quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:04 schreef Snik het volgende:
Wat nou 'wij Nederlanders'? Amerikaan! Bemoei je lekker met Amerikaanse zaken ipv NLe waar je niets meer van af weet.
quote:
En nee, geen millimeter zal ik toegeven aan moslimgewoontes. Het is hier geen Amerika waar iedereen behalve de Indianen import is, hier is duidelijk wie hier horen en wie niet.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe dan ook, je hebt in Nederland te maken met 10% moslims die niet meer weggaan. En de afgelopen 20 jaar hebben wel bewezen dat zij niet zomaar polderjongens worden met klompen aan. Het is dus duidelijk zaak om zich aan elkaar aan te passen.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:13 schreef Snik het volgende:
Is dat dat zelfde Californie waar racisme onder agenten normaal is, waar moorden extreem vaak gepleegd worden onder zwarten onderling, waar een aantal jaar geleden nog extreme rassenrellen waren?![]()
Oh, en het Californie dat de oorspronkelijke bewoners vermoord heeft en dus altijd al een immigratiegebied is geweest sinds de laatste 200 jaar? Vergelijk jij dat serieus met NL?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:26 schreef Snik het volgende:
Of anders? Krijgen we Californische taferelen met rassenrellen waarin Aziaten met AK-47s negers doodschieten die hun winkels plunderen? Lachwekkend van je om Californie als 'voorbeeld' te nemen van tolerantie voor Nederland.
Wat denk je wel niet joh? Net verhuisd naar notabene een staat die een aantal jaar geleden en nog steeds het toneel is van grootschalige rassenrellen en sociale onrust en dan ga je Nederland de les lezen?
quote:
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:45 schreef fokje het volgende:
[..]
Nederlanders vind ik in de eerste plaats zeer tolerant;
quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Nederlanders vinden vooral zichzelf tolerant, het gros is dat echter niet. Zodra tolerantie betekent dat men een levensstijl moet accepteren waar zij zelf niet achter staan dan is het snel gedaan met de tolerantie. Tolerant tot de eigen voordeur, dat is de Nederlander.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:10 schreef fokje het volgende:
[..]
het gaat puur om al dan geen overlast.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Nederlanders vinden vooral zichzelf tolerant, het gros is dat echter niet. Zodra tolerantie betekent dat men een levensstijl moet accepteren waar zij zelf niet achter staan dan is het snel gedaan met de tolerantie. Tolerant tot de eigen voordeur, dat is de Nederlander.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 04:02 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat is onzin!!!
we kampen al 30 jaar met integratie en cultuur problemen, deze zijn nooit opgelost JUIST omdat we zo tolerant zijn![]()
quote:Op zaterdag 4 december 2004 04:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, omdat het ons geen zak kon schelen.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:35 schreef maartena het volgende:
[..]
En wat is dan volgens jou de oplossing? Ik zie jou alleen maar schelden op het feit dat ik in de Verenigde Staten woon, en daarom opeens niets meer zou weten over Nederland......
Er wonen 1 miljoen moslims in Nederland, en die gaan echt niet meer weg. Ze worden ook niet zomaar polderjongens, ook niet met de zweep erop. Ik zie jou schelden op de multiculturele samenleving, maar echt argumentatie om de integratieproblemen aan te pakken in Nederland geef je niet.
En kom niet met stormfront-achtige opmerkingen als "integreren of oprotten".
Spijker op zijn kop.quote:Op zaterdag 4 december 2004 08:47 schreef Maerycke het volgende:
Welnee... de Nederlandse samenleving kenmerkt zich door onverschilligheid, óók met betrekking tot de allochtonen. Dat het nu ineens een hot issue is, betekent nog niet dat de Nederlanders daadwerkelijk zo vreselijk tolerant zijn geweest in het verleden.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 10:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop.
De Nederlandse onverschilligheid is altijd verward met tolerantie. En onverschilligheid slaat dus blijkbaar snel om in ansgt en/of agressie en/of afkeer.
Nederlands Dagblad.quote:Kamer kraakt plan inburgering Verdonk
DEN HAAG - Iedereen met minder dan acht jaar onderwijs in Nederland moet verplicht inburgeren, allochtonen maar ook autochtonen. Dat staat in een voorstel van minister Verdonk van integratie.
De Tweede Kamer vindt het plan veel te ver gaan. ,,Onbestaanbaar'', stelt PvdA'er Dijsselbloem. ,,We weten niet eens hoe groot de groep Nederlanders is die minder dan acht jaar onderwijs heeft gehad. Moeten gemeenten die nu gaan selecteren? Er zijn nu al te weinig cursussen voor allochtonen.''
Volgens regeringspartij CDA is er helemaal geen sprake van 'gelijke gevallen' die gelijk behandeld moeten worden. ,,Het is toch niet serieus de bedoeling dat we mensen van 75 jaar en ouder die minder dan acht jaar onderwijs hebben gehad, gaan oproepen in te burgeren? Dat is de omgekeerde wereld. Centraal moet staan of mensen kennis hebben van de Nederlandse samenleving'', zegt CDA-Kamerlid Sterk.
Uhm ja soms verbaas je je dat een gemiddelde allochtoon veel meer weet over NL dan een autochtoon. Overigens zijn veel autochtonen voor de integregatie curus gezakt, dat zegd al genoeg.quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:03 schreef Crazyivan het volgende:
Intergreren als autochtone bewoner van dit land?? Waar slaat dat nou weer op.
Dat is mei sizzen net te dwaan.quote:Op maandag 6 december 2004 02:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Alle Nederlanders in Friesland moeten ook Fries leren![]()
![]()
Je krijgt gewoon vrijstelling als je een kopie van je prop of bv VWO diploma bij ze in de bus gooit.quote:Op maandag 6 december 2004 13:40 schreef PJORourke het volgende:
Ik heb als expat onderwijs genoten en volgesn de nieuwe plannen van Verdonk zou ik ook moeten inburgeren.
Dit voorstel van de minister verdient inderdaad geen schoonheidsprijs. In de geest van de wet kan ik haar nog wel begrijpen, maar naar de letter laat ze wel wat steekjes vallen. Het is natuurlijk een goede zaak dat nieuwkomers verplicht worden de taal leren. Dit geldt ook voor alle allochtonen die hier al wonen - soms al vele tientallen jaren - en niet of nauwelijks de Nederlandse taal machtig zijn.quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:16 schreef Posdnous het volgende:
Ik weet niet of dit zo'n goed plan is.
Is het wel zeker dat vrijwel alle Nederlanders acht jaar school hebben gehad? Om Nederlanders die hier hun hele leven wonen naar een inburgeringscursus te sturen, puur om dat je anders geen inburgeringscursus voor allochtonen MAG eisen, klinkt mij enorm dom in de oren.
Duidelijk een geval wat niet weten wat discriminatie inhoudt.
Die mensen die inburgeringscursussen krijgen hebben namelijk al een achterstand qua inburgering, er is dus niets gelijks aan wat betreft het inburgeringsproces. Discriminatie roepen is volslagen achterlijk in dit verband
*meldt. (tot mijn 17e in totaal 12 jaar in het buitenland gezeten)quote:Op maandag 6 december 2004 13:40 schreef PJORourke het volgende:
Ik heb als expat onderwijs genoten en volgesn de nieuwe plannen van Verdonk zou ik ook moeten inburgeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |