quote:
Volgens de FP wordt uit alle verhalen een selectie gemaakt door het publiek en de redactie, waarna de deskundige jury zich erover buigt.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:44 schreef Isabeau het volgende:
Hey wat leuk Nonna en gefeliciteerd! Hebben alleen de weekwinnaars eigenlijk kans om de hoofdprijs te winnen of zie ik dat verkeerd?
ja, het ging wel goed eventjesquote:Op dinsdag 14 december 2004 18:30 schreef Janetje het volgende:
naar badeendje
Lekker plekkie heeft je gedichtje
![]()
quote:Onderonsje
Woedend stormde hij de kamer binnen. Een grote hoeveelheid stoom kwam uit z’n oren. “Wat flik je me nu weer?” brieste hij. Even keek God op van zijn kopje thee. Hij kon Satan, door zijn zwavelgeur, altijd van kilometers ver ruiken wanneer deze boos was. Grinnikend nam hij nog een slokje en zette zijn kopje neer. Triomfantelijk sprong hij van zijn bureau af.
“Wat is er nu weer?” vroeg hij gespeeld geërgerd. Satan, die zich steeds meer begon op te winden, rende naar de afstandsbediening en zette de tv aan. Zappend van kanaal naar kanaal, riep hij: “Zie je dat?!”
“Wat moet ik zien dan?” vroeg God.
“Doe nou niet alsof je het nog niet gezien hebt!” schreeuwde hij met een vurige blik in zijn ogen. God moest zich even inhouden om niet te lachen, want Satan’s gezicht zag eruit alsof hij erg nodig naar de wc moest.
“O, dat.” zei God.
“Ja, dat ja!!” tierde Satan.
“Vind je dat normaal? Nergens oorlog?” riep hij geirriteerd. “Ik weet zeker dat je iets in je schild voert!” vervolgde hij. Satan liet zichzelf in een stoel ploffen en hield de vingertoppen van zijn linkerhand tegen de vingertoppen van zijn rechterhand, terwijl hij God doordringend aankeek. Zijn staart draaide onrustig in het rond boven zijn hoofd. “Heb je daar nog iets op te zeggen o machtige geweldige God?” vroeg hij sarcastisch.
“Satan, Satan toch!” zei God met een kleine glimlach. “Je wordt oud he Satan?” vroeg hij. “Kijk dan ook eerst op de kalender voordat je zo ontploft.” zei God, terwijl hij deze aanwees. Satan’s ogen werden groot en hij sprong op.
“Nee, het is niet waar! Is het al zover?” zei Satan ongeloofwaardig.
“Ja, de geboortedag van mijn zoon. En ja, dat wordt nu eenmaal uitbundig gevierd, met staakt het vuren enzo.” zei God plagerig. Stampvoetend liep Satan naar de kalender.
“Het is niet eerlijk!” zei hij beteuterd. Wat kon Satan toch snel veranderen van een oude man naar een klein kind, dacht God bij zichzelf. “Weet je wat ik vooral niet eerlijk vind?” zei Satan zachtjes, terwijl hij zich naar God omdraaide. “Ik vind het niet eerlijk dat hij niet één maar twéé dagen z’n verjaardag viert.”
“Joh,”zei God. “Maak je niet zo druk. We doen het al jaren op deze manier.” Terwijl hij naar het beteuterde gezicht van Satan keek, liep hij naar hem toe. “Weet je wat?” vroeg God. Hij legde een hand op de schouder van Satan. “Speciaal voor jou zal ik nog wat zwavelthee zetten, doen we samen een kopje. Mag je zo ook even met de sneeuwmachine spelen.” vervolgde hij. Satan knikte en langzaam trok de rookwolk weg.
Leuk !!!!quote:
hey, dat vergroot de kansen om te winnen alleen maarquote:
Ik ben er niet kapot van. De overgang van 'anti' lichtjes naar 'pro' lichtjes is mij wat te abrupt en er zitten m.i. wat aannames en genomen vrijheden in die niet geheel stroken met de werkelijkheid. Zo woont mijn buurvrouw bijvoorbeeld ook alleen, maar daar hoef ik echt niet aan te bellen of ze een kopje koffie bij me komt drinken. Die vermaakt zich prima. En mensen die de weg kwijt zijn of hun afval moeten wegbrengen, kom ik ook niet dagelijks tegen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:40 schreef Janetje het volgende:
Vraagje, wat vinden jullie van 'licht'? (nee, niet mijn verhaal)
Ik vind dat een zeer matig verhaal. Erg cliche (Apple-computer, accent aigu werkt nietquote:Op vrijdag 17 december 2004 13:40 schreef Janetje het volgende:
Vraagje, wat vinden jullie van 'licht'? (nee, niet mijn verhaal)
nee, ik vond het ook al zo'n flauwe opmerkingquote:Op vrijdag 17 december 2004 13:35 schreef Janetje het volgende:
jij gaat ook niet slecht he![]()
(ps. is geen plagiaat hoor, dacht ik)
Hoi, bedankt.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een pluim, kerstballen en piek voor seriewoordenaar.
Er is toch een jury? Ik dacht dat de stemmen geen invloed hadden, dat het puur voor de top 5 op de homepage is dat die uitgebracht kunnen worden.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het ( grote ) publiek bepaalt wie er met die schrijfcursus vandoor gaat, niet?
Inderdaad, want het stemsysteem is sowieso al vreselijk oneerlijk en de mensen hebben ook geen smaak.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik weet het niet...
Daarom vraag ik het.
Ik mag het hopen.
Is dat ook weer opgehelderd.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:29 schreef SCH het volgende:
De jury bepaalt de winnaar - en de jury bestaat uit Jan Marijnissen, Anne van der Meijden en Nilgun Yerli.
Whehehe, ik ook.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het ( grote ) publiek bepaalt wie er met die schrijfcursus vandoor gaat, niet?
In dat geval zie ik het somber in voor je...
Mmh, we zien wel. Ik wil wel winnen, maar de kans is nihil. Verhalen van anderen zijn doorgaans postief en sommige ook goed geschreven. Waarschijnlijk maakt vrolijkheid meer indruk op de Jury.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar goed, het is ook de tijd van mirakels, he.
't is een talent.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:11 schreef Seborik het volgende:
Wat een slap gelul.
inderdaadquote:Op woensdag 22 december 2004 11:26 schreef Aventura het volgende:
Goed verhaal, alleen denk ik niet dat het bij de NCRV past
Ah het Olympische clichéquote:Op vrijdag 24 december 2004 01:27 schreef Janetje het volgende:
zucht... jammer hoor...
Nou ja, je weet het he, meedoen is belangrijker dan winnen....
(maar winnen is eigenlijk ook wel leuk)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |