abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 december 2004 @ 21:22:00 #151
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23928064
Vanmiddag:

Mickey`s Twice Upon A Christmas
Twee korte en drie iets langere verhaaltjes rond Mickey Mouse en z`n vrienden met als hoofdthema kerstmis. Het was wel best ff wennen om de figuurtjes te zien in 3D vorm. Maar als je eraan bent gewend, is t wel genieten geblazen. Erg mooi gemaakt en toch totaal niet raar om alles in 3D te zien. De verhaaltjes zijn leuk en grappig. Erg leuk idee.
Zeker een aanrader, ook voor de mensen die geen Disney fan zijn

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_23929205
Alien: Director's Cut (2004)

Herwerkte versie van 1 van de beste thriller/horrors imo , blijft een steengoede film. 8/10

The Naked Gun 2 : The Smell of Fear (1991)

Erg kort , erg grappig , maar minder goed dan z'n voorganger. 6,5/10

Lucky Girl (2001)

Enkel en alleen gekeken omdat Elisha Cuthbert hierin de hoofdrol (een jonge gokverslaafde) speelt. Slechte film, heerlijke Elisha. 5,5/10
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  maandag 13 december 2004 @ 02:39:15 #153
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_23929359
Luther

Best wel aardige verfilming over het leven van Martin Luther. Het is te zien dat het geen Hollywoodproductie is en dat is wel zo fijn. Jammer dat ze geen shots hebben gebruikt van de Dom van Worms. Geschiedkundig weet ik de details niet zo, maar de grote lijnen lijken me vrij aardig te kloppen. (Ik zal het even navragen.)
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_23929371
Lost in Translation (Engelse versie)
Marianne Faithfull - Crazy Love
  maandag 13 december 2004 @ 09:55:27 #155
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23931430
Sen to Chihiro no Kamikakushi (Spirited Away)

De allereerste Ghibli die ik zag. En gister heb ik hem weer gekeken.
Wat een absurd goede film zeg, op echt elk vlak blinkt deze film uit.
Ten eerste is de animatie echt de mooiste van alle animatiefilms die ik heb gezien. Het is allemaal getekend, maar het detail, de kleuren, het springt allemaal gewoon van het scherm af.
En dan heb je natuurlijk het verhaal, wat één van de grootste avonturen ooit vertelt. Wat gebeurt er ontzettend veel in de 2 uur, en alles volgt elkaar verschrikkelijk snel op. Heb je net het ene mooie gehad komt het volgende al weer. Daardoor vliegt de tijd echt voorbij. Ook zijn er zoveel verschillende karakters, en allemaal bijzonder en speciaal wat toevoegd aan het avontuur natuurlijk.
In de film is het Chihiro die dit allemaal meemaakt, maar als kijker beleef je het net zo goed. En dat vind ik echt knap gedaan.
Als laatste moet ik nog even mijn lof geven aan Hisaishi. Die heeft gewoon weer een heel erg mooie score afgeleverd.

Ja, kan echt niks negatiefs bedenken over deze film. Misschien alleen dat ie te kort duurt. Van mij had het nog wel ff door mogen gaan Ben erg benieuwd naar de nieuwe Ghibi
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_23932332
Gisteren ook Spirited Away gezien. De eerste film die ik keek in 16 dagen
Het gedeelte waarin Chihiro aankomt in het hotel en werk zoekt vond ik wel grappig, maar vanaf het moment dat ze op het punt staat te vertrekken naar die zus van Yubaba wordt het echt prachtig. Minpunt was dus dat het even duurde voordat ik m echt mooi begon te vinden. Grote pluspunten zijn het prachtig fantasierijke verhaal en de prachtige muziek. Vooral de muziek tijdens de aftiteling was zo mooi... tip: kijk tijdens dat nummer even naar de ondertiteling, de tekst van de muziek is ook prachtig en past helemaal in de sfeer van de film. Ik heb m'n cijfer verhoogd van een 8 naar een 9.
  maandag 13 december 2004 @ 12:06:42 #157
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23938706
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:48 schreef Eluc het volgende:
Vooral de muziek tijdens de aftiteling was zo mooi... tip: kijk tijdens dat nummer even naar de ondertiteling, de tekst van de muziek is ook prachtig en past helemaal in de sfeer van de film.
En dat terwijl dat nummer eigenlijk voor een andere film van Miyazaki was bedoeld. Een project dat later is gecancelled.
En terwijl ze bezig waren met het maken van Spirited Away dacht Miyazaki weer aan dat nummer en het bleek gewoon perfect te passen. Hij heeft dit nummer dan ook tijdens het maken constant gedraaid.

Allemaal van de Nippin special die op de dvd staat en die zeer aan te raden is
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 13 december 2004 @ 12:51:27 #158
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23939504
Pulp Fiction

De DVD stond al zolang te verstoffen op mijn DVD plank dat ik gisteren dacht, hoppa, ff kijken. Ik moet zeggen dat hij zijn geinige momenten had, maar dat ik toch wel mezelf afvraag waarom deze film als een klassieker word beschouwd.
Afgezien van het feit dat het woordje "fuck" zowat als stopwoordje gebruikt word (wat in de begin scene van Kill Bill net te erg wordt naar mijn mening) vind ik de dialoog eigenlijk nietszeggend en op het saaie af.
Toen John Travolta en Uma Thurnman in het restaurant zaten had ik toch echt de neiging om de film uit te zetten en iets anders te gaan doen. Maar goed, ik liet em maar aanstaan.
Grappig vond ik wel hoe 'gewoon' en alledaags de slechterikken doen voordat ze mensen afmaken. Voor hen is het neerschieten van mensen blasé natuurlijk. En ik moest om sommige scenes wel lachen. Ik vond de manier waarop het verhaal in elkaar gezet was (het non liniaire) wel leuk gevonden, want anders was het waarschijnlijk eentje met een saai einde. En ik had ook niet het gevoel dat het stuk van Bruce Willis aan die van JT en Samuel L. Jackson geplakt hoorden. Het leken gewoon twee op zich staande verhalen. Misschien dat het feit dat dit verhaal eindigt in het restaurant waar het begon met die non-liniaire draai, dat dat het een klassieker maakt, maar om eerlijk te zijn vond ik die beter toegepast bij "the English Patient"

Ik geef em een 6.0 -ik zou em nog wel eens kijken, maar niet in de nabije toekomst. Bad Motherfucker.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 13 december 2004 @ 12:55:23 #159
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23939562
voordat ik Pulp Fiction keek had ik Catch Me if You Can gezien.
Leuke film, goed de geest van de jaren 60 te pakken weten te leggen. Mooi acteerwerk. Niet verwacht van diCaprio. Wat de film in mijn ogen zo bijzonder maakte was dat het op waarheid gebaseerd was. Misschien toch maar eens dat boek gaan lezen, tenslotte is in Hollywood "based on" een vrijbrief om alles te verneuken naar eigen inzicht en wens...

Hij krijgt een 7.2

[ Bericht 2% gewijzigd door Shark.Bait op 13-12-2004 13:01:32 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 13 december 2004 @ 13:00:06 #160
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_23939647
Finding Neverland

Goede film, met een zoals altijd fantastische Johnny Depp en zelfs de kinderen spelen goed. Mooi verhaal en het overlopen van realiteit in fantasie is erg goed gedaan. Wel had er wat meer tijd besteed kunnen worden aan het ontwikkelen van karakters, zo blijft de vrouw van barrie constant op de achtergrond, terwijl daar zich toch eigenlijk een drama afspeelt. En met 106 minuten had hij best een stukje langer kunnen duren, om dat soort dingen beter uit te werken.
film krijgt van mij een 8.5
pi_23939661
Levity
Een man, Billy Bob Thornton, komt na zo'n 20 jaar opgesloten te hebben voor moord, niet geheel vrijwillig vrij en probeert zijn leven weer op te pakken. Hij is daarbij vastbesloten de zus van zijn slachtoffer te helpen. De film komt een beetje moeilijk op gang omdat je geen idee hebt welke kant t op gaat. Ik vond hem persoonlijk ook erg traag, alhoewel me dat meestal niet irriteerd. Later als de personen wat meer uigediept zijn kan je wel genieten van de situaties waarin Dunst naar voren komt en op zich zet Thornton ook weer een erg goeie prestatie neer met het karakter wat hij speelt. Alleen Freeman vond ik wat teleurstellend, en uiteindelijk was de hele film ook niet echt wat ik er van verwacht had, maar slecht was hij ook weer niet.

The Station Agent, #219
Sommige films kunnen je met een heel apart gevoel achterlaten als ze afgelopen zijn, en zo had ik dat ook bij deze film. Er gebeurt niet echt veel en het verhaal volgt een dwerg (nee, het is geen droom) die een treindepot erft en er zijn betrekking in neemt. De dialogen, het acteren en de muziek en manier van filmen maken deze film pas echt de moeite waard, en hij komt erg natuurlijk over. Verder was Michelle Williams , die ik vorige week ergens al zag in Prozac Nation, een goeie reden om te kijken, maar deze film had veel meer.
Where facts are few, experts are many.
  Moderator maandag 13 december 2004 @ 13:19:20 #162
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_23940021
Uit het topic over Saw:

Wat een zieke film zeg...ik heb genoten.

Ik zag dat de reviews voor deze film erg verdeeld waren, maar ik heb de hele tijd op het puntje van m'n stoel gezeten. Je hebt tot het einde geen idee hoe de plot in elkaar zit of wat er nog verder gaat gebeuren. Het zou dan tragisch zijn als het je ook niks zou interesseren, maar ik was juist erg benieuwd hoe het allemaal af zou lopen.

Ok, misschien zijn niet alle handelingen even logisch, maar als ik onder de druk zou staan die de personages in de film te verwerken krijgen, dan zouden mijn acties ook niet allemaal even doordacht zijn.

Voor liefhebbers van gore en spanning...dit is DE film die je dit jaar gezien moet hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_23940253
O Homem Que Copiava (Brazillie)

The Man Who Copied (International: English title) (USA)

IMDB Rating: 8.3/10 Mijn Rating: 8.0/10

http://www.imdb.com/title/tt0367859/

Top film! tijd geleden alweer dat ik een film heb gezien met een leuk verhaal waarin je echt meeleeft met de hoofdfiguren!! zeker een aanrader voor de liefhebbers!

[ Bericht 0% gewijzigd door Porto op 13-12-2004 13:37:11 ]
  maandag 13 december 2004 @ 13:35:25 #164
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23940346
Omohide poro poro (Only Yesterday)
De eerste Ghibli film die me tegenvalt. Het gaat over een jonge vrouw (denk van rond de 30), die tijdens een vakantie naar een boerderij terug denkt aan haar jeugd. De terugblikken zijn leuk en hebben af en toe dat echte "Ghibli-gevoel". Maar de volwassen stukjes waren totaal niet interessant imo. En hebben bovendien een totaal overbodige, irritante, (bijna) communustische ondertoon met het verheerlijken van het boerenleven.
cijfer: 6
pi_23941650
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:19 schreef Mike het volgende:
......
Niets aan toe te voegen.
Echt goed.. een film waarmee je denkt wat een kutfilm (niet dat hij slecht is maar hij geeft je echt een kutgevoel).
zien zien zien
onder
  maandag 13 december 2004 @ 15:16:15 #166
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23942577

Mouchette

Mouchette is een meisje van een jaar of 14. Haar moeder is stervende aan kanker en haar vader is een alcoholist. Op een regenachtige nacht in het bos komt ze Arsenne tegen, een stroper. Hij denkt dat hij de jachtopziener Mathieu heeft vermoord. Hij verkracht Mouchette en gebruikt haar voor zijn alibi.

Mooie film. Ik kon het minimalisme in de vorm van dat de film zwart-wit is, er geen muziek wordt gebruikt (behalve aan het eind) en het minimale dialoog goed waarderen. Ondanks het minimalisme verveelt de film geen moment. Vooral de laatste scene vond ik mooi, deze had ik al eerder in The Dreamers gezien en dat was ook de aanleiding dat ik Mouchette heb gekeken.

Ik geef deze film een 7.5.
  maandag 13 december 2004 @ 15:50:33 #167
19902 Hymn
CG Artist
pi_23943409
Saw
Leuke thriller, weinig gore te vinden.
Verhaal is leuk en heeft wat leuke en aangename plottwisten.
Leuke subtopper.

Blade Trinity

Lading minpunten:
De acteur van Van Wilder, ik zag hem tijdens de film steeds als van wilder :\
Actrice van American Pie, :|
Verhaal is wel zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo cliche, paar grappige momenten.
Verstand op -10 en kijken maar
  maandag 13 december 2004 @ 18:58:22 #168
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23947765
I, Robot
Aangezien ik de boeken nooit heb gelezen (en waarschijnlijk ook nooit zal lezen), interesseert het mij dus geen fuck of het een verkrachting is van de boeken. Dat gezegd zijnde, vond ik het wel een leuke film. Smith was nogal , maar de robot was vrij sympathiek. Hij was wel bijzonder voorspelbaar, dat wel. Maar ik heb me niet verveeld en dat vind ik nog altijd het belangrijkste.

Boksuneun naui geot
Ook wel Sympathy for Mr. Vengeance. Van de regisseur van Oldboy. In het begin had ik wat moeite om in het verhaal te komen, het verhaal wordt met sprongen verteld en sommige belangrijke scenes worden gewoon (bewust) weggelaten. Eens op gang vond ik 'm erg goed. Alleen jammer dat hij soms wordt omgeschreven als een extreem gewelddadig gore-fest, want dat is het toch wel meer dan dat.

Wild Zero
Japans excuus voor een film waarin een zekere Ace op een bepaald moment per ongeluk het leven van z'n favoriete punkband Guitar Wolf redt. Hij krijgt een speciaal fluitje waarop hij mag blazen wanneer hij in de problemen zit, zodat Guitar Wolf hem meteen zal komen helpen. Iets later heeft ie z'n fluitje al nodig wanneer hij in een stadje belandt waar enkele UFO's zijn geland die de lokale bevolking in zombies hebben veranderd. En daar is Guitar Wolf weer, die zombie ass komen kicken, al kammen ze wel steeds eerst de haren en roepen ze "Rock 'n Roll" alvorens weer een zombie te elimineren. Klinkt een beetje leuk. En dat is het heel soms. Een beetje leuk. Maar ook saai. Heel saai.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_23947921
Pearl Harbor

Opzich wel een goede film, alleen een beetje langdradig met die aanvallen. Heb het einde niet gezien
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  Moderator maandag 13 december 2004 @ 19:40:33 #170
9859 crew  Karina
Woman
pi_23948754
House of Flying Daggers
Mooie film, geweldige kleuren en een paar sterke vechtscenes. Alleen het einde vatte ik niet helemaal.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 13 december 2004 @ 21:49:51 #171
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_23953630
Gister voor de honderdste keer de tweeling gezien en hij blijft ongelofelijk mooi vooral het samenspel tussen Ellen Vogel en Gudrun Okra is een lust voor het oog om te zien.....
don't give me that fucking bullshit
  maandag 13 december 2004 @ 21:53:41 #172
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23953718

Bunshinsaba

Bunshinsaba is een Koreaanse film uit 2004 die over een meisje die een aantal andere meisjes bij haar op school vervloekt. De meisjes plegen een voor een zelfmoord door zichzelf in brand te steken.

Ik vind het maar een slappe film. Ik ben er niet bang van geworden, terwijl ik normaal heel snel bang word van thrillers/horror films. Ook is het verhaal niet erg boeiend. Het lijkt meer een soort traag drama dan een horror/thriller. Voor een keertje is hij wel leuk, maar Bunshinsaba zal me niet lang bij blijven.

Ik geef deze film een 5.
  maandag 13 december 2004 @ 23:19:47 #173
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23955934
Kárhozat
Film van Béla Tarr. Het verhaal draait rond een man die geobsedeerd is door een zangeres. Maar dat is eigenlijk maar bijzaak. De film gaat vooral over beelden en geluiden. Ik had er bij aanvang wel wat moeite mee, want hij is soms wel bijzonder traag, soms is het nauwelijk merkbaar dat de camera beweegt. Maar na een tijdje raak je eigenlijk wel in de ban van de beelden. Een vrij troosteloze film waarvoor je wel in the mood moet zijn.

Dream Warrior
Deze heb ik alleen gekeken omdat Sherilyn meedeed. Dat was dan ook het enige wat een beetje leuk was. Het verhaaltje is iets over een post-apocalyptische wereld waar ooit een meteoor is neergestort, waardoor een hoop mensen speciale krachten kregen en verstoten werden door de normalen. Dus: Sherilyn . Dream Warrior .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_23955981
In Amersfoorts filmhuis gezien: Das Experiment

Op bepaalde momenten gehoorlijk schokkend. Wel goed. Alleen niet mijn type film...
  dinsdag 14 december 2004 @ 00:58:54 #175
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23958258
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:58 schreef SaintOfKillers het volgende:

Wild Zero
Klinkt een beetje leuk. En dat is het heel soms. Een beetje leuk. Maar ook saai. Heel saai.
Kweenie.. Maar ik heb echt in een deuk gelegen bij deze film. echt alle Rock n roll cliche's worden uit de kast gehaald en de acteurs hebben er gigantisch lol in. En die club owner met zijn Elton John persiflage was disturbing. Temeer door zijn lolita complex.
Verder die conversatie over hoe gaaf Night Of The Living Dead wel niet was. Smaken verschillen denk ik. Maar ik vond het een heerlijke horror/scifi/rock n roll comedy/parodie.
BTW Guitar Wolf is een echte bestaande band. Ze hebben onder andere de muziek voor de Anime van Wild Arms gemaakt.

maar over anime gesproken. Ik heb vanavond na vele jaren weer eens gezien:

Super Dimensional Fortress Macross: Do You Remember Love
http://www.imdb.com/title/tt0087660/

Een golden oldie van 20 jaar oud.
Naast Arcadia Of My Youth, de andere grote epische scifi anime speelfilm.
Spectaculaire gevechten in de ruimte, romantiek, drama, goed verhaal... Tja.. Aanrader.
Heel af en toe zou hij wat duidelijker kunnen qua storyline maar al met al echt een goeie scifi film in de sfeer van Star Wars of Battle Star Galactica.

Gebaseerd op de Macross serie(die in amerika werd herschreven tot Robotech), maar in feite een hele nieuwe viewpoint op het Macross verhaal. De schrijvers hebben het originele verhaal als basis genomen en het herschreven tot een spectaculaire scifi film.

20 jaar oud maar nog steeds 1 van mijn favorieten

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeitgeist op 14-12-2004 01:04:25 ]
The Light Is Leaving Us All
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')