quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:29 schreef mineo39-76 het volgende:
-snip-
Lekker bezig die Amerikanen...![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:29 schreef mineo39-76 het volgende:
Organisaties die tieners aansporen geen seks te hebben voor het huwelijk geven misleidende informatie. De programma�s van die organisaties, die steun krijgen van de federale overheid, verspreiden onder meer het afschrikwekkende � en onjuiste � gegeven dat de helft van de Amerikaanse homoseksuele tieners seropositief is. Ook beweren de lespakketten ten onrechte dat het aids-virus zich kan verspreiden via traanvocht en zweet, en dat condooms bij één op de drie gevallen geen bescherming bieden tegen hiv en aids.
Dat was al wel duidelijk.quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:26 schreef Vampier het volgende:
ik bewonder de Nederlanders met hun bemoeienissen wat de VS wel en niet mag doen.
We don't give a fuck!
we?... wanneer ben je geneutraliseerd dan?quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:26 schreef Vampier het volgende:
ik bewonder de Nederlanders met hun bemoeienissen wat de VS wel en niet mag doen.
We don't give a fuck!
Nou flikker dan ook op met je kutcollumns over Nederland op de FP.quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:26 schreef Vampier het volgende:
We don't give a fuck!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:26 schreef Vampier het volgende:
We don't give a fuck!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:36 schreef Chadi het volgende:
En zo gaan we de strijd tegen AIDS winnen
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:26 schreef Vampier het volgende:
We don't give a fuck!
quote:de helft van de Amerikaanse homoseksuele tieners seropositief is. Ook beweren de lespakketten ten onrechte dat het aids-virus zich kan verspreiden via traanvocht en zweet, en dat condooms bij één op de drie gevallen geen bescherming bieden tegen hiv en aids.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals de VS bemoeienissen met wat Nederland wel en niet mag doen? Wie herinnert er zich niet het optreden van Angela Groothuizen bij Donahue om te verantwoorden dat ze een programma over sex voor tieners maakte, de ophef over euthanasie of het drugsbeleid.
Ik bewonder de Amerikanen met hun bemoeienissen wat de rest van de wereld wel en niet mag doen.
We don't give a fuck.
Of vind je zelf nou werkelijk dat dit iets is wat aan kinderen onderwezen moet worden? Complete onwaarheden en bangmakerij in plaats van de feiten?
Dit is trouwens wel vreemd als je de kritiek van de VS op Mbeki bekijkt of de plannen van de VS om Z-A te helpen met condooms. Tig miljard uitgeven aan condooms voor Zuid Afrika en dan thuis zeggen dat ze niet werken, ik kan dat niet met elkaar rijmen eerlijk gezegd.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:36 schreef Chadi het volgende:
En zo gaan we de strijd tegen AIDS winnen
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:25 schreef Vampier het volgende:
[..]
Stil don't give a fuck, we're big so we can bully the crap out of you
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:14 schreef Agrafes het volgende:
[..]
Misschien nemen al die jongeren het wel zo serieus dat ze het neuken maar ff laten voor wat het is, zal het aantal Aids gevallen zeker terugbrengen, HET antwoord op de Aids crisis![]()
Dat is idd waar die slimme Bush op hoopt. Die man is geniaal!quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:14 schreef Agrafes het volgende:
[..]
Misschien nemen al die jongeren het wel zo serieus dat ze het neuken maar ff laten voor wat het is, zal het aantal Aids gevallen zeker terugbrengen, HET antwoord op de Aids crisis![]()
Dat stukje over niet-werkende condooms is wel gruwelijk idioot zeg![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het verbaast me echt dat dit in z'on pakket staat. Wie maakt die flauwe kul?
edit: Of is dit gewoon een pakket gemaakt voor 1 of enkele (zéér gelovige) scholen? Ik kan me niet voorstellen dat een groot deel van de Amerikaanse scholen met zo'n lespakket werkt. En dit heeft 99,9% zeker niks met Bush te maken dunkt mij!
Bron: 'Tieners VS krijgen valse seksvoorlichting'quote:De lesprogramma's worden ondersteund door de Republikeinse regering. Voor 2005 is door president Bush inmiddels 170 miljoen dollar beschikbaar gesteld om de zogeheten onthoudingsprogramma's te ondersteunen.
Dat is ook zo grappig in Amerika... Er mag geen blote tiet op tv te zien zijn, maar als je ziet waar de jeugd al dan niet toevallig op stuit tijdens het surfen op internetquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:57 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Echt te schandalig voor woorden. Je eigen jeugd op zo'n manier voorliegen. Gelukkig hebben ze, in tegen stelling tot de jaren '50/'60 nu wel het internet
En Clinton zich ondertussen maar inzetten voor de bestrijding van AIDS...quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:40 schreef scanman01 het volgende:
Eerst hadden we de superintellectueel Ronald Reagan die AIDS gewoon negeerde en deed alsof het er niet was.. en nu de voorlichting van die andere superintellectueel George W. Bush. Wat is het toch een geweldig land dat Amerika. Ik zou op dit moment nog liever in Irak wonen.
Wel,... ik ben niet pro amerika, maar tot nu toe heeft amerika tientallen malen meer gedaan tegen aids dan nederland, zelf reagan (alleen een beetje te laat) heeft meer gedaan dan nederland ooit heeft gedaan. Nederland heeft zijn hoofd in het zand gestoken en niks gedaan op het moment dat het erg hard nodig was. En nog steeds doet men niets aan de bestijding van aids.quote:Op maandag 6 december 2004 12:34 schreef scanman01 het volgende:
Opvallend dat de pro-Amerika Fokkers nu toch dit topic aardig negeren. Maar dit valt ook niet goed te praten natuurlijk.
Vampier, ken je de spreekwoord: Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:26 schreef Vampier het volgende:
We don't give a fuck!
quote:Op maandag 6 december 2004 13:10 schreef Monus het volgende:
Wel,... ik ben niet pro amerika, maar tot nu toe heeft amerika tientallen malen meer gedaan tegen aids dan nederland, zelf reagan (alleen een beetje te laat) heeft meer gedaan dan nederland ooit heeft gedaan. Nederland heeft zijn hoofd in het zand gestoken en niks gedaan op het moment dat het erg hard nodig was. En nog steeds doet men niets aan de bestijding van aids.
Het is natuurlijk leuk om tegen amerika aan te zeiken, maar nederland kan in dit geval beter naar zich zelf kijken met hun super homo tolerantie syndroom van de jaren 80-90.
Verder heeft Nederland altijd voorop gelopen wat betreft sexuele voorlichting.quote:Kindersterfte door falen G8
LONDEN De komende tien jaar zullen 45 miljoen kinderen sterven die in leven zouden blijven als rijke landen hun beloften zouden nakomen.Dat staat in een rapport van Oxfam,een koepel van organisaties als Novib.
De rijke landen spraken in 1970 af dat ze 0,7% van hun nationale inkomens aan ontwikkelingshulp zouden besteden.Geen van de landen van de G8 heeft zich daaraan gehouden.Nederland wel.
De hulpbudgetten van rijke landen zijn sinds 1960 gehalveerd.Oxfam noemt dit een schandaal en roept Nederland als voorzitter van de EU op versneld een eind te maken aan de landbouwsubsidies.
Wat heeft voorop lopen te maken met het verspreiden van leugens? Je kunt voorop lopen en toch leugens verspreiden, en je kunt achterop lopen en volkomen eerlijk zijn. Daar heeft het allemaal niks mee te maken. Het heeft (weer eens) te maken met het religious right in de VS dat steeds meer macht krijgt, nu ook al over het onderwijs en over andermans kinderen.quote:Op maandag 6 december 2004 20:52 schreef Steijn het volgende:
Verder heeft Nederland altijd voorop gelopen wat betreft sexuele voorlichting.
Nee daar doel ik niet op, economische vooruitgang = beter onderwijs = betere voorlichting = minder AIDS. Voorlopig moet de VS dus nog wel even iets beter z'n best doen om op gelijke hoogte, qua ontwikkelingshulp en dus indirect de AIDS-bestrijding, met Nederland. De stelling van Monus is dus onjuist.quote:Op maandag 6 december 2004 21:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat heeft voorop lopen te maken met het verspreiden van leugens? Je kunt voorop lopen en toch leugens verspreiden, en je kunt achterop lopen en volkomen eerlijk zijn. Daar heeft het allemaal niks mee te maken. Het heeft (weer eens) te maken met het religious right in de VS dat steeds meer macht krijgt, nu ook al over het onderwijs en over andermans kinderen.
Ah, okee, dan had ik je verkeerd begrepen. Maarreh, heeft Amerika niet lange tijd zo'n beetje de sterkste economie van de wereld gehad? Desondanks is dit soort idioterie bepaald niets nieuws in de geschiedenis van the greatest nation in the world...quote:Op maandag 6 december 2004 21:06 schreef Steijn het volgende:
Nee daar doel ik niet op, economische vooruitgang = beter onderwijs = betere voorlichting = minder AIDS. Voorlopig moet de VS dus nog wel even iets beter z'n best doen om op gelijke hoogte, qua ontwikkelingshulp en dus indirect de AIDS-bestrijding, met Nederland. De stelling van Monus is dus onjuist.
Ja inderdaad, de werkelijke leider van de VS is momenteel die ouwe gek uit Rome.quote:Op maandag 6 december 2004 21:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ah, okee, dan had ik je verkeerd begrepen. Maarreh, heeft Amerika niet lange tijd zo'n beetje de sterkste economie van de wereld gehad? Desondanks is dit soort idioterie bepaald niets nieuws in de geschiedenis van the greatest nation in the world...
Edit: Wat te denken bijvoorbeeld van de invoering van het op grote schaal besnijden van jongetjes in de 19e eeuw als gevolg van de antimasturbatiebeweging?
quote:Op maandag 6 december 2004 23:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De RK Kerk gelooft tenminste in de wetenschap en beschouwt het geweten van de mens als doorslaggevende factor in ethische kwesties.
Gelukkig bemoeien de VS zich totaal niet met het beleid van andere landen.quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:26 schreef Vampier het volgende:
We don't give a fuck!
Ja, lach maar. Ik ben geen katholiek hoor. Maar er wordt ontzettend veel misinformatie verspreid over de katholieke kerk. De katholieke kerk gelooft niet dat de Bijbel letterlijk waar is, maar aanvaardt evolutie e.d. In gewetenskwesties vindt ze dat de individuele mens uiteindelijk zelf moet beslissen; het is tussen hem en God. Dat wil niet zeggen dat de kerk niet aandringt op bepaalde acties, maar uiteindelijk is een mens alleen zelf verantwoordelijk. Het is daarom dat veel katholieken lak hebben aan wat de paus zegt. Als katholiek ben je veel vrijer om zelf je geloof in te vullen dan bijvoorbeeld als evangelisch christen of gereformeerd christen. Ik ken een katholieke vrouw die zich bezighoudt met chakra's. Heeft niemand in de kerk problemen mee. De evangelischen zouden het als occult (=duivels) zien.quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:54 schreef multatuli het volgende:
Ach, du moment dat de Europeanen en de Aziaten besluiten om 'jullie' geen geld meer te lenen is het met een jaartje gedaan met de VS. De economie van de VS is kleiner dan de Europese en die belachelijke staatschuld waaruit al die wapens betaald worden, komt uit onze pensioenfondsen. Dat kunnen we ook veranderen hoor.
"All your bases are belong to us". Een mooi spreekwoord dat hier letterlijk van toepassing is.
quote:Op maandag 6 december 2004 12:34 schreef scanman01 het volgende:
Opvallend dat de pro-Amerika Fokkers nu toch dit topic aardig negeren. Maar dit valt ook niet goed te praten natuurlijk.
Voor *bepaalde* Fok!ers blijkt dit wel zo te werken. Die doen pogingen om ook dingen waar ze het niet mee eens zijn, goed te praten. Een soort blinde aanbidding van Amerika (hebben sommige Amerikanen ook last van). De andere kant bestaat ook: mensen die alles wat in Amerika gebeurt kut vinden. Ook niet erg slim.quote:Op dinsdag 7 december 2004 09:17 schreef DvT het volgende:
Waar slaat dit op? Om pro-Amerikaans te zijn hoef je het niet gelijk eens te zijn met alle Amerikanen en het gehele beleid dat ze daar voeren. Of zie ik dit verkeerd, volgens jou?
quote:Op dinsdag 7 december 2004 09:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Voor *bepaalde* Fok!ers blijkt dit wel zo te werken. Die doen pogingen om ook dingen waar ze het niet mee eens zijn, goed te praten. Een soort blinde aanbidding van Amerika (hebben sommige Amerikanen ook last van). De andere kant bestaat ook: mensen die alles wat in Amerika gebeurt kut vinden. Ook niet erg slim.
Om hier maar even op in te haken, in 1970 spraken de landen dat ze 0.7% van hun nationale inkomens aan ontwikkelingshulp zouden besteden, in de G8-landen is dit nu gehalveerd naar 0.35%. Nederland geeft 0.8% aan ontwikkelingshulp. Dat is dus meer dan de G8-landen zouden moeten doen.quote:Op maandag 6 december 2004 20:52 schreef Steijn het volgende:
Kindersterfte door falen G8
LONDEN De komende tien jaar zullen 45 miljoen kinderen sterven die in leven zouden blijven als rijke landen hun beloften zouden nakomen.Dat staat in een rapport van Oxfam,een koepel van organisaties als Novib.
De rijke landen spraken in 1970 af dat ze 0,7% van hun nationale inkomens aan ontwikkelingshulp zouden besteden.Geen van de landen van de G8 heeft zich daaraan gehouden.Nederland wel.
De hulpbudgetten van rijke landen zijn sinds 1960 gehalveerd.Oxfam noemt dit een schandaal en roept Nederland als voorzitter van de EU op versneld een eind te maken aan de landbouwsubsidies.
Wat heeft ontwikkelingshulp te maken met aids bestrijding in nederland en de usa. En het klopt inderdaad dat nederland waarschijnlijk de beste sexuele voorlichting aan jongeren geeft, voor de rest heeft nederland helemaal niks gedaan met het aids probleem.quote:Op maandag 6 december 2004 20:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
[..
Kindersterfte door falen G8
]
Dat Katholieken vrijer zijn dan bijvoorbeeld de gereformeerden heeft meer te maken met hun belevenis van het geloof. Men gelooft wel, maar op hun 'eigen manier'. Vandaar dat je tegenwoordig ook Boeddhistische Christenen ziet, Christenen die zich inlaten met Wicca, etc. De Katholieke kerk in de 'moderne' wereld is falliet, niet voor niets noemt de paus Afrika het belangrijkste werelddeel voor de kerk.quote:Op dinsdag 7 december 2004 08:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, lach maar. Ik ben geen katholiek hoor. Maar er wordt ontzettend veel misinformatie verspreid over de katholieke kerk. De katholieke kerk gelooft niet dat de Bijbel letterlijk waar is, maar aanvaardt evolutie e.d. In gewetenskwesties vindt ze dat de individuele mens uiteindelijk zelf moet beslissen; het is tussen hem en God. Dat wil niet zeggen dat de kerk niet aandringt op bepaalde acties, maar uiteindelijk is een mens alleen zelf verantwoordelijk. Het is daarom dat veel katholieken lak hebben aan wat de paus zegt. Als katholiek ben je veel vrijer om zelf je geloof in te vullen dan bijvoorbeeld als evangelisch christen of gereformeerd christen. Ik ken een katholieke vrouw die zich bezighoudt met chakra's. Heeft niemand in de kerk problemen mee. De evangelischen zouden het als occult (=duivels) zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |