abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:09:09 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23755939

quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:00 schreef Gia het volgende:
De groep moslims die de film verboden wil hebben groeit.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het lijkt mij ook niet leuk als je onderdeel van een "groep" mensen bent waar veel kritiek op is. Daarom doet Ayaan er verstandig aan om in Sub2 duidelijk te maken dat het gaat om een relatief kleine groep Moslims. Maar als er van de 1000 Moslim mannen 10 hun vrouw slaan, dan zijn dat er 10 te veel. Daar zullen die Moslims die nu tegen de film zijn het toch wel over eens zijn, hoop ik.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23755946
Hoe groot is die groep dan, Gia?
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:12:15 #3
76110 xxshirleyxx
bluuf en xxshirleyxx ware lief
pi_23755976
de film doet het niet heb je voor mij meschien een ander linkje waar ik hem wel kan bekijken oftewel een trailer ..
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:12:22 #4
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23755980
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 schreef nikk het volgende:
Ik denk de regisseur altijd onbekend zal blijven.

Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Aan de andere kant is er altijd een risico dat het toch door iemand zal uitlekken.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:13:06 #5
76110 xxshirleyxx
pi_23755994
ben tog wel erg benieuwd
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:14:53 #6
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_23756027
*boem*
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_23756052
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:09 schreef scanman01 het volgende:
[afbeelding]
[..]

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het lijkt mij ook niet leuk als je onderdeel van een "groep" mensen bent waar veel kritiek op is. Daarom doet Ayaan er verstandig aan om in Sub2 duidelijk te maken dat het gaat om een relatief kleine groep Moslims. Maar als er van de 1000 Moslim mannen 10 hun vrouw slaan, dan zijn dat er 10 te veel. Daar zullen die Moslims die nu tegen de film zijn het toch wel over eens zijn, hoop ik.

Ik denk dat je dat juist niet moet doen. Op het moment dat je disclaimers en teveel nuance in het verhaal gaat verwerken verliest de film zijn kracht. Daarnaast, deel 2 gaat over de onderdrukking van het individu.
pi_23756083
quote:
Die assiel zoekster, moet maar eens normaal gaan doen hier in Nederland.
Dat ze haar zooi maar regeld in Somalië, die onrust stoker.

En met dit soort geblaat gaat men dan de discussie aan.

Het is blijkbaar vooral een probleem dat de dame een afvallige is.
Er word met dezelfde nonargumenten gereageerd op Hafid Bouazza en Afshin Ellian.
Steevast wordt er gezegd door veel moslims "dat ze als afvalligen hun bek gewoon moeten houden" "ze zijn gestoord" "ze sporen niet" " ze hebben een trauma"

Nou, hulde, hoor, want een prachtige tegenwerpingen
Grappig ook, zoals ik al eerder zei, dat gestoorde, niet sporende getraumatiseerde frusties zoveel woede opwekken, een normaal mens laat hun vermeende gemekker voor wat het is volgens hen, gemekker.
Maar blijkbaar nemen ze het bloedserieus, daarmee toegevend dat de dame of heren dus helemaal geen idioten zijn, en wellicht zelfs een gevoelige snaar raken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23756098
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:18 schreef milagro het volgende:
en wellicht zelfs een gevoelige snaar raken

Mischien milagro, misschien
pi_23756112
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:09 schreef Monidique het volgende:

Twee Marokaanse gezinnen en de lokale moslimafdeling van de gemeente IJsselstein willen zich ook scharen bij de aanklacht.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:20:57 #11
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756129
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat juist niet moet doen. Op het moment dat je disclaimers en teveel nuance in het verhaal gaat verwerken verliest de film zijn kracht. Daarnaast, deel 2 gaat over de onderdrukking van het individu.

Het is duidelijk geworden dat het een probleem kan opleveren als ze dat niet doet. Dan suggereert ze volgens vele mensen dat alle Moslims die levenstijl hanteren en dat geeft de mensen die toch al geen hoge pet van Moslims ophebben (de Wilders stemmers enzo) opnieuw een reden om hun haat tegen buitenlanders in het algemeen en Moslims in het bijzonder nog wat te versterken. Het is op zich triest dat een filmmaker/schrijfster daar rekening mee moet houden, maar misschien is het op dit moment wel het beste. Komt nog bij dat ze vast wel een manier weet te vinden om dat zo te doen dat het geen afbreuk doet aan de boodschap.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:21:03 #12
3542 Gia
User under construction
pi_23756131
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:09 schreef Monidique het volgende:

Weet ik veel, staat op de frontpage dat steeds meer moslims zich aansluiten bij de twee gezinnen die Robert Moskofiets in de arm hebben genomen.

Dus ik vraag mij af of men ook als groep via een advocaat kan eisen dat Ayaan de film WEL mag maken?
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:24:02 #13
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756173
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:21 schreef Gia het volgende:
Dus ik vraag mij af of men ook als groep via een advocaat kan eisen dat Ayaan de film WEL mag maken?

Dat hoef je niet te vragen, dat is gewoon een recht die ieder mens heeft.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:24:40 #14
3542 Gia
User under construction
pi_23756186
quote:

[..]

Er word met dezelfde nonargumenten gereageerd op Hafid Bouazza en Afshin Ellian.
Steevast wordt er gezegd door veel moslims "dat ze als afvalligen hun bek gewoon moeten houden" "ze zijn gestoord" "ze sporen niet" " ze hebben een trauma"

Tja, en als het geen Moslims zijn, moeten ze hun bek houden, want dan weten ze er niks van. Een niet-moslim kan niet oordelen over moslims. Een ex-moslim moet als afvallige haar bek houden.

En zo wordt iedereen de mond gesnoerd.

Nu wordt via de rechter geëist dat in de politiek geen kritiek meer geuit mag worden op de Islam.
Straks wordt geëist dat vrouwen in Nederland zich volledig moeten bedekken, omdat dat anders een belediging is voor de belijdende moslim.
En voor je het weet leven we hier volgens de sharia.
pi_23756199
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet ik veel, staat op de frontpage dat steeds meer moslims zich aansluiten bij de twee gezinnen die Robert Moskofiets in de arm hebben genomen.

Een of andere moslim Liga sluit zich ook aan, een of ander overkoepelend orgaan of zo.
Opvallend ook dat de clienten vooral anoniem willen blijven.
Als je iemand aanklaagt, heb dan ook het lef de ander te laten weten met wie ze te maken heeft.
pi_23756228
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:20 schreef schatje het volgende:

[..]

Twee Marokaanse gezinnen en de lokale moslimafdeling van de gemeente IJsselstein willen zich ook scharen bij de aanklacht.

Jezus Christus, een waar volksoproer!
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:30:25 #17
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756280
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:12 schreef xxshirleyxx het volgende:
de film doet het niet heb je voor mij meschien een ander linkje waar ik hem wel kan bekijken oftewel een trailer ..

Ik heb even voorje gezocht, maar de film is blijkbaar door alle sites verwijderd. Heel vreemd allemaal
pi_23756299
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:20 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Het is duidelijk geworden dat het een probleem kan opleveren als ze dat niet doet. Dan suggereert ze volgens vele mensen dat alle Moslims die levenstijl hanteren en dat geeft de mensen die toch al geen hoge pet van Moslims ophebben (de Wilders stemmers enzo) opnieuw een reden om hun haat tegen buitenlanders in het algemeen en Moslims in het bijzonder nog wat te versterken. Het is op zich triest dat een filmmaker/schrijfster daar rekening mee moet houden, maar misschien is het op dit moment wel het beste. Komt nog bij dat ze vast wel een manier weet te vinden om dat zo te doen dat het geen afbreuk doet aan de boodschap.

Dat zou betekenen dat je je zou inbinden omwille van de politieke en maatschappelijke omstandigheden. Dat is juist iets waar Hirsi Ali (en Theo van Gogh) zich hevig tegen verzet(te). Ik zie het daarom ook niet gebeuren.
pi_23756323
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jezus Christus, een waar volksoproer!

Je wil beweren dat de Islamitische bevolking geen ontzettende moeite heeft met Submission?
pi_23756405
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Je wil beweren dat de Islamitische bevolking geen ontzettende moeite heeft met Submission?

Ik weet iet hoe groot die groep is, jij wel? Overigens vind ik hel geheel terecht dat men er moeite mee heeft.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:39:53 #21
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756436
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet iet hoe groot die groep is, jij wel? Overigens vind ik hel geheel terecht dat men er moeite mee heeft.

Waarom vind jij het geheel terecht dan. Wat zit in de film waarvan het logisch is dat ze zich eraan storen?
pi_23756437
quote:

[..]

waarom?
pi_23756489
Nou ja, ten eerste is er godzijdank de vrijheid dat mensen moeite mogen hebben met bepaalde zaken, en dus is het geheel terecht dat zij gebruik mogen maken van die vrijheid, en ten tweede is het een nogal tamelijk ongenuanceerd filmpje. Je zou maar je levenlang je vrouw hebben verzorgd en dan horen dat je, door het wezen van je godsdienst, eigenlijk een vrouwenmishandelaar bent. Ik zou er ook moeite mee hebben als ik islamitisch was.
pi_23756490
quote:

[..]

Ik weet niet hoe groot de groep is. Wel durf ik aan de hand van reacties op televisie, kranten en internet te stellen dat die groep niet zo klein is.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:48:12 #25
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756573
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:42 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ten eerste is er godzijdank de vrijheid dat mensen moeite mogen hebben met bepaalde zaken, en dus is het geheel terecht dat zij gebruik mogen maken van die vrijheid, en ten tweede is het een nogal tamelijk ongenuanceerd filmpje. Je zou maar je levenlang je vrouw hebben verzorgd en dan horen dat je, door het wezen van je godsdienst, eigenlijk een vrouwenmishandelaar bent. Ik zou er ook moeite mee hebben als ik islamitisch was.

Maar je weet zelf dan toch dat je dat niet bent. En dan moet je ook meteen begrijpen dat die film dus niet over jou gaat maar over mensen die zich wel aan een aantal letterlijke teksten uit de Koran houden. Ik geef toe dat er altijd mensen zullen zijn die door Submission 1 denken dat alle Moslims zo leven, maar dat is meer een probleem van die mensen dan van Ayaan Hirsi Ali. Komt nog bij dat ze het regelmatig in interviews benadrukt heeft dat het NIET over alle Moslims gaat!
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:51:42 #26
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23756624
Ayaan Hirsi Ali

Alleen die naam al zorgt bij mij voor trillende teennagels. Die vrouw heeft de moord op wijlen Theo van G. op haar geweten en dat weet ze zelf ook wel getuige de reactie die zij had na de moord. Helaascherwijs wordt Ayaantje misbruikt door de hedendaagse politiek, want wat is nu eigenlijk haar werk ? Films maken, boeken schrijven ? Dan wil ik ook wel in de kamer gaan werken

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:51:43 #27
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23756625
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:25 schreef milagro het volgende:

[..]

Een of andere moslim Liga sluit zich ook aan, een of ander overkoepelend orgaan of zo.
Opvallend ook dat de clienten vooral anoniem willen blijven.
Als je iemand aanklaagt, heb dan ook het lef de ander te laten weten met wie ze te maken heeft.

Wat is dit nu weer voor gemierenneuk? Het enige wat telt is dat de moslims achter de aanklacht staan, en niet een bepaalde woordvoerder of iemand die als spreekbuis op zal treden voor de moslims. Dat wil men denk ik voorkomen.

Mooi om te zien dat het gewoon ook netjes via de rechtbank kan, ik denk dat alle moslims wel achter deze actie staan. Ook veel hollandschen denk ik.
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
pi_23756656
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:42 schreef Monidique het volgende:

En dankzij diezelfde vrijheid mag Ayaan zo'n film maken
Waarom zou je je aangesproken voelen als je je vrouw niet slaat?
Dat in de Koran staat dat het okay is je vrouw te slaan, kan je niet ontkennen, maar als jij die tekst in de kontext van die tijd weet te plaatsen, hoef je je niet aangesproken te voelen.

Hey, als iedere moslim de Koran in de kontext vd tijd wist te plaatsen zou die hele film er niet geweest zijn.
Er is maar 1 verhaal die veel moslims ineens wél in de kontext plaatsen, en dat is het feit dat Mohammed, Moge Rede met Hem Zijn, een 7 of 9 jarige kind tot vrouw nam.
Grappig wel.
pi_23756683
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:48 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Maar je weet zelf dan toch dat je dat niet bent.

Dat vind ik zo'n raar argument... Je zou dus ook een film kunnen maken waarin negers worden neergezet als stinkende uitkeringstrekkers die winkels leegroven. Zou dat mogen ?
pi_23756686
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:20 schreef schatje het volgende:

[..]

en vergeet niet Meki he
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:56:40 #31
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756711
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:51 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor gemierenneuk? Het enige wat telt is dat de moslims achter de aanklacht staan, en niet een bepaalde woordvoerder of iemand die als spreekbuis op zal treden voor de moslims. Dat wil men denk ik voorkomen.

Mooi om te zien dat het gewoon ook netjes via de rechtbank kan, ik denk dat alle moslims wel achter deze actie staan. Ook veel hollandschen denk ik.

Tuurlijk is dat mooi (wat we tegenwoordig al mooi vinden trouwens ) , maar danmoeten ze toch echt wel even wachten tot de film daadwerkelijk af is. Als dit tweede deel dan in hun ogen (opnieuw) kwetsend blijkt te zijn, dan kunnen ze naar de rechter stappen. Vooraf al een verbod eisen is de wereld op z'n kop.
pi_23756721
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Ayaan Hirsi Ali

Alleen die naam al zorgt bij mij voor trillende teennagels. Die vrouw heeft de moord op wijlen Theo van G. op haar geweten en dat weet ze zelf ook wel getuige de reactie die zij had na de moord. Helaascherwijs wordt Ayaantje misbruikt door de hedendaagse politiek, want wat is nu eigenlijk haar werk ? Films maken, boeken schrijven ? Dan wil ik ook wel in de kamer gaan werken

Ai.... een nieuwe invalshoek. Ayaan is dus de moordenares en die vermeende marokkaanse lul moet maar met onmiddelijke ingang vrijgelaten worden.
pi_23756737
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:51 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Het gaat eron dat ze vooraf al naar de rechter stappen, de film is er nog geeneens.
Dat komt dus neer op censuur.
Als volgens kou alle moslims hierachter staan, dan staat ons nog wat te wachten.
Een volgende keer wordt een nog uit te komen boek aangepakt, een op stapelstaande musical of toneelstuk, een uit te komen cd-tje, nog op te hangen posters, nog niet in de winkel hangende dameskleding, etc etc.

Je stapt áchteraf naar de rechter, indien je meent dat er sprake is van discriminatie, laster of weet ikwat, niet vooraf verbieden van iets waarvan je de precieze inhoud nog niet kent.
pi_23756744
quote:
Ayaan Hirsi Ali

Heel goed

ik weet zeker dat Hirsi ons nu uit lacht
want zij spijbelt van haar werk in tweede kamer
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:59:19 #35
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756766
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat vind ik zo'n raar argument... Je zou dus ook een film kunnen maken waarin negers worden neergezet als stinkende uitkeringstrekkers die winkels leegroven. Zou dat mogen ?

Zit wat in en ik heb in andere berichten ook al geschreven dat het misschien beter was voor de mensen onder ons die na het zien van die film meteen aan het generaliseren slaan, om duidelijk te maken dat het hier om een (hopelijk) klein deel van de Moslimbevolking gaat. Maar dat is geheel aan Ayaan om dat uit te maken.
pi_23756776
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:57 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat komt dus neer op censuur.

Nederland zit vol met censuur, je doet net of het uniek is. Moslims hebben net als elke andere Nederlander het recht wat dan ook om welke reden dan ook voor de rechter te brengen. Dat het vrij zinloos is om zoiets vooraf te eisen ben ik met je eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2004 14:00:41 ]
pi_23756800
quote:

Nou, hulde, hoor, want een prachtige tegenwerpingen
Grappig ook, zoals ik al eerder zei, dat gestoorde, niet sporende getraumatiseerde frusties zoveel woede opwekken, een normaal mens laat hun vermeende gemekker voor wat het is volgens hen, gemekker.
Maar blijkbaar nemen ze het bloedserieus, daarmee toegevend dat de dame of heren dus helemaal geen idioten zijn, en wellicht zelfs een gevoelige snaar raken

Hallo Milargo, wat reeg jij je nou op.
Kijk die hirshi ali verteld alleen maar negative verhalen, ze zeg bev niet dat elke lelijke vrouw of lelijke vent wel een partner heeft, en zo een gezin kan stichten. En trouwens die ex asielzoekster moet niet zo zeuren. Hier in Nederland worden zo veel vrouwen onderdrukt en mishandeld, en dan heb ik het niet nog niet over die Hollanse kerels die zich laten bezijken door hun wijf.
Nee die Hirshi Ali moet zich gewoon gedragen. Ze kan beter een film of boeken gaan schrijven over,'
Hoe goed heb ik het in Nederland.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:01:15 #38
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756801
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:58 schreef Meki het volgende:
ik weet zeker dat Hirsi ons nu uit lacht
want zij spijbelt van haar werk in tweede kamer

Jullie hebben wel sterke argumenten. Dat dan weer wel
pi_23756807
Ach, ik vind niet dat het verboden moet worden, ik snap alleen wel dat moslims er nogal wat moeite mee hebben.
pi_23756816
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, want die zijn er te over
Alleen weet iedere weldenkende neger dat daarmee niet ALLE negers zo weggezet worden.
En die films zijn vaak nog wel geregisseerd door negers

en indien je wel met dat oogpunt zo'n film zou willen maken, zullen mensen toch echt eerst de film moeten afwachten.
ik ga jou toch ook niet NU de mond snoeren omdat ik vermoed dat je 10 posts later iets onaangenaams gaat zeggen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:03:13 #41
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756835
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:00 schreef gelly het volgende:
Nederland zit vol met censuur, je doet net of het uniek is. Moslims hebben net als elke andere Nederlander het recht wat dan ook om welke reden dan ook voor de rechter te brengen. Dat het vrij zinloos is om zoiets vooraf te eisen ben ik met je eens.

Wat ik begreep van Mosckovicz gisteren is dat ze er nog niet helemaal uit zijn hoe ze dat gaan aanpakken. Een echte strategie is dus nog niet gevonden. Maar laten ze vooral doorgaan met die rechtzaak. Meer publiciteit is alleen maar positief denk ik.
pi_23756852
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:02 schreef milagro het volgende:

[..]

Alleen weet iedere weldenkende neger dat daarmee niet ALLE negers zo weggezet worden.

Er zullem vast wel negers zijn die er aanstoot aan nemen, denk je niet ? Er zijn ook niet 1 miljoen moslims die zich aangesproken voelen, een paar mensen ondersteunen deze rechtzaak maar actief.
pi_23756857
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:01 schreef Monidique het volgende:
Ach, ik vind niet dat het verboden moet worden, ik snap alleen wel dat moslims er nogal wat moeite mee hebben.

Zelfs dat snap ik niet over een nog te maken film.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:05:07 #44
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23756877
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:56 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat mooi (wat we tegenwoordig al mooi vinden trouwens ) , maar danmoeten ze toch echt wel even wachten tot de film daadwerkelijk af is. Als dit tweede deel dan in hun ogen (opnieuw) kwetsend blijkt te zijn, dan kunnen ze naar de rechter stappen. Vooraf al een verbod eisen is de wereld op z'n kop.

Kom op zeg hej, doe die oogkleppen van je af. Ayaan Hirshi Somali heeft al vaak genoeg bewezen dat discussiëren voor haar geen optie is. Als de rechter naar het verleden van Somali kijkt dan zou hij er tegoed aan doen die film te weigeren. Wie zal die film trouwens op zich nemen? Zijzelf? Of moet ik nog even het nieuws daarover lezen, want Theo is niet meer iig
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
pi_23756881
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:00 schreef gelly het volgende:

[..]

nou en dat is precies wat er hier gezegd wordt.

Niemand meent dat ze het recht niet hebben om naar de rechter te stappen, hoe kom je daar dan bij
Maar vooraf naar de rechter stappen en een VERBOD eisen op iets wat nog gemaakt moet worden, waarvan men de inhoud niet kent, is gewoon idioot.
pi_23756903
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:04 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zelfs dat snap ik niet over een nog te maken film.

Je kunt wel raden welke inhoud de film zal hebben de uitspraken van Ali kennende toch ? Als een nazi van plan is een flim te maken over het jodendom dan kun je ook wel indenken welke inhoud de film zal hebben. Niet dat Ali een nazi o.i.d. is, het is een voorbeeld.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:07:07 #47
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756918
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:01 schreef Lammie het volgende:
Kijk die hirshi ali verteld alleen maar negative verhalen, ze zeg bev niet dat elke lelijke vrouw of lelijke vent wel een partner heeft, en zo een gezin kan stichten.

Begrijp ik hieruit dat jij vindt dat dat niet zoumoeten kunnen
quote:

En trouwens die ex asielzoekster moet niet zo zeuren. Hier in Nederland worden zo veel vrouwen onderdrukt en mishandeld

Ook daar moet iets aan gedaan worden en dat gebeurt ook. De Nederlandse vrouwen zijn gelukkig wat dat betreft wat mondiger.

quote:
en dan heb ik het niet nog niet over die Hollanse kerels die zich laten bezijken door hun wijf.

Wat is daar mis mee, mits ze het beide prima vinden?
quote:

Nee die Hirshi Ali moet zich gewoon gedragen. Ze kan beter een film of boeken gaan schrijven over,'
Hoe goed heb ik het in Nederland.

Ja, dat zou lekker egoistisch zijn. Zij heeft het goed nu en dan kan iedereen die het niet goed heeft ind e stront zakken. Goed te weten hoe jij in elkaar steekt wat dat betreft.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:07:47 #48
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23756929
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:02 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja, want die zijn er te over
En die films zijn vaak nog wel geregisseerd door negers

Wat een onzin, dit zal nooit werken. Om het maar even op jou te projecteren: Je weet toch ook wel als weldenkend westers vrouwtje dat je geen hoer bent?
pi_23756932
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:05 schreef milagro het volgende:

[..]

Niemand meent dat ze het recht niet hebben om naar de rechter te stappen, hoe kom je daar dan bij

Och, de reacties zo lezende...
quote:

Maar vooraf naar de rechter stappen en een VERBOD eisen op iets wat nog gemaakt moet worden, waarvan men de inhoud niet kent, is gewoon idioot.

Misschien is de dreigende rechtzaak al voldoende voor Ali om de boel wat te nuanceren en niet zo op de spits te drijven. Dan is het niet zo idioot.
pi_23756945
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Er zullem vast wel negers zijn die er aanstoot aan nemen, denk je niet ? Er zijn ook niet 1 miljoen moslims die zich aangesproken voelen, een paar mensen ondersteunen deze rechtzaak maar actief.

Ja en driekwart vd moslims gillen dat ze gewoon haar bek moet houden.
Dat er maar drie families naar de rechter stappen, zegt enkel dat er drie families naar de rechter stappen.

Er zijn negers die aanstoot nemen aan Boys 'n The Hood ja, maar die stappen niet vooraf naar de rechter (ook niet achteraf, maar goed).
pi_23756966
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kunt wel raden welke inhoud de film zal hebben de uitspraken van Ali kennende toch ? Als een nazi van plan is een flim te maken over het jodendom dan kun je ook wel indenken welke inhoud de film zal hebben. Niet dat Ali een nazi o.i.d. is, het is een voorbeeld.

Op dingen die in de toekomst misschien gebeuren veroordeelt worden kan er bij mij niet in.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:10:22 #52
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23756985
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er geëist wordt dat het script en de film, zodra ze beide af zijn, door een groepje Moslims en rechters oid doorgelezen en bekeken worden voordat hij officieël uitkomt. Geen normale gang van zake, maar aangezien deel één zulke ophef veroorzaakte. Lijkt me wel zo netjes. Dan kan er eventueel wel een verbod volgens, als blijtk dat de film duidelijk beledigd. Vooraf verbieden klinkt erg fascistisch zelfs. Bah, wat een vies woord.

Ik denk dat de rechtzaak ook verspilde moeite is. Een rechtzaak tegen uitlatingen in het verleden zou ik wel kunnen begrijpen, en eventueel de daarop volgende (voorwaardelijke) straf bij herhaling.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_23757008
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:08 schreef milagro het volgende:

[..]

Er zijn negers die aanstoot nemen aan Boys 'n The Hood ja, maar die stappen niet vooraf naar de rechter (ook niet achteraf, maar goed).

Een actiefilm vergelijken met een filmisch pamflet als submission ?
pi_23757018
Ik ken dat "Boys 'n The Hood" niet, wat is dat voor 'n documentaire?
pi_23757022
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Och, de reacties zo lezende...
[..]

Misschien is de dreigende rechtzaak al voldoende voor Ali om de boel wat te nuanceren en niet zo op de spits te drijven. Dan is het niet zo idioot.

Och ik lees die reacties nergens hier , vreemd.

Het is niet idioot, het is een mening.
En als je de mening niet bevalt, zeker als je de dame in kwestie een getraumatiseerde gestoorde vindt, dan kun je zo'n mening, zo'n film heel gemakkelijk negeren.

En een dreigende rechtzaak zal dat zeker niet doen.
Gelukkig maken ze geen schijn van kans in deze, en mochten ze dat wel maken dan is het hek van de dam, aan beide kanten.
Dan kun je ieder heilig boek wel gaan verbieden vanwege grievende teksten.
Geen Life of Brian meer, geen boeken van Reve, Rushdie en Hermans, want vol grievende en provocerende teksten.
pi_23757023
die hirsi moet hier weg van Nederland
ze wil de Moslims en Nederlanders uit elkaar drijven
pi_23757037
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:10 schreef gr8w8 het volgende:
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er geëist wordt dat het script en de film, zodra ze beide af zijn, door een groepje Moslims en rechters oid doorgelezen en bekeken worden voordat hij officieël uitkomt. Geen normale gang van zake, maar aangezien deel één zulke ophef veroorzaakte. Lijkt me wel zo netjes. Dan kan er eventueel wel een verbod volgens, als blijtk dat de film duidelijk beledigd. Vooraf verbieden klinkt erg fascistisch zelfs. Bah, wat een vies woord.

Ik denk dat de rechtzaak ook verspilde moeite is. Een rechtzaak tegen uitlatingen in het verleden zou ik wel kunnen begrijpen, en eventueel de daarop volgende (voorwaardelijke) straf bij herhaling.

Dus, censuren de hap.
pi_23757055
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Een actiefilm vergelijken met een filmisch pamflet als submission ?

Het gaat om de stigmatisering, gelly.
Films te over waar negers als criminele junks en dealers worden neergezet.
En dat al jaaaaaaaaaaaarenlang.

Dat is toch precies de klacht die Marokkanen ook hebben, dat ze afgeschilderd worden als criminelen?
De vergelijking gaat wel degelijk op.
Het is beide stigmatiserend als je het zo wilt opvatten.
pi_23757079
quote:
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd.

Je zegt het eigenlijk zelf al... Het is niet de kritiek waar moslims moeite mee hebben, het is de manier waarop die kritiek gebracht wordt. Je kunt prima vrouwenmishandeling of welk ander thema dan ook onder de aandacht brengen zonder daarvoor een 'godslasterende' manier te gebruiken. Als je moslims wil bereiken doe je er goed aan diezelfde moslims niet tegen je in het harnas te jagen lijkt me. De film van Ali heeft meer een propagandistisch karakter om te laten zien hoe slecht de islam wel niet is, dan een manier om mishandeling binnen de islam aan de kaak te stellen. Haar grootste fans zijn dan ook degene die alles geweldig vinden wat betreft het belachelijk maken van moslims, niet degene die daadwerkelijk problemen willen aanpakken.
pi_23757081
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:12 schreef Meki het volgende:

Jij ook zo te lezen , want je spreekt over Moslims én Nederlanders.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:17:09 #61
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757083
quote:
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten.

Als je daarmee bedoelt de teksten op het blote lichaam van die moslim vrouw.... belachelijk. Dat ze zich daaraan storen is gewoon te zot voor woorden. Dan kunnen ze dus geen enkele tv zendermeer aanzetten. Wat zullen ze zich dan storen al aan die vrouwen die zonder hoofddoekje rondlopen hier in nederland. Wat zullen ze het dan moeilijk hebben met al die naakte mensen op het strand en met vrouwen in zeer hoge functies. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

quote:

Wat ik me wel kan voorstellen is dat er geëist wordt dat het script en de film, zodra ze beide af zijn, door een groepje Moslims en rechters oid doorgelezen en bekeken worden voordat hij officieël uitkomt.

Geen enkele kans op. Ook dat zou censuur zijn en dat is niet te tolereren hier in NL.
pi_23757114
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:16 schreef milagro het volgende:

[..]

Jij ook zo te lezen , want je spreekt over Moslims én Nederlanders.

Neeh bij mij is er geen wij en hun gevoel bij mij is er een Ons-gevoel
Hirsi Ali moet zo snel hier weg

hoe gind die liedje ook al weer van Hirsi Ali ??
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:19:15 #63
76110 xxshirleyxx
pi_23757119
ja ik zit ook al te kijken val elke site afgehaalt zag ik haha ..
maar goed wel een paar interviews met ayaan hirsi ali ..
zet ze zo wel ff neer
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:19:22 #64
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757121
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:12 schreef Meki het volgende:

Laat het nou net andersom zijn. Ze wil ze juist dichter tot elkaar brengen. Dat je dat nog niet had begrepen Dat zal niet morgen al zo zijn, maar gaat wel even duren inderdaad.
pi_23757127
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:15 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is toch precies de klacht die Marokkanen ook hebben, dat ze afgeschilderd worden als criminelen?
De vergelijking gaat wel degelijk op.
Het is beide stigmatiserend als je het zo wilt opvatten.

Welnee, je hoort toch ook geen klachten over een film als Shouf Shouf Habibi of Loverboy ? Zijn die regiseurs met de dood bedreigd ? Er zit een enorm verschil tussen hetgeen wat Ali doet en een gemiddelde actiefilm waarin stereotypen (of gewoon waarheden) worden getoond. En zo'n film als Loverboy levert ook een stuk maatschappijkritiek, en het kan zelfs zonder een gehele bevolkingsgroep te kwetsen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:21:05 #66
76110 xxshirleyxx
pi_23757144
http://www.speedzone.be/artikel.php?id=693&
staan de links bij de twee links met de film submission doen het niet helaas
pi_23757150
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Neeh bij mij is er geen wij en hun gevoel bij mij is er een Ons-gevoel
Hirsi Ali moet zo snel hier weg

hoe gind die liedje ook al weer van Hirsi Ali ??

Allochtoon die allochtoon discrimineert.
pi_23757154
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/635445/1/50#23756918]zaterdag 4 december 2004
Ja, dat zou lekker egoistisch zijn. Zij heeft het goed nu en dan kan iedereen die het niet goed heeft ind e stront zakken. Goed te weten hoe jij in elkaar steekt wat dat betreft.

Hallo even wakker worden, vrouwen worden hier nog beter dan de man beschermt.
Elke vrouw wordt hier beschermt in nederlandse grondwet , als ze dat willen.
Trouwens al die moslim vrouwen die hier klagen moeten zich schamen.
Ze hebben het nooit zo goed gehad als hier in Nederland.
pi_23757164
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:19 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Laat het nou net andersom zijn. Ze wil ze juist dichter tot elkaar brengen. Dat je dat nog niet had begrepen Dat zal niet morgen al zo zijn, maar gaat wel even duren inderdaad.

wie Hirsi ALi

laat me niet lachen man , zij moet nog integreren man zij kent geen een woord Nederlands en haar kop het lijkt wel op een ezel
pi_23757173
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:17 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Als je daarmee bedoelt de teksten op het blote lichaam van die moslim vrouw.... belachelijk. Dat ze zich daaraan storen is gewoon te zot voor woorden. Dan kunnen ze dus geen enkele tv zendermeer aanzetten. Wat zullen ze zich dan storen al aan die vrouwen die zonder hoofddoekje rondlopen hier in nederland. Wat zullen ze het dan moeilijk hebben met al die naakte mensen op het strand en met vrouwen in zeer hoge functies. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het gaat niet om de naaktheid, maar om de projectie van koranteksten op een naakt lichaam wat in de islamitische wereld als heiligschennis wordt ervaren.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:22:21 #71
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757175
edit
pi_23757195
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Meki het volgende:

[..]

wie Hirsi ALi

en haar kop het lijkt wel op een ezel

Goed punt!
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:23:48 #73
76110 xxshirleyxx
pi_23757201
kunnen we het haat gevoel voor hirsi ff weglaten
dat doe je maar bij klaagbaak is daar voor
pi_23757212
Wreed van die advocaat om die zaak aan te gaan. Hij heeft geen poot om op te staan maar straks lopen er wel weer een hoop moslims rond die menen dat er met 2 maten gemeten wordt.

Het hele concept van een film vantevoren censureren of het het verschijnen daarvan te verhinderen is te dom voor woorden. Juridisch niet haalbaar en wat mij betreft totaal onwenselijk.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:25:12 #75
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757221
quote:

[..]

wie Hirsi ALi

laat me niet lachen man , zij moet nog integreren man zij kent geen een woord Nederlands en haar kop het lijkt wel op een ezel

Hahaha.. je wordt lachwekkend. Nu al iemand op het uiterlijk gaan aanvallen? Dat deden ze bij ons op de kleuterschool ook.
pi_23757224
quote:
Ayaan Hirsi Ali

Volgens mij heeft éne Mohammed Bouyeri, aangestuurd door een paar reli-fascisten de moord op Theo van Gogh op zijn geweten. De politiek misbruikt haar helemaal niet, gezien het feit dat zij langs democratische weg in de tweede kamer is verkozen, heeft zij het recht daar haar zegje te doen. Of dat nou een paar verknipte zielepoten welgevallig is of niet, dat doet er niet toe. Haar werk wordt momenteel onmogelijk gemaakt, doordatzij wordt bedreigd door terroristen, die films maken en boeken schrijven hebben nog nooit haar werk in de kamer in de weg gestaan.

Waarom de islamo-fascisten zo'n bloedhekel aan Hirsi Ali hebben is gemakkelijk te verklaren, ze heeft op haar gebieden heel wat meer kennis dan de klungels die haar doodwensen, en dat is uitermate bedreigend, het wordt steeds duidelijker hoe de fundi's er gewoon pertinent naastzitten.

Er was vroeger een wetenschapper, Ptolemaeus, die werd in een kerkelijke ban gedaan omdat hij aantoonde dat de aarde rond was. Dat was zeer bedreigend voor de kerk die stug volhield dat de aarde het middelpunt van het heelal was, en bovendien plat was.

Nu is er iemand die laat zien waar het islam-geloof of liever gezegd een bepaalde uitleg daarvan mank gaat, die iemand vormt dus een bedreiging, en wordt aldus aan alle kanten bedreigd en dwarsgezeten, tjah, als de imam jarenlang staat te preken dat het wel ok is om je vrouw de tering te meppen, is het wel merkwaardig als in éne keer iemand laat zien dat het niet bepaald ok is. En vervolgens verschuil je je dan achter een zeer klein detail, ze had als inhoud in de film een scene waarin koran-teksten op een vrouwenlichaam werden geschilderd. Wie dat opvat als belediging snapt er niet veel van, het is namelijk net zo goed verbreiding van het woord als dat het in gedrukte vorm wordt uitgegeven.

De ware vijanden van de islam? Al die klojo's die lopen te piepen over Hirsi Ayaan Ali, en die de moord op Theo van Gogh goedkeuren. De islam zou dat soort types moeten uitkotsen, definitief de toegang tot hun gebedshuizen moeten ontzeggen. Wanneer krijgen de imams nu eens de ballen om wat dat betreft zuiverend op te treden?

En meneer Bansheeboy, als jij werkelijk gelooft dat Hirsi Ayaan Ali de moord op Theo van Gogh op haar geweten heeft ben je gewoon ziek in je hoofd, er is redding mogelijk, vertrek naar een ander land waar men je mislukte waanideeën aanhangt.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_23757228
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Je zegt het eigenlijk zelf al... Het is niet de kritiek waar moslims moeite mee hebben, het is de manier waarop die kritiek gebracht wordt. Je kunt prima vrouwenmishandeling of welk ander thema dan ook onder de aandacht brengen zonder daarvoor een 'godslasterende' manier te gebruiken. Als je moslims wil bereiken doe je er goed aan diezelfde moslims niet tegen je in het harnas te jagen lijkt me. De film van Ali heeft meer een propagandistisch karakter om te laten zien hoe slecht de islam wel niet is, dan een manier om mishandeling binnen de islam aan de kaak te stellen. Haar grootste fans zijn dan ook degene die alles geweldig vinden wat betreft het belachelijk maken van moslims, niet degene die daadwerkelijk problemen willen aanpakken.

Hier kan ik me dus heel goed invinden, om er even op in te haken.
Naar mijn mening, als Hirsi Ali echt wat zou willen betekenen voor de Islamitische vrouw, dan zou ze de film nooit zo provocerend (bloot vrouwen lichaam + koranteksten erop) uit hebben gebracht. Want ze wist dondersgoed dat de gemiddelde Moslim dit als een pure provocatie opvat.

Degene die daadwerkelijk zo begaan is met Moslimas die worden mishandeld, zou dit niet ZO uitbrengen, want met zon provocerende, godslasterende film sla je de discussie binnen de Islamitische gemeenschap dood, in veeeel gevallen.
Breng die film dan subtieler uit maar waar het ook op hetzelfde neerkomt.
X
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:26:30 #78
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23757243
quote:

[..]

wie Hirsi ALi

Hej Meki, volgens mij wordt het tijd om eens op te tyfen of doe tenminste een snelcursusje Nederlands. Je zinnen slaan werkelijk nergens op, en sinds je bedreig wordt ben je jezelf niet meer. (een kat in het nauw... )
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:26:45 #79
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757249
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Het gaat niet om de naaktheid, maar om de projectie van koranteksten op een naakt lichaam wat in de islamitische wereld als heiligschennis wordt ervaren.

Dan is die vrouw die dat liet doen dus de klos. De mensen die de film zien toch niet??? Wat een onzin allemaal zeg. Je kunt je toch geen dingen gaan aantrekken die andere personen doen
pi_23757250
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:23 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Goed punt!

kijk maar
pi_23757260
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Welnee, je hoort toch ook geen klachten over een film als Shouf Shouf Habibi of Loverboy ? Zijn die regiseurs met de dood bedreigd ? Er zit een enorm verschil tussen hetgeen wat Ali doet en een gemiddelde actiefilm waarin stereotypen (of gewoon waarheden) worden getoond. En zo'n film als Loverboy levert ook een stuk maatschappijkritiek, en het kan zelfs zonder een gehele bevolkingsgroep te kwetsen.

ja duh omdat dat een komedie was en de laatste het een eenmalig iets was, wat overigens niet in de bioscopen geweest is.

maak tientallen van zulke Loverboy films, jaar in jaar uit en je moet eens kijken wat er dan gebeurt.

maar goed, vooraf iets verbieden, puur omdat de vorm en de inhoud je niet gaat bevallen VERMOEDELIJK, is gewoon kolder en zal bovendien een gevaarlijk precedent scheppen, wat ook nog eens tegen de moslims zal kunnen werken op den duur, iets waar ze blijkbaar totaal geen rekening mee houden.

als je vindt dat boekjes die grievend zijn voor homo's (en vrouwen), gepubliceerd mogen worden, omdat en zolang men de woorden daarin geschreven niet in daden omzet, dan is het een gotspe om wel een verbod te eisen op grievende teksten van een ander, teksten die nog geschreven moeten worden.
pi_23757283
heey wisten jullie dat Hirsi een schoonmaker was

Loopbaan

Diverse werkzaamheden van schoonmaak t/m postsorteerder
Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:29:02 #83
76110 xxshirleyxx
pi_23757288
kan je niet ophouden het gaat hier over de film submission en over ayaan hirsi ali
gaat niet over hoe jij dr kop vindt of wat een rot wijf jij het vindt doe je maar in klaagbaak
pi_23757310
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:26 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dan is die vrouw die dat liet doen dus de klos.

Vooral de regiseur en bedenkster he.
pi_23757320
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:26 schreef Meki het volgende:

[..]

kijk maar
[afbeelding]

Ga ergens anders ejaculeren.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:31:21 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757332
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:25 schreef Alulu het volgende:

[..]

Hier kan ik me dus heel goed invinden, om er even op in te haken.
Naar mijn mening, als Hirsi Ali echt wat zou willen betekenen voor de Islamitische vrouw, dan zou ze de film nooit zo provocerend (bloot vrouwen lichaam + koranteksten erop) uit hebben gebracht. Want ze wist dondersgoed dat de gemiddelde Moslim dit als een pure provocatie opvat.

Dat heeft ze met goede reden gedaan en ook uitgelegd:

Quote:
Je ziet een vrouw in een doorzichtige sluier en die doorzichtigheid, daar heb ik voor gekozen om te laten zien:'dit is een vrouw.’ Ze heeft voeten, kuiten, knieën, een navel, borsten. Een glimp voor de kijker, het is een mens en tegelijkertijd is dat in de islam wat een deel van mijn identiteit is. Het is precies wat ze moet verbergen en de consequenties zijn heel zwaar. En wat deze vrouw doet is zeggen: “Allah, ik geef me aan u over maar dit gebeurt er, dat gebeurt er en dat en dat, ik word geslagen, ik moet in het huwelijk, altijd beschikbaar staan, voor een man waar ik niet voor gekozen heb. Ik word verliefd en ik word gestraft en de straf wordt uit uw boek gelezen. Ik heb me altijd aan de regels gehouden en dan komt er een oom bij me wonen en mijn vader zegt: “Zijn eer is belangrijker”. En zij zegt: “Ik heb me altijd overgegeven aan u en toch laat u me in de steek.””
pi_23757333
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:

Loopbaan

Zij werkte tenminste voor haar geld
En nu optiefen met je gemekker, geit.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:31:47 #88
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757341
quote:

[..]

kijk maar
[afbeelding]

Prachtige vrouw moet ik eerlijk zeggen.
pi_23757344
quote:

[..]

kijk maar
[afbeelding]

Je had nog enigszins credibility, maar die ben je nu dus echt kwijt geraakt....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_23757358
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef milagro het volgende:

[..]

ok schaap
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:33:08 #91
13462 BansheeBoy
pi_23757366
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Prachtige vrouw moet ik eerlijk zeggen.
Qua uiterlijk is ze inderdaad afschrikwekkend en misschien zelfs lelijk te noemen, maar eigenlijk is dat niet van belang

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:33:53 #92
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757375
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:

Loopbaan

Mijn achting voor Ayaan stijgt dan nog meer. Ze is dus echt heel laag begonnen. Respect
pi_23757384
Meki, hou eens op met dat kinderachtige gedrag en doe normaal mee met de discussie. Of ga buiten spelen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:35:47 #94
13462 BansheeBoy
pi_23757407
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef milagro het volgende:

[..]

Volgens mij is juist het laatste wat ze doet "werken" voor haar geld. Onder het mom van veiligheid heeft ze al een paar maanden geen enkel nuttig werk kunnen verrichten voor de 2de kamer. Toevalligerwijs levert ze wel werk wat betreft goed geld opleverende bijzaken als films maken en boeken schrijven. Sterker nog, wij, het gewone volk betalen haar om te niksen

pi_23757409
Er was deze week een veelzeggend shotje te zien van de heer Mosckovicz in Barend en Van Dorp. Semi-verontwaardigd zat meneer op te geven hoe erg het wel niet was dat iemand kritiek uit richting moslims. Maar even later werden beelden getoond van de toespraak die Balkenende gaf, na het overlijden van Prins Bernhard. Vervolgens werd Balkenende geanalyseerd en werd hij door een aantal gasten aan tafel belachelijk gemaakt. En meneer Mosckovicz? Die zat mooi mee te grijnzen. Wat dat mag natuurlijk WEL, Balkenende beledigen. Een waardeloze kerel ben je dan. Ik vind het sowieso een dieptepunt wanneer je je als advocaat ervoor leent om mensen het zwijgen op te leggen.

Ik vind dat Submission II als deze eenmaal af is, wel kan worden beoordeeld. Het is belachelijk om het op voorhand te verbieden en het is, zeker in deze tijd, een compleet verkeerd signaal. In dit land geldt recht van vrije meningsuiting. De moslim (of ieder ander) die Submission niet wil zien, kan wegzappen.
pi_23757424
Wat vind je van Meki weblog

Goed erg goed
2.94% (2 stemmen)
Veel te veel advertenties
10.2% (7 stemmen)
slecht
4.41% (3 stemmen)
Aaah Meki jij bent slecht
10.2% (7 stemmen)
FUCK YOU MEKI
67.6% (46 stemmen)
ERG GOED MEKI
4.41% (3 stemmen)

--------------------------------------------------------------------------------

Aantal stemmen : 68
Zie: http://www.start4u.nl/service/poll/poll.pl?uid=1101983241&id=0
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:37:11 #97
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757430
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Volgens mij is juist het laatste wat ze doet "werken" voor haar geld. Onder het mom van veiligheid heeft ze al een paar maanden geen enkel nuttig werk kunnen verrichten voor de 2de kamer.

Jawel hoor. Ze is bezig met Submission 2 en dat is zeer nuttig. En verder is haar nogal wat overkomen de afgelopen maand. Iets waar een ander een half jaar voor zou thuisblijven denk ik.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:37:22 #98
13462 BansheeBoy
pi_23757435
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:33 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Mijn achting voor Ayaan stijgt dan nog meer. Ze is dus echt heel laag begonnen. Respect
Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?

zaterdag 4 december 2004 @ 14:38:09 #99
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23757449
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar de film is nog niet eens gemaakt! Misschien is deze film wel minder hard of kwetsend. Vooraf verbieden lijkt me niet mogelijk en zeker niet wenselijk. Span een rechtzaak aan en probeer voor elkaar te krijgen dat ze het script ter beoordeling moet indienen bij de rechter en daarna de film. Op grond van uitlatingen in Submission 1 en in de media. Niet om de film te wijzigen, maar puur om te kijken of het daadwerkelijk godslastering zou zijn en dan op grond daarvan verbieden.

Bovendien betwijfel ik of deze opzet zelfs door de rechtzaal komt. Inderdaad, klinkt nog steeds als censuur. Aangezien Ali ookniet schuldig bevonden is aan eerder uitlatingen of dat Submission in de rechtzaal als godslasterlijk is bevonden, hebben ze geen poot om op te staan.

Vandaar mijn eerdere opmerking dat het mij lijkt dat kritiek op de Islam door de moslims per defintie als beledigend wordt bestempeld en getracht wordt deze te censureren.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:39:33 #100
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23757472
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?

Geen idee joh. Jij vond het nodig om het even te melden, niet ik.
En als je het niet erg vindt negeer ik je berichten vanaf nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')