abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:03:13 #41
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756835
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:00 schreef gelly het volgende:
Nederland zit vol met censuur, je doet net of het uniek is. Moslims hebben net als elke andere Nederlander het recht wat dan ook om welke reden dan ook voor de rechter te brengen. Dat het vrij zinloos is om zoiets vooraf te eisen ben ik met je eens.

Wat ik begreep van Mosckovicz gisteren is dat ze er nog niet helemaal uit zijn hoe ze dat gaan aanpakken. Een echte strategie is dus nog niet gevonden. Maar laten ze vooral doorgaan met die rechtzaak. Meer publiciteit is alleen maar positief denk ik.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23756852
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:02 schreef milagro het volgende:

[..]

Alleen weet iedere weldenkende neger dat daarmee niet ALLE negers zo weggezet worden.

Er zullem vast wel negers zijn die er aanstoot aan nemen, denk je niet ? Er zijn ook niet 1 miljoen moslims die zich aangesproken voelen, een paar mensen ondersteunen deze rechtzaak maar actief.
pi_23756857
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:01 schreef Monidique het volgende:
Ach, ik vind niet dat het verboden moet worden, ik snap alleen wel dat moslims er nogal wat moeite mee hebben.

Zelfs dat snap ik niet over een nog te maken film.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:05:07 #44
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23756877
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:56 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat mooi (wat we tegenwoordig al mooi vinden trouwens ) , maar danmoeten ze toch echt wel even wachten tot de film daadwerkelijk af is. Als dit tweede deel dan in hun ogen (opnieuw) kwetsend blijkt te zijn, dan kunnen ze naar de rechter stappen. Vooraf al een verbod eisen is de wereld op z'n kop.

Kom op zeg hej, doe die oogkleppen van je af. Ayaan Hirshi Somali heeft al vaak genoeg bewezen dat discussiëren voor haar geen optie is. Als de rechter naar het verleden van Somali kijkt dan zou hij er tegoed aan doen die film te weigeren. Wie zal die film trouwens op zich nemen? Zijzelf? Of moet ik nog even het nieuws daarover lezen, want Theo is niet meer iig
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
pi_23756881
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Nederland zit vol met censuur, je doet net of het uniek is. Moslims hebben net als elke andere Nederlander het recht wat dan ook om welke reden dan ook voor de rechter te brengen. Dat het vrij zinloos is om zoiets vooraf te eisen ben ik met je eens.

nou en dat is precies wat er hier gezegd wordt.

Niemand meent dat ze het recht niet hebben om naar de rechter te stappen, hoe kom je daar dan bij
Maar vooraf naar de rechter stappen en een VERBOD eisen op iets wat nog gemaakt moet worden, waarvan men de inhoud niet kent, is gewoon idioot.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23756903
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:04 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zelfs dat snap ik niet over een nog te maken film.

Je kunt wel raden welke inhoud de film zal hebben de uitspraken van Ali kennende toch ? Als een nazi van plan is een flim te maken over het jodendom dan kun je ook wel indenken welke inhoud de film zal hebben. Niet dat Ali een nazi o.i.d. is, het is een voorbeeld.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:07:07 #47
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756918
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:01 schreef Lammie het volgende:
Kijk die hirshi ali verteld alleen maar negative verhalen, ze zeg bev niet dat elke lelijke vrouw of lelijke vent wel een partner heeft, en zo een gezin kan stichten.

Begrijp ik hieruit dat jij vindt dat dat niet zoumoeten kunnen
quote:

En trouwens die ex asielzoekster moet niet zo zeuren. Hier in Nederland worden zo veel vrouwen onderdrukt en mishandeld

Ook daar moet iets aan gedaan worden en dat gebeurt ook. De Nederlandse vrouwen zijn gelukkig wat dat betreft wat mondiger.

quote:
en dan heb ik het niet nog niet over die Hollanse kerels die zich laten bezijken door hun wijf.

Wat is daar mis mee, mits ze het beide prima vinden?
quote:

Nee die Hirshi Ali moet zich gewoon gedragen. Ze kan beter een film of boeken gaan schrijven over,'
Hoe goed heb ik het in Nederland.

Ja, dat zou lekker egoistisch zijn. Zij heeft het goed nu en dan kan iedereen die het niet goed heeft ind e stront zakken. Goed te weten hoe jij in elkaar steekt wat dat betreft.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:07:47 #48
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23756929
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:02 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja, want die zijn er te over
Alleen weet iedere weldenkende neger dat daarmee niet ALLE negers zo weggezet worden.
En die films zijn vaak nog wel geregisseerd door negers

Wat een onzin, dit zal nooit werken. Om het maar even op jou te projecteren: Je weet toch ook wel als weldenkend westers vrouwtje dat je geen hoer bent?
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
pi_23756932
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:05 schreef milagro het volgende:

[..]

Niemand meent dat ze het recht niet hebben om naar de rechter te stappen, hoe kom je daar dan bij

Och, de reacties zo lezende...
quote:

Maar vooraf naar de rechter stappen en een VERBOD eisen op iets wat nog gemaakt moet worden, waarvan men de inhoud niet kent, is gewoon idioot.

Misschien is de dreigende rechtzaak al voldoende voor Ali om de boel wat te nuanceren en niet zo op de spits te drijven. Dan is het niet zo idioot.
pi_23756945
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Er zullem vast wel negers zijn die er aanstoot aan nemen, denk je niet ? Er zijn ook niet 1 miljoen moslims die zich aangesproken voelen, een paar mensen ondersteunen deze rechtzaak maar actief.

Ja en driekwart vd moslims gillen dat ze gewoon haar bek moet houden.
Dat er maar drie families naar de rechter stappen, zegt enkel dat er drie families naar de rechter stappen.

Er zijn negers die aanstoot nemen aan Boys 'n The Hood ja, maar die stappen niet vooraf naar de rechter (ook niet achteraf, maar goed).
pi_23756966
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kunt wel raden welke inhoud de film zal hebben de uitspraken van Ali kennende toch ? Als een nazi van plan is een flim te maken over het jodendom dan kun je ook wel indenken welke inhoud de film zal hebben. Niet dat Ali een nazi o.i.d. is, het is een voorbeeld.

Op dingen die in de toekomst misschien gebeuren veroordeelt worden kan er bij mij niet in.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:10:22 #52
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23756985
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er geëist wordt dat het script en de film, zodra ze beide af zijn, door een groepje Moslims en rechters oid doorgelezen en bekeken worden voordat hij officieël uitkomt. Geen normale gang van zake, maar aangezien deel één zulke ophef veroorzaakte. Lijkt me wel zo netjes. Dan kan er eventueel wel een verbod volgens, als blijtk dat de film duidelijk beledigd. Vooraf verbieden klinkt erg fascistisch zelfs. Bah, wat een vies woord.

Ik denk dat de rechtzaak ook verspilde moeite is. Een rechtzaak tegen uitlatingen in het verleden zou ik wel kunnen begrijpen, en eventueel de daarop volgende (voorwaardelijke) straf bij herhaling.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_23757008
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:08 schreef milagro het volgende:

[..]

Er zijn negers die aanstoot nemen aan Boys 'n The Hood ja, maar die stappen niet vooraf naar de rechter (ook niet achteraf, maar goed).

Een actiefilm vergelijken met een filmisch pamflet als submission ?
pi_23757018
Ik ken dat "Boys 'n The Hood" niet, wat is dat voor 'n documentaire?
pi_23757022
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Och, de reacties zo lezende...
[..]

Misschien is de dreigende rechtzaak al voldoende voor Ali om de boel wat te nuanceren en niet zo op de spits te drijven. Dan is het niet zo idioot.

Och ik lees die reacties nergens hier , vreemd.

Het is niet idioot, het is een mening.
En als je de mening niet bevalt, zeker als je de dame in kwestie een getraumatiseerde gestoorde vindt, dan kun je zo'n mening, zo'n film heel gemakkelijk negeren.

En een dreigende rechtzaak zal dat zeker niet doen.
Gelukkig maken ze geen schijn van kans in deze, en mochten ze dat wel maken dan is het hek van de dam, aan beide kanten.
Dan kun je ieder heilig boek wel gaan verbieden vanwege grievende teksten.
Geen Life of Brian meer, geen boeken van Reve, Rushdie en Hermans, want vol grievende en provocerende teksten.
pi_23757023
die hirsi moet hier weg van Nederland
ze wil de Moslims en Nederlanders uit elkaar drijven
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23757037
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:10 schreef gr8w8 het volgende:
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er geëist wordt dat het script en de film, zodra ze beide af zijn, door een groepje Moslims en rechters oid doorgelezen en bekeken worden voordat hij officieël uitkomt. Geen normale gang van zake, maar aangezien deel één zulke ophef veroorzaakte. Lijkt me wel zo netjes. Dan kan er eventueel wel een verbod volgens, als blijtk dat de film duidelijk beledigd. Vooraf verbieden klinkt erg fascistisch zelfs. Bah, wat een vies woord.

Ik denk dat de rechtzaak ook verspilde moeite is. Een rechtzaak tegen uitlatingen in het verleden zou ik wel kunnen begrijpen, en eventueel de daarop volgende (voorwaardelijke) straf bij herhaling.

Dus, censuren de hap.
pi_23757055
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Een actiefilm vergelijken met een filmisch pamflet als submission ?

Het gaat om de stigmatisering, gelly.
Films te over waar negers als criminele junks en dealers worden neergezet.
En dat al jaaaaaaaaaaaarenlang.

Dat is toch precies de klacht die Marokkanen ook hebben, dat ze afgeschilderd worden als criminelen?
De vergelijking gaat wel degelijk op.
Het is beide stigmatiserend als je het zo wilt opvatten.
pi_23757079
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:10 schreef gr8w8 het volgende:
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd.

Je zegt het eigenlijk zelf al... Het is niet de kritiek waar moslims moeite mee hebben, het is de manier waarop die kritiek gebracht wordt. Je kunt prima vrouwenmishandeling of welk ander thema dan ook onder de aandacht brengen zonder daarvoor een 'godslasterende' manier te gebruiken. Als je moslims wil bereiken doe je er goed aan diezelfde moslims niet tegen je in het harnas te jagen lijkt me. De film van Ali heeft meer een propagandistisch karakter om te laten zien hoe slecht de islam wel niet is, dan een manier om mishandeling binnen de islam aan de kaak te stellen. Haar grootste fans zijn dan ook degene die alles geweldig vinden wat betreft het belachelijk maken van moslims, niet degene die daadwerkelijk problemen willen aanpakken.
pi_23757081
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:12 schreef Meki het volgende:
die hirsi moet hier weg van Nederland
ze wil de Moslims en Nederlanders uit elkaar drijven

Jij ook zo te lezen , want je spreekt over Moslims én Nederlanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')