quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:00 schreef gelly het volgende:
Nederland zit vol met censuur, je doet net of het uniek is. Moslims hebben net als elke andere Nederlander het recht wat dan ook om welke reden dan ook voor de rechter te brengen. Dat het vrij zinloos is om zoiets vooraf te eisen ben ik met je eens.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Alleen weet iedere weldenkende neger dat daarmee niet ALLE negers zo weggezet worden.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:01 schreef Monidique het volgende:
Ach, ik vind niet dat het verboden moet worden, ik snap alleen wel dat moslims er nogal wat moeite mee hebben.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat mooi (wat we tegenwoordig al mooi vinden trouwens) , maar danmoeten ze toch echt wel even wachten tot de film daadwerkelijk af is. Als dit tweede deel dan in hun ogen (opnieuw) kwetsend blijkt te zijn, dan kunnen ze naar de rechter stappen. Vooraf al een verbod eisen is de wereld op z'n kop.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Nederland zit vol met censuur, je doet net of het uniek is. Moslims hebben net als elke andere Nederlander het recht wat dan ook om welke reden dan ook voor de rechter te brengen. Dat het vrij zinloos is om zoiets vooraf te eisen ben ik met je eens.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zelfs dat snap ik niet over een nog te maken film.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:01 schreef Lammie het volgende:
Kijk die hirshi ali verteld alleen maar negative verhalen, ze zeg bev niet dat elke lelijke vrouw of lelijke vent wel een partner heeft, en zo een gezin kan stichten.
quote:
En trouwens die ex asielzoekster moet niet zo zeuren. Hier in Nederland worden zo veel vrouwen onderdrukt en mishandeld
quote:en dan heb ik het niet nog niet over die Hollanse kerels die zich laten bezijken door hun wijf.
quote:
Nee die Hirshi Ali moet zich gewoon gedragen. Ze kan beter een film of boeken gaan schrijven over,'
Hoe goed heb ik het in Nederland.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja, want die zijn er te over![]()
Alleen weet iedere weldenkende neger dat daarmee niet ALLE negers zo weggezet worden.
En die films zijn vaak nog wel geregisseerd door negers
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:05 schreef milagro het volgende:
[..]
Niemand meent dat ze het recht niet hebben om naar de rechter te stappen, hoe kom je daar dan bij
quote:
Maar vooraf naar de rechter stappen en een VERBOD eisen op iets wat nog gemaakt moet worden, waarvan men de inhoud niet kent, is gewoon idioot.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zullem vast wel negers zijn die er aanstoot aan nemen, denk je niet ? Er zijn ook niet 1 miljoen moslims die zich aangesproken voelen, een paar mensen ondersteunen deze rechtzaak maar actief.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt wel raden welke inhoud de film zal hebben de uitspraken van Ali kennende toch ? Als een nazi van plan is een flim te maken over het jodendom dan kun je ook wel indenken welke inhoud de film zal hebben. Niet dat Ali een nazi o.i.d. is, het is een voorbeeld.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:08 schreef milagro het volgende:
[..]
Er zijn negers die aanstoot nemen aan Boys 'n The Hood ja, maar die stappen niet vooraf naar de rechter(ook niet achteraf, maar goed).
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Och, de reacties zo lezende...
[..]
Misschien is de dreigende rechtzaak al voldoende voor Ali om de boel wat te nuanceren en niet zo op de spits te drijven. Dan is het niet zo idioot.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:10 schreef gr8w8 het volgende:
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er geëist wordt dat het script en de film, zodra ze beide af zijn, door een groepje Moslims en rechters oid doorgelezen en bekeken worden voordat hij officieël uitkomt. Geen normale gang van zake, maar aangezien deel één zulke ophef veroorzaakte. Lijkt me wel zo netjes. Dan kan er eventueel wel een verbod volgens, als blijtk dat de film duidelijk beledigd. Vooraf verbieden klinkt erg fascistisch zelfs. Bah, wat een vies woord.
Ik denk dat de rechtzaak ook verspilde moeite is. Een rechtzaak tegen uitlatingen in het verleden zou ik wel kunnen begrijpen, en eventueel de daarop volgende (voorwaardelijke) straf bij herhaling.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Een actiefilm vergelijken met een filmisch pamflet als submission ?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:10 schreef gr8w8 het volgende:
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:12 schreef Meki het volgende:
die hirsi moet hier weg van Nederland
ze wil de Moslims en Nederlanders uit elkaar drijven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |