quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:00 schreef Gia het volgende:
De groep moslims die de film verboden wil hebben groeit.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 schreef nikk het volgende:
Ik denk de regisseur altijd onbekend zal blijven.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:09 schreef scanman01 het volgende:
[afbeelding]
[..]
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het lijkt mij ook niet leuk als je onderdeel van een "groep" mensen bent waar veel kritiek op is. Daarom doet Ayaan er verstandig aan om in Sub2 duidelijk te maken dat het gaat om een relatief kleine groep Moslims. Maar als er van de 1000 Moslim mannen 10 hun vrouw slaan, dan zijn dat er 10 te veel. Daar zullen die Moslims die nu tegen de film zijn het toch wel over eens zijn, hoop ik.
quote:Die assiel zoekster, moet maar eens normaal gaan doen hier in Nederland.
Dat ze haar zooi maar regeld in Somalië, die onrust stoker.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:18 schreef milagro het volgende:
en wellicht zelfs een gevoelige snaar raken
quote:
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat juist niet moet doen. Op het moment dat je disclaimers en teveel nuance in het verhaal gaat verwerken verliest de film zijn kracht. Daarnaast, deel 2 gaat over de onderdrukking van het individu.
quote:
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:21 schreef Gia het volgende:
Dus ik vraag mij af of men ook als groep via een advocaat kan eisen dat Ayaan de film WEL mag maken?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:18 schreef milagro het volgende:
[..]
En met dit soort geblaat gaat men dan de discussie aan.
Het is blijkbaar vooral een probleem dat de dame een afvallige is.
Er word met dezelfde nonargumenten gereageerd op Hafid Bouazza en Afshin Ellian.
Steevast wordt er gezegd door veel moslims "dat ze als afvalligen hun bek gewoon moeten houden" "ze zijn gestoord" "ze sporen niet" " ze hebben een trauma"
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet ik veel, staat op de frontpage dat steeds meer moslims zich aansluiten bij de twee gezinnen die Robert Moskofiets in de arm hebben genomen.
Dus ik vraag mij af of men ook als groep via een advocaat kan eisen dat Ayaan de film WEL mag maken?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:20 schreef schatje het volgende:
[..]
Twee Marokaanse gezinnen en de lokale moslimafdeling van de gemeente IJsselstein willen zich ook scharen bij de aanklacht.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:12 schreef xxshirleyxx het volgende:
de film doet het niet heb je voor mij meschien een ander linkje waar ik hem wel kan bekijken oftewel een trailer ..
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:20 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het is duidelijk geworden dat het een probleem kan opleveren als ze dat niet doet. Dan suggereert ze volgens vele mensen dat alle Moslims die levenstijl hanteren en dat geeft de mensen die toch al geen hoge pet van Moslims ophebben (de Wilders stemmers enzo) opnieuw een reden om hun haat tegen buitenlanders in het algemeen en Moslims in het bijzonder nog wat te versterken. Het is op zich triest dat een filmmaker/schrijfster daar rekening mee moet houden, maar misschien is het op dit moment wel het beste. Komt nog bij dat ze vast wel een manier weet te vinden om dat zo te doen dat het geen afbreuk doet aan de boodschap.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jezus Christus, een waar volksoproer!
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Je wil beweren dat de Islamitische bevolking geen ontzettende moeite heeft met Submission?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet iet hoe groot die groep is, jij wel? Overigens vind ik hel geheel terecht dat men er moeite mee heeft.
[..]
Ik weet iet hoe groot die groep is, jij wel? Overigens vind ik hel geheel terecht dat men er moeite mee heeft.
[..]
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:42 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ten eerste is er godzijdank de vrijheid dat mensen moeite mogen hebben met bepaalde zaken, en dus is het geheel terecht dat zij gebruik mogen maken van die vrijheid, en ten tweede is het een nogal tamelijk ongenuanceerd filmpje. Je zou maar je levenlang je vrouw hebben verzorgd en dan horen dat je, door het wezen van je godsdienst, eigenlijk een vrouwenmishandelaar bent. Ik zou er ook moeite mee hebben als ik islamitisch was.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:25 schreef milagro het volgende:
[..]
Een of andere moslim Liga sluit zich ook aan, een of ander overkoepelend orgaan of zo.
Opvallend ook dat de clienten vooral anoniem willen blijven.
Als je iemand aanklaagt, heb dan ook het lef de ander te laten weten met wie ze te maken heeft.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:42 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ten eerste is er godzijdank de vrijheid dat mensen moeite mogen hebben met bepaalde zaken, en dus is het geheel terecht dat zij gebruik mogen maken van die vrijheid, en ten tweede is het een nogal tamelijk ongenuanceerd filmpje. Je zou maar je levenlang je vrouw hebben verzorgd en dan horen dat je, door het wezen van je godsdienst, eigenlijk een vrouwenmishandelaar bent. Ik zou er ook moeite mee hebben als ik islamitisch was.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:48 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Maar je weet zelf dan toch dat je dat niet bent.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:20 schreef schatje het volgende:
[..]
Twee Marokaanse gezinnen en de lokale moslimafdeling van de gemeente IJsselstein willen zich ook scharen bij de aanklacht.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:51 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor gemierenneuk? Het enige wat telt is dat de moslims achter de aanklacht staan, en niet een bepaalde woordvoerder of iemand die als spreekbuis op zal treden voor de moslims. Dat wil men denk ik voorkomen.
Mooi om te zien dat het gewoon ook netjes via de rechtbank kan, ik denk dat alle moslims wel achter deze actie staan. Ook veel hollandschen denk ik.![]()
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Ayaan Hirsi Ali
Alleen die naam al zorgt bij mij voor trillende teennagels. Die vrouw heeft de moord op wijlen Theo van G. op haar geweten en dat weet ze zelf ook wel getuige de reactie die zij had na de moord. Helaascherwijs wordt Ayaantje misbruikt door de hedendaagse politiek, want wat is nu eigenlijk haar werk ? Films maken, boeken schrijven ? Dan wil ik ook wel in de kamer gaan werken
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:51 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor gemierenneuk? Het enige wat telt is dat de moslims achter de aanklacht staan, en niet een bepaalde woordvoerder of iemand die als spreekbuis op zal treden voor de moslims. Dat wil men denk ik voorkomen.
Mooi om te zien dat het gewoon ook netjes via de rechtbank kan, ik denk dat alle moslims wel achter deze actie staan. Ook veel hollandschen denk ik.![]()
Ayaan Hirsi Ali
Alleen die naam al zorgt bij mij voor trillende teennagels. Die vrouw heeft de moord op wijlen Theo van G. op haar geweten en dat weet ze zelf ook wel getuige de reactie die zij had na de moord. Helaascherwijs wordt Ayaantje misbruikt door de hedendaagse politiek, want wat is nu eigenlijk haar werk ? Films maken, boeken schrijven ? Dan wil ik ook wel in de kamer gaan werken
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n raar argument... Je zou dus ook een film kunnen maken waarin negers worden neergezet als stinkende uitkeringstrekkers die winkels leegroven. Zou dat mogen ?
quote:
Hallo Milargo, wat reeg jij je nou op.quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:18 schreef milagro het volgende:
En met dit soort geblaat gaat men dan de discussie aan.
Het is blijkbaar vooral een probleem dat de dame een afvallige is.
Er word met dezelfde nonargumenten gereageerd op Hafid Bouazza en Afshin Ellian.
Steevast wordt er gezegd door veel moslims "dat ze als afvalligen hun bek gewoon moeten houden" "ze zijn gestoord" "ze sporen niet" " ze hebben een trauma"
Nou, hulde, hoor, want een prachtige tegenwerpingen
Grappig ook, zoals ik al eerder zei, dat gestoorde, niet sporende getraumatiseerde frusties zoveel woede opwekken, een normaal mens laat hun vermeende gemekker voor wat het is volgens hen, gemekker.
Maar blijkbaar nemen ze het bloedserieus, daarmee toegevend dat de dame of heren dus helemaal geen idioten zijn, en wellicht zelfs een gevoelige snaar raken
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:58 schreef Meki het volgende:
ik weet zeker dat Hirsi ons nu uit lacht
want zij spijbelt van haar werk in tweede kamer![]()
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n raar argument... Je zou dus ook een film kunnen maken waarin negers worden neergezet als stinkende uitkeringstrekkers die winkels leegroven. Zou dat mogen ?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:00 schreef gelly het volgende:
Nederland zit vol met censuur, je doet net of het uniek is. Moslims hebben net als elke andere Nederlander het recht wat dan ook om welke reden dan ook voor de rechter te brengen. Dat het vrij zinloos is om zoiets vooraf te eisen ben ik met je eens.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Alleen weet iedere weldenkende neger dat daarmee niet ALLE negers zo weggezet worden.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:01 schreef Monidique het volgende:
Ach, ik vind niet dat het verboden moet worden, ik snap alleen wel dat moslims er nogal wat moeite mee hebben.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat mooi (wat we tegenwoordig al mooi vinden trouwens) , maar danmoeten ze toch echt wel even wachten tot de film daadwerkelijk af is. Als dit tweede deel dan in hun ogen (opnieuw) kwetsend blijkt te zijn, dan kunnen ze naar de rechter stappen. Vooraf al een verbod eisen is de wereld op z'n kop.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Nederland zit vol met censuur, je doet net of het uniek is. Moslims hebben net als elke andere Nederlander het recht wat dan ook om welke reden dan ook voor de rechter te brengen. Dat het vrij zinloos is om zoiets vooraf te eisen ben ik met je eens.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zelfs dat snap ik niet over een nog te maken film.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:01 schreef Lammie het volgende:
Kijk die hirshi ali verteld alleen maar negative verhalen, ze zeg bev niet dat elke lelijke vrouw of lelijke vent wel een partner heeft, en zo een gezin kan stichten.
quote:
En trouwens die ex asielzoekster moet niet zo zeuren. Hier in Nederland worden zo veel vrouwen onderdrukt en mishandeld
quote:en dan heb ik het niet nog niet over die Hollanse kerels die zich laten bezijken door hun wijf.
quote:
Nee die Hirshi Ali moet zich gewoon gedragen. Ze kan beter een film of boeken gaan schrijven over,'
Hoe goed heb ik het in Nederland.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja, want die zijn er te over![]()
Alleen weet iedere weldenkende neger dat daarmee niet ALLE negers zo weggezet worden.
En die films zijn vaak nog wel geregisseerd door negers
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:05 schreef milagro het volgende:
[..]
Niemand meent dat ze het recht niet hebben om naar de rechter te stappen, hoe kom je daar dan bij
quote:
Maar vooraf naar de rechter stappen en een VERBOD eisen op iets wat nog gemaakt moet worden, waarvan men de inhoud niet kent, is gewoon idioot.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zullem vast wel negers zijn die er aanstoot aan nemen, denk je niet ? Er zijn ook niet 1 miljoen moslims die zich aangesproken voelen, een paar mensen ondersteunen deze rechtzaak maar actief.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt wel raden welke inhoud de film zal hebben de uitspraken van Ali kennende toch ? Als een nazi van plan is een flim te maken over het jodendom dan kun je ook wel indenken welke inhoud de film zal hebben. Niet dat Ali een nazi o.i.d. is, het is een voorbeeld.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:08 schreef milagro het volgende:
[..]
Er zijn negers die aanstoot nemen aan Boys 'n The Hood ja, maar die stappen niet vooraf naar de rechter(ook niet achteraf, maar goed).
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Och, de reacties zo lezende...
[..]
Misschien is de dreigende rechtzaak al voldoende voor Ali om de boel wat te nuanceren en niet zo op de spits te drijven. Dan is het niet zo idioot.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:10 schreef gr8w8 het volgende:
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er geëist wordt dat het script en de film, zodra ze beide af zijn, door een groepje Moslims en rechters oid doorgelezen en bekeken worden voordat hij officieël uitkomt. Geen normale gang van zake, maar aangezien deel één zulke ophef veroorzaakte. Lijkt me wel zo netjes. Dan kan er eventueel wel een verbod volgens, als blijtk dat de film duidelijk beledigd. Vooraf verbieden klinkt erg fascistisch zelfs. Bah, wat een vies woord.
Ik denk dat de rechtzaak ook verspilde moeite is. Een rechtzaak tegen uitlatingen in het verleden zou ik wel kunnen begrijpen, en eventueel de daarop volgende (voorwaardelijke) straf bij herhaling.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Een actiefilm vergelijken met een filmisch pamflet als submission ?
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten. In elk geval is deze aanklacht een teken dat simpelweg kritiek op de Islam niet geaccepteerd wordt en dat is verkeerd.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:12 schreef Meki het volgende:
die hirsi moet hier weg van Nederland
ze wil de Moslims en Nederlanders uit elkaar drijven
Ik vind het raar. Misschien heeft Ali wel geleerd van het verleden en zal ze in deze film oppassen met symboliek die de moslimgemeenschap tegen de borst zal stuiten.
quote:
Wat ik me wel kan voorstellen is dat er geëist wordt dat het script en de film, zodra ze beide af zijn, door een groepje Moslims en rechters oid doorgelezen en bekeken worden voordat hij officieël uitkomt.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:16 schreef milagro het volgende:
[..]
Jij ook zo te lezen , want je spreekt over Moslims én Nederlanders.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:12 schreef Meki het volgende:
die hirsi moet hier weg van Nederland
ze wil de Moslims en Nederlanders uit elkaar drijven
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:15 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat is toch precies de klacht die Marokkanen ook hebben, dat ze afgeschilderd worden als criminelen?
De vergelijking gaat wel degelijk op.
Het is beide stigmatiserend als je het zo wilt opvatten.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Neeh bij mij is er geen wij en hun gevoel bij mij is er een Ons-gevoel
Hirsi Ali moet zo snel hier weg
hoe gind die liedje ook al weer van Hirsi Ali ??
Hallo even wakker worden, vrouwen worden hier nog beter dan de man beschermt.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/635445/1/50#23756918]zaterdag 4 december 2004
Ja, dat zou lekker egoistisch zijn. Zij heeft het goed nu en dan kan iedereen die het niet goed heeft ind e stront zakken. Goed te weten hoe jij in elkaar steekt wat dat betreft.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:19 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Laat het nou net andersom zijn. Ze wil ze juist dichter tot elkaar brengen. Dat je dat nog niet had begrepenDat zal niet morgen al zo zijn, maar gaat wel even duren inderdaad.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:17 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Als je daarmee bedoelt de teksten op het blote lichaam van die moslim vrouw.... belachelijk. Dat ze zich daaraan storen is gewoon te zot voor woorden. Dan kunnen ze dus geen enkele tv zendermeer aanzetten. Wat zullen ze zich dan storen al aan die vrouwen die zonder hoofddoekje rondlopen hier in nederland. Wat zullen ze het dan moeilijk hebben met al die naakte mensen op het strand en met vrouwen in zeer hoge functies. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Meki het volgende:
[..]
wie Hirsi ALi
en haar kop het lijkt wel op een ezel
[..]
wie Hirsi ALi
laat me niet lachen man , zij moet nog integreren man zij kent geen een woord Nederlands en haar kop het lijkt wel op een ezel
Ayaan Hirsi Ali
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Je zegt het eigenlijk zelf al... Het is niet de kritiek waar moslims moeite mee hebben, het is de manier waarop die kritiek gebracht wordt. Je kunt prima vrouwenmishandeling of welk ander thema dan ook onder de aandacht brengen zonder daarvoor een 'godslasterende' manier te gebruiken. Als je moslims wil bereiken doe je er goed aan diezelfde moslims niet tegen je in het harnas te jagen lijkt me. De film van Ali heeft meer een propagandistisch karakter om te laten zien hoe slecht de islam wel niet is, dan een manier om mishandeling binnen de islam aan de kaak te stellen. Haar grootste fans zijn dan ook degene die alles geweldig vinden wat betreft het belachelijk maken van moslims, niet degene die daadwerkelijk problemen willen aanpakken.
[..]
wie Hirsi ALi
laat me niet lachen man , zij moet nog integreren man zij kent geen een woord Nederlands en haar kop het lijkt wel op een ezel
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat niet om de naaktheid, maar om de projectie van koranteksten op een naakt lichaam wat in de islamitische wereld als heiligschennis wordt ervaren.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Welnee, je hoort toch ook geen klachten over een film als Shouf Shouf Habibi of Loverboy ? Zijn die regiseurs met de dood bedreigd ? Er zit een enorm verschil tussen hetgeen wat Ali doet en een gemiddelde actiefilm waarin stereotypen (of gewoon waarheden) worden getoond. En zo'n film als Loverboy levert ook een stuk maatschappijkritiek, en het kan zelfs zonder een gehele bevolkingsgroep te kwetsen.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dan is die vrouw die dat liet doen dus de klos.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:25 schreef Alulu het volgende:
[..]
Hier kan ik me dus heel goed invinden, om er even op in te haken.
Naar mijn mening, als Hirsi Ali echt wat zou willen betekenen voor de Islamitische vrouw, dan zou ze de film nooit zo provocerend (bloot vrouwen lichaam + koranteksten erop) uit hebben gebracht. Want ze wist dondersgoed dat de gemiddelde Moslim dit als een pure provocatie opvat.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:
heey wisten jullie dat Hirsi een schoonmaker was
Loopbaan
Diverse werkzaamheden van schoonmaak t/m postsorteerder
Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
quote:
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef milagro het volgende:
[..]
Zij werkte tenminste voor haar geld
En nu optiefen met je gemekker, geit.
Qua uiterlijk is ze inderdaad afschrikwekkend en misschien zelfs lelijk te noemen, maar eigenlijk is dat niet van belangquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Prachtige vrouw moet ik eerlijk zeggen.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:
Loopbaan
Volgens mij is juist het laatste wat ze doet "werken" voor haar geld. Onder het mom van veiligheid heeft ze al een paar maanden geen enkel nuttig werk kunnen verrichten voor de 2de kamer. Toevalligerwijs levert ze wel werk wat betreft goed geld opleverende bijzaken als films maken en boeken schrijven. Sterker nog, wij, het gewone volk betalen haar om te niksenquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:31 schreef milagro het volgende:
[..]
Zij werkte tenminste voor haar geld
En nu optiefen met je gemekker, geit.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Volgens mij is juist het laatste wat ze doet "werken" voor haar geld. Onder het mom van veiligheid heeft ze al een paar maanden geen enkel nuttig werk kunnen verrichten voor de 2de kamer.
Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Mijn achting voor Ayaan stijgt dan nog meer. Ze is dus echt heel laag begonnen. Respect
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Je zegt het eigenlijk zelf al... Het is niet de kritiek waar moslims moeite mee hebben, het is de manier waarop die kritiek gebracht wordt. Je kunt prima vrouwenmishandeling of welk ander thema dan ook onder de aandacht brengen zonder daarvoor een 'godslasterende' manier te gebruiken. Als je moslims wil bereiken doe je er goed aan diezelfde moslims niet tegen je in het harnas te jagen lijkt me. De film van Ali heeft meer een propagandistisch karakter om te laten zien hoe slecht de islam wel niet is, dan een manier om mishandeling binnen de islam aan de kaak te stellen. Haar grootste fans zijn dan ook degene die alles geweldig vinden wat betreft het belachelijk maken van moslims, niet degene die daadwerkelijk problemen willen aanpakken.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef dVTB het volgende:
In dit land geldt recht van vrije meningsuiting.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is leuk dat je mensen acht, maar in hoeverre draagt dat bij tot een verstandig discours ? Of moet ik dergelijke opmerkingen plaatsen in het voetlicht dat trollen heet ?
Voor haar werk als kamerlid ? Prima dat ze filmpjes maakt en boeken schrijft, maar dat heeft niks met haar werk als kamerlid te maken. Dan verlaat ze het pluche toch, gaat ze lekker van d'r eigen centen dit soort dingen financieren. Wat heeft Ali concreet in de kamer gedaan waarvoor ze daar zit ? Wetsontwerpen, kritische kamervragen etc.. ik heb het niet gezien hoor.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ze is bezig met Submission 2 en dat is zeer nuttig.
Kijk, jij begrijpt het. Ook ik vind inderdaad dat ze puur op het geld uit is. Want als het haar echt om discussie ging, waarom negeert ze dan alle uitnodigingen van Islamitische stichtingen ? In weze kunnen en moge we haar niet serieus nemen, en niet alleen omdat ze overspelig isquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:42 schreef NewOrder het volgende:
Gezien de posts van scanman01, Dr. Nikita en nikk in het voorgaande topic is het voor sommige mensen blijkbaar moeilijk om een onderscheid te maken tussen schuld en verantwoordelijkheid. Dat Hirsi Ali zelf ook niet begrijpt wat verantwoordelijkheid inhoudt blijkt uit de vanuit haar schuilplek gedane aankondiging van Submission 2.
Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:35 schreef dVTB het volgende:
In dit land geldt recht van vrije meningsuiting. De moslim (of ieder ander) die Submission niet wil zien, kan wegzappen.
Het sluit anders zeer goed aan bij haar werk als kamerlid. En Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor haar werk als kamerlid ? Prima dat ze filmpjes maakt en boeken schrijft, maar dat heeft niks met haar werk als kamerlid te maken. Dan verlaat ze het pluche toch, gaat ze lekker van d'r eigen centen dit soort dingen financieren.
Het laatste wat ik doe is onzin uitkramen en het eerste wat ik doe en eigenlijk alle Moslims is zelfkritiek hebben. Dat kunnen de meeste Fok!kers die mij al langer kennen wel beamen, m.i. kom je hier net kijkenquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:41 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ken je die van de splinter in andermans oog en de balk in je eigen oog? Ik neem aan dat een dergelijke vergelijking ook nog in de koran staat. Met andere woorden, kijk eens wat je zelf voor onzinnige RANT loopt uit te kramen.
respect betekent ook dat je elkaar mag bekritiseren zonder het geforceerd plaatsen van de lange tenen onder de discussiequote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".
Wederzijds respect moet van 2 kanten komen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat ik veel belangrijker vind voor de mensheid, en vooral in een land als Nederland is wederzijds respect. Steeds vaker zie ik mensen het ordinair schelden, belachelijk maken van mensen en hetze's creëren scharen onder de "vrijheid van meningsuiting".
Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:48 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het sluit anders zeer goed aan bij haar werk als kamerlid. En Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh.
Was ze daar maar mee doorgegaan, maar ja zo zie je maar weer, ze is boven zichzelf uit gestegen. Ze had beter in een kooitje kunnen blijven, dan zat ze veilig, maarja je ziet wel weer wat er gebeurt als je het deurtje open zet. Ja precies, zoals een vogeltje wat altijd in een kooitje gezeten heeft, die vliegt het deurtje uit en vliegt zich te pletter tegen een muur of tegen een raam.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Meki het volgende:
Loopbaan
In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart. Dat is een feit en heeft niets te maken met schelden of belachelijk maken. En wederzijds respect is juist waar het om gaat in Ayaan's Submission project. Helaas zijn er dus mannen die weinig of geen respect hebben voor vrouwen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Je kijkt geen t.v. zeker?quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Tjah, diezelfde justitie vond het ook totaal niet nodig om Pim Fortuyn te beveiligen........... Ik vind het dus niet vreemd dat iemand daar totaal geen vertrouwen in heeft.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.
Bekritiseren wordt vandaagdedag verward met beledigen en uitschelden heb ik het idee. Dan is respect ver te zoeken, en kun je ook niet verwachten dat er respectvol gereageerd wordt. Ik kan prima kritiek hebben, maar als iemand dat op een beledigende en onrespectvolle manier brengt kan diegene van mij ook in de stront zakken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef Re het volgende:
[..]
respect betekent ook dat je elkaar mag bekritiseren zonder het geforceerd plaatsen van de lange tenen onder de discussie
Zonder vrijheid van meningsuiting weet je niet of respect gemeend is. Om tot een verbetering van de verstandhouding tussen de bevolkingsgroepen te kunnen komen moet iedereen eerst al z'n eieren kwijt kunnen (en door het te laten zeggen spreekt de samenleving zich niet uit over de waarheid of het morele gehalte van dergelijke uitspraken). Betrouw je vadertje staat en zijn repressieapparaat trouwens echt met de macht om te bepalen wat wel en niet mag gezegd worden?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin. Waar de justitie op doelt is wat betreft veiligheid! Maar Ayaan heeft nogal wat meegemaakt en zoals ik al eerder heb geschreven zou ieder ander mens volgens mij een half jaar minimaal in de ziektewet zitten!quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Van een kamerlid zou je denken dat ze nog wel eens in de 2e kamer is te vinden. Volgens justitie is er geen enkele reden voor Ali waarom ze niet in de 2e kamer zou kunnen verschijnen.
Ik denk niet dat het haar om het geld te doen is, het zal haar waarschijnlijk meer kosten dan dat het oplevert. Ik denk dat ze gewoon niet inziet dat de manier waarop zij probeert te overtuigen juist averechts werkt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Kijk, jij begrijpt het. Ook ik vind inderdaad dat ze puur op het geld uit is. Want als het haar echt om discussie ging, waarom negeert ze dan alle uitnodigingen van Islamitische stichtingen ? In weze kunnen en moge we haar niet serieus nemen, en niet alleen omdat ze overspelig is
Gelukkig is Ayaan niet iemand die de weg van de minste weerstand kiest, dit duidelijk in tegenstellinhg tot anderen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:50 schreef Lammie het volgende:
[..]
Was ze daar maar mee doorgegaan, maar ja zo zie je maar weer, ze is boven zichzelf uit gestegen. Ze had beter in een kooitje kunnen blijven, dan zat ze veilig,
Scanman.. als je koranteksten op een naakt vrouwenlichaam projecteert beledig je moslims... Dat weet Ali ook en ze heeft bewust voor deze manier van provoceren gekozen. Ali weigert echter haar eigen verantwoordelijkheid te nemen, en legt de schuld bij moslims die niet tegen kritiek zouden kunnen. Ali heeft niet alleen een probleem aangekaart, ze heeft er tig gecreëerd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart.
Of jij ziet niet in dat het wel degelijk resultaat zal hebben op den duur. Zoiets gaat helaas niet van vandaag opmorgen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:54 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het haar om het geld te doen is, het zal haar waarschijnlijk meer kosten dan dat het oplevert. Ik denk dat ze gewoon niet inziet dat de manier waarop zij probeert te overtuigen juist averechts werkt.
Ja klopt, ieder normaal denkend mens zou een half jaar in de ziektewet zitten. Zij valt echter niet in die categorie, want ze is wel te ziek om in de 2de kamer wat licht administratief werk te verrichten, maar als het om financiele successen gaat als boeken schrijven en films maken is ze ineens weer beter. Dat "mens" is zo hypocriet als een luie egel !quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:53 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin. Waar de justitie op doelt is wat betreft veiligheid! Maar Ayaan heeft nogal wat meegemaakt en zoals ik al eerder heb geschreven zou ieder ander mens volgens mij een half jaar minimaal in de ziektewet zitten!
Behalve de gekaligrafeerde teksten op het lichaam die daar helemaal niet horen kon ik weinig islamitisch vinden in de film. Ja, dat gebed en een "Allahoe Akbar" met een gruwelijk accent. Maar meer nietquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
In Submission wordt niet gescholden, niemand belachelijk gemaakt... alleen maar een probleem in de maatschappij aangekaart. Dat is een feit en heeft niets te maken met schelden of belachelijk maken. En wederzijds respect is juist waar het om gaat in Ayaan's Submission project. Helaas zijn er dus mannen die weinig of geen respect hebben voor vrouwen.
Maar weer even de quote dan:quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Scanman.. als je koranteksten op een naakt vrouwenlichaam projecteert beledig je moslims... Dat weet Ali ook en ze heeft bewust voor deze manier van provoceren gekozen. Ali weigert echter haar eigen verantwoordelijkheid te nemen, en legt de schuld bij moslims die niet tegen kritiek zouden kunnen. Ali heeft niet alleen een probleem aangekaart, ze heeft er tig gecreëerd.
Tja, dus wanneer een groep mensen tenen van 3 meter heeft moet je ontzettend voorzichtig te werk gaan?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Scanman.. als je koranteksten op een naakt vrouwenlichaam projecteert beledig je moslims... Dat weet Ali ook en ze heeft bewust voor deze manier van provoceren gekozen. Ali weigert echter haar eigen verantwoordelijkheid te nemen, en legt de schuld bij moslims die niet tegen kritiek zouden kunnen. Ali heeft niet alleen een probleem aangekaart, ze heeft er tig gecreëerd.
Wie bepaalt dat? Ayaan vond dat ze daar in haar film wél hoorden. Punt. Ze heeft dat gedaan om een standpunt te maken. Dat een vrouw altijd een vrouw blijft en dat het belachelijk is in deze tijd dat je dat dient te verbergen, behalve voorje eigen man. Of je het daar mee eens bent is een ander verhaal, maar het is wel de mening van Ayaan en daarom heeft ze die vorm gekozen!quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:57 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Behalve de gekaligrafeerde teksten op het lichaam die daar helemaal niet horen
Waarom denk jij dat het resultaat zal hebben? Is er op dit moment dan enige aanwijzing die aanleiding geeft dit te vermoeden?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:57 schreef scanman01 het volgende:
Of jij ziet niet in dat het wel degelijk resultaat zal hebben op den duur. Zoiets gaat helaas niet van vandaag opmorgen.
Ja, ik ken de uitleg. Maar dat neemt niet weg dat Ali wist dat het uitermate beledigend is voor moslims en dat ze bewust deze manier van provoceren heeft gekozen.quote:
Niet-moslims zijn net zo snel beledigd, het is maar net wat je ter sprake brengt.quote:En Moslims moeten niet zo snel beledigd zijn. Dat is niet goed voor je gezondheid.
Nee, naar je moet ook niet gaan huilen als je de wind van voren krijgt. Eigen verantwoordelijkheid lijkt me, en het erge is dat mijn belastinggeld hiervoor gebruikt wordt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, dus wanneer een groep mensen tenen van 3 meter heeft moet je ontzettend voorzichtig te werk gaan?
quote:En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.
En dat vele moslims hier beledigt door raken maakt verder niets uit. Inderdaad niet, dat ze bedreigd wordt is haar probleem. Die horen wél daar. PUNT.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat? Ayaan vond dat ze daar in haar film wél hoorden. Punt. Ze heeft dat gedaan om een standpunt te maken. Dat een vrouw altijd een vrouw blijft en dat het belachelijk is in deze tijd dat je dat voor je eigen man dient te verbergen. Of je het daar mee eens bent is een ander verhaal, maar het is wel de mening van Ayaan en daarom heeft ze die vorm gekozen!
Ja, héhé, eindelijk iemand die het begrijpt. Deze mensen zijn ook onderdeel van de samenleving, het heeft geen zin ze te kwetsen. Net zo min dat het zin heeft om de Nederlanders uit te maken voor NSB-ers, want ik weet niet hoeveel Nederlanders er in de 2de wereldoorlog er voor gekozen hebben om in ruil voor een goed stuk brood en wat vleesnat diverse Joden te verraden, wat die Joden dus ook de kop heeft gekost.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, dus wanneer een groep mensen tenen van 3 meter heeft moet je ontzettend voorzichtig te werk gaan?
Moslims voelen zich helemaal niet aangesproken door hetgeen Ali aankaart, ze voelen zich aangesproken door de manier waarop ze dat doet.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:03 schreef xxshirleyxx het volgende:
kijk die koranteksten gaan iets te ver maar daar gaat de film niet over het probleem is dat moslims zich aangesproken voelen het gaat hier over de vrouw zelf en haar man dat ze mishandelt wordt sexueel misbruikt wordt en totaal geen rechten heeft meer niet het gaat niet over ALLE moslims
jazeker. Door te denken aan zaken die vroeger ook niet meer van die tijd waren. Ook toen heeft alleen veel aandacht en een constant hameren op iets op den duur resultaat gehad.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:03 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het resultaat zal hebben? Is er op dit moment dan enige aanwijzing die aanleiding geeft dit te vermoeden?
Sure...quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Moslims voelen zich helemaal niet aangesproken door hetgeen Ali aankaart, ze voelen zich aangesproken door de manier waarop ze dat doet.
Dus je moet het normaal vinden dat je met de dood bedreigd word of met 7 kogels word neergeschoten, je keel word doorgesneden en 2 messen met een brief in je lijf krijgt? En gelly, ik voel me nu ernstig beledigd door jou, nu niet gaan huilen als ik hetzelfde met jou kom doen als wat er met Hirsi Ali en Van Gogh is gebeurd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, naar je moet ook niet gaan huilen als je de wind van voren krijgt. Eigen verantwoordelijkheid lijkt me, en het erge is dat mijn belastinggeld hiervoor gebruikt wordt.
Ik weet het wel zeker...quote:
LOL.... Misschien moet jij daar gaan wonen. Want als je niet tegen dat soort beelden kunt, zul je hethier in dit land erg moeilijk gaan krijgen. Ik snap ook niet waarom die mensen die het daar zo moeilijk mee hebben zo graag in dit land willen wonen. Wat mij betreft zijn ze hier van harte welkom, maar dan moet je je realiseren dat de opvattingen aangaande vrijheid van meningsuiting hier wel wat verder gaat en daar niet veel aan valt te doen. Al helemaal niet als hetgaat om beelden in plaats van woorden.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:05 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
En dat vele moslims hier beledigt door raken maakt verder niets uit. Inderdaad niet, dat ze bedreigd wordt is haar probleem. Die horen wél daar. PUNT.Misschien moet je in Irak ofzo gaan wonen scanman, daar worden Amerikaanse dicaturen met veel geweld het hoofd ingestamp, je zal je er vast thuis voelen.
Ik vind het ook niet raar dat je doodgeschopt wordt als je in het F-side vak 'kankerjoden' gaat roepen, jij wel ? Ik vind het niet normaal, maar ik ben ook niet zo naïef te denken dat het roepen van controversiële en beledigende dingen zonder gevolgen blijft.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus je moet het normaal vinden dat je met de dood bedreigd word of met 7 kogels word neergeschoten, je keel word doorgesneden en 2 messen met een brief in je lijf krijgt?
Conclusie: Ayaan moet optiefen want ze heeft het erg moeilijk met de moslims hier in Nederland. Mooi gezegd, een van de betere dooddoeners.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:11 schreef scanman01 het volgende:
[..]
LOL.... Misschien moet jij daar gaan wonen. Want als je niet tegen dat soort beelden kunt, zul je hethier in dit land erg moeilijk gaan krijgen. Ik snap ook niet waarom die mensen die het daar zo moeilijk mee hebben zo graag in dit land willen wonen. Wat mij betreft zijn ze hier van harte welkom, maar dan moet je je realiseren dat de opvattingen aangaande vrijheid van meningsuiting hier wel wat verder gaat en daar niet veel aan valt te doen. Al helemaal niet als hetgaat om beelden in plaats van woorden.
Opnieuw gelul. Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh. Met Sub2 zal een ander het financieren of misschien wel Hirsi Ali zelf.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, naar je moet ook niet gaan huilen als je de wind van voren krijgt. Eigen verantwoordelijkheid lijkt me, en het erge is dat mijn belastinggeld hiervoor gebruikt wordt.
Ik doel ook op de beveiliging die ettelijke tonnen kost.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Opnieuw gelul. Sub1 is gefinancierd door Theo van Gogh. Met Sub2 zal een ander het financieren of misschien wel Hirsi Ali zelf.
Als je bij iedere kunstvorm rekening moet gaan houden wie het eventueel kan kwetsen en het dan dus vervolgens niet op die manier gaat doen, ben je jezelf dus aan het censureren. Lijkt me niet de juiste weg, wel dan? Als je meent iets te moeten aanpakken, moet je dat opje eigen manier doen en niet aan zelfcensuur gaan doen, want dan ben je niet juist bezig denk ik.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, ik ken de uitleg. Maar dat neemt niet weg dat Ali wist dat het uitermate beledigend is voor moslims en dat ze bewust deze manier van provoceren heeft gekozen.
[..]
Niet-moslims zijn net zo snel beledigd, het is maar net wat je ter sprake brengt.
Het zou best kunnen ja.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Moslims voelen zich helemaal niet aangesproken door hetgeen Ali aankaart, ze voelen zich aangesproken door de manier waarop ze dat doet.
Klopt helemaal. Alleen het verschil is dat ik dergelijke achterlijkheden niet wil accepteren. Als iedereen er nog zo over dacht hadden we nu nog in de middeleeuwen geleefd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet raar dat je doodgeschopt wordt als je in het F-side vak 'kankerjoden' gaat roepen, jij wel ? Ik vind het niet normaal, maar ik ben ook niet zo naïef te denken dat het roepen van controversiële en beledigende dingen zonder gevolgen blijft.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:14 schreef gelly het volgende:
Ik doel ook op de beveiliging die ettelijke tonnen kost.
Zou het niet komen doordat een aantal lieden niet tegen de waarheid kan waarmee het wordt geconfronteerd en een barbaarse weg heeft gekozen?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Ik heb niks met geloof. Ik vind echter wel dat anderen de vrijheid moeten hebben te geloven in welke onzin dan ook zolang dat binnen wettelijke kaderen blijft. Van mij mag Ali roepen wat ze wil, echter wel met het oogpunt op eigen verantwoordelijkheid. Ik wens dus niet mee te betalen aan de beveiliging van iemand die bewust de provocatie opzoekt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heeft gelly zich al bekeerd tot de islam, trouwens?
Dat is niet haar schuld maar van de achterlijken die menen haar te moeten bedreigen vanwege haar mening en visie. Maar kennelijk is jouw mening dat Hirsi Ali haar bek moet houden of dat je deze achterlijken hun zin moet geven, geen slapende honden wakker maken en je kop weer verder in het zand steken. Slaap rustig verder gelly.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Provocatie is relatief, gelly.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Ik heb niks met geloof. Ik vind echter wel dat anderen de vrijheid moeten hebben te geloven in welke onzin dan ook zolang dat binnen wettelijke kaderen blijft. Van mij mag Ali roepen wat ze wil, echter wel met het oogpunt op eigen verantwoordelijkheid. Ik wens dus niet mee te betalen aan de beveiliging van iemand die bewust de provocatie opzoekt.
Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieënquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:
Of je staat pal voor de vrijheid van meningsuiting,
Belachelijke opmerking. Dan moet je toch echt iets doen aan die mensen die ervoor zorgen dat die beveiliging nodig is! Weet je wat de politie kost tijdens een risico wedstrijd? Die wedstrijden maar gaan verbieden dan? Lijkt me wel he, gezien jouw manier van denken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha, nee hoor. Ik heb niks met geloof. Ik vind echter wel dat anderen de vrijheid moeten hebben te geloven in welke onzin dan ook zolang dat binnen wettelijke kaderen blijft. Van mij mag Ali roepen wat ze wil, echter wel met het oogpunt op eigen verantwoordelijkheid. Ik wens dus niet mee te betalen aan de beveiliging van iemand die bewust de provocatie opzoekt.
Ik wilde serieus op je bericht reageren... tot ik die laatste zin lasquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieënDe vrijheid van meningsuiting houdt op wanneer de vrijheid van een ander in gevaar komt. Een hetze tegen de moslims voeren en het belachelijk van hen is duidelijk een grens te ver die met alles behalve vrijheid van meningsuiting te maken heeft.
Leuk trouwens zeg, als je dat gedrocht ooit gebaard moet hebben, zal de familie in Somalië leuk vinden
Ben je ook van mening dat Abu Jarjar van de Ven politiebeveiliging moet krijgen ?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Provocatie is relatief, gelly.
Hoe wil je dit meten?
Voorzetje: "ja, gemene dingen zeggen over de islam is provoceren"
Laat ons even weten of je een goeie prijs vangt, gelly
Ja, zo kom je er natuurlijk ook makkelijk vanafquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:23 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik wilde serieus op je bericht reageren... tot ik die laatste zin las
Je moet beide kanten aanpakken, zowel het moslimextremisme als de mensen die onnodig kwetsend en beledigend zijn. Het houdt elkaar namelijk in stand.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Belachelijke opmerking. Dan moet je toch echt iets doen aan die mensen die ervoor zorgen dat die beveiliging nodig is! Weet je wat de politie kost tijdens een risico wedstrijd? Die wedstrijden maar gaan verbieden dan? Lijkt me wel he, gezien jouw manier van denken.
Abdul Jabbar van de Ven.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Ben je ook van mening dat Abu Jarjar van de Ven politiebeveiliging moet krijgen ?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:21 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Blijf toch niet van dit soort onzin posten. Je misbruikt de vrijheid van meningsuiting voor je eigen verwerpelijke ideologieën
Bij mijn weten heeft nog geen rechter AHA veroordeeeld, dus rot jij maar weer op naar de steen waar je onder vandaan gerold bent.quote:De vrijheid van meningsuiting houdt op wanneer de vrijheid van een ander in gevaar komt. Een hetze tegen de moslims voeren en het belachelijk van hen is duidelijk een grens te ver die met alles behalve vrijheid van meningsuiting te maken heeft.
Ja.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Ben je ook van mening dat Abu Jarjar van de Ven politiebeveiliging moet krijgen ?
Ok, for the sake of argument.... stel je voor dat er geen blote dame met teksten op haar lichaam te zien was geweest in Submission. Dan was het prima geweest?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet beide kanten aanpakken, zowel het moslimextremisme als de mensen die onnodig kwetsend en beledigend zijn. Het houdt elkaar namelijk in stand.
Ik ben eigenlijk je biologische vaderquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
WTF are you dude? Heb ik met je geknikkerd ofzo?
Er zijn wel meer dingen die je niet zomaar door een rechter veroordeelt kunt krijgen. Nu zijn we er nog mee bezig, maar jij maakt het geheel van te voren al belachelijk. Identiteitscrisisje?quote:Bij mijn weten heeft nog geen rechter AHA veroordeeeld, dus rot jij maar weer op naar de steen waar je onder vandaan gerold bent.
Mij maakt het sowieso weinig uit, maar ik denk dat het dan voor moslims geen enkel probleem was geweest. Uiteraard heb je er altijd malloten tussen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ok, for the sake of argument.... stel je voor dat er geen blote dame met teksten op haar lichaam te zien was geweest in Submission. Dan was het prima geweest?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:28 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk je biologische vader![]()
![]()
Nope, geen grijs gebied.quote:Er zijn wel meer dingen die je niet zomaar door een rechter veroordeelt kunt krijgen. Nu zijn we er nog mee bezig, maar jij maakt het geheel van te voren al belachelijk. Identiteitscrisisje?Er bestaat nog altijd een grijs gebied van iemand niet veroordeeld kunnen krijgen, maar toch een onacceptabele samenloop van omstandigheden
Dus geen vrijheid van meningsuiting meer? Stel je voor dat je iemand zou beledigen zeg... verschrikkelijk...quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet beide kanten aanpakken, zowel het moslimextremisme als de mensen die onnodig kwetsend en beledigend zijn. Het houdt elkaar namelijk in stand.
Hey maar gelly,quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Hot item hè.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:35 schreef scanman01 het volgende:
Topic 4 al.... en ook hier zijn we al over de helft. Toch wonderlijk wat een politica die een filmpje van 10 minuten heeft gemaakt kan losmaken onder delen van de bevolking.![]()
Mensen nemen wel het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar niet de plicht daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dat is het hele punt. Het zou erg ongezellig in Nederland worden als iedereen alles maar gaat roepen wat ie wil. Het is ook erg hypocriet, want die vrijheid schijnt alleen belangrijk te zijn zolang de mening rechts en anti-islamitisch is.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus geen vrijheid van meningsuiting meer? Stel je voor dat je iemand zou beledigen zeg... verschrikkelijk...
Nee, dat lijkt me niks. In ben nogal gesteld op vrijheid en gun dat anderen ook graag.quote:Serieus gelly, is een land als Iran niet wat meer voor jou?
Zeker gezien de inhoud van het filmpje. Teksten op een blote vrouw projecteren. Verschrikkelijk zeg. Heel logisch dat daarom mensen bedreigd en vermoord worden. Heel normaal allemaal.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:35 schreef scanman01 het volgende:
Topic 4 al.... en ook hier zijn we al over de helft. Toch wonderlijk wat een politica die een filmpje van 10 minuten heeft gemaakt kan losmaken onder delen van de bevolking.![]()
Moslimprotesten, belachelijke rechtzaken, moord, bedreigingen, kamervragen, scheldpartijen, beveiligingen, onderwerp van vele talkshows, haattopics, AIVD uitbreiding, aanpassing van de wet.... enz enz enz... En dat door een 10 minuten durend filmpjequote:
Ik heb nog wel een idee, laten we citaten uit Mein Kampf projecteren op slachtoffers van Israëlisch geweld. Moet kunnen toch ?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef nikk het volgende:
[..]
Zeker gezien de inhoud van het filmpje. Teksten op een blote vrouw projecteren. Verschrikkelijk zeg. Heel logisch dat daarom mensen bedreigd en vermoord worden. Heel normaal allemaal.
Je gebrek aan kwaliteit, valt niet te compenseren door de kwantiteit op te schroeven, BSBquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie is die AbdelGhafied ? Hij zou een kloon van me kunnen zijn !
gelly,quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef gelly het volgende:
Er zitten geen plichten aan de recht van vrijheid van meningsuiting. Wat is dat nu voor iets raars? Er zijn hooguit enkele beperkingen, maar van een plicht is geen sprake. Dat jij graag zou willen zien dat iedereen in Nederland fatsoenlijk met elkaar sprak en dat iedereen netjes met 2 woorden zou spreken of niet meer zou vloeken heeft heeft te maken met een bepaalde fatsoensnorm die je graag zou willen zien. Niet met zogenaamde 'plichten' aan de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Mensen nemen wel het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar niet de plicht daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dat is het hele punt. Het zou erg ongezellig in Nederland worden als iedereen alles maar gaat roepen wat ie wil. Het is ook erg hypocriet, want die vrijheid schijnt alleen belangrijk te zijn zolang de mening rechts en anti-islamitisch is.
Kennelijk behalve aan Hirsi Ali.quote:Nee, dat lijkt me niks. In ben nogal gesteld op vrijheid en gun dat anderen ook graag.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een idee, laten we citaten uit Mein Kampf projecteren op slachtoffers van Israëlisch geweld. Moet kunnen toch ?
Wil je nu Mein Kampf gaan vergelijken met de Koran?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een idee, laten we citaten uit Mein Kampf projecteren op slachtoffers van Israëlisch geweld. Moet kunnen toch ?
Uiteraard, die illusie had ik ook niet. Maar vind je die gast niet verdacht hetzelfde posten als ikquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je gebrek aan kwaliteit, valt niet te compenseren door de kwantiteit op te schroeven, BSB
Neen, die essay's plaats ik op Fok! Jihad.com is voor serieuzere zakenquote:Moet jij trouwens niet een essay gaan schrijven op jihad.com ofzo?
Nee, ik gebruik het als voorbeeld om aan te tonen dat niet alles even wenselijk is. Een dergelijke film zou met evenveel egards begroet worden als Submission onder moslims. Ik denk zelfs dat de film verboden zou worden.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wil je nu Mein Kampf gaan vergelijken met de Koran?
Als iedereen maar doorheeft dat ik dat niet heb gezegd
quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wil je nu Mein Kampf gaan vergelijken met de Koran?
Als iedereen maar doorheeft dat ik dat niet heb gezegd
Moet kunnen inderdaad. Hoe vaak word Israel wel niet vergeleken met nazi-Duitsland?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij dus ook nooit vloekt bijvoorbeeld? Dat is ook zo'n voorbeeld. Gelovigen ervaren dat als kwetsend ofzo en daarbegrijp ik ook helemaal niets van. Ik bedoel, ze vloeken zelf toch niet. Ik wil er nog weleens rekening mee houden als ik met een zwaar gelovige aanhet praten ben, maar eigenlijk is dat te gek voor woorden. Een vloek is toch niet tegen die persoon gerichtquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Mensen nemen wel het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar niet de plicht daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dat is het hele punt. Het zou erg ongezellig in Nederland worden als iedereen alles maar gaat roepen wat ie wil.
Ach, niets mis mee toch?quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:11 schreef scanman01 het volgende:
Ik wil er nog weleens rekening mee houden als ik met een zwaar gelovige aanhet praten ben, maar eigenlijk is dat te gek voor woorden.
Op zich niet, maar ik blijf het raar vinden dat er zo heftig op gereageerd wordt. Kwetsen kun je toch alleen als je iets tegen die persoon tegenover je zegt? Daar komt nog bij dat die vloek letterlijk genomen (voor zover ik weet) alleen maar nadelig voor jezelf is. Je kwetst dus uiteindelijk alleen jezelf. Daarvoor moet je alleen wel gelovig zijn en mensen die dat niet zijn hebben daar dus geen last van. Maar goed, dit heeft op zich niet zo heel veel met Submission te maken.... hoewel?quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:24 schreef Monidique het volgende:
Ach, niets mis mee toch?
Zekerquote:
Olie op het vuur gooien valt ook onder de vrijheid van meningsuiting.quote:...maar meer met olie op het vuur.
Vind jij iemand die vloekt in het bijzijn van een gelovige dus een hufter? Dan vind je Ayaan dus ook een hufter(es) aangezien zij nu ook weet dat Submission kwetsend werd opgevat en bij deel 2 dat misschien weer zal gebeuren.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker
Behoedzaamheid is een deugd.
Maar't gaat erom dat het het niet zijn, geen misdaad is.
Een hufter zijn is nu eenmaal niet verboden.
Ayaan zet hooguit het kannetje met olie naast het vuur neer ja. Het is aan de Moslims en wie er zich dan ook aan stoort of ze het kannetje leegieten op het vuur.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:27 schreef elcastel het volgende:
Dit hele gevalletje heeft niks meer met vrijheid van meningsuiting te maken, maar meer met olie op het vuur.
Persoonlijk sta ik achter haar.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:29 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Vind jij iemand die vloekt in het bijzijn van een gelovige dus een hufter? Dan vind je Ayaan dus ook een hufter(es) aangezien zij nu ook weet dat Submission kwetsend was en deel 2 dat misschien weer zal zijn.
Zodra je je eigen plannen aanpast vanwege zaken die spelen in de maatschappij ben je al bezig met zelfcensuur.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:32 schreef Monidique het volgende:
Uiteraard moet vloeken niet strafbaar zijn en Submission natuurlijk ook niet, als je het als een soort godslastering ziet. Het is alleen niet verkeerd om rekening te houden met anderen, wat natuurlijk niet betekent dat gevoelige zaken dan maar niet besproken moeten worden. Ingetogenheid moet niet leiden tot zelfcensuur.
Dat vind ik niet, hoor. Als je de bóódschap niet meer brengt, dán is het zelfcensuur.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:35 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zodra je je eigen plannen aanpast vanwege zaken die spelen in de maatschappij ben je al bezig met zelfcensuur.
Ja doodschieten ook.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:29 schreef ExTec het volgende:
Olie op het vuur gooien valt ook onder de vrijheid van meningsuiting.
Spotten mag. Doodschieten niet. Dat is het verschil.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:36 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja doodschieten ook.
.
Kom op zeg, je hebt nog zoiets als fatsoen, dat de Islam dat in 'onze' ogen niet altijd is, is nog geen vrijbrief om de spot te drijven met 'hun' gedachtengoed, maar goed, zo zie ik het dus.
Ja en olie is licht ontvlambaar, en hebben we vroeger niet allemaal geleerd hoe riskant dat is ? Ze hoeft echt geen blad voor haar hand te nemen, maar ze kan het zeker wel anders brengen. Ik denk dat je dan meer dialoog krijgt dan nu namelijk, dit is gewoon schoppen tegen het zere been. Ik vind het een kwestie van fatsoen, dat pastgelijk mooi in het hele 'normen en waarden' raamwerk.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:33 schreef scanman01 het volgende:
Ayaan zet hooguit het kannetje met olie naast het vuur neer ja. Het is aan de Moslims en wie er zich dan ook aan stoort of ze het kannetje leegieten op het vuur.
Dat is inderdaad een heel verschil, maar zie mijn post hierboven, dan begrijp je beter in welke hoek ik het zoek.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:37 schreef nikk het volgende:
Spotten mag. Doodschieten niet. Dat is het verschil.
Nope, en itt niet fatsoenlijk zijn, staat daar wel een straf op.quote:
Dat kun je ook zo zeggen hoor:quote:Kom op zeg, je hebt nog zoiets als fatsoen, dat de Islam dat in 'onze' ogen niet altijd is, is nog geen vrijbrief om de spot te drijven met 'hun' gedachtengoed, maar goed, zo zie ik het dus.
Mijn mening daarover is toch iets anders. De boodschap aanpassen is wel degelijk zelfcensuur aangezien je die boodschap dus in een ardere vorm dan je oorspronkelijk van plan was brengt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:36 schreef Monidique het volgende:
Dat vind ik niet, hoor. Als je de bóódschap niet meer brengt, dán is het zelfcensuur.
Nou goed, het is feitelijk inderdaad zelfcensuur. Het is echter geen cruciale zelfcensuur.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:39 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Mijn mening daarover is toch iets anders. De boodschap aanpassen is wel degelijk zelfcensuur aangezien je die boodschap dus in een ardere vorm dan je oorspronkelijk van plan was brengt.
Ben jij van de (te) snelle conclusies of begrijpen wij elkaar niet ?quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:39 schreef ExTec het volgende:
"Ik ben zo onder de indruk van het kabaal dat een fanatieke minderheid maakt, dat ik buig voor hun terreur".
Op wat voor manier schopt ze tegen het zere been dan? En misschien is het aankaarten van misstanden in de maatschappij wel altijd schoppen tegen het zere been. Ayaan vertelt geen sprookjes, ze vertelt de waarheid. Dat kan hard aankomen ja. Dat er mensen zijn die door Submission meteen denken dat dus iedere Moslim zo is, is meer vanwege het gebrek aan hersens bij sommige mensen dan door de manier waarop het verteld is.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:38 schreef elcastel het volgende:
dit is gewoon schoppen tegen het zere been.
Dus omdat Moslims licht ontvlambaar zijn moet je maar heel erg voorzichtig met ze omgaan? Dit doet me overigens denken aan een uitzending van Barend en Van Dorp waar ze vooraf aan de uitzending waren bezocht door een stelletje Hells Angels omdat ze zich negatief hadden uitgelaten over de Hells Angels. Frits en Henk boden vervolgens in de uitzending hun excuses aan en hebben nooit meer iets over Hells Angels gezegd. Tja, als jij die kant op wil gaan onder de mom van normen en waarden...quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:38 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja en olie is licht ontvlambaar, en hebben we vroeger niet allemaal geleerd hoe riskant dat is ? Ze hoeft echt geen blad voor haar hand te nemen, maar ze kan het zeker wel anders brengen. Ik denk dat je dan meer dialoog krijgt dan nu namelijk, dit is gewoon schoppen tegen het zere been. Ik vind het een kwestie van fatsoen, dat pastgelijk mooi in het hele 'normen en waarden' raamwerk.
Nou ja, het is een beetje op de manier van een probleem binnen je bedrijf willen bespreken, maar dan eerst je baas z'n vrouw een hoer noemen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:42 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Op wat voor manier schopt ze tegen het zere been dan?
Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 4 december 2004 16:42 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ben jij van de (te) snelle conclusies of begrijpen wij elkaar niet ?.
Ayaan had de beelden van de vrouw in doorzichtige kleding achterwege kunnen laten. Ze heeft er juist voor gekozen om dat zo te brengen omdat ze wilde laten zien dat een Moslim vrouw ook een echte vrouw is met alle vormen die daar bij horen en dat het in deze maatschappij heel normaal is om dat ook te laten zien. Had ze dat achterwege gelaten was een deel van haar boodschap verloren gegaan en dat was in haar ogen dus vast wel degelijk cruciaal geweest.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou goed, het is feitelijk inderdaad zelfcensuur. Het is echter geen cruciale zelfcensuur.
Als het probleem van het bedrijf de vrouw van de baas is, en ze ook daadwerkelijk achter de ramen staat, ja dan zou je analogie wel kloppen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:44 schreef gelly het volgende:
Nou ja, het is een beetje op de manier van een probleem binnen je bedrijf willen bespreken, maar dan eerst je baas z'n vrouw een hoer noemen.
Tja, als je d'r achter het raam heb zien staan...quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, het is een beetje op de manier van een probleem binnen je bedrijf willen bespreken, maar dan eerst je baas z'n vrouw een hoer noemen.
Ja,quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:44 schreef gelly het volgende:
[..]
De analogie was eerder bedoeld om aan te tonen dat het beledigen van je gesprekspartner niet tot het oplossen van problemen leidt. Als je vrouwenmishandeling binnen de islam aan de kaak wil stellen heeft het geen nut de gehele islamitische bevolking te beledigen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Als het probleem van het bedrijf de vrouw van de baas is, en ze ook daadwerkelijk achter de ramen staat, ja dan zou je analogie wel kloppen.
Wie de schoen past trekke hem aan.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:50 schreef gelly het volgende:
[..]
De analogie was eerder bedoeld om aan te tonen dat het beledigen van je gesprekspartner niet tot het oplossen van problemen leidt. Als je vrouwenmishandeling binnen de islam aan de kaak wil stellen heeft het geen nut de gehele islamitische bevolking te beledigen.
Dat deed Ayaan ook niet, dat is zoals het door sommigen is uitgelegd. Daar zit een groot verschil! Heb je haar in Submission ergens horen zeggen dat dit geldt voor ALLE Moslims?quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:50 schreef gelly het volgende:
[..]
De analogie was eerder bedoeld om aan te tonen dat het beledigen van je gesprekspartner niet tot het oplossen van problemen leidt. Als je vrouwenmishandeling binnen de islam aan de kaak wil stellen heeft het geen nut de gehele islamitische bevolking te beledigen.
Nee, maar ze heeft er ook niet bij gezegd dat het NIET voor alle moslims geldquote:Op zaterdag 4 december 2004 16:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat deed Ayaan ook niet, dat is zoals het door sommigen is uitgelegd. Daar zit een groot verschil! Heb je haar in Submission ergens horen zeggen dat dit geldt voor ALLE Moslims?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:58 schreef ExTec het volgende:
Nee, maar ze heeft er ook niet bij gezegd dat het NIET voor alle moslims geld
Natuurlijk moet dat niet. Wanneer een mens zelf enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft en anderen respecteert zal dat geheel op vrijwillige basis gebeuren en is er van "moeten" geen sprake. Helaas heeft Hirsi "spruitjes" Ali deze goede basiskenmerken nietquote:Op zaterdag 4 december 2004 17:02 schreef scanman01 het volgende:
[..]... Moet dat dan???? Het moet niet gekker worden.
Toch wel apart dat jij meent in de positie te verkeren om te kunnen beoordelen wat anderen hun verantwoordelijkheden zijn. Voor de goede orde, Hirsi Ali moet niets, en zij mag gewoon films maken als zij daar zin in heeft. Zolang de inhoud van die films gewoon binnen de kaders der wet vallen, en helaas, je kunt het er niet mee eens zijn, de inhoud valt binnen de kaders van de wet, mogen die films gewoon gepubliceerd worden.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat niet. Wanneer een mens zelf enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft en anderen respecteert zal dat geheel op vrijwillige basis gebeuren en is er van "moeten" geen sprake. Helaas heeft Hirsi "spruitjes" Ali deze goede basiskenmerken niet
En jij hebt heel veel respect he.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat niet. Wanneer een mens zelf enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft en anderen respecteert zal dat geheel op vrijwillige basis gebeuren en is er van "moeten" geen sprake. Helaas heeft Hirsi "spruitjes" Ali deze goede basiskenmerken niet
Nee, het is als een probleem binnen je bedrijf willen bespreken en dat via de vakbond doen. Dat vind de baas ook beledigend, maar het mag wel.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ken je voor de rest niet. Maar ondanks je hoge eigendunk heb ik toch respect voor je. En wat betreft beledigingen, jij leest dingen die er niet zijn, ik beledig mensen niet, ik beeldspraak datgene wat diversen bezigen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:38 schreef ikkemem het volgende:
[..]
En jij hebt heel veel respect he.
Man als ik al jouw dom geblaat in alle topics bij elkaar optel zit je uren te lezen.
Heb jouw nog nooit enig respect zien tonen voor iemand die jouw mening niet deelt
Altijd krijg je beledigingen op beledigingen.
![]()
Geloof je dat nu echt zelf,volg je al weken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ken je voor de rest niet. Maar ondanks je hoge eigendunk heb ik toch respect voor je. En wat betreft beledigingen, jij leest dingen die er niet zijn, ik beledig mensen niet, ik beeldspraak datgene wat diversen bezigen.
Meer woordenschat heeft hij niet. Kan hij ook niets aan doen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:33 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Geloof je dat nu echt zelf,volg je al weken.
Zo ben je deze discusie begonnen met AHA een Lassie Hond te noemen.
Je noemt haar Brandhout ,ook een stinkende haring enz
EN DAT NOEM JIJ RESPECT![]()
In zeker mate symphatiseer ik ook wel met je Bansheeboyquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard, die illusie had ik ook niet. Maar vind je die gast niet verdacht hetzelfde posten als ik
Draai het eens om, respecteert Hirsi "mijn teennagel is stuk" Ali mij ? Nee ! Maar daar hoor ik niemand overquote:Op zaterdag 4 december 2004 19:33 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Geloof je dat nu echt zelf,volg je al weken.
Zo ben je deze discusie begonnen met AHA een Lassie Hond te noemen.
Je noemt haar Brandhout ,ook een stinkende haring enz
EN DAT NOEM JIJ RESPECT![]()
Jij bent ook slechts een digitale troll-entiteit.quote:Op zaterdag 4 december 2004 20:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Draai het eens om, respecteert Hirsi "mijn teennagel is stuk" Ali mij ? Nee ! Maar daar hoor ik niemand over
Nee, daar spreekt veel respect vanuit zegquote:Op zaterdag 4 december 2004 20:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij bent ook slechts een digitale troll-entiteit.
Respect moet je verdienen, en tot nu toe heb je dat niet gedaan.quote:Op zaterdag 4 december 2004 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Nee, daar spreekt veel respect vanuit zeg
Dat onslaat jouw dus om respect te hebben?quote:Op zaterdag 4 december 2004 20:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Draai het eens om, respecteert Hirsi "mijn teennagel is stuk" Ali mij ? Nee ! Maar daar hoor ik niemand over
quote:Op zaterdag 4 december 2004 20:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Respect moet je verdienen, en tot nu toe heb je dat niet gedaan.
Hier 2 reacties die aangeven dat Hirshi Ali inderdaad verkeerd bezig is. AHA is respectloos tegenover anderen en beledigt bewust de moslimgemeenschap. Ik ben het er totaal mee eens, respect moet je verdienen, bij deze heeft AHA niets verdienquote:Op zaterdag 4 december 2004 20:46 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Dat onslaat jouw dus om respect te hebben?
Heb AHA nog nooit iemand op jouw manier horen beledigen.
Ik heb geleerd dat je geen kwaad met kwaad moet vergelijken.
En dat respect bij je zelf begint .
en aan je antwoord te zien zul je dat wel nooit leren.![]()
![]()
Lees de reacties hierboven maar, dan weet je meteen waarom.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:05 schreef ikkemem het volgende:
WAAROM?
Jij misbruikt dus duidelijk mijn uitspraak in jouw voordeel .quote:Op zaterdag 4 december 2004 21:36 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
[..]
Hier 2 reacties die aangeven dat Hirshi Ali inderdaad verkeerd bezig is. AHA is respectloos tegenover anderen en beledigt bewust de moslimgemeenschap. Ik ben het er totaal mee eens, respect moet je verdienen, bij deze heeft AHA niets verdien
Maar wat ik niet begrijp is waarom je je reactie terug nam.quote:Op zaterdag 4 december 2004 22:16 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Lees de reacties hierboven maar, dan weet je meteen waarom.Zinloze discussie.
Dan zou jij ook een moslim zijn.quote:Op zaterdag 4 december 2004 22:45 schreef sanniejj het volgende:
Conclusie: Moslims kunnnen slecht tegen kritiek en zijn alleen voor vrijheid van meningsuiting als het hun uitkomt.
verklaar u naderquote:
Perfecte samenvatting van haar werkwijze.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind dit wat naief, want van te voren heeft ze vaak genoeg (en zij niet alleen) dat dit zou gebeuren, maar iedereen had nog zoiets van:"welnee, dat gevaar lopen wij niet in Nederland".quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:24 schreef SCH het volgende:
Het gaat uiteindelijk helemaal niet om die mishandeling, ze schopt tegen de islam en dat slaat bij veel mensen aan en dat neem ik haar kwalijk. Want ik denk dat ze dat heel bewust doet. Ze wist van tevoren dat ze met de vorige film een hoop heisa zou veroorzaken en daar is ze dan ook verantwoordelijk voor. Daarom snap ik niet dat mensen zo lichtvaardig over die verantwoordelijkheden doen, er is godverdomme wel iemand vermoord.
Nee hoor, Mohammed B is verantwoordelijk... misschien samen met alle extremistische Moslims. Een moord kun je nooit aan zien komen en daar kun je dus al helemaal geen rekening mee gaan houden. Toen Pim Fortuyn werd vermoord riep ook niemand dat hij zelf verantwoordelijk was, terwijl zijn uitlatingen toch wel degelijk (mede) de oorzaak waren. Als Wilders wordt vermoord ga je ook niet roepen dat hij dan maar niet zulke idiote uitspraken had moeten doen. Iemand anders dan de moordenaar zelf verantwoordelijk achten voor deze moord is de grote onzin. En de suggestie dat je zoiets had kunnen zien aankomen is ook flauwekul. Daar houdt tochgeen normaal mens rekening mee!quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:26 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik vind dit wat naief, want van te voren heeft ze vaak genoeg (en zij niet alleen) dat dit zou gebeuren, maar iedereen had nog zoiets van:"welnee, dat gevaar lopen wij niet in Nederland".
Eigenlijk vind ik dat iedereen wel verantwoordelijk is.....
Nee eigenlijk niet, maar sommigen hadden het dus wel in de gaten.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:36 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daar houdt tochgeen normaal mens rekening mee!
Hier kots ik gewoon vanquote:Ze wist van tevoren dat ze met de vorige film een hoop heisa zou veroorzaken en daar is ze dan ook verantwoordelijk voor.
Oh, ik wel hoor.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:36 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Als Wilders wordt vermoord ga je ook niet roepen dat hij dan maar niet zulke idiote uitspraken had moeten doen.
Ach ja... dat zijn dezelfde mensen die ook roepen "eigen schuld" als een zeer sexy gekleed meisje tijdens het stappen een keer wordt verkracht. Zo gaat datquote:
Jaquote:Op zaterdag 4 december 2004 23:43 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ach ja... dat zijn dezelfde mensen die ook roepen "eigen schuld" als een zeer sexy gekleed meisje tijdens het stappen een keer wordt verkracht. Zo gaat dat
Nee, dan zeg ik dat er enige mate van eigen verantwoordelijkheid bij zo'n meisje rust. Misschien niet helemaal politiek correct, maar ja.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:43 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ach ja... dat zijn dezelfde mensen die ook roepen "eigen schuld" als een zeer sexy gekleed meisje tijdens het stappen een keer wordt verkracht. Zo gaat dat
dat kun je niet menen.quote:
Ja. Als je bewust provoceert en haat uit draagt dan kun je een gelijke of ergere reactie verwachten.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:46 schreef milagro het volgende:
[..]
dat kun je niet menen.
had je dat ook gezegd als bijv een El Moumni vermoord was? of een imam Fawaz?
Waarom? Waarom in vredesnaam zou ze niet aangesproken mogen worden op de kosten-baten van haar werk en projecten?quote:
totdat het je eigen meisje is.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, dan zeg ik dat er enige mate van eigen verantwoordelijkheid bij zo'n meisje rust. Misschien niet helemaal politiek correct, maar ja.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:43 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ze heeft dat risico heel bewust genomen en iemand anders in haar val meegesleept, ik vind het nogal wat.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja. Als je bewust provoceert en haat uit draagt dan kun je een gelijke of ergere reactie verwachten.
Aha, ik zal het onthouden, gelly.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja. Als je bewust provoceert en haat uit draagt dan kun je een gelijke of ergere reactie verwachten.
Oproepen tot haat roept nou eenmaal felle reacties op. Hij neemt wel heel doelbewust dat risico en dat hoeft ie niet te doen. Al vind ik het bij hem anders dan bij HA. Hij is echt bezig met politiek bedrijven, met een doel. HA maakt een filmpje dat tot niets leidt tot wat vreugdedansjes bij de intellectuele witte elite en de moslimhaters. Niet tot een goed gesprek of een begin van een oplossing voor wat dan ook.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:36 schreef scanman01 het volgende:
Als Wilders wordt vermoord ga je ook niet roepen dat hij dan maar niet zulke idiote uitspraken had moeten doen.
Omdat extreme Moslimfanaten altijd wel een reden vinden om weer een trieste actie te ondernemen. En als die er niet echt is laten ze zonder echt aanwijsbare reden toch nog vliegtuigen in een wolkenkrabber knallen. Die mensen hebben niet echt types als Ayaan, Wilders of Fortuyn nodig om hun aanslagen uit te voeren.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Waarom in vredesnaam zou ze niet aangesproken mogen worden op de kosten-baten van haar werk en projecten?
Ja tuurlijk vinden ze daar een reden voor. Maar dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:52 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Omdat extreme Moslimfanaten altijd wel een reden vinden om weer een trieste actie te ondernemen. En als die er niet echt is laten ze zonder echt aanwijsbare reden toch nog vliegtuigen in een wolkenkrabber knallen. Die mensen hebben niet echt types als Ayaan, Wilders of Fortuyn nodig om hun aanslagen uit te voeren.
Omdat ze vaak genoeg van te voren heeft aangekaart dat dit en dat te verwachten was, maar van alle kanten vond Nederland dat onzin....quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Waarom in vredesnaam zou ze niet aangesproken mogen worden op de kosten-baten van haar werk en projecten?
Wat een walgelijke opmerking. We gaan het nu dus echt meemaken dat Ayaan van slachtoffer zo ongeveer als dader wordt neergezet door jullie. Hoe diep kun je zinken zeg. Ik gebruik deze smiley zelden, maar nu...quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze heeft dat risico heel bewust genomen en iemand anders in haar val meegesleept, ik vind het nogal wat.
Mijn meisje loopt niet als een halve hoer op straat. Verkrachting kan natuurlijk altijd gebeuren, bij sommige meisjes is het risico echter wat groter. Dan kun je wel roepen 'dat moet toch niet uitmaken !', nee heb je ook gelijk in, maar je zet je fiets ook op slot op het station. Ik vind persoonlijk mensen die zeggen dat mannen gewoon met hun poten van een meisje hebben af te blijven nogal wereldvreemd, ook al hebben ze theoretisch gelijk.quote:
Sommige meisjes kleding zich uitdagend en gaan dan met mannen flirten door uitdagend voor ze te dansen etc.. Als dan een man een kneep in de kont geeft is men verontwaardigt "want het meisje had er immers niet om gevraagd". Nee, het zal. Je kunt er wel gewoon rekening mee houden, in het openbare leven zijn theoretische opvattingen niet van toepassing. Hetzelfde geldt voor de vrijheid van meningsuiting. Je gaat toch ook niet in de Schilderswijk met een paar flappen van 500 zwaaien, ook al mag je niet beroofd worden. Gezond verstand lijkt ver te zoeken vandaagdedag.quote:Hoe kun je dat nu zeggen als de grens van wat te sexy is voor jou in grote mate verschilt met die van de dader?
Hij vindt ms blote schouders al te ver gaan, en kan zich daarom niet beheersen.
En dan zou er sprake zijn van een mate van eigen verantwoordelijkheid vh meisje?
Sorry, maar dan spoor je echt niet.
Nee, je moet verdomme mensen niet bewust op hun tenen trappen. Dan mag je wel zeggen dat ze 3 meter lang zijn, maar dan ben je gewoon een ziekelijke troll. Als je als 'politica' dit soort dingen maakt dan moeten de overige kamerleden gewoon hard optreden en diegene verstoten. Aan sfeerverziekers hebben we niets. We horen SAMEN te leven en niet TEGENOVER elkaar.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:50 schreef milagro het volgende:
[..]
Aha, ik zal het onthouden, gelly.
Grove taal kun je met moord bekopen, dat is te verwachten, en dus moet je niet zeuren.
Het is alleen zo lastig te bepalen wat voor de ander zo'n reactie kan oproepen, maar ach, hè...
quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:53 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Omdat ze vaak genoeg van te voren heeft aangekaart dat dit en dat te verwachten was, maar van alle kanten vond Nederland dat onzin....
En ze heeft iedereen die meewerkte goed gewaarschuwd maar niemand zag het gevaar, het enige wat ze gedaan heeft is de ogen ge-opend....
Precies.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:52 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Omdat extreme Moslimfanaten altijd wel een reden vinden om weer een trieste actie te ondernemen. En als die er niet echt is laten ze zonder echt aanwijsbare reden toch nog vliegtuigen in een wolkenkrabber knallen. Die mensen hebben niet echt types als Ayaan, Wilders of Fortuyn nodig om hun aanslagen uit te voeren.
Ik zeg niet dat je niet moet zeuren, ik zeg dat je ook je eigen verantwoordelijkheid moet nemen. Nu doe je net alsof ik moord goedkeur, terwijl dat helemaal niet het geval is.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:50 schreef milagro het volgende:
[..]
Grove taal kun je met moord bekopen, dat is te verwachten, en dus moet je niet zeuren.
Inderdaad, netjes gezegd. Zoals een hadith in de Islam verteld, bind eerst je kameel vast en vertrouw dan op Allah.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:54 schreef gelly het volgende:
Dan kun je wel roepen 'dat moet toch niet uitmaken !', nee heb je ook gelijk in, maar je zet je fiets ook op slot op het station.
Precies, niets meer en niets minder. Alleen samen kunnen we uitwassen aanpakken, moslims hebben er net zoveel last van als autochtonen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:54 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Nee, je moet verdomme mensen niet bewust op hun tenen trappen. Dan mag je wel zeggen dat ze 3 meter lang zijn, maar dan ben je gewoon een ziekelijke troll. Als je als 'politica' dit soort dingen maakt dan moeten de overige kamerleden gewoon hard optreden en diegene verstoten. Aan sfeerverziekers hebben we niets. We horen SAMEN te leven en niet TEGENOVER elkaar.
Dus meisjes moeten maar niet meer sexy gekleed gaan stappen, meisjes moeten niet meer uitdagend kijken naar een jongen, meisjes moeten niet meer wel gaan zoenen met een jongen en op het laatste moment "nee" zeggen als hij iets verder wil gaan.... Lekkere wereld krijg je als iedereen zo doet als jij het voorstelt. Kun je beter meteen in de kist gaan liggen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:48 schreef SCH het volgende:Wat een rare vergelijking.
Maar de meeste meisjes weten wel dat ze beter 's nachts niet alleen over dat enge bospad moeten fietsen waar het afgelopen jaar al 4 keer een ander meisje is aangerand. Dat maakt ze niet schuldig als er wel wat gebeurt, het maakt dat ze niks overkomt.
Wat is er walgelijk aan??? Doe even rustig man. Ik vind haar wel degelijk verantwoordelijk voor haar daden ja, hier wordt notabene van tevoren gezegd dat ze wist dat dit ging gebeuren.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:53 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wat een walgelijke opmerking. We gaan het nu dus echt meemaken dat Ayaan van slachtoffer zo ongeveer als dader wordt neergezet door jullie. Hoe diep kun je zinken zeg. Ik gebruik deze smiley zelden, maar nu...![]()
![]()
![]()
Wat ben jij onnozel!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:54 schreef SCH het volgende:
[..]Ze wist dat het ging gebeuren maar dacht: ach, ik maak toch maar gezellig die film en dan vraag ik vriend Theo met zijn kogelvrije buik? Zoiets? Wat probeer je nou te zeggen. Dat ze helderziend is ofzo? Als ze wist dat dit ging gebeuren dan heeft ze helemaal niemand geholpen met die film.
Na deze zin meteen gestopt met lezen.. Bye byequote:Op zaterdag 4 december 2004 23:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Mijn meisje loopt niet als een halve hoer op straat.
Dat heeft ze natuurlijk een keer gedaan. Maar daaruit bleek dat ze totaal niet sterk staat in een discussie, ze kan wel schreeuwen, maar niet argumenteren. Het blijft verder bij een klein kind die der armpjes boos over elkaar slaat als ze haar zin niet krijgt. Waar dat was weet ik niet meer, Nova ofzo?quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:57 schreef SCH het volgende:
Ze had gewoon haar werk moeten doen in plaats van een beetje letters op een blote vrouw te gaan schilderen. Laat haar liever Blijf-van-mijn-lijf-huizen bezoeken, maar daar voelt mevrouw zich te groot voor.
Je moet niet altijd heel bewust de kat op het spek binden inderdaad. Is dat nou zo'n ontzettend gekke opmerking???quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dus meisjes moeten maar niet meer sexy gekleed gaan stappen, meisjes moeten niet meer uitdagend kijken naar een jongen, meisjes moeten niet meer wel gaan zoenen met een jongen en op het laatste moment "nee" zeggen als hij iets verder wil gaan.... Lekkere wereld krijg je als iedereen zo doet als jij het voorstelt. Kun je beter meteen in de kist gaan liggen.
Ik verbaas me niet eens meer over jouw reactie.
Ik kap er mee met een discussie voeren, want jij bent zo achterlijk als het achtereind van een koe...quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er walgelijk aan??? Doe even rustig man. Ik vind haar wel degelijk verantwoordelijk voor haar daden ja, hier wordt notabene van tevoren gezegd dat ze wist dat dit ging gebeuren.
Waarom wil jij een slachtoffer van haar maken? Waar is ze dan het slachtoffer van? Van haar eigen naieve domheid inderdaad.
Ze had gewoon haar werk moeten doen in plaats van een beetje letters op een blote vrouw te gaan schilderen. Laat haar liever Blijf-van-mijn-lijf-huizen bezoeken, maar daar voelt mevrouw zich te groot voor.
En jij gaat haar nu als een soort heilige martelares afschilderen? Hou toch op. Ze is gewoon een zeer middelmatig kamerlid dat weinig voor elkaar krijgt en de verkeerde keuzes maakt.
Nogmaals, de dader bepaalt wat te uitdagend is, en hij legt de lat veel lager ws dan jij of je vriendin.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Mijn meisje loopt niet als een halve hoer op straat. Verkrachting kan natuurlijk altijd gebeuren, bij sommige meisjes is het risico echter wat groter. Dan kun je wel roepen 'dat moet toch niet uitmaken !', nee heb je ook gelijk in, maar je zet je fiets ook op slot op het station. Ik vind persoonlijk mensen die zeggen dat mannen gewoon met hun poten van een meisje hebben af te blijven nogal wereldvreemd, ook al hebben ze theoretisch gelijk.
[..]
Sommige meisjes kleding zich uitdagend en gaan dan met mannen flirten door uitdagend voor ze te dansen etc.. Als dan een man een kneep in de kont geeft is men verontwaardigt "want het meisje had er immers niet om gevraagd". Nee, het zal. Je kunt er wel gewoon rekening mee houden, in het openbare leven zijn theoretische opvattingen niet van toepassing. Hetzelfde geldt voor de vrijheid van meningsuiting. Je gaat toch ook niet in de Schilderswijk met een paar flappen van 500 zwaaien, ook al mag je niet beroofd worden. Gezond verstand lijkt ver te zoeken vandaagdedag.
Trek het een stap verder en je mag straks niet meer in het bijzijn van een Feyenoorder juichen voor Ajax, want dat kan je wel eens de kop gaan kosten. Tja... wat een logica zegquote:Op zaterdag 4 december 2004 23:54 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Nee, je moet verdomme mensen niet bewust op hun tenen trappen.
Sja, mij heb je er niet mee hoor.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:59 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Na deze zin meteen gestopt met lezen.. Bye bye
Wat doe jij naief? Jij laat je vrouw het gevaar heel bewust op zoeken ofzo?quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:59 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Na deze zin meteen gestopt met lezen.. Bye bye
HIJ PROBEERT TE ZEGGEN DAT JE ZO'N FILM TOCH MOET KUNNEN MAKEN ALS JE DAT WILT!!!quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:54 schreef SCH het volgende:
[..]Ze wist dat het ging gebeuren maar dacht: ach, ik maak toch maar gezellig die film en dan vraag ik vriend Theo met zijn kogelvrije buik? Zoiets? Wat probeer je nou te zeggen.
"Je moet niet altijd heel bewust de kat op het spek binden inderdaad", zei de man met het korte lontje tegen zijn door hem bont en blauw geslagen vrouw. "Je weet dat ik losse handjes heb, daag me dan ook niet uit! "quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Je moet niet altijd heel bewust de kat op het spek binden inderdaad. Is dat nou zo'n ontzettend gekke opmerking???
Het mag wel, maar de vraag is of het zo verstandig is....quote:Op zondag 5 december 2004 00:01 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Trek het een stap verder en je mag straks niet meer in het bijzijn van een Feyenoorder juichen voor Ajax, want dat kan je wel eens de kop gaan kosten. Tja... wat een logica zeg
Zo ken ik nog een spreekwoord "Als een kip wil sterven gaat ze een hond irriteren"quote:Op zondag 5 december 2004 00:00 schreef milagro het volgende:
[..]
Nogmaals, de dader bepaalt wat te uitdagend is, en hij legt de lat veel lager ws dan jij of je vriendin.
Zo als jij redeneert nu, is precies de rechtvaardiging die mannen vinden als ze hun vrouw slaan.
Als ZIJ niet geprovoceerd had, door niet te luisteren of te gehoorzamen, had HIJ niet geslagen.
Zij weet nu eenmaal dat hij een kort lontje heeft, daag hem dan ook niet uit.
Een hele enge manier van redeneren is dit.
Ja inderdaad je moet leren je kop te houden.quote:Op zondag 5 december 2004 00:01 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Trek het een stap verder en je mag straks niet meer in het bijzijn van een Feyenoorder juichen voor Ajax, want dat kan je wel eens de kop gaan kosten. Tja... wat een logica zeg
Ik maak me hier kwaad om ja. Dat moet ze godverdomme toch zelf weten als zij zo'n film wil maken. Dat recht heeft iedereen en zeker in dit geval is het alleen maar te prijzen dat ze het heeft doorgezet ondanks dat ze zelf het meeste risico liep. Zodra misstanden in de maatschappij niet meer aangepakt kunnen worden op de manier die iemand het beste lijkt, is het over en uit. Dan is het afgelopen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er walgelijk aan??? Doe even rustig man. Ik vind haar wel degelijk verantwoordelijk voor haar daden ja, hier wordt notabene van tevoren gezegd dat ze wist dat dit ging gebeuren.
Waarom wil jij een slachtoffer van haar maken? Waar is ze dan het slachtoffer van? Van haar eigen naieve domheid inderdaad.
En jij gaat haar nu als een soort heilige martelares afschilderen? Hou toch op. Ze is gewoon een zeer middelmatig kamerlid dat weinig voor elkaar krijgt en de verkeerde keuzes maakt.
Ja hoor en respect tonen he.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:54 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Nee, je moet verdomme mensen niet bewust op hun tenen trappen. Dan mag je wel zeggen dat ze 3 meter lang zijn, maar dan ben je gewoon een ziekelijke troll. Als je als 'politica' dit soort dingen maakt dan moeten de overige kamerleden gewoon hard optreden en diegene verstoten. Aan sfeerverziekers hebben we niets. We horen SAMEN te leven en niet TEGENOVER elkaar.
Ja ridiculiseer het maar. Maar als jij met iemand naar huis gaat van wie je weet dat hij zijn vorige 8 vriendinnen bont en blauw heeft geslagen, mag ik dan zeggen dat ik dat niet erg verstandig van je vindt?quote:Op zondag 5 december 2004 00:02 schreef milagro het volgende:
[..]
"Je moet niet altijd heel bewust de kat op het spek binden inderdaad", zei de man met het korte lontje tegen zijn door hem bont en blauw geslagen vrouw. "Je weet dat ik losse handjes heb, daag me dan ook niet uit!!! "!
Nee, je kunt inderdaad geen film maken waarbij je 1 miljoen moslims beschuldigd van het aanhangen van een geloof die het mishandelen en verkrachten van een vrouw stimuleerquote:Op zondag 5 december 2004 00:02 schreef scanman01 het volgende:
[..]
HIJ PROBEERT TE ZEGGEN DAT JE ZO'N FILM TOCH MOET KUNNEN MAKEN ALS JE DAT WILT!!!
Snap je dat dan echt niet? Zodra dat blijkbaar niet meer kan is het einde nabij!
Je leest het denk ik niet goed, of ik ben wat onduidelijk. Ik wil niet de indruk wekken dat een kort rokje uitlokking is, het is alleen in combinatie met andere uitingen vaak voor mannen aanleiding om handtastelijk te worden. Een meisje mag daar best rekening mee houden, ongeacht dat een vent gewoon z'n poten thuis moet houden.quote:Op zondag 5 december 2004 00:00 schreef milagro het volgende:
[..]
Nogmaals, de dader bepaalt wat te uitdagend is, en hij legt de lat veel lager ws dan jij of je vriendin.
Zo als jij redeneert nu, is precies de rechtvaardiging die mannen vinden als ze hun vrouw slaan.
Als ZIJ niet geprovoceerd had, door niet te luisteren of te gehoorzamen, had HIJ niet geslagen.
Zij weet nu eenmaal dat hij een kort lontje heeft, daag hem dan ook niet uit.
Een hele enge manier van redeneren is dit.
Wat een dramatiek zeg. Doe eens rustig - je ziet wat er van gekomen is.quote:Op zondag 5 december 2004 00:05 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik maak me hier kwaad om ja. Dat moet ze godverdomme toch zelf weten als zij zo'n film wil maken. Dat recht heeft iedereen en zeker in dit geval is het alleen maar te prijzen dat ze het heeft doorgezet ondanks dat ze zelf het meeste risico liep. Zodra misstanden in de maatschappij niet meer aangepakt kunnen worden op de manier die iemand het beste lijkt, is het over en uit. Dan is het afgelopen.
Prima - als jullie zo graag het gevaar opzoeken.quote:Op zondag 5 december 2004 00:04 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ja inderdaad je moet leren je kop te houden.
Je hoeft niet te leren je losse handjes te bedwingen...
Het schijnt toch echt van wel als ik alles zo lees. Nu zijn het koranteksten op een vrouwenlichaam. Morgen is het de uitspraak dat Allah een pedofiel is wat je einde kan betekenen. En overmorgen moet je uitkijken met de kleding die je draagt, want anders kan dat je leven kosten.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:58 schreef vdo28 het volgende:
Het kan en mag nooit zo wezen dat een bepaald geloof niet bekritiseerd mag worden!!!
Yep, helemaal gelijk, totdat die kip je kind of je vriendin is, dan wordt het allemaal anders.quote:Op zondag 5 december 2004 00:03 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Zo ken ik nog een spreekwoord "Als een kip wil sterven gaat ze een hond irriteren"![]()
Inderdaad, als ze toch zo 'betrokken' wil zijn en 'bevrijdend',wat ik overigens zeer betwijfel omdat ze islamitische vrouwen toch alleen maar als schoothondjes ziet, wil zijn. Waarom had ze dan gewoon niet met wat moslima's een groep opgericht, zonder feministische trekjes, die de misverstanden de wereld uithelpt? Bijvoorbeeld door het verspreiden van Hadith over wat de profeet probeerde te bewerkstelligen?quote:Op zondag 5 december 2004 00:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een dramatiek zeg. Doe eens rustig - je ziet wat er van gekomen is.
Ze heeft een domme actie ondernomen en nu moeten we zeker met haar meehuilen. Laat ze godverdomme echt aan het werk gaan en iets voor de mensen betekenen![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |