Leukste stukje is btw als Elastigirl vast zit tussen een aantal schuifdeuren. Mooi stuk is dat. Alle krachten zijn btw ook gewoon gejat van The Fantastic Four. Ook beetje jammer. Ik geef hem een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:33:41 #185
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23964568
Spider-Man 2
Heb hem gisteravond eindelijk dan voor het eerst gezien. En ik vind alle lof die het krijgt terecht. Het is de beste superhelden film, die ik ooit gezien heb.
cijfer: 8
pi_23971778
Mystic River.
Geweldige film. Geweldige cast (zelfs Marcia Gay Harden, voor de haters. .). Spannend verhaal. Teleurstellend slot.
  dinsdag 14 december 2004 @ 22:11:56 #187
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_23976921
The Last Picture Show: mooie film, met een sterk tijdsbeeld en goed uitgewerkte personages. Het lijkt een beetje op een mix van het eerste deel van de Heimat trilogie, American Graffiti en Ken Park, ofzo. In ieder geval is het allemaal erg goed verzorgd en uitgewerkt, maar het duurde nogal even voor ik in de film kwam. Ook had het af en toe wel wat sneller mogen gaan. Over tien jaar vind ik dit vast een (nog) betere film dan nu. 8.
Saw: ja, ik heb me best vermaakt. Jammer alleen van de gaten in het plot, de kutrol van Glover en de geforceerde twist. Die dempen de lol nogal, en een bioscoopkaartje is dit dan ook niet waard. Ik vond hem wel net iets beter dan het enigszins vergelijkbare Cube, dus de mensen die dat een enorm meesterwerk vinden weten wat ze te doen staat. 6+.
  dinsdag 14 december 2004 @ 23:15:16 #188
110087 timvp
Venetian Snares
pi_23978620
The Grudge (was een sneakpreview)
Gelukkig nog een redelijke film als sneak.
Was alleen een beetje standaard thriller.
  woensdag 15 december 2004 @ 00:07:47 #189
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23979907
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:15 schreef timvp het volgende:
The Grudge (was een sneakpreview)
Gelukkig nog een redelijke film als sneak.
Was alleen een beetje standaard thriller.
Voor die film was ik vanavond ook naar de sneak preview geweest. Jammer genoeg had ik minder geluk:

Alfie

Het verhaal gaat over een soort player van een jaar of 30 die veel vrouwen versiert en met hun in bed beland. Met de nodige humor, die niet werkt, en wat drama probeert de film de kijker in zijn greep te houden. Ik vond de film absoluut niet grappig en de rest van het bioscoop publiek deelde deze mening schijnbaar met mij want ik heb nauwelijks mensen horen lachen. Door de hoofdrol speler vrij vaak rechstreeks tegen de camera te laten praten wordt getracht de aandacht van de kijker van de echte film af te halen en het magere en vaak oninteressante verhaal te verbergen.

Ik geef deze film een 5.
  woensdag 15 december 2004 @ 01:39:48 #190
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_23981322
Meet Me in St. Louis: ik walgde van de eerste twintig minuten. Ik hou niet zo van dodelijk saaie trutfilms over een families die collectief een hartaanval zou krijgen als ze een neger zouden zien en niets beters te doen hebben dan slijmerige kutliedjes zingen. Maar na een half uur betrapte ik me zowaar op een glimlach, en na een uur knuffelde ik mijn kussen alsof het Audrey Hepburn was. Wat een heerlijke nichtenkitsch. Het is oppervlakkig als The Bold and the Beautiful en zoeter dan zestig glacé-koeken, maar . 8.
  woensdag 15 december 2004 @ 01:55:07 #191
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_23981566
Garden State
Goeie cast, mooi gefilmt, soms iets te geforceert mooi lijkt het wel. Maar voor een debut qua regiserren en schrijven is dat te overzien. Weinig aan de film op te merken voor de rest.
Dus een 8.
  woensdag 15 december 2004 @ 09:28:51 #192
50549 schapiee
talkshows on mute
pi_23983536
Wicker Park
Nooit een probleem gehad met Josh Hartnett films, terwijl ik toch echt een kerel ben . Deze film had niet echt overdonderende recensies gekregen maar wou hem toch asap zien want had de trailer en een flinke tijd binnen. Het verhaal mag dan misschien een beetje TE zijn op het laatst, iets wat in het echt weer net niet zou gebeuren, maar dat mag de pret totaal niet drukken. Leuke film en hij blijft boeien.

Surviving Christmas
Normaal geen fan van comedy's (behalve How High ) maar aangezien mr Soprano erin speelde en de trailer erg grappig was toch maar gaan kijken. Ik snap meestal wel waarom comedy's op IMDB een laag cijfer krijgen maar deze film was echt grappig! Een perfecte kerstfilm, een must see serieus .
Sometimes I feel the fear of uncertainty stinging clear.
And I can't help but ask myself how much I'll let the fear take the wheel and steer.
  woensdag 15 december 2004 @ 11:13:12 #193
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23985286
(#298) Lola Montès (Max Ophüls, 1955)
Bijzonder kostuumdrama van Max Ophüls. Vanuit een circusact wordt het verhaal van een rebelse vrouw, die binnen de strenge etiquetten haar eigen weg gaat. Een bijzondere constructie, maar het zijn juist die circusscenes die me tegenstaan. Ik heb circus nooit leuk gevonden en ook hier doet het me niets en irriteert het me zelfs een beetje. Het trieste lot van de barones, gespeeld door de prachtige Martine Carol, doet me gedurende de film dan ook niet veel helaas. De aankleding is wel goed verzorgt en ondanks de zwakheden maakt de eindscene wel indruk en blijkt dat de afgelopen twee niet onopgemerkt aan je voorbij zijn gegaan. ***

11:14 (Greg Marcks, 2003)
De sneak van gisteren en helaas had ik hem al op het AFFF gezien in april. Toch is het best leuk om hem nog eens te zien, aangezien je dan precies weet hoe alles in elkaar zit en de leuk geconstrueerde plot volledig op z'n plaats valt. De onwaarschijnlijke gebeurtenissen die van toeval aan elkaar hangen zijn nog steeds erg grappig. ****
  woensdag 15 december 2004 @ 14:05:40 #194
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_23989160
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

Films met will ferrel vind ik meestal maar matig. Anchorman is daarop de uitzondering, een van de betere flauwe komedies van het jaar. De film wisselt een beetje tussen "serieuze" komedie en over the top. Maar dat doet geen afbreuk aan de film. Veel leuke scenes zoals een groot gevecht tussen alle news teams. Veel cameo's ook zoals van danny trejo, luke wilson, ben stiller, tim robbins, jack black en vince vaughn. Een aanrader voor fans van will ferrel, maar ook zeker voor de niet fans.
Film krijgt van mij een 8.
  woensdag 15 december 2004 @ 15:15:09 #195
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23990704
Gisteravond gezien:

From Here to Eternity

Film waarbij vooral het acteerwerk me in positieve zin opviel. De spelers spelen hun rollen allemaal erg natuurlijk en daarbij moet ik vooral Frank Sinatra even uitlichten. Vooral de scenes waarin hij dronken was waren echt zeer goed! Ik weet niet of ie het echt was of niet, maar zag er iig goed uit . Verder kon ik de film ook wel waarderen. Het was gewoon allemaal zeer degelijk. De film keek erg lekker weg door het vermakelijke verhaal. Mooie themesong trouwens!

Ju Dou

Film die zijn klasse van het begin op het eind verliest. Erg mooie beelden, of het nou van een landschap is, van het in beeld brengen van bepaalde acties, de kleuren en mooie transitieshots, alles wat dat betreft was weer hoogstaand. Dat kun je echt wel aan Yimou Zhang (wat is nou precies zijn voornaam?) overlaten. Ook de weinige dialoog in de film vind ik heerlijk rustig.
Maar toch, ik vind het verhaal maar zozo uitgewerkt. Op een of andere manier blijven de karakters nogal oppervlakkig, ondanks het feit dat er veel met hen gebeurd. Misschien komt het doordat al hun acties eigenlijk best voorspelbaar waren. Verder vond ik het geen geweldig gegeven om dat jochie zoveel vaardigheden (vooral cognitief) te geven. Doet toch wat af aan de geloofwaardigheid van het verhaal. Blijkt wel weer dat je alleen met mooie beelden nog geen meesterwerk hebt
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 15 december 2004 @ 17:24:27 #196
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23993371
The Bourne Supremacy

Zo eindelijk deze film gezien stond al lang op mijn verlanglijstje ik vond hem zeker goed maar niet zo zenuwslopend als deel 1. Het mooie vond ik die achtervolging in moskou. verder was die niet verschrikkelijk indrukwekkend

een 6
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 15 december 2004 @ 21:11:02 #197
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23998282
Bara Prata Lite
Derde korte film van Lukas Moodysson en ook de laatste voordat hij zich aan een full length film waagde. Het gaat over een man van een jaar of 60, Birger. Hij is hopeloos eenzaam en op zoek naar contact. In de bus heeft hij een monoloog tegen een meisje naast hem. Hij vertelt haar dat hij op weg is naar zijn werk bij Volvo. Bij Volvo aangekomen probeert hij wederom contact te zoeken met de werknemers. Hier wordt duidelijk dat hij al een tijd niet meer bij Volvo werkt, maar wel iedere dag naar de werkplaats toe komt om contact te zoeken. Weer thuis belt hij wat mensen op en gebruikt hij excuses zoals te zeggen dat hij het verkeerde nummer heeft gedraaid om een praatje te maken met de persoon aan de andere kant van de lijn. De bel gaat, er staat een aanhangster van de Hare Krishna aan de deur. Hij laat het meisje van een jaar of 25 binnen. Zij wil hem vertellen over haar geloof maar hij is niet geinteresseert, hij leeft alleen maar in zijn kleine Volvo wereldje in zijn hoofd. Wat er dan gebeurt zal ik niet verklappen.

Zoals ik gewend ben van Moodysson heeft hij weer een goede (korte) film afgeleverd. In de dik 10 minuten speeltijd weet hij de kijker de film in te sleuren en niet meer los te laten. Bara Prata Lite is aangrijpend en semi-realistisch. Ik zou Moodysson willen aanraden een anderhalf uur durende versie van deze film te maken .

Ik geef deze film een 7.5.
  woensdag 15 december 2004 @ 21:32:57 #198
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23998872
Fei dian ren sheng (City Of SARS)

Een film over de SARS epidemie van 2003 vanuit het oogpunt van de mensen die er middenin zaten.
De film bestaat uit 3 verhalen die in mijn mening op zeer ongelukkige manier in elkaar zijn gewoven.

Het eerste verhaal gaat over een ziekenhuis. SARS steekt de kop op. Niet alleen komen patienten binnen maar ook ziekenhuis personeel moet geloven aan de ziekte. Medewerkers twijfelen of ze opstappen om zo zelf aan de ziekte te ontkomen of om te blijven om zo patienten te helpen. De kwaliteit aan drama die dit oplevert lijkt op een mix tussen GTST en een ziekenhuisserie.

Het tweede verhaal is mijn favoriet. De bewoners van een wijk worden naar een quarantaine oord gebracht. Er bloeit een liefde op tussen een jonge vrouw, die gebrek aan aandacht van haar huidige vriend heeft en de altijd vrolijke Henry. Enigzins aangrijpend is het verdriet van de vrouw wanneer Henry opgenomen wordt in een ziekenhuis met SARS.

Verhaal drie vond ik het verhaal met de laagste kwaliteit en wordt gepresenteerd als een comedy. Hung is baas van restaurants en karaoke clubs. Door de SARS epidemie maakt hij weinig winst. Mede door de brakke ondertitels en de snelheid van het verhaal begreep ik dit stuk van de film niet helemaal, maar volgens mij komt het erop neer dat Hung zijn zus finiancieel te steunen. Hij wil dit bereiken door een eind aan zijn leven te maken en daarmee geld van zijn levensverzekering te winnen. Hij probeert verschillende zelfdodingstechnieken maar ze mislukken; uiteindelijk drinkt hij van een vervuilde plas water. Daarna willen verschillende mensen hem helpen met zijn zus te steunen en lijkt het verhaal nog goed te komen, zij het niet dat hij door het drinken van het vervuilde water nu echt SARS heeft gekregen. In dit verhaal komen alle drie de verhalen nog enigzins bij elkaar.

Zoals ik al zei vond ik dat het gebruik van 3 verhalen slecht tot zijn recht komt. Als je eenmal goed en wel in het eerste verhaal zit, wordt er een compleet nieuw verhaal opgedient met als enige overeenkomst de SARS epidemie. Verhaal 2 is wel vermakelijk om naar te kijken maar dan komt ineens het niet grappige verhaal 3 ten tonele. Als de regisseur dan toch per se verschillende verhalen wilde gebruiken had hij op zijn minst ieder verhaal goed moeten afsluiten om duidelijk te maken dat het verhaal ten einde is. Wat nog beter zou zijn geweest is als alle verhalen een grote mix waren geweest, om het zo tot een volwaardige drama/comedy te maken.

Ik geef deze film een 6.5.
  woensdag 15 december 2004 @ 21:48:42 #199
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_23999296
The Grudge
Lekkere horrorthriller a la Ringu (The Ring). Met oa Michelle aka Buffy. Slecht is het niet, maar ook niet uitstekend. Het geluidje van de film zal je lang nablijven
Beetje jammer dat er niet echt karakterontwikkeling is.

cijfer 6.2
imdb 5.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 15 december 2004 @ 22:53:52 #200
40664 Durbin
Who knows..
pi_24000957
The Incredibles
Mr. Incredible is een vroegere superheld die zijn outfit aan de wilgen heeft gehangen en zich in het gezinsleven heeft gestort met zijn vrouw Elastigirl. Samen met hun drie kinderen gaan ze anoniem door het leven, ondanks dat vier van de vijf gezinsleden superkrachten bezit. Mr. Incredible heeft nogal moeite met dit anonieme leven en verlangt terug naar zijn bestaan als superheld. Dan krijgt hij een oproep specifiek voor hem bedoeld om een belangrijke zaak op te lossen en kan hij de verleiding niet meer weerstaan. De animatie is van schitterende kwaliteit en overtreft eigenlijk ook Finding Nemo weer. Alleen had ik persoonlijk meer komische momenten verwacht. De film is zeker leuk en amusant, maar nergens heb ik meer dan alleen gegniffeld. Desalniettemin is het absoluut de moeite waard voor animatieliefhebbers.

Deadline
Een korte Nederlandse film over een radioactieve mug die mensen in zombies veranderd. Een tv-ploeg ontdekt een verlaten kantoorpand, welke in een ravage is veranderd. Er is nog één overlevende, projectleider Mike (Cas Jansen), die het verhaal na kan vertellen over hoe zijn personeel in zombies veranderde. Het verhaal is flinterdun, maar dat geldt voor de meeste zombie-films. De effects zijn overigens verrassend ok. Voor een Nederlandse film met een erg laag budget is dit best een geslaagd tussendoortje.

The Village
De bewoners van een dorp midden in een groot bos gaan door het leven met één regel; onder geen beding het bos buitenom het dorp betreden. Het verhaal gaat dat daar "Those We Do Not Speak Of" rondzwerven; wrede wezens die elke dorpeling zullen verscheuren als zij het bos betreden. De dorpelingen leven derhalve in een compleet isolement van de buitenwereld. Een mooi verteld verhaal over een dorp waar vooral angst heerst. Ik had verwacht dat er meer aandacht zou worden besteed aan bovennatuurlijke (sprookjesachtige) verschijnselen, maar dat viel tegen. Desalniettemin bleef de film me volop boeien en is hij zeker de moeite waard gebleken. Overigens deed de film me vreemd genoeg af en toe denken aan Dogville van Lars von Trier. De setting, de kleding en de verschillende onderlinge relaties in het dorp, maar vooral dat de film veel leunt op puur acteerwerk (tussen de 'dorpelingen') in plaats van special effects en dergelijke.

Bride of Chucky
Chucky wordt dit maal weer tot leven gebracht door zijn vroegere vriendin Tiffany. Wanneer de relatie tussen hun niet als vanouds blijkt te zijn, vermoordt Chucky haar en zorgt ervoor dat haar ziel ook in het lichaam van een pop terecht komt. Samen gaan ze op reis naar het begraven lichaam van Chucky. Jess en Jade zijn twee tieners die hun onbedoeld hierbij helpen. Een oninteressante film. Het verhaal is nergens boeiend en de mimiek van de poppen is bedroevend slecht. Tiffany deed me overigens geregeld denken aan de ' vrouw-'gremlin uit Gremlins 1 of 2.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')